Tiedän, tilanne on varsin mahdoton.
Mitään välillämme ei ole tapahtunut mikä olisi väärin tai loukkaavaa hänen uskontoaan kohtaan. Hän ei edes tiedä tunteitteni syvyyttä, enkä hänelle halua aiheuttaa tunteitteni tuomaa ristiriitaa. Hän on upein ja rakastettavin nainen mitä voin kuvitellakaan olevan ... mutta olen silti tunteitteni kanssa yksin.
Haluaisin ilmaista tunteeni, mutta teenkö siinä jo väärin? Tietenkin voin menettää hänet sillä tavoin kokonaan, jos asetan hänet ikävään tilanteeseen tai pahimmassa tapauksessa loukkaan häntä.
Tiedän, että hän pitää minusta. Näen sen hänen silmistään. Olemme kuin tilanteessa jossa kumpikin tuntee, mutta mikään ei etene.
Nautin toki jokaisesta hetkestä hänen seurassaan täysin sydämin, mutta ... voisinko ilmaista tunteeni, olisiko se väärin?
Anteeksi jos pohdintani oli ymmärtämättömän miehen rakkaudesta turhautunutta ajatuksen virtaa ... mutta haluan toimia oikein. Oikein häntä ja hänen kulttuuria sekä uskontoa kohtaan ... en koskaan enkä mitenkään halua satuttaa häntä. Haluaisin vaan rakastaa ...
Rakastunut muslimi naiseen
49
1963
Vastaukset
- Yrittää aina voi
Totta kai voit kertoa hänelle tunteesi.Jos hän tuntee sinua kohtaan samoin niin ok jos taas ei niin ainakin voit itseäsi lohduttaa,että yritit etkä jättänyt asiaa sikseen
Ihmisiä ne muslimi naisetkin vaan on olipa nyt uskonto ja kulttuuri millaista tahansa.Ei se kulttuuri ja uskonto estä rakastumista johonkin ihmiseen.Kerrot ,että näet hänen silmistään tunteita sinua kohtaan? eli olet siis nähny häntä tai tapailet? Joten ole rohkea siitä vaan ilmaise tunteesi hänelle.- eräsmusliminainen
Ilmaise rohkeasti tunteesi hänelle! Jos tunteesi saa vastakaikua,niin voitte yhdessä ruveta miettimään,että miten eteenpäin!...Kannattaa..
- annelitempakka
Kysy heti antaako p illua, jos ei unohda koko juttu
- miksi näin?
Minä en ymmärrä, että miehet aina pohtivat, että eivät loukkaisi musliminaisen uskontoa. Mutta kun kyse on kristitystä naisesta, niin kukaan ei pohdi tuollaista. Kyllä kristittykin nainen toivoo ihan samoja asioita, mutta kristityn naisen odotetaan aina suruitta suostuvan esiaviolliseen seksiin jne jne. Kristittyä naista kositaan sitten vuosien kuluttua jos kositaan. Nykyinen muslimimieheni kuitenkin kosi minua ennen kuin oli edes koskenut minuun. Olimme vaihtaneet vain yhden pienen suudelman. Ja intiimit jutut hän jätti kokonaan häiden jälkeiselle ajalle. Hän kunnioitti ruumistani vaikka minulla oli jo lapsiakin. Näin pystyin astumaan avioliittooni hyvällä omallatunnolla.
- the truth
No kato musliminaisen kanssa vehtaaminen voi tietää hengenlähtöä pahimillaan, vai etkö tiennyt.
Taas muslimiehen vehtaaminen kristityn kanssa saattaa jopa parhaimillaan olla yhteiskunnan tukemaa taloudellisesti sekä lepakkojärjestöjen kliimaksin huipentuma. - Tukahdunko
the truth kirjoitti:
No kato musliminaisen kanssa vehtaaminen voi tietää hengenlähtöä pahimillaan, vai etkö tiennyt.
Taas muslimiehen vehtaaminen kristityn kanssa saattaa jopa parhaimillaan olla yhteiskunnan tukemaa taloudellisesti sekä lepakkojärjestöjen kliimaksin huipentuma.Juuri näistä asioista olenkin huolestunut.
Minulla on varmasti vääriä käsityksiä, tietämättömyyttä ja harhaluuloja asioiden suhteen, mutta nämä asiat joista olen epätietoinen ovat juuri niitä mitkä jarruttavat ja estävät tunteitteni ilmaisua.
En milloinkaan haluaisi rakkauteni satuttavan häntä tai antaa sen aiheuttaa hänelle minkään laista surua, harmia tai pahaa oloa. Mieluummin pidän tunteeni salassa kuin pilaan jotain niin upeaa ja ainutlaatuista kuin nuo sädehtivät tummat silmät ja lämmin aurinkoinen hymy.
Hänelle koituvat mahdolliset ongelmat vaivaavat mieltäni ... ja pahinta kaikessa olisi, että minä olisin ne hänelle rakkaudellani aiheuttanut.
En tiedä ... olen umpikujassa ... - Bahareh Andersson
Tukahdunko kirjoitti:
Juuri näistä asioista olenkin huolestunut.
Minulla on varmasti vääriä käsityksiä, tietämättömyyttä ja harhaluuloja asioiden suhteen, mutta nämä asiat joista olen epätietoinen ovat juuri niitä mitkä jarruttavat ja estävät tunteitteni ilmaisua.
En milloinkaan haluaisi rakkauteni satuttavan häntä tai antaa sen aiheuttaa hänelle minkään laista surua, harmia tai pahaa oloa. Mieluummin pidän tunteeni salassa kuin pilaan jotain niin upeaa ja ainutlaatuista kuin nuo sädehtivät tummat silmät ja lämmin aurinkoinen hymy.
Hänelle koituvat mahdolliset ongelmat vaivaavat mieltäni ... ja pahinta kaikessa olisi, että minä olisin ne hänelle rakkaudellani aiheuttanut.
En tiedä ... olen umpikujassa ...Bahareh Andersson
Olen muslimifeministi ja kunniaväkivallan vastaisen verkoston puheenjohtaja.
On käsittämätöntä, miten sosialidemokraateilla tai konservatiiveilla voi olla korkean tason poliitikkoja, jotka kampanjoivat sukupuolierottelun puolesta.
Me musliminaiset haluamme täsmälleen samat oikeudet moskeijoissa kuin mitkä oikeudet kristityillä naisilla on ruotsalaisissa kirkoissa.
En varsinaisesti vastusta Omar Mustafaa tai konservatiivien kansanedustajaa Abdirisak Waberia, mutta vastustan heidän ideologiaansa, joka syrjii avoimesti naisia vastaan.
Henkilö ei voi kutsua itseään demokraatiksi, jos hän samalla kuuluu sellaisen uskonnollisen yhteisön johtoon, joka pitää yllä naisten ja miesten sukupuolierottelua tai jossa naispappeus ei ole sallittua.
Me demokraatit emme halua, että sukupuolierottelun vastustajia kutsutaan "islamofoobikoiksi" vain siksi, että vaadimme naisille samoja oikeuksia moskeijoissa kuin mitä kirkossa on.
Seuraavat periaatteet pitäisi ottaa huomioon, kun demokraattinen puolue ottaa uskonnon edustajan mukaan puolueen johtoom:
Et voi olla samanaikaisesti demokraatti ja naispappeuden vastustaja.
Et voi olla demokraatti, jos uskot sukupuolisegregaatioon, jossa naiset ja miehet rukoilevat tai uivat omissa ryhmissään.
Et voi olla demokraatti, jos et usko, että tytöillä on oikeus rakkauteen ilman avioitumista.
Et voi olla demokraatti, jos haluat kieltää homojen rakkauden.
Islamilainen neuvosto kannattaa kaikkia yllä mainittuja demokratian vastaisia käytäntöjä.
Mitä tuollaiset demokratian vastaiset henkilöt oikein edes tekevät demokraattisissa puolueissa? He seuraavat muslimiveljeskunnan johtajan Al-Qaradawi's kehotusta liittyä kaikkiin mahdollisiin puolueisiin konservatiivisen "muslimi-identiteetin" vahvistamiseksi.
Meille musliminaisille- ja lapsille kuuluvat samat oikeudet kuin kaikille muillekin. Emme halua mitään "multikulttuurista tasa-arvoa", joka todellisuudessa perustuu sukupuolierotteluun.
Minä liityin Liberaalipuolueeseen taistellakseni kaikkien tasa-arvon puolesta. Sinä päivänä kuin keskiaikaa edustavat islamistit nostetaan puolueen johtoon, minä eroan puoluesta.
http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/138329-muslimifeministien-kapina-ruotsissa - kkoivisto
Pillu tiskiin musumaani lepakko!
- Tukahdunko
Hei ja kiitos hyvistä ja asiallisista kommenteista.
Voin vain vastata omasta puolestani ja liittyen omiin tunteisiini. Toivottavasti osaan selittää ajatukseni niin kuin ne päässäni pyörivät.
Tämä tunne jota tunnen tätä tiettyä naista kohtaan on jotain mitä en ole koskaan tuntenut. Olen toki ihastunut elämässäni ja sydänkin on tullut särjettyä elämän polulla parikin kertaa isosti.
En ole varma onko siihen syynä pelkästään kulttuuriemme erot tai uskonto, mutta en missään vaiheessa ole ajatellut pelkkää seksiä tai muutakaan esiaviollista suhdetta.
Olen aivan tavallinen mies ja tietenkin tunnistan ja myönnän myös ajattelevani häntä siinäkin mielessä, mutta se ei ole se pääasia.
Hänen katseensa tuntuu sydämessäni asti, hänen hymynsä valaisee päiväni ... ne tunteet tulevat rakkaudesta, ei intohimosta. Nainen johon olen rakastunut on saanut minussa heräämään ihan erilaisen miehen, hän on herättänyt sydämeni unesta ja rikkonut sen kovan kuoren.
Kaikki ihmiset ansaitsevat kunnioitusta uskonnosta tai sukupuolesta riippumatta.
Ehkä tunteitani kuvaa myös se, että joskus kun ajattelen hänen kauneuttaan, ajattelen miten kauniilta hän näyttäisi häämekossa ... hän olisi minulle maailman kaunein nainen. Hänen katseensa ja se lumoava hymy ... olisin maailman onnekkain ja onnellisin mies.- mie
Niin jos hän muslimi ja sinä kristitty tai muussa uskonnossa kuin islamissa niin et voi häntä saada. Tosin enhän minä mitään tiedä mutta muslimi nainen voi ja haluaa ottaa vain muslimimiehen.Rakkaus voi mennä rajojen yli mutta.Olen kuitenkin onnellinen puolestasi, minulla muslimimies ja itse olen kristitty.Musliminaiset ovat todella kunnollisia eivätkä rahan perässä.Tämä nainen ei pettäisi tai jättäisi sinua.Toivon sinulle ja teille kaikkea hyvää !
- Tukahdunko
mie kirjoitti:
Niin jos hän muslimi ja sinä kristitty tai muussa uskonnossa kuin islamissa niin et voi häntä saada. Tosin enhän minä mitään tiedä mutta muslimi nainen voi ja haluaa ottaa vain muslimimiehen.Rakkaus voi mennä rajojen yli mutta.Olen kuitenkin onnellinen puolestasi, minulla muslimimies ja itse olen kristitty.Musliminaiset ovat todella kunnollisia eivätkä rahan perässä.Tämä nainen ei pettäisi tai jättäisi sinua.Toivon sinulle ja teille kaikkea hyvää !
Kiitos vastauksesta.
Kyllä juuri näin, hän on muslimi ja minä kristitty. Joskin omaan enemmänkin elämänkatsomuksellisen ajattelutavan, mutta kuitenkin.
Ehkä minun on vaan hyväksyttävä elämän tosiasiat ja elettävä niiden mukaan. Rakkauden tunne ei saisi aiheuttaa pahaa ...
Olen myös miettinyt paljon hänen arvomaailmaansa ja kaikkia pieniä yksityiskohtia hänen toimissaan. Uskonto, kulttuuri, kotikasvatus, elämänkokemus ja hänen persoona ... kaikki nämä yhdessä tai mitkä vaikuttimet sitten ovatkaan, ovat luoneet maailmaan ihanan ihmisen.
Ehkä vain ei minua varten ...
Kiitos vielä ja kaikkea hyvää teillekin. - säälin sinua
mie kirjoitti:
"mutta muslimi nainen voi ja haluaa ottaa vain muslimimiehen."
älä puhu p.a.s.k.a.a ihminen ku rakastuu ei katso ihon väriä. Ainut syy miksi sinuunkin on ehdollistettu tuommoinen ajattelu, että haluaa vain muslimimiehen on aivo pesun tulosta. Iranilainen johtava toisinajattelija nainen sanoi, että islami on miesten vuoksi valjastettu kahlitsemaan naiset, eli tosiasiassa kaikki huntu säännöt, treffailu kiellot, ym ovat kaikki vain miesten keino kontrolloida teitä. Tähän kontrollointiin kuuluu henkinen alistaminen ja pahimmassa tapauksessa fyysinen alistaminen jopa lain oikeutuksella. Oletko niin sokeutunut ettet tuota nää? Me muut näemme. - Niinpä niin
säälin sinua kirjoitti:
"mutta muslimi nainen voi ja haluaa ottaa vain muslimimiehen."
