1. Hämärän Rajoilta
2. Naisasialooseri
3. Periaatteen Mies
Palstan parhaat kirjoittajat top 3
51
358
Vastaukset
- Mies1985-fani
Mies1985, jonka omaperäisessä ajatuksenjuoksussa yhdistyy herkkyys ja rujous täysin jäljittelemättömällä tavalla.
- huhuu?
1. aparaatti
Minne hän on kadonnut?- Hyvä että katosi
En tiedä mutta ainakaan ei ole ikävä.
- .....
Perusti oman gurufoorumin, jossa pääsee moderoimaan mielensä (sen johon lakkasi samaistumasta) mukaan.
- .....
..... kirjoitti:
Perusti oman gurufoorumin, jossa pääsee moderoimaan mielensä (sen johon lakkasi samaistumasta) mukaan.
Huomatkaa että aparaatin, siis Project Mielenrauhan profiilikuvana on piirros Pelimies-kirjan kirjoittaneesta Neil Straussista.
..... kirjoitti:
Huomatkaa että aparaatin, siis Project Mielenrauhan profiilikuvana on piirros Pelimies-kirjan kirjoittaneesta Neil Straussista.
Jotenkaan minua ei yllätä tuokaan. Lopulta tyypin horinat alkoivat muistuttaa sitä tyyppiä, joka aiemmin tänä vuonna mainosti tällä palstalla pelimiesblogiaan. Joka viestiketjuun silläkin oli "sanottavaa", eli niitä samoja litanioita, jotka päättyivät linkkinä blogiin. Plus sitten ne sivunimimerkeillä rustatut blogimainokset.
Sinänsä harmi, ettei Aparaatti spämmää palstaa. Pääsisin helpommin lopullisesti irti koko palstasta, jos se ja se toinen veisivät jutuillaan luettavuuden kaikista ketjuista, ja jos siihen päälle sitten poistettaisiin jäljelle jääneet hyvät keskustelut pakkomielteisen ilmiantajan ja arviointikyvyttömän moderaattorin toimesta, niin poistuminen olisi helppoa.- animal man
..... kirjoitti:
Eikö aparaatin profiilikuvana ollut simpanssi? Tai ehkä se oli vain harvinaisen ruma pelimies.
- ........
animal man kirjoitti:
Eikö aparaatin profiilikuvana ollut simpanssi? Tai ehkä se oli vain harvinaisen ruma pelimies.
Tuosta poistettiin linkkin aparaatin omaan foorumiin.
- top3
Oisko ne Stellaria81, Kympin Nainen ja Lord Boredom.
Heh, pääsinpäs minä hyvään seuraan, kiitoksia vain.
Jos nyt omaa arviota top3:sta tässä heittäisi, niin vaihtaisin tuossa yo:ssa itseni tilalle ehkäpä mies32:n. Vaikka onhan täällä kyllä paljon muitakin hyviä tyyppejä; kolme on liian vähän kärkeen.- mies32
stellaria81 kirjoitti:
Heh, pääsinpäs minä hyvään seuraan, kiitoksia vain.
Jos nyt omaa arviota top3:sta tässä heittäisi, niin vaihtaisin tuossa yo:ssa itseni tilalle ehkäpä mies32:n. Vaikka onhan täällä kyllä paljon muitakin hyviä tyyppejä; kolme on liian vähän kärkeen.Kylläpä minäkin pääsin hyvään seuraan ja aivan yllättäen; sinä kun tunnut aika usein jopa lopettavan keskustelun minun kommenttiini.
Täytyy paljastaa, etten valmistele, suunnittele, enkä oikolue tekstejäni ikinä, mutta ehkäpä määrä korvaa laadun.
Itse nostan ykköseksi Hämärän rajoilta, jonka jutuissa on älyä, huumoria, piikkejä ja sanomaa sekä täydellisen huoliteltua ja rikasta kieltä. Lord Boredomiin pätee kaikki sama, mutta kuten itsekin haikeana sanonut, häviää Hämylle. Ei kuitenkaan niin paljon kuin itse yrittää uskotella, itse asiassa ero on kovin pieni.
Pronssimitali menee jakoon useammalle, joista yksi olet sinä Stallari. Muita ainakin Kymppi, Femnerd ja Sillitrooli ja jos haetaan myös erikoisuusarvoa, niin Mies1985, Teemu Milto ja Peris. - mies32
mies32 kirjoitti:
Kylläpä minäkin pääsin hyvään seuraan ja aivan yllättäen; sinä kun tunnut aika usein jopa lopettavan keskustelun minun kommenttiini.
Täytyy paljastaa, etten valmistele, suunnittele, enkä oikolue tekstejäni ikinä, mutta ehkäpä määrä korvaa laadun.
Itse nostan ykköseksi Hämärän rajoilta, jonka jutuissa on älyä, huumoria, piikkejä ja sanomaa sekä täydellisen huoliteltua ja rikasta kieltä. Lord Boredomiin pätee kaikki sama, mutta kuten itsekin haikeana sanonut, häviää Hämylle. Ei kuitenkaan niin paljon kuin itse yrittää uskotella, itse asiassa ero on kovin pieni.
Pronssimitali menee jakoon useammalle, joista yksi olet sinä Stallari. Muita ainakin Kymppi, Femnerd ja Sillitrooli ja jos haetaan myös erikoisuusarvoa, niin Mies1985, Teemu Milto ja Peris.Ja vielä unohtui paljastaa, etten ole kirjoittanut enää kuukausiin yhtään viestiä näppiksellä, vaan ainoastaan kännyllä.
mies32 kirjoitti:
Kylläpä minäkin pääsin hyvään seuraan ja aivan yllättäen; sinä kun tunnut aika usein jopa lopettavan keskustelun minun kommenttiini.
Pronssimitali menee jakoon useammalle, joista yksi olet sinä Stallari. Muita ainakin Kymppi, Femnerd ja Sillitrooli ja jos haetaan myös erikoisuusarvoa, niin Mies1985, Teemu Milto ja Peris."sinä kun tunnut aika usein jopa lopettavan keskustelun minun kommenttiini"
No se johtuu vain siitä etten aina jaksa keksiä mitään järkevää sanottavaa. Tiedän että sinä kyllä jaksat jankata asiasta kuin asiasta vaikka maailman tappiin, mutta minulla ei vain ihan aina ole moiseen aikaa :). Ei se sinun vänkäämisesi kyllä minusta ole yhtään huono asia; sanavalmiit ja nopeasti reagoivat kirjoittajat pitävät palstan elossa, varsinkin jos teksti on yleensä suhteellisen selväjärkistä.- Vakaa vanha
stellaria81 kirjoitti:
"sinä kun tunnut aika usein jopa lopettavan keskustelun minun kommenttiini"
No se johtuu vain siitä etten aina jaksa keksiä mitään järkevää sanottavaa. Tiedän että sinä kyllä jaksat jankata asiasta kuin asiasta vaikka maailman tappiin, mutta minulla ei vain ihan aina ole moiseen aikaa :). Ei se sinun vänkäämisesi kyllä minusta ole yhtään huono asia; sanavalmiit ja nopeasti reagoivat kirjoittajat pitävät palstan elossa, varsinkin jos teksti on yleensä suhteellisen selväjärkistä.No niin, pitääpä kommentoida tähän.
",,etten aina jaksa keksiä mitään järkevää sanottavaa". Eipä se mies32:aan järkevää pitemmästi keksi, kääntää vain takkia vaikka "maailman tappiin" kuten sanot, ja kuten tuntemamme poliitikko PaavoV. aikanaan.
Mutta politiikassa tuollainen taito on joltain kannalta suotavaakin, ja kuten tässäkin nähdään, jotkut pitävät ko.nimimerkkiä hyvänä kirjoittajana, vaikka sisältö on mitä sattuu :)
ps. havainto: turhimmat ketjut palstalla venyvät usein pisimmiksi (ennen kuin ehditään poistaa....)
- kymmenen pistettä
Ihan selvä ykkönen on ollut tuo DarkFear sen jälkeen kun se vajosi valehtelemaan käyneensä risteilyllä.
Peris on tasaisen varma.
Nörtti_N:n luonnehäiriöistä tekstiä oli ihan hauska lukea.Kyllä mä sun harmiksesi kävin siellä laivaristeilyllä, että ihan vaan tiedoksi sulle. Mutta kerro nyt sitten suoraan se, että miten mä voisin tollaista asiaa mitenkään sulle tai kenellekkään tällä palstalla todistaa?
- 15+3
Mystinen ja komeaksikin mainittu Baltian mies on palstan todellinen kingi.
- Naisasialooseri.
Minunkin mielestäni Hämärän Rajoilta on paras kirjoittaja ja myös hänen musiikkinsa on hyvää.
Minusta HR ei ole mitenkään hirmusti kirjoitellut sen jälkeen kun aloin itse aktiivisemmin seuraamaan palstaa. Mutta musa- ja sanoitusnero kaveri kyllä kieltämättä on.
Hämärän rajoilta on kiistatta palstan paras kirjoittaja, joskin moitteet on annettava viimeaikojen laiskasta tuotantotahdista. Onko kenties pitkään epäilty kiihkeä suhde kyltymättömän kaunottaren kanssa vienyt kaikki mehut miehestä? Vai onko kyse vain perinteisesta syystä, eli että palsta on alkanut ottaa nappoon?
Muihin mitalisijoihin en ota kantaa. En minä tiedä. Siinä kehumisketjussa oli yksi viesti, jonka kirjoittajat voisin siihen ottaa. Poistin tosin sen viestin akuutin nolostumiskohtauksen vallassa, joten jääköön erittelemättä.
- Kympin Nainen
lord.boredom kirjoitti:
Muihin mitalisijoihin en ota kantaa. En minä tiedä. Siinä kehumisketjussa oli yksi viesti, jonka kirjoittajat voisin siihen ottaa. Poistin tosin sen viestin akuutin nolostumiskohtauksen vallassa, joten jääköön erittelemättä.
Ihmettelinkin, miksi olit oman kommenttisi poistanut tuosta ketjusta. Ehdin sen lukea, mutta kun meinasin palata vastaamaan (sinulla oli joitakin hyviä pohdintoja kehumisen - ja etenkin kehujen vastaanottamisen - vaikeudesta joita olin ajatellut hieman paremmalla ajalla kommentoida), niin olit poistanut kommenttisi, harmi sinänsä. Kummallisia nolouden puuskia?
Mutta tähän aloitukseen: Hämyn voisin mainita, jos hän kirjoittaisi useammin, mutta kyllä sitten suosikkeihini kuuluvat ehdottomasti Lord, anonyymi kurppa ja mies32, mutta myös Stellaria81, PohPuhPih, femnerd ja myös kummitus (no joo, sori, kolmea mahdoton valita). Realismuksen nasevia kommentteja kaipailen, vierottuikohan hän palstasta kokonaan?
- lottamari.
Kyllä minä sen yhden kirjoituksia kaipaan ja mielelläni lukisin. Harmi, että ei ole enää näkynyt.
- nuori nainen
DarkFear
Bobby Sands
Ikisinkku MKiitokset vaan kunnianosoituksesta. Mukava jos joku laskee mut palstan parhaisiin kirjoittajiin.
- Wall of Shame
1. Aisuri Timppa
2. Jännä-Jare
3. Paksuniska_Make - random nic
1. Lord Boredom
2. Harmaa lumi
3. Kympin nainen
Muista vakionikeistä ei ole oikein ylistettäväksi. Toisaalta uskon, että tällä palstalla on paljon muitakin kuin minä, jotka eivät kirjoita vakionikillään. - 40 pillun AT-mies
- Mies85
- NAL
- Reipas mies
Oikeastaan ainoat hyvät kirjoittajat koko palstalla, en pysty laittamaan paremmuusjärjestykseen. - yokkona
Hyvälle kirjoittajalle palstalla viihtyminen on haasteellista, koska sisällössä on niin paljon sontaa. Viihtyäkseen persoonassa täytyy siis jotain ristivetoa olla.
Joten tältä pohjalta :)
Kympin nainen taitaa olla eräs niistä harvoista, jotka eivät puhu hulluja! Täsmällistä ja perusteltua kaikki.
Hämärän rajamailla lähentelee ammattilaista, laadukkaan tekstintuottamisen mestaria, silloin sisällön kuvaamissa asenteissa on jo lupa hieman ontuakin.
Mies1985:n minimaaliset fiilisesseet ovat sympaattisen surkuhupaisia, kielellisesti sujuvia, kunhan ei ala luennoimaan naisen seksuaalisuudesta, silloin illuusio särkyy. Siinä kolme poimintaa - Mies31v
Mies31v.
Mies30v.
Minä
Casey ryback - xcvrth
Hämärän rajoilta on kirjaimellisesti ajateltuna paras kirjoittaja, mutta Mies1985 on kiinnostavin ja oikeastaan ainoa kiinnostava persoona.
- nyt varmaankin
Mies1985 nolostuu....
- tuo muistojen kesä
nyt varmaankin kirjoitti:
Mies1985 nolostuu....
Tämän kunnianosoituksen täytyy tuoda muistoja Rakkauden kesästä, kun Mies1985 viimeksi innostui niin että pilikin alkoi nököttämään.
- Virallinen Arviointi
Top 5: Kympin Nainen, Nörtti_N, stellaria81, lord.boredom, Hämärän Rajoilta
- lääffabul
Onpa huvittavaa, palstan rasittavimmat naishahmot ja pari ruskeakielistä valkoritaria heti heidän perässään.
- 3+12
lääffabul kirjoitti:
Onpa huvittavaa, palstan rasittavimmat naishahmot ja pari ruskeakielistä valkoritaria heti heidän perässään.
Secondko siellä vinkuu? Eiks ne leikkineet sun kans?
1. I-Ching
2. Reipas Mies
3. aparaatti- Mies1985 = kingi
Keskinäisen kehumisen kerho koolla. Kyllä se on Mies1985 joka on oikeasti paras ja omaperäisin kirjoittaja, oli hänen mielipiteistään ja maailmankuvastaan mitä mieltä hyvänsä. Tuollaisia Loordeja ja Kympin naisia mahtuu kaksitoista tusinaan. Yksi ilmiö on myös kirjoittajat sillitrooli, ikisinkku M ja -M- joita en erota toisistaan, kaikki kolmekymppisiä katkeroituneita miehiä, jotka kuitenkin jaksaa kirjoittaa vähän pidempiä kuin yhden iskulauseen "monenko käyttämä olet" -huuteluita. Niin, että kiitelläänkö täällä kirjoitustaidosta vai siitä, että kenen kanssa olet samaa mieltä? Jos konsensuhymistelyä on vailla, niin sitten varmaan Lordit ja Kympin naiset on niitä, joista ihmiset vähiten ärsyyntyy, koska ovat niin hampaattomia. Mutta Mies1985 voittaa kaikki!
- lääffabul
Mukavaa että poikkeavatkin kirjoittajat saavat suitsutusta. Olisi kieltämättä todella vastenmielistä joutua lukemaan palstaa jossa ei muita kirjoittelisi kuin "loordeja ja kympin naisia".
Ennenkuin tavikset tulivat sotkemaan keskusteluja, oli netti liki sataprosenttisesti mielenkiintoisten friikkien areena. Muistelen noita aikoja lämmöllä. - Friikkiys kunniaan
lääffabul kirjoitti:
Mukavaa että poikkeavatkin kirjoittajat saavat suitsutusta. Olisi kieltämättä todella vastenmielistä joutua lukemaan palstaa jossa ei muita kirjoittelisi kuin "loordeja ja kympin naisia".
Ennenkuin tavikset tulivat sotkemaan keskusteluja, oli netti liki sataprosenttisesti mielenkiintoisten friikkien areena. Muistelen noita aikoja lämmöllä.Ei se ole sattumaa, että maailmankirjallisuuden kiinnostavimpien kirjojen hahmoina vilisee toinen toistaan friikimpiä ja oudompia tyyppejä. Ei kaikkien kavereiden ja keskitien kulkijoiden juttuja jaksa lukea.
