Onko nainen tekemässä aloitteen minulle?

klnjöjnöjnöj

Jännää ollut töissä huomata erään naisen käytös. Tämä nainen on noin 20 vuotias ja itse olen 29. Pari kertaa viikossa näemme työn merkeissä ja aina tämä nainen on tuijottanut minua ja tuijotus tuntuu erittäin intensiiviseltä. Tietenkään ujona miehenä en juurikaan uskalla tuijotella takaisin vaan sivusilmällä huomannut asian. Tätäkin epäilin, et luulenko vaan, mut pari kertaa olen pakottanut kääntämään katsettani sen verran, että näen ja niinhän se vaan oli, et tapitti suoraan silmiin. Toisella kerralla koitin viivyttää takaisin päin katsettani ja olisnko kestänyt noin 3 sekuntia. Koko tämän ajan tämä tuijotti suoraan silmiini ja itse ujona jouduin kääntämään katseeni. Sivusilmällä huomaan, et se kyttää mua aika paljon. Tänään hän tuli kysymään nimeni vaikkei mitään työasioita ollutkaan. En tiedä mitä edes teki meidän puolella, mut tuli kysyy ja sit meni menojaan. En vastannut muuta kuin nimeni, en mitään muuta.

17

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parempi unohtaa

Kannattaa viivytellä juttelemaan menemistä kuin Deak Fear Ruotsin risteilyä.

Lopulta käy kuitenkin siten, että työpaikan pikkujouluihin mennessäsi ajattelet: "Ihanaa mennä työpaikan pikkujouluihin, kun näkee taas Maijan. Ehkä Maija taas ujosti vilkaisee minua." Mutta pikkujouluissa 50-kymppinen avioliitossa oleva työpaikkasi toimitusjohtaja vie Maijan silmiesi edestä saunaan naimaan.

Pohtiessasi asiaa voit etsiä asiasta hyviä ja onnellisia puolia lieventääksesi pettymystäsi, sillä se tulee vastaan sinulla jokatapauksessa. Ehkä varatun pomosi rakastajatterana Maijalla on lopulta asiat paremmin kuin että olisi ollut sinun kanssasi. Pomosi on huomaavainen, kohtelias, varakas, ikäisekseen komea ja ostaa Maijalle kalliita lahjoja. Ehkä Maija saa suhteesta palkinnoksi ylennyksen osastopäälliköksi.

Silloin ymmärrät ettei sinua ja Maijaa koskaan oltu tarkoitettukaan yhtään. Se oli lopulta kohtalo, joka päätti toisin. Teille molemmille oli parempi, ettette ole yhdessä. Rakkaus tulee ja menee, rakkaus on pettävä narttu. Rakkaus on yliarvostettua.

Sinun kannattaa vain keskittyä työhösi entistä tarmokkaammin ja tästälähin unohdat ujot vilkuilut Maijaan kokonaan oman sydämesi säästämiseksi. Ujolle ja yksinäiselle miehelle tuollaiset kuvitelmat ovat vaaraksi. Joku toinen tulee ja vie naisen jokatapauksessa.

• Niinhän siinä voi käydä (tai itseasiassa satavarmasti käykin), että jos mies vain toljottaa hymyilemättä, eikä näytä lainkaan vihreää valoa, niin nainen pettyneenä antaa asian olla. Jonkinlaista vastavuoroisuutta ainakin kehiin, muuten voit olla varma siitä, ettei niitä katseita ja hymyjä siltä naiselta enää kovin pitkään tule. Ei naiselle tosiaan ole se aloitteenteko helppoa, joten jos oikeasti haluat hänet, niin tee nyt hyvä mies jotain asian eteen.

• mies32

Kyllä niitä katseita ja hymyjä saattaa kuules herua vaikka vuosien ajan..

• hsfhsfghs

Eli naisena sinä ja nörtti_n olette sitä mieltä, että yllä kuvaamani tilanne olisi jonkinsortin aloite?

• mies32
        hsfhsfghs kirjoitti:

Eli naisena sinä ja nörtti_n olette sitä mieltä, että yllä kuvaamani tilanne olisi jonkinsortin aloite?

Miehenä olen sitä mieltä, että hyvin mahdollisesti ainakin kiinnostuksenosoitus. Jos olisit lipevä pelimies, kannattaisi tsekata mihin tilanne johtaa. Tavallisille kuolevaisille tietysti vaikeampaa voittaa itsensä.

