Eilen liityin Unicefiin ja maksan nyt 15 euroa kuukaudessa lasten koulutuksen ja hyvinvoinnin edistämiseksi. Tällainen mitätön uhraus pelastaa lapsia nälkäkuolemilta ja antaa koulutusmahdollisuuden. On lähes käsittämätöntä kuinka tuollaisilla summilla saadaan pelastettua köyhiä lapsia elämään.
Kun en ehdi enkä jaksa kaikkea mahdollista mieleen tulevaa, otan vielä esiin myös naisten aseman.
Naisten aseman parantaminen on yksi maailman tärkeimpiä asioita. Nainen on äiti, elämän synnyttäjä ja ylläpitäjä.
Pienet tytöt saatetaaan raskaiksi Afrikassa n. 10 vuodesta ylöspäin. Ei tällaisilla lapsilla ole mitään elinmahdollisuutta vaan kuolevat kuin kärpäset. yksi n. jokaisessa sekunnissa.
Kuka on syyllinen sihen kelvottomaan kuvaan joka televisiossa annetaan. Siistejä ja hyvinvoivia lapsia näytetään ikään kuin nyt tehtävän työn seurauksena.
Kaikki paha ja kauheus esiin vaan, niin heräisivät ihmiset ajattelemaan tosiasioita päiväuniensa sijaan.
Tämä viesti ja kertomani tuki on kuin "next to nothing" eli tyhjästä seuraaava meille länsimaiden hyvinvoiville.
Unicefin asialla
15
54
Vastaukset
Sinulla on siihen varaa,minulla ei.Haetko sympatiaa moisella lahjoituksella,kun oikein pitää palstalla mainostaa?
Voi teitä raharikkaita säälittävä joukkio.Helpompi on kamelin kulkea neulansilmänläpi,kuin rikaan päästä....En ole rikas, jos en rutiköyhäkään. Ajatuksena oli kertoa miten maailma saataisiin paremmaksi paikaksi elää jos hyvää tahtoa on.
Kun väität, että mainostan tekoani, niin kerro. Missä kohdin viestiäni tuon rehvastelun esitänVoi hyvä Ruune,me ei tätä ylikansoittunutta nälänhätää näkevää maapalloamme voida pelastaa.
Kyllä minäkin laitoin aikoinaan ja laitan vieläkin Unicefille roponi,mutta en nää ,että tota sädekehää täytyy oikein hakea palstaltarituliini_38 kirjoitti:
Voi hyvä Ruune,me ei tätä ylikansoittunutta nälänhätää näkevää maapalloamme voida pelastaa.
Kyllä minäkin laitoin aikoinaan ja laitan vieläkin Unicefille roponi,mutta en nää ,että tota sädekehää täytyy oikein hakea palstaltaEikö sinulla ole koskaan muuta osallistuttavaa kuin haukkua minua, ruuneperiä.
Ruuneperi kirjoitti:
Eikö sinulla ole koskaan muuta osallistuttavaa kuin haukkua minua, ruuneperiä.
Minä huolehdin Alzheimeriä sairastavasta miehestäni,se anti jonka harvoin suollan tänne palstatilavuutta saastuttamaan,olettaen ettei palstavahtimme olekaan enää Ruuneperi.
Hän palstanvaltaaja olemuksellaan on jäänyt siihen seriffin rooliin,joka johtaa tätä kanalaumaa
Hyvin perustelit Ruuneperi motivaatiosi:)
Totta on tuo viimeinen lausahduksesi, pientä luopumista jostakin tärkeäksi katsomastaan, ja lahja runsastuu elvyttävien pisaroiden yhtyessä suureen jokeen!
Joissakin aikaisemmissa kommenteissa olen havainnut huolesi noiden pienten puolesta, Äiti-ihmisenä se ilahdutti huomata:D
Muistuu mieleeni oman äitini lausuma runo joulun aikaan, juuri tuosta hirvittävästä epätasa-arvosta:
*Äiti länsimaan* yltäkylläisyydessään tuskaili valikoimiaan, onkohan nyt pitopöytä tarpeeksi herkkuja notkuva,
toisaalla samaan aikaan *äiti Afrikan* keitti viimeisistä maissijauhoista vielä puuron lapsilleen.
