Osallistuitteko vanhojen tansseihin?

987654310

Osallistuitteko silloin lukioaikana niihin vanhojen tansseihin. Itse en, vaikka yksi tyttö tuli pyytämään. Jos en kelpaa poikaystäväksi kellekkään niin en minä sitten rupea tanssimaankaan.

26

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdd

En osallistunut. Sitä tiesi jo silloin alitajuntaisesti olevansa ATM. Sitten kun olin intissä niin aina iltaisin kun oli vapaa-aikaa niin muiden jätkien tyttöystävät kävivät tapaamassa heitä sodessa ja itse yksin mussutin munkkia ja join kahvia.

• Niin armeijassa kun sitä varmasti ajatellaan kaikkea negatiivista yksinäisistä nuorista miehistä, joten sen takia kenenkään yksinäisen nuoren miehen ei armeijaan kannata mennä. Kannattaa mieluummin mennä sivariin, alkaa totaalikieltäytyjäksi tai hankkia vapautus koko asevelvollisuudesta, niin ei tarvitse turhaan uhrata vähintään puolta vuotta elämästään jonkun turhan asevelvollisuuden takia.

Armeija onkin kaikin puolin suvaitsematon ympäristö ja just sen takia kaikki persujuntit sitä paikkaa niin kovasti ihailevat ja vaativat kaikilta miehiltä sen suorittamista.

• mies 86
        DarkFear kirjoitti:

Niin armeijassa kun sitä varmasti ajatellaan kaikkea negatiivista yksinäisistä nuorista miehistä, joten sen takia kenenkään yksinäisen nuoren miehen ei armeijaan kannata mennä. Kannattaa mieluummin mennä sivariin, alkaa totaalikieltäytyjäksi tai hankkia vapautus koko asevelvollisuudesta, niin ei tarvitse turhaan uhrata vähintään puolta vuotta elämästään jonkun turhan asevelvollisuuden takia.

Armeija onkin kaikin puolin suvaitsematon ympäristö ja just sen takia kaikki persujuntit sitä paikkaa niin kovasti ihailevat ja vaativat kaikilta miehiltä sen suorittamista.

Todennäköisesti laitoit itse itsellesi plussan tuosta viestistä. Minä se en nimittäin ainakaan ollut.

• mies 86 kirjoitti:

Todennäköisesti laitoit itse itsellesi plussan tuosta viestistä. Minä se en nimittäin ainakaan ollut.

Kerrankin minä ja DarkFear olemme jostain samaa mieltä. Alunperin minunkin oli tarkoitus mennä armeijaan, mutta vuosi vuodelta kun se lähestyi niin mieli alkoi muuttumaan. Kutsunnoissa ilmoitin meneväni siviilipalvelukseen, mutta sain siihen kahden vuoden lykkäyksen koska ammattikouluni oli silloin vielä kesken. Hieman ennen palveluksen alkamista kävin psykiatrin luona keskustelemassa ja sain taas kahden vuoden lykkäyksen. Reilun vuoden kuluttua siitä hankkiuduin jonkinlaiselle terapiajaksolle, jonka jälkeen lääkäri kirjoitti C-papereita puoltavan lausunnon ja läpihän se meni. Pidin tuota C-paperien hankintaa jonkinlaisena juonittelun masterpiecena, mutta näin jälkikäteen ajateltuna uskon että niiden saaminen oli ihan perusteltua.

• virallisestikkj
        periaatteen-mies kirjoitti:

Kerrankin minä ja DarkFear olemme jostain samaa mieltä. Alunperin minunkin oli tarkoitus mennä armeijaan, mutta vuosi vuodelta kun se lähestyi niin mieli alkoi muuttumaan. Kutsunnoissa ilmoitin meneväni siviilipalvelukseen, mutta sain siihen kahden vuoden lykkäyksen koska ammattikouluni oli silloin vielä kesken. Hieman ennen palveluksen alkamista kävin psykiatrin luona keskustelemassa ja sain taas kahden vuoden lykkäyksen. Reilun vuoden kuluttua siitä hankkiuduin jonkinlaiselle terapiajaksolle, jonka jälkeen lääkäri kirjoitti C-papereita puoltavan lausunnon ja läpihän se meni. Pidin tuota C-paperien hankintaa jonkinlaisena juonittelun masterpiecena, mutta näin jälkikäteen ajateltuna uskon että niiden saaminen oli ihan perusteltua.

Niin, onko se sitten sen arvosta. Meinaan että onhan armeija ihan turha paikka ja siellä joutuu tuhlaamaan elämästään arvokkaita kuukausia mutta vaoautus mielenterveydellisistä syistä siis ns viralliset puolihullun paperit ei sekään hyvä juttu. Siitä jää merkintä ja vaikeuttaa aika monia asioita myöhemmin

• virallisestikkj kirjoitti:

Niin, onko se sitten sen arvosta. Meinaan että onhan armeija ihan turha paikka ja siellä joutuu tuhlaamaan elämästään arvokkaita kuukausia mutta vaoautus mielenterveydellisistä syistä siis ns viralliset puolihullun paperit ei sekään hyvä juttu. Siitä jää merkintä ja vaikeuttaa aika monia asioita myöhemmin

Mihin niistä muka jää merkintä ja kenellä on oikeus tarkastella niitä tietoja? Voitko valaista tyhmää...

• periaatteen-mies kirjoitti:

Harmi vaan kun en itse edes tiennyt aikanaan sitä, että kuinka helposti siitä asevelvollisuudesta oikein saa vapautuksen, olisin itsekin sen mielelläni aikoinaan hankkinut.

Se on kyllä aivan turhaa, kun joutuu käyttämään vähintään puoli vuotta armeijassa olemiseen tai jopa vuoden verran sivariin ja samala joutuu olemaan noin kauan poissa työelämästä.

• virallisestikkj kirjoitti:

En usko sitä, että tosta vapautuksen saamisesta olisi haittaa missään muualla, kun ehkä jossain turvallisuusalan ammateissa (poliisi, palomiehet jne.), sillä heiltä varmasti tutkitaan enemmän niitä taustoja ja sitä, että onko jotain merkintöjä poliisin rekisterissä.

Tätäkin tietoa on varmaan yritetty vaan levittää nuorten miesten tietoisuuteen ihan sen takia, etteivät he hankkisi sitä vapautusta asevelvollisuudesta, kun yritetään pelotella heitä sillä, kuinka siitä vapautuksen saamisesta olisi muka haittaa tulevaisuudessa työelämässä, vaikka todellisuudessa sitä ei työnantajat mistään edes näe/tiedä.

• Hämärän rajoilta

En osallistunut. Kukaan ei varmasti olisi tahtonut tanssia kanssani vapaaehtoisesti, enkä halunnut tuottaa kenellekään tytöistä sitä pettymystä, että lukiovuosien hienoin päivä olisi mennyt takiani pilalle. Pidin omaa lomaa: nukuin yhteentoista ja piipahdin kaupunginkirjastolla.

• xc mkd

Osallistuin, mutten tiennyt silloin vielä sukupuolten välisestä aloitedynamiikasta mitään. Lähes kaikki naiset oli siis jo viety eikä minulla ollutkaan yhtään naiskaveria ikäryhmässäni, jota olisi kehdannut pyytää. Pyysin sitten yhtä semituttua, muttei aivan kaveria, reilusti ylipainoista ja 150-senttistä naista parikseni, vaikka olin ikäryhmäni komeimpien joukossa. Hän oli kuin olikin vielä vapaana ja hymyili aika leveästi.

ATM olen kyllä edelleen 10 vuotta myöhemmin.

• ei olluut

Minua kiusattiin ja syrjittiin koko yläasteaika. Siksi menin iltalukioon jossa oli valtaosa oppilaista aikuisia. Ei siellä mitään vanhojen tansseja ollut eikä nuoria naisiakaan. Syrjäytymiseni alkoi jo varhain

• Osallistuin

Kylllä osallistuin, kaikki osallistuivat. Tyttöjä vain oli enemmän kuin poikia, joten me kolme pisintä tyttöä jouduimme kavaljeereiksi eli kuusi tyttöä joutui tanssimaan tyttöparissa. Tai pääsi tanssimaan tyttöparissa, miten sen nyt kukin ottaa.

• Naisasialooseri.

En osallistunut, mutta dippainssi ATM kaverini osallistui ja sai pitää naista kädestä elämänsä ensimmäisen ja tähän mennessä viimeisen kerran. Tästä on kohta 11 vuotta.

• En osallistunut. Ei ollut rahoja semmoisten pukujen ostoon/vuokraukseen, eikä oikein voinut vanhemmiltakaan pyytää. En myöskään ollut mikään suosittu tyttö koulussa, vaan niissä tanssiharjoituksissa joissa kaikki olivat mukana, olin aina niiden viimeisten valittujen joukossa.

Osaksi se tansseista kieltäytyminen oli toki itsensä suojelua siltä häpeältä että hommaisi puvun ja kaikki, ja silti jäisi ilman paria.

• Nasse-setä

Osallistuin. Tyttöjä ja poikia oli juuri saman verran. Jos olisin silloin tiennyt pelin säännöt ja silloiset omat tsäänssini, olisin helposti voinut pyytää parikseni söpöimpiä tyttöjä.

• wtf1

Lukion vanhojen tansseissa ihmiset ovat 17-18 vuotiaita. Toisin sanoen, se institutionaalinen vittuilu alkaa jo hyvin varhaisessa vaiheessa jos et ole onnistunut pariutumaan.

• kiddaashenbax

en. en pidä tanssimisesta. tai pidän, mutta minun tapaani ei pidetä sosiaalisesti sopivana, joten katsoin parhaaksi haistattaa pitkät koko hommalle. tuonkin ajan olin pizzeria-pubissa juomassa olutta.eikä kaduta yhtään.

• tanssimaton

En tykkää tanssimisesta, minua vitutti se parinvalintavehtaus, mikä noihin tansseihin liittyi ja pääsin lähtemään aikaisemmin kotiin, joten en osallistunut. Yhdeltä vaihtaritytöltä jäi periaatteessa siksi tanssit kokematta. Istuin kyllä yleisössä katsomassa.

• ihme asenne

"Jos en kelpaa poikaystäväksi kellekkään niin en minä sitten rupea tanssimaankaan. " Mikä logiikka tuossa on? Ei se tanssipari liity mitenkään poika-/tyttöystävään. Kyllä tanssin vanhat, tyttö tuli minuakin pyytämään ja suostuin sitten. Sinkku olen noin muuten kyllä aina ollut.

• Hämärän rajoilta

Totta kai olisin eri tavalla harkinnut suostumista, jos joku olisi pyytämään tullut ja osoittanut näin olevansa vapaaehtoisesti – ei vain vastahakoisesti olosuhteiden pakosta – kiinnostunut tanssimaan kanssani. Noihin aikoihin tuo skenaario oli kuitenkin täysi mahdottomuus... ja edelleenkin olisi.

Tanssipari ei suoraan liity poika- tai tyttöystävyyteen, mutta sitä on turha kiistää, etteikö henkilön haluttavuus tanssipariksi korreloisi vahvasti hänen seksuaalisen markkina-arvonsa kanssa.

• mies 86

Voih :(

Muistan kun kävin lukiota ensimmäistä vuotta, niin yksi söpö ja ujo tyttö toiselta vuositasolta tuli pyytämään omaksi tanssiparikseen. Tunsin itseni hieman hölmistyneeksi, hymähdin ja vastasin kohteliaasti kiittäväni ehdotuksesta mutta ettei vanhoihin tansseihin osallistuminen mahdollisesti ainoana ykkösenä tainut olla oikein minun juttuni... jotenkin niin se taisi mennä. Hänen kaverinsa seisoi vieressä ja vaikutta myös mukavanoloiselta. Mutta kuten sanottua kieltäydyin tarjouksesta. Jälkeenpäin ajateltuna juuri tuollaisen tyttöystävän haluaisin itselleni. Muistan hänen kasvonpiirteensä vielä jotenkuten, hän oli vaalea ja nätti.

Ja niin oli taas kerran Chaucer burger kaivanut kuoppaa itselleen...

• Pahojen naisten uhri

Minut huijattiin tanssimaan. Tiukkaperäinen ja isotissinen seksityttö tuli peräänsä pyörittäen, tissejään hölskyttäen ja huuliaan nuoleskellen kysymään, haluanko tanssia ja onko minulla paria. Pippelini villiintyi ja vastasin välittömästi kyllä ja ei. Paljastui että se oli tullut kysymään 80kg rillipäisen finninaaman luokkatoverinsa puolesta.

• NormaaliTasoinenMies

En osallistunut, koska olin erittäin ujo ja tosi epäsosiaalinen lukio aikanani. Koko ajatus jostain vanhojen tansseista tuntui kiusalliselta. Olin kyllä aika hukassa elämäni kanssa silloin.

Sitten armeijan aikaan aloin miehistymään ja olen tehnyt aloitteita tytöille. Olen miehistynyt melko paljon niistä ajoista :)

• Silloin muinoin

Minä meinasin jäädä ilman tanssiparia, vaikka parilta tytöltä (ainakin muistaakseni) kysyinkin.

Ehdin jo peruuttaa frakin varauksenkin, kun jostain kautta minulle tupsahti tieto, että rinnakkaisluokalla eräällä tytöllä ei ollut tanssiparia. Tartuin tottakai tilaisuuteen. Tyttö oli ihan mukavan näköinen.

Frakki olikin sitten suurempi ongelma, kun piti tuttavan tuttavan paria kokoa liian pientä frakkia lainata.

Tanssien päätteeksi annoin tytölle pienen kukkakimpun kiitokseksi, ja sain halauksen.

• asdf7654

Tanssin kun mua pyydettiin eikä se mitenkään tyttöystäväkuvioihin liittynyt. Ekan kerran taisin seurustella vasta kolmisen vuotta myöhemmin.

• mies 86

Toisaalta... kun sitten itse olin toista vuotta lukiossa niin ei enää napannut koko osallistuminen. En tiennyt ketä olisin pyytänyt eikä minulla muutenkaan ollut kuin korkeintaan pari kaveria lukiossa vaikka olin niitä yrittänyt koko ensimmäisen vuoden ajan hankkia (sen jälkeen luultavasti kyllästyin). Huomaa kyllä että tapahtuneesta on arviolta kymmenen vuotta aikaa, tuntuu pieneltä ikuisuudelta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6712
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      41
      4685
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      65
      2448
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      40
      1920
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      8
      1462
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      18
      1418
    7. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1269
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      17
      1261
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1194
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1107
    Aihe