Minulle taas tulee useinkin tunne, että ihmiset tällä palstalla ärsyyntyvät minun jutuista.
Toinen tunne, joka tässä tulee, on että olen jälleen kerran jonkinlainen väliinputoaja. Tästä valitin jo kesällä: en ole tarpeeksi nörtti (tai alfa) kelvatakseni Finncon-naisille, ja toisaalta olen liian nörtti kelvatakseni korkeakoulutetuille toimihenkilönaisille. Nyt olen sitten liian keskitienkulkija kelvatakseni edes nettiin, mutta toisaalta olen itsekin aikoinaan seurannut blogimaailman pilaantumista, kun hepeneitään esittelevät nuoret naiset kaappasivat ne itselleen.- esfseargesargasergse
Nyt on mainittava, että en ole koskaan oppinut erottamaan palstan naiskirjoittajia toisistaan. Kylmänainen, realismus, Kympin nainen, stellaria81, Citynainen voisivat lähestulkoon olla yksi ja sama henkilö. Välillä nimimerkit unohtuvat ja sotken kaikki toisiinsa.
Ehkä osasyy on siinä, että yksikään nainen ei koskaan kerro mitään sellaista itsestään, mikä tekisi hänestä aidon persoonan. Vain palstan mies kirjoittajilla on myös omaa persoonaa mukana kirjoituksissa. - mies 86
lord.boredom kirjoitti:
Minulle taas tulee useinkin tunne, että ihmiset tällä palstalla ärsyyntyvät minun jutuista.
Toinen tunne, joka tässä tulee, on että olen jälleen kerran jonkinlainen väliinputoaja. Tästä valitin jo kesällä: en ole tarpeeksi nörtti (tai alfa) kelvatakseni Finncon-naisille, ja toisaalta olen liian nörtti kelvatakseni korkeakoulutetuille toimihenkilönaisille. Nyt olen sitten liian keskitienkulkija kelvatakseni edes nettiin, mutta toisaalta olen itsekin aikoinaan seurannut blogimaailman pilaantumista, kun hepeneitään esittelevät nuoret naiset kaappasivat ne itselleen.En kyllä itse muistaakseni ole koskaan ärsyyntynyt sinun kirjoituksistasi.
Sinä aikana kun olen tällä palstalla pyörinyt, niin minua on lähinnä ärsyttäneet kirjoituksillaan Surunveri, aparaatti, alkuperäinen Aisuri Ti** ja Naisasialooseri monotonisista viesteistään johtuen. Toisaalta tiedostan myös sen että itsekin olen toisinaan kirjoittajana aika rasittava erityyppisine vuodatuksineni. - Vai mitä?
mies 86 kirjoitti:
En kyllä itse muistaakseni ole koskaan ärsyyntynyt sinun kirjoituksistasi.
Sinä aikana kun olen tällä palstalla pyörinyt, niin minua on lähinnä ärsyttäneet kirjoituksillaan Surunveri, aparaatti, alkuperäinen Aisuri Ti** ja Naisasialooseri monotonisista viesteistään johtuen. Toisaalta tiedostan myös sen että itsekin olen toisinaan kirjoittajana aika rasittava erityyppisine vuodatuksineni.Sinä taidat kirjoittaa myös nimellä Isä Timppa?
- mies 86
Vai mitä? kirjoitti:
Sinä taidat kirjoittaa myös nimellä Isä Timppa?
Mistä niin päättelet?
- Naistentuntija
esfseargesargasergse kirjoitti:
Nyt on mainittava, että en ole koskaan oppinut erottamaan palstan naiskirjoittajia toisistaan. Kylmänainen, realismus, Kympin nainen, stellaria81, Citynainen voisivat lähestulkoon olla yksi ja sama henkilö. Välillä nimimerkit unohtuvat ja sotken kaikki toisiinsa.
Ehkä osasyy on siinä, että yksikään nainen ei koskaan kerro mitään sellaista itsestään, mikä tekisi hänestä aidon persoonan. Vain palstan mies kirjoittajilla on myös omaa persoonaa mukana kirjoituksissa.Ero palstan naisissa on kuin ero eri viinilaaduissa:
Citynainen on itsetunnottomampi versio lottamarista
lottamari on leikkisämpi versio secondista
stellaria on järkevämpi versio citynaisesta ja vähemmän omahyväinen ja hyökkäävä versio nörtti_N:stä
femnerd on lempeä versio stellariasta
realismus on ivallinen ja vähemmän sekava versio lottamarista ja
vähemmän saarnaava versio nörtti_N:stä
Kympin nainen noiden kaikkien keskiarvo, josta on leikattu pahimmat ääripäät pois
Kylmänainen on joku muinainen naiskirjoittaja jonka kirjoituksia en tunne - Hyvin bongattu
mies 86 kirjoitti:
Mistä niin päättelet?
Hahaa, jäit kiinni. Huumorintaju on samantyyppinen kuin sinun jännä-ähkijä ja cheek jutuissa ja tuo kun mainitsit, että on ollut alkuperäinen aisuri ti**, jonka voi tietää vain jos itse on nykyinen!
- Timppa 86
Hyvin bongattu kirjoitti:
Hahaa, jäit kiinni. Huumorintaju on samantyyppinen kuin sinun jännä-ähkijä ja cheek jutuissa ja tuo kun mainitsit, että on ollut alkuperäinen aisuri ti**, jonka voi tietää vain jos itse on nykyinen!
Damn.
- Aisuri Timppa Rises
Timppa 86 kirjoitti:
Damn.
Mies kirjoitusten takana voi vaihtua, mutta legenda elää.
- lottamari.
Naistentuntija kirjoitti:
Ero palstan naisissa on kuin ero eri viinilaaduissa:
Citynainen on itsetunnottomampi versio lottamarista
lottamari on leikkisämpi versio secondista
stellaria on järkevämpi versio citynaisesta ja vähemmän omahyväinen ja hyökkäävä versio nörtti_N:stä
femnerd on lempeä versio stellariasta
realismus on ivallinen ja vähemmän sekava versio lottamarista ja
vähemmän saarnaava versio nörtti_N:stä
Kympin nainen noiden kaikkien keskiarvo, josta on leikattu pahimmat ääripäät pois
Kylmänainen on joku muinainen naiskirjoittaja jonka kirjoituksia en tunneJuu, taidan olla omenakirsikkaviinirypäleviini...aika moinen sekoitus :)
Aloitus kysymykseen top 3 kirjoittajista,,hmmm...no..eka tulee MINÄ,,sitten tulee SINÄ ja sitten HÄN..
niin, ajattelisin että yhteensä meitä on kolme kirjoittajaa..loput on MEIDÄN sivupersoonia, tukinikkejä ja hämäysnikkejä.. :)
Minun Top 3 on Kympin Nainen, lord.boredom ja mies32 ja myös tässä järjestyksessä. Myös muita hyviä kirjoittajia on, ne mainitsinkin tuossa kehumisketjussa. Siihen lisäisin vielä Nörtti_N, koska aloittaa keskusteluja, jotka saavat ahdasmieliset, naisia vihaavat atm:t näkemään punaista. Lisäksi aiheet poikkeavat myönteisesti palstan valitettavasta, ja valittavasta, valtavirrasta. Sääli jos hän nyt lopullisesti jätti palstan.
Täällä usein mainittu Hämärän Rajoilta on itseltäni jäänyt tuntemattomaksi, koska muistaakseni vain kaksi tai kolme viestiä olen lukenut. Ehkä pitäisi tehdä haku, että tutustuisin paremmin.
Aparaatin kirjoituksia kaipaan, olen varmaan sitten masokisti :-D
Olen erittäin otettu, että minut on täällä mainittu.
Mikäkin kirjoitan välillä kännyllä, tabletilla kuitenkin enimmäkseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566588Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens394341- 542169
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat391818Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61411Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151179- 241094
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671077- 171061
- 671018