Ihania muistoja tulee mieleen omasta äidistäkin:)- isoäiti*
Mä olen tehnyt paljon hommia Unicefissä ja tavannut upeita ihmisiä siellä.
Amnesty Internationalissa olen myös ollut kerjääjänä.
Hyvä Ruuneperi, niin pitääkin., meilläkin annetaan kymmenykset sinne.
En tiedä paljon näistä lahjoituksista saa verohelpotuksia, mutta saa jotain..- isoäiti*
Olen myös feministi ja jokainen voi arvailla miksi.
- Liisa S.
isoäiti* kirjoitti:
Olen myös feministi ja jokainen voi arvailla miksi.
Hyvällä asialla olette, ja niitä hyviä asioita onkin tärkeätä tuoda esiin, nostaa päällimmäiseksi kaiken turhuuden päälle.
Olen kuulunut myöskin näihin lahjoittajiin. Ja paketti Unicefin joulukortteja on aina aikaisempina vuosina tästä osoitteesta lähetetty. myös muiden avustusjärjestöjen, kuten Punaisen ristin kortteja. Nyt olemme päättäneet kyllä kortit jo vaihtaa muunlaisiin tervehdyksiin, helpompiin.
Iloista ja reipasta mieltä perjantaipäiväämme!
.
Voi sini-sirkku kuinka aivopesty yksilö,Ruuneperin hännystelijä.
On sinulla omiakin ihan hyviä ajatuksia,mutta minkä ruuneperirokotteen olet ottanut,että myötäilet jatkuvasti hänen mielipiteitään.Heräähän nyt jo tuosta räväkkyysestäsi Ritu ! Tunnut nyt olevan niin omien huoliesi painama, ettet näe sitä vähääkään kuin joku kiukkupussi räppänäaukosta:D
Se siitä !Noita miikoja minä en todella laittanut eetteriin,jotka sinun emegoasi tahrii.
Kitos sini-sirkku,se räväkkyys on heikkoutta,olen jäänyt tyhjänpäälle ja sopikaamme,että otat kantaa vain kannustaaksesi,näin yleensä toimitaan,ei tuomitarituliini_38 kirjoitti:
Noita miikoja minä en todella laittanut eetteriin,jotka sinun emegoasi tahrii.
Kitos sini-sirkku,se räväkkyys on heikkoutta,olen jäänyt tyhjänpäälle ja sopikaamme,että otat kantaa vain kannustaaksesi,näin yleensä toimitaan,ei tuomitaMinähän toki kannustin hyvää asiaa, Unicefin toiminnastahan aihe oli.
- Ramoona*
En pidä pahana, että näytetään siisteissä koulupuvuissaan iloitsevia lapsia, jotka ovat saaneet mahdollisuuden koulunkäyntiin ja toivon paremmasta elämästä. Pakolaisleireiltä saadaan kyllä lohdutonta uutiskuvaa, riutuneet naiset imettävät nälkään nääntyviä lapsiaan. Muistan vielä elävästi julisteen Biafran sodan ajalta, missä istui apaattisena pieni afrikkalaislapsi kärpäsiä lasittuneissa silmissään, nälkiintymisestä paisunein vatsoin.
Naisten ja lasten kautta on toivoa paremmasta, siksi nämä kampanjat ovat tärkeitä, lukutaito on avain. Myös Plan tekee hyvää työtä esim. kampanjalla Koska olen tyttö.kyllä minä avustan niillä roposilla joita jää yli ja vaikka alikin,mutta täytyykö tehdä siitä koko kansankattava sirkushuvi?
Hyvä antaa vähästään,paha ei paljostaankaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei143050Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221342- 891222
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2571086Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511055Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63975Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253871- 41842
- 84821
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48778