Jos olettekin väärässä sen suhteen, että kaikki päättyy kuolemaan ja Taivas ja Helvetti onkin olemassa.
Niin voitteko myöntää nyt, että jos asia on näin, niin silloin olette tehneet elämänne pahimman virheen hyljätessänne Jeesuksen?
Pystytkö myöntämään?
71
260
Vastaukset
"Pystytkö myöntämään? "
Kyllä, jos näyttö löytyy.
"Niin voitteko myöntää nyt, että jos asia on näin, niin silloin olette tehneet elämänne pahimman virheen hyljätessänne Jeesuksen?"
Miksi sinä kuvittelet, että olisin hyljännyt Jeesuksen? En minä ole alun alkaenkaan uskonut Jeesukseen, joten miten minä voisin sen hyljätä?- ROEP
Näyttöä löytyy. Jeesus Kristus on Jumalan Sana. Ilman Jumalaa ei meillä olisi sitä Sanaa. Ei olisi pelastusta.
"En minä ole alun alkaenkaan uskonut Jeesukseen, joten miten minä voisin sen hyljätä?"
Jeesus sanoo:
20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. ilm 3
Jos ei avaa niin silloin hylkää kutsun ja hylkää Jeesuksen. - K.R.S.
ROEP kirjoitti:
Näyttöä löytyy. Jeesus Kristus on Jumalan Sana. Ilman Jumalaa ei meillä olisi sitä Sanaa. Ei olisi pelastusta.
"En minä ole alun alkaenkaan uskonut Jeesukseen, joten miten minä voisin sen hyljätä?"
Jeesus sanoo:
20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. ilm 3
Jos ei avaa niin silloin hylkää kutsun ja hylkää Jeesuksen.''Jos ei avaa niin silloin hylkää kutsun ja hylkää Jeesuksen.''
Kop, kop
-Kuka siellä?
-Jeesus, päästä minut sisälle.
-Miksi?
-Minun täytyy pelastaa sinut.
-Miltä?
-Siltä, mitä teen sinulle, jos et päästä minua sisälle. ROEP kirjoitti:
Jeesus sanoo:
Jos ei avaa niin silloin hylkää kutsun ja hylkää Jeesuksen."Näyttöä löytyy. "
Siitä vain esittämään sitä.
Uskonnollisten mantrojen hokeminen ei ole näyttöä.- 17+17
ROEP kirjoitti:
Jeesus sanoo:
Jos ei avaa niin silloin hylkää kutsun ja hylkää Jeesuksen.Karkki vai kepponen!
- 123456789
K.R.S. kirjoitti:
''Jos ei avaa niin silloin hylkää kutsun ja hylkää Jeesuksen.''
Kop, kop
-Kuka siellä?
-Jeesus, päästä minut sisälle.
-Miksi?
-Minun täytyy pelastaa sinut.
-Miltä?
-Siltä, mitä teen sinulle, jos et päästä minua sisälle.ROEP:
Entä jos joku muu uskonto kuin kristinusko on se oikea ja sinä joudun harhaoppisi vuoksi toisenlaiseen helvettiin? Pystytkö myöntämään?
- Näin on
Uskovat ovat hyvin jyrkkiä jumaluskossaan. Minä ateistina olen erittäin hyväksyvä kaikkien jumalien suhteen. Olen ihan julkisesti lupautunut uskomaan joka ainoaan minulle todeksi todistettuun jumalaan. Ei ole vielä ainuttakaan todistettu, mutta saa nähdä mitkä kaikki jumalat tulevat todistetuiksi.
Jumalathan ovat uskovien kertomusten mukaa kaikkivoipia ja hyviä. Palvomaan en ala sellaisia jumalia jotka suorittavat tappoja mm. maanjäristysten ja tsunamien avulla. Kaikkivoipahan pystyisi estämään ne jos olisi hyvä. Jos ei estä niin ei ole hyvä joten miksi kutsua jumalaksi sellaista julmaa ihmisten murhaajaa. Jos täällä on uskovia jotka voivat todistaa jumalansa olemassaolon, olkaa hyvä ja tehkää se.- ROEP
Menit ohi aiheen. Ainut mitä kysyin oli, että pystytkö myöntämään?
Meinaako vastauksesi siis, että et pysty myöntämään? ROEP kirjoitti:
Menit ohi aiheen. Ainut mitä kysyin oli, että pystytkö myöntämään?
Meinaako vastauksesi siis, että et pysty myöntämään?"Menit ohi aiheen. Ainut mitä kysyin oli, että pystytkö myöntämään?
Meinaako vastauksesi siis, että et pysty myöntämään? "
Miksi kukaan täällä viitsisi sinulle enää tosissaan vastata, kun sinä et itse saa aikaiseksi kuin typrää uskonnollista hohkausta?
- Frans II
Yritätkö sanoa että olisi hyödyllistä uskoa kristinuskon jumalaan? Filosofiassa tällaista perustelua kutsutaan nimellä Pascal's Wager.
- ROEP
Odotan teiltä vain rehellistä vastausta, että jos asia on näin niin olet tehnyt elämäsi pahimman virheen, myönnätkö? Unohdetaan Pasca puheet toistaiseksi.
- ---
ROEP kirjoitti:
Odotan teiltä vain rehellistä vastausta, että jos asia on näin niin olet tehnyt elämäsi pahimman virheen, myönnätkö? Unohdetaan Pasca puheet toistaiseksi.
Kaikistahan on mukava olla oikeassa. Jotkut myös tunnustavat olleensa väärässä. Vastauksena tarkoitushakuiseen kysymykseesi sanottakoot että kyllä, myöntäisin olleeni väärässä. Sitä en osaa sanoa olisiko se ollut elämäni pahin virhe, muutama kun on tullut tehtyä.
Vastakysymys: Myöntäisitkö itse vastaavaa, jos siellä pilven päällä vastassa olisikin Allah? ROEP kirjoitti:
"Odotan teiltä vain rehellistä vastausta, että jos asia on näin niin olet tehnyt elämäsi pahimman virheen, myönnätkö? Unohdetaan Pasca puheet toistaiseksi. "
Miksi kukaan täällä viitsisi sinulle enää tosissaan vastata, kun sinä et itse saa aikaiseksi kuin typrää uskonnollista hohkausta?- ROEP
ertert kirjoitti:
"Odotan teiltä vain rehellistä vastausta, että jos asia on näin niin olet tehnyt elämäsi pahimman virheen, myönnätkö? Unohdetaan Pasca puheet toistaiseksi. "
Miksi kukaan täällä viitsisi sinulle enää tosissaan vastata, kun sinä et itse saa aikaiseksi kuin typrää uskonnollista hohkausta?Mitä uskonnollista hohkausta?
- ROEP
--- kirjoitti:
Kaikistahan on mukava olla oikeassa. Jotkut myös tunnustavat olleensa väärässä. Vastauksena tarkoitushakuiseen kysymykseesi sanottakoot että kyllä, myöntäisin olleeni väärässä. Sitä en osaa sanoa olisiko se ollut elämäni pahin virhe, muutama kun on tullut tehtyä.
Vastakysymys: Myöntäisitkö itse vastaavaa, jos siellä pilven päällä vastassa olisikin Allah?Vastasin sinulle jo, mutta näköjään täällä ei hyväksytä totuutta allahista ja hänen seuraajistaan.
Sanotaan nyt lyhyesti sitten, että se on itse Saa.tanan uskonto. ROEP kirjoitti:
Mitä uskonnollista hohkausta?
"Mitä uskonnollista hohkausta?"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11857686#comment-64561164-view
Myöntäminen on huono sana, mutta vastataan kumminkin: En myönnä tehneeni virhettä, koska on vastuutonta tehtä valintoja vailla tietoa.
Samalla voisin kysyä sinulta, että mitä jos sinä olisit väärässä ja valinnallasi suututat joka hetki oikeata jumalaa (joka ei ole kristillisen mytologian jumaluus). Minä olen ateistina paremmassa asemassa kuin sinä, koska minä en ole tehnyt mitään valintaa ja täten en suututa tätä oikeata jumaluutta.- ROEP
"En myönnä tehneeni virhettä, koska on vastuutonta tehtä valintoja vailla tietoa."
Jos meillä ei olisi tietoa annettu, niin eihän me silloin näistä asioista mitään tiedettäisi.
Luomistyö,Taivas, Hel.vetti, pelastus Jeesuksessa, Iankaikkinen elämä, kadotus, Isä, Poika, Pyhä Henki, Enkelit, langenneet Enkelit jne jne...
Kaiken on Jumala ilmoittanut Sanassaan.
Etkö tässäkään tapauksessa myönnä tehneesi elämäsi pahinta virhettä? Jos se Sana todella on Jumalan Sanaa?
"Samalla voisin kysyä sinulta, että mitä jos sinä olisit väärässä ja valinnallasi suututat joka hetki oikeata jumalaa (joka ei ole kristillisen mytologian jumaluus). Minä olen ateistina paremmassa asemassa kuin sinä, koska minä en ole tehnyt mitään valintaa ja täten en suututa tätä oikeata jumaluutta."
Jumalan palveliat on minulle tullut ilmoittamaan Jumalan sanasta, eipä nuo muut "jumalien" palvojat ole koskaan vaivautunut ilmoittamaan oikeen mitään. Joskus joku buddhalaiseksi munkiksi tekeytynyt vaalea kaveri myi jotain pähkinöitä rauttiksella ja muslimit hajottaa silloin tällöin kirkon ikkunoita.
Jeesuksen seuraajat ovat ainoita jotka ilmoittavat Jumalan sanaa kaikkialla maailmassa.
Ja jos kaikki eläisimme Jeesuksen opetusten mukaan tämä paikka olisi Paratiisi.
Joten vastaan kysymykseesi näin: En myönnä tehneeni virhettä, koska on vastuutonta tehtä valintoja vailla tietoa. - ---
ROEP kirjoitti:
"En myönnä tehneeni virhettä, koska on vastuutonta tehtä valintoja vailla tietoa."
Jos meillä ei olisi tietoa annettu, niin eihän me silloin näistä asioista mitään tiedettäisi.
Luomistyö,Taivas, Hel.vetti, pelastus Jeesuksessa, Iankaikkinen elämä, kadotus, Isä, Poika, Pyhä Henki, Enkelit, langenneet Enkelit jne jne...
Etkö tässäkään tapauksessa myönnä tehneesi elämäsi pahinta virhettä? Jos se Sana todella on Jumalan Sanaa?
"Samalla voisin kysyä sinulta, että mitä jos sinä olisit väärässä ja valinnallasi suututat joka hetki oikeata jumalaa (joka ei ole kristillisen mytologian jumaluus). Minä olen ateistina paremmassa asemassa kuin sinä, koska minä en ole tehnyt mitään valintaa ja täten en suututa tätä oikeata jumaluutta."
Jumalan palveliat on minulle tullut ilmoittamaan Jumalan sanasta, eipä nuo muut "jumalien" palvojat ole koskaan vaivautunut ilmoittamaan oikeen mitään. Joskus joku buddhalaiseksi munkiksi tekeytynyt vaalea kaveri myi jotain pähkinöitä rauttiksella ja muslimit hajottaa silloin tällöin kirkon ikkunoita.
Jeesuksen seuraajat ovat ainoita jotka ilmoittavat Jumalan sanaa kaikkialla maailmassa.
Joten vastaan kysymykseesi näin: En myönnä tehneeni virhettä, koska on vastuutonta tehtä valintoja vailla tietoa.Olet siis tehnyt kaupat jonkun kanssa, joka osasi myydä sinulle uskontoaan parhaiten. Muukin teksti aiheutti päänsärkyä.
Ja minä vaivauduin vastaamaankin tuollaiselle. Hävettää. - 234rtg
ROEP kirjoitti:
Joten vastaan kysymykseesi näin: En myönnä tehneeni virhettä, koska on vastuutonta tehtä valintoja vailla tietoa.“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
Albert Einstein. - ROEP
--- kirjoitti:
Olet siis tehnyt kaupat jonkun kanssa, joka osasi myydä sinulle uskontoaan parhaiten. Muukin teksti aiheutti päänsärkyä.
Ja minä vaivauduin vastaamaankin tuollaiselle. Hävettää."Olet siis tehnyt kaupat jonkun kanssa, joka osasi myydä sinulle uskontoaan parhaiten."
Jos jotain tuotetta mainostetaan ympäri maailmaa kovaan ääneen, että miten se tuote toimii. Niin kyllä minä sen tuotteen ostan.
Ympäri maailmaa mainostetaan Jumalaa joka elää toimii ja tekee ihmeitä ilman määrää vielä tänäkin päivänä. Niin kyllä minä siihen Jumalaan haluan tutustua.
Muut ei paljoa mainosta, kukapa sitä skeidaa ostaisi?
"Ja minä vaivauduin vastaamaankin tuollaiselle. Hävettää."
Anteeksi, että ajoin teidät tälläiseen häpeälliseen asemaan, teidän arvokkuutenne. :) - 777
ROEP kirjoitti:
Joten vastaan kysymykseesi näin: En myönnä tehneeni virhettä, koska on vastuutonta tehtä valintoja vailla tietoa.Missä kohtaa sinä et ole tehnyt valintaa. Kaiken lisäksi se että et voinut siteerata enää Raamattua vaan jouduit kopioimaan vastauksesi jason_daxilta vähentää uskottavuuttasi ihmisenä. Mikäli sinä olet esimerkki tapaus Jeesuksen seuraajasta, jonka Jumalasi hyväksyy, niin mieluummin menisin siihen toiseen paikkaan mistä löytyy vapaasti ajattelevia ihmisiä. Mikäli Jumalasi olisi olemassa, niin en voi sanoa tehneeni virhettä, koska en ole edes ottanut kantaa Jumalan olemassa oloon.
Olet kuitenkin aloituksesi mukainen: haluat saada toiset myöntämään olemaan väärässä, mutta et ehdottomastikaan myönnä sitä omalla kohdallasi. Ja haluat vielä saada muut myöntämään asian "elämänsä pahimmaksi virheeksi". Ihan kuin sinun ajatusmaailmastasi kalskahtaisi kostonhimo ja ylpeys. ROEP kirjoitti:
Joten vastaan kysymykseesi näin: En myönnä tehneeni virhettä, koska on vastuutonta tehtä valintoja vailla tietoa."Jos se Sana todella on Jumalan Sanaa?"
-- Jos, jos, jos... Kristillinen mytologia ei ole totta. Todiste: Maailmassa on jo 7 miljardia ihmistä.
"Jumalan palveliat on minulle tullut ilmoittamaan Jumalan sanasta, eipä nuo muut "jumalien" palvojat ole koskaan vaivautunut ilmoittamaan oikeen mitään."
-- Eli koska joku lahko suorittaa käännytystyötä, niin tämä kertoo että tämän lahkon opit pitävät paikkansa?
"... ja muslimit hajottaa silloin tällöin kirkon ikkunoita."
-- Milloin tällaista on tapahtunut?ROEP kirjoitti:
"Olet siis tehnyt kaupat jonkun kanssa, joka osasi myydä sinulle uskontoaan parhaiten."
Jos jotain tuotetta mainostetaan ympäri maailmaa kovaan ääneen, että miten se tuote toimii. Niin kyllä minä sen tuotteen ostan.
Ympäri maailmaa mainostetaan Jumalaa joka elää toimii ja tekee ihmeitä ilman määrää vielä tänäkin päivänä. Niin kyllä minä siihen Jumalaan haluan tutustua.
Muut ei paljoa mainosta, kukapa sitä skeidaa ostaisi?
"Ja minä vaivauduin vastaamaankin tuollaiselle. Hävettää."
Anteeksi, että ajoin teidät tälläiseen häpeälliseen asemaan, teidän arvokkuutenne. :)"Jos jotain tuotetta mainostetaan ympäri maailmaa kovaan ääneen, että miten se tuote toimii. Niin kyllä minä sen tuotteen ostan."
Miksi muiden pitäisi seurata perässä tuollaista idioottimaisuutta?- ROEP
jason_dax kirjoitti:
"Jos se Sana todella on Jumalan Sanaa?"
-- Jos, jos, jos... Kristillinen mytologia ei ole totta. Todiste: Maailmassa on jo 7 miljardia ihmistä.
"Jumalan palveliat on minulle tullut ilmoittamaan Jumalan sanasta, eipä nuo muut "jumalien" palvojat ole koskaan vaivautunut ilmoittamaan oikeen mitään."
-- Eli koska joku lahko suorittaa käännytystyötä, niin tämä kertoo että tämän lahkon opit pitävät paikkansa?
"... ja muslimit hajottaa silloin tällöin kirkon ikkunoita."
-- Milloin tällaista on tapahtunut?"Todiste: Maailmassa on jo 7 miljardia ihmistä."
Mikä todiste tuo on?
"-- Eli koska joku lahko suorittaa käännytystyötä, niin tämä kertoo että tämän lahkon opit pitävät paikkansa?"
Jos jotain julistetaan korkealta ja kovaa toimivaksi niin kyllä se minut ainakin vakuuttaa.
"Milloin tällaista on tapahtunut?"
Päälle viikko sitten.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013103017664797_uu.shtml - 16+2
ROEP kirjoitti:
"Todiste: Maailmassa on jo 7 miljardia ihmistä."
