Minkä ikäisenä teit ensimmäisen selkeän aloitteen?

dfhjdfhjdj

Itsellä ikää 29 vuotta ja en oikeastaan ole tehnyt yhtään aloitetta. Seurustellut olen kolmesti, ehkä 6 vuotta yhteensä elämästäni. Olen tasoltani todennäköisesti AKTM vaikkakin sen saa varmemmin selville tekemällä itse alotteita ja näkemällä lopputulokset.

2 naisista joiden kans seurustelin olivat aika kauniita ja kolmas oli keskitasoa. Kuitenkin rankkaan itseni melko alas markkina-arvossa, koska naiset ovat olleet hyvin anteliasta sorttia ennen minua ja minun jälkeeni ja olipa se viimeinen myös minun aikanani.

On ruennut nyt todella vaivaamaan tämä, kun en ole tähän ikään mennessä uskaltanut tehdä aloitetta. Se on ikäänkuin miehisyyden mitta, että uskaltaisi sen tehdä.

Missä ja mitenhän kannattaa hieman ujon 29v miehen tehdä ensimmäinen aloite naisille ja miten varautua mahdollisiin tylytyksiin?

31

234

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen muistelee

15-vuotiaana tein aloitteen discossa kaverini luokalla olleelle pojalle, jota olin katsonut silmiin kaverin luokassa. Silloin jo kun ensi kertaa näimme molemmat katsoimme toisiamme pitkään ja hymyilimme.

Discossa menin juttelemaan ja pyysin tanssimaan. Vaikka kiinnostus oli molemmille selvää, minä olin se aloitteellisempi osapuoli. Pojasta tuli ensimmäinen poikaystäväni.

• 5+14

Livenä en ole ikinä. Netissä olen pari kertaa. Ehkä joskus noin 24-25v tein ensimmäisen aloitteen netissä ja en edes saanut pakkeja.

• ehadfh

Ok..siis itsekkin meinasin ihan live aloitetta. Netissä olen kokeillut jutustelua. En nyt tiedä voiko niitä alotteiksi sanoa...

• 10+5
        ehadfh kirjoitti:

Ok..siis itsekkin meinasin ihan live aloitetta. Netissä olen kokeillut jutustelua. En nyt tiedä voiko niitä alotteiksi sanoa...

Kyllä ne ainakin ihan livesuhteeseen asti on johtaneet, joten miksi se olisi vähemmän aloite?

• mies.

12 ikäisenä tein aloitteen ja pussasin tyttöä ekan kerran ja 14 kesäisenä oli eka suhde ja 15 kesäisenä meni poikuus samanikäisen tytön kanssa joka oli neitsyt. Seurusteltiin 6 vuotta ja nykyään ollaan kans kavereita.Teen joskus aika suoria alotteita ja en jää jahkailemaan jos ei nainen ole kiinnostunut. Teininä se oli sellasta ujostelua ja kavereiden kautta kysyttiin et onks tyttö kiinnostunut ja sitten mentiin puistoon tytön kanssa treffelle.

• 20+8

miksi miinukset? Kateudesta? mult sait plussan

• Tosi-ihminen

Plussa täältäkin. Juuri noin hommat pitää hoitaa.

• Kylmiä totuuksia

Enemmistö naisista ei elämänsä aikana tee yhtäkään aloitetta, joten miesten on täysin turhaa potea alemmuudentunnetta siitä, ettei uskalla tehdä asiaa, jota suurin osa naisistakaan ei uskalla tehdä.

• Tavallinen nainen

Toi on silkka myytti. Vain tietynlaiset naiset ei tee, sellaiset jotka on tottuneet miesten jatkuvaan huomioon niin että se tuntuu jo ahdistelulta.

Tavallisenkin näköiset naiset tietävät, että itse ne on miehet iskettävä.

• 9+12
        Tavallinen nainen kirjoitti:

Toi on silkka myytti. Vain tietynlaiset naiset ei tee, sellaiset jotka on tottuneet miesten jatkuvaan huomioon niin että se tuntuu jo ahdistelulta.

Tavallisenkin näköiset naiset tietävät, että itse ne on miehet iskettävä.

Ruma ei ole sama asia kuin tavallinen. Suurimman osan naisista ei tarvitse pitää tikkuakaan ristiin saadakseen mies.

• perinteet kunniaan

Ei naisten edes kuulu niitä aloitteita tehdä. Jos mies ei kykene edes aloitetta tekemään niin minkälainen mies sellainen voi olla?! Tuskin voi tulevaisuudessakaan mitään sen erikoisempaa odottaa. Miehen kuuluukin olla se rohkeampi ja aktiivisempi osapuoli. Aika outoa jos nainen joutuu hoitamaan miehen roolin. Kai siinä tapauksessa mies hoitaa naisen roolin, mutta kuka sellaista haluaisi.

• Naisasialooseri.
        9+12 kirjoitti:

Ruma ei ole sama asia kuin tavallinen. Suurimman osan naisista ei tarvitse pitää tikkuakaan ristiin saadakseen mies.

Moni nainen luulee olevansa tavallinen vaikka oikeasti on ruma. Nainen, jolla on Megan Foxin naama, mutta kroppa hyllyvä laarditynnyri on ruma.

Tässä on tavallinen nainen:

http://www.musakuvat.com/stock/albums/userpics/10002/anna_abreu_7625mini.jpg

• Naisasialooseri.
        perinteet kunniaan kirjoitti:

Ei naisten edes kuulu niitä aloitteita tehdä. Jos mies ei kykene edes aloitetta tekemään niin minkälainen mies sellainen voi olla?! Tuskin voi tulevaisuudessakaan mitään sen erikoisempaa odottaa. Miehen kuuluukin olla se rohkeampi ja aktiivisempi osapuoli. Aika outoa jos nainen joutuu hoitamaan miehen roolin. Kai siinä tapauksessa mies hoitaa naisen roolin, mutta kuka sellaista haluaisi.

Tottakai naisen kuuluu tehdä aloitteet. Kuka sanoo, että se on miesten homma?
        Kamunainenkin on tehnyt aloitteen monelle miehelle, jonka kanssa on seurustellut.

• roolipelit kunniaan?

Mitä nämä roolit on josta puhut? Jos kaksi ihmistä tutustuu toisiinsa, niin mitä rooleja siinä pitäisi vetää?

• etyjetjetj
        Naisasialooseri. kirjoitti:

Moni nainen luulee olevansa tavallinen vaikka oikeasti on ruma. Nainen, jolla on Megan Foxin naama, mutta kroppa hyllyvä laarditynnyri on ruma.

Tässä on tavallinen nainen:

http://www.musakuvat.com/stock/albums/userpics/10002/anna_abreu_7625mini.jpg

Ohhoh onpas Ansku rumentunut sitten nuoruusvuosien. Kauheeta kun on kalkkunoitunut. Varmaan viiden vuoden päästä voisi sanoa jo rumaksi, jos tahti pysyy samana.

• .............

Miesten pitäisi vaatia enemmän. Jos ei naisillekaan kelpaa mies, joka esittää naisten tapaan passiivista palveltavaa, niin miksi miehillekään pitäisi sellainen nainen kelvata. Liian moni mies antaa pillunhimoissaan naisille turhia myönnytyksiä.

• Just näin
        roolipelit kunniaan? kirjoitti:

Mitä nämä roolit on josta puhut? Jos kaksi ihmistä tutustuu toisiinsa, niin mitä rooleja siinä pitäisi vetää?

Niimpä. Mikään laki ei määrää että miehen on tehtävä aloite tai muutenkaan määrää mitään rooleja.

• Kohta25v atm

Miten helvetissä sitten olet päässyt seurustelusuhteisiin naisten kanssa jos et koskaan muka ole aloitetaa tehnyt? Et voi olla aktm. Olet joko ktm tai ehkä jopa ytm jos naiset sinne kuitenkin aloitteita tekevät. Itse en ole koskaan tehnyt aloitetta enkä seurustellut päivääkään elämäni aikana.

• dfjdfhjdhj

Ihan vaan siten, et olen pyörinyt kaveripiireissä ja täten ollut esillä/tyrkyllä. eipä noista naisista kukaan ensinäkemältään tainnut aloitetta tehdä. se on totta, et jos nysvää kotona on aloite pakko hoitaa itse. nykyään asun eri paikkakunnalla, kun silloinen kaveripiirini, joten pitäis mennä itse aloite tekemään, kun en mitään piirejäkään täällä tunne

• Kohta25v atm
        dfjdfhjdhj kirjoitti:

Ihan vaan siten, et olen pyörinyt kaveripiireissä ja täten ollut esillä/tyrkyllä. eipä noista naisista kukaan ensinäkemältään tainnut aloitetta tehdä. se on totta, et jos nysvää kotona on aloite pakko hoitaa itse. nykyään asun eri paikkakunnalla, kun silloinen kaveripiirini, joten pitäis mennä itse aloite tekemään, kun en mitään piirejäkään täällä tunne

"Ihan vaan siten, et olen pyörinyt kaveripiireissä ja täten ollut esillä/tyrkyllä."

Mahdotonta löytää kaveripiirinkään kautta tyttöystävää kun minun kaveripiiriin ei ole koskaan kuulunut kuin pelkästään miehiä. Eikä ne naiset kuitenkaan minusta kiinnostuisia vaan ennemmin jostain kavereistani. Tästäkin on kokemusta.

• Kylmiä totuuksia

"Tavallisenkin näköiset naiset tietävät, että itse ne on miehet iskettävä."

Ongelma tässä onkin se että naiset laskee aloitteet eri tavalla riippuen aloitteen tekijän sukupuolesta. Naisten mielestä:

- mies tekee aloitteen silloin kun hän tekee selkeän ja suoran aloitteen naiselle, esim. menemällä juttelemaan vieraalle naiselle.

- nainen tekee aloitteen, kun hän pari sekuntia vilkuilee miestä ujosti baarin toiselta puolelta. Myös silmien räpyttely, nokka pystyssä käveleminen, telepaattiset viestit miehelle sekä miehen läheisyyteen siirtyminen esimerkiksi baaritiskillä ovat "suoria ja selkeitä aloitteita".

• Tein ensimmäisen aloitteen netissä 32 vuotiaana ja livenä 34 vuotiaana. Nämä ovat myös ainoat tekemäni aloitteet.

• utelias1

mikä oli tulos?

• utelias1 kirjoitti:

mikä oli tulos?

Netin kautta kolmet treffit, kunnes selvisi että olen parisuhdekokematon. Ja live tapauksessa muutaman tunnin jutustelu baarissa.

• mies 86

Olen elämäni aikana tehnyt arviolta kaksi, kolme tai korkeintaan neljä ns. "aloitetta", jotka eivät koskaan ole johtaneet mihinkään. Haittaa niistä on lähinnä koitunut. Voinpi kai listatakin ne tähän jotta saatte vähän naureskella...

1. Kolmetoistavuotiaana tuijotin vieressäni istuvaa tyttöä pitkään, ainakin puolen minuutin ajan. Hän ei reagoinut.

2. Seitsemäntoistavuotiaana yritin tutustua anonyymisti johonkin tyttöön netissä, joka taisikin olla trolli. Aluksi vaihdettiin ihan neutraalisti muutama repliikki, kunnes tyttö alkoi utelemaan minkäkokoinen peli minulla on jalkojen välissä.
      En jatkanut keskustelua.

3. Jokunen vuosi sitten yritin lähestyä erästä puolituttua baarissa tarjoamalla hänelle olen. Tyttö kivahti siihen, että miksi ihmeessä minun pitäisi hänelle olut tarjota, onhan hänellä varaa omastakin takaa. Hävetti.

4. Neljättä nyt tuskin voi edes aloitteeksi laskea, mutta kun yritin taannoin lähestyä yhtä tyttöä kysymällä häneltä facebookissa paljonko hän täyttää merkkipäivänään, hän otti minut pois listaltaan ja myöhemmin blokkasi.

5. Viides kohta toimii sekoituksena jonkinlaisia typeriä repliikkejä ja/tai iskulauseita, joita ehkä jotkin tytöt ovat joskus pitäneet hauskoina, mutta eivät ole koskaan herättäneet varsinaista kiinnostusta minussa.

Kuten edeltä mainittu niin en edes tiedä voiko näitä varsinaisesti aloitteiksi kutsua, ellei ko. käsitettä sitten pidetä synonyyminä kömpelöiden lähestymisyritysten kanssa.

• atm

Yhden ainoan kerran baarissa kun olin jo lähes kaatokännissä. Se oli jotain niin noloa etten viitsi edes kertoa. Pieleenhän se tietenkin meni. Olin silloin täyttänyt 23 vuotta vajaa pari kuukautta aikaisemmin. Se taisi olla elämäni ensimmäinen ja viimeinen aloite vaikka eihän siitä voi tietystikkään varma olla. Täytän pian 25 vuotta joten syytä kyllä olisi alkaa yrittämään ja ihan tosissaan. Mutta minkäs teet jos ei uskalla.

• mies 86
        atm kirjoitti:

Yhden ainoan kerran baarissa kun olin jo lähes kaatokännissä. Se oli jotain niin noloa etten viitsi edes kertoa. Pieleenhän se tietenkin meni. Olin silloin täyttänyt 23 vuotta vajaa pari kuukautta aikaisemmin. Se taisi olla elämäni ensimmäinen ja viimeinen aloite vaikka eihän siitä voi tietystikkään varma olla. Täytän pian 25 vuotta joten syytä kyllä olisi alkaa yrittämään ja ihan tosissaan. Mutta minkäs teet jos ei uskalla.

Yrittänyttä ei laiteta. Mielestäni on paradoksaalista pitää itseään jotenkin epäonnistuneena jos aloite meneekin pieleen.

• crocuta

29 oli ikää kun ekan selkeän aloitteen tein. Tänä vuonna noita muutaman jo ehtinyt siis.

• Helka

En muista kumpi ja miten aloitteenteko tapahtui mutta ensimmäinen seurustelusuhteeni alkoi 14-vuotiaana. En myöskään tiedä mikä lasketaan aloitteeksi, tuossa iässä juttu alkoi varmaan toisiinsa tuijottelemisesta.

• Reipas Mies

Kyllä missään nimessä ei mies voi olla ei-komea jos hänellä on ollut keski-kauniitakin naisia.

Tietysti joku mies voi saada kohdalleen sellaisen onnen potkun "maatuska-effectin" että löytää ja saa iskettyä huonollakin supliikillaan sellaisen hissukan neidin josta stailaamalla tuleekin hottis kuten ne baarisuositut muijat ovat.

Se mitä tällä koetan esittää on se että, miesten ei pidä lähteä tässä ketjussa siihen uskoon että jotenkin ilman pohjatyötä ja mikrosignaaleja naiselta miehelle kannattaisi itseään nolata naista iskemällä, ja tämä pua-tyylinen iskentä on aika uusi asia populaarikulttuurissa Suomessa. Siitä seuraa tietenkin se että miehen tulee olla säkenöivä ja laadukas kun naiset yleensä ovat tottuneita hyviin aloitteisiin ja aivan luokattomiin känniääliöihin.

Toinen valitettava seikka näyttää olevan että miehen ujous koetaan päinvastoin liiaksi ylpeydeksi "miks toi ei tule iskemään"-tyyliin josta seuraa se että sen koettuaan nainen kyllä kylmästi ignooraa miehen siitä lähtien. Tässäkin amerikkalaisen iskij-gurun 3 sekunnin sääntö että silmäpeli ja käy kimppuun pitää kutinsa. Pitäisi kokea että iskeminen on alkutyö jolla selvitetään onko se muija sellainen minkä kanssa voisi ajatella jotain tapahtuvan- toki miehen naaman on kelvattava ennen sitä.

• Bobby Sands

Mikäköhän näistä lasketaan ensimmäiseksi: 5-vuotiaana, 8-vuotiaana, 11-vuotiaana, 18-vuotiaana?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      164
      5734
    2. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      265
      3344
    3. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3314
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      44
      2748
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1864
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      29
      1648
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1596
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1477
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23