Voisiko olla mahdollista, että nykyinen universumi on muodostunut edellisen universumin rippeistä? Eli vanha universumi laajeni niin että jäähtyi ja sammui ja sitten painautui taas kasaan ja alkuräjähdykseen?
Onko universumi vanhan jäänteistä muodostunut?
3
92
Vastaukset
- se toisinajattelija
Onpa hyvinkin. Toinen mahdollisuus on uskoa ihmeisiin. Joko itsestään syntyneeseen paukkuun, tai mestarin taikasauvan heilautukseen. Suosittuja uskomuksia molemmat.
- 13,7miljardia
Alkuräjähdys ei ollut ainutkertainen, vaan alkuräjähdys yrityksiä oli lukematon määrä, ennenkuin sattunnaisesti kaikki olivat kohdallaan jotta suunnattoman nopea, paljon valonnopeutta nopeampi laajeneminen alkoi.
Tämä inflaatioksi kutsuttu lajeneminen on ainoa valoa nopeampi liike.
Se johtui tyhjiön negatiivisen paineen aiheuttamasta avaruuden työntövoimasta.
Tämä työntövoima työntää vieläkin taivaankappaleita kauemmas toisistaan.
Alkuräjähdyksen ensimmäisistä vaiheista ei tiedetä muuta, kuin se tarvitsi äärimmäisen paljon eri asioiden olemista kohdallaan.
Todennäköisesti siis mailmankaikeuksien laajenemisia ja supistuksia on ollut äretön määrä, mutta ehkä ei näin suuria laajenemisia, vaan pieniä ja lyhytaikaisia.
Kvanttiteorian mukaan samanaikaisia alkuräjähdys laajenemisia on sitten ollut paljon. Turha selittää tässä, on senverran monimutkainem.Planc-tutkimusatelliitin mukaan universumin ikä tarkentui 13.82 miljardiin vuoteen. Homma hoidettu; luotain laskettiin eläkkeelle, so. siihen ei enä oteta yhteyttä. Rotisko kiitää nyt lähiavaruudessa määräämättömän ajan, joutilaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2287620
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455070- 594792
- 753448
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162015Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301900- 311829
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441687- 371619
- 1491376