Nirvanaamio

Exmoro

Minusta vähän tuntuu, että nämä ns. nirvana "Jumalantieto"-jutut ovat pelkästään aivojen manipulointia. Pyritään elämään hetkessä - itse asiassa tähän kannattaisi kaikkien pyrkiä koska ns. "sitku-elämä" ei ole elämää. Mutta onko sillä mitään tekemistä minkään Jumaluuden tai muun sellaisen kanssa? Minä voisin pistää rahani pantiksi, että ei ole. Tavoitteena on kaventaa hetkessä elämisen "ikkunaa" niin kapeaksi, että aivot alkavat tuottaa tekaistua kontenttia. Ihmisen muistot ovat rajusti kompressoituja ja sen vuoksi aivoissa on tehokas menetelmä muodostaa järkeviä muistoja ja käsityksiä epätarkasta tiedosta. Kun aletaan kaivaa alitajunnasta kontenttia ja lisäksi on vielä jonkinlaisia alkutavoitteita, niin aivot ne generoivat ihan mitä asiakas haluaa. Pystyyhän ihminen kirjoittamaan todentuntuisia kirjojakin ihan omien aivojensa avulla, joten mikä ihme se olisi jos aivot muodostaisivat muistoja joita ei oikeasti ole.

…ja mitä tulee hyvänolon tunteeseen - kun ihminen elää hetkessä, hän voi hyvin. Mitä kapeampi tuo hetken ikkuna on, se parempi hänen olonsa on. Ei stressata menneitä eikä pelätä tulevaa. Ei siihen mitään nirvanaa tarvita.

18

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nirvanan totuus

      Valvetilasi on unta.
      - nisargadatta maharaj

    • Nivana ajaton elämä on ääretön tietoisuus, mutta ei itsetietoisuus
      Se on tässä ja nyt, ellemme ole siellä nyt, niin emme milloinkaan.
      Sinne ei ole olemassa polkua, jonka lopussa se on
      Polku on yksisuuntainen sieltä tänne.
      Kun raivaamme tuolla polulla olevat esteet, jotka ovat materiasta kehityksen kautta syntynyt psykologinen perimämme, eli perisynti.
      Niinkauan kuin tuo ajallinen keskus hallitsee mielemme sisältöä, niin se ei voi tulla.
      Se varjostaa meitä,odottaen ,että milloin avaamme ajan portin, niin ajaton voi tulla, ja se on uudesti syntyminen, kun henkisen kehityksen pysähtyneisyyden tila päättyy, ja kasvamme uuteen henkiseen tilaan

      • Tämä arjuunan viesti hämmentää, ainakin minua.

        Onko tämä viesti ymmärrettävä, että olemme 'tahtomattamme' täällä fyysisyydessä kokemassa asioita?
        Ettei fyysisyyden tietoisuutta ole ollut suunnitelmissa ollenkaan?....

        Oletan että olemme yhdessä kaikkeuden tietoisuuden kanssa suunnitelleet nyt olevan ja omilla kokemuksilla vahvistamme kaikkeuden 'tietoisuutta'?
        Kokemukset pääroolissa.


      • älä viitsi
        Myötäeläjä kirjoitti:

        Tämä arjuunan viesti hämmentää, ainakin minua.

        Onko tämä viesti ymmärrettävä, että olemme 'tahtomattamme' täällä fyysisyydessä kokemassa asioita?
        Ettei fyysisyyden tietoisuutta ole ollut suunnitelmissa ollenkaan?....

        Oletan että olemme yhdessä kaikkeuden tietoisuuden kanssa suunnitelleet nyt olevan ja omilla kokemuksilla vahvistamme kaikkeuden 'tietoisuutta'?
        Kokemukset pääroolissa.

        Miksi ihmeessä täällä on sitten niin kurjaa jos olemme täällä vapaaehtoisesti?

        Kysynpä vaan, miksi meidän tarvitsee ottaa aina muut huomioon?
        Miksi se oma elämä on mahdotonta, koska käytännössä aina on otettava huomioon se että muut rajoittavat sinun ajatteluasi,,ja ei pelkästään se muut, vaan sairaudet, rahan puuten tai rikkauskin(kateus) ja se oma kehosikin hyökii sinua vastaan? Kehosi vaatii sairauksien lisäksi veronsa, kun se huutaa ja vaatii jatkuvaa tyydyttämistä: syömistä, nussimista ja vallan tunteen ynnä muun suorittamisen antamaa tyydyttämistä, sekä kaiken kontrollointia, myös pahaa omaa tuntoa,,miksi kaikki tämä jos muka olemme vapaita ja vpaaehtoisesti tänne tulleita?
        On myös täydellinen tietämättömyys. Tarvitsemme uskoa, auktoritetteja ja muuta ollaksemme järjissämme, meille emme riitä me itse.
        Suuri osa pelkää kuolemaansa, pitää kiinni olamassaolostaaan j muodostaan viimeiseen asti muut jopa jyrkänteeltä itsensä vuoksi työntäen.

