Sosiaalista elämää viettävä kumppani, iso riski?

Ikisinkku M

Tuossa hesarin jutussa on sosiaalista elämää viettävä ystävporukka joka peitetoiminnaksi tissuttelulle on kehittänyt ruuanlittokokoontumiset:

http://www.hs.fi/terveys/Yli 24 annosta alkoholia viikossa onko se liikaa/a1386144233637?ref=hs-top4-4&sivu=1

Jutun mies on pitänyt alkopäiväkirjaa ja kuukaudessa on kolemsti ylittynyt riskirja, siis kolmena viikkona ja vain yhden viikon kulutus on jäänyt vähemmäksi. Nuo porukan naisetkin varmaan tissuttelee ihan riittävästi omiksi tarpeiksi ja joskus kun joku noista arvatenkin lähes yhtä kovista juomamiehistä/naisista löytää kumppanin ehkä vähäksi aikaa voi onnistua vähentämään juomistaan mutta pikkuhiljaa valuu vanhoihin tapoihin parisuteren vakiinnuttua, ole siinä sitten alkoholistin omaishoitajana.

20

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Citynainen

Ystävien kanssa kokoontumiset ei ole pahasta. Lisää tyytyväisyyttä elämään koska sosiaalisuus vahvistaa ihmistä. Sen sijaan humalahakuinen bilettäjä, baarikärpänen, kalsarikänniharrastaja ja kaikesta juomiseen lupaa hakeva ei kiinnosta.
      Kohtuus ja satunnaisuus plussaa.

• suomihuora=15nussima

Minkähän ikäisenä ja kuka nuo vanhat lihavat lutkat on puhkaissut omistukseensa.

• second

Oikein selkeä aloitus, jossa asian ydin huipentuu loppulauseeseen.

Olen miettinyt tuota, että keitä itse hoitaisin, jos jotakuta pitäisi hoitaa ja alkoholistit olisivat mielestäni niitä vähiten kiitollisia hoidettavia huumeidenkäyttäjien ohella. Samaa addiktiutta on pelikoneelta toiselle juoksevilla - tai nettipelaajilla.
      Tuntuu jo ajatuksena ylivoimaiselta ja tämä siis koskien aivan tuntemattomiakin henkilöitä, puhumattakaan perheenjäsenestä.

Aika suuri osa ihmisistä nykypäivänä on hoitajia eli toivottavasti kannanottoni ei ollut kovin maailmasta vieraantunut. :D

• Ikisinkku M

"Aika suuri osa ihmisistä nykypäivänä on hoitajia eli toivottavasti kannanottoni ei ollut kovin maailmasta vieraantunut. :D"

Tuo no niin totta, erilaisia ongelmia tuntuu ihmisillä piisaavan ja jos ei niitä ole niitä keksitään, parsiuhteetkin taitaa suurelta osin perustua juurikin tuohon hoitoon ja riippuvuuteen toisesta, toki silloinhan se on ihan ok jos se on tasapuolista, molemmille riittävästi hyötyä toisesta. Ei ollut maailmasta vierantunut kommentti, oikein hyvä minusta :) Minun ongelma on nyt siivous, pitäisi jaksaa imuroida.

• second
        Ikisinkku M kirjoitti:

"Aika suuri osa ihmisistä nykypäivänä on hoitajia eli toivottavasti kannanottoni ei ollut kovin maailmasta vieraantunut. :D"

Tuo no niin totta, erilaisia ongelmia tuntuu ihmisillä piisaavan ja jos ei niitä ole niitä keksitään, parsiuhteetkin taitaa suurelta osin perustua juurikin tuohon hoitoon ja riippuvuuteen toisesta, toki silloinhan se on ihan ok jos se on tasapuolista, molemmille riittävästi hyötyä toisesta. Ei ollut maailmasta vierantunut kommentti, oikein hyvä minusta :) Minun ongelma on nyt siivous, pitäisi jaksaa imuroida.

Minä olen kokenut imurin perässä vetämisen niin työlääksi, että minä vain kuivamoppaan ja sitten kerään ne roskat imurilla pois mopista ja lattiasta.

• second
        Ikisinkku M kirjoitti:

Minä ajattelen samoin, että toisen ihmisen hoivaamistahan se parisuhde on ja sitten syntyy erimielisyyksiä myös siitä, hoivaako toinen itseään riittävästi tai liikaa.
        Jossain vaiheessa se parisuhde on jopa hoitamista ja mikä sotku siitä sitten syntyy!
        Ja se riippuvuus. Toiseen tottuminen ja sitten, kun toinen ei käyttäydy odotusten mukaisesti!

• Ikisinkku M
        second kirjoitti:

Minä olen kokenut imurin perässä vetämisen niin työlääksi, että minä vain kuivamoppaan ja sitten kerään ne roskat imurilla pois mopista ja lattiasta.

Käypihän se noinkin, kukin tyylillään niin hyvä tulee. Minulla on tuo siivoaminen aina vähän turhan hätäistä kun marssin vaan nopeasti imuri perässä suulaketta sinne tänne heilutellen. Minun pitäisi oikeastaan tehdä märkämoppaus lattioille mutta saa nyt nähdä tuleeko innostuttua jonain päivänä ennen joulua..

• Ikisinkku M
        second kirjoitti:

Minä ajattelen samoin, että toisen ihmisen hoivaamistahan se parisuhde on ja sitten syntyy erimielisyyksiä myös siitä, hoivaako toinen itseään riittävästi tai liikaa.
        Jossain vaiheessa se parisuhde on jopa hoitamista ja mikä sotku siitä sitten syntyy!
        Ja se riippuvuus. Toiseen tottuminen ja sitten, kun toinen ei käyttäydy odotusten mukaisesti!

No näin, jotenkin tämä sinkkuus tuntuu aina kuitenkin helpolta kun ei tarvitse tasapainoilla ja miettiä teenkö riitävästi toisen eteen tai saanko riittävästi itselle tässä. Kun kuitenkin on tottunut yksikseen asiansa hoitamaan niin se on ainakin reilua kaikkia kohtaan eikä tule sanomista kenellekään.

• second
        Ikisinkku M kirjoitti:

Käypihän se noinkin, kukin tyylillään niin hyvä tulee. Minulla on tuo siivoaminen aina vähän turhan hätäistä kun marssin vaan nopeasti imuri perässä suulaketta sinne tänne heilutellen. Minun pitäisi oikeastaan tehdä märkämoppaus lattioille mutta saa nyt nähdä tuleeko innostuttua jonain päivänä ennen joulua..

Sinulla on niin hyvä kunto, että sinulla on varaa tuollaiseen käyttäytymiseen.

• IIkisinkku M
        second kirjoitti:

Sinulla on niin hyvä kunto, että sinulla on varaa tuollaiseen käyttäytymiseen.

Noo en nyt niin sen hyvyydestä tiedä mutta kulkeepahan tuo vielä perässä, kukin kykyjensä ja kuntonsa mukaan kuitenkin siivoilkoon, minulla yleensä laiskuus ja hätäisyys suurin rajoitus viimeisen päälle puhdistukseen :)

• second
        IIkisinkku M kirjoitti:

Noo en nyt niin sen hyvyydestä tiedä mutta kulkeepahan tuo vielä perässä, kukin kykyjensä ja kuntonsa mukaan kuitenkin siivoilkoon, minulla yleensä laiskuus ja hätäisyys suurin rajoitus viimeisen päälle puhdistukseen :)

Minun luonani kävi kerran imurikauppias, joka myi ajovaloilla varustettua 2000-3000 euron arvoista imuria. Hän sitten laittoi minutkin imuroimaan omalla imurillani ja me ikäänkuin kilpailimme keskenämme. Sitten hän totesi, että pidän imurista kiinni kuin jääkiekkoilija. :(

• Ikisinkku M
        second kirjoitti:

Minun luonani kävi kerran imurikauppias, joka myi ajovaloilla varustettua 2000-3000 euron arvoista imuria. Hän sitten laittoi minutkin imuroimaan omalla imurillani ja me ikäänkuin kilpailimme keskenämme. Sitten hän totesi, että pidän imurista kiinni kuin jääkiekkoilija. :(

No se on kyllä ollut hieno peli, kuningasimuri, olisikohan sillä saanut tieliikenteessä ajaa kun on valotkin :D Olisiko tarkoittanut että pidät turhankin topakasti kiinni siitä imurista, sehän kyllä voi olla hartioille rasittavaa, rennolla otteella ehä paras mennä.

• second
        Ikisinkku M kirjoitti:

No se on kyllä ollut hieno peli, kuningasimuri, olisikohan sillä saanut tieliikenteessä ajaa kun on valotkin :D Olisiko tarkoittanut että pidät turhankin topakasti kiinni siitä imurista, sehän kyllä voi olla hartioille rasittavaa, rennolla otteella ehä paras mennä.

Vaikka kuussa, sillä sen valmistusmateriaali oli samaa kuin kuuraketeissa käytetään.

• lottamari<3

Tuo miesten riskikäytön ylitysraja on kyllä mielestäni korkea. Miten tuollaisen alkoholimäärän kittaamisen jälkeen pystyy vielä toimimaan normaalisti työelämässä ja mietin miten se vaikuttaa muuhunkin valppauteen, kuten liikennevalppaus jne.

Hauskaa ei näämmä voida pitää ilman alkoholia. Seurustelu, lautapeli, ruoka, seksi, kaikenlainen sosiaalinen käyttäytyminen, kaikki nämä eivät ilmeisesti onnistu tai tunnu muuten miltään ilman alkoholia??

• anonyymi kurppa

"Tuo miesten riskikäytön ylitysraja on kyllä mielestäni korkea. Miten tuollaisen alkoholimäärän kittaamisen jälkeen pystyy vielä toimimaan normaalisti työelämässä ja mietin miten se vaikuttaa muuhunkin valppauteen, kuten liikennevalppaus jne."

Niinpä, ja varmasti tuon takia Suomessa onkin paljon rattijuoppoja..Siis ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä. Plus sitten huumehörhöt ja muut pilleristit.

Tuollaiset ystäväpiirin kokoontumiset kuulostavat mukavilta muuten varsinkin kun itselläni ei ole laajaa ystäväpiiriä jonka kanssa kokoontua ruoan ja juoman ääreen. Joskus harvoin itsellänikin on kyllä pienimuotoisempia kokoontumisia saman aiheen merkeissä. Mutta tosiaan, pitääkö sitä alkoholia niin paljon ottaa. Kyllähän minullekin pari esim. punkkulasillista ruoan kanssa maistuu ja sitten jos jatkaa vielä iltaa niin siinä tulee juotua jotain muutakin..Mutta tosiaan kun itse juon nykyään niin harvoin niin ei sopisi minulle varmasti tuollainen mies. Ei siitä välttämättä varsinaista alkoholismia kehity niin, että hoitoa tarvitsisi mutta ei se keholle ja aivoille hyvääkään tee.

• Ikisinkku M

Niin se minustakin vaikuttaa aika korkealta vaikka itse kuulun riskiryhmään miessinkkuna. Jotenkin tuntuu että alkoholinkäyttö on normalisoitunut osaksi illanviettoa viikollakin joka taas itsellä on rajana, viikonloppuna voi ottaakin mutta viikolla ei muuten kuin ihan ykköstapauksissa.

Mukavaahan tuo varmaankin on mutta voishan sitä mukavaa viettää ihan vesilinjallakin viikolla, pikkuhiivassahan on tosin ihan kiva olla. Tavallaan itsellä ainakin on siunaus että suurin osa läheisimmistä kavereista/ystävistä asuu muissa kaupungeissa ja kylissä niin yhteydenpito hoituu puhelimitse enimmäkseen, silloin ei tule juopoteltua mutta kuulumiset vaihtuu ihan yhtä hyvin kuin naamakkainkin.

• anonyymi kurppa
        Ikisinkku M kirjoitti:

Niin se minustakin vaikuttaa aika korkealta vaikka itse kuulun riskiryhmään miessinkkuna. Jotenkin tuntuu että alkoholinkäyttö on normalisoitunut osaksi illanviettoa viikollakin joka taas itsellä on rajana, viikonloppuna voi ottaakin mutta viikolla ei muuten kuin ihan ykköstapauksissa.

Mukavaahan tuo varmaankin on mutta voishan sitä mukavaa viettää ihan vesilinjallakin viikolla, pikkuhiivassahan on tosin ihan kiva olla. Tavallaan itsellä ainakin on siunaus että suurin osa läheisimmistä kavereista/ystävistä asuu muissa kaupungeissa ja kylissä niin yhteydenpito hoituu puhelimitse enimmäkseen, silloin ei tule juopoteltua mutta kuulumiset vaihtuu ihan yhtä hyvin kuin naamakkainkin.

Tuosta mun kirjoituksesta tasi saada muuten sen käsityksen, että tapaan harvoin ystäviäni ja vain alkon merkeissä :D. Siis kyllä minulla on sellaisiakin ystäviä joita voi tavata selvinkin päin, koska kaikki ystäväni eivät edes juo. Ja minullakin on ystävät/kaverit enimmäkseen muissa kaupungeissa mutta tämänhetkisessä kotikaupungissa asuu ne raittiit :).

• Vähän ympäripyöreää on kyllä tuo alkoholitutkijan selostus: ei ole kuulemma huolestuttavaa, mutta tulevaisuudessa sitten tulee kremppaa ja kulutus muutenkin tod. näk. kasvaa.

Jaa että ottaisinko tuohon malliin lipittävän miehen? En kyllä kovin mielelläni. Kyllä sitä sosiaalista elämää olisi hyvä pystyä selvinpäinkin viettämään.

Tuossahan oli alkoholiin liittyen toinenkin ”uutinen”: samikset pysyvät todennäköisimmin yhdessä: http://www.hs.fi/tiede/Yhdessä juovat pariskunnat pysyvät todennäköisemmin yhdessä/a1385961437484

• Ikisinkku M

Niin näytti vähän olevan juu, ilmeisesti haki sitä että pysyviä vaurioita ei tule jos jossain vaiheessa hoksaa sitten vähentää mutta yleensähän se taitaa mennä toisinpäin että lisääntyy vaan ajan myötä. Itse pidän aika hyvin tuon edellämainitsemani linjan että viikolla en ota alkoa kun on yleensä töihinmeno aamulla eikä siellä viitsi krapulasta kärsiä, se sama pysyy kyllä sitten loma-aikoinakin ihan tottumuksesta, joskus jos lomalla edempänä kyläilemässä voi vähän lipsua toki. Ei auennut tuo linkittämäsi, väitti että ilmaiset viisi artikkelia on jo tullut luettua.

• Reipas Mies

Uusia viritelmiä naamioda dokauspiiri.

Tuossahan kivasti swappaa naista tarpeen mukaan känni-illan päätteeksi enkä usko että kimppakivakaan on pois suljettu mahdollisuus.

Riski on aina siellä missä nainen altistuu naisten kanssa kilpailuun pelipanomiesten huomiosta, vastuu siirtyy miehelle ja mies vaan vonkaa seksiin ja siinä hommassa kun kipinöi niin vastuu ei ole kenenkään syrjähypystä. Saa käyttää, muttei ole pakkoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6588
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      39
      4341
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      54
      2169
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      38
      1816
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1411
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1179
    7. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1094
    8. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1077
    9. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      17
      1061
    10. Oletteko kaivattunne kanssa samaa tasoa?

Vai onko out of your league?
      Ikävä
      67
      1018
    Aihe