Kuinka kauan hiiva säilyy jääkaapissa? Entä pakasteessa?
Kuinka kauan hiiva säilyy
5
9504
Vastaukset
- Juntti
minkälaista hiivaa käytät. Hiivajauhopurkin pohjaan on leimattu eräpäivä. Kosteasta hiivasta en tiedä.
- Sid
Tuoreenkin hiivan paketissa on parasta ennen-päiväys. Muutama päivä sitten ostamassani paketissa se oli 21.9 eli parisen viikkoa ainakin säilyy. Itselläni ongelmana on ollut hiivan kuivuminen, jos esim. jää puoli palaa yli. Olen yleensä käärinyt loput kelmuun (vaikka jossain kai luki, ettei niin kannattaisi tehdä), ja ihan hyvänä on säilynyt. Rasiassa säilyttäminen estää myös kuivumista, mutta rasiaan voi kertyä kosteutta, onhan hiiva kuitenkin elävä otus.
Pakkasessa säilymisestä en osaa sanoa tarkkaa aikaa, mutta kyllä se nyt joitain kuukausia säilyy. Ainakin ne palat, joita joskus olen pakastanut, ovat toimineet ihan hyvin vielä parinkin kuukauden pakastamisen jälkeen.- "elvytys"
Muistan kuulleeni, että kuivuneen hiivan saa jollakin konstilla takaisin kuosiin, mutta kun en kuollakseni muista mikä se oli. Muistaisiko kukaan ?
- Juntti
"elvytys" kirjoitti:
Muistan kuulleeni, että kuivuneen hiivan saa jollakin konstilla takaisin kuosiin, mutta kun en kuollakseni muista mikä se oli. Muistaisiko kukaan ?
haaleaan veteen ja sekoita siihen sokeria.
- hiivamestari
http://www.kuinka.fi/vastaus/kuinkakauansäilyy/25.php tuosta vastaus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3153694Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322038Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.451664- 921584
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1011344- 1451205
- 811084
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1001080Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja87814Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61787