Mikä todiste tuo on?
"-- Eli koska joku lahko suorittaa käännytystyötä, niin tämä kertoo että tämän lahkon opit pitävät paikkansa?"
Jos jotain julistetaan korkealta ja kovaa toimivaksi niin kyllä se minut ainakin vakuuttaa.
Päälle viikko sitten.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013103017664797_uu.shtml''Jos jotain julistetaan korkealta ja kovaa toimivaksi niin kyllä se minut ainakin vakuuttaa.''
Riittää, että huudetaan ja väitetään toimivaksi, ja sinä uskot? Eikö sisällöllä ole merkitystä? - ROEP
16+2 kirjoitti:
''Jos jotain julistetaan korkealta ja kovaa toimivaksi niin kyllä se minut ainakin vakuuttaa.''
Riittää, että huudetaan ja väitetään toimivaksi, ja sinä uskot? Eikö sisällöllä ole merkitystä?"Riittää, että huudetaan ja väitetään toimivaksi, ja sinä uskot? Eikö sisällöllä ole merkitystä?"
Kyllä se riittää, kun olen nähnyt, että se tosiaan pitää paikkaansa. - ROEP
777 kirjoitti:
Missä kohtaa sinä et ole tehnyt valintaa. Kaiken lisäksi se että et voinut siteerata enää Raamattua vaan jouduit kopioimaan vastauksesi jason_daxilta vähentää uskottavuuttasi ihmisenä. Mikäli sinä olet esimerkki tapaus Jeesuksen seuraajasta, jonka Jumalasi hyväksyy, niin mieluummin menisin siihen toiseen paikkaan mistä löytyy vapaasti ajattelevia ihmisiä. Mikäli Jumalasi olisi olemassa, niin en voi sanoa tehneeni virhettä, koska en ole edes ottanut kantaa Jumalan olemassa oloon.
Olet kuitenkin aloituksesi mukainen: haluat saada toiset myöntämään olemaan väärässä, mutta et ehdottomastikaan myönnä sitä omalla kohdallasi. Ja haluat vielä saada muut myöntämään asian "elämänsä pahimmaksi virheeksi". Ihan kuin sinun ajatusmaailmastasi kalskahtaisi kostonhimo ja ylpeys."Missä kohtaa sinä et ole tehnyt valintaa"
Häh?
"vaan jouduit kopioimaan vastauksesi jason_daxilta vähentää uskottavuuttasi ihmisenä."
Missasit pointin kokonaan.....
"Mikäli sinä olet esimerkki tapaus Jeesuksen seuraajasta, jonka Jumalasi hyväksyy, niin mieluummin menisin siihen toiseen paikkaan mistä löytyy vapaasti ajattelevia ihmisiä."
Aijaa, mutta ethän sinä edes tiedä minusta hölkäsen pöläystäkään. Nopeaa toimintaa!
"Mikäli Jumalasi olisi olemassa, niin en voi sanoa tehneeni virhettä, koska en ole edes ottanut kantaa Jumalan olemassa oloon."
Miten niin? Joko olet ottanut hänet vastaan tai sitten et ole. Joko olet ottanut vastaan Iankaikkisen elämän tai sitten olet menossa kadotukseen. Simple as that! - ROEP
ertert kirjoitti:
"Jos jotain tuotetta mainostetaan ympäri maailmaa kovaan ääneen, että miten se tuote toimii. Niin kyllä minä sen tuotteen ostan."
Miksi muiden pitäisi seurata perässä tuollaista idioottimaisuutta?Tietenkään pakko ei ole uskoa. Et voi muuta kuin hävitä ertert, mutta sitähän et halua ymmärtää.
- A.Mikkonen ( ei kirj.)
ROEP kirjoitti:
Tietenkään pakko ei ole uskoa. Et voi muuta kuin hävitä ertert, mutta sitähän et halua ymmärtää.
Mitähän ateistit on häviämässä?
ROEP kirjoitti:
Tietenkään pakko ei ole uskoa. Et voi muuta kuin hävitä ertert, mutta sitähän et halua ymmärtää.
"Et voi muuta kuin hävitä ertert, mutta sitähän et halua ymmärtää. "
Siinä sitä idioottimaisuutta jälleen kerran.ROEP kirjoitti:
Mikä todiste tuo on?
Päälle viikko sitten.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013103017664797_uu.shtml"Jos jotain tuotetta mainostetaan ympäri maailmaa kovaan ääneen, että miten se tuote toimii. Niin kyllä minä sen tuotteen ostan."
"Mikä todiste tuo on?"
Tuotteesi on surkea, koska suurimmalle osalle ihmisistä sitä ei ole saatu myydyksi.- 16+2
ROEP kirjoitti:
"Riittää, että huudetaan ja väitetään toimivaksi, ja sinä uskot? Eikö sisällöllä ole merkitystä?"
Kyllä se riittää, kun olen nähnyt, että se tosiaan pitää paikkaansa.''Kyllä se riittää, kun olen nähnyt, että se tosiaan pitää paikkaansa.''
Se on vähän eri asia, kuin uskoa vain, koska joku huutaa korkealta ja kovaa. - Aada agnostikko
Takavuosina Siiloan seurakunnassa kastettiin upotuskasteella ulkomaalaisia ihmisiä, jotka luulivat tämän toiminnan olevan jotain suomalaista vieraanvaraisuutta.
Sanahan sanoo: joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. ROEP kirjoitti:
Joten vastaan kysymykseesi näin: En myönnä tehneeni virhettä, koska on vastuutonta tehtä valintoja vailla tietoa."Ja jos kaikki eläisimme Jeesuksen opetusten mukaan tämä paikka olisi Paratiisi."
Oletko sinä niitä ihmisiä jotka olisivat täysin pidäkkeettömiä ilman jumalaa ohjaamassa, useimmat palstan uskovista vaikuttavat olevan sellaisia.