älä puhu p.a.s.k.a.a ihminen ku rakastuu ei katso ihon väriä. Ainut syy miksi sinuunkin on ehdollistettu tuommoinen ajattelu, että haluaa vain muslimimiehen on aivo pesun tulosta. Iranilainen johtava toisinajattelija nainen sanoi, että islami on miesten vuoksi valjastettu kahlitsemaan naiset, eli tosiasiassa kaikki huntu säännöt, treffailu kiellot, ym ovat kaikki vain miesten keino kontrolloida teitä. Tähän kontrollointiin kuuluu henkinen alistaminen ja pahimmassa tapauksessa fyysinen alistaminen jopa lain oikeutuksella. Oletko niin sokeutunut ettet tuota nää? Me muut näemme.Kulttuuri, jossa mies saa toimia vääräuskoisen/uskonnottoman naisen kanssa miten vain, mutta auta armias mikäli vääräuskoinen /uskonnoton mies vilkaiseekaan musliminaista...(
Voiko rasistisempaa kulttuuria olla?
Vieläkin näen silmissäni Tarja Filatovin sairaalloisen hekotusnaurun, kun häneltä Ajankohtaisen punikkikakkosen muslimi-illassa kysyttiin, miten tuollainen kulttuuri voi sopia tasa-arvoiseen pohjoismaiseen malliin. - Vielä parit
Niinpä niin kirjoitti:
Kulttuuri, jossa mies saa toimia vääräuskoisen/uskonnottoman naisen kanssa miten vain, mutta auta armias mikäli vääräuskoinen /uskonnoton mies vilkaiseekaan musliminaista...(
Voiko rasistisempaa kulttuuria olla?
Vieläkin näen silmissäni Tarja Filatovin sairaalloisen hekotusnaurun, kun häneltä Ajankohtaisen punikkikakkosen muslimi-illassa kysyttiin, miten tuollainen kulttuuri voi sopia tasa-arvoiseen pohjoismaiseen malliin.vaalit ja tässä maassa tullaan näkemään suunnanmuutos jollaista ei kukaan tällä hetkellä uskoisikaan.
Samoin Hollannissa, Ranskassa ja Iso-Britanniassa...
- usko ja pois
Olet vääräuskoinen hänelle. Jos haluat olla hänen kanssaan niin sinun täytyy vaihtaa uskontoa. Näin se vain menee.
- riittääkö rakkaus
Itse tunnen jokusen muslimi naisen ja ovat ehdottomasti sitä mieltä,että vain muslimi mies on se ainoa paras vaihtoehto ja vähättelevät toismaalaisia ja uskontoisia miehiä.Mutta onhan heitäkin muslimi naisia jotka varmasti haluaisvat ottaa myös näitä toisuskovaisia ja eivät ajattelisi sitä uskontoa pääasiallisesti jos rakkaus on todellista ja oikeaa.
Ap.Olen melko varma,että naisen sukulaiset jos niitä hänellä on sekä miehet että naiset eivät katso hyvällä tuota että ottaa länsimaalaisen miehen ja vaikka et edes olisi harrastava kristitty,et käyt kirkoissa tai seurakunnissa jne.. niin muslimit kuten yleensäkin ulkomaalaiset mieltää kaikki länsimaalaiset mm.suomalaiset kristityiksi. Itse henk.kohtaisesti olen mieltä että jokainen saa uskoa mihin haluaa tai olla uskomatta mutta ei kristittyjenkään kannata vähätellä tai antaa toisuksovaisten vähätellä kristinuskoa kuten eivät hyväksy esim: muslimitkaan tätä että ruvetaan arvostelamaan tai vähättelemään heidän uskomuksiaan.
Miten olet naiseen tutustunut kun kaiketi ei kai ole rakkautta ensi silmäyksellä vai? enpä tahtoisi lannistaa sinua mutta parikin syytä on miksi sulla ei ole mahollisuuksia tod näköisesti. se että olet länsimaalainen ja et muslimi näin ollen kun et ole niin nainen ei hyväksy sinua ja voi olla myös niin että perheensä tai toiset muslimit eivät hyväksy asiaa.- Suomen kielioppi
on sinulle kyllä niin tuntematon, että pahaa tekee lukea...:(
- Tukahdunko
Kiitos ...
Näin myös itse epäilen asian olevan. En tietenkään osaa hänen perheensä arvomaailmasta sanoa oikein mitään, mutta aika mahdottomalta tämä tuntuu.
Tapasin ja ihastuin tähän naiseen n. vuosi sitten. Nyt voin aidosti sanoa olevani rakastunut. Koko tämän ajan on tunteeni vain syventyneet, enkä voi tälle mitään vaikka kuinka järkeilen.
Hän on myös tietämättään opettanut minua paljon, olemalla oma itsensä. En puhu nyt uskonnosta vaan aivan arkipäiväisistä asioista. Haluaisin kertoa muutamankin esimerkin, mutta niistä hän jo itsensä tunnistaisi. Toki häviävän pieni mahdollisuus, että hän tänne eksyisi.
Ja onhan minun muistettava, että nämä tunteet ovat vain omiani. En ole hänen tunteista 100%:sen varma, ainakaan siitä miten hän minusta ajattelee. Voihan olla, että olen hänen mielestä vain ihan ok tyyppi.
Tuskin hän kuitenkaan vaan "ok tyypin" perään kääntyisi katsomaan ja hymyilisi niin kuin hän hymyilee? Tai en tiedä, olen ihan solmussa. - hohhoijaa
Siis kyse on aivopesusta, ryhmä paineesta, pelosta sekä rangaistuksen mahdollisuudesta, ei mistään muusta. On aivan selvää, että tumma nainen kiinnostuu siinä, kuin tumma mies vaaleasta ja toiste päin. Ei ole mitään sisäänrakennettua perintötekijää joka toimisi toisinpäin. Jopa tuommoisen väittäminen etteivät haluaisi, on naurettavaa, eikä sitä kukaan usko. Itsekkin olisin yhtä Iranilaista naista voinut painaa vaikka heti, mutta olin tuolloin varattu, nainen oli paennut yksin Iranista ja oli näin ollen vapaa tuosta uskonnon varjolla miesten masinoimasta kahlitsemisesta.
- Tukahdunko
hohhoijaa kirjoitti:
Siis kyse on aivopesusta, ryhmä paineesta, pelosta sekä rangaistuksen mahdollisuudesta, ei mistään muusta. On aivan selvää, että tumma nainen kiinnostuu siinä, kuin tumma mies vaaleasta ja toiste päin. Ei ole mitään sisäänrakennettua perintötekijää joka toimisi toisinpäin. Jopa tuommoisen väittäminen etteivät haluaisi, on naurettavaa, eikä sitä kukaan usko. Itsekkin olisin yhtä Iranilaista naista voinut painaa vaikka heti, mutta olin tuolloin varattu, nainen oli paennut yksin Iranista ja oli näin ollen vapaa tuosta uskonnon varjolla miesten masinoimasta kahlitsemisesta.
Olet varmasti myös oikeassa, nuo kaikki asiat ovat vaikuttimia tämänkin kaltaisessa elämän patti-tilanteessa. Ja kiitos kommentista.
En ota kantaa onko näin omassa tilanteessa, en tiedä kuinka vakaumuksellinen tausta hänellä on. Hän on kuitenkin (ainakin minun mielestäni ja anteeksi termi) "länsimaalainen" ja ainakin tuntemani perusteella maailman monimuotoisuutta ymmärtävä. Ainakin hän pystyy toimimaan valtaväestön kanssa ongelmitta. Ongelmia teemme me hänelle, ei toisinpäin.
Edellinen lause voi olla provosoiva, mutta sitä sen ei ole tarkoitus olla. Tarkoitan sillä sitä, että hän todella haluaa olla ja on osa meidän yhteiskuntaa kaikin tavoin. Eli kantaa oman kortensa kekoon. Mutta tämä ei nyt ole se pointti, ei tehdä siitä ongelmaa.
Ja haluan nyt kuitenkin painottaa, että se "painaminen" on tässä nyt ihan se viimeinen asia mikä on mielessä. Rakkauden osoitukset ovat tietenkin normaali asia ja kuuluvat kahden ihmisen yhteiseen elämään, mutta sen aika tulisi jos olisi tullakseen.
Niin ja kun mainitsin hänen olevan "länsimainen" ja ymmärtäväinen maailman monimuotoisuudelle, en todellakaan tarkoittanut länsimaisten olevan avarakatseisia.
Ja itsestäni voin sanoa, etten ole aivojen pesemiselle altis, enkä ole koskaan välittänyt ryhmän aiheuttamista paineista. Rangaistuksien pelko, no ... sanonpa asian näin ... se miksi tätä asiaa yleensäkin murehdin on rakkaus häneen ja ajattelen hänen hyvinvointiaan. - jeeee....jeeee
Tukahdunko kirjoitti:
Olet varmasti myös oikeassa, nuo kaikki asiat ovat vaikuttimia tämänkin kaltaisessa elämän patti-tilanteessa. Ja kiitos kommentista.
En ota kantaa onko näin omassa tilanteessa, en tiedä kuinka vakaumuksellinen tausta hänellä on. Hän on kuitenkin (ainakin minun mielestäni ja anteeksi termi) "länsimaalainen" ja ainakin tuntemani perusteella maailman monimuotoisuutta ymmärtävä. Ainakin hän pystyy toimimaan valtaväestön kanssa ongelmitta. Ongelmia teemme me hänelle, ei toisinpäin.
Edellinen lause voi olla provosoiva, mutta sitä sen ei ole tarkoitus olla. Tarkoitan sillä sitä, että hän todella haluaa olla ja on osa meidän yhteiskuntaa kaikin tavoin. Eli kantaa oman kortensa kekoon. Mutta tämä ei nyt ole se pointti, ei tehdä siitä ongelmaa.
Ja haluan nyt kuitenkin painottaa, että se "painaminen" on tässä nyt ihan se viimeinen asia mikä on mielessä. Rakkauden osoitukset ovat tietenkin normaali asia ja kuuluvat kahden ihmisen yhteiseen elämään, mutta sen aika tulisi jos olisi tullakseen.
Niin ja kun mainitsin hänen olevan "länsimainen" ja ymmärtäväinen maailman monimuotoisuudelle, en todellakaan tarkoittanut länsimaisten olevan avarakatseisia.
Ja itsestäni voin sanoa, etten ole aivojen pesemiselle altis, enkä ole koskaan välittänyt ryhmän aiheuttamista paineista. Rangaistuksien pelko, no ... sanonpa asian näin ... se miksi tätä asiaa yleensäkin murehdin on rakkaus häneen ja ajattelen hänen hyvinvointiaan.Se on aivan sama kuinka liberaali nainen hän on, kun suvun ukot tulevat heimon vanhimman kanssa kylään, ja vievät neitosi parvekkeen kautta pihalle tai sitten sukulaisiin Saksaan lue hyppimään autobahnille, tai vaihtoehtoisesti hän kieltää sinut 100%. Kannattaisikohan vaan luopu koko ajatuksesta, nimittäin näitähän tapauksia on ollut.
- good lucK
Jospa keskustelisit uskonnon asioista itse naisen kanssa. Ihan yleisesti ja mitä tulevaisuudensuunnitelmia hänellä on, kaveripohjalta.
Eihän sinun tarvitse ensimäisenä mennä rakkaudentunnustuksiin. Useimmat meistä naisista ihastuvat mieheen, joka kuuntelee ja on kiinnostunut aidosti. Anna hänen kertoa itse mitä hän haluaa. Kysele ja ole kiinnostunut hänen uskonnostaan ja arvoistaan. Kysele hänen perheestään, miten uskovaisia he ovat jne.
Jokainen tapaamani muslimi on ollut erillainen arvomaailmaltaan. Siksi et voi löytää vastauksia mistään muualta kuin häneltä itseltään.- Tukahdunko
Kiitos ...
Itseasiassa varsin hyvä ajatus. Voin kyllä kuvitella aiheuttavani enemmänkin katastrofin jos avaan nämä tunteitteni padot hallitsemattomasti. Säikähtäähän sitä toinen totaalisesti.
Ja ihan aidosti olenkin kiinnostunut hänen uskonnosta ja kulttuuristaan, joten miksipä en voisi kysyä myös näistä asioista. On vaan paljon helpompaa puhua asioista, joista minusta ei heti näy läpi mitä häntä kohtaan tunnen.
Mutta kyllä, noudatan neuvoasi ... kiitos sinulle! Katsotaan miten käy, meni miten meni, pakko minun on saada selvyys. Jos jo alkuvaiheessa huomaan ettei meillä voi olla tulevaisuutta, ei minun tarvitse tunteitani tunnustaa ja tehdä asiasta ongelmaa meille kummallekaan.
Kiitos vielä päivänselvästä, mutta niin järkevästä neuvosta! Itse olin jo niin turhautunut etten edes tuota tajunnut. Kiitos ...
- 16+18
Jos nainen on uskovainen ei suhde kristityn kanssa (ateisti on vielä pahempi!) tule kysymykseen. Jos nainen on tapauskovainen ja maallistuneesta perheestä, saattaa jotain saumoja ollakin. Ensimmäisessä tapauksessa kannattaa unohtaa koko juttu ja olla kiusaamatta naista avautumalla tälle asiasta.
