Kävin siis yökerhossa (ihan ypöyksin DF huom. eikä kukaan kysellyt yksinäisyydestäni, joten haist. vit.). Olin vähän sellaisella i don't give a fuck asenteella liikenteessä, mikä on suositeltava asenne yöelämässä. Koko paikassa vain yksi ainoa nuori nainen herätti huomioni ja ilmeisesti minä herätin hänenkin huomionsa (tämähän on ihan normin mukaista, että samanhenkiset/oloiset tuntee vetoa toisiinsa). Kovasti oli kaikennäköistä muutakin typykkää pyörimässä, mutta ei vaan jaksanut kiinnostaa. Tämä yksi kuitenkin erottui edukseen sellaisena, jossa on ehkä muutakin kuin nätti ulkokuori.
Hän teki kai eräänlaisen aloitteen minulle nimittäin tuli tanssimaan minun eteeni useita kertoja ja silloinkin kun ei tanssinut, niin hakeutui viereeni baaritiskille nojailemaan. Katseemme kohtasi pari kertaa, mutta molemmilla kerroilla tämä nainen väisti katseeni. Sikäli kuin osaan näitä sanattomia asioita tulkita, niin tämä nainen haki huomiotani ja selkeästi toivoi, että teen jonkinlaisen aloitteen.
Varsin viehättävän oloinen tapaus ja olisi saattanut olla tutustumisen arvoinen tapaus, mutta mitään tutustumista ei tapahtunut, koska, kuten jo kerroin, olin sellaisella i don't give a fuck asenteella liikenteessä. Myönnettäköön että motivaationi ja asenteeni taustalla oli ainakin kahdenlaista seikkaa. Toisaalta en ehkä uskaltanut tehdä aloitetta tälle edessäni pörränneelle tyttöselle ja toisaalta taas olin asennoitunut niin, että tällä kertaa en hae kenenkään hyväksyntää ja jos joku nainen vaikuttaa avoimelta, niin voin hänen kanssaan keskustella. Valitettavasti tämä silmääni pistänyt neitonen ei ottanut minkäännäköistä avointa katsekontaktia vaan ilmeisesti luotti vain siihen, että mies kyllä iskee, kun tulee pyllyä pyörittämään tarpeeksi lähelle ja harmillisesti väisteli katsekontaktia. (Todettakoon epäilijöille, että olen aika varma tästä molemminpuolisesta kiinnostusta, eikä kyse ole mistään assburgeroinnista ja suurista luuloista. Joten haist. vit. sinäkin epäilijä!)
En syyllistä tässä ketään. Itse olisin voinut olla aktiivisempi, mutta toisaalta tämä tyttökin olisi voinut olla vähän ihmismäisempi eikä vain luottaa vanhoihin totuttuihin iskemiskaavoihin ja rooleihin, koska en todellakaan ole mitään typeriä pelailuja vailla ja tuskin oli hänkään.
Noh, vittuakos sitä tässä enempää tilittämään. Oli varsin kivannäköinen nuori nainen ja minä tulin tänne kotiin nyt vetämään käteen. En siis mitään panoja ollut varsinaisesti vailla, koska en eräänlaisena romantikkona edes jaksa kiinnostua täysin yhdentekevistä naisista tai yhden yön jyystöistä. Merkattakoon tämäkin yksi potentiaalinen kiinnostava tapaus taas rekisteriin ja olkoon siinä. En ala oikeasti nöyristelemään naisten edessä ainakaan minkään typerän kulttuurisen säännön vuoksi. Lähdin lopulta menemään baarista, vaikka olisin voinut vielä jäädä typeränä sinne hengailemaan, mutta kun tämä kiinnostava nuori nainen ei suoraan tullut minua iskemään, niin päätin lähteä hevon vittuun ja ajattelin, että olkoon siinä tai ehkä tavataan toiste, vaikka todennäköisesti ei tavata.
Noh, perkele, kai se on myönnettävä, että jonkinlainen testihän tämäkin oli ja en sitä tavallaan läpäissyt, mutta fuck off, pidän edelleen pääni enkä ala nöyristelemään, vaikka naiset sitä haluaisi. Varmaan siellä on kaikenlaista viisastelijaa vittuilemassa valmiiksi, mutta voin teillekin voi valmiiksi sanoa, että haist. vit. En nimittäin mitenkään väärin tässä toiminut muussa kuin siinä kulttuuristen odotusten mielessä, etten lähtenyt naista iskemään pelkän pyllynpyörittelyn vuoksi. En siis ollut ns. Mies isolla M:llä, vaikka omasta mielestäni kyllä olin nimenomaan Mies, joka seisoo omilla jaloillaan eikä lähde yökerhossa hakemaan naisten hyväksyntää, kuten tapana on. Vitut sellaista saatanan pelleilystä ja iskemiskulttuurista. Uskon ihmiseen! Kun tämäkään nainen ei suostunut kohtaamaan minua ihmisenä, vaan odotteli jotain iskijää, niin saipa pettyä pahemman kerran.
Okei myönnetään, mokasin, saatana. Tuskin olisin mitään menettänyt jos olisin jotain tälle itseäni viehättäneelle naiselle sanonut, vaikka olisi ne pahamaineiset pakitkin tullut, niin olisi ainakin tullut mielenrauha siitä, että ei hän minusta oikeasti ollut kiinnostunut. Silti en nöyrry! En saatanassa. Akat perkele. Yritätte minua kyykyttää, mutta en suostu! Niin kauan kuin henki minussa pihisee, niin en ala mihinkään nöyristelyyn, saatana. Jos haluatte minuun tutustua, niin kohdatkaa kuin toinen ihminen, älkääkä odottako, että tässä leikitään jotain mies-nais- roolileikkejä.
http://www.youtube.com/watch?v=FYaRpBAvESg
Nainen teki minulle aloitteen
79
944
Vastaukset
- Fart dear
Juu juu!
- Ätmi
No eiköhän joku jyystäri sen pyllynpyörittäjän vienyt jatkoille ja siellä juuri parhaillaan karvainen perse nousee ja laskee sen naisen päällä. Aamulla sitten se jyystäri pyyhkii kullinsa verhoihin, juo kaikki jääkaapissa olevat lonkerot ja käy päästämässä haisevat kaljapaskat sen naisen vessanpönttöön ja poistuu paikalta kassit tyhjinä.
- Bar Tender Man
Ätmi kirjoitti:
No eiköhän joku jyystäri sen pyllynpyörittäjän vienyt jatkoille ja siellä juuri parhaillaan karvainen perse nousee ja laskee sen naisen päällä. Aamulla sitten se jyystäri pyyhkii kullinsa verhoihin, juo kaikki jääkaapissa olevat lonkerot ja käy päästämässä haisevat kaljapaskat sen naisen vessanpönttöön ja poistuu paikalta kassit tyhjinä.
Epäilen, mutta jos näin on, niin siinähän on. Ei siellä baarissa ainakaan silloin kun olin siellä näyttänyt olevan ketään kovinkaan tasokasta miestä itseäni lukuunottamatta. Jotain geelitukkaspedejä ei lasketa. Joka tapauksessa ei vaikuta minun elämääni oli miten oli.
- Reipas Mies
Ätmi kirjoitti:
Nimenomaan stereoideja vetänyt nakkikalu tai parran sänkinen kaljujyystäri olisi jo hoidelllut pepun veivaajan jo raflan vessassa.
Aloite on se että nainen PUHUU enemmäin kuin yhden sanan MIEHELLE.
Nainen TULEE TYRKYLLE jotta mies kipinöi supliikilla ja iskee säkenöivästi. Tuohon voi kohautaa sanomalla vaikka että "no mitä Muijja?" tai "en käy täällä usein kutet et sinäkään". LOL.
Kusipäänussijat tietää tämän ja käyttävät hyväkseen yökerhoiskentää pelikenttänä että kun 2h jaksat schaissea jauhaa niin todennäiköisesti jo taksissa suuseksin merkeissä naisen "kipinä" on menossa.
Se minua huvittaa että naiset koettava ehdollistaa kaikkia miehiä asiakaspalveluun kun stailataan ja meikataan, ja sitten lähes syljetään naamaan jos bodarijuristia tai jääkiekonpelaajamiestä etäisestikkään näyttävää miestä erilainen mies koettaa iskeä.
Yhtä miesarvoa halventavaa on ne PUUMA-naiset jotka "armosta" antaisivat epäsuositulle miehelle vain näyttääkseen että kysyntää on vaikkakin laatu on tippunut. Jos on oikeasti staili ja sexy yli 40v nainen niin risalla civikillä ajava parin euronjarmo ei varmana sellaista köyri koskaan.
No ei kai tossa nyt mitään erikoista ollut, kun yksin jouduit kuitenkin poistumaan baarista. Mä jo ehdin luulla tätä tekstiä lukiessa, että tämä kyseinen nainen olisi tullut sulle juttelemaan ja että olisit lähtenyt hänen kanssa samaa matkaa kotiin baarista.
Eli tekstisi voidaan kuitenkin tulkita myös siten, että yksin kun olit baarissa, niin kukaan nainen ei tullut sulle mitään juttelemaan ja sait viettää koko illan baarissa ihan omissa oloissasi ilman minkäänlaista juttuseuraa. Saa nähdä, että miten nainen olisi suhtautunut siihen sun yksinoloosi, jos hän olisi tullut sulle juttelemaan. Olisi voinut tulla kysymyksiä hyvin painostavaan sävyyn koskien sitä sun yksinoloasi.- Njuuuuu
No eihän tuo mikään oikea aloite ollut. Nuo ovat juuri sellaisia juttuja joita naiset itse kuvittelevat aloitteiksi, mutta eivät niitä ole. Vaikka nainen hakeutuisi miehen lähelle, niin se on edelleen miehen vastuulla tehdä se oikea aloite ja ottaa riski pakkien saamisesta. Jos nainen itse ottaa riskin, niin silloin hän on tehnyt aloitteen. Ei silloin jos tanssii lähellä eikä edes puhu miehelle.
Mutta tässä tapauksessahan mieskään ei tehnyt asian eteen mitään, joten ei voi haukkua naistakaan aloitekyvyttömäksi.- vielä tällastä
Jep. Mulla oli yhden mimmin kanssa koulussa aikoinaan vähän samantyyppistä kipinää ilmassa. Katsekontakteja, hymyilyä. Kerran hakeutui selvästi viereeni, mutta tyttö raahasi siinä mukanaan tusinan verran kavereitaan mukaan niin hyvä siinä on sitten tehdä aloitetta. En tiiä, miksi joillakin tytöillä pitää olla se tusinan verran kavereita mukana siinä, kun menee jonkun pojan viereen istumaan ja toivoo pojalta aloitetta. Minä olisin varmasti tehnyt aloitteen, jos samaisessa tilanteessa tyttö olisi tullut yksin viereeni istumaan, mutta ei... jos tytöt ei pysty tekemään aloitetta yksin olevalle miehelle, niin miten ne olettaa, että poika pystyisi tekemään aloitteen, kun 12tyttöä pyörii siinä ympärillä? Siinähän on ihan sietämätön määrä pelkokerrointa, varsinkin kun on omatkin tunteet pelissä...
- taikapallo
Ollos huoleti. Suun avaaminen olisi saanut naisen aatoksiin, että yhteistä kemiaa ei ole. Olisit paljastunut liian tylsäksi. Kannattaa vetää tästä eteenpäin ihan vain kalsarikännit kotona.
Niin ja yksin jos nuori mies baarissa on liikkeellä, niin varmasti nainen olisi ajatellut heti kaikkea negatiivista siitä nuoren miehen yksinolosta. Olisi heti tullut naisella mieleen se, että varmasti kyseisessä miehessä on jotain vikaa, kun hänellä ei ole ketään kavereita mukana baarissa.
- nainen baaritiskillä
Harmi! Jos olisit avannut suusi, niin olisit saattanut päästä panemaan tai ainakin sinulla voisi olla treffit sovittuna ensi viikolle. Jos mahdollisuus tarjoutuu käden ulottuville, kannattaa tarttua siihen.
Paitsi jos nainen olisi katsonut heti sen nuoren miehen yksinolon niin isoksi miinuspuoleksi, ettei hän halua edes tutustua baarissa yksin olevaan nuoreen mieheen, saati että lähtisi hänen kanssaan treffeille.
- ...
DarkFear kirjoitti:
Paitsi jos nainen olisi katsonut heti sen nuoren miehen yksinolon niin isoksi miinuspuoleksi, ettei hän halua edes tutustua baarissa yksin olevaan nuoreen mieheen, saati että lähtisi hänen kanssaan treffeille.
Jankuti jankuti. Suksis nyt jo vittuun traumoinesi.
- nainen baaritiskillä
DarkFear kirjoitti:
Olihan se nainen jo nyt siinä tyrkyllä, vaikka näki miehen olevan yksin. Naiselle on muuten paljon, paljon helpompaa lähestyä yksin olevaa miestä kuin miestä, jolla on kaverijoukko ympärillään. Ei nainen halua joutua miesjoukon pilkkaamaksi.
Ei naiset joudu koskaan miesjoukon pilkkaamaksi, vaikka ei mies naisesta kiinnostuisikaan. Sen sijaan yksin oleva nuori mies kyllä joutuisi naisten pilkattavaksi, jos naisjoukko huomaisi nuoren miehen olevan yksin baarissa, sillä naisten mielestä kun yksinäisissä miehissä on aina automaattisesti jotain vikaa.
- nainen baaritiskillä
Olen eri mieltä. Viimeksi kävin yksin yökerhossa, kun kaverit lähtivät kotiinsa jo ennen sinne menoa ja juttelin parin yksin baarissa olleen miehen kanssa, joista yhden kanssa vaihdettiin numerot.
Aika ihmeelliseltä tuntuu vaan tollaista todeksi uskoa. Oletko mahdollisesti sitten joku vanhempi nainen, jos tätä mieltä muka oikeasti olet?
Kuitenkin kaikki naiset pitävät aina tärkeimpänä asiassa miehessä sitä sosiaalisuutta, suosiota, kavereiden määrää ja myös facebook-kavereiden määrää. Joten tuntuu vaan ihmeelliseltä, että miten joku nuorempi nainen voisi muka kiinnostua baarissa jostain yksinäisestä nuoresta miehestä.- Auttaja32
Monet kerrat olen ollut yksin baarissa eikä se ole iskemistä haitannut.Ei ihmisiä enää puolen yön jälkeen hirveästi kiinnosta missä kaverit ovat ja vaikka sattuisivatkin asiasta kysäisemään niin mitä sitten? Saahan sitä olla välillä itsekseenskin liikenteessä. Olen ujo mies mutta silti olen saanut naisen iskettyä. Kaikki riippuu vain siitä tekeekö tuosta yksinolosta itselleen ongelman vai ei. Toinen häpeilee sitä - toinen viihtyy hyvin yksinkin.
Ja nyt tietysti keksit tähän jonkun tekosyyn etkä halua ottaa opiksesi tästä viestistä. Fine. Jää sitten pimeyteen murjottamaan. Mutta olemmepahan ainakin yrittäneet auttaa. Auttaja32 kirjoitti:
Monet kerrat olen ollut yksin baarissa eikä se ole iskemistä haitannut.Ei ihmisiä enää puolen yön jälkeen hirveästi kiinnosta missä kaverit ovat ja vaikka sattuisivatkin asiasta kysäisemään niin mitä sitten? Saahan sitä olla välillä itsekseenskin liikenteessä. Olen ujo mies mutta silti olen saanut naisen iskettyä. Kaikki riippuu vain siitä tekeekö tuosta yksinolosta itselleen ongelman vai ei. Toinen häpeilee sitä - toinen viihtyy hyvin yksinkin.
Ja nyt tietysti keksit tähän jonkun tekosyyn etkä halua ottaa opiksesi tästä viestistä. Fine. Jää sitten pimeyteen murjottamaan. Mutta olemmepahan ainakin yrittäneet auttaa.No itse kun vaan koen sen yksinolon baareissa valtavaksi ongelmaksi ja koko ajan vaan mietityttää se asia, että mitä kaikki muut ihmiset oikein ajattelevat siitä mun yksinolostani. Niin ja itse en edes viihdy yksinäni tai en ainakaan sellaisessa ympäristössä, jossa kaikki muut nuoret ovat aina yhdessä kavereidensa kanssa.
Minkä sille itse voi, jos kokee asian ongelmaksi, eikä viihdy yksinään. Ei tällaisiin asioihin pysty itse mitenkään vaikuttamaan.- Auttaja32
DarkFear kirjoitti:
No itse kun vaan koen sen yksinolon baareissa valtavaksi ongelmaksi ja koko ajan vaan mietityttää se asia, että mitä kaikki muut ihmiset oikein ajattelevat siitä mun yksinolostani. Niin ja itse en edes viihdy yksinäni tai en ainakaan sellaisessa ympäristössä, jossa kaikki muut nuoret ovat aina yhdessä kavereidensa kanssa.
Minkä sille itse voi, jos kokee asian ongelmaksi, eikä viihdy yksinään. Ei tällaisiin asioihin pysty itse mitenkään vaikuttamaan."Minkä sille itse voi, jos kokee asian ongelmaksi, eikä viihdy yksinään. Ei tällaisiin asioihin pysty itse mitenkään vaikuttamaan. "
Itse asiassa pystyy, jos vain haluaa. Minulla itselläni on ollut sosiaalisten tilanteiden pelkoa, mutta olen hakenut siihen apua ja käynyt juttelemassa asiasta lääkärin ja psykiatrin kanssa. Oloni on helpottunut huomattavasti eikä yksinolo ole todellakaan mikään ongelma enää.
Eli nyt DarkFear kannattaa vain ottaa itseä niskasta kiinni ja hakea tuohon sosiaalisten tilanteiden pelkoon apua. Sinullahan on vielä parhaat nuoruusvuodet edessäpäin ja mitä nopeammin saat apua niin sitä nopeammin pääset eroon kyseisistä vaivoista. :) Auttaja32 kirjoitti:
"Minkä sille itse voi, jos kokee asian ongelmaksi, eikä viihdy yksinään. Ei tällaisiin asioihin pysty itse mitenkään vaikuttamaan. "
Itse asiassa pystyy, jos vain haluaa. Minulla itselläni on ollut sosiaalisten tilanteiden pelkoa, mutta olen hakenut siihen apua ja käynyt juttelemassa asiasta lääkärin ja psykiatrin kanssa. Oloni on helpottunut huomattavasti eikä yksinolo ole todellakaan mikään ongelma enää.
Eli nyt DarkFear kannattaa vain ottaa itseä niskasta kiinni ja hakea tuohon sosiaalisten tilanteiden pelkoon apua. Sinullahan on vielä parhaat nuoruusvuodet edessäpäin ja mitä nopeammin saat apua niin sitä nopeammin pääset eroon kyseisistä vaivoista. :)En vaan usko sitä, että tollaisesta avun hakemisesta olisi edes mitään apua, koska samalla tavalla ne ihmiset baareissa ajattelisivat silti kaikkea negatiivista siitä nuoren miehen yksinolosta. Ei ne muiden ihmisten asenteet muutu sillä, jos itse hakisi jotain apua jostain psykiatrilta tai lääkäriltä.
Enkä edes itse tunne kärsiväni mitenkään sosiaalisten tilanteiden pelosta.
Ei sieltä lääkärin tai psykiatrin vastaanotolta saisi kuitenkaan yhtään lisää kavereita, joiden kanssa voisi käydä mm. baareissa ja laivaristeilyillä. Joten siinä mielessä tosta avun hakemisesta ei ole mulle mitään hyötyä.
Paljon mieluummin sitä haluaisi saada niin paljon uusia kavereita, ettei tarvisi kertaakaan elämässä lähteä yksin yhtään mihinkään. Tämä olisi just sitä oikeaa, tarpeellista ja todellista apua, josta olisi kaikkein eniten apua siihen yksinäisyyden torjumiseksi.- nainen baaritiskillä
Dark Fearille:
En pidä itseäni "vanhempana naisena", olen 39 ja olemukseltani tyttömäinen. Nuo minua lähestyneet miehet olivat 27-33-vuotiaita. Omaa ikääni en kuitenkaan heille kehdannut paljastaa. :) nainen baaritiskillä kirjoitti:
Dark Fearille:
En pidä itseäni "vanhempana naisena", olen 39 ja olemukseltani tyttömäinen. Nuo minua lähestyneet miehet olivat 27-33-vuotiaita. Omaa ikääni en kuitenkaan heille kehdannut paljastaa. :)No kyllä sua voi vielä nuoreksi naiseksi sanoa, jos oot 39-vuotias. Oon itse vähän yli kolmekymppinen mies ja mielestäni aivan liian nuori käymään yksin baareissa, koska kyllä sitä monet aina pitävät niin outona ja ihmeellisenä, jos mun ikäiseni nuori mies kävisi yksin baarissa ilman ketään kavereita.
Mutta en olisi kyllä uskonut, että sun ikäinen nainen voisi hyväksyä sitä, jos nuori mies kävisi yksin baarissa ilman kavereita. Yleensä kun sitä yksin käymistä pitävät normaalina vain lähinnä jotkut keski-ikäiset ja sitä vanhemmat, eli jotkut yli viiskymppiset.
- Auttaja32
:DD Noniin, mitäs minä äsken sanoin tuosta sinun kieltäytyvästä asenteestasi...
- Citynainen
Itse olen nykyään hyvin nöyrä ja varovainen miesten kanssa. Odottelen liian kauan miehen lähestymistä ja hetket menevät ohi. Seuraavaksi ko. miehet jo yleensä näen seurustelevan jonkun kanssa. Harjoittelen vasta normaalia tapaa lähestyä miehiä jotta en ole tunkeileva.
Vahva humalatila on yleensä kohdaltani johtanut niihin pahimpiin katastrofeihin joita ei voi perua. Tahra maineeseen hetkeksi kunnes unohtuu. - System7
Minkä takia muka muiden ajatukset tai asenteet sitä yksinoloa kohtaan olisivat negatiivisia??
No ihan siksi koska yksinäisiä nuoria miehiä pidetään luusereina ja ei-kiinnostavina miehiä. Niistä miehistä ajatellaan aina kaikkea hyvää ja positiivista, joilla on paljon kavereita ja heidän tiedetään olevan suosittuja muiden ihmisten keskuudessa, kun he eivät ole mitään yksinäisiä luusereita, joilla ei ole ketään kavereita.
- System7
DarkFear kirjoitti:
No ihan siksi koska yksinäisiä nuoria miehiä pidetään luusereina ja ei-kiinnostavina miehiä. Niistä miehistä ajatellaan aina kaikkea hyvää ja positiivista, joilla on paljon kavereita ja heidän tiedetään olevan suosittuja muiden ihmisten keskuudessa, kun he eivät ole mitään yksinäisiä luusereita, joilla ei ole ketään kavereita.
Mistä lie oot saanut tommosen käsityksen, mutta mun mielestä toi on aikamoinen yleistys.
System7 kirjoitti:
Mistä lie oot saanut tommosen käsityksen, mutta mun mielestä toi on aikamoinen yleistys.
No tällaisen käsityksen oon vaan saanut ihmisten puheista ja siitä miten he suhtautuvat siihen nuoren miehen yksin baarissa oloon.
- System7
DarkFear kirjoitti:
No tällaisen käsityksen oon vaan saanut ihmisten puheista ja siitä miten he suhtautuvat siihen nuoren miehen yksin baarissa oloon.
Harmi
System7 kirjoitti:
Harmi
Mitä harmillista siinä on? Miksi sitä pitäisi turhaan kieltää päivänselviä tosiasioita?
Sä varmaan yrität vaan mielistellä siinä, että ei se yksinmeno baariin ole yhtään paha asia, vaikka itsekin tiedät hyvin sen, että todellisuudessa se kyllä on hyvinkin iso ja paha juttu varsinkin sen baariin yksin joutuvan nuoren miehen kannalta.- system8
DarkFear kirjoitti:
Mitä harmillista siinä on? Miksi sitä pitäisi turhaan kieltää päivänselviä tosiasioita?
Sä varmaan yrität vaan mielistellä siinä, että ei se yksinmeno baariin ole yhtään paha asia, vaikka itsekin tiedät hyvin sen, että todellisuudessa se kyllä on hyvinkin iso ja paha juttu varsinkin sen baariin yksin joutuvan nuoren miehen kannalta.Kyllä se ihan asenteesta on kiinni, eikä sen perusteella jos muutama on joskus yksinoloasi baarissa pitänyt outona, niin kannata vielä yleistystä tehdä, että kaikki niin ajattelee.
Myönnän, että silloin ihan nuorena, juuri ja juuri baari-ikäisenä olisi minullakin ollut erittäin suuri kynnys lähteä yksin baariin, kun baarissa käymisestä ei juuri kokemusta ollut. Kuitenkin sain sitten sen verran kavereita joiden kanssa baareissa aikani kävin, kunnes baarikaverit aikojen saatossa jäivät pois, kuka mistäkin syystä. Nykyisin ehkä aniharvoin voi joku joskus lähteä johonkin pystybaariin vähäksi aikaa, mutta yksin olen viime vuosina enimmäkseen käynyt baareissa ja tanssipaikoilla. Se kun on baareissa käynti jo tuttua hommaa ja ikääkin jo vähän tullut lisää, niin ei se tunnu enään mitenkään mahdottomalta mennä yksin. En ole ajatellut sillain, että joku katsoisi minua kieroon siksi kun yksin olen, ja jos joku siitä ajattelee negatiivisesti, niin sepä on hänen omaa typeryyttään. Kyllähän yksinolevakin sinne muiden sekaan sulautuu, eikä hänen yksinoloaan välttämättä edes huomaa. Ihan muutama kenen kanssa olen jutellut, niin on saattanut vähän ihmetellä, mutta enpä ole siitä sen kummemmin pulttia ottanut, enkä yleistänyt että kaikki niin ajattelee, niinkö jo mainitsinkin. Sanon vaikka jotenkin näin, että nyt ei tällä kertaa ollut ketään muuta lähdössä kaveriksi, joten lähdinpä tässä itsekseen katseleen, et mitä täällä näkyy. Yksin ollessa olen naisiakin muutamia kertoja saanut mukaani, ja todennut että ehkä paremmin silloin, kun ei ole kukaan siinä jarruna.
Eli yksin meneminen on ihan asenteesta kiinni, ja baarissa yksin olevakin mies voi saada sieltä naisen mukaansa, eikä kaikki katso yksin baarissa olevaa kieroon. Tiedän, että tämä on vastoin sinun teoriaasi jota olet yrittänyt täällä itsepäisesti julistaa, mutta näin se vain on. Meitä on moneen junaan ja monenlaisia mielipiteitä, eikä kaikki aina toimi tiettyjen sääntöjen mukaan. system8 kirjoitti:
Kyllä se ihan asenteesta on kiinni, eikä sen perusteella jos muutama on joskus yksinoloasi baarissa pitänyt outona, niin kannata vielä yleistystä tehdä, että kaikki niin ajattelee.
Myönnän, että silloin ihan nuorena, juuri ja juuri baari-ikäisenä olisi minullakin ollut erittäin suuri kynnys lähteä yksin baariin, kun baarissa käymisestä ei juuri kokemusta ollut. Kuitenkin sain sitten sen verran kavereita joiden kanssa baareissa aikani kävin, kunnes baarikaverit aikojen saatossa jäivät pois, kuka mistäkin syystä. Nykyisin ehkä aniharvoin voi joku joskus lähteä johonkin pystybaariin vähäksi aikaa, mutta yksin olen viime vuosina enimmäkseen käynyt baareissa ja tanssipaikoilla. Se kun on baareissa käynti jo tuttua hommaa ja ikääkin jo vähän tullut lisää, niin ei se tunnu enään mitenkään mahdottomalta mennä yksin. En ole ajatellut sillain, että joku katsoisi minua kieroon siksi kun yksin olen, ja jos joku siitä ajattelee negatiivisesti, niin sepä on hänen omaa typeryyttään. Kyllähän yksinolevakin sinne muiden sekaan sulautuu, eikä hänen yksinoloaan välttämättä edes huomaa. Ihan muutama kenen kanssa olen jutellut, niin on saattanut vähän ihmetellä, mutta enpä ole siitä sen kummemmin pulttia ottanut, enkä yleistänyt että kaikki niin ajattelee, niinkö jo mainitsinkin. Sanon vaikka jotenkin näin, että nyt ei tällä kertaa ollut ketään muuta lähdössä kaveriksi, joten lähdinpä tässä itsekseen katseleen, et mitä täällä näkyy. Yksin ollessa olen naisiakin muutamia kertoja saanut mukaani, ja todennut että ehkä paremmin silloin, kun ei ole kukaan siinä jarruna.
Eli yksin meneminen on ihan asenteesta kiinni, ja baarissa yksin olevakin mies voi saada sieltä naisen mukaansa, eikä kaikki katso yksin baarissa olevaa kieroon. Tiedän, että tämä on vastoin sinun teoriaasi jota olet yrittänyt täällä itsepäisesti julistaa, mutta näin se vain on. Meitä on moneen junaan ja monenlaisia mielipiteitä, eikä kaikki aina toimi tiettyjen sääntöjen mukaan.No en ole koskaan vaan nähnyt baareissa ketään sellaisia ihmisiä, jotka ajattelisivat myönteisesti siitä nuoren miehen yksinolosta baareissa.
Kuitenkin baarit ovat tarkoitettu ensisijaisesti just nuorison hauskanpitopaikoiksi, joissa he voivat käydä yhdessä kavereidensa kanssa hauskaa pitämässä. Että ei niitä baareja ole tarkoitettu miksikään yksinäisten nuorten miesten seuranhakupaikoiksi.
Siihen vaan ei pysty itse mitenkään vaikuttamaan, jos ei osaa itse suhtautua myönteisesti siihen omaan yksinoloonsa baarissa.
- 10+14
"Minulla itselläni on ollut sosiaalisten tilanteiden pelkoa, mutta olen hakenut siihen apua ja käynyt juttelemassa asiasta lääkärin ja psykiatrin kanssa. Oloni on helpottunut huomattavasti eikä yksinolo ole todellakaan mikään ongelma enää."
On ihan pakko kommentoida tähän että ei tuo sinun sosiaalisten tilanteiden pelkosi millään tavalla vakavaa ole voinut olla. Minä olen jo monta vuotta hakenut apua sosiaalisten tilanteiden pelkoon mutta mikään ei ole auttanut. Ei nyt tietenkään ollut tarkoitus mitenkään vähätellä mutta jos on vakava fobia niin siihen ei välttämättä auta mikään.
On tullut kokeiltua kognitiivista terapiaa, lääkitystä, vertaistukea ja jopa hypnoosia ilman mitään vaikutusta. Ajattelen edelleen ja kokoajan joka paikassa mitä muut ihmiset ajattelee minun tekemisistäni ja häpeilen jatkuvasti itseäni. En pysty käymään edes ruokakaupassa ilman kamalaa ahdistusta. Töissä en ole koskaan pelkojeni ja epävarmuuteni takia ollut enkä pystynyt opiskelemaan ammattia itselleni.
Olen nyt 24-vuotias ja elämäni on tämän takia ollut yhtä helvettiä ja tuskin tulee muuksi muuttumaan. Usein toivon että kuolisin jossain onnettomuudessa ettei enää tarvitsisi jatkaa tätä tuskien taivalta.- 10+14
Sen kuitenkin suostun allekirjoittamaan että ei se yksinolo baarissa mitään haittaa jos on jo lähtökohtaisesti sosiaalinen ja rohkea luonteeltaan eikä tee siitä yksinolosta mitään ongelmaa. Meille epävarmoille ja huonoitsetuntoisille se sitten on taas ihan eri juttu.
” eikä lähde yökerhossa hakemaan naisten hyväksyntää, kuten tapana on.”
Niinhän se on tapana. Erityisesti vanhemmat ätmit, jollaiseksi sinäkin vielä jonakin päivänä kasvat, eivät mitään muuta niin paljon kaipaa kuin naisen hyväksyntää.
” nainen ei suostunut kohtaamaan minua ihmisenä”
Siis ihmisenä, mutta ei erityisesti miehenä? Sori, ei aina pysty. Jos mies on oikeasti kiinnostava, niin ihmisenä kohtaaminen ei ole mahdollista.
” saipa pettyä pahemman kerran”
Ehkäpä hetkellisesti pettyikin, mutta eipä tuota kauaa murehtine. Ajattelee vain ,että olipas taas siellä baarissa joku varattu äijä, joka näytti vähän siltä kuin olisi tehnyt mieli, mutta pystyipäs, limanuljaska, tällä kertaa olemaan uskollinen omalle tyttöystävälleen.- Bar Tender Man
Etkö lukenut tuota kohtaa: "haist.vit."?
Olet muuten väärässä tuossa ensimmäisessä kohdassa. Nuorempana hain kyllä juuri sitä hyväksyntää, mutta nykyään olen itsevarmempi ja juuri siksi en jaksa kieli pitkällä juosta kaikkien perässä leikkimässä iskemisleikkejä, kuten miehiltä yleensä odotetaan. Myönnettäköön, että sain kärsiä omasta munattomuudestani, kun en mitään tuolle aloituksessa mainitulle tapaukselle tehnyt. Sellaista sattuu. Ei tässä nyt ihan toivottomassa tilanteessa olla. Tässä on parin viikon sisällä ollut nyt pari tämän tyyppistä tapausta. Sillä välin sinä ruikutat tällä palstalla. Oli muuten ihan turha känninen vuodatus tuo aloitus, mutta piti laskuhumalaista vitutusta johonkin purkaa. Näköjään DarkFear kaapannut tämänkin ketjun omien traumojensa käsittelyyn.
Kiitokset nimimerkille nainen baaritiskillä kannustavista sanoista. Ja Darkfearille vielä, että en maininnut aloituksessa, että kävin ennen tuota yökerhoa yhdessä nuorten suosimassa trendikkäässä baarissa ja juttelin siellä itselleni tuntemattomien ihmisten kanssa. Eikä kukaan heistä ihmetellyt, että olen yksin liikenteessä tai kysellyt siitä mitään. Se on ihan omasta asenteesta kiinni. Jos näytät baarissa eksyneeltä koiralta, niin varmaan ihmiset ihmettelee, että missä tuon omistaja on. Bar Tender Man kirjoitti:
Olet muuten väärässä tuossa ensimmäisessä kohdassa. Nuorempana hain kyllä juuri sitä hyväksyntää, mutta nykyään olen itsevarmempi ja juuri siksi en jaksa kieli pitkällä juosta kaikkien perässä leikkimässä iskemisleikkejä, kuten miehiltä yleensä odotetaan. Myönnettäköön, että sain kärsiä omasta munattomuudestani, kun en mitään tuolle aloituksessa mainitulle tapaukselle tehnyt. Sellaista sattuu. Ei tässä nyt ihan toivottomassa tilanteessa olla. Tässä on parin viikon sisällä ollut nyt pari tämän tyyppistä tapausta. Sillä välin sinä ruikutat tällä palstalla. Oli muuten ihan turha känninen vuodatus tuo aloitus, mutta piti laskuhumalaista vitutusta johonkin purkaa. Näköjään DarkFear kaapannut tämänkin ketjun omien traumojensa käsittelyyn.
Kiitokset nimimerkille nainen baaritiskillä kannustavista sanoista. Ja Darkfearille vielä, että en maininnut aloituksessa, että kävin ennen tuota yökerhoa yhdessä nuorten suosimassa trendikkäässä baarissa ja juttelin siellä itselleni tuntemattomien ihmisten kanssa. Eikä kukaan heistä ihmetellyt, että olen yksin liikenteessä tai kysellyt siitä mitään. Se on ihan omasta asenteesta kiinni. Jos näytät baarissa eksyneeltä koiralta, niin varmaan ihmiset ihmettelee, että missä tuon omistaja on.No varmaan sun on sitten helpompi käydä yksin baareissa, kun oot varmasti hyvin sosiaalinen, itsevarma ja helposti uusiin ihmisiin tutustuvaa sorttia. Lisäksi sä et varmaan itsevarmuutesi takia mieti niin paljon niitä muiden ihmisten ajatuksia, kuten mä aina epävarmana just mietin.
Itse en vaan uskalla sellaista, että lähtisin koskaan yksin mihinkään baariin ilman kaveriseuraa, kun heti iskee hirveä ahdistus ja pelko siitä, että mitä kaikki muut ihmiset oikein ajattelevat mun yksinolostani. Kun on liikaa niitä huonoja kokemuksia niistä yksinäisistä baarireissuista, niin ei niitä huonoja kokemuksia jaksa enää yhtään lisää.Bar Tender Man kirjoitti:
Kiitokset nimimerkille nainen baaritiskillä kannustavista sanoista. Ja Darkfearille vielä, että en maininnut aloituksessa, että kävin ennen tuota yökerhoa yhdessä nuorten suosimassa trendikkäässä baarissa ja juttelin siellä itselleni tuntemattomien ihmisten kanssa. Eikä kukaan heistä ihmetellyt, että olen yksin liikenteessä tai kysellyt siitä mitään. Se on ihan omasta asenteesta kiinni. Jos näytät baarissa eksyneeltä koiralta, niin varmaan ihmiset ihmettelee, että missä tuon omistaja on.Mitäs se poikarukka siellä oikein kiukkuaa?
En edes yrittänyt olla ilkeä, vaan sanomani on pohjimmiltaan aivan sama kuin tuolla "naisella baaritiskillä", eli että kiinnostusta tytön puolelta selvästi oli ja sääli, kun moinen tilaisuus jäi käyttämättä.
Ja oman kokemukseni johdosta olen kyllä melko varma siitä, ettei nainen tuontyylistä baarikohtaamista viitsi kovin kauaa märehtiä. Jos olet kerta vielä komeakin, niin mikä nyt olisi voinut olla tytölle luonnollisempi oletus kuin että olet varattu? On maailman arkipäiväisin asia, että varatut miehet osoittavat kiinnostusta, mutta sitten "kunnollisuuttaan" pistävät lähestymisen suhteen pakit päälle.DarkFear kirjoitti:
No varmaan sun on sitten helpompi käydä yksin baareissa, kun oot varmasti hyvin sosiaalinen, itsevarma ja helposti uusiin ihmisiin tutustuvaa sorttia. Lisäksi sä et varmaan itsevarmuutesi takia mieti niin paljon niitä muiden ihmisten ajatuksia, kuten mä aina epävarmana just mietin.
Itse en vaan uskalla sellaista, että lähtisin koskaan yksin mihinkään baariin ilman kaveriseuraa, kun heti iskee hirveä ahdistus ja pelko siitä, että mitä kaikki muut ihmiset oikein ajattelevat mun yksinolostani. Kun on liikaa niitä huonoja kokemuksia niistä yksinäisistä baarireissuista, niin ei niitä huonoja kokemuksia jaksa enää yhtään lisää.Siis onko sinulla muka OIKEASTI KOKEMUSTA niistä yksinäisitä baarireissuista? Voisitko pikkasen valaista meitä niistä traumaattisista hetkistä joita olet siellä kokenut muuten ei nimittäin kuullosta hirmu uskottavalta tuo.
stellaria81 kirjoitti:
Siis onko sinulla muka OIKEASTI KOKEMUSTA niistä yksinäisitä baarireissuista? Voisitko pikkasen valaista meitä niistä traumaattisista hetkistä joita olet siellä kokenut muuten ei nimittäin kuullosta hirmu uskottavalta tuo.
Miksi epäilet sitä ettei olisi? On mulla kokemusta yksinäisistä baarireissuista vaikka kuinka paljon. Oon käynyt yksin baareissa 18-vuotiaasta lähtien ja nyt oon siis yli kolmekymppinen, joten turha väittää ettei kokemusta mulla löytyisi.
Oon käynyt yksin baarissa monissa eri kaupungeissa, mutta missään sitä nuoren miehen yksinoloa baareissa ei olla koskaan ymmärretty tai hyvällä katseltu. Helsingissä asuessa kävin myös yksin baareissa, mutta ei sitä sielläkään ihmiset koskaan ymmärtäneet. Nykyään asun Turussa ja täällä en ole käynyt vielä kertaakaan baarissa, koska en ole yksin viitsinyt tai enemmänkin vaan uskaltanut lähteä koskaan yksin mihinkään yöelämään liikkeelle.- nuoruus
DarkFear kirjoitti:
Miksi epäilet sitä ettei olisi? On mulla kokemusta yksinäisistä baarireissuista vaikka kuinka paljon. Oon käynyt yksin baareissa 18-vuotiaasta lähtien ja nyt oon siis yli kolmekymppinen, joten turha väittää ettei kokemusta mulla löytyisi.
Oon käynyt yksin baarissa monissa eri kaupungeissa, mutta missään sitä nuoren miehen yksinoloa baareissa ei olla koskaan ymmärretty tai hyvällä katseltu. Helsingissä asuessa kävin myös yksin baareissa, mutta ei sitä sielläkään ihmiset koskaan ymmärtäneet. Nykyään asun Turussa ja täällä en ole käynyt vielä kertaakaan baarissa, koska en ole yksin viitsinyt tai enemmänkin vaan uskaltanut lähteä koskaan yksin mihinkään yöelämään liikkeelle.Nuoruus on tauti, josta tulet "parantumaan" ja sitten saattaakin jopa kaduttaa.
- mies32
stellaria81 kirjoitti:
Mitäs se poikarukka siellä oikein kiukkuaa?
En edes yrittänyt olla ilkeä, vaan sanomani on pohjimmiltaan aivan sama kuin tuolla "naisella baaritiskillä", eli että kiinnostusta tytön puolelta selvästi oli ja sääli, kun moinen tilaisuus jäi käyttämättä.
Ja oman kokemukseni johdosta olen kyllä melko varma siitä, ettei nainen tuontyylistä baarikohtaamista viitsi kovin kauaa märehtiä. Jos olet kerta vielä komeakin, niin mikä nyt olisi voinut olla tytölle luonnollisempi oletus kuin että olet varattu? On maailman arkipäiväisin asia, että varatut miehet osoittavat kiinnostusta, mutta sitten "kunnollisuuttaan" pistävät lähestymisen suhteen pakit päälle.Yhtä arkipäiväistä on, ettei mies sen paremmin kuin sinäkään ota sitä ratkaisevaa askelta. No jos mies ei kerran ole sen suuremman murehtimisen arvoinen, niin et sinäkään olisi se oikea hänelle.
Itse muistan yhden tapauksen yli 10v takaa.. voi vee, kun piti jäätyä, vaikka sitä vihreää oli joka suuntaan yhtä aikaa. Siis on ollut sitä ennenkin ja jälkeenkin satoja kertoja, mutta ei koskaan samoilla säväreillä. - mies32
Minulla tuo hyväksynnän hakeminen toimi vähän eri tavalla: nuorena sitä haki silmäpelillä ja naisten tekemillä aloitteilla, koska itse tehtynä ne jännittivät ja toisaalta silloinhan se naisen hyväksyntä ei olisi niin ilmeistä, jos se pitäisi aloitteella kaivaa esiin.
Nykyisin taas hyväksynnät saatu, joten enää ei ole mitään pelättävää eli voisi ihan vaan saalistusvietin / pelinsä itsensä vuoksi tehdä niitä aloitteita ja naurattaa naisia. Mutta harvoinpa sitä niin innostuu, kun sotkua siitä vaan seuraisi. No silmillä vielä voin kiusata, mutta siihen se leikkimielellä jääkin ellei nainen lyö sataa salamaa. Ja silloin se voi jäädä ihan samaan jäätymisen takia edelleen. nuoruus kirjoitti:
Nuoruus on tauti, josta tulet "parantumaan" ja sitten saattaakin jopa kaduttaa.
Millä tavalla muka "parantumaan"? Tai miksi se mua muka mitenkään kaduttaisi? Ainoa mikä voisi jälkeenpäin kaduttaa olisi se, jos olisi joskus tullut mentyä yksin baariin. Kun olisi jättänyt nekin baarireissut tekemättä, niin ei olisi silloin ollut muilla ihmisillä mahdollisuutta ajatella mitään negatiivista mun yksinolostani.
Jos meinaat sitä, että menisin muka joskus myöhemmin yksin baariin, niin voin sanoa, että aivan turha luulla että suostuisin koskaan yksin baareihin lähtemään!! Ei ole mitään syytä hankkia tietentahtoisesti lisää huonoja kokemuksia.- nuoruus
DarkFear kirjoitti:
Millä tavalla muka "parantumaan"? Tai miksi se mua muka mitenkään kaduttaisi? Ainoa mikä voisi jälkeenpäin kaduttaa olisi se, jos olisi joskus tullut mentyä yksin baariin. Kun olisi jättänyt nekin baarireissut tekemättä, niin ei olisi silloin ollut muilla ihmisillä mahdollisuutta ajatella mitään negatiivista mun yksinolostani.
Jos meinaat sitä, että menisin muka joskus myöhemmin yksin baariin, niin voin sanoa, että aivan turha luulla että suostuisin koskaan yksin baareihin lähtemään!! Ei ole mitään syytä hankkia tietentahtoisesti lisää huonoja kokemuksia.No tietenkin vanhenet, etkä ole enää "nuori mies" ja aiemmin oot kyllä ilmaissut moneenkin kertaan, että vanhempana ja keski-ikäisenä voi mennä baariin myös yksin, ainoastaan nuorena miehenä se ei käy. Sua tulee takuulla kaduttamaan se, että sitten myöhemmin huomaat sen, että baarissa yksin käyminen ei olekaan mitenkään noloa, eikä aiheuta muissa ihmisissä kysymyksiä tai ihmettelyä. Ja niillä kotiseutusi ihmisilläkin on muuta puuhaa kuin miettiä sinun tekemisiäsi. Sit mietit: "miksi en nuorena mennyt baariin ja pokannut naisia". Tää on selvännäkijän tulevaisuudenennuste sulle. :)
nuoruus kirjoitti:
No tietenkin vanhenet, etkä ole enää "nuori mies" ja aiemmin oot kyllä ilmaissut moneenkin kertaan, että vanhempana ja keski-ikäisenä voi mennä baariin myös yksin, ainoastaan nuorena miehenä se ei käy. Sua tulee takuulla kaduttamaan se, että sitten myöhemmin huomaat sen, että baarissa yksin käyminen ei olekaan mitenkään noloa, eikä aiheuta muissa ihmisissä kysymyksiä tai ihmettelyä. Ja niillä kotiseutusi ihmisilläkin on muuta puuhaa kuin miettiä sinun tekemisiäsi. Sit mietit: "miksi en nuorena mennyt baariin ja pokannut naisia". Tää on selvännäkijän tulevaisuudenennuste sulle. :)
No en oikein tiedä, voiko sitä sittenkään mies mennä keski-ikäisenä tai vanhempana yksin baariin, tai ei ainakaan kovin usein, sillä kyllä tossa iässä kannattaisi myös olla useammin ne kaverit mukana baarissa, ettei muut ihmiset ajattelisi kaikkea pahaa siitä miehen yksinolosta.
Miksi mua tulisi mikään tollainen koskaan kaduttamaan? En usko siihen, että pystyisin missään vaiheessa käymään yksin baareissa, en varmasti edes vanhempana. Niin ja jos alkaisi kaduttamaan, niin ihan hyvin sitä voisi sitten ottaa niitä menetettyjä vuosia takaisin käymällä niissä baareissa.
Ei naiset kuitenkaan kiinnostuisi baarissa yksinäisestä nuoresta tai edes vanhemmasta miehestä, joten mitä sinne turhaan yksin koskaan menemään.- nuoruus
DarkFear kirjoitti:
No en oikein tiedä, voiko sitä sittenkään mies mennä keski-ikäisenä tai vanhempana yksin baariin, tai ei ainakaan kovin usein, sillä kyllä tossa iässä kannattaisi myös olla useammin ne kaverit mukana baarissa, ettei muut ihmiset ajattelisi kaikkea pahaa siitä miehen yksinolosta.
Miksi mua tulisi mikään tollainen koskaan kaduttamaan? En usko siihen, että pystyisin missään vaiheessa käymään yksin baareissa, en varmasti edes vanhempana. Niin ja jos alkaisi kaduttamaan, niin ihan hyvin sitä voisi sitten ottaa niitä menetettyjä vuosia takaisin käymällä niissä baareissa.
Ei naiset kuitenkaan kiinnostuisi baarissa yksinäisestä nuoresta tai edes vanhemmasta miehestä, joten mitä sinne turhaan yksin koskaan menemään.Mitä jos etsisit itsellesi ystäviä? Teillähän piti jo viime keväänä olla Turussa joku miitti palstalaisten kanssa ja teidän oli tarkoitus mennä baariin. Ette sitten ilmeisesti tehneetkään niin? Jos sun suurin ongelmasi on se, että et voi emnnä paikkoihin yksin, niin HANKI YSTÄVIÄ!
nuoruus kirjoitti:
Mitä jos etsisit itsellesi ystäviä? Teillähän piti jo viime keväänä olla Turussa joku miitti palstalaisten kanssa ja teidän oli tarkoitus mennä baariin. Ette sitten ilmeisesti tehneetkään niin? Jos sun suurin ongelmasi on se, että et voi emnnä paikkoihin yksin, niin HANKI YSTÄVIÄ!
No en sitten tiedä sitä, että kuinka moni olisi innokas tulemaan tollaisiin miitteihin. Mutta kyllä se on vaan kaikkein suurin ongelma, että ei sitä yksin uskalla koskaan yhtään mihinkään lähteä. Ei baareihin, ei laivaristeilyille, ei oikeastaan mihinkään.
- nuoruus
DarkFear kirjoitti:
No en sitten tiedä sitä, että kuinka moni olisi innokas tulemaan tollaisiin miitteihin. Mutta kyllä se on vaan kaikkein suurin ongelma, että ei sitä yksin uskalla koskaan yhtään mihinkään lähteä. Ei baareihin, ei laivaristeilyille, ei oikeastaan mihinkään.
Voi kyynel... Tunnen kyllä myötätuntoa, mutta sun täytyy jotenkin päästä noista traumoistasi, vaikka terapian avulla, koska noi rajoittaa sun elämää ihan liikaa. Jää elämä elämättä. Sä tarviit ystäviä... Oisko joku harrastus, minkä kautta löytäisit samanhenkistä seuraa?
nuoruus kirjoitti:
Voi kyynel... Tunnen kyllä myötätuntoa, mutta sun täytyy jotenkin päästä noista traumoistasi, vaikka terapian avulla, koska noi rajoittaa sun elämää ihan liikaa. Jää elämä elämättä. Sä tarviit ystäviä... Oisko joku harrastus, minkä kautta löytäisit samanhenkistä seuraa?
No mihinkään terapiaan, psykiatreille tai muihin vastaaviin en kyllä varmasti suostu menemään, koska ei ole mitään tarvetta ja eikä niistä edes saisi mitään todellista apua. Sen oon aina sanonut, että yksin en mihinkään tollaisiin paikkoihin suostu lähtemään, kun ahdistaa jo etukäteen se asia, että mitä kaikki muut ihmiset siitä yksinolosta ajattelisivat. En oikein harrasta mitään, niin ei sitä pysty harrastusten kautta keneenkään tutustumaan.
- nuoruus
DarkFear kirjoitti:
No mihinkään terapiaan, psykiatreille tai muihin vastaaviin en kyllä varmasti suostu menemään, koska ei ole mitään tarvetta ja eikä niistä edes saisi mitään todellista apua. Sen oon aina sanonut, että yksin en mihinkään tollaisiin paikkoihin suostu lähtemään, kun ahdistaa jo etukäteen se asia, että mitä kaikki muut ihmiset siitä yksinolosta ajattelisivat. En oikein harrasta mitään, niin ei sitä pysty harrastusten kautta keneenkään tutustumaan.
Mitä vaihtoehtoja sulla sitten on, jos et ole valmis tekemään mitään muutoksia elämässäsi? Mikään ei tuu muuttumaan, jos et itse ota ensimmäsitä askelta kohti uutta. Ootko valmis siihen, että loppuelämä menee samaan malliin?
Lähetän sulle rohkeutta telepaattisesti.
Tiedän, että käyt töissä, joten yritä tutustua työkavereihisi ja menkää vaikka yhdessä töiden jälkeen kaljalle. Miltäs se kuulostaisi? nuoruus kirjoitti:
Mitä vaihtoehtoja sulla sitten on, jos et ole valmis tekemään mitään muutoksia elämässäsi? Mikään ei tuu muuttumaan, jos et itse ota ensimmäsitä askelta kohti uutta. Ootko valmis siihen, että loppuelämä menee samaan malliin?
Lähetän sulle rohkeutta telepaattisesti.
Tiedän, että käyt töissä, joten yritä tutustua työkavereihisi ja menkää vaikka yhdessä töiden jälkeen kaljalle. Miltäs se kuulostaisi?No en kyllä työkavereiden kanssa haluaisi mihinkään kaljalle lähteä, enkä kyllä muutenkaan tutustua heihin sen paremmin. Mieluummin sitä seuransa muualta etsisi ja löytäisi, kuten vaikka jonkun nettipalstan kautta.
En ole koskaan työkavereihin tutustunut yhdelläkään työpaikalla, vaikka oon ollut töissä useassa eri kaupungeissa ja monissa eri työpaikoissa. Ei ole koskaan ollut sellaisia työkavereita, joiden kanssa olisi mitään samoja mielenkiinnon kohteita tai varsinkaan samanlaisia elämäntilanteita.- nuoruus
DarkFear kirjoitti:
No en kyllä työkavereiden kanssa haluaisi mihinkään kaljalle lähteä, enkä kyllä muutenkaan tutustua heihin sen paremmin. Mieluummin sitä seuransa muualta etsisi ja löytäisi, kuten vaikka jonkun nettipalstan kautta.
En ole koskaan työkavereihin tutustunut yhdelläkään työpaikalla, vaikka oon ollut töissä useassa eri kaupungeissa ja monissa eri työpaikoissa. Ei ole koskaan ollut sellaisia työkavereita, joiden kanssa olisi mitään samoja mielenkiinnon kohteita tai varsinkaan samanlaisia elämäntilanteita.No tee sit jotain! Tutustu nettipalstalla ja tapaa irl. Odottamalla asiat ei miksikään muutu.
nuoruus kirjoitti:
No tee sit jotain! Tutustu nettipalstalla ja tapaa irl. Odottamalla asiat ei miksikään muutu.
Kun tietäisi vaan, että mitä sitä oikein tekisi. En tiedä löytyisikö sitä tämänkään palstan kautta vaikka baariseuraa jos yrittäisi etsiä.
- FixusMixus
mies32 kirjoitti:
Yhtä arkipäiväistä on, ettei mies sen paremmin kuin sinäkään ota sitä ratkaisevaa askelta. No jos mies ei kerran ole sen suuremman murehtimisen arvoinen, niin et sinäkään olisi se oikea hänelle.
Itse muistan yhden tapauksen yli 10v takaa.. voi vee, kun piti jäätyä, vaikka sitä vihreää oli joka suuntaan yhtä aikaa. Siis on ollut sitä ennenkin ja jälkeenkin satoja kertoja, mutta ei koskaan samoilla säväreillä.Kyllä mies miehenä ottaa sen askelen, koska uskoo, että hän on murehtimisen arvoinen.
DarkFear kirjoitti:
Oon käynyt yksin baarissa monissa eri kaupungeissa, mutta missään sitä nuoren miehen yksinoloa baareissa ei olla koskaan ymmärretty tai hyvällä katseltu. Helsingissä asuessa kävin myös yksin baareissa, mutta ei sitä sielläkään ihmiset koskaan ymmärtäneet. Nykyään asun Turussa ja täällä en ole käynyt vielä kertaakaan baarissa, koska en ole yksin viitsinyt tai enemmänkin vaan uskaltanut lähteä koskaan yksin mihinkään yöelämään liikkeelle.No en kyllä ihan vieläkään ole täysin vakuuttunut. Siis millä täsmällisillä sanoilla ne ihmiset ovat sinulle osoittaneet että pitävät juuri sinua erityisen omituisena jos olet yksin baarissa? Kun eipä tuollaista simputusta näytä kenellekään muulle palstalaiselle ikinä sattuneen.