• hsfhsfghs kirjoitti:

No kyllä tuo minusta vaikuttaa kiinnostuneen naisen käytökseltä. Juuri tuohon tapaan minä ainakin yrittäisin kiinnittää miehen huomiota.

Tietysti, onhan sellaistakin sattunut, että nainen jostain kumman syystä osoittaa päivänselviä kiinnostuksen merkkejä vaikka olisikn varattu. En ymmärrä miksi, ja minusta sellainen pitäisikin lailla kieltää.

Täyttä varmuutta en pysty tietenkään tässä antamaan, mutta jos et tee mitään, niin asia jäänee lopullisesti hämärän peittoon.

• Nörtti_N
        mies32 kirjoitti:

Miehenä olen sitä mieltä, että hyvin mahdollisesti ainakin kiinnostuksenosoitus. Jos olisit lipevä pelimies, kannattaisi tsekata mihin tilanne johtaa. Tavallisille kuolevaisille tietysti vaikeampaa voittaa itsensä.

Mitä siinä pitää voittaa? Ujous, että puhuu toiselle takaisin? Eikö työkavereiden kanssa yleensäkin jutella?

• mies32
        Nörtti_N kirjoitti:

Mitä siinä pitää voittaa? Ujous, että puhuu toiselle takaisin? Eikö työkavereiden kanssa yleensäkin jutella?

Ei tilanne pelkällä juttelulla etene. Ja mitä ilmeisimmin tässä tapauksessa se pelkkä jutteleminenkin on kynnyksen takana, etenkin eri osastojen takia.

• Nörtti_N
        mies32 kirjoitti:

Ei tilanne pelkällä juttelulla etene. Ja mitä ilmeisimmin tässä tapauksessa se pelkkä jutteleminenkin on kynnyksen takana, etenkin eri osastojen takia.

Sitä suuremmalla syyllä pitää käyttää tilaisuus hyväkseen kun sellainen tarjoutuu.

Juttelussa sitten vähän pilkettä silmäkulmaan, jos toinen osoittautuu kiinnostavaksi.

• mies32
        Nörtti_N kirjoitti:

Sitä suuremmalla syyllä pitää käyttää tilaisuus hyväkseen kun sellainen tarjoutuu.

Juttelussa sitten vähän pilkettä silmäkulmaan, jos toinen osoittautuu kiinnostavaksi.

Niin tietysti. Ongelma vaan on siinä, ettei nörtti tuota tajua, eikä ainakaan pysty toteuttamaan.

• Nörtti_N
        mies32 kirjoitti:

Niin tietysti. Ongelma vaan on siinä, ettei nörtti tuota tajua, eikä ainakaan pysty toteuttamaan.

Jumaleissön, se todellakin on ongelma! Molemmille.

Ja taas jää yksi kiinnostunut nainen ilman.

• Kaveriton nussimaton
        Nörtti_N kirjoitti:

Ei.

• Nörtti_N

Kyllä, se on kiinnostuksen ilmaus. Se ei tarkoita välttämättä ihastusta, mutta halua tutustua paremmin. Sitten kun tunnetaan paremmin, ja toinen on edelleen kiinnostava, voi pyytää työpäivän jälkeen vaikka kaljalle tai kahville.

Jos se treffipyyntö on vasta aloite, niin tuo ei ole aloite, mutta sitä aloitetta ei koskaan tule, jos ei kiinnostukseen yhtään pysty vastaamaan.

• hidas sytytys?

Aika turha varmaan edes miettiä koko asiaa enää tässä vaiheessa, kun mahdollisuus ja tilaisuus on jo menetetty. Vähintä, mitä olisit voinut tehdä olisi ollut kysyä naisen nimeä ja sanoa pari sanaa smalltalkia, vaikka sitten työhön liittyvistä asioista joku kysymys tai säästä, jos ei mitään muuta keksi. Pahin moka tapahtui eli jäit tuppisuuksi, etkä rohkaissut naista millään tavalla, et edes hymyä suonut. Nainen tuskin sinua enää lähestyy, ja sinäkään et lähesty häntä. Tarjottimella tuotiin nenäsi eteen, mutta hukkaan meni.

• animal man

On se tekemässä: sieltä se tulee, lähenee, lähenee...hep!...siinä se oli, etääntyy, etääntyy, ohi meni.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      42
      5385
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3456
    3. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      53
      3413
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      497
      2970
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      230
      2175
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      158
      2060
    7. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      51
      1959
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1647
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1351
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1303
    Aihe