Ennen Lidlin 2 euron kanapaketit oli parasta mitä rahalla saa, marinadia oli runsaasti ja se oli myös todella paksua ja maukasta. Nyt näissä lootissa on lähes olematon määrä marinadia ja sekin on lähes vettä! Muutenkin koko lafkan laatu on tippunut reippaasti ja miksi hitossa Lidlistä pitää pystyä ostamaan jotain halvatun Saarioisten roiskeläppiä??? (ylihintaisia nekin!)
Lidlin kanapakettien marinadi - minne kadonnut?
11
343
Vastaukset
- ststufgtj
Itse olen pitkään vältellyt broileripakkauksia ja muitakin tuotteita, jossa lihat uivat runsaassa marinadissa. Ensinnäkin hinnan takia, marinadi maksaa saman kuin lihatkin per kilo. Toiseksi se ei ole erityisen hyvän makuista. En tietenkään ole maistanut ennen kypsennystä.
- naaaaaaaaaatiskelija
Valmiit marinadit ja lihan pilaamisen niillä voisi lailla kieltää.
Uusavuttomien moskaa! - kanasanookotkot
Voi kun ikävää että olet vailla ruokaa, josta pidit. Kuitenkin voisit miettiä mitä mömmöä se marinadi on. Lisäaineita, lisäaineita ja vielä kerran lisäaineita. Marinoi itte kanasi, jos haluat makua kanaasi. Tietenkin joudut maksamaan hieman enemmän naturell kanasta ostaessasi sitä kaupasta, mutta omaa terveyttäsi ajatellen se on sen väärtti. Minä ainakaan en voi enää ikinä syödä sellaista oranssinpunaista mömmöä siirryttyäni naturelleihin kanoihin.
- yksi ulkomaalainen
Tätä muuten "tutkittiin" Espanjassa: Madridin asukkaat ostavat enemmäkseen marinoituja ja esim. Alicantin tienoilla sitä et juurikaan löydät kaupoista, siellä ihmiset osaavat ja haluavat tehdää oman maun mukaan, eikä kahdensadan litran tynnyrista aina sitä samaa, olkoon kana tai kala.
Mutta kyllä se vain niin on, että sen jälkeen kun suomalaiset unohtivat hyvän kotiruoan tekemisen taito, on taso mennyt roimasti alaspäin, jopa ravintolat ostavat valmista supermarketista. - trollerilådan
Taitaa OP olla sarkastinen trolli.
- Suuri kusetus
Itse ostaisin AINA sitä marinoimatonta lihaa, jos sitä vaan olisi saatavilla. Valitettavasti ainakin täällä päin Suomea lihatiskillä suurin osa tarjolla olevasta "lihasta" on juurikin sitä marinadissa lilluvaa mössöä.... sitten kun katsoo kilohintaa, joku broileri pyörii 13€/kg!!!! Ja sitä samaa kilohintaa maksetaan myös siitä marinadista...
Kuinka moni muuten vielä muistaa ajan, jolloin kanan kilohinta oli oikeasti halpa? Kanahan on oikeasti huomattavasti halvempaa tuottaa, kuin esim nauta, mut kilohinnat selkeästi korkeammat... tätä kanan hinnankorotusta edelsi parin vuosikymmenen "kana on terveellistä" -rummutus, siihen lisättiin vielä extrana "hunajamarinoitu kana on extraterveellistä"..... ja nyt kun ihmiset on aivopesty luulemaan marinoitua kanansitkaletta jotenkin superterveelliseksi, sen kilohinta voidaankin kymmenkertaistaa lähtötilanteeseen nähden!!!!- Kana Da!
"Kuinka moni muuten vielä muistaa ajan, jolloin kanan kilohinta oli oikeasti halpa?"
Kana ja broileri ovat aivan eri asia. Jos vertaat pakastekanaa (jota jostain pakastealtaasta saattaa vielä löytää) ja broileria (varsinkin valmiiksi paloiteltua), niin menet pahasti metsään. - Sallikaa mun nauraa
Kana Da! kirjoitti:
"Kuinka moni muuten vielä muistaa ajan, jolloin kanan kilohinta oli oikeasti halpa?"
Kana ja broileri ovat aivan eri asia. Jos vertaat pakastekanaa (jota jostain pakastealtaasta saattaa vielä löytää) ja broileria (varsinkin valmiiksi paloiteltua), niin menet pahasti metsään.No mitähän se broileri sitten on, jos ei kanaa? Väität varmaan myös, että viljapossu ja sika on eri asia..... tai nauta ja rotukarja... ja ihan varmasti myös mustikat ja luomumustikat on eri juttuja?! :D :D :D
- kommentoiva
Sallikaa mun nauraa kirjoitti:
No mitähän se broileri sitten on, jos ei kanaa? Väität varmaan myös, että viljapossu ja sika on eri asia..... tai nauta ja rotukarja... ja ihan varmasti myös mustikat ja luomumustikat on eri juttuja?! :D :D :D
Selvitäpä se itsellesi!
Kauppatuotteena kana ja broileri tarkoittavat jossain määrin eri asioita. Vähän niin kuin vasikka ja vanha nautakin.
- Cittariin mars
No kuule, tulit mieleeni tässä tänään uusinta Citymarketin mainosta lukiessani. Siellä on tällä hetkellä tarjouksessa Euroshopper kanapaloja marinadissa ja sitä marinadia tosiaan kuvan paketissa ainakin riittää, olisko 60% koko tilavuudesta.
Mars Citymarkettiin heti huomenna, niin saat sitä kaipaamaasi marinadia kananpaloilla höystettynä - (hyi helvetti)!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667