Ujolle apuja

estynyt

Olen niin turhautunut nykyiseen elämäntilanteeseeni. Kaipaan rakkautta ja läheisyyttä, mutta sairaalloinen ujouteni on koko elämäni ajan ollut esteenä suhteen aloittamiselle. Tai no, on mulla pari muutaman kuukauden kestänyttä "suhdetta" takana, mutta niistä ei nyt ole paljoa sanottavaa. Sanotaan vielä, että näissä tapauksissa nainen on tehnyt aina aloitteen.

Itsestäni sen verran, että olen 24-vuotias ihan komea ja hyväkäytöksinen mies, mutta tosiaan täysi nolla "pelimiestaitojen" suhteen. En vain osaa avata keskustelua naisten kanssa, vaan alan pyörittelemään aina tilaisuuden tullen kaikkia mahdollisia negatiivisia ajatuksia päässä, ja lopulta tyydyn vetäytymään pois tilanteesta. Baareissakin, vaikka olisin humalassa, en saa sanaa suustani niissäkään tilanteissa, jossa nainen lähestyy minua esim. tanssilattialla.

Olen niin kokematon koko asian suhteen, etten edes oikein tiedä mitä kysyä täällä palstalla. Ehkä tämä oli enemmänkin vain avautumista, sillä tällekin viikolle on tullut jo pettymys oman passiiviisuuden vuoksi. En ole nimittäin uskaltanut puhua sanaakaan (en edes tervehtiä) erästä todella kaunista tyttöä koulussani, joka aina luokkaan tullessaan katsoo minua hymyillen ja istuu aina lähelleni riippumatta siitä, missä kulloinkin istun luokassa. En tietenkään väitä, että tämä tarkoittaisi vielä mitään, mutta jotenkin mieleni tekisi saada hänen kanssaan edes jotain keskustelua aikaiseksi.

8

676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m27.

Olen itse ihan samanlainen, baarit/klubit on ihan toivottomia paikkoja mulle, en saa sanaa suustani.
      Ei voi muuta sanoa kuin, että ota kontaktia siihen tyttöön jollain tavoin, vaikka netissä jos et muuten uskalla.

• Autumn.

Voisitko vaikka treenata keskustelua ihmisten kanssa? Pidä silmät auki, ja käytä tilaisuus aina hyväksesi kun joku alkaa puhumaan jotain. Tarkoitan siis miehiä ja naisia, kunhan vaan puhuvat. Itse olen ujo (naispuolinen), ja olen joutunut pakottamaan itseni oppimaan small talkkaamaan työni vuoksi. Nykyään se jo sujuu, mutta alussa oli ihan kamalaa. Mutta harjoittelu auttoi. Ei ne olleet kuin lyhyitä lauseita aluksi, esim. torimyyjän kanssa. bussipysäkillä on mainiota vaihtaa lyhyitä keskusteluja vaikka säähän liittyen kun tulee sopiva tilaisuus, tai kun bussi vaan viipyy. Joskus joku melkein pelästyy kun tuntematon alkaa puhua, mutta se on vaan hupaisaa, ja ymmärrän lopettaa heti siihen. Sellainen toteamus on myös hyvä, siihen sitten se toinen lähtee mukaan tai ei.

Olen oppinut, että avain keskustelun aloittamiseen löytyy usein ympäristöä tarkkailemalla. sieltä usein löytyy joku "lanka", josta saa kehitettyä jotain, joka usein johtaa eteenpäin keskustelua.On myös ymmärrettävä, että vastapuoli saattaa olla sinuakin ujompi, ja keskustelun torjuminen voi olla vain sitä. toki se voi olla sitäkin, että naama ei vaan miellytä, mutta sitä on turha jäädä murehtimaan.

Toivon kovasti, että voitat ujoutesi. Ujo jää niin paljosta paitsi. Ujous ei koskaan lähde kokonaan, mutta se voi olla hyvästäkin, että sitä on ripaus. Ujo mies on tietyllä tavalla kiinnostava.

Jos et uskalla tervehtiä, voit aina hymyillä. Sekin on kommunikointia. Hymyä ei ole maailmassa liikaa, ja kun sellaisen saa, se aina yllättää. Sen ei aina tarvitse johtaa mihinkään.

• "Ujo mies on tietyllä tavalla kiinnostava."

Mutta ei koskaan tarpeeksi kiinnostava, että nainen haluaisi tutustua oma-alotteisesti.

• KevättäTehden

Autumniltakin hyviä pointteja. "Jos et uskalla tervehtiä, voit aina hymyillä."-kohtaan sanoisin kuitenkin, että lakkaa selittämästä ettet uskalla tervehtiä, vaan tervehdi. Pakota itsesi tervehtimään. Kun saat positiivisia kokemuksia tervehtimisiesi ansiosta, huomaat että tervehtiminen olikin hyvä juttu ja tunnet ylpeyttä uskalluksestasi.

• neuvoni sulle

Hymyn luulis auttavan paljon, se kertoo että olet kiinnostunut, sinut itsesi kanssa, mukava, et tosikko etkä epätoivoinen. MIKÄÄN ei ole vähemmän kiinnostavaa kuin itseensä, epätoivoonsa ja synkkyyteensä vetäytynyt ihminen, jonka olemus työntää kaikki pois. Ajattele vaikka jotain hauskaa, hymyile vaikka itsellesi ja suhtaudu huumorilla tilanteeseen. Ole vähän hullu äläkä mieti epäonnistumista, mitä sitten! Juttele niitä näitä, jotain ihan hölmöäkin, pääasia että sanot vain jotain, se voi lähteä siitä. älä vain odota että toinen alkaa jutella sinulle. Ei se ole koskaan ihan helppoa jutella vieraalle ihmiselle.

• fhda

Ekä ujoudesta tarvii kokonaan päästäkään eroon. Mitä enemmän otat kontaktia ihmisiin, sitä enemmän saat kokemusta ja itsevarmuutesi kasvaa. Kun vaan muistaa että mikään ei yleensä ole kuolemanvakavaa. Ihmisiä ne muutkin vaan on. Jos itse oot vaan mukava toiselle, ei tyly reaktio ole sinun vikasi.

• Hyviä vastauksia

Mutta yksi puolituttu näyttelijä antoi minulle elämäni parhaan vinkin; on lupa mokata!

Jos rentous puuttuu, elämästä ei tule mitään ;)

• aaaaaaaaaaaaaaaaa

Mun lukot avasi paras ystäväni, joka suoraan sanoen pakotti mut avautumaan syvällisistä asioista ja mietteistäni. Ei ollut helppo myöntää näin 23-vuotiaana että olin käynyt treffeillä tasan 0 kertaa elämäni aikana ja harrastanut seksiä 1 kerran, joka epäonnistui surkeasti.

Sen jälkeen tein aloitteen kahdelle naiselle. Sain molemmilta pakit. Ensimmäiseltä heti ekojen treffien jälkeen, toiselta neljänsien. Eka netistä 40 avausviestin jälkeen, toinen livenä ekalla yrityksellä.

Aiemmin luulin, että ujouteni ja aloitekyvyttömyyteni oli vaikein pala purtavaksi pariutumisessa, ja että kun sen yli pääsisin, on kaikki helpompaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3394
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1984
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1729
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1527
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1508
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      9
      1391
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1377
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1227
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1125
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1102
    Aihe