ajokortti

gulgo

Kertokaa mietteitänne ajokortista. Esim. mulle tuli 1 vuosi ajokieltoo kun jäin kiinni kortitta ajamisesta. Ei siis ollu minkäänlaista "ajolupaa". Hitto, olen "liian nuori" saamaan edes mopedin ajolupaa. Jos olisin vuoden vanhempi, en tarvitsisi ajolupaa mopediin, mutta nyt tarviin. Aika naurettavaa. Olisiko teistä oikeasti väärin tehty jos ajelisin mopolla mun tilanteessa?

9

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xyz...

Tästähän ei saanu mitään selvää, kuin että on ajokieltoa...

• Mieti vielä kerran

Yleisön mielipide voi olla mitä vaan eikä virkavalta sitä kysele kun äkkää sinut mopon selästä ilman lisenssiä. Itse teet ratkaisusi ja kannat tekojesi seuraukset kuin mies.
      Johonkin kohtaanhan niitä ikärajoja on vedettävä ja ilkeää on olla juuri rajalla.

Tupakanmyynnin ikärajoista nousi aikanaan melkoinen älämölö kun nostivat sen 18 ikävuoteen. Väliinputoajat olivat tosi mielissään :D

• Voi gui parkaa33

No, jos 14-vuotiaana saa ajokiellon, ei se paljoa myöhemmin häiritse. PAITSI, jos haet poliisiksi, sotilaaksi tai valtion virkamieheksi, kaikki muistetaan.

• 345345

Ei aloittaja taida olla 14v vaan vuotta liian nuori jotta voisi ajaa mopedilla ilman mopedikorttia.

• uijokla

"Jos olisin vuoden vanhempi, en tarvitsisi ajolupaa mopediin, mutta nyt tarviin."

Minkä ikäisenä saa ajaa mopoa ilman erikseen myönnettyä ajolupaa?

• kddsgjgjsdjgjsdgjdsg
        uijokla kirjoitti:

"Jos olisin vuoden vanhempi, en tarvitsisi ajolupaa mopediin, mutta nyt tarviin."

Minkä ikäisenä saa ajaa mopoa ilman erikseen myönnettyä ajolupaa?

1985 ja aikaisemmin syntyneet saa ajaa mopoa ilman mitään ajolupia

• totljkl
        kddsgjgjsdjgjsdgjdsg kirjoitti:

1985 ja aikaisemmin syntyneet saa ajaa mopoa ilman mitään ajolupia

1984 ja aikaisemmin, -85 on eka vuosi jolloin tarvii kortin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      227
      1628
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      186
      1581
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      44
      1174
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      46
      871
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      740
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      731
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      720
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      701
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      20
      666
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      627
    Aihe