- eri uskonnot
Eri uskontoja edustavien suhteista sanoisin näin. Ortodoksinainen ei saa naida muslimimiestä. Kreikassa hänet suljettaisiin kokonaan ehtoollisyhteyden ulkopuolelle, kunnes mies joko kääntyy, tai hän eroaa miehestään. Venäjällä on sitten vallankumouksen jälkeen joustettu näistä säännöistä eikä naista, joka on naimisissa esim ateistimmiehen kanssa, ole enää erotettu ehtoollisyhteydestä. Itse menin naimisiin muslimimiehen kanssa tietäen, että uskontoni ei periaatteessa tätä hyväksy. Kirkon papiston laupias kanta nyt on kuitenkin ollut se, että minua ei ole suljettu ehtoollisyhteydestä ja olen edelleen täysivaltainen kirkon jäsen. Tiedän kuitenkin, että kaikki seurakuntalaiset eivät minua hyväksyisi, jos tietäisivät asian. Itse uskon Jumalan laupeuteen ja anteeksiantoon.
- kosovolainen nainen
alkuperäinen
mistä maasta tämä musliminainen on??- Tukahdunko
Anteeksi, mutta en aijo vastata tuohon kysymykseen. Lähi-idän maasta, sen tarkemmin en halua sanoa.
Ymmärsin jo kauan sitten, että tunteitani en ehkä koskaan voi hänelle ilmaista ja sekaannun tunteitteni kanssa asiaan, joka on niin monessa suhteessa lähes ajatuksena mahdoton, saati käytännössä.
Sukulaismiehet eivät minua pelota, mutta kuten jo aiemmin sanoin, ymmärrän sen ettei rakkaus saa tuottaa tuskaa tai kärsimystä ... edes henkistä.
Taidan tutustua aiheeseen paremmin ja keskustella hänen kanssaan. Jos aihe ahdistaa häntä tms. voin jo päätellä paljon. Tunteitteni ilmaiseminen olisi siinä vaiheessa enää vain itsekästä, joten ymmärrän olla hiljaa.
Kiitos kaikille keskustelusta, pohdinnasta ja neuvoista. Olitte suureksi avuksi jokainen.
- ffffffffffffaaaaaaaa
pilaatte suomen
- tyttö84
Tunnen muslimeja ja tiedän heistä ainakin jonkin verran mieheni ja hänen perheensä kautta, sekä ystävieni. Tämä nainen EI voi olla kanssasi ellet ''palaa'' islamiin (käänny muslimiksi). Vaikka hän rakastaisi sinua, hän rakastaa Allahia ( Jumalaa) enemmän ja varsinkin pelkää ja kunnioittaa.
Älä ikinä väitä tälle naiselle että olisit muslimi tai islamista kiinnostunut jos et ole. Minä olen kristitty ja minulla on muslimimies. Toivon sydämestäni että teidän ''juttu'' onnistuisi koska vaikutat oikeasti välittävän tästä naisesta. Paljon muutoksia täytyy tapahtua että olette yhdessä mutta mikään ei ole Jumalalle mahdotonta :) - kymysys
tyttö84 kirjoitti:
Tunnen muslimeja ja tiedän heistä ainakin jonkin verran mieheni ja hänen perheensä kautta, sekä ystävieni. Tämä nainen EI voi olla kanssasi ellet ''palaa'' islamiin (käänny muslimiksi). Vaikka hän rakastaisi sinua, hän rakastaa Allahia ( Jumalaa) enemmän ja varsinkin pelkää ja kunnioittaa.
Älä ikinä väitä tälle naiselle että olisit muslimi tai islamista kiinnostunut jos et ole. Minä olen kristitty ja minulla on muslimimies. Toivon sydämestäni että teidän ''juttu'' onnistuisi koska vaikutat oikeasti välittävän tästä naisesta. Paljon muutoksia täytyy tapahtua että olette yhdessä mutta mikään ei ole Jumalalle mahdotonta :)Hei, kun sinulla kerran on tätä muslimisukua, jolta voit tiedustella asioita...Osaisitko kertoa, onko oikeaoppisen sunnin erottava vaimostaan (minusta), jos lapsesta tulee vääräuskoinen (kristitty) kuten äidistään (minä)? Näin on mieheni sanonut, enkä pidä siitä, että minut yritetään avioerouhkauksella saamaan luopumaan lain antamasta oikeudesta viime kädessä päättää vauvan uskonto, jos sopuratkaisua ei ole. Nämäkö ovat minun vaihtoehtoni...taipua miehen avioerouhkausten edessä ja antaa hänen kasvattaa lapsesta muslimi...tai viedä lapsi kasteelle ja hyväksyä avioero ja rakkauden menetys ja mahdolliset huoltajuuskiistat jne. Ei tämä onnellinen raskaus ole...se on voimakkaasti värittynyt huolellani tulevasta avioerosta (tosin mies ei tiedä, että murehdin tai edes mietin asiaa) ja koen olevani henkisesti kovin yksin. Ja tiedän kyllä, että vauvan synnyttyä mies tuskin tulee eväänsä liikauttamaan ainakaan yöaikaan...enemmän huolestuttaa, miten hän tulee sietämään vauvan itkua öisin. Jos hän saisi huoltajuuden mahdollisen avioeron yhteydessä, niin ei hän vauvaa itse kasvattaisi, vaan lykkäisi sen siskolleen tai lähettäisi äidilleen kasvatettavaksi.
- KIva lukea
kymysys kirjoitti:
Hei, kun sinulla kerran on tätä muslimisukua, jolta voit tiedustella asioita...Osaisitko kertoa, onko oikeaoppisen sunnin erottava vaimostaan (minusta), jos lapsesta tulee vääräuskoinen (kristitty) kuten äidistään (minä)? Näin on mieheni sanonut, enkä pidä siitä, että minut yritetään avioerouhkauksella saamaan luopumaan lain antamasta oikeudesta viime kädessä päättää vauvan uskonto, jos sopuratkaisua ei ole. Nämäkö ovat minun vaihtoehtoni...taipua miehen avioerouhkausten edessä ja antaa hänen kasvattaa lapsesta muslimi...tai viedä lapsi kasteelle ja hyväksyä avioero ja rakkauden menetys ja mahdolliset huoltajuuskiistat jne. Ei tämä onnellinen raskaus ole...se on voimakkaasti värittynyt huolellani tulevasta avioerosta (tosin mies ei tiedä, että murehdin tai edes mietin asiaa) ja koen olevani henkisesti kovin yksin. Ja tiedän kyllä, että vauvan synnyttyä mies tuskin tulee eväänsä liikauttamaan ainakaan yöaikaan...enemmän huolestuttaa, miten hän tulee sietämään vauvan itkua öisin. Jos hän saisi huoltajuuden mahdollisen avioeron yhteydessä, niin ei hän vauvaa itse kasvattaisi, vaan lykkäisi sen siskolleen tai lähettäisi äidilleen kasvatettavaksi.
muslimienmorsiamien ongelmista.
Sitä saa mitä tilaa... - minä
kymysys kirjoitti:
Hei, kun sinulla kerran on tätä muslimisukua, jolta voit tiedustella asioita...Osaisitko kertoa, onko oikeaoppisen sunnin erottava vaimostaan (minusta), jos lapsesta tulee vääräuskoinen (kristitty) kuten äidistään (minä)? Näin on mieheni sanonut, enkä pidä siitä, että minut yritetään avioerouhkauksella saamaan luopumaan lain antamasta oikeudesta viime kädessä päättää vauvan uskonto, jos sopuratkaisua ei ole. Nämäkö ovat minun vaihtoehtoni...taipua miehen avioerouhkausten edessä ja antaa hänen kasvattaa lapsesta muslimi...tai viedä lapsi kasteelle ja hyväksyä avioero ja rakkauden menetys ja mahdolliset huoltajuuskiistat jne. Ei tämä onnellinen raskaus ole...se on voimakkaasti värittynyt huolellani tulevasta avioerosta (tosin mies ei tiedä, että murehdin tai edes mietin asiaa) ja koen olevani henkisesti kovin yksin. Ja tiedän kyllä, että vauvan synnyttyä mies tuskin tulee eväänsä liikauttamaan ainakaan yöaikaan...enemmän huolestuttaa, miten hän tulee sietämään vauvan itkua öisin. Jos hän saisi huoltajuuden mahdollisen avioeron yhteydessä, niin ei hän vauvaa itse kasvattaisi, vaan lykkäisi sen siskolleen tai lähettäisi äidilleen kasvatettavaksi.
Hyvin tulee todennäköisesti sietämään vauvan itkua. Vauvasta tulee luultavasti miehen rakkaus numero yksi :) Mutta..muslimi haluaa lapsestaan muslimin ja tästä ei voi tinkiä. Riippuu kyllä paljon siitä että miten uskonnollinen mies on. Mua ei haittaisi jos mies kasvattaisi lapsestani muslimia, lapsi uskoisi Jumalaan eikä rellestäisi baareissa. Ehkä olen liian avarakatseinen tai muuta mutta mulle on pääasia että meidän perheessä uskotaan Jumalaan ja yritetään elää Hänen tahtonsa mukaisesti. Lapsi myöhemmin vähät välittää joko kristinuskosta tai islamista jos häntä ei kiinnosta. Minunkin mies sunnimuslimi ja lapsista tulee mitä tulee uskonnon suhteen. Minäkin olin hermona että miten mies kestää kiukuttelua sun muuta koska mies on äkkipikainen. No, paremmin kestää kuin minä. Voimia raskauteen ja kaikkea hyvää teille! Anteeksi jos en osannut kunnolla vastata.
- Lisäys edelliseen
minä kirjoitti:
Hyvin tulee todennäköisesti sietämään vauvan itkua. Vauvasta tulee luultavasti miehen rakkaus numero yksi :) Mutta..muslimi haluaa lapsestaan muslimin ja tästä ei voi tinkiä. Riippuu kyllä paljon siitä että miten uskonnollinen mies on. Mua ei haittaisi jos mies kasvattaisi lapsestani muslimia, lapsi uskoisi Jumalaan eikä rellestäisi baareissa. Ehkä olen liian avarakatseinen tai muuta mutta mulle on pääasia että meidän perheessä uskotaan Jumalaan ja yritetään elää Hänen tahtonsa mukaisesti. Lapsi myöhemmin vähät välittää joko kristinuskosta tai islamista jos häntä ei kiinnosta. Minunkin mies sunnimuslimi ja lapsista tulee mitä tulee uskonnon suhteen. Minäkin olin hermona että miten mies kestää kiukuttelua sun muuta koska mies on äkkipikainen. No, paremmin kestää kuin minä. Voimia raskauteen ja kaikkea hyvää teille! Anteeksi jos en osannut kunnolla vastata.
Mun mies ehkä niin sanotusti suvaitsevainen mutta lapset saa kastaa kristinuskonmukaisesti ja muuta mutta mies puhuu että kasvattaa kuulemma muslimeiksi. Senkun kasvattaa :)
- minä jälleen ( nolo)
Lisäys edelliseen kirjoitti:
Mun mies ehkä niin sanotusti suvaitsevainen mutta lapset saa kastaa kristinuskonmukaisesti ja muuta mutta mies puhuu että kasvattaa kuulemma muslimeiksi. Senkun kasvattaa :)
Lisää vielä. Pisti silmään tuo että miehesi sanoo sinua vääräuskoiseksi. Minun mies yrittää kovasti puhua islamista mutta sanoo hyväksyvänsä kristityt. Buddhalaisia ja juutalaisia vihaa yli kaiken ja kaikkia uskontoja joissa uskotaan moneen Jumalaan. Juutalaisvihaa en ymmärrä lukuisista selityksistä huolimatta.Sanoin jo alussa miehelle että ymmärrän että haluaa lapsista muslimeja mutta kun ovat teini-iässä niin ovat mitä ovat. Jos teillä on muuten hyvä suhde niin älä huoli. Jos mun mies lähettäisi lapset kotimaahansa niin senkun lähettäisi, oppisivat ainakin isän kulttuuria. Suomessa on hyvin vaikea kasvattaa lapsista muslimeja, siis oikeita sellaisia. Me ollaan pystytty puhumaan että isä uskoo näin ja äiti näin ja näissä on paljon samaa. Ja että me rakastetaan toisiamme vaikka ollaankin enemmän tai vähemmän erilaisia.
- kymysys
minä jälleen ( nolo) kirjoitti:
Lisää vielä. Pisti silmään tuo että miehesi sanoo sinua vääräuskoiseksi. Minun mies yrittää kovasti puhua islamista mutta sanoo hyväksyvänsä kristityt. Buddhalaisia ja juutalaisia vihaa yli kaiken ja kaikkia uskontoja joissa uskotaan moneen Jumalaan. Juutalaisvihaa en ymmärrä lukuisista selityksistä huolimatta.Sanoin jo alussa miehelle että ymmärrän että haluaa lapsista muslimeja mutta kun ovat teini-iässä niin ovat mitä ovat. Jos teillä on muuten hyvä suhde niin älä huoli. Jos mun mies lähettäisi lapset kotimaahansa niin senkun lähettäisi, oppisivat ainakin isän kulttuuria. Suomessa on hyvin vaikea kasvattaa lapsista muslimeja, siis oikeita sellaisia. Me ollaan pystytty puhumaan että isä uskoo näin ja äiti näin ja näissä on paljon samaa. Ja että me rakastetaan toisiamme vaikka ollaankin enemmän tai vähemmän erilaisia.
Kiitos kun vastasit. Siis ymmärsinkö oikein, että mies todennäköisesi ottaa sitten lopulta mieluummin avioeron ja hylkää lapsensa ja minut, jos lapsi kastetaan?? Minä en ihan noin vain luovuta huoltajuutta tai lähivanhemmuutta hänelle, jos hän eroaa minusta. Kyllä siitä tultaisiin oikeutta käymään. En minä "huvikseni" tässä raskaana ole...vaan odotan uutta tulokasta perheeseemme...ja hän on minulle mittaamattoman tärkeä. Jos lapsi sitten saisi elää minun luona, niin silloinhan miehellä olisi vielä pienemmät mahdollisuudet vaikuttaa hänen uskonnolliseen kasvatukseensa. Mitä hän siis hyötyisi avioerosta lapsen uskontoasiassa? En minä tietenkään siten ajattele, etteikö lapsi voisi tutustua isänsä uskoon...mutta sen kasteen minä hänelle haluan.
- minä taas
kymysys kirjoitti:
Kiitos kun vastasit. Siis ymmärsinkö oikein, että mies todennäköisesi ottaa sitten lopulta mieluummin avioeron ja hylkää lapsensa ja minut, jos lapsi kastetaan?? Minä en ihan noin vain luovuta huoltajuutta tai lähivanhemmuutta hänelle, jos hän eroaa minusta. Kyllä siitä tultaisiin oikeutta käymään. En minä "huvikseni" tässä raskaana ole...vaan odotan uutta tulokasta perheeseemme...ja hän on minulle mittaamattoman tärkeä. Jos lapsi sitten saisi elää minun luona, niin silloinhan miehellä olisi vielä pienemmät mahdollisuudet vaikuttaa hänen uskonnolliseen kasvatukseensa. Mitä hän siis hyötyisi avioerosta lapsen uskontoasiassa? En minä tietenkään siten ajattele, etteikö lapsi voisi tutustua isänsä uskoon...mutta sen kasteen minä hänelle haluan.
En usko että hylkää sinua eikä ainakaan lasta, kunhan uhkailee. Mies ehkä kokee tärkeäksi nyt itsensä ja islamilaisuuden. Miehesi siis on kastetta vastaan? Sano että se on sinulle tärkeä eikä muuta lasta kristityksi. Minun mies oli vähän hällä väliä asenteella että senkun kastetaan, lapsesta tulee kuitenkin muslimi :) Aika näyttää mitä tulee. En kyllä korostanut paljon kristillisyyttä, sanoin vaan että Suomessa tehdään näin ja mies oli että okei tehdään sitten.
En todellakaan usko että mies haluaisi tosissaan erota, varsinkin kun teille tulossa lapsi! Puhuu vaan suutuspäissään ja kokee uhkana kristinuskon. Älä puhu että tästä lapsesta ei tule muslimia sun muuta, sano että haluat sen kasteen mutta että sen jälkeen mies tehköön mitä huvittaa. Mies rauhoittuu luultavasti ja silloin tällöin ottaa lapsen mukaan moskeijaan. No sitten tämä lapsi menee kouluun eikä lähdekään enää moskeijaan. Välillä kiukuttelee isän/äidin uskonnosta.
En usko oikeasti että miehesi ottaisi eroa, mun mies puhuu paljon pahempia ja sanoo sitten rakastavansa. Stressiä ehkä tai muuta. Älä tee kasteesta isoa numeroa niin mies todennäköisesti ei ajattele siitä pahaa. voimia - muslimivaimo
kymysys kirjoitti:
Nämä asiat pitäisi ennen naimisiinmenoa ja lasten hankintaa!!!
- no joo
muslimivaimo kirjoitti:
Nämä asiat pitäisi ennen naimisiinmenoa ja lasten hankintaa!!!
Aina ei osaa. Ainakaan itse en osannut, koska minulle oli täysin selvää, että kun Suomessa ollaan, niin lapsi seuraa äitinsä uskoa. En osannut edes ajatella muuta mahdollisuutta.
- 98902+2+2
Ettekö te naiset osaa niille miehillenne selittää ja kertoa sitä,että kaikki ihmiset eivät ole länsimaissa välttämättä kristittyjä onhan paljon myös heitä jotka eivät usko laisinkaan jumalaan myöskään kaste tai lapsen siunaaminen(nimen anto) ei tee ihmisestä kristittyä koska kristin uskon peri aattee on se,että ihmisen täytyy itse tietoisesti hyväksyä tai "ottaa vastaan kristin usko" elämäänsä haluta siis sitä.
Ja näin ollen pieni vauva ei voi vielä tietää mitä hän on! Kuten ei ole aikuinenkaan välttämättä kristitty jos itse ole henk.kohtaista päätöstä tehnyt asiasta,että on nyt Jeesukseen uskova jne...myös tämä ois niille teidän ukkeleille hyvä selittää et uskonnollinen ja uskovainen tarkoittaa ihan eri asiaa.Olette melkoisia soutamaan ja huopaamaan tään uskonto asian kanssa niiden miestenne kanssa.Jospa vaan selittäisitte asiat niille niin hekin ymmärtäisi eikä tarttes tommosta hirmuista käden vääntöä olla aina liittyen uskontoon.
Minusta on melko huvittamaa tämäkin,että miehenne luulevat että pieni vauvakin voi olla islamin uskoinen.Ovat vaan ylpeitä ja itsekkäitä heille pääasia vaan tämä et joku on muslimi kuten nämä teidän ja heidän yhteiset lapsenne..Normaalin ihmisen täytyisi ymmärtää tämä,että jokaisella on oikeus päättää itse omasta uskostaan tai olla uskomatta mihinkään ei joku toinen voi päättää kenenkään puolesta oletko nyt muslimi.Aika hallitsevalta hommelilta tuo touhu kuulostaa..Itse joskus aikoinaan seukkasin muslimi miehen kanssa ja tuli puheeksi jossain vaiheessa toi uskonto vaikkei mies itse ollutkaan kovin uskoaan harrastava ihminen.Tein kyllä jo alkuun selväksi nämä edellä mainitut asiat sekä myös sen,että ei joku toinen voi päättää mihin uskontoon kukakin kuuluu vaan se on henk.kohtainen ratkaisu/päätös koska jos joku toinen asian päättää niin eihän sitä tekoa jumala hyväksy edes(ainakaan kristinuskossa) islamissa en tiedä sit jos allah hyvksyy sen et joku toinen voi päättää muiden uskosta.
Selväksi tein myös tämän,että jos aikoo odottaa minulta kunnioitusta omaa uskontoaan kohtaan niin minä odotan aivan samalla tavalla sitä kunnioitusta kristinuskoa kohtaan..en siis siedä mitään jeesusta alentavia juttuja ja seikkoja kuten eivät hyväsy muslimitkaan muhamedista tai islamista!
Enään en miehen kanssa yhdessä ole. älkää antako naiset teidän miestenne alentaa uskoanne ja kiristää tolla uskonto asialla.- vauvan kasteesta
Nämä ovat uskonnollsia käsityksiä. MInun käsitykseni mukaan vauva voidaan kastaa kristinuskoon. Silloin uskon tunnustaa hänen puolestaan kummi. Myöhemmin lapsi/aikuinen voi tietenkin kieltää uskonsa ja erota kirkosta. Mutta hänet on silti kastettu ja hän on aloittanut oman kilvoitustiensä kasteesta, jolloin hän on syntynyt uudesti ja tullut osalliseksi Kristuksen tuomasta pelastuksesta. Kaste ei näin ollen yksin pelasta mutta se on välttämätön edellytys pelastumiselle. Itselleni on erittäin tärkeä asia, että lapset on kastettu. Lapsikaste on aina ollut hyväksytty asia alkukristillisyydestä ja apostolien ajasta lähtien.
- muslimin vaimo
vauvan kasteesta kirjoitti:
Nämä ovat uskonnollsia käsityksiä. MInun käsitykseni mukaan vauva voidaan kastaa kristinuskoon. Silloin uskon tunnustaa hänen puolestaan kummi. Myöhemmin lapsi/aikuinen voi tietenkin kieltää uskonsa ja erota kirkosta. Mutta hänet on silti kastettu ja hän on aloittanut oman kilvoitustiensä kasteesta, jolloin hän on syntynyt uudesti ja tullut osalliseksi Kristuksen tuomasta pelastuksesta. Kaste ei näin ollen yksin pelasta mutta se on välttämätön edellytys pelastumiselle. Itselleni on erittäin tärkeä asia, että lapset on kastettu. Lapsikaste on aina ollut hyväksytty asia alkukristillisyydestä ja apostolien ajasta lähtien.
Lapset saa ja voi toki kastaa mutta kaste ei tee lapsesta kristittyy tai muslimia.aika ja opetus vaikuttaa.
Totta kai musliminainen voi avioitua muun uskoisen kanssa. Mutta se riippuu tietenkin siitä onko nainen uskovainen ja millä tasolla hänen uskonsa on. Tosi uskovainen musliminainen ei edes vilkaise toisin uskovaiseen. Ruotsissa on paljon musliminaisia aviossa ei-muslimien kanssa, he on niitä modermeja musliminaisia jotka päättää itse. Televisiossa on muutama musliminainen, kuuluisuuksia täällä, he on aviossa ei-muslimin kanssa ja hyvin menee. Kukaan ei heitä painosta tai käske erota tai uhkaa heitä millään tavalla.
Kyllä mies huomaa jos tyttö tykkää hänestä, ihan samalla tapaa kuin tyttö näkee tykkääkö mies hänestä. Eri kulttuuriset ja eri uskoiset voi yhdessä olla, se on vain ymmärrettävä toinen toisiaan ja annettava vapaus elää, uskoa ja rakastaa...sopu sijaa antaa.- 4+4
Riippuu myös siitä onko musliminaisen vanhemmat / muu suku uskovaisia ja millä tasolla!
Ruotsillahan on ihan omakohtaista kokemusta kunniamurhista kun muslimityttö on rakastunut ruotsalaiseen poikaan.
- Rakastunu241
Hei sinä Tukahdunko . Ai että kun tunnut olevan se henkilö johon olin ja olen rakastunut. Lukiossa rakastuin häneen ja hän minuun. Se miten kuvailet tyttö niin löydän itseni siinä. Olisi hienoa jos lukisit tämän ja juttelisin kanssasi ja auttaisin. Olen muslimimi mutta rakastunut kristittyyn. Josta ei koskaan tullut mitään kun poika ei koskaan ottanut tunteitaan esille. Näin jälkeen päin ja viisaampana hän olin rakastunut minuun liikaa.
- Rakastunut241
Tukahdunko ...
- miesvarma
Kokemukseni perusteella esim entisen Jugoslavian alueelta voivat hyvinkin avioitua Suomalaisen protestanttimiehen kanssa,tosin se edellyttää mieheltä kovaa päätä(ja nyrkkejä) arabit ovat oma lukunsa (no way) Somalit jos nyt joku sellaisen haluaa nurkkiinsa eivät ole oikeita muslimeja, varsinkaan arabien mielesta vaan koraania ulkoa hokevia alkuasukkaita. Somalin jonka vanhemmat on ent. Neuvostoliiton kautta tullut pakolaisstatuksella, Suomeen ei voi edes lokeroida. Heidän kohdallaan asia etenee lähinnä yksilötasolla. Koraanin luku tapahtuu arabian kielellä,jota he eivät edes ymmärrä.
- ulla-leenat
ei tarvi olla muslimi sinun jos olet kuitenkin kunnon kristitty ja sanot vaan olevasi uskovainen niin hyvä tulee..yritä päästä ensin tytön kans puhumaan kahden kesken jotta olet varma hänen tunteistaan sitte puhu hänen veljelle jos hänellä sellainen on ja sano että haluat hänet vaimoksi jos ei ole veljeä mene hänen isälle puhumaan vakavasti mutta ota joku kaveri miespuolinen tai oma veli mukaan niillä toimitaan näin koska tavallaan pyydät lupaa ja ne haluaa vain siveän ja tuskovaisen puolison omalle lapselle joka myös huolehtii hyvin heidän tyttärestään..lykkyä tykö!
- RaakaWatson
Tässä taas mistään mitään tietämätön höpöttää lämpimikseen. Musliminainen ei voi vääräuskoisen kanssa mennä naimisiin ilman pelkoa siitä että se tai sekä se että miehensä tapetaan. Vain täysi ääliö menee muslimin kanssa naimisiin, ajelee aikansa ja laittaa sitten kiertoon.
- Anonyymi
Tiedän nuoren pojan joka seurustelee musliminaisen kanssa, ja on kauhea seurata kun mies kääntyy muslimiksi VAIN SIKSI että saa olla naisen kanssa :(
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064858Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403233Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503155Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4152276Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371402Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761217
- 711166
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311138Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1211042