        Ja jos toimin mielihalujeni ja mielihyväni vaatimusten mukaan, kun se on paljolti halujeni toteuttamista; nussimista ja muiden halujeni tyydyttämistä, ja se toivomista että voin tehdä niin jopa ikuisesti,,myöös "taivasssa" ja haluan sitä ja niitä siitä huolimatta ette te muut, joita joudun käyttämään hyväksi, te ette pidä, ettekä sitä hyäksy, niin tehän aiheutatte minulle tuskaa, ja minä teille, kysynpä vaa; miten se ja tämä voisi olla vapautta, kun se aiheuttaa aina tuskaa ja paskaa seurauksenaan.


      • älä viitsi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä täällä on sitten niin kurjaa jos olemme täällä vapaaehtoisesti?

        Kysynpä vaan, miksi meidän tarvitsee ottaa aina muut huomioon?
        Miksi se oma elämä on mahdotonta, koska käytännössä aina on otettava huomioon se että muut rajoittavat sinun ajatteluasi,,ja ei pelkästään se muut, vaan sairaudet, rahan puuten tai rikkauskin(kateus) ja se oma kehosikin hyökii sinua vastaan? Kehosi vaatii sairauksien lisäksi veronsa, kun se huutaa ja vaatii jatkuvaa tyydyttämistä: syömistä, nussimista ja vallan tunteen ynnä muun suorittamisen antamaa tyydyttämistä, sekä kaiken kontrollointia, myös pahaa omaa tuntoa,,miksi kaikki tämä jos muka olemme vapaita ja vpaaehtoisesti tänne tulleita?
        On myös täydellinen tietämättömyys. Tarvitsemme uskoa, auktoritetteja ja muuta ollaksemme järjissämme, meille emme riitä me itse.
        Suuri osa pelkää kuolemaansa, pitää kiinni olamassaolostaaan j muodostaan viimeiseen asti muut jopa jyrkänteeltä itsensä vuoksi työntäen.

        Ja jos toimin mielihalujeni ja mielihyväni vaatimusten mukaan, kun se on paljolti halujeni toteuttamista; nussimista ja muiden halujeni tyydyttämistä, ja se toivomista että voin tehdä niin jopa ikuisesti,,myöös "taivasssa" ja haluan sitä ja niitä siitä huolimatta ette te muut, joita joudun käyttämään hyväksi, te ette pidä, ettekä sitä hyäksy, niin tehän aiheutatte minulle tuskaa, ja minä teille, kysynpä vaa; miten se ja tämä voisi olla vapautta, kun se aiheuttaa aina tuskaa ja paskaa seurauksenaan.

        Miksi ihmeessä täällä on sitten niin kurjaa jos olemme täällä vapaaehtoisesti?

        Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että tuo kurjuus on omaa keksintöäsi. En syytä, kaikella lempeydellä kysyn?

        Eikö voisi sanoa että onpa hieno juttu tässä. pistänpä joutessani nettikavereille tässä vähän läppää...
        Samoin kaikkiin muhinkin mieleen tulevin ajatuksiin. Eli miksi odotan komeaa tai kaunista ja rikasta puolisoa miljoona tuloja, ainaista makoilua aurinkorannoilla, pysyvää nousuhumalaa jne?

        Miksi en olisi kiitollinen ja onnesta mykkyränä tästä kaikesta mikä on NYT. juuri tällä hetkellä Eikö se ole oma valinta? Eikö? No kerro kenen valinta on kokea puutetta nyt?
        Senkö vuoksi että jollain kaverilla näyttää olevan yhtä ja toista? Oletko tullut ajatelleeksi kuinka valtava huoli on pitää yllä kaikkea mahdollista mitä ei kenties koskaan tarvi muuten kuin näyttämään kaverille että kyllä on?
        En vieläkään syyllistä pikemmin itseltäni kysyn?
        Kun kukaan ei pety muihin kuin omiin odotuksiinsa? Vai miten sanoisit?
        Ei tietenkään ole kielletty hauskanpito, mutta mitä siihen tarvitaan?

        Olivat haaksirikkoutuneet autiolle saarelle. Ruotsalainen, Amerikkalainen ja Venäläinen. Ainoana pelastuneena korillinen votkaa. Joivat votkan pois ja vielä ajautui yksi pullo rantaan. Kun pullo avattiin sieltä tuli pullon henki joka sanoi. Jokaiselle kaksi toivomusta niin hän toteuttaa ne.
        Amerikkalainen aloitti ja toivoin miljoona dollaria rahaa ja hänet itsensä New Yorkiin Samassa toive toteutui. Ruotsalaisen toive oli miltei sama. Hän toivoi paljon rahaa ja itsensä Tukholmaan. Venäläinen sanoi. Anna korillinen votkaa ja ne kaverit tänne takaisin.
        Venäläinen oli ainut joka ymmärsi mistä elämässä on kysymys. Korillinen iloa ja pari kaveria joiden kanssa sen jakaa.


      • hellin63 kirjoitti:

        Miksi ihmeessä täällä on sitten niin kurjaa jos olemme täällä vapaaehtoisesti?

        Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että tuo kurjuus on omaa keksintöäsi. En syytä, kaikella lempeydellä kysyn?