Minä olisin valmis myöntämään olleeni väärässä jos joku esittäisi todisteita jumalien olemassaolosta, entä sinä, voisitko sinä myöntää että mitään jumalia ei ole?
Jos joku todistaisi että Jahve on olemassa, uskoisin ko . jumalaan mutta en missään tapauksessa alkaisi palvomaan moista narsistista despoottia.- leoleo
Aada agnostikko kirjoitti:
Takavuosina Siiloan seurakunnassa kastettiin upotuskasteella ulkomaalaisia ihmisiä, jotka luulivat tämän toiminnan olevan jotain suomalaista vieraanvaraisuutta.
Sanahan sanoo: joka uskoo ja kastetaan se pelastuu.Mitä sinä selität? Kyllä ulkomaillakin kastetaan.
ROEP kirjoitti:
Mikä todiste tuo on?
Päälle viikko sitten.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013103017664797_uu.shtml""Todiste: Maailmassa on jo 7 miljardia ihmistä."
Mikä todiste tuo on?"
-- Kristillisen mytologian jumaluus on veren- ja kostonhimoinen massamurhaaja. Jos tämän mytologian jumaluus olisi olemassa, niin ihmiskunta ei ikinä olisi kasvanut 7 miljardiin ihmiseen, vaan tämä jumaluus olisi teurastanut ihmisiä entistä enemmän. Etenkin urbanisaation edetessä kokonaisia miljoonakaupunkeja olisi tuhottu.
"Jos jotain julistetaan korkealta ja kovaa toimivaksi niin kyllä se minut ainakin vakuuttaa."
-- Totuus ei ole huutoäänestys. Jos muuttaisit islamilaiseen valtioon, niin kääntyisitkö muslimiksi, koska siellä taas muslimit pitävät enemmän ääntä?
Sanoit että muslimit hajottava 'silloin tällöin' kirkkojen ikkunoita. Uutisessa kerrottiin YHDESTÄ miehestä ja tapauksesta, joka tapahtui kerran. Tällöin on epärehellistä sanoa, että muslimit (monikossa) 'silloin tällöin' (enemmän kuin kerran) rikkovat kirkkojen ikkunoita.- 11+14
ROEP kirjoitti:
"Riittää, että huudetaan ja väitetään toimivaksi, ja sinä uskot? Eikö sisällöllä ole merkitystä?"
Kyllä se riittää, kun olen nähnyt, että se tosiaan pitää paikkaansa.Nyt ollaan krisinuskon (järjettömyyden) ytimessä. Laumasielut seuraavat sitä, joka koviten huutaa, pelottelee ja syöttää porkkanaa. Mihinkäs ne lampaat siitä muuttuisivat.
- 2675
leoleo kirjoitti:
Mitä sinä selität? Kyllä ulkomaillakin kastetaan.
Avainsanat: luulivat, vieraanvaraisuutta.
- ateismi = 0
Muistan erään karmean tapauksen Karjalasta. Mies oli lähtenyt järvelle kalaan ja jäänyt hyiseen veteen: pudonnut avantoon ja oliko ollut niin paljon vaatetta että vesi oli tehnyt kehosta raskaan imeytyessä niinhin. Mies oli rimpuillut jään reunalla yrittäen päästä jäälle, mutta turhaan. Kamppailu oli ollut niin kova, että osa kynsistä oli irronut ja veren tahrimina jäänyt jäähän.
SIellä jotkut sanoivat, että tuliko miehelle mieleen huutaa Jeesusta Kristusta apuun että sielu pelastuisi pian koittavan kangistumiskuoleman edessä. MIes oli kyllä kuullut evankeliumin, mutta ei ollut tiettävästi ottanut pelastusta vastaan.varastettu isoäiti.
On eräs suomalaisen tutkijan kirjoittama kirja joka käsittelee urbaanilegendoja.
Kirjassa on useita juttuja jotka olen kuullut totena väitetyiksi.
No uskiksilla on paljon paljon enemmän näitä legendoja ja on valitettavaa, että he uskovat että ne ovat tapahtuneet kuten on kerrottu.
Jos mietin tarkemmin kirjoitustasi niin se on trolli.- Frans II
So what?
- Aada agnostikko
Ja näitä karmeita tapauksia Karjalasta sitten riittää.Pyhä henkikö sinulle ilmoitti mitä tässä kamppailun tuoksinassa tapahtui?
Eräs poika ajoi mopolla kovassa pakkasessa ilman pipoa, varoituksista huolimatta. Kotiin tultuaan hänen päätään alkoi kivistää. Poika vietiin lääkäriin. Lääkäri sanoi pojalle: "Sinulla on 15 minuuttia elinaikaa. Pääsi on pakkasessa jäätynyt, ja kun se sulaa, kuolet!". Poika kuoli surkeallla tavalla.
Ja tämä tarina on tosiiiiiii... Ainakin äitini luuli niin :-D
"Jos olettekin väärässä sen suhteen, että kaikki päättyy kuolemaan ja Taivas ja ******** onkin olemassa."
No sitten olen mitä ilmeisimmin ollut väärässä. Mutta niinkauan kuin näistä yhdestäkään yliluonnollisesta en saa kunnollisia aihetodisteita, en viitsi niiden uskomisiin tuhlata aikaani.
"Niin voitteko myöntää nyt, että jos asia on näin, niin silloin olette tehneet elämänne pahimman virheen hyljätessänne Jeesuksen?"
En. Koska en vielä siinä tilanteessa ole ollut. Enkä todnäk myöskään tule olemaan. Muuta kuin maatumassa maan multiin.- ROEP
"No sitten olen mitä ilmeisimmin ollut väärässä. Mutta niinkauan kuin näistä yhdestäkään yliluonnollisesta en saa kunnollisia aihetodisteita, en viitsi niiden uskomisiin tuhlata aikaani."
Olet siis sitä mieltä, että joku keksi Taivaan, Helvetin, Luomistyön, Pyhän Hengen, Isän, Pojan, sovitustyön, Enkelit, langenneet Enkelit, sielunvihollisen,Ylösnousemuksen, Iankaikkisen elämän ja kadotuksen jne jne..
Kuka?
"Enkä todnäk myöskään tule olemaan. Muuta kuin maatumassa maan multiin."
Kruuna klaava, mutta mitään et voi voittaa. ROEP kirjoitti:
"No sitten olen mitä ilmeisimmin ollut väärässä. Mutta niinkauan kuin näistä yhdestäkään yliluonnollisesta en saa kunnollisia aihetodisteita, en viitsi niiden uskomisiin tuhlata aikaani."
Olet siis sitä mieltä, että joku keksi Taivaan, Helvetin, Luomistyön, Pyhän Hengen, Isän, Pojan, sovitustyön, Enkelit, langenneet Enkelit, sielunvihollisen,Ylösnousemuksen, Iankaikkisen elämän ja kadotuksen jne jne..
Kuka?
Kruuna klaava, mutta mitään et voi voittaa.Kyllä nuo kaikki on aivan ihmisen keksintöä, nuo mitä luettelet.
ROEP kirjoitti:
Kuka?
Kruuna klaava, mutta mitään et voi voittaa."Olet siis sitä mieltä, että joku keksi Taivaan, Helvetin, Luomistyön, Pyhän Hengen, Isän, Pojan, sovitustyön, Enkelit, langenneet Enkelit, sielunvihollisen,Ylösnousemuksen, Iankaikkisen elämän ja kadotuksen jne jne..
Kuka?"
Mitä ilmeisimmin osaltaan anonyymeiksi jääneet Raamatun kirjoittajat.
"Kruuna klaava, mutta mitään et voi voittaa."
Ainoa joka kuolemastani ehkä jotain voittaa on läheiset ja hautaustoimisto. Tai mikäli testamenttaan ruumiini patologianlaitokselle säästyypä siitäkin kuluja.- Uusipappi
ROEP kirjoitti:
Kuka?
Kruuna klaava, mutta mitään et voi voittaa."Olet siis sitä mieltä, että joku keksi Taivaan, Helvetin, Luomistyön, Pyhän Hengen, Isän, Pojan, sovitustyön, Enkelit, langenneet Enkelit, sielunvihollisen,Ylösnousemuksen, Iankaikkisen elämän ja kadotuksen jne jne.."
Mene kirjaston fantasia osastolle ja näe mihin ihmismieli kykenee. Itsekin olen harrastanut - ehkä minun pitäisi luoda uskonto jostain käsikirjoituksestani. Ainoa syy miksi sinä pidät Raamattua vakuuttavana on se että olet mennyt seuraan missä muutkin uskovat siihen. Jos olisit yksin pelkän kirjan kanssa todennäköisyydet laskevat että sinä uskoisit siihen. Eli sinulle sen täytyy pitää paikkansa, koska se on vanha ja sillä on yhä uskojia. Raamattu on minusta vanha lakikirja - vailla parempaa tietoa, sillä saatin pidettyä kansakuntia ruodussa. Voi olla että on ollut sellainen filosofi, tai poikkeava yksilö, kuin Jeesus, mutta olen sangen varma että Raamatun on kirjoittanut joku, joka on muuttanut kaikki neuvot ihmismielen manipulointiin sopivaksi. Tuntemattomalla pelottelu on avain sana. Ja ihminen itse ottaa vastaa siitä syntyvän pelon tunteen. Mikäli ei ole pelon tunnetta, ei ole uhkaa. Miten on Aloittaja, myöntäisitkö sinä tehneesi elämäsi suurimman virheen, jos olet antanut koko elämäsi, jollekin satoja tai tuhansia vuosia sitten kuolleelle huijarille(huijareille), jolle Raamattu oli tapa hallita niitä joille ei annettu muuta tietoa ja sivistystä(ja heitä oli paljon)? Toistaiseksi et ole edes myöntänyt harkitsevasi asiaa.
- Syytetty
Kun kerta jokainen meistä ansaitsee helvetin tulen, niin miksi ajattelisin tehneeni elämäni virheen? Jos todellakin olen sellainen paha ja syntinen ihmisjäte, joka ansaitsee kuolemaa pahemman kohtalon, niin menen ilomielin helvettiin jotta oikeus tapahtuisi.
Haluan oikeutta, en armoa.- ROEP
Päätös on sinun.
- 234rtg
ROEP kirjoitti:
Päätös on sinun.
Totta kai päätös on jokaisen oma. Jotkut jopa pystyvät tekemään päätöksiään ilman, että joku katusaarnaaja heille sen saa myytyä.
- ei uskovainen
Miksi paha virhe?
Iäikuinen elämä se vasta helvettiä olisikin!
Ei sata vuotta, ei tuhat vuotta, vaan ikuisesti elossa taivaassa olisi karmeinta mitä ihmiselle voisi tapahtua! Järjetöntä.- ROEP
Niin kuin unessa sinulla ei ole aikaa, niin ei ole Taivaassakaan.
Järjetöntä? - A.Mikkonen ( ei kirj.)
ROEP kirjoitti:
Niin kuin unessa sinulla ei ole aikaa, niin ei ole Taivaassakaan.
Järjetöntä?"järjetöntä" kyllä. Miksi uskovaiset muute puhuvat ikuisuudesta, joka tarkoittaa aikaa, eikä unen kaltaisesta tilasta, niin kuin sinä sanoit?
- ROEP
A.Mikkonen ( ei kirj.) kirjoitti:
"järjetöntä" kyllä. Miksi uskovaiset muute puhuvat ikuisuudesta, joka tarkoittaa aikaa, eikä unen kaltaisesta tilasta, niin kuin sinä sanoit?
Ikuisuus tarkoittaa juurikin sitä, ettei aikaa ole....
ROEP kirjoitti:
Ikuisuus tarkoittaa juurikin sitä, ettei aikaa ole....
"Ikuisuus tarkoittaa juurikin sitä, ettei aikaa ole.... "
Jep jep, jälleen kerran huomataan se, että kaikki kääntyy päälaelleen uskovan suussa ja ääretön on sama kuin nolla.
Minä myönnän että voin olla potentiaalisesti väärässä kakkien mahdollisten käsitysten suhteen jotka olen omaksunut todeksi.
En siis pidä mitään käsitystä jonka olen omaksunut sellaisena että se välttämättömästi kuvaa sitä millainen absoluuttinen todellisuus on.
>>> Niin voitteko myöntää nyt, että jos asia on näin, niin silloin olette tehneet elämänne pahimman virheen hyljätessänne Jeesuksen?- miss ei kirj.
Miten niin virheen? Millä sinä uhkailet minua? En ole ollut kenenkään Jeesuksen kanssa missään tekemisissä joten en ole voinut ketään Jeesusta edes hyljätä.
- Aada agnostikko
Sinun esittelemäsi Jeesuksen olen hyljännyt ja siitä olen onnellinen.Kaikki sen Jeesuksen kanssa tullut epämääräinen "sälä" olisi saanut minut kuolemaan pystyyn.
Tämä on tätä tyypillistä helvetillä pelottelua ja uhkailua mitä sinä harrastat.Miksi minun pitäsi sinulle mitään myöntää? - Thronos
"Tehneet virheen"?
En ymmärrä miten se että ei usko jotakin jonka uskomiseen ei ole mitään perusteita voisi olla virhe.
En myöskään ole "hyljännyt Jeesusta" sillä minulla ei ole ollut kyseisestä henkilöstä mitään havaintoja.
Jos noin kävisi mitä kuvailet niin silloin virheen tekijä olisi Jumala, joka olisi hoitanut tiedottamisen luvattoman huonosti. Muiden virheidensä lisäksi. - Apo-Calypso
Minulla ei ole käyttöä partapellellesi.
> Jos olettekin väärässä sen suhteen,
> että kaikki päättyy kuolemaan ja Taivas
> ja helvetti onkin olemassa.
Onko tässä joku pointti? Onko tuo otsikko jonkinlainen liitos tuohon virkkeeseen? Jos siis tarkoitat, että pystynkö myöntämään, niin mahdollisesti. Sehän riippuu siitä, mitä tuolla taivaassa ja helvetissä (tai muualla) sitten voi tehdä.
> Niin voitteko myöntää nyt, että jos asia on näin,
> niin silloin olette tehneet elämänne pahimman
> virheen hyljätessänne Jeesuksen?
En. Katsos kun olettamukesta, että taivas ja helvetti ovat olemassa, ei mitenkään seuraa mitään Jeesuksen hylkäyksen järkevyydestä. Voi olla täysin mahdollista, että vaikka olisi olemassa Jumala, niin hän päästäisi taivaaseen vain ne ihmiset, jotka eivät usko häneen. Järkevimmät "luoduista"... Itse asiassa se on jopa todennäköisempää, kuin määkivän lammaslauman ottaminen sisään. Ajattele nyt, jos jumala loisi ihmiskunnan, niin haluaisiko hän nähdä sen kehittyvän itsenäisiksi olennoiksi, vai uskovan kiltisti kaiken mitä sille sanotaan (tämähän ei tarvitsisi esim. vapaata tahtoa).
Pascalin vaaka on joka tapauksessa syvästi virheellinen argumentoinnin peruste.- ROEP
"Onko tässä joku pointti?"
On tässä joku pointti.
"Voi olla täysin mahdollista, että vaikka olisi olemassa Jumala, niin hän päästäisi taivaaseen vain ne ihmiset, jotka eivät usko häneen. Järkevimmät "luoduista"... Itse asiassa se on jopa todennäköisempää, kuin määkivän lammaslauman ottaminen sisään"
Niin olisihan se varmasti sinusta mukavaa, jos voisit itse sanella millainen Jumalan pitää olla, mutta se ei kyllä mene noin.
Elävä Jumala sanoo näin:
16. Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
17. ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
18. sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
19. väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.Snl6
Näiden vastakohdat taas on suloista Herran silmissä:
Nöyrät silmät, totuudellinen kieli, käsiä, jotka estää veren vuodatusta, sydäntä joka rehellisiä asioita miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat ilosanomaa tuomaan, totuuden todistajaa, joka totuutta puhuu, ja sopua rankentaa veljesten kesken.
Taivas kuvastaa sanana jo täydellisyyttä jotain äärimäisen kaunista "taivaallisen hyvää"
Miten se enää olisi Taivas jos sinne päästetään ihminen joka ei tee parannusta?
Miten se olisi Taivas, jos sinne pääsisi kaikki ihmisen katkeruus, ilkivalta, väkivaltaisuus, juoruilu, viha, ylpeys, itsekkyys, ahneus, kylmyys, julmuus, valhe jne jne...?
"Itse asiassa se on jopa todennäköisempää"
Sinusta on todennäköisempää se, että luodut ei kunnioita Luojaansa. Eikä ole missään yhteydessä Luojaansa ja silti heidät Jumala päästää sisään ja heittää ulos heidät jotka rakastivat Luojaansa ja halusivat olla yhteydessä häneen?
Mikä luoja se sellainen olisi? Miksi hän olisi ylipäänsä luonut mitään?
Jeesuksen ohi ei voi mennä, hänet pitää kohdata henkilökohtaisesti.
"Pascalin vaaka on joka tapauksessa syvästi virheellinen argumentoinnin peruste."
Mikäli uskot, että Taivas on olemassa, niin ainoastaan Raamatun Jumalan ilmoittamana se voi olla Taivas, ilman ihmisten tekemää parannusta se olisi kaikkea muuta kuin Taivas. ROEP kirjoitti:
On tässä joku pointti.
"Voi olla täysin mahdollista, että vaikka olisi olemassa Jumala, niin hän päästäisi taivaaseen vain ne ihmiset, jotka eivät usko häneen. Järkevimmät "luoduista"... Itse asiassa se on jopa todennäköisempää, kuin määkivän lammaslauman ottaminen sisään"
Niin olisihan se varmasti sinusta mukavaa, jos voisit itse sanella millainen Jumalan pitää olla, mutta se ei kyllä mene noin.
Elävä Jumala sanoo näin:
17. ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
18. sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
19. väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.Snl6
Nöyrät silmät, totuudellinen kieli, käsiä, jotka estää veren vuodatusta, sydäntä joka rehellisiä asioita miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat ilosanomaa tuomaan, totuuden todistajaa, joka totuutta puhuu, ja sopua rankentaa veljesten kesken.
Taivas kuvastaa sanana jo täydellisyyttä jotain äärimäisen kaunista "taivaallisen hyvää"
Miten se olisi Taivas, jos sinne pääsisi kaikki ihmisen katkeruus, ilkivalta, väkivaltaisuus, juoruilu, viha, ylpeys, itsekkyys, ahneus, kylmyys, julmuus, valhe jne jne...?
Sinusta on todennäköisempää se, että luodut ei kunnioita Luojaansa. Eikä ole missään yhteydessä Luojaansa ja silti heidät Jumala päästää sisään ja heittää ulos heidät jotka rakastivat Luojaansa ja halusivat olla yhteydessä häneen?
"Pascalin vaaka on joka tapauksessa syvästi virheellinen argumentoinnin peruste."
Mikäli uskot, että Taivas on olemassa, niin ainoastaan Raamatun Jumalan ilmoittamana se voi olla Taivas, ilman ihmisten tekemää parannusta se olisi kaikkea muuta kuin Taivas."On tässä joku pointti.
"
Aloituksen kysely on selvä tekosyy ujuttaa palstalle turhanpäiväistä saarnausta.- Coocco
ROEP kirjoitti:
On tässä joku pointti.
Elävä Jumala sanoo näin:
Mikäli uskot, että Taivas on olemassa, niin ainoastaan Raamatun Jumalan ilmoittamana se voi olla Taivas, ilman ihmisten tekemää parannusta se olisi kaikkea muuta kuin Taivas."Niin olisihan se varmasti sinusta mukavaa, jos voisit itse sanella millainen Jumalan pitää olla, mutta se ei kyllä mene noin."
Niin, sen oikeuden oletkin varannut itsellesi. Loppu tekstisihän on vain sanelua siitä, millainen jumalan pitää olla ja taivaan myös.
Kuka antanut sinulle oikeuden olla se ylin tuomari, jonka versio on aukoton ja ehdoton?
- valistunut
Sen pystyn myöntämään, että elämä on kuolematonta,
ja on olemassa vain yksi ajaton elämä jonka osa mekin olemme.
Me olemme täällä ilmentämässä ajatonta elämää ajassa ja aineessa.
FYYSINEN ELÄMÄ ON KUITENKIN RAJALLISTA, joten se ilmenee fyysisten elämien ketjuna, lkaen esiasteelta ja kehittyen fyysiten elämien ketjussa täytellisyyttä kohti
Fyysinen ruumiimme on ainutkertainen persoonineen, mutta kehityksen kautta materiasta syyn ja seurauksen tuloksena syntynyt ego sielu ei voi kuolla, ennekuin se on syyt ja seuraukset ovat loppuun käyty.
Tuo ego sielu on se psykologinen perimä perisynti
joka seuraa meitä fyysisten elämien ketjussa pitää meitä vankinaan niinkauan kun se jossakin persoonassa tulee ymmärretyksi, että mikä se on miksi se on syntynyt, ja seuraa ihmispersoonasta toiseen perimänä
Uskonnot ja aatteet ovat tämän asian rinnalla humpuukia
Jos oletetaan, että taivas ja hevetti on olemassa
, niin ne ovat täällä maanpäällä, eikä missää tuonpuoleisessa, sillä se on vain uskonnon petosta
jolla sielu saaddaan ikuisettua, ja myös uskonnon valta ihmiseen
Jos ihmiset olisivat jo täällä ollessaan taivastilassa, niin uskonnot kävisivät tarpeettomiksi, ihmisen kärsimys päättyisi siihen- Gurguu
Nyt olet "valistunut" totesi "guru" , kun olit säästösi viimeistä penniä myöten hänelle antanut.
- Jackal_5on
"Jos olettekin väärässä sen suhteen, että kaikki päättyy kuolemaan ja Taivas ja helvetti onkin olemassa.
Niin voitteko myöntää nyt, että jos asia on näin, niin silloin olette tehneet elämänne pahimman virheen hyljätessänne Jeesuksen?"
Jos asia onkin sitten noin, että ne todella ovat olemassa ja sen kuoltuani voin omakätisesti todeta, niin toki minä sen sitten myönnän olevan tosiasia.
En tosin näe että jeesuksen palvomatta jättäminen olisi siinäkään vaiheessa minkäänlainen virhe, koska kukaan palvontaa itselleen vaativa ei sitä oikeasti ansaitse oli tämä sitten kuka tahansa; sitäkin suuremmalla syyllä jos tätä pitäisi palvoa rangaistuksen uhalla. Ihan turhaa alkaa spekuloimaan sitä, mitä tapahtuu jos joku kymmenistä tuhansista uskonnoista ja uskomuksista olisikin oikeassa.
Yhtä antoisaa on miettiä että jos karhulla olisi sarvet ja syöksyhampaat, voittaisiko se lentävän leijonan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun5011790T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli373283Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo332126- 1471955
Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast211323Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1991322Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:
Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn2651321- 831294
- 1021114
- 621106