Räsäskän uusi viisausannos

10 + 12

Ylen Keski-Suomen eilisissä uutisissa n. 4:20:n kohdalla alkaa juttu Elämänkatsomustiedosta ja uskonnosta

http://areena.yle.fi/tv/2009131

Tätäkin saa levittää somessa...

5

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1

      Suorastaan surkuhupaisaa tuo Petäjäveden kirkkoherran Seppo Ojalan kommentti siitä kuinka heillä ei ole resursseja levittää evankeliumia. Mutta eihän kirkon palkkalistoilla olo takaa taivaaseen pääsyä.

      Ainakaan itse yläasteella saamani uskonnon opetus ei ollut tunnustuksellista, vaan tutustuttamista maailman eri uskontoihin. Opeteltiin kaiken laista hinduista sun muista.

      Minun puolesti olisi uskovienkin kannalta etu lopettaa nykyisen kaltainen kouluissa tapahtuva uskonnon opetus. Eiväthän opettaja itsekään usko Jumalaa. Jokaisen kannattaa kuitenkin tutustua itse (Uuteen) Testamenttiin. On meinaan hyvä perintöosa tarjolla.

      • raamatulla päähän

        Alakoulun uskonnonopetus on ihan eri asia, varsinkin uskonnollisilla paikkakunnilla. Se se vasta aivopesua onkin. Yläkouluikäisille ei ihan saman luokan sontaa voi yrittää syöttää kuin pienemmilleen.


      • Ai ei ole resursseja levittää evankeliumia? Vaikka se evankeliumin levittäminen on kirkkolaissa mainittu kirkon tehtäväksi? Onkohan siellä nyt unohtunut että mitä varten se kirkko oikein on olemassa? Kyllä sitä varaa on kaikkeen muuhun häsläämiseen... No minulle sinänsä ihan sama. Hyvä vaan jos eivät sitä roskaansa levitä, mutta kyllä hieman hymyilyttää tuollainen tumpelointi...


    • 11 + 11

      " Eiväthän opettaja itsekään usko Jumalaa."

      Eivät kaikki papitkaan mutku se pappisvala tuli annettua ja virka on leppoisa eikä ole mitään tulosvastuuta...

    • Eeee... niin!

      "Onkohan siellä nyt unohtunut että mitä varten se kirkko oikein on olemassa?"

      Ei tietenkään. Ensin maksetaan piispojen 100 000 euron palkat ja sitten kirkkoherrat ja papit. Sitten hoidetaan sijoituskiinteistöjä.

      Jos jää rahaa niin tehdään jotain muutakin sitten, vähän.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe