Minua täditeltiin kaupassa

Kaktus kurkussa

Pikkulapsi laittoi vahingossa tavaran minun puolelle hihnaa ja sen isä siirsi sen omalle puolelleen sanoen: Ei saa tädin puolelle sitä pistää. Olen vasta 30- vuotias! Enkä pukeudu keski-ikäisten vaatteisiin.
Ei ole sopivaa täditellä minun ikäistä. Olisi tehnyt mieli iskeä sitä tavaralla päähän.

24

264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

No jopa olet herkkä. Minuakin on seditelty lapsen kuullen, vaikka olen vasta 30v. Luuletko, että 30v on lapselle nuori? Toivottavasti oli provo.

• Nuoruus odottaa!

Olisit sanonut sille lapselle, että et ole mikään täti, vaan sulla on paras nuoruus vielä edessä!

• Citynainen

Kaikki tuntemattomat miehet ja naiset ovat lapsille tätejä ja setiä=)

• yksi äippä

Minä olen sedätellyt parikymppisiäkin miehiä lapsille. Lapsen silmissä jokainen 25v täyttänyt on jo hurjan vanha aikuinen. :)

• Citynainen

Itse tulin tädiksi neljätoistavuotiaana.

Voi puhua aidosta tätsystä,..nyt jo moninkertainen sellainen.

• Huh!
        Citynainen kirjoitti:

Itse tulin tädiksi neljätoistavuotiaana.

Voi puhua aidosta tätsystä,..nyt jo moninkertainen sellainen.

Minä luin aluksi, että äidiksi ja pelästyin. Onneksi se olikin vain tädiksi

• Citynainen
        Huh! kirjoitti:

Minä luin aluksi, että äidiksi ja pelästyin. Onneksi se olikin vain tädiksi

Ei sentään.

• No ei kannata tollaisesta turhaan pahastua, sillä yleensä lapsille puhutaan aina sedistä ja tädeistä, jos/kun aikuisista puhutaan.

Oon itsekin saanut kuulla usein olevani setä, kun pienten lasten vanhemmat ovat lapsille jotain sanoneet. Ja oon itse myös vasta kolmekymppinen ja monien mielestä myös ikäistäni nuoremman näköinen ja oloinen.

• Kaktus kurkussa

Tunsin vain itseni vanhaksi akaksi sillä hetkellä. Taitaa muutenkin joku kolmenkympin kriisi olla.
        Kaipa se on tavallista että lapsille kaikkia kutsutaan tädeiksi/sediksi.

• herkkyys herkkyys

ja jos mies olis sanonu jotain muuta niin luulisit heti, että se halus nussia sua ja sen jälkeen kaikki miehet on taas paskapettureita jne.

• Kaktus kurkussa

Tyttö on parempi kuin täti. Tai voihan sitä kutsua naiseksi.

• Kaktus kurkussa kirjoitti:

Moni nainen inhoaa tytöttelyä aivan yhtä paljon kuin tädittelyäkin. Ihmiset on kumman herkkiä nykyisin.

• rupinen kurppa
        Kaktus kurkussa kirjoitti:

Mua nimitti kerran yksi pikkupoika "tytöksi" kun kysyi isältään jotain minuun liittyvää. En muista enää mihin asia liittyi ja ihan ohikulkijoita olivat. Olen yli 40 v. :D

• Kaktus kurkussa
        Ratikkakuski kirjoitti:

Moni nainen inhoaa tytöttelyä aivan yhtä paljon kuin tädittelyäkin. Ihmiset on kumman herkkiä nykyisin.

Jotkut pitää tytöttelyä alentavana. Minut se saa tuntemaan itseni vielä nuoreksi.

• ...
        rupinen kurppa kirjoitti:

Mua nimitti kerran yksi pikkupoika "tytöksi" kun kysyi isältään jotain minuun liittyvää. En muista enää mihin asia liittyi ja ihan ohikulkijoita olivat. Olen yli 40 v. :D

Todella sairasta.

• en minä kuitenkaan

Taas tätä nuoruusroskaa. Kyllä 30 on jo nuoruus ohi. Älkää naurattako. Harmittaa varmaan, kun ei jäänyt nuoruudesta käteen kuin "villejä kokemuksia". Joku voisi sanoa rumemmin.

• Voi olipas taas kauheaa.

• Minua on jo parikymppisestä lähtien täditelty, mutta toisaalta hyvitykseksi on sitten myös tytötelty. :)

Mutta eihän tuo tädittely nyt muutenkaan mitään ole. Silloin vasta olet todella joutunut kokemaan kovia jos sinua on MUMMOTELTU. Kerran kun olin ehkä n. 25 v ja tienposkessa vadelmia poimimassa, niin pari pikkupoikaa ajoi siitä pyörillä ohi ja toinen sanoi toiselle: ”Kato tuolla puskassa on joku mummo”. Se oli järkytys, vaikka eiväthän pojat minua oikeasti kunnolla nähneet ja oli vaatteinakin vähän semmoiset mummomaiset mökkirytkyt ja huivi päässä.

• sillitrooli

• SeppoSetä88

Minua teititteli nuori kassatyöttö ja ikää on 25-vuotta :D

• näinn

useat suomalaiset naiset näyttävät nelikymppisiltä jo kolmekymppisinä. siinäpä ihmettelemistä miksi näinnnn

• mitenmaailmamakaa

Minusta "täti" ja "setä" ovat neutraaleja, kun täysin vieras ihminen kertoo lapsellensa että ei saa tai että olitpa ystävällinen tädille.

Olisiko sinusta ollut mukavampi kuulla; Ei saa naisen puolelle sitä pistää?
      Minusta on vain kaiekn kaikkiaan parempi kohdistaa tiettyyn henkilöön, varsinkin jos on pieni lapsi kyseessä. Täti ja Setä antavata suoran viittauksen henkilöön ja henkilön sukupuolen, jos ajatellaan että vaikka 16 v. teinillä olisi lapsi ja tällä teinillä olisi 10 vuotias pikkusisko niin tällöin pikkusisko olisi lapsen täti. Aivan turhaan vetelet herneitä nenääsi!!

• Naisasialooseri.

Sinun ikäisesi naist ovat tätejä. Minuakin sediteltiin 25-vuotiaana kun olin kaupan kassalla töissä.

• Gnyyh

Kyllä minäkin olen ollut jo parikymppisestä lähtien setä lasten ja heidän vanhempiensa puheissa. En edes tajunnut että siitä pitäisi loukkaantua :D

Jotkut kassapersoonat teitittelevät, toiset kysyvät paperit. Mihin tässä pitäisi uskoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      27
      3165
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3050
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2906
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      443
      2597
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      162
      1907
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1848
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      25
      1445
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1251
    9. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      32
      1230
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      75
      1154
    Aihe