Löytyykö kalanpyytäjiä meidän ikäluokista?

se aasiassa fileerattu

En ole kuullut muiden kuin Aman pyytävän kalaa luonnonvesistä. Itsellä on sekää talviturkki päällä ja minkäänlaisen kalanpyydyksen veteteenlaittaminen tekemättä.
Ostin eilen tiilimarket luodolta norjan kassilohifileen, (18€kg) maustepippurirouheella pinnalle ripoteltuna.
Poistin fileestä suojakelmun, ripottelin päälle suolasokeriseoksen ja kylmään suolautumaan. Pari päivää ja kala on valmis nautittavaksi. Olis muuten vene ja pyydyslupa, mutta kun se eläkeläsen aika on niin tiukalla.

17

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäilee

Hys hys. Kattos noin kalanmiehet eivät mielellään varsinkaan saaliista kerro. Ainahan sitä juttua piisaa pietarin kalansaaliista esmes. Kenen verkoista ottivat?
      Oliko luvat kunnossa ja kalastuksen hoitomaksut maksettu?

• Ankkurissa

Omituista! Lohta pelkällä maustepippurirouheella? Sokeriuolattu vasta kotona? Jaha, paras on vaihtaa kalakauppaa, tai siirtyä kalastamaan itse!

• alerahtari

Se Turhapuron laboranttikoira ei suostunut syömään sisäfilettäkään kun siitä puuttui salvia. Maustepippurillasekosekolla maistetun safkan tuojaa oli ehkä puraissut.

Muuten onhan tämä erikoista. Citymarketissa oli tarjolla kerran vietnamilaista siikafilettä. Tai Uuszeelantilaista lammasta. Silti halvemmat hinnat kuin kotimaisissa.

• Kyllä aman kalansaaliitkin ovat kohdistuneet kalatiskiltä ja pakastealtaista saatuun seitiin,siis kissoille.
      Kaiketi taito ruostunut.Matoongella pieniä mahdollisuuksia saada kissoille kaloja.
      Kamala tilanne,kun laiturilla odottaa neljä kissaa ja yhdellekään ei ole saalista.

• Ei ulkolaista

Kuulehan. Olen 52 vuotta tätä huushollia hoitanut, ja vain kerran ostanut kilon muikkuja, ja siitäkin sain torut. Meillä syödään aina omaa pyydettyä. Ja sitä on riittänyt. Tällä hetkellä ei ole mitään pyydyksiä vedessä. mutta ongella käydään pari kertaa viikossa, ja ahvenen köriläitä paistellaan. Ja purkkikalaa on talven tarpeisiin ja kyläviemisiksi jo tehty.Ja 80 lohtakin on altaassa kasvamassa, niistä tehdään kylmäsavua, ja laitetaan vakumiin, ja pakasteeseen. Sieltä sitten puolikas kerrallaan otetaan jauhettavaksi.

• Meillä kalastetaan täälä Tukholman rannikolla paljon -- ollaan totuttu kalaruokaan .
      Menen vaan rantaan heitän ongen mereen Siimassa 5-8 koukkua ja jopastärppää silakkaa .
      Se onkin hyvä kala kuuluu jopa lohensukuun.

• Voi ullamirjami,nyt olen kalakade,voissapaistettua silakkaa,johan maistuis.
        Olen merellä ollut pilkkikilpailussa Oulussa ja Valmetin kilpailussa Hesan edustalla,paikka unohtui,olen samaistunut hoidokkiini,oma huomio,joten se siitä

• p.s jaaniin
      Olikin kysymys että missä ikäluokassa kalastan -- oliskoos tää sitä " ikinuorisoo"
      Pian alan hipoa 80 sarjassa . En olis muitanutkaan jos ei olis tullut puheeks" :=)

• Minä pyydän ihan reilusti kalatiskillä, tuon, just tuon haluan, ja saan kanssa, siinä sitten jutellaan kalaresepteistä myyjän paketoidessa kalani.
      Yleensä onkin hyvin osaavia kalaa, ja asiakkaita arvostavia miespuolisia myyjiä sattunut kohdalleni kalatiskeillä. Nyt kun ajattelen, ei juuri naisia ole kelpuutettu liha ja kalamestareiksi isoissa liikkeissä.

Tänään onkin sitten keitettyä haukea piparjuurikastikkeella,-- ihmeen edullista olikin verrattuna siikaan, ja ahvenfileisiin.

Voi, miten mieli tekis seistä luodolla merituulessa, ja heittää virvelillä hyvän heiton,..antaa upota hieman,---hiljaa kelata, vähän nykäistä välillä ja vau, tuntea nappaavan,.. ja nähdä, minkä kokoinen vonkalehauki on syötissä :D

Mukavia muistoja:D ja ennenkaikkea niin tuoretta kalaa!

