Vaikka vierastan miesten ja naisten sinkkuuden syiden yhdistämistä samaan listaan, mielestäni miehen näkökulmasta seuraava on erittäin osuva:
YTHS:n parisuhdeoppaassa kysytään, Tunnistatko itsesi näistä?
1▪ Vaatimustasoni on liian korkea, kukaan ei kelpaa minulle.
2▪ Hylätyksi tulon pelosta minusta tuntuisi turvalli- semmalta, etten sitoudu emotionaalisesti, eten- kin aiempiin pettymyskokemuksiin vedoten.
3▪ Lähestymistapani on liian riippuvainen ja taker- tuva, se karkottaa mahdollisia ehdokkaita.
4▪ Läheisyyden pelosta suhtaudun kielteisesti ruumiillisuuteen ja seksuaalisuuteen.
5▪ Kontrolloin ja järkeilen liikaa. En uskalla heittäy- tyä rakastumisen tuntemattomuuteen.
6▪ Pelkään, ettei minulla ole oikeutta katkaista suhdetta, jos se ei tunnu hyvältä.
7▪ Minulla on uskomus siitä, etten saa elää omaa elämää, jos olen parisuhteessa.
8▪ Vältän katsekontaktia, enkä edes yritä olla puoleensavetävä. Vältän seksuaalisia ilmaisuja.
9▪ Juutun kaavaan, jossa ihastun sellaisiin, jotka eivät ole kiinnostuneita minusta, enkä pysty kiin- nostumaan niistä, jotka ovat ihastuneita minuun.
10▪ Tapaan valita mahdottomia rakkauden kohteita. He ovat joko varattuja tai asuvat hyvin kaukana.
11▪ Sitoutuminen arveluttaa, koska silloin pitäisi luo- pua kaikista muista mahdollisista kumppaneista.
12▪ Pelkään paljastua: jos joku oppii tuntemaan minut täysin, hän ei voi haluta minua.
Turha miettiä omaa "rumuutta" syynä, jos syyt ovat oikeasti näin perustavanlaatuisissa asioissa. Minulla ollut eniten 3, 6, 9, 11 ja 12.
Mitä numeroista on omalla kohdallanne?
Oikea syyt
19
175
Vastaukset
- Bingo! Voitit kinkun
Värisuora.
- kukkis
9 ja 10. Nykyään kuitenkin vähemmän kuin ennen. Hetki lähestyy.
Aikaisemmin myös 2, 4, 7, 8 ja 12. - Kiskisu
Häh? Mikähän numero se noista voisi olla. Olen sinkku koska sinkkuna on mukavampaa.
- ......
Olisko 1,2,4 tai 7-12.
- Kiskisu
...... kirjoitti:
Olisko 1,2,4 tai 7-12.
Heh :D Ei nyt sentään. Joskus sikari on vaan sikari, ja sinkkus sopiva tapa elää.
- ffggjj
Eihän tuossa ollut ollenkaan kohtaa :"en kelpaa kenellekään". Ätmien kohdalla se on kuitenkin suurin syy.
- kukkis
Katso kohdat 1,2,4,8,9,10 ja 12.
- ffkk
kukkis kirjoitti:
Katso kohdat 1,2,4,8,9,10 ja 12.
Esimerkiksi kohta 9 sanoo että en pysty ihastumaan niihin jotka ovat kiinnostuneet minusta. Kuitenkin, atm:stä ei kukaan ole kiinnostunut joten tuo on teorisointia.
- Kerro lisää
Onkos YTHS listannut syitä olla parisuhteessa? Osoitteleeko sekin lista yhtä selvästi siihen suuntaan, että parisuhde on ongelma?
- ......
Hieno lukutaito, einari. Parisuhde on ongelma, jos sen kokee ongelmana, kuten aloituksessa listatut ihmistyypit tekee.
2, 4, 8 ja 12.
1, 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10.
- Ikisinkku M
Joo, kolmonen ja kasi eivät osu, muut sitten taitaa täyttyäkin.
- toomuchlearning?
.. niinpä ..olensiis nainen ja minä osaan nuo 9.10 kohdat erittäin hyvin .... ja sittekin suorastaan ketuttaa ain olla yksikseen sit loppupeleis , vaik ihan ite nuihin ain lankeen... vaik rottakin oppii labrassa , ni ei taho "blondi" oppia...
- Ikisinkku M
Mulla oikeastaan kaikki seurustelusuhteiksi laskettavatkin olleet "mahdottomien" kanssa tai ainakin niin että sen on jo alussa tiennyt ettei olla ikuisesti yhdessä, enpä tiedä tuleeko sitä sitoutumiskammossaan sitten alitajuisesti jopa vältetttyä sitä että kerrankin "löytäisi" omalta kylältä ja vastaanlaisessa tilanteessa olevan naisen.
- 8+17
eipä taida olla about mitään nuista
- jamenjaaaamen
Ei minullakaan.
No toisaalta rehellisyyden nimissä on varmaankin tunnustettava, että saisinhan minä seurustelukumppanin jos haluaisin.
Olen kuitenkin nyt pitkään jatkuneen sinkkuuden ja itsetutkiskelun jälkeen tullut siihen tulokseen, että enää en aio tehdä kompromisseja asian suhteen. - denial..
jamenjaaaamen kirjoitti:
Ei minullakaan.
No toisaalta rehellisyyden nimissä on varmaankin tunnustettava, että saisinhan minä seurustelukumppanin jos haluaisin.
Olen kuitenkin nyt pitkään jatkuneen sinkkuuden ja itsetutkiskelun jälkeen tullut siihen tulokseen, että enää en aio tehdä kompromisseja asian suhteen.Siis kohta 7.
- ätmi
1, 8, 9, 12
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566628Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens404492- 542249
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat391838Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,71428Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151199- 171161
- 241144
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671087- 671018