Pienempi ja "uudempi" olisi hakusessa! Tuolla uudemmalla en tarkoita uutta vaan 2002 ja siitä hiukan ylöspäin. Nykyinen auto on vanhempi ja suurempi nykyään ei ole tarvetta pitkille matkoille eikä muutenkaan suurta autoa olen kaavaillut hieman pienempää. Mutta auto ei saa silti aivan 1,0 tai 1,2 olla. Ehdoton minimi on 1,3 olen katsellut pääasiassa 1,4 bensiini moottorilla olevia pikku autoja ja alle 200tkm ajettuja budjetin katto on 4500euroa.
Mitä mieltä olette näistä seuraavat vaihtoehdot ovat nousseet suosikeiksi mitä olen katsellut nettiautosta!
-Ford fiesta 2002 tai 2003 uudempi korimalli mielestäni siinä on jo enemmän nykyaikaista eurooppalaista tyyliä avara ja korkeamman näköinen mielestäni tyylikäs kuskinpenkiltä katsottuna. Materiaalit muovit ja verhousmateriaalit näyttävät nykyaikaisilta ja laadukkailta. Ainut asia mitä tuossa epäröin on kun jossain verkossa luki että tuossa mallissa jäähdytin on heppoisesti kiinnitetty ja pieni tönäisy esim jäätyneeseen lumipenkkaan saattaa vaurioittaa sitä! Onko tästä tietoa enemmän vai onko ford korjannut tuon ongelman aikoinaan?
-Volkswagen polo 2002-2003 uudempi korimalli minusta todella hienostuneen ja tyylikkään näköinen pikkuauto tämä melkein polttelis eniten mutta ainut mikä kismittää on se että tämähän maksaa ainakin jos etsit sellaisen kuin haluat ja hyvillä varusteilla. Kyllä se ilmastointikin olisi hyvä olla mutta saattaa toki olla että voin siitä tinkiäkin. Laadukkaan näköinen auto ja tämä olisi sellainen millä olisi hauskaa ihan vain huvikseenkin ajella missä sattuu ja mielissään ;)
-Hyundai getz tämä on kolmas vaihtoehto ei tämä paljon jää nuista edellisistä tämäkin on ihan hyvännäköinen ja sisustusmateriaalit ja muoviosatkin miellyttävät. Tämän voisi saada hiukan edullisemmasti ja luotettavuuskin pitäisi olla tämmöisessä erinomainen. Getz kiinnostaa kans siinä mielessä että sekin on harpannut eteenpäin näyttää tyylikkäältä ja sisältäkin uudemmalta on avarampi korkeussuunnassa jne.
Nämä olen toistaiseksi skipannut toyota yaris mielestäni ruma sisältä kuin leikkiauto (ei hyvä) ja jotenki nin ysärimäinen lookki ei ole tuommoista niinkuin nuissa edellisissä semmoista nykyaikaisemman näköistä muotoilua! Uudempi muotoilu taisi tulla toyotiin paljon myöhemmin. Peugeot 206 tämä vaan näyttää sisältä jotenkin paljon vanhemmalta että ei oikein säväytä. Kyllä sen auton sieltä ohjaamostakin pitäisi olla sillälailla tyylikäs että nauttis oikein. Ulkoapäin ainakin kyllä häijy keula siinä on ok. Sitten renault clio en luota en vaan yksinkertaisesti luota niin paljon kuullut renaulteista juttua. Opel corsa se oli jotenkin liian muovisen näköinen ovissakaan ei tainnut olla edes kangasta se jäi sitten siihen. Ja vielä nissan micra aivan hirveän näköinen ulkoapäin.
Auton ostaminen
21
261
Vastaukset
- minulle oli yllätys
Kannattaa koeajaa. Tuossa kokoluokassa melutaso voi olla aika kova ja varustetaso olematon.
Minun valintani olisi http://www.nettiauto.com/renault/megane/5669337
mutta sinulle se ei tainnut kelvata vaikka se on turvallinen, mukava eikä ruostu.- ap,,,,,,,
Onko sinulla renault jos on niin millainen? Kerro kokemuksia merkistä ihan puolueettomasti onko ollut mitä vikoja? Minä haluaisin auton joka on myös tekniikaltaan toimiva ja häiriötön ainakin lähestulkoon. Ei käy kieltäminen aika nätti löytö ja saa toimitettunakin.
- minulle oli yllätys
ap,,,,,,, kirjoitti:
Onko sinulla renault jos on niin millainen? Kerro kokemuksia merkistä ihan puolueettomasti onko ollut mitä vikoja? Minä haluaisin auton joka on myös tekniikaltaan toimiva ja häiriötön ainakin lähestulkoon. Ei käy kieltäminen aika nätti löytö ja saa toimitettunakin.
Neljä ja ½ vuotta oli Megane 2, eikä vikoja ollut enempää kuin muissa merkeissä.
Tottahan auto pitää koeajaa ja tarkistaa että se on huollettu ja tarvittaessa korjattu.
Luonnollisesti tilastoissa on paremminkin pärjääviä merkkejä, mutta ne ovatkin sitten kalliimpia hankkia. Katsastustilastoissa Renault Laguna on ollut häntäpäässä, toisaalta jotkut ajavat katsastukseen molemmat ajovalot pimeinä....
Nyt minulla on Megane 3, eli pysyin merkissä enkä edes koeajanut aiempaa suosikkiani. - jokumuu.
ap,,,,,,, kirjoitti:
Emännällä on tuollaisen Mégane kakkosen "tila-autoversio" Scénic ja onhan tuo omastaan tykännyt vaikka itse maksaakin huollot ja remontit
Sytytyspuolat ovat kuulemma kulutustavaraa, meillä on kolmen vuoden aikana mennyt yksi. Kaikki jarrulevyt piti vaihtaa kuluneisuuden vuoksi, tämähän on merkkiin katsomatta ihan normihuoltoa mutta Rellun takajarrulevyt tulevat pakettina pyöränlaakereiden kanssa joten ne ovat vähän tavallista arvokkaammat. Sisemmät ja ulommat raidepäät uusittiin, samoin nokka-akselin asentotunnistin. Digitaalimittaristo pimeni heti kaupanteon jälkeen, tyyppivika jonka korjautus olisi maksanut kakssataa mutta meni myyjäliikkeen piikkiin. Toinen takalasinnostin meni rikki, on vielä korjaamatta kun ei sillä varsinaisesti mitään käyttöäkään ole.
Eli onhan tuossa vikansa ollut mutta ei juuri enempää kuin kohta kymmenvuotiaalta autolta olisi voinut odottaa. Toisaalta nuo ovat halpoja hankkia, kyyti on luokassaan mukavaa ja hiljaista, Scénicin tilat ovat hyvin muunneltavat ja bensaakin palaa aika kohtuullisesti. Varustuskin on ihan riittävä. On ollut paljon mieluisempi matkakumppani kuin edeltävä Astra G, vaikka siitä ei kolmen vuoden aikana jostain syystä hajonnut juuri mitään. Sillä ei vaan kukaan halunnut ajaa jos pihassa oli muitakin autoja. Meganen, ainakin ensimmäisen korimallin, ajonestolaite ainakin taitaa usein olla aika toimiva?
Estää ajamisen omistajaltakin.- suurennuslasi,,
Kannattaa aina katsoa tarkasti nuo ilmoitukset minäkin tutkin tuota nettiauton renaultia tarkasti ja löytyhän tuostakin se sudenkuoppa suurenna kuva jossa näkyy autontakapää! Renkaat on sakkorenkaat ei edes kuviota näy kunnolla hyvä ettei kankaat paista. Liekköhän talvirenkaat yhtä "hyväkuntoiset" renkaatkin on kalliita 2x400 niin hintaa onkin tullut jo kummasti lisää ja tuolla hinnalla mikä olisi tod.näk. lopullinen hinta niin sillä voi jo katsoa pykälää paremmankin merkkisiä autoja!
- suurennuslasi,,
suurennuslasi,, kirjoitti:
Kannattaa aina katsoa tarkasti nuo ilmoitukset minäkin tutkin tuota nettiauton renaultia tarkasti ja löytyhän tuostakin se sudenkuoppa suurenna kuva jossa näkyy autontakapää! Renkaat on sakkorenkaat ei edes kuviota näy kunnolla hyvä ettei kankaat paista. Liekköhän talvirenkaat yhtä "hyväkuntoiset" renkaatkin on kalliita 2x400 niin hintaa onkin tullut jo kummasti lisää ja tuolla hinnalla mikä olisi tod.näk. lopullinen hinta niin sillä voi jo katsoa pykälää paremmankin merkkisiä autoja!
Lisäystä vielä miksi eturenkaat näyttää paremmalta mutta takarenkaat on nui pazkat? Kielii jostain viasta????????
- jokumuu.
suurennuslasi,, kirjoitti:
Lisäystä vielä miksi eturenkaat näyttää paremmalta mutta takarenkaat on nui pazkat? Kielii jostain viasta????????
Tuollaisten kuvien perusteella nyt ei kummoista analyysia tehdä, varsinkaan siitä toisesta rengaskerrasta jota ei edes näy kuvissa.
- uusi poloilija
Mainitsemasi suosikit menestyivät ruostumisen vastustamisessa seuraavasti ViBilägarenin testissä, kun testausvuosi oli 2002:
- Fiesta ja Polo saivat 4 pistettä viidestä
- Getz sai 3 pistettä viidestä (löytyy hakusanalla "Gertz" :-)
Mainitsematta jääneiden tuloksia samasta kokoluokasta (lähinnä vuotta '02):
- Skoda Fabia sai 4/5 (vv. 2001, 2003)
- Seat Ibiza sai 3/5 (v. 2001) ja Ibiza Signo 4/5 (v. 2003)
- Mazda 2 sai 3/5 (v. 2003)
- Kia Rio sai 2/5 (v. 2005) ja 3/5 (v. 2001)
- Citroen C2 sai 2/5 (v. 2004), samoin C3 (v. 2005)
- Fiat Punto sai 2/5 (v. 2003), samoin Grande Punto (v. 2006)
- Honda Jazz sai 2/5 (v. 2002)
- Suzuki Swift sai 2/5 (v. 2005)- uusi poloilija
Ja linkki se tietenkin unohtui: http://www.hs.fi/autot/a1305633166341 oli yo. taulukon lähteenä.
- Osta järkevästi
http://www.nettiauto.com/citroen/c3/5659455
http://www.nettiauto.com/ford/ka/5673932
http://www.nettiauto.com/peugeot/206/5696953
ÄLÄ maksa ylihintaa! - 10 maksimi-ikä autol
Kaavailemasi autot ovat jo n. 10 vuotta vanhoja joten mitä vain vikoja voi tulla.
Itse ostin vuonna 2008 Nissan Micran vm. 2001 juurikin tuolla 4500 eurolla ja 2,5 vuotta sujui huolettomasti,sitten syttyi OBD merkkivalo, ilmeisesti lambda-anturi tai ilmamäärämittari meni. Vaihdoin kuitenkin koko auton pois kun se oli jo täyttänyt 10 vuotta, sen jälkeen edellisten autojeni kokemusten perusteella alkaa vikojen kanssa taistelu jota ei voi voittaa.- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Pienen vian korjaaminen on huomattavasti edullisempaa kuin vaihtaa parin vuoden välein tuhansien eurojen autoja. Kaikilla ei sitäpaitsi ole välttämättä varaa mennä ostamaan autoa tuon "rajan" paremmalta eli uudemmalta puolen.
Se vikojen kanssa taistelu voi olla tosiasia nykyautoissa.
Silloin kun mitään OBD-ja muuta paskaa ei autoissa ollut, ajettiin iloisesti vielä 20 vuotta vanhallakin ilman ihmeellisempiä vikoja.
Direktiivit ovat pilanneet autot.
Itse en ole uskaltanut vielä ostaa edes 90-lukuista, vaan sitä vanhemmilla olen yrittänyt pärjätä. Saa nähdä, pitääkö jossain vaiheessa uskaltaa siirtyä katalysaattoriautoon. Niiden tekniikka arveluttaa kyllä.- Kokeiles
M1978 kirjoitti:
Se vikojen kanssa taistelu voi olla tosiasia nykyautoissa.
Silloin kun mitään OBD-ja muuta paskaa ei autoissa ollut, ajettiin iloisesti vielä 20 vuotta vanhallakin ilman ihmeellisempiä vikoja.
Direktiivit ovat pilanneet autot.
Itse en ole uskaltanut vielä ostaa edes 90-lukuista, vaan sitä vanhemmilla olen yrittänyt pärjätä. Saa nähdä, pitääkö jossain vaiheessa uskaltaa siirtyä katalysaattoriautoon. Niiden tekniikka arveluttaa kyllä.Meillä on duunissa kaveri joka puheidensa mukaan tietää autoista kaiken. Osaa korjata rassata kääntää ja vääntää ja antaa ohjeet joka helvetin asiaan. Itse kuitenkin ajaa katsastamattomalla reuhulla ja kehuu tietävänsä mikä on autossa vikana muttei korjaa sitä että saisi leiman haettua.
Jos ei ymmärrä nykytekniikan päälle, pitäiskö sitten kääntyä asiantuntijan puoleen? - fgho.öö
Kokeiles kirjoitti:
Meillä on duunissa kaveri joka puheidensa mukaan tietää autoista kaiken. Osaa korjata rassata kääntää ja vääntää ja antaa ohjeet joka helvetin asiaan. Itse kuitenkin ajaa katsastamattomalla reuhulla ja kehuu tietävänsä mikä on autossa vikana muttei korjaa sitä että saisi leiman haettua.
Jos ei ymmärrä nykytekniikan päälle, pitäiskö sitten kääntyä asiantuntijan puoleen?Se ei hae sitä leimaa siksi, koska ne siellä katsastamossa käräyttäisivät hänet ajamasta katsastamatonta auto, joka tietenkin on valtava rikos.
fgho.öö kirjoitti:
Se ei hae sitä leimaa siksi, koska ne siellä katsastamossa käräyttäisivät hänet ajamasta katsastamatonta auto, joka tietenkin on valtava rikos.
Katsastukseen saa ajaa kunhan varaa ajan.
Toisaalta missä nykyään pystyy ajamaan katsastamattomalla? Itse asun harvaan asutulla seudulla, mutta poliisit ovat silti usein liikkeellä, kiinni jäisi jos auto katsastamaton olisi.
Eli miten jossain kiinnijäämisriski on niin pieni että joku voi vielä ajaa katsastamattomalla?- 10v maksimi ikä auto
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Pienen vian korjaaminen on huomattavasti edullisempaa kuin vaihtaa parin vuoden välein tuhansien eurojen autoja. Kaikilla ei sitäpaitsi ole välttämättä varaa mennä ostamaan autoa tuon "rajan" paremmalta eli uudemmalta puolen.
Niin mutta kun niitä pieniä vikoja alkaa olla useita, kymmeniäkin niin alkaa auto olla enemmän remontissa kuin ajossa.
Ei varmaan ole raha ikinä uudempaan kun rahat menee sen vanhan paskan remointointiin ja ihan turhaan kun jokainen osa vuorollaan tulee tiensä päähän niin saa uusia osa osalta koko auton. - ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
10v maksimi ikä auto kirjoitti:
Niin mutta kun niitä pieniä vikoja alkaa olla useita, kymmeniäkin niin alkaa auto olla enemmän remontissa kuin ajossa.
Ei varmaan ole raha ikinä uudempaan kun rahat menee sen vanhan paskan remointointiin ja ihan turhaan kun jokainen osa vuorollaan tulee tiensä päähän niin saa uusia osa osalta koko auton.Ei se aivan nuin mene mulla oli 20v vanha toyota carina e lähes 400tkm ajettu jarrulevyt takaiskarit ja virtalukko siinä on remontit! Järjellä ajateltuna sitä ei ois ees kannattanu vaihtaa. takaiskareita lukuunottamatta osat oli vain muutamia kymppejä. On se varmaan paljon merkistäki kiinni ja jos huono tuuri käy niin sittenhän se auto kannattaa ainakin hieman uudistaa mutta jos on hyvä auto tekniikaltaan niin kyllä se panee kahdesti miettimään.
- autoa niin
Mitä tulee moottorin kokoon niin suurimmassa osassa tavallista
perusmalleista koneen koko määräytyy tasan vain sillä perusteella
mikä on auton koko/eli kautta massa.
Jos auto paikaa 3000kg niin varmaan on hyvä olla vähintään 140hv riisseliturbo.
Kun taas pikkuautolle riittää 1.0 konekkin ihan hyvin.
Että ei sun kannata siihen koneen kokoon tuijottaa kovin vakavasti :)
Mun duuniauto on 3000kg painava paku kuormaa vähän päälle
ja siinä on 190hv ja luultavasti 3 litran kone automaatti.
Oma autoni taasen on 1.4 (80hv muistelen) automaatti ja en tiedä kumpi
noista paremmin kulkee tehojen suhteen, hyvin menee molemmat
kulkuneuvot.
Seuraava vastaus aiheeseesi:
http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/Vikatilasto-2012/Sivut/default.aspx
Katso mitkä kulkuneuvot pysyy parhainen listan kärjessä/sulle sopiva auto.
Sitten on hs vikatilastot yms.
Katos, ei tartte arvailla pysyykö ovet kiinni ja syylärit eikä tarvitse
luottaa omaan osaamiseen eikä jonkun kaverin joka tietää yhtä
paljon autoista kuin naisistakin eli ei yhtään mitään oikeasti. - fusionisti
Minäkin katselin aikoinaan fiestaa mutta tulin siihen tulokseen, että Fusion on parempi enkä ole katunut.
Fiestoissa on se huono puoli, että etujouset on soikion muotoiset ja saattaa paukahtaa poikki jo alle 100tkm (metsä reissu edessä). Fusionissa on pyöreät jouset ja tekniiikka on hyvin pitkälti sama kuin fiestassa.
Jos löydät 1.6 niin se ei ole niin nuhapumppu kuin 1.4.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.654849Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk2733726Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni2833410Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma1143290Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie332716Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1271718- 1051610
- 1721251
Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA851141Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!
Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."341041