        Eikö voisi sanoa että onpa hieno juttu tässä. pistänpä joutessani nettikavereille tässä vähän läppää...
        Samoin kaikkiin muhinkin mieleen tulevin ajatuksiin. Eli miksi odotan komeaa tai kaunista ja rikasta puolisoa miljoona tuloja, ainaista makoilua aurinkorannoilla, pysyvää nousuhumalaa jne?

        Miksi en olisi kiitollinen ja onnesta mykkyränä tästä kaikesta mikä on NYT. juuri tällä hetkellä Eikö se ole oma valinta? Eikö? No kerro kenen valinta on kokea puutetta nyt?
        Senkö vuoksi että jollain kaverilla näyttää olevan yhtä ja toista? Oletko tullut ajatelleeksi kuinka valtava huoli on pitää yllä kaikkea mahdollista mitä ei kenties koskaan tarvi muuten kuin näyttämään kaverille että kyllä on?
        En vieläkään syyllistä pikemmin itseltäni kysyn?
        Kun kukaan ei pety muihin kuin omiin odotuksiinsa? Vai miten sanoisit?
        Ei tietenkään ole kielletty hauskanpito, mutta mitä siihen tarvitaan?

        Olivat haaksirikkoutuneet autiolle saarelle. Ruotsalainen, Amerikkalainen ja Venäläinen. Ainoana pelastuneena korillinen votkaa. Joivat votkan pois ja vielä ajautui yksi pullo rantaan. Kun pullo avattiin sieltä tuli pullon henki joka sanoi. Jokaiselle kaksi toivomusta niin hän toteuttaa ne.
        Amerikkalainen aloitti ja toivoin miljoona dollaria rahaa ja hänet itsensä New Yorkiin Samassa toive toteutui. Ruotsalaisen toive oli miltei sama. Hän toivoi paljon rahaa ja itsensä Tukholmaan. Venäläinen sanoi. Anna korillinen votkaa ja ne kaverit tänne takaisin.
        Venäläinen oli ainut joka ymmärsi mistä elämässä on kysymys. Korillinen iloa ja pari kaveria joiden kanssa sen jakaa.

        Kun mikään tavara ei ole riittäväsi tulee väistämättä lopputulokseen että oma mieli ja sen kanssa tuotettu ilo on ainut mikä on ikuisesti vain minun valintani takana ja tavoitettavissa.


      • älä viitsi!
        hellin63 kirjoitti:

        Miksi ihmeessä täällä on sitten niin kurjaa jos olemme täällä vapaaehtoisesti?

        Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että tuo kurjuus on omaa keksintöäsi. En syytä, kaikella lempeydellä kysyn?

        Eikö voisi sanoa että onpa hieno juttu tässä. pistänpä joutessani nettikavereille tässä vähän läppää...
        Samoin kaikkiin muhinkin mieleen tulevin ajatuksiin. Eli miksi odotan komeaa tai kaunista ja rikasta puolisoa miljoona tuloja, ainaista makoilua aurinkorannoilla, pysyvää nousuhumalaa jne?

        Miksi en olisi kiitollinen ja onnesta mykkyränä tästä kaikesta mikä on NYT. juuri tällä hetkellä Eikö se ole oma valinta? Eikö? No kerro kenen valinta on kokea puutetta nyt?
        Senkö vuoksi että jollain kaverilla näyttää olevan yhtä ja toista? Oletko tullut ajatelleeksi kuinka valtava huoli on pitää yllä kaikkea mahdollista mitä ei kenties koskaan tarvi muuten kuin näyttämään kaverille että kyllä on?
        En vieläkään syyllistä pikemmin itseltäni kysyn?
        Kun kukaan ei pety muihin kuin omiin odotuksiinsa? Vai miten sanoisit?
        Ei tietenkään ole kielletty hauskanpito, mutta mitä siihen tarvitaan?

        Olivat haaksirikkoutuneet autiolle saarelle. Ruotsalainen, Amerikkalainen ja Venäläinen. Ainoana pelastuneena korillinen votkaa. Joivat votkan pois ja vielä ajautui yksi pullo rantaan. Kun pullo avattiin sieltä tuli pullon henki joka sanoi. Jokaiselle kaksi toivomusta niin hän toteuttaa ne.
        Amerikkalainen aloitti ja toivoin miljoona dollaria rahaa ja hänet itsensä New Yorkiin Samassa toive toteutui. Ruotsalaisen toive oli miltei sama. Hän toivoi paljon rahaa ja itsensä Tukholmaan. Venäläinen sanoi. Anna korillinen votkaa ja ne kaverit tänne takaisin.
        Venäläinen oli ainut joka ymmärsi mistä elämässä on kysymys. Korillinen iloa ja pari kaveria joiden kanssa sen jakaa.

        Omaa keksintöänikö on yleensäkin syntyä syyttömänä tähän mahan pimeään ja kylmään ja syntyä vieläpä vammaisena systeemiin jonka menneet sukupolvet ovat rakentaneet sellaiseksi systeemiksi joka maximoi varmuuden keinotekoisella keksinnöllä rahalla. Systeemissä jossa raha määrittää ja merkitsee kaikkea ja kuitenkin rahaa jaetaan yhteisestä kassasta vain ja ainoastaan pienelle joukkiolle hyväosaisia mm. yhteisen rahan myymisen(pankit) ja pakkotyön(pääoman ryöstäneet/ ei itse tehneet kapitalistit) kautta, juuri siksi, että he voivat siitä päättää siksi, että he nimenomaan maximoivat valtansa ja asemansa rahalla, jonka itselleen jakavat.
        Syntyä nyt systeemiin vapaaehtoisesti kärsimään, jossa nimenaomaan sairaat, työkyvyttömät ja paperittomat kohtaavat aina köyhyyden ja kurjuuden koska ympäristö muokaa ihmisen siksi joka hän on(geeniensä ja kasvatuksensa lisäksi) eikä hän voi paljoakaan tilanteelleen vaikka on kuinka orjana rahan vuoksi?

        Elät täydellisessä tiedottomuudessa todellisuudestamme, tai ehkä juuri siksi unelmissasi?
        Ehkä olet sukusi kautta se hyvä-osainen, jos et tajua sitä ettei kukaan ole täällä se "oman onnensa seppä"?


      • auta armias teitä
        hellin63 kirjoitti:

        Kun mikään tavara ei ole riittäväsi tulee väistämättä lopputulokseen että oma mieli ja sen kanssa tuotettu ilo on ainut mikä on ikuisesti vain minun valintani takana ja tavoitettavissa.

        Joopa joo.
        Kysynpä vaan, entäs kun se "oma mieli" ei olekaan enää se omasi, vaan jonkun muun ohjaamaa, tai se jonkun muun mieli rikkookin sen oman mielen luoman haavekuvasi realissa?
        Mitäs sitten kun joku vie sen haaveesi, vie vapautesi, vie terveytesi,, raiskaa vaikkapa juuri sinut, tai lapsesi, ottaa rahasi,, eikä edes anna mahdollisuutta eheytyä, elää, tai ei hyväksy tapaasi olla "mielissäsi" , miten sitten elät maailmassa joka ei olekaan pelkästään sinun?

        Onko minun haluni ja tavoitteeni, mieleni yhtä tärkeä toteutuakseen kuin sinun, tai sen vähäpätöisempi kuin sinun?
        Miten käy kun maailmassa on sen 7 miljardia omaa mieltä jotka hakevat vain omaansa?
        Vastaan itse; tapahtuu juuri siten kuin maailmassa nyt ja aina tilanne onkin,,syntyy kärsimystä ihmisten itsekkyydestä johtuen kun eletään yhteisesssä maailmassa kuin yksityisessä.
        Ihmisiä räjäytellään, itseään ja muita siinä samalla kuten juuri Venäjällä, soditaan, huorataan, rajoitetaan muiden elämää väkivallalla, alistetaan rahalla, poljetaan painostuksella (varsinkin naisia ja lapisa),sitä muiden ykisityistä vapautta kuten maailmassa taphtuu.
        Säännöstellään resurseja, eli joidenkin ryhmien hyvinvointai niin että jotkut kuolevat puuteeseen maailmassamme, jotta niiden muiden(meidän länsimaissa) mielestään arvolliset ja oikutetut elämät ja hyvinvointi muiden selkänahasta toteutuvat ,kun elämme terveydenhoidon ja muun "hengellisyyden" muun yltäkylläisyyden turhamisuudessa!

        Teidän kaltaiset juuri eivät opi koskaan mitään?
        Miksi, koska yhteistä kaikissa teissä on se itsekkyys, joka on suurta teillä kaikilla.
        Itsekkyyden perustelut ne vain ontuvat vaikka perustelut selityksineen kunkin itsekyydelle vaihtelee ja keinojen raakuus on alkuajatus aivan sama..".MINÄ ITE, MINULLA ON OIKEUS NAUTTIA".

        He jotka täällä hakevat kokonaisuuden hyvää, kaikille oikeudenmukaisuutta, edes kansanoikeustajun mukaan ennen sitä omaa "milekkyyttään", niin he kärsivät aina maailmassa.
        Miksi, siksi että maailmamme ja ihminen täällä on itsekkyyden suurinta ilmentymää.


      • älä viitsi! kirjoitti:

        Omaa keksintöänikö on yleensäkin syntyä syyttömänä tähän mahan pimeään ja kylmään ja syntyä vieläpä vammaisena systeemiin jonka menneet sukupolvet ovat rakentaneet sellaiseksi systeemiksi joka maximoi varmuuden keinotekoisella keksinnöllä rahalla. Systeemissä jossa raha määrittää ja merkitsee kaikkea ja kuitenkin rahaa jaetaan yhteisestä kassasta vain ja ainoastaan pienelle joukkiolle hyväosaisia mm. yhteisen rahan myymisen(pankit) ja pakkotyön(pääoman ryöstäneet/ ei itse tehneet kapitalistit) kautta, juuri siksi, että he voivat siitä päättää siksi, että he nimenomaan maximoivat valtansa ja asemansa rahalla, jonka itselleen jakavat.
        Syntyä nyt systeemiin vapaaehtoisesti kärsimään, jossa nimenaomaan sairaat, työkyvyttömät ja paperittomat kohtaavat aina köyhyyden ja kurjuuden koska ympäristö muokaa ihmisen siksi joka hän on(geeniensä ja kasvatuksensa lisäksi) eikä hän voi paljoakaan tilanteelleen vaikka on kuinka orjana rahan vuoksi?

        Elät täydellisessä tiedottomuudessa todellisuudestamme, tai ehkä juuri siksi unelmissasi?
        Ehkä olet sukusi kautta se hyvä-osainen, jos et tajua sitä ettei kukaan ole täällä se "oman onnensa seppä"?

        Kyllä minä hyväksyn epäilyn ja itseäni epäilen varmaan eniten. Mutta kysyttäessä joudun olemaan itselleni rehellinen ja monien erilaisten kokemusteni kautta olen päätynyt käsitykseen että olen ikuisuus olento aivan jotain muuta mitä Raamatun pikaisella lukaisulla ihmisen henkisestä olemuksesta kerrotaan.
        Olen elänyt monia ihmiselämiä ( Reima Kampman ei tehnyt väitöskirjansa "menneistä elämistä" nimellä kun sitä ei olisi voitu silloisissa olosuhteissa hyväksyä) Paljon muitakin lähteitä löytyy.

        Hyvä osainen todella voin olla juuri siksi kun olen niin tavanomainen työläis ihminen kuin suomalaisena voi ikinä olla. Muutama lapsi ja kolme pidempää ihmissuhdetta joista yhden olen saattanut hautaan, toisen lopetin riitelyyn kolmas on menossa keskimärin kohtalainen terveys jne.
        Kaikesta tuosta olen suuresti kiitollinen. Joten olen varsin hyvin sisäistänyt että kaikkea tässä elämässä kokemaani en ole pannut alulle tässä elämässä.
        Huomautan kertomuksista ihmelapsista. Jotkut pystyvät aiemmin hyvin pitkälle oppimansa taidon ottamaan käyttöön tässä elämässä.
        Itse olen ilmeisesti altistanut itseni jo aiemmin varmuuteen hengen ikuisuudesta.
        Olen tullut vapaaehtoisesti juuri tähän elämään.
        Vapaaehtoisuus on suhteellista koska, vapaaehtoista on vain se valinta milloin "otan opikseni"
        Olosuhteet ovat ikuisesti parhaat mahdolliset. Vastoinkäymiset ovat siunaukseksi juuri siksi että varsinkin silloin on useilla taipumus pysähtyä katsomaan elämän arvojaan ja miettiä mikä oikeesti on olennaista-

        lainaus
        Nähtävästi kurjuus kuitenkin antaa tehokkaammat keinot 'tietoisuuden nostoon?


      • älä viitsi! kirjoitti:

        Omaa keksintöänikö on yleensäkin syntyä syyttömänä tähän mahan pimeään ja kylmään ja syntyä vieläpä vammaisena systeemiin jonka menneet sukupolvet ovat rakentaneet sellaiseksi systeemiksi joka maximoi varmuuden keinotekoisella keksinnöllä rahalla. Systeemissä jossa raha määrittää ja merkitsee kaikkea ja kuitenkin rahaa jaetaan yhteisestä kassasta vain ja ainoastaan pienelle joukkiolle hyväosaisia mm. yhteisen rahan myymisen(pankit) ja pakkotyön(pääoman ryöstäneet/ ei itse tehneet kapitalistit) kautta, juuri siksi, että he voivat siitä päättää siksi, että he nimenomaan maximoivat valtansa ja asemansa rahalla, jonka itselleen jakavat.
        Syntyä nyt systeemiin vapaaehtoisesti kärsimään, jossa nimenaomaan sairaat, työkyvyttömät ja paperittomat kohtaavat aina köyhyyden ja kurjuuden koska ympäristö muokaa ihmisen siksi joka hän on(geeniensä ja kasvatuksensa lisäksi) eikä hän voi paljoakaan tilanteelleen vaikka on kuinka orjana rahan vuoksi?

        Elät täydellisessä tiedottomuudessa todellisuudestamme, tai ehkä juuri siksi unelmissasi?
        Ehkä olet sukusi kautta se hyvä-osainen, jos et tajua sitä ettei kukaan ole täällä se "oman onnensa seppä"?

        'Vammainen systeemi, mutta onneksi jälleensyntymien kautta 'itseään uusiva'.

        Olet oikeassa, eihän tämä maailma ole oikeudenmukainen.
        Tarkoituksenmukainen on varmasti parempi määritelmä, sinun syntymäsikin on tarkotuksenmukainen.
        Jos ajattelet ns. hyväosaisia, ovat nämä kuitenkin samassa veneessä, luovuttava on ja siihen ei auta raha eikä valta.


      • no niin
        hellin63 kirjoitti:

        Kyllä minä hyväksyn epäilyn ja itseäni epäilen varmaan eniten. Mutta kysyttäessä joudun olemaan itselleni rehellinen ja monien erilaisten kokemusteni kautta olen päätynyt käsitykseen että olen ikuisuus olento aivan jotain muuta mitä Raamatun pikaisella lukaisulla ihmisen henkisestä olemuksesta kerrotaan.
        Olen elänyt monia ihmiselämiä ( Reima Kampman ei tehnyt väitöskirjansa "menneistä elämistä" nimellä kun sitä ei olisi voitu silloisissa olosuhteissa hyväksyä) Paljon muitakin lähteitä löytyy.

        Hyvä osainen todella voin olla juuri siksi kun olen niin tavanomainen työläis ihminen kuin suomalaisena voi ikinä olla. Muutama lapsi ja kolme pidempää ihmissuhdetta joista yhden olen saattanut hautaan, toisen lopetin riitelyyn kolmas on menossa keskimärin kohtalainen terveys jne.
        Kaikesta tuosta olen suuresti kiitollinen. Joten olen varsin hyvin sisäistänyt että kaikkea tässä elämässä kokemaani en ole pannut alulle tässä elämässä.
        Huomautan kertomuksista ihmelapsista. Jotkut pystyvät aiemmin hyvin pitkälle oppimansa taidon ottamaan käyttöön tässä elämässä.
        Itse olen ilmeisesti altistanut itseni jo aiemmin varmuuteen hengen ikuisuudesta.
        Olen tullut vapaaehtoisesti juuri tähän elämään.
        Vapaaehtoisuus on suhteellista koska, vapaaehtoista on vain se valinta milloin "otan opikseni"
        Olosuhteet ovat ikuisesti parhaat mahdolliset. Vastoinkäymiset ovat siunaukseksi juuri siksi että varsinkin silloin on useilla taipumus pysähtyä katsomaan elämän arvojaan ja miettiä mikä oikeesti on olennaista-

        lainaus
        Nähtävästi kurjuus kuitenkin antaa tehokkaammat keinot 'tietoisuuden nostoon?

        Mitä ihmettä olet sitten oppivinasi kurjuudesta koska näytät olevan noin tyytyväinen itseesi sekä siihen mitä täällä maailmassamme tapahtuu?
        Ethän opi näköjään paljoakaan koska hyväksyt sen epäoikeudenmukaisuuden mikä vallitsee, ja lisäksi puolustat maailmassa vallitsevaa kurjuutta väittämällä että ovat itse(kun sinäkin olet) elämänsä valinneet!
        Onko sokeutesi ja itsekkyytesi mennyt sellaiselle tasolle että sysäätkin mm. lapsien tuskan, nälän, sairaudet, sodat sen kaiken kurjuden siten vain muiden valinnoiksi?
        Olet siis valinnut itsellesi ja lapsillesi vain sen hyvän elämän Suomessa, johon olosuhteet rakensi joku muinoin sinulle hiellään valmiiksi?

        Ajatteletko rikkaiden ja kauniiden elämästä yleensäkin niin, jotta he elävät valntojensa tuloksia?
        Valintojensa tuloksista siis siitä huolimatta että elävätkin yleensä loisimalla muiden(yhteisistä vero-) rahoista.
        Rikkaathan ovat tehneet rahansa yleensä kaupoista(joka on aina huijaamista) johon ottavat alku-rahansa velasta(muiden rahoista)riskillä, jonka he usein realisoivat kansan maksettaviksi.
        Hyvinvoinnin vallineet ottavat hyvinvointinsa muiden selkänahasta, rahaa rikastuakseen muiden työstä tekemättä juuri itse muuta kuin velkarahalla pelaamalla ja tekemättömyydestää,eli muiden työnstä välistävetämällä rahansa. Heidän valintansa on ollut realissa käyttää rehellisiä ja ahkeria kansalaisia hyödykseen ja siinä he ovat omiaan luonteensa perimästä johtuen.
        Monesti vielä juuri he ovat saaneet sattumalta hyviä geenejäkin pysyäkseen terveinä, kauniina, kaiken sen lisäksi että ovat syntyneet rikkaaseen sukuunkin(joissa esi-isät hoitivat/ryöstivät ja alistimalla hankkivat rahansa joita tänään käytetään tekemän lisää rahaa),,hyvinkö ovat "valinneet" ja kaiken hyvä "hyvyydessään" ansainneet?


        Yrittäkää pleace edes joskus päästä sen karvaisen napanne ympäriltä katsomaan kokonaisuutta.
        Herranen aika sentää, miksi pilata tätä lyhyttä hetkeään itsekkyyteen ja sitä pientä mahdollisuutta oppia jotain oleellista?
        Oppia ei tietenkään tule ja tarvitakaan koska olette jo jumalia, täydellisiä siis!


      • opettele yksinäisyys
        Myötäeläjä kirjoitti:

        'Vammainen systeemi, mutta onneksi jälleensyntymien kautta 'itseään uusiva'.

        Olet oikeassa, eihän tämä maailma ole oikeudenmukainen.
        Tarkoituksenmukainen on varmasti parempi määritelmä, sinun syntymäsikin on tarkotuksenmukainen.
        Jos ajattelet ns. hyväosaisia, ovat nämä kuitenkin samassa veneessä, luovuttava on ja siihen ei auta raha eikä valta.

        Ei se "kierre" autaketään eikä mitään jossa nyt ollaan, eli jotenkin teko-positiivisia aina keksien selityksiä niin ettei tarvitse todellakaan kohdata ja tarkastella itseään, saatika itse-uhrautua ihaite tarpeen vaatiessa.

        Täytyisi ensin edes sisäistää ja syvöllisesti tajuta se vastuunsa jossa näkee kuinka on syy siihen ettei pysty reagoimaan itseensä eikä maailmaan koska on tehnyt itsensä maailmaksi keinoilla jotka ovat valheeliset itsenään ite tehnyt!!
        Kirjoitan henkisestä perustasta, en ihmisestä sinänsä, ihminen on vain yksi ilmentymä syvemmästä itsekkyydestä.
        Jos olemme todellakin luojia, niin näyrtykäämme vihdoin , koska meidän on syytä olla haluamatta luovuuttamme.
        Yritämme todistaa erinomaisuutemme väärin perustein, se estää tavoitteemme,,aina.


      • no niin kirjoitti:

        Mitä ihmettä olet sitten oppivinasi kurjuudesta koska näytät olevan noin tyytyväinen itseesi sekä siihen mitä täällä maailmassamme tapahtuu?
        Ethän opi näköjään paljoakaan koska hyväksyt sen epäoikeudenmukaisuuden mikä vallitsee, ja lisäksi puolustat maailmassa vallitsevaa kurjuutta väittämällä että ovat itse(kun sinäkin olet) elämänsä valinneet!
        Onko sokeutesi ja itsekkyytesi mennyt sellaiselle tasolle että sysäätkin mm. lapsien tuskan, nälän, sairaudet, sodat sen kaiken kurjuden siten vain muiden valinnoiksi?
        Olet siis valinnut itsellesi ja lapsillesi vain sen hyvän elämän Suomessa, johon olosuhteet rakensi joku muinoin sinulle hiellään valmiiksi?

        Ajatteletko rikkaiden ja kauniiden elämästä yleensäkin niin, jotta he elävät valntojensa tuloksia?
        Valintojensa tuloksista siis siitä huolimatta että elävätkin yleensä loisimalla muiden(yhteisistä vero-) rahoista.
        Rikkaathan ovat tehneet rahansa yleensä kaupoista(joka on aina huijaamista) johon ottavat alku-rahansa velasta(muiden rahoista)riskillä, jonka he usein realisoivat kansan maksettaviksi.
        Hyvinvoinnin vallineet ottavat hyvinvointinsa muiden selkänahasta, rahaa rikastuakseen muiden työstä tekemättä juuri itse muuta kuin velkarahalla pelaamalla ja tekemättömyydestää,eli muiden työnstä välistävetämällä rahansa. Heidän valintansa on ollut realissa käyttää rehellisiä ja ahkeria kansalaisia hyödykseen ja siinä he ovat omiaan luonteensa perimästä johtuen.
        Monesti vielä juuri he ovat saaneet sattumalta hyviä geenejäkin pysyäkseen terveinä, kauniina, kaiken sen lisäksi että ovat syntyneet rikkaaseen sukuunkin(joissa esi-isät hoitivat/ryöstivät ja alistimalla hankkivat rahansa joita tänään käytetään tekemän lisää rahaa),,hyvinkö ovat "valinneet" ja kaiken hyvä "hyvyydessään" ansainneet?


        Yrittäkää pleace edes joskus päästä sen karvaisen napanne ympäriltä katsomaan kokonaisuutta.
        Herranen aika sentää, miksi pilata tätä lyhyttä hetkeään itsekkyyteen ja sitä pientä mahdollisuutta oppia jotain oleellista?
        Oppia ei tietenkään tule ja tarvitakaan koska olette jo jumalia, täydellisiä siis!

        Olosuhteet ovat ikuisesti parhaat mahdolliset. Vastoinkäymiset ovat siunaukseksi juuri siksi että varsinkin silloin on useilla taipumus pysähtyä katsomaan elämän arvojaan ja miettiä mikä oikeesti on olennaista-

        En osaa lyhyesti tämän selvemmin ilmaista että vastoinkäymiset voi nähdä (jos niin haluaa tai pystyy) myös rakentavana ja oikaisuun ohjavana. Jolloin jälkeenpäin voin olla kiitollinen että olen tuonkin ohjauksen saanut omaksi parhaakseni. Tätä en koe mitenkään itsekyytenä koska sanalla "hyvä" tarkoitan että se on hyvä myös kaikille muille. Vain minulle erityisesti ei voi olla yksityistä hyvää koska koen eriarvoisuuden suurimmaksi "pahaksi" joka näin ollen vain lisääntyisi. (Tämä on oma kokemukseni)
        Hyvyys on yhteistä ollakseen hyvää. Jos ja kun minulla on "hyvä" se ilmenee vain suhteessa toisiin. Juuri sitä itseasiassa yritän sanoa. Jos ja kun joku kokee minun hyvyyteni hankaluutena mitä muuta voin tehdä kuin olla vilpitön ja "hyvä" niillä eväillä, kyvyillä joihin pystyn.

        Kun kiroilen omaa huonouttani ja kärsimyksiäni, mitä hyvää se kelleen toisi? Ei ainakaan itselleni.
        Kun kiittelen omaa olemassaoloani ja olen tyytyväinen, olenko syylinen että kaveri kimpaantuu minun mielipiteestäni? Silloinko olen pahantekijä?

        Toisaalta kärjistän ja kysyn mikä olisi riittävästi "hyvää" jos saisin vapaasti valita ainoastaan "hyvää"

        >>Ajatteletko rikkaiden ja kauniiden elämästä yleensäkin niin, jotta he elävät valintojensa tuloksia?>>

        Kun näen ns. kehitysvammaisia huomaan kuinka heissäkin on paljon iloa ja tyytyväsyyttä silloin huomaan että ilo ja tyytyväisyys on mielessä eikä kehossa eikä aineellisessa.
        Rikkaiksi sanoisin tyytyväiset ja iloiset ihmiset. Se mitä rahalla saa on melko halpaa.


      • Myötäeläjä kirjoitti:

        Tämä arjuunan viesti hämmentää, ainakin minua.

        Onko tämä viesti ymmärrettävä, että olemme 'tahtomattamme' täällä fyysisyydessä kokemassa asioita?
        Ettei fyysisyyden tietoisuutta ole ollut suunnitelmissa ollenkaan?....

        Oletan että olemme yhdessä kaikkeuden tietoisuuden kanssa suunnitelleet nyt olevan ja omilla kokemuksilla vahvistamme kaikkeuden 'tietoisuutta'?
        Kokemukset pääroolissa.

        Kyllä me olemme materiasta kehityksen kautta syntyneen
        egon sielun, joka on meidän psykologinen perimämme, eli perisynti.
        Perimämme on on ajallisuutensa takia joutunut syyn ja seurauksen alaiseksi, joten me olemme täällä välttämättömyyden pakosta, niin kauan kuin olemme tuon lain alasia
        Ajaton tietoisuus on olemassa kaikissa muissa eläimissä , mutta ei ihmisessä
        Eläimet ovat suorassa yhteydessä ajattomaan, mutta ihminen, on kadottanut tämän yhteyden, egonsa sielunsa ansiosta
        Tuo materiasta syntynyt ego on virhe ihmisen kehityksessä se on se kaiikien kärsimysten syy ja lähde

        Päämäärä on vapaua tuon egon vankeudesta, ymmärtämällä ja oivaltamalla miten ja miksi se on syntynyt, ja miksi se seuraa meitä perimänä.

        Alussa kun ihminen joutui egonsa takia paratiisitilasta ulos, niin kaikki ihmiset eivät ehdollistuneet tuohon egoon, ja ne ovat niitä jotkaa aika ajoin käyvät opettamassa ja katsastamassa on on ihminen vielä kypsä palaamaan juurilleen, ennenkuin se syöksee itsensä tuhoon, ja aloittamaan uudelleen kivikaudesta.


    • Nähtävästi kurjuus kuitenkin antaa tehoikkammat keinot 'tietoisuuden nostoon?'

      Tiedän ja ymmärrän kokemuksesta, kuinka epäuskottavaa tällaiset selitykset ovat.

      Ei ole vaihtoehtoja kovin paljon ja uskon kaiken olevan suunnitelman tulosta, jota nyt toteutamme, erilaisten kokemuksien omaksuminen?
      Yksi vaihtoehto on kaiken ja kaikkien asioitten sattumaa, ihmiseksi vuosimiljoonien saatossa kehittyminen, kehityksen tulos on tämä?
      Kuolemanrajakokemukset, jotka ovat faktaa, eivät oikein puolla ainakaan kovin suoraviivaista, pelkkään evoluutioon perustuvaa kehityskaarta.

      Kuitenkin yksi ihmiselämä on tavattoman lyhyt ja siten asioita tuli tarkastella pidemmällä aikavälillä ja suhteuttaa esim. 'kurjuus' tätä taustaa vasten.

      • Jälleensyntymä ajatus ja sen soveltaminen nykyelämään auttaa tajuamaan, miksi?

        Olemme tällä tasolla kokemassa ja yksi elämä on hetki, henkäys ulospäin.
        Sisäänvedolla palaamme kevyempään olotilaan jne...tämä ikäänkuin laajemmasta näköalueesta koettuna.....elikä rytmi....syntymä ja kuolema.
        Jälleensyntymä on tärkeä asia tiedostaa, muuten tätä hässäkkää on vaikea järkevästi edes yrittää selventää itselleen...saati muille.


    • On myös oikein ymmärrettävä mikä jälleensyntyy.

      Emme synny persoonina, sillä persoona on ainutkertainen
      vaan, se tekojemme seurauksena syntynyt, perimämme
      joka ei syyn ja seurauksen lain mukaan voi päättyä kuolemassa, vaan sen on jatkettava, niinkauan kuin
      kuin syyt ja seuraukset päättyvät

      Jotkut kyllä voivat perimänsä nojalla muistaa millaisessa persoonassa on aikaisemmin elänyt.

      AJATON elämä jonka osa mekin olemme, sensijaan on koskaan syntymätön ja kuolematon tietoisuus, ja sen yhteyteen meidänkin on palattava, mutta tuo ego silu joka pitää meitä vallassaan on paluun esteenä, joten
      nuo esteet on raivattava pois, jotta ajaton voi tulla elämäämme, jolloin kaikki kärsimys ja tuska päättyvät

    • Tämä lienee selviö, että emme synny samana persoonana, vaan olemme aikaisemman persoonan 'tuottaman' karman syy ja seuraus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe