Tilaa kirjoitteluille, tulkaa mukaan!

hirveen utelias

Lauantai, uusi aamu eikä paljon poikkea muista eletyistä aamuista.
Olisiko käytävä ruokakaupassa täydennystä jääkaappiin, mikään pakko ei ole koska huomennakin kaupat auki, siis en taida mennä.
Miten olisi yllätysvierailu jonnekin ei ole kenenkään tutun nimipäivää, ei syntymäpäivääkään (tarkistin), pienet murheet ei kokenutta paina, sanotaan.
Jonnekin ostoskeskukseen kahville aina siellä joku tuttu vastaan on ennenkin tullut tai olen bongannut kahvipöydästä, useimmin kuitenkin en.
Olen tottunut liikkumaan milloin metsässä milloin kaduilla, nyt on päätöksen puute mitä tekisin?

Miltä teistä näin aamusta elämä tuntuu, kertokaa! pliis...

11

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

Muutamina aamuina ei oikein helpolla avaudu minkä päivän aamu on, joutuu telkusta tarkistamaan hyvä että tekniikka pelaa pysyy ainakin päivät järjestyksessä.
      Meillä on hammaslääkärillä tekstiviestimuistutus, lähetetään edellisenä päivänä se on ihan hieno asia.
      En kyllä paljon unohtele, en ainakaan tässä tunnusta.
      Tähän saa kai jo sattunuttakin kertoilla, no eilisestä pieni 'ote', ystävättäreni pyysi tuomaan joitain matalakukkaisia mukulakukkasia.
      Kukkatalo on melko lähellä ja oli muutakin asiaa sinne suuntaan, ja siellä ainakin 200m2 ala näitä "mukuloita", oli vapaat kädet kunhan toivomus täyttyy.
      Kauniit värikuvat kukkivista perennoista toinen toistaan kauniimpia, oli tottapuhuen vaikeaa, soitinkin välillä tilaajalle joka ei auttanut muuta kuin värit selvisi.
      Enkä laittanut pussin kylkeen kuin kassaa varten tiedot, nyt tilaaja saa kevääseen odottaa mitä maasta nousee. ;-)))

• Yleensä tuntuu aamut hyviltä ja intoa täynnä nousen kahvikeitolle. Nyt ei,---vatsaa nipistelee: ai jai ai oi joi joi,...
      Eilen aamulla huomasin kahvissani maidon olleen pilallista, ja olin jo siemaissut lähes puolet, kun se kokkaroitui hieman, peeveli!

Siinä syy,...mutta hellittää se jo hiukan. Tuo lämpöaalto on tehnyt ettei ruokatarvikkeiden päiväykset ole luotettavia, liekö sitten kauppaketjun säilytyksessä ollut puutteita.

Samoin huomasin S-marketin kauraleivässä, jo seuraavana! päivänä olevan pienen vihreän homepilkun. En syö koko leipää, homeitiöt valtaavat nopeasti elintarvikkeen, vaikk'ei se vielä näykään joka kohdassa.

Siinä nyt uteliaisuuttasi tyydyttämään aamuraportti:D tsau

Onneksi en

• yksipl

Leivässä käytetään liikaa lisäaineita, ja siihen kun vielä kasvaa homepilkkuja, niin se on myrkyllinen, ei kannata edes nuuskasta.
      Monesti kun ottaa leivän pussista pöllähtää homeen haju, vaikka sitä ei kuitenkaan huomaa mistään on parempi viedä se linnuille.

Lapsuudessa olen syönyt homeista leipää siitä vain poistettiin homepilkut ja kerrottiin että tulee hyvä lauluääni, enpä tiedä siitäkö tuli, mutta paljon olen laulanut kun on pyydetty.

• On se kiva kun on se tekstivniesti muistutus , niin minullekkin tulitällä viikolla , 4 /7 otettiin yksi takahammas pois ja olikin ihan vaikee juttu Nyt on kieli aina siinä kun tehtiin oiken neulomalla se aukko kiinni . Olen tyytyväinen hammaslääkäriini ,se on tärkeetä .

aamu meni lenkillä Jerrycottoninkanssa . Oli paksu sumu , järvenyllä la oli jo hälvennyt muualta pois -

Oli mukava tavata muita koirankävelyttäjiä . Aina muutama sana vaihdetaankin.
      Nyt on ruokatarvikkeet kaapissa ,ei tarvitse käydä kaupassa muutamaan päivään . Ja teinkin pakkaseen jotain -- jerry tarvitsee lihaa -- laitoin sellasen jauhelihasta "limpun" sitäkin syödään molemmat -- Ja hyvää porkkanalaatikkoo sellasiin pikku Folio vuokiin . Mutta soppaa tekee mieli -- on kai tehtävä pikkusen makkarasoppaa kun on nakkia , en muuten paljoo makkaroita harrasta mitä nyt hyvää metfurstia on saatava joskus .

• Kunta yrittää pissiäsilmään,siis kusettaa näissä omaishoitajatuissa.
      Kirjoitin juuri pitkän mielipideilmaisun omaishoitajien palstalle.
      Ullan jauhelihalimppuun mennäkseni minä teen lihapullataikinan,johon laitan kypsää perunaa ja suolakurkkua ja tietty sipulia ja mausteita.
      Laitan sen koko helahoidon paistinpannulle ja annan muhia,käännän ja Dijonsinappia ja kermaa kastikkeeksi ja pottumuusia ja mikä ettei maistuisi ja ukkokin kehuu jopa keittotaitojani,vaikkei hän muista eden kokin nimeä,että sillälailla sanoi niilotarvajärvi

• Katleija

ullamirjamille

Aina silloin tällöin palstalta saa idean, niin kävi nytkin tuosta muistutustekstiviestistä terveyskeskuksessa kirjottaessasi. Näin mekin saamme kaikista käynneistämme muistutuksen.
      Mutta pieni puute siitä löytyy ja siksi tuli mieleen tehdä aloite siitä terveydenhuoltoomme.
      Kun esim. käy vaikka kerran vuodessa lääkärin vo:lla lääkäri määrää vuoden päästä käymään laboratoriokokeilla ja näpyttelee ne valmiiksi ohjelmaan. Minun tehtäväkseni jää muistaa käydä kokeissa. Ehdotin että siitäkin tulisi muistutus ko. kuukauden alussa jolloin labraan olisi mentävä. Saa nähdä toteutuuko.
      Itselleni laitan muistutuksen aina valmiiksi kännykkääni vaikka ihan sinne vuoden päähän.

• *Kukkahame*

Taisi tulla intiaanikesä, lämpöä varjossa 22, auringossa ei kauan jaksa seisoskella,
      ja tätä on luvassa muutama päivä, hyvä se vaan on ei lämmin luita riko.
      Laitan iltapäiväkahvin ulos ja kaikki ketkä haluaa voi tulla kahville, tällaista päivää on juhlittava naapureiden kanssa, ja muutama keksipaketti, pulla on ollutta ja mennyttä minun taloudessani, mieluimmin voileipä pullan asemesta.

Kiva on lähteä jonnekin aamusta, kiva on kotiinpaluukin!

• Ohi meni aamupahoinvointini nopeasti. Kun olin ostanut aineet, ryhdyin kurttukaalista valmistamaan kaalikääryleitä. Siellä ne uunissa levittävät ihanaa tuoksua, juuri valelin pintaa pohjaliemellä, jossa voi kimmeltää:D Lämmin on tosiaan, hellemekko vain päällä ilman olkaimia.

Naapurit houkuttelivat päiväkahville,...nyt jätän väliin, pitää vahtia uuniakin, eikä kahvikaan vedä. Aamiainen maistui, muttei kahvi.
      Huomenna ehkä lähden liikkeelle, tänään lekottelen sitten iltapäiväsaunan jälkeen:D heippa

• Noita negatiivisiä kannottoja siis miikkoja en ymmärrä.Avaus oli hyvä,siis tekemisen puute vaivana ja mitähän maalaislääkäri apteekinhyllyltä määräis?
      Jos olisin lekuri,käskisin sulkea tietokoneen ja aloittaa lähimmäisen,sen ventovieraan kanssa kommunikoinnin,kertomalla:olen haaskannut niin paljon aikaani turhuuteen,kuinka voisin olla hyödyksi vaikka yksinäiselle naapurille,mietipä sitä.Suomi on täynnä tekemätöntä työtä,nyky lainsäädäntö vain kietää sen tekemättömäntyön teon.
      On nämä direktiivit jotka syrjäyttää todella ihmisen todellisesta elämästä.
      Siis et ole enää ihminen,olet vain numero pyrokratianrattaissa

• hirveen utelias

Voi olla mahdollista maaseudulla, kaupungissa ollaan eri mieltä, eräs tuttavani kertoi hiljattain tapahtuneesta avuntarjouksesta.
      Lievästi liikuntaesteinen raahasi matot tamppaustelineelle, muttei saanutkaan niitä nostettua tangolle, avuntarjoajalle sanottiin että älä pistä nokkaas joka paikkaan.
      Muutaman päivän kuluttua oli ilmestynyt tolppaan ilmoitus, että taloyhtiössä on matto varas, niin siinä kävi ja tuttavani tietysti otti itseensä.
      Oli käynyt hallituksen puheenjohtajalle kertomassa ja hän oli vain tuumannut että eläköön sitten rauhassa.

Ei kaikkia saa auttaa jo avun tarjoaminen muuttuu uskomattomaan muotoon.
      Tällaiset tapaukset ovat omalaatuisia, mutta harkintaan menee avun tarjoaminen.

• Tasan ei käy onnenlahjat,voi harmi huomaan,ettei avuliaisuus ja avuntarve kohtaa.
        Minulla sitä avuntarvetta olisi ja näin syrjäkyläläisenä siitä pitäisi maksaa maltaita,jos joku paikallinen tulisi auttamaan.
        Meillä mökkitalkkareilla niin hurjat liksat,että pienituloinen eläkeläinen pyörtyy,kun tuntipalkka on yli neljänkympin ja matkakulut päälle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5313
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1371
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      752
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      747
    7. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      46
      744
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      736
    9. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      725
    10. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      724
    Aihe