Ymmärrän kyllä, että ihmisellä voi olla pahoja traumoja jo yhden negatiivisen kokemuksen takia, tai vaikka jopa ilman mitään kokemuksia ennakkoluulojen takia. Onhan minulla itsellänikin päähänpinttymä, etteivät miehet suhtaudu naisten aloitteisiin suopeasti, vaikka täytyy kyllä myöntää, etten semmoista täysin selkeä sanallista aloitetta ole edes rohjennut yrittää. Eli siinä mielessä en ole oikea ihminen pilkkaamaan ketään arkuutensa takia, enkä siihen pyrikään.
Mutta ihan vain ystävällisenä neuvona: Emme me naiset oikeasti arvota miestä sen perusteella onko hänellä kavereita vai ei. Ja jos minun olisi ihan pakko se aloite miehelle tehdä, niin en todellakaan tekisi sitä sellaisella hetkellä kun mies on kavereidensa seurassa. Yksinäiselle miehelle ehkä teoriassa voisi mennä juttelemaankin, mutta sinne mieslauman keskelle esittämään asiansa, no way.- jankutusautomaatti
stellaria81 kirjoitti:
No en kyllä ihan vieläkään ole täysin vakuuttunut. Siis millä täsmällisillä sanoilla ne ihmiset ovat sinulle osoittaneet että pitävät juuri sinua erityisen omituisena jos olet yksin baarissa? Kun eipä tuollaista simputusta näytä kenellekään muulle palstalaiselle ikinä sattuneen.
Ymmärrän kyllä, että ihmisellä voi olla pahoja traumoja jo yhden negatiivisen kokemuksen takia, tai vaikka jopa ilman mitään kokemuksia ennakkoluulojen takia. Onhan minulla itsellänikin päähänpinttymä, etteivät miehet suhtaudu naisten aloitteisiin suopeasti, vaikka täytyy kyllä myöntää, etten semmoista täysin selkeä sanallista aloitetta ole edes rohjennut yrittää. Eli siinä mielessä en ole oikea ihminen pilkkaamaan ketään arkuutensa takia, enkä siihen pyrikään.
Mutta ihan vain ystävällisenä neuvona: Emme me naiset oikeasti arvota miestä sen perusteella onko hänellä kavereita vai ei. Ja jos minun olisi ihan pakko se aloite miehelle tehdä, niin en todellakaan tekisi sitä sellaisella hetkellä kun mies on kavereidensa seurassa. Yksinäiselle miehelle ehkä teoriassa voisi mennä juttelemaankin, mutta sinne mieslauman keskelle esittämään asiansa, no way.Älä ruoki trollia.
jankutusautomaatti kirjoitti:
Älä ruoki trollia.
Määhän vain yritän parantaa sen, jotta jankutus loppuisi. Mutta joo, mahtaa olla turha vaiva. :D
- jankutusautomaatti
stellaria81 kirjoitti:
Määhän vain yritän parantaa sen, jotta jankutus loppuisi. Mutta joo, mahtaa olla turha vaiva. :D
Sitä on parannettu jo monta vuotta. Voit lukea arkistoista kaikki pitkät ketjut laivaristeilyistä ja baareista. Samat jankutukset toistuu vaikka mitä sille sanoisi. Turhaa puuhaa, kun tyyppi on päättänyt ennakolta mitä on mieltä, eikä mieltään muuta vaikka sanoisit sille mitä. Tämä olkoon riittävästi tästä aiheesta.
stellaria81 kirjoitti:
No en kyllä ihan vieläkään ole täysin vakuuttunut. Siis millä täsmällisillä sanoilla ne ihmiset ovat sinulle osoittaneet että pitävät juuri sinua erityisen omituisena jos olet yksin baarissa? Kun eipä tuollaista simputusta näytä kenellekään muulle palstalaiselle ikinä sattuneen.
Mutta ihan vain ystävällisenä neuvona: Emme me naiset oikeasti arvota miestä sen perusteella onko hänellä kavereita vai ei. Ja jos minun olisi ihan pakko se aloite miehelle tehdä, niin en todellakaan tekisi sitä sellaisella hetkellä kun mies on kavereidensa seurassa. Yksinäiselle miehelle ehkä teoriassa voisi mennä juttelemaankin, mutta sinne mieslauman keskelle esittämään asiansa, no way.No ihan sillä sitä yksinoloa on pidetty niin ihmeellisenä, kun siitä on viitsitty koko illan ajan jankata ja palata siihen vielä senkin jälkeen, kun mä olen yrittänyt vaihtaa puheenaihetta. Mutta kyllähän se asia niin on, että jos joku näkee yksinäisen nuoren miehen baarissa, niin tietenkin se on mukavempi jutella hänen kanssaan koko illan siitä hänen yksinolosta, kun että haluaisi jutella hänen kanssaan jostain ihan muista asioista.
Varmaan muille palstalaisille tällaista ei ole koskaan käynyt, kun he ovat itsevarmoja persoonia ja eivät koe itse sitä yksinoloaan mitenkään ahdistavaksi, kuten mä aina sen koen.
Tuntuu myös aina siltä, että netissä nyt ihmiset puhuvat mitä tahansa ja kannustavat kaikkia tekemään mitä tahansa, mutta sitten tuolla reaalimaailmassa se ilmapiiri onkin paljon ahdasmielisempi ja suvaitsemattomampi kaikkien asioiden suhteen. Eli jos netissä kannustetaan käymään yksin baareissa, niin kyllä se todellisuudessa onkin sitten jotain aivan muuta, eli just sellaista, mistä mä oon aina täällä kertonut.- Trollolol
DarkFear kirjoitti:
No ihan sillä sitä yksinoloa on pidetty niin ihmeellisenä, kun siitä on viitsitty koko illan ajan jankata ja palata siihen vielä senkin jälkeen, kun mä olen yrittänyt vaihtaa puheenaihetta. Mutta kyllähän se asia niin on, että jos joku näkee yksinäisen nuoren miehen baarissa, niin tietenkin se on mukavempi jutella hänen kanssaan koko illan siitä hänen yksinolosta, kun että haluaisi jutella hänen kanssaan jostain ihan muista asioista.
Varmaan muille palstalaisille tällaista ei ole koskaan käynyt, kun he ovat itsevarmoja persoonia ja eivät koe itse sitä yksinoloaan mitenkään ahdistavaksi, kuten mä aina sen koen.
Tuntuu myös aina siltä, että netissä nyt ihmiset puhuvat mitä tahansa ja kannustavat kaikkia tekemään mitä tahansa, mutta sitten tuolla reaalimaailmassa se ilmapiiri onkin paljon ahdasmielisempi ja suvaitsemattomampi kaikkien asioiden suhteen. Eli jos netissä kannustetaan käymään yksin baareissa, niin kyllä se todellisuudessa onkin sitten jotain aivan muuta, eli just sellaista, mistä mä oon aina täällä kertonut."kun mä olen yrittänyt vaihtaa puheenaihetta"
Trollailusi alkaa olla jo liian läpinäkyvää.
- Kympin Nainen
Joo, kyllähän tuossa nainen antoi ns. vihreää valoa.
Aloittaja, mikä sinua eniten tuossa koko kuviossa ärsyttää? Naisen toiminta, oma toimintasi vai yleinen iskemiskulttuuri "baarisoidinmenoineen"? (vai ehkä vähän kaikkea?)
Kysyisin myös, että oletko saanut pahasti siipeesi jonkun naisen toimesta? Mietin vaan tuota postaamasi biisiä, mutta ennen kaikkea käyttämääsi terminologiaa "nöyrtymisestä" ja siitä, miten "akat ei sinua kyykytä".
Olen itsekin kovasti tuon mainitsemasi ideologian kannalla, jossa kaksi ihmistä kohtaa, avoimesti ja perinteisten roolileikkien sekä kaikenlaisten pelailujen ulkopuolella. Mutta minusta se ei onnistu jos osapuolilla on vahvoja ennakkoasenteita, ts. vaatiaksesi avoimmuutta toiselta, pitäisi sinun myös sitä osoittaa. Kahden ihmisen tasaveroinen suhdehan ei sisällä nöyrtymistä tai kyykytystä, mutta, paradoksaalisesti, joskus voi joutua itsensä riskeeraamaan jos tuohon suhteeseen mielii päästä. Oikean ihmisen kohdalla riski on ottamisen arvoinen.
Kysyä voisi myös, että jos olet liikenteessä "I give a f#ck" -asenteella, niin "Why would any woman give a f#ck?"- mies32
Voivoi kuinka usein olen päässyt vihreään aaltoon, mutta häikäisyn vuoksi pysähtynyt kuitenkin..jos näenkin väärin ja sitten tulee vastapalloon: "mä vaan tanssin sun kans, eksä tajuu", "mä vaan tilaan drinkkiä sattumalta hieroen samalla sua keholla, ei se mitään tarkota, pervo!" jne..
