Kuinka paljon on "purkki" tomaattimurskaa?

-Jorge-

Netti ja kirjat ovat täynnä reseptejä, joissa listataan ainesosaksi "purkki tomaattimurskaa". Tämä on melko raivostuttavaa, koska tomaattimurskaahan myydään pienimmillään n. 20 gramman ja isoimmillaan puolen kilon purkeissa. Ei varmastikaan ole lopputuloksen kannalta se ja sama, että onko sitä murskaa 20 grammaa, 500 grammaa vai jotain siltä väliltä.

Onko siis olemassa jokin standardikoko tomaattimurskapurkille, mitä näissä resepteissä tarkoitetaan?

9

8138

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klkjiboo

- Tomaattimurska (murskattua tomaattia, sisältää tomaatin paloja)) on yleensä 400-500g: purkeissa (säilykepurkki tai pahvitetra).
      - Tomaattipyree ("tiivistettyä" tomaattisosetta) on sitävastoin pienissä purkeissa ja tubeissa.
      - Paseerattu tomaatti (soseutettua tomaattia) on myös 400-500g purkeissa/tetroissa.

Kyseessä on siis eri tuotteet.

• kokkikakkonenkolmone

Järkee saa käyttää! Ohjeissa tarkoitetaan purkilla 400grammaa, eli yleisintä purkkikokoa. Jos tarvitaan eri määrä, nii ohjeissa sitten sanotaan erikseen se grammamäärä.
      Ja tosiaan juu ne pikkupurkit on tomaattipyrettä, ei murskaa. Jos ohjeissa mainitaan tomaattipyrettä yks purkki, niin silloin se tarkoittaa 20 grammaa.

Toivottavasti nyt selkisi ja muista nämä ohjeet loppuelämäsi niin elämäsi helpottuu tämän osalta.

• tomaatissa-löytyy

Tomaatti pure ajaa saman asian ja maistelemalla selviää paljonko laitat. Tomaatti vaatii sokeripalan eli pyöristää maun ja Basilika aateloittaa. Joskus vielä Oregano

• pleisson

Miten niin 400 grammaa? Voihan ohjeessa olla vaikka X kpl perunoita ja perunankin koko taatusti vaihtelee jo saman lajikkeenkin sisällä - eli älä sä tule laukomaan mitään oletuspohjaisia omia totuuksias purkin koosta- ni...

• timjamiimakaipaanniin

Samahan se on vaikka chilin suhteen eli yksi punainen chili mukaan pilkottuna.

Tässä todella saa käyttää "järkeään", sillä chilit jopa samasta pensaasta ovat tulisuudeltaan erilaisia joten yksi punainen chili voi olla liikaa tai sitten ei.

Itse olen kasvattanut chilejä useamman vuoden ajan ja aina ennen ruokaan laittoa maistan chilin tulisuuden kannasta, missä tulisuus on voimakkain ja siitä päättelen kuinka paljon chiliä ruokaani laitan - koko palon vaiko vain osan siitä.

Noin muutenkin huvittaaa nämä ruoanlaitto-ohjeet - eri yrttien ja mausteiden maut vaihtelevat suuresti - joskus riittää pieni määrä ja joskus mauste ei maistu ollenkaan - maustaminen vaatii aina hienosäätöä.

• Enusko

Ei vittu, murskaa ei kukaan voi sekottaa soseeseen?!

• murskaetsose

No aina joku voi!

• Anonyymi

voi voi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      81
      3075
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1756
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      83
      1606
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      137
      1462
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1438
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      157
      1354
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      159
      1273
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      82
      1227
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      98
      1217
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      84
      1200
    Aihe