• eukon ruppana

Ilmankos minulle on jäänyt ne naismyyjät, mutta ihan hyvin ovat osanneet myydä ja minä ostaa. Ja jopa minäkin saan aina sen kalan minkä haluan, sitä ei ole varattu kellekkään hienommalle asiakkaalle.

• u.m****

Olishan niitä kalajuttuja -- ja tosiakin, vielä --olen sellanen vesielävä kun olen kala horoskoopiltanikin --- ja mikä hupasempaa kirjoitella kun Kalasääksi toi juuri poikasilleen ruokaa , katselen samalla kun kirjoityan ,--ovat molemmat linkin kuvaruudussa . Kyllä sitä ruokaa saikin huutaa kauan
      Meiltä Jerrynkanssa meinas jo mennä hermot. :=) --nyt on hiljasta kun iso kala meneekin poikasten suihin

Olen nähnyt täälä Tukholman Venesatamassa missä on poikanikin vene --yks tuttu tuli veneellä siihen meidän viereen ja hän näytti niinisoo Lohta että sellasta en ole ennen nähnyt ..
      Kyllä siittä otettiinkin sitten valokuvia -- tuli koko lähi porukat kuvaamaan , niin että on Dokumenttia kanssa.

• rellukka :D

Höpsistä,--- jäin tosissaan miettimään, miten suurissa tavarataloissa on miehet ammattilaisina liha ja kalatiskeillä!

Lähikaupassa on toki tuttu myyjärouva ja muutama opiskelijatyttökin jotka myy mitä vaan, ja vielä kertovat missä mikin nyt löytyy uussijoitettuna:D

• i_a¨¨

Kyllä pyydän kalaa koko ajan. Asun järven rannassa ja kun verkon lasken iltasella laiturin päästä on aamulla isoja ahvenia ja pari haukeakin useimmiten käynyt pyydykseen. Kalaa tulee niin paljon että jakelen niitä tutuilleni. Kelpaavat lahjuksena hauetkin kun fileeraan ne ruodottomiksi.

Viimeksi käytin 55 mm verkkoa vedessä pari viikkoa sitten. Saaliina kuusi ahventa joista suurin 1230 gammaa, kaikkiaan neljä yli kilon ja pari 7-800 grammasia. Fileenä mainioita paistettuna. Nyt tyhjentelen pakastettani toukokuun saaliista halukkaille.

• Nyt iski kalakateus,uskomatonta,minullla suurin Wekekatiskasta saatu ahven 550g tänä kesänä

• Savolaiten viäräleukojen pilkkikilpailuun kerran osallistuin,ja
      jiälle piästyän tiiustelin,jotta mistähä niitä kaloja luulis löytyvän
      kaeketi tuolta jiän alta totes yks viäräleuka,siihen oli tyytyminen näiden avujen lisäksi

• capt. ccöpenick

Ama tais arvata että aloitus oli minun kun tiesin Aman pitävän myös verkkoja avantokalastukssena. Minun tiedossa ei ole muita naispuolisia kalanpyytäjiä talviolosuhteissa. Isoveljen kanssa poikasina uitettiin pitkä rima avannosta toiseen. Näin saatiin verkkonaru toimimaan.

Se 1950 luvulla. Nykyään on kai paremmat vermeet tässäkin. Periaatteessa Kallaveden latvavesiä nämä kalavetemme oli, samaa vesistöä kuiten. Iso veli sai pienestä lammesta 980g painavan ahvenen pitkäsiimalla. Sillä pikkulammella ei ollut venettä. Propseista tekivät lautan.

Olen katiskoita, itsetekemiäni joskus pitänyt. Malli on isän tekemän mallin mukainen. Hyvin kalastava. Nyt ei ole pariin kesään ollut mitään omaa pyydystä. Savukalaa ostan usein. Maustettuihin kilohaileihin en kyllästy ikinä.

• Muistan kun eke kesää vietin "kesäloma" sulhaseni omaisten saaressa ja appiukonkanssa oli tarkoitus mennä kokeen katiska . minun sitten piti se nostaa ja kun en "sillon" ollut tottunut kaloihin heitin katiskan kauhuissani takasin järveen -- sielä katsoi minua isonpuoleinen Hauki.
      Kyllä sitä sitten naurettii -- porukalla -- ja minua kiusattiin .
      Opin kyllä jopa syöttään pitkääsiimaakin -- iltahämyssä haetuilla kasiaisilla. Joitain vuosia myöhemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      12
      2263
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      122
      1237
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1185
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      1003
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      240
      998
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      904
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      796
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      786
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      709
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      44
      699
    Aihe