Mihin katosi sananvapaus?

Plöööööööö

En ole aikeissa erota kirkosta Päivi Räsäsen puheiden vuoksi, vaan siksi, että kirkon edustajat suureen ääneen tukkivat hänen suutaan asioista, joista olisi pitänyt aikaa sitten puhua ääneen? Tottakai on tilanteita, missä laki ja raamattu eroavat toisistaan! No tottakai kristitty ihminen toimii omantunnon mukaan! Esim. Jos joku raiskaa naista ja laki antaa naista auttamaan tulleelle sakot, niin tottakai jokainen kristitty ihminen auttaa sitä raiskattavaa naista, vaikka laki rankaiseekin auttajaa! Mikä meihin suomalaisiin on mennyt? Kaikkien pitää ajatella yhteisillä paska-aivoilla!

11

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on tänään

      On hyvä että kirkon johtajat tuomitsevat raamattuun pohjautuvat uskisten ajatukset.
      Olisi naurettavaa jos nykyaikana kirkko perustaisi uskonoppinsa raamattuun.
      Raamattuun pohjautuva uskonnollisuus on karistettava pois rasittamasta kirkkoa.

    • Korkea-arvoinen virka rajoittaa sitä mitä kannattaa sanoa ääneen. Kyllä siihen varmaan tartuttaisiin, jos ympäristöministeri sanoisi että norpat saisi tappaa, tai jos puolustusministeri möläyttäisi että armeija on ääliöille. Kun on sisäministeri ja vastuussa mm. poliisivoimista, tullista ja rajavartiosta niin vaikka kuinka olisi sitä mieltä että kristitty voi lakia rikkoa, niin ei se nyt ole hirveän fiksua mennä sanomaan sitä ääneen.

      Räsänen ei ole mikä tahansa kadun jamppa, vaan yhteiskunnallisesti niin helkutin korkeassa asemassa, että häneltä voi ja pitää odottaa hieman itsesensuuria. Räsänen muutenkin hyvin avoimesti ajaa yksinomaan kristillisten asiaa ja tuntuu väheksyvän uskonnottomia ja pitävän meitä yhteiskunnan ongelmien syynä. Siinä tuleen sellainen fiilis että kaikki ovat tasa-arvoisia, mutta jotkut ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Ei ole ollenkaan kiva tunne se.

      • Plöööööööä

        Ei Räsänen ole kehoittanut rikkomaan lakia, lukekaa nyt hyvät ihmiset se mitä hän on sanonut. Hän kuuluu KD -puolueeseen, niin tottakai hän puhuu kristillisiin arvoihin pohjautuen. Kun nyt olisi mahdollisuus muuttaa lakeja kerrankin sellaisiksi, että ne vastaavat oikeustajua, miksi ihmiset sitten valittavat, että kun suomen laki on sellainen että se ei toimi. Monessa asiassa laki on ristiriidassa oikeustajun kanssa. On hyvä että tällainen asia sanotaan virallisesti ääneen. Lukekaa se Räsäsen blogista, älkää lukeko median antamaa viestä suoraan. Räsäsessä on toki omat huonotkin puolensa, mutta ainakin hän puhuu siitä, mistä muut vaikenee.


      • a.matsoni
        Plöööööööä kirjoitti:

        Ei Räsänen ole kehoittanut rikkomaan lakia, lukekaa nyt hyvät ihmiset se mitä hän on sanonut. Hän kuuluu KD -puolueeseen, niin tottakai hän puhuu kristillisiin arvoihin pohjautuen. Kun nyt olisi mahdollisuus muuttaa lakeja kerrankin sellaisiksi, että ne vastaavat oikeustajua, miksi ihmiset sitten valittavat, että kun suomen laki on sellainen että se ei toimi. Monessa asiassa laki on ristiriidassa oikeustajun kanssa. On hyvä että tällainen asia sanotaan virallisesti ääneen. Lukekaa se Räsäsen blogista, älkää lukeko median antamaa viestä suoraan. Räsäsessä on toki omat huonotkin puolensa, mutta ainakin hän puhuu siitä, mistä muut vaikenee.

        Mielestäni kehotti. No ollaanhan sitä jumalan sanastakin eri mieltä, miksi ei Räsäskän.


      • kielipoliisi...
        Plöööööööä kirjoitti:

        Ei Räsänen ole kehoittanut rikkomaan lakia, lukekaa nyt hyvät ihmiset se mitä hän on sanonut. Hän kuuluu KD -puolueeseen, niin tottakai hän puhuu kristillisiin arvoihin pohjautuen. Kun nyt olisi mahdollisuus muuttaa lakeja kerrankin sellaisiksi, että ne vastaavat oikeustajua, miksi ihmiset sitten valittavat, että kun suomen laki on sellainen että se ei toimi. Monessa asiassa laki on ristiriidassa oikeustajun kanssa. On hyvä että tällainen asia sanotaan virallisesti ääneen. Lukekaa se Räsäsen blogista, älkää lukeko median antamaa viestä suoraan. Räsäsessä on toki omat huonotkin puolensa, mutta ainakin hän puhuu siitä, mistä muut vaikenee.

        KEHOTTAA, ilman iitä.


    • Hetkinen?

      Mikä ihmeen sanavapaus? Onko joku estänyt Päivi Räsästä puhumasta? Eikös nyt ongelmana nimenomaisesti ole se, että kukaan ei estänyt Päiviä puhumasta. Vapaastihan tuo asiansa ilmoille laski, vieläpä myytävän nauhoitteen muodossa. Sanavapaushan ei toki tarkoita sitä, että sanomisilla ei olisi mitään seurauksia.

    • Vilenin veli

      Neuvostoliitossakin oli sanan vapaus. Vapaus loppui vasta sanomisen jälkeen.

    • Voisko joku vastata?

      Okkultiseen vapaamuurarijärjestöön kuuluvat piispat eivät tykkää Pyhän Raamatun julistuksesta. Miksiköhän ?

      • ¤¤¤¤¤¤

        Räsänen julistakoon Raamatun oikeaa oppia,helmet kaulassa vaikka
        Paavali vartavasten kielsi ettei saa somistautua helmillä kultakoruilla
        ja hienoilla vaatteilla.

        Tekohurskas hienosteli joka ei pysty edes pikkuasioissa noudattamaan
        Raamattua. Luulevaiset ovat kieroja kuin rinkelit.


      • ((()))
        ¤¤¤¤¤¤ kirjoitti:

        Räsänen julistakoon Raamatun oikeaa oppia,helmet kaulassa vaikka
        Paavali vartavasten kielsi ettei saa somistautua helmillä kultakoruilla
        ja hienoilla vaatteilla.

        Tekohurskas hienosteli joka ei pysty edes pikkuasioissa noudattamaan
        Raamattua. Luulevaiset ovat kieroja kuin rinkelit.

        Eihän Päiviä sovi arvostella, eikä koristautumista, edustavuus kärsii jos
        ilman koruja esiintyy. Jumalan lainalaisuutta korostavan on oltava hieno.
        Päivi tietää että Paavali on kuollut,mitäpä hän kuolleen jorinoista.


    • a.matsoni

      Ai että Rsäsellä on sanavapaus sanoa mitä sylki suuhun tuo, mutta kenelläkään ei ole oikeutta kritisoida hänen löpinöitään. Kummallinen käsitys sinulla sananvapaudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1310
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      50
      1194
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1173
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      863
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      323
      809
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe