Vegaanireseptejä !

Kasvismaakari

Onko teillä (vegaaneilla) mitään luottoreseptejä? Itse tein tänään lasagnea johon kastikkeeksi paistoin herkkusieniä ja sipulia ja kiehautin ne tomaattimurskan kanssa. Voideltuun vuokaan pohjalle maustettuja kesäkurpitsan siivuja, väliin kastike, toinen kerros kurpitsaa ja vielä päälle murennettua tofua. Uunissa n. tunti ja avot!

30

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+5

      Jos lasagnelevyissä oli munaa, niin ei ollut vegaania.

      • 3x viikko vegaani

        Sanoiko kasvismaakari laittavansa munaa. Itse teen liha ja kasvis ruokaa ja en laita edes liha lasangneen munaa. Minne se muna ees tulee. Valkokastikkeeseenko????


      • Huolestunut
        3x viikko vegaani kirjoitti:

        Sanoiko kasvismaakari laittavansa munaa. Itse teen liha ja kasvis ruokaa ja en laita edes liha lasangneen munaa. Minne se muna ees tulee. Valkokastikkeeseenko????

        Ota äkkiä B12-vitamiinia! Luku- ja kirjoitustaitosi ovat ainakin toistaiseksi hukassa.


      • .......

        FYI: Normaaleissa lasagnelevyissä ei ole munaa.


      • ....... kirjoitti:

        FYI: Normaaleissa lasagnelevyissä ei ole munaa.

        Lukiko kukaan? Kasvismaakari kirjoitti tehneensä lasagnen kesäkurpitsasta. Siis mitään puhetta ei ollut lasagnelevyistä. On korvannut lasagnelevyt ns. "kesäkurpalla". Juuston tofulla ja sipulin sekä sienet jokainen varmaan tunnistaa kasviksiksi. Munsta tämä resepti on 100%sti kasvispohjainen ruoka.
        Mua vaan kiinnostais: pitääkö lisätä hieman hunajaa suolan lisäks,vai meneekö ilman maun pyöristyksiä?
        Oletko kokeillut itketetystä ja kuivatusta munakoisosta? Siinä reseptis pitää hiukan hunajalla pyöristää makua. Kuivatut munakoison siivut pohjalle ja soosit niskaan toinen kerros ja jne. Ei tule vetistä!


      • 14+3
        anni-ajaton kirjoitti:

        Lukiko kukaan? Kasvismaakari kirjoitti tehneensä lasagnen kesäkurpitsasta. Siis mitään puhetta ei ollut lasagnelevyistä. On korvannut lasagnelevyt ns. "kesäkurpalla". Juuston tofulla ja sipulin sekä sienet jokainen varmaan tunnistaa kasviksiksi. Munsta tämä resepti on 100%sti kasvispohjainen ruoka.
        Mua vaan kiinnostais: pitääkö lisätä hieman hunajaa suolan lisäks,vai meneekö ilman maun pyöristyksiä?
        Oletko kokeillut itketetystä ja kuivatusta munakoisosta? Siinä reseptis pitää hiukan hunajalla pyöristää makua. Kuivatut munakoison siivut pohjalle ja soosit niskaan toinen kerros ja jne. Ei tule vetistä!

        Tuo sun "lasagne" ei sitten ole mikään lasagne, vaan moussaka. Lasagnea ei voi valmistaa ilman mitään makaroni-valmistetta.


      • 7+13
        anni-ajaton kirjoitti:

        Lukiko kukaan? Kasvismaakari kirjoitti tehneensä lasagnen kesäkurpitsasta. Siis mitään puhetta ei ollut lasagnelevyistä. On korvannut lasagnelevyt ns. "kesäkurpalla". Juuston tofulla ja sipulin sekä sienet jokainen varmaan tunnistaa kasviksiksi. Munsta tämä resepti on 100%sti kasvispohjainen ruoka.
        Mua vaan kiinnostais: pitääkö lisätä hieman hunajaa suolan lisäks,vai meneekö ilman maun pyöristyksiä?
        Oletko kokeillut itketetystä ja kuivatusta munakoisosta? Siinä reseptis pitää hiukan hunajalla pyöristää makua. Kuivatut munakoison siivut pohjalle ja soosit niskaan toinen kerros ja jne. Ei tule vetistä!

        Hunaja ei ole vegaanista, joten tuskinpa sitä tuossa on käytetty.


      • Vegetaristi 63 v
        anni-ajaton kirjoitti:

        Lukiko kukaan? Kasvismaakari kirjoitti tehneensä lasagnen kesäkurpitsasta. Siis mitään puhetta ei ollut lasagnelevyistä. On korvannut lasagnelevyt ns. "kesäkurpalla". Juuston tofulla ja sipulin sekä sienet jokainen varmaan tunnistaa kasviksiksi. Munsta tämä resepti on 100%sti kasvispohjainen ruoka.
        Mua vaan kiinnostais: pitääkö lisätä hieman hunajaa suolan lisäks,vai meneekö ilman maun pyöristyksiä?
        Oletko kokeillut itketetystä ja kuivatusta munakoisosta? Siinä reseptis pitää hiukan hunajalla pyöristää makua. Kuivatut munakoison siivut pohjalle ja soosit niskaan toinen kerros ja jne. Ei tule vetistä!

        Vegaani ei käytä hunajaa.


    • Eräs123

      Kaalilaatikko, jossa liha on korvattu tummalla soijarouheella. Kukaan kasvisruoan vihaajakaan ei vielä moittinut, itse asiassa he eivät edes tiedä syövänsä soijaa.

      • Sama täällä

        Toi on kyllä mainio ruoka. Sen plussiin kuuluu myös se, että kaikki raaka-aineet on todella edullisia.


    • Veggie85

      Teen usein omaa, tuunattua versiota oheisesta linssi-quinoasalaatista. Laitan ton villirucolan yms. sijasta ihan tavallista jäävuorisalaattia ja joskus myös esim. kirsikkatomaatteja. Ihan älyttömän hyvä, terveellinen ja nopea resepti.

      http://chocochili.net/2012/05/linssi-quinoasalaatti/

    • sandyläinen

      Nopea ja helppo ns "jauheliha"-kastike. Ostan Dolmio-pastakastiketta, lämmitän sitä ja lisään ruokakermaa, mausteita, ruskeita papuja ja tummaa soijarouhetta. Muutakin voi lisätä oman maun mukaan. Mä laitan aina lautasella vielä ketsuppia tai sitten puolukkahilloa :) Tosi helppoa ja hyvää :)

      • 10+19

        Jos kermaa laitat, et ole vegaani vaan lakto-sellanen.


      • 10+19 kirjoitti:

        Jos kermaa laitat, et ole vegaani vaan lakto-sellanen.

        On olemassa ruokakermaa,joka ei ikinä ole kermaa nähnytkään! Ainut kerma siinä on nimessä,mut rasva on kasvisperäistä! Löytyy kaupasta kyllä, valitettavasti!
        Sillä en uskalla edes pohtia kuinka monta Ee:tä kyseinen "kemikaali" sisältää! Ja eikös lakto tarkoita et olis maito/kerma pohjainen? Kyseinen ruokakerma ei ole!
        Esim; Keiju tai Nordic 15%


      • Vegetaristi v. 63
        anni-ajaton kirjoitti:

        On olemassa ruokakermaa,joka ei ikinä ole kermaa nähnytkään! Ainut kerma siinä on nimessä,mut rasva on kasvisperäistä! Löytyy kaupasta kyllä, valitettavasti!
        Sillä en uskalla edes pohtia kuinka monta Ee:tä kyseinen "kemikaali" sisältää! Ja eikös lakto tarkoita et olis maito/kerma pohjainen? Kyseinen ruokakerma ei ole!
        Esim; Keiju tai Nordic 15%

        Ja usein kerman voi korvata kookosmaidolla/kermalla.


      • Vegetaristi v. 63 kirjoitti:

        Ja usein kerman voi korvata kookosmaidolla/kermalla.

        Kiitti,sopii mulle! Kun ei ole tullut itselleni mieleenkään. Vasta hetken aikaa ollaan syöty 2 päivää viikossa pelkkää kasvispohjaista ruokaa. Kokeiluna ihan muuten vaan!


    • hooKooBlöö

      Mikä ihmeen lasagne tuo muka on ? ihan eri ruoka, enemminkin moussakka. Vai onko sulla sillekkin joku oma nimi. En muutenkaan tajua miksi vegehörhöt haluaa nimetä ruokansa muiden mukaan; vaikkapa joku soijanakko. Hah hah haa. keksikää ihan omat nimet pöperöillenne. Tai "jauhelihakastike" soijarouheesta. Täh ????

      • 3456789

        Tää on kaikista lihaanien ininän aiheista ylivoimaisesti huvittavin. Niin turhaa pillitystä, ettei mitään rajaa. Muistan myös, kuinka joku eukko (lihansyöjä) jossain keskustelupalstalla repi persettään siitä, että monet vegeruoat muistuttaa myös maultaan ja ulkonäöltään liikaa liharuokia. Että ne on niiko matkimista. Tätä ihmisrukkaa jostain mystisestä syystä korpesi ihan jumalattomasti, että kasvissyöjäkin voi halutessaan vetää lasagnea, joka ei merkittävästi eroa siitä lihaversiosta (paitsi siten että se on parempaa). Mitään järjellistä syytä se ei oikein kyennyt sille raivolleen kertomaan. :D


      • hohhoijaa taas
        3456789 kirjoitti:

        Tää on kaikista lihaanien ininän aiheista ylivoimaisesti huvittavin. Niin turhaa pillitystä, ettei mitään rajaa. Muistan myös, kuinka joku eukko (lihansyöjä) jossain keskustelupalstalla repi persettään siitä, että monet vegeruoat muistuttaa myös maultaan ja ulkonäöltään liikaa liharuokia. Että ne on niiko matkimista. Tätä ihmisrukkaa jostain mystisestä syystä korpesi ihan jumalattomasti, että kasvissyöjäkin voi halutessaan vetää lasagnea, joka ei merkittävästi eroa siitä lihaversiosta (paitsi siten että se on parempaa). Mitään järjellistä syytä se ei oikein kyennyt sille raivolleen kertomaan. :D

        No oisko siksi että ei ole kiva aterian jälkeen 2 tunnin päästä huomata olevansa taas nälkäinen, kun onkin vahingossa syönyt pelkkää kasvisruokaa ja täyttävä liha jäänyt syömättä ? Eli ne pitää merkitä huolella jos pakko tehdä samannäköistä ruokaa vegetaristeille/vegaaneillekin.


    • Ja jottei hookooBlöölle tulis mitään väärää kuvaa kasvisten käytöstä; niin meillä on tänään uunipellillinen uunissa paahdettuja kotimaisia juureksia,oliiviöljyllä ja suolalla maustettu.
      ( hunajaa ohuena nauhana juuresten päällä,ei kuulemma vegaania!)
      Voi öljys paistettua kaalisilppua, sen kanssa sokeroitua puolukkasurvosta.
      Yks HK:n jättilenkki 4cm palasina paahdettu hetken juuresten keskellä kuumaksi.Siis lautasella erikseen.
      Siitä sit jokainen valitsi mitä halus syödä!
      Ja usko pois,kaikki oli tyytyväisiä!

      • hooKooBlöö

        Oonko väittänyt etten söis kasviksia. Syön ja paljon. En vaan tajua miks väen vängällä pitää tehdä "lihantapaista" ruokaa ja keksiä sille joku liharuokaa matkiva nimi. Kuten joku kyseli vegepekonia. Häh ? Pekoni tehdään possusta ja piste. Jauheliha siasta ja naudasta, karjalanpaisti samoin. Näihinkin tyrkytetään soijarouhetta / paloja korvaamaan lihaa. Ihme porukkaa, vai ovatko niin mielikuvituksettomia etteivät keksi nimiä omille sötkötyksilleen. Onks se niin vaikea sanoa vaikka soijarouhelaatikko vai hävettääkö sen sanominen itseensäkkin ?
        Soijarouhe on toisekseen pahaakin, kun pahvia söis. Meillä ainoa joka sitä syö on koira, keitän lihaliemessä ja sotken papanoihin.


      • no kuule
        hooKooBlöö kirjoitti:

        Oonko väittänyt etten söis kasviksia. Syön ja paljon. En vaan tajua miks väen vängällä pitää tehdä "lihantapaista" ruokaa ja keksiä sille joku liharuokaa matkiva nimi. Kuten joku kyseli vegepekonia. Häh ? Pekoni tehdään possusta ja piste. Jauheliha siasta ja naudasta, karjalanpaisti samoin. Näihinkin tyrkytetään soijarouhetta / paloja korvaamaan lihaa. Ihme porukkaa, vai ovatko niin mielikuvituksettomia etteivät keksi nimiä omille sötkötyksilleen. Onks se niin vaikea sanoa vaikka soijarouhelaatikko vai hävettääkö sen sanominen itseensäkkin ?
        Soijarouhe on toisekseen pahaakin, kun pahvia söis. Meillä ainoa joka sitä syö on koira, keitän lihaliemessä ja sotken papanoihin.

        Ei se maustamaton ja sitkeä liha niin makosaa ole!


      • mikä kelpaa?
        hooKooBlöö kirjoitti:

        Oonko väittänyt etten söis kasviksia. Syön ja paljon. En vaan tajua miks väen vängällä pitää tehdä "lihantapaista" ruokaa ja keksiä sille joku liharuokaa matkiva nimi. Kuten joku kyseli vegepekonia. Häh ? Pekoni tehdään possusta ja piste. Jauheliha siasta ja naudasta, karjalanpaisti samoin. Näihinkin tyrkytetään soijarouhetta / paloja korvaamaan lihaa. Ihme porukkaa, vai ovatko niin mielikuvituksettomia etteivät keksi nimiä omille sötkötyksilleen. Onks se niin vaikea sanoa vaikka soijarouhelaatikko vai hävettääkö sen sanominen itseensäkkin ?
        Soijarouhe on toisekseen pahaakin, kun pahvia söis. Meillä ainoa joka sitä syö on koira, keitän lihaliemessä ja sotken papanoihin.

        Kasvisruoka ja varsinkin vegaanisellainen on AINA joko ituja ja porkkanaa tai liharuokien matkimista. Tai jos ateriaehdotus ei sovi kumpaankaan kategoriaan niin veget on vähintään itseään muita parempina pitäviä koopäitä.

        Minulle ihan sama miksi mitäkin ruokaa kutsutaan, kunhan se on vegaanista ja hyvää.

        PS: Sen soijarouheen voi maustaa. Ei maustamaton lihakaan mikään makuelämys ole.


      • hooKooPlöö
        mikä kelpaa? kirjoitti:

        Kasvisruoka ja varsinkin vegaanisellainen on AINA joko ituja ja porkkanaa tai liharuokien matkimista. Tai jos ateriaehdotus ei sovi kumpaankaan kategoriaan niin veget on vähintään itseään muita parempina pitäviä koopäitä.

        Minulle ihan sama miksi mitäkin ruokaa kutsutaan, kunhan se on vegaanista ja hyvää.

        PS: Sen soijarouheen voi maustaa. Ei maustamaton lihakaan mikään makuelämys ole.

        millä ? koiramme pyysivät kysymään


      • Uneton.
        hooKooPlöö kirjoitti:

        millä ? koiramme pyysivät kysymään

        Suola, kasvisliemikuutio, soija (se sellanen liemi), pippuri tms. :D
        Itse kun köksässä piti korvata lihapullat soijarouheena, mulla oli siinä mm. Valkosipulia, tavallista sipulia, kasvisliemikuutio ja vähäsen seesamin siemeniä.


      • Sedä
        Uneton. kirjoitti:

        Suola, kasvisliemikuutio, soija (se sellanen liemi), pippuri tms. :D
        Itse kun köksässä piti korvata lihapullat soijarouheena, mulla oli siinä mm. Valkosipulia, tavallista sipulia, kasvisliemikuutio ja vähäsen seesamin siemeniä.

        Eiku roseepippuria, oreganoa, tuoreita yrttejä, valkosipulia... nams!


    • semivege
      • Alkuun

        Olisin kiinnostunut E koodeista, mitkä ei käy lakto ovo vegetaariselle.


    • Herkku 1

      Myö tehhää vege-makaronilaatikkoa.

      Ainekset:

      - makaronia (munaton)
      - soijarouhetta
      - mausteita
      - tomaattimurskaa
      - punajuurta
      - kookosmaitoa

      On muuten niin hyvää ettei sanotuksi saa! Resepti oli jostain lehdestä bongattu.

    • Minty

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe