Yksi syy, miksi miehet pelkäävät naisia..

* * * * *

Tuore tutkimus vahvistaa: oman kumppanin menestys tuntuu miehistä usein ahdistavalta.

Naisen menestys saa miehen itsetunnon tyypillisesti laskemaan.

Tutkijoiden mukaan miehet kokevat naisen menestyksen omana häviönään.

Tutkimus osoitti, että miehistä tuntui pahalta, kun he olivat ajatelleet kumppaninsa menestystä.
Vaikutus näkyi erityisen suurena silloin, kun miehet itse olivat epäonnistuneet sillä alalla, jolla heidän kumppaninsa menestyi.

Psykologien mukaan tulokset vahvistavat käsitystä siitä, että miehet kokevat kumppanin menestyksen oman häviönään. Tutkimuksen tulokset julkaistiin Journal of Personality and Social Psychology -tiedejulkaisussa.

http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288598168942.html


Niin?!

8

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehellä täytyy alkujaankin olla huono itsetunto, jos naisen menestys sitä onnistuu laskemaan. Oman kokemuksen mukaan nuoremman sukupolven miehille naisen menestys ei ole mikään ongelma vaan ihan luonnollinen asia.

    • No tottahan se kovalta menetykseltä tuntuu, jos pitää sitä "menetettyä" naista itseään parempana... Tai jos ajattelee elämäntehtäväkseen sen naisen pitämisen siellä nyrkin ja hellan välissä hautaan asti.


      Otsikossa puhutaan kumppanin menetyksestä.....kuolik se kumppani?
      Jos se lähti kävelee, niin eihän sillon enää mikään kumppani ollu.

    • -Palstan Miehet-

      Ai oikein uusi tutkimus vai? Paskanmarjat, mainos se on. Ja tasoltaan ihan samaa, kuin Uusi tutkimus:"Katolta putoaminen sattuu". Tai Hymylehden horoskooppi.

      Ja kun ei muuten mene kaupaksi, niin laitetaanpa vähän trollausta otsikkoonkin "Miehet pelkäävät naisia" ja etusivulle linkki... ei siinä mitään, mutta se otsikkokin meni pieleen, kun oikea otsikko oli "Menestyvä nainen pelottaa miestä". Mutta lieneekö tuolla väliä, kun otsikon jälkeen alkaa sitä samaa tuubaa mitä aina ennenkin.

      Miehet sitä ja tätä.

      Ei tässö muuta voi sanoo, kuin että jos ootte noin hukassa, niin lukekaa, tutkikaa ja kuluttakaa rahanne tuollaiseen sontaan. Tehkää just niinkuin noissa neuvotaan, ja kuten niissä horoskoopeissa myös neuvotaan. Mutta ei kannata ihmetellä, jos se onkin se elämä ihan toisennäköistä.

      Ai niin, sehän onkin miehen vika, kun ei noudata stereotypiaansa.

      Jospa se seuraava noudattaisi?bb

    • Antaa naisen tienata

      Nainen menestyy, sehän voi tarkoittaa miehelle parempia autoja ymym.Varsinkin jos mies on taitava puhumaan naisen ympäri hähää.

    • buddy-love

      Havaintoni mukaan, jos nainen alkaa menestyä miestään paremmin, niin naiselle tulee jonkinlainen statusongelma ja alkaa riitely.
      Ei varmaan aina, eikä kaikille, mutta olen oikeasti joutunut aikaistamaan erään ikälisää siksi että vaimonsa sai palkankorotuksen ja niillä alkoi siksi hirveä riita.

      • Kokemusta on.

        Elän itse suhteessa, jossa vaimoni tienaa huomattavasti minua enemmän, eikä minulle ainakaan ole se koskaan ollut ongelma, taidan olla aika poikkeus. Taitaa suurimpaa osaa miehistä ottaa kunnian päälle tuo.


      • Kokemusta on. kirjoitti:

        Elän itse suhteessa, jossa vaimoni tienaa huomattavasti minua enemmän, eikä minulle ainakaan ole se koskaan ollut ongelma, taidan olla aika poikkeus. Taitaa suurimpaa osaa miehistä ottaa kunnian päälle tuo.

        Tuossa tilanteessa vaimo oli se joka alkoi riidellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2477
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      178
      1491
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1281
    4. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      103
      1201
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1187
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1092
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1065
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1037
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      1020
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      72
      941
    Aihe