Tuore tutkimus vahvistaa: oman kumppanin menestys tuntuu miehistä usein ahdistavalta.
Naisen menestys saa miehen itsetunnon tyypillisesti laskemaan.
Tutkijoiden mukaan miehet kokevat naisen menestyksen omana häviönään.
Tutkimus osoitti, että miehistä tuntui pahalta, kun he olivat ajatelleet kumppaninsa menestystä.
Vaikutus näkyi erityisen suurena silloin, kun miehet itse olivat epäonnistuneet sillä alalla, jolla heidän kumppaninsa menestyi.
Psykologien mukaan tulokset vahvistavat käsitystä siitä, että miehet kokevat kumppanin menestyksen oman häviönään. Tutkimuksen tulokset julkaistiin Journal of Personality and Social Psychology -tiedejulkaisussa.
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288598168942.html
Niin?!
Yksi syy, miksi miehet pelkäävät naisia..
8
133
Vastaukset
Ne on näitä tän Erinin biisin miehiä. Sitä en tiedä, miks monella on itsetunto-ongelmia. Ei miehenä mun kokemuksen mukaan ole vaikea olla.
http://www.youtube.com/watch?v=19WplcGag3wMiehellä täytyy alkujaankin olla huono itsetunto, jos naisen menestys sitä onnistuu laskemaan. Oman kokemuksen mukaan nuoremman sukupolven miehille naisen menestys ei ole mikään ongelma vaan ihan luonnollinen asia.
No tottahan se kovalta menetykseltä tuntuu, jos pitää sitä "menetettyä" naista itseään parempana... Tai jos ajattelee elämäntehtäväkseen sen naisen pitämisen siellä nyrkin ja hellan välissä hautaan asti.
Otsikossa puhutaan kumppanin menetyksestä.....kuolik se kumppani?
Jos se lähti kävelee, niin eihän sillon enää mikään kumppani ollu.- -Palstan Miehet-
Ai oikein uusi tutkimus vai? Paskanmarjat, mainos se on. Ja tasoltaan ihan samaa, kuin Uusi tutkimus:"Katolta putoaminen sattuu". Tai Hymylehden horoskooppi.
Ja kun ei muuten mene kaupaksi, niin laitetaanpa vähän trollausta otsikkoonkin "Miehet pelkäävät naisia" ja etusivulle linkki... ei siinä mitään, mutta se otsikkokin meni pieleen, kun oikea otsikko oli "Menestyvä nainen pelottaa miestä". Mutta lieneekö tuolla väliä, kun otsikon jälkeen alkaa sitä samaa tuubaa mitä aina ennenkin.
Miehet sitä ja tätä.
Ei tässö muuta voi sanoo, kuin että jos ootte noin hukassa, niin lukekaa, tutkikaa ja kuluttakaa rahanne tuollaiseen sontaan. Tehkää just niinkuin noissa neuvotaan, ja kuten niissä horoskoopeissa myös neuvotaan. Mutta ei kannata ihmetellä, jos se onkin se elämä ihan toisennäköistä.
Ai niin, sehän onkin miehen vika, kun ei noudata stereotypiaansa.
Jospa se seuraava noudattaisi?bb - Antaa naisen tienata
Nainen menestyy, sehän voi tarkoittaa miehelle parempia autoja ymym.Varsinkin jos mies on taitava puhumaan naisen ympäri hähää.
Havaintoni mukaan, jos nainen alkaa menestyä miestään paremmin, niin naiselle tulee jonkinlainen statusongelma ja alkaa riitely.
Ei varmaan aina, eikä kaikille, mutta olen oikeasti joutunut aikaistamaan erään ikälisää siksi että vaimonsa sai palkankorotuksen ja niillä alkoi siksi hirveä riita.- Kokemusta on.
Elän itse suhteessa, jossa vaimoni tienaa huomattavasti minua enemmän, eikä minulle ainakaan ole se koskaan ollut ongelma, taidan olla aika poikkeus. Taitaa suurimpaa osaa miehistä ottaa kunnian päälle tuo.
Kokemusta on. kirjoitti:
Elän itse suhteessa, jossa vaimoni tienaa huomattavasti minua enemmän, eikä minulle ainakaan ole se koskaan ollut ongelma, taidan olla aika poikkeus. Taitaa suurimpaa osaa miehistä ottaa kunnian päälle tuo.
Tuossa tilanteessa vaimo oli se joka alkoi riidellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666194Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583073- 312223
- 131837
- 201808
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191793Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131542- 181529
- 501514
- 91473