Naisethan ovat vain tanssimassa, juomassa, pitämässä hauskaa ja pitäisikö muka lattioita katsella, ettei heti joku hyypiö iske kiinni? - Bar Tender Man
Kännispäissään sitä kirjoittaa räiskyvään tyyliin, kun vituttaa ja kaduttaa yhtä lailla. Tuolla mainitulla asenteella tarkoitan sellaista anti-DarkFear-asennetta, eli muiden mielipiteiden turha murehtiminen minimiin.
- Seventy7-7
Miksi ihmisellä tarvitsee olla välttämättä joku vedenpitävä suunnitelma baari-illalle? Eikö voi vain mennä rentoutumaan, viettämään aikaa ja mielellään nauttimaan illasta? Voi tanssia tai ainakin kuunnella musiikkia. Hyvällä tuurilla pääsee juttusille jonkun ihmisen kanssa. Jos ei oikein pääse juttuun kenenkään kanssa, voi lähteä vaikka kotiin tai vaihtaa toiseen baariin. Tai sitten antaa ajan kulua, että esim. baariin tulisi lisää porukkaa.
Olen huomannut, että etukäteen ei tosiaan voi tietää, että tuleeko olemaan kivaa vai ei. Joskus voi olla tosi mukavaa juttuseuraa, vaikkei siitä johda mitään seurustelua tms. Joskus voi olla tosi tylsää, vaikka olisi paikka täynnä ihmisiä. Joskus naisena teen aloitteita ja kaikki miehet ovat varattuja tai eivät ole kiinnostuneita. Joskus kaikki juttelevat ovat kiinnostuneita vain seksistä eikä ketään kiinnosta pelkkä puhelinnumeron vaihto ja tapaaminen myöhemmin toisena päivänä selvinpäin. Joskun näkee kivantuntuisen miehen, mutta pelkkä silmäpeli ei vielä kerro sitä, että millainen mies on kyseessä. Kun juttelee, mies voi herättää lisää kiinnostusta tai sitten kiinnostus lopahtaa (mies varattu tai miehen jutut ei olekaan niin kiinnostavia, että haluaa jatkaa juttelua enempää).
AP:n tilanteessa voi toki olla ylimielinen ja päättää, että käyttää valtaansa osoittamalla naiselle hänen paikkansa, mutta sitten voi miettiä, että olisiko ollut joku muukin tapa hoitaa asia. Voihan sitä leppyä, katsoa kaunista naista ja lopettaa se väkisin negatiivisen asenteen ylläpito. Voi vaikka sanoa naiselle vain "Moi" ja katsoa, että mihin se johtaa. Olisihan AP voinut vaikka sanoa, että "Mä meen istumaan tonne pöytään. Tuu juttelee, jos haluut". Sillä tavalla hän olisi siirtänyt vastuun naiselle.
Itse en oikein tajua AP:n tyyppistä pelaamista ja uhoamista, koska syytön se nainen on siihen, että AP:llä on huono päivä. Itse asiassa jos on tosi negatiivisella asenteella liikkeellä, niin kannattaako sitten mennä ollenkaan baariin? Nainen oli selkeästi kiinnostunut AP:stä, mutta AP ei halunnut hyödyntää tilannetta. Voi spekuloida, että jos AP olisi ollut pidempään baarissa, niin olisiko nainen uskaltanut vihdoin lähestyä häntä. - mies.
Jos nainen katsoo ja tulee lähelle niin ei se ole mikään aloite. Pitäis jotain puhuakki ja yrittää tutustuu. Tuollaiset naiset on just tyrkkyjä ja eivät tee mitään itse sen eteen että tutustuis miehiin ja tuollaisia ne naiset on suurin osa eli 99%
- sinkkumies.
Olen ollut yksin baareissa ja mua ei vit.tuakaan kiinnosta mitä muut ajattelee. Meen sinne juomaan olutta tai katsomaan jotain bändiä yleensä. On minä naisiakin pokaillut ja seksiä saanut vaikka ne ole mikään komea edes. En ole mikään puhelias enkä kovin sosiaalinen mutta kyllä mä voin jutella tuntemattomille jos tilaisuus tulee. Ja ei siellä kukaan mitään kyylää kuten tuo darkkis kuvittelee vaan seon sen pään sisäinen juttu kun niin kuvittelee.
- 3+4
Okei, siis 99% naisista on tyrkkyjä ja toimii noin.
Mietitäänpä mitä tämä tarkoittaa... Vaihtoehtonasi on löytää se 1%, joka ei toimi noin. Miten monta baarireissua tarvitaan, että löydät sen yhden prosentin JA hän kiinnostuu juuri sinusta? 100 tuskin riittää.
Tai ehkä ne 99% naisista muuttavat käyttäytymistään, kun siitä kirjoittelee Sinkut-palstalle. Mikä on arviosi, kuinka monta vuotta siihen menee ennen kuin heidän käytöksensä muuttuu, ja käytkö itse silloin edelleen yökerhoissa?
Maallikon mielestä helpoin vaihtoehto olisi - siis jos kerran 99% toimii noin ja se on vedenpitävä fakta - toimia tilanteen mukaisesti, mutta tietysti on aina turvallisempaa poistua paikalta ja todeta että "pitäkää tunkkinne" ja kuvitella voittaneensa jotain :-DDDDDDDDDDD No onhan se nyt jotakin tehty, jos nainen osoittaa miehelle olevansa kiinnostunut. Miehet kun eivät tee nykyään edes sitä, vaan jjoka naisen pitäisi iskeä heitä randomina.
Jaa niin, siis nykyään "tyrkyksi" kutsutaan naista joka EI TEE aloitteita miehelle. Aina oppii.
Mää oon tyrkky, sehän mussa onkin vikana. :D- mies32
stellaria81 kirjoitti:
No onhan se nyt jotakin tehty, jos nainen osoittaa miehelle olevansa kiinnostunut. Miehet kun eivät tee nykyään edes sitä, vaan jjoka naisen pitäisi iskeä heitä randomina.
Etkös itse juuri ole asiantuntija tuossa, ettei tuollaista katseilla ja lähiliepeille hakeutumalla osoitettua kiinnostusta kannata ottaa tosissaan, kun ei siitä voi varmaksi tietää?
- FixusMixus
mies32 kirjoitti:
Etkös itse juuri ole asiantuntija tuossa, ettei tuollaista katseilla ja lähiliepeille hakeutumalla osoitettua kiinnostusta kannata ottaa tosissaan, kun ei siitä voi varmaksi tietää?
Juuuu. Kannattaa ottaa tosissaan. Ne katseet ovat harvinaisia. Katseella sielu puhuu.
mies32 kirjoitti:
Riippunee vähän ihmisestä, milloin kannattaa ottaa tosissaan ja milloin ei. Ei minulla ainakaan ole tapana turhan takia pelleillä miesten tunteiden kanssa, elikkä jos minä näytän olevan jostain miehestä kiinnostunut, niin silloin myös olen kiinnostunut.
Mutta toki molemmissa sukupuolissa on olemassa myös toisella tavoin käyttäytyviä ihmisiä ja tämähän se kaiken kurjuuden ja kärsimyksen ydin onkin.- mies32
stellaria81 kirjoitti:
Riippunee vähän ihmisestä, milloin kannattaa ottaa tosissaan ja milloin ei. Ei minulla ainakaan ole tapana turhan takia pelleillä miesten tunteiden kanssa, elikkä jos minä näytän olevan jostain miehestä kiinnostunut, niin silloin myös olen kiinnostunut.
Mutta toki molemmissa sukupuolissa on olemassa myös toisella tavoin käyttäytyviä ihmisiä ja tämähän se kaiken kurjuuden ja kärsimyksen ydin onkin.Mitenkäs sinut tunnistaa?
On myös monenlaista eleiden tulkitsijaa. Täälläkin monesti käyty "se oli vain hymy", "se oli vain flirttailua"- keskustelut.
- 21:11
Ei, nainen ei tehnyt sinulla aloitetta vaan yritti herättää huomiosi, koska olisi toivonut sinun tekevän aloitteen. Käytökselläsi osoitit sosiaalisten taitojesi puutteen. Nainen ei siitä kärsinyt, hän varmasti illan aikana kiinnostui vielä jostain toisesta ja sai todennäköisesti parempaa responssia, vain sinä kärsit.
- sosiaaliset taidot
Niinhän se varmaan. Perseenheilutus vaatiikin ihan erityisiä taitoja, jotka miehiltä usein puuttuu.
- Epäilijä
"Todettakoon epäilijöille, että olen aika varma tästä molemminpuolisesta kiinnostusta, eikä kyse ole mistään assburgeroinnista ja suurista luuloista. Joten haist. vit. sinäkin epäilijä!"
Ei nyt ole kenenkään pentureikää nenän ulottuvilla haisteltavana, joten jätän haistamatta. Mutta sitä kiinnostusta rohkenen kyllä epäillä. Varmaan siellä joku mieskin muutaman kerran joutui lähietäisyydelle ja ehkä syntyi katsekontaktikin. Jostain kumman syystä et kuitenkaan päätä keksiä selitykseksi että aha, nyt yrittää hååkkani iskeä, se haluaa päästä pehvani päälle ähkimään! - Antakee armooo
Nainen tulee niin selvästi sikemään, että assburgerkin sen tajuaa - ja mies sitten purkaa vihaansa saamattomuuttaan kohtaan täällä jälkeen päin.
Kyllä iskeminen on kahden kauppaa. Pitääkö niiden naisten pureksia ruokakin teille valmiiksi?- Ei armoa
Ei naiset iske baareissa miehiä vaan pitävät vain hauskaa kavereidensa kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422836Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens292409Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362408Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau192193Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421762Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241295Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31187- 741089
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671007