http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288638733072.html
"Jaakko, 34, ei ole koskaan elänyt pitkässä parisuhteessa.
- En ole sen näköinen, että naiset kiinnostuisivat minusta, hän uskoo.
- Joskus kun lähden yksin leffaan tai katsomaan jotain bändiä, tunnen itseni luuseriksi ja epänormaaliksi. Jotain minussa on vikana."
Sinkkujen yksinäisyys vaiettu aihe
183
7248
Vastaukset
- .-.-..-
Jutun kuvassa yli 9000 kertaa seurustellut kaunis nainen ja tekstinä "Yksinäisyys voi iskeä eron jälkeen." Fuken loool
- Joo..
Mahtaa olla todella iäkäs ihminen, sillä. Ihminen on 9000 päivän ikäinen n. 24,5 vuotiaana.
- Multitasking
Joo.. kirjoitti:
Mahtaa olla todella iäkäs ihminen, sillä. Ihminen on 9000 päivän ikäinen n. 24,5 vuotiaana.
Ja mitähän varten kuvittelet, että niiden 9000 kanssa pitää seurustella sekventiaalisessa järjestyksessä?
- Guumlo
Multitasking kirjoitti:
Ja mitähän varten kuvittelet, että niiden 9000 kanssa pitää seurustella sekventiaalisessa järjestyksessä?
Juuri noin. Itsekin pyrkisin hoitamaan tuon homman pois alta todennäköisesti alkuviikosta, niin voisin sitten pitää ainakin viikonlopun vapaata ja korkata jossain välissä kaikessa rauhassa vaikka yhden saunaoluen.
- ei se mikään vitsi
Ehkä joskus 12-13 vuotiaana aloittanut seurustelut ja siitä eteenpäin jotain 30 vuotta seurustellut lähes joka päivä, tai sitten useitakin seurusteluja eri miesten kanssa voinut olla smana päivänäkin. Sitten on siihen jotain 4-kymppisenä rupshtanut niin pahasti, että on lakannut kelpaamasta miesten nussittavaksi. Kyllä tällainen ihan mahdollista on naiselle.
- erakko
ei se mikään vitsi kirjoitti:
Ehkä joskus 12-13 vuotiaana aloittanut seurustelut ja siitä eteenpäin jotain 30 vuotta seurustellut lähes joka päivä, tai sitten useitakin seurusteluja eri miesten kanssa voinut olla smana päivänäkin. Sitten on siihen jotain 4-kymppisenä rupshtanut niin pahasti, että on lakannut kelpaamasta miesten nussittavaksi. Kyllä tällainen ihan mahdollista on naiselle.
Yksi ihmisten ongelmien suurimmista syistä on se että he vertailevat itseään niin paljon muihin lajitovereihin, eivätkä siksi uskalla hylätyksi tulemisen pelosta olla aidosti ja rehellisesti omia itsejään.
- Ratkaisu on.. Thai
Guumlo kirjoitti:
Juuri noin. Itsekin pyrkisin hoitamaan tuon homman pois alta todennäköisesti alkuviikosta, niin voisin sitten pitää ainakin viikonlopun vapaata ja korkata jossain välissä kaikessa rauhassa vaikka yhden saunaoluen.
http://thaimaalainennainen.blogspot.com/
varmasti ottaisi Jaakon, jos taloudellinen tuki onnistuu Jaskalta. Suomalaiset naiset ei ole valmiita ottamaan rumaa ukkoa. - single girl
Guumlo kirjoitti:
entä jos tuo Jaakko 34V. olisi lottovoittaja.ja toisi sen kaikille tiedoksi?
uskon että jopa suomalaisetkin mätisäkit kiinnostuisi edes vähän Jaakosta?? - mies 28v
Ratkaisu on.. Thai kirjoitti:
http://thaimaalainennainen.blogspot.com/
varmasti ottaisi Jaakon, jos taloudellinen tuki onnistuu Jaskalta. Suomalaiset naiset ei ole valmiita ottamaan rumaa ukkoa.Niiin, jotenkin tuntuu että, tänäpäivänä kaikki ihmiset ja aiheet on niin herkkiä. Kukaan ei kestä mitään, kaikki vaikeudet on aina niin masentavia ettei sieltä helpolla ylös nousta. Ihan oikeastikkin, ihmisistä on tullut inisijöitä ja valittajia! Parhaimmat ei ole valmiita toimimaan asioiden vaan jää paikalleen itkemään itseään.
Pitäisi koittaa ensinnäkin löytää niitä asioita mitä on elämässä hyvin ja nauttia niistä.
En sano etteikö parisuhde olisi tärkeä elementti pitkässä juoksussa mutta, se mikä tekee meidän tyytyväiseksi juuri tänään, on tänään oleellista.Toisekseen, asioiden suhteen pitää koittaa kasvaa.Se että tulee välistä lunta tupaa niin tulkoot prkl! Ei muuta kuin hetkellisen pysähtymisen jälkeen, pää pystyyn ja menoksi.Ei sinne lumikasaan tarvitse jäädä rypemään jolleii todella halua.
Tuolle Jaakollekkin haluaisin kertoa että, ei kai kukaan nyt tuollaisella asenteella olevasta nainen kiinnostu. Kyllä se lähtee sisältä se fiilis mikä välittyy toisellekkin.
Ja tiedän mistä puhun; Olen 28v mies enkä ole ikinä seurustellut.Välistä kyllä tuntuu että "olisihan se kiva jos olisi" mutta, jos katsoo monien muiden ihmisten suhteita jotka sisältävät jatkuvia tappeluita, vinoilua ja ylipäätään kaikkea muuta kuin toisesta välittävää sekä rakastavaa ilmapiiriä, tulee itselleni fiilis että olen toisaalta onnekas; Voin tulla töistä kotia, laittaa ruokaa, hyvää musiikkia ja nauttia mistä ikinä haluankin. Ei huutoa, ei kinailua, ei mitään sellaista turhaa mitä en haluaisi. Sitten jos ja kun löydän hyvän parisuhteen, se sisältää myös tuon, hyvää ja tasapainoista yhteiseloa.
- Jakalala
Minäkin uskoin joskus noin. Luulo ei ole kuitenkaan tiedon väärti. Asiat joita ei ole tottunut tekemään, kuuluukin tuntua aluksi oudoilta. Toivottavasti jaska löytää jostain oikeita ohjeita tyttöjen saamiseksi sänkyyn ja sitä kautta suhteisiin.
- Aina jätetty m33
"Tyttöjen saamiseksi sänkyyn" No en tiedä. Olen itse elänyt pitkälle päälle kolmenkympin ikään suurimmaksi osaksi yksin mutta aina välillä kaksin. Asun yksin omistamassani asunnossa mutta yritys on kova siihen että joskus oikeasti saan PYSYVÄN parisuhteen. Joo saan sänkyyn naisia ihan omaa ikäluokkaani mutta suurin ongelma näissä on että suurinosa naisista ei halua minusta muuta kuin exän korviketta tai vaan sänky seuraa vaikkakin itse haluan ja tavoittelen pidempää suhdetta. Eikä sänkyyn saaminen ole suhteen tae. Viimeistään kolmen kk.n jo kiusalliseksikin muodostuneen rajapyykin jälkeen suhteet loppuu. Osa syy on se että mies ei saa omata mitään omia mieleipiteitä ja minun mielipide otetaan aina lopullisena hyökkäyksenä vastaan ja lopputulos on aina että "oli ihan kivaa mutta"
Mainitsen vielä senkin että en ole agressiivinen huutaja mesoaja luonne eli en ilmaise mielipiteitäni edes tiukkaan. Päinvastoin olen ennemmin herkkä ja tunteellinen ja siksi otankin pakit ja erot niin raskaasti että olen jo harkinnut koko parisuhteiden etsimisen lopettamista. Lopputulos on aina helvetin yksinäinen ja tyhjä olo.
Viime vuonna mulla oli kolme lyhyttä seurustelua ja jokainen nainen sanoi alkuun aina että "olet parasta mitä olen ikinä kohdannut" Herää kysymys mitä lume puhetta tuo on sillä eihän sitä "parasta" nyt luulis heppoisin perustein jättääkään vaikka hauskaa yhteistä on ollut ja seksi kuulemma on mahtavaa kanssani yms.
Tulen kyllä toimeen yksinänikin ja sukulaiset pitävätkin mua yksinäisenä sutena ja osa jopa pilkkaa homoksi kun kyllähän normaalilla tämän ikäisellä nainen on ja pysyy sekä lapsia. Puheet loukkaavat mutta annan niiden olla kun tiedänpähän itse mikä todellisuudessa olen.
On kivoja harrastuksia, mukava työ, mahtava koti sekä muutama tärkeä kaveri. Niillä voimin jaksan yksinäisen ja syrjäytyneen 30 miehen elämää aina siihen seuraavaan pettymykseen jonka joskus toivoisin päättyvän toisin kuin jätetyksi tulemiseen. - Viuhkapoika
Pääpaino on kuitenkin ensisijaisesti pantava naisen yläpään koulimiseen ja vasta sen jälkeen hienovaraiseen alaosaston huolimiseen.
- surrender
Viuhkapoika kirjoitti:
Pääpaino on kuitenkin ensisijaisesti pantava naisen yläpään koulimiseen ja vasta sen jälkeen hienovaraiseen alaosaston huolimiseen.
Kyllä minä olen yksinäinen. Kaverit soittelee kerran vuodessa. Suomessa on vaikea tutustua naisiin koska naiset valitsee miehen ulkonäön perusteella. Luonteella ei ole merkitystä koska monet naiset seukkaa juoppojen ja väkivaltaisten miesten kanssa.
Luusisi et oma hankikulta on arvokas mutta naisille on tärkeintä näyttää et on komia mies vaikka se vähän hakkaakin välillä. Komia mies on status ja taviksen kans naiset ei kehtais julkisesti liikkua. Kulissin muurit on korkeat naisilla ja kunnon mies on vain myytti joka halutaan pitää kaukana - nöösi_poika
surrender kirjoitti:
Kyllä minä olen yksinäinen. Kaverit soittelee kerran vuodessa. Suomessa on vaikea tutustua naisiin koska naiset valitsee miehen ulkonäön perusteella. Luonteella ei ole merkitystä koska monet naiset seukkaa juoppojen ja väkivaltaisten miesten kanssa.
Luusisi et oma hankikulta on arvokas mutta naisille on tärkeintä näyttää et on komia mies vaikka se vähän hakkaakin välillä. Komia mies on status ja taviksen kans naiset ei kehtais julkisesti liikkua. Kulissin muurit on korkeat naisilla ja kunnon mies on vain myytti joka halutaan pitää kaukanaRohkeasti puhut totuuden sanoja.
- milla5
Viuhkapoika kirjoitti:
Itse olen kasvanut onnettomassa , riitaisessa avioliitossa, jossa oli paljon lapsia. Isä ja äiti eivät sietäneet eivätkä kunnioittaneet toisiaan. En halua arvostella heitä, vaan he vain eivät sopineet koskaan toisilleen, koska heillä ei ollut toistensa kanssa mitään yhteistä. Tältä pohjalta olen katsonut aviopareja , ja työpaikassani olen tavannut heitä useita . Joskus, mutta harvoin, olen nähnyt aviopareja, jotka ovat tyytyväisen ja onnellisen oloisia, eläessään yhteiselämäänsä. Ja olen huomannut, ett heidän suhteissaan on aina eräs yhteinen piirre, nimittäin he kunnioittavat toinen toistaan sellaisina, kuin toinen o, myös kaikessa vajavaisuudessaan. . Jos suhde alkaa niin, että ensin pitää alkaa toista muokkaamaan itselleen sopivaksi, niin se on kyllä hyvin todennäköisesti tuhoon tuomittu. Yleensä vastakkaiset tempperamentit täydentävät toisiaan , ja arvomaailman pitäisi olla samankaltainen ym..ym....
- Jim-82
milla5 kirjoitti:
Itse olen kasvanut onnettomassa , riitaisessa avioliitossa, jossa oli paljon lapsia. Isä ja äiti eivät sietäneet eivätkä kunnioittaneet toisiaan. En halua arvostella heitä, vaan he vain eivät sopineet koskaan toisilleen, koska heillä ei ollut toistensa kanssa mitään yhteistä. Tältä pohjalta olen katsonut aviopareja , ja työpaikassani olen tavannut heitä useita . Joskus, mutta harvoin, olen nähnyt aviopareja, jotka ovat tyytyväisen ja onnellisen oloisia, eläessään yhteiselämäänsä. Ja olen huomannut, ett heidän suhteissaan on aina eräs yhteinen piirre, nimittäin he kunnioittavat toinen toistaan sellaisina, kuin toinen o, myös kaikessa vajavaisuudessaan. . Jos suhde alkaa niin, että ensin pitää alkaa toista muokkaamaan itselleen sopivaksi, niin se on kyllä hyvin todennäköisesti tuhoon tuomittu. Yleensä vastakkaiset tempperamentit täydentävät toisiaan , ja arvomaailman pitäisi olla samankaltainen ym..ym....
Eri sukupuoli, samat elämänkokemukset ja ajatukset. Lämmitti mieltä nähdä, että joku nainenkin ajattelee vielä vähän samansuuntaisesti. Etäistä toivoa siis ehkä vielä on.
- saanti varma
surrender kirjoitti:
Luusisi et oma hankikulta on arvokas mutta naisille on tärkeintä näyttää et on komia mies vaikka se vähän hakkaakin välillä. Komia mies on status ja taviksen kans naiset ei kehtais julkisesti liikkua. Kulissin muurit on korkeat naisilla ja kunnon mies on vain myytti joka halutaan pitää kaukanaAla sinäkin juopoksi ja väkivaltaiseksi. Näin minäkin tein. :-D
- kiltti ja ujo mies
Aina jätetty m33 kirjoitti:
"Tyttöjen saamiseksi sänkyyn" No en tiedä. Olen itse elänyt pitkälle päälle kolmenkympin ikään suurimmaksi osaksi yksin mutta aina välillä kaksin. Asun yksin omistamassani asunnossa mutta yritys on kova siihen että joskus oikeasti saan PYSYVÄN parisuhteen. Joo saan sänkyyn naisia ihan omaa ikäluokkaani mutta suurin ongelma näissä on että suurinosa naisista ei halua minusta muuta kuin exän korviketta tai vaan sänky seuraa vaikkakin itse haluan ja tavoittelen pidempää suhdetta. Eikä sänkyyn saaminen ole suhteen tae. Viimeistään kolmen kk.n jo kiusalliseksikin muodostuneen rajapyykin jälkeen suhteet loppuu. Osa syy on se että mies ei saa omata mitään omia mieleipiteitä ja minun mielipide otetaan aina lopullisena hyökkäyksenä vastaan ja lopputulos on aina että "oli ihan kivaa mutta"
Mainitsen vielä senkin että en ole agressiivinen huutaja mesoaja luonne eli en ilmaise mielipiteitäni edes tiukkaan. Päinvastoin olen ennemmin herkkä ja tunteellinen ja siksi otankin pakit ja erot niin raskaasti että olen jo harkinnut koko parisuhteiden etsimisen lopettamista. Lopputulos on aina helvetin yksinäinen ja tyhjä olo.
Viime vuonna mulla oli kolme lyhyttä seurustelua ja jokainen nainen sanoi alkuun aina että "olet parasta mitä olen ikinä kohdannut" Herää kysymys mitä lume puhetta tuo on sillä eihän sitä "parasta" nyt luulis heppoisin perustein jättääkään vaikka hauskaa yhteistä on ollut ja seksi kuulemma on mahtavaa kanssani yms.
Tulen kyllä toimeen yksinänikin ja sukulaiset pitävätkin mua yksinäisenä sutena ja osa jopa pilkkaa homoksi kun kyllähän normaalilla tämän ikäisellä nainen on ja pysyy sekä lapsia. Puheet loukkaavat mutta annan niiden olla kun tiedänpähän itse mikä todellisuudessa olen.
On kivoja harrastuksia, mukava työ, mahtava koti sekä muutama tärkeä kaveri. Niillä voimin jaksan yksinäisen ja syrjäytyneen 30 miehen elämää aina siihen seuraavaan pettymykseen jonka joskus toivoisin päättyvän toisin kuin jätetyksi tulemiseen.'Mainitsen vielä senkin että en ole agressiivinen huutaja mesoaja luonne eli en ilmaise mielipiteitäni edes tiukkaan. Päinvastoin olen ennemmin herkkä ja tunteellinen'
Olet tuomittu. Tuollainen harmaa ja mielenkiinnoton nössö ei ikinä saa naista. - Kääntöpeili
surrender kirjoitti:
Luusisi et oma hankikulta on arvokas mutta naisille on tärkeintä näyttää et on komia mies vaikka se vähän hakkaakin välillä. Komia mies on status ja taviksen kans naiset ei kehtais julkisesti liikkua. Kulissin muurit on korkeat naisilla ja kunnon mies on vain myytti joka halutaan pitää kaukana'Luonteella ei ole merkitystä koska monet naiset seukkaa juoppojen ja väkivaltaisten miesten kanssa. '
Eipäs kun juuri luonteellahan on merkitystä. Nuo naiset ovat tunnistaneet *oikesti* kiltit miehet ja seurustelevat heidän kanssaan, kun taas tämä palsta on täynnä hirveän kauheita ja ilkeitä miehiä, kuten sinä, jotka eivät yhtään kunnioita ja palvo naisia. - ei uskoisi
milla5 kirjoitti:
Käsittämättömän hyvin kirjoitettu ollakseen tällä palstalla. On siis olemassa ihmisiäkin eikä vain femnordeja.
- mek
Aina jätetty m33 kirjoitti:
On kivoja harrastuksia, mukava työ, mahtava koti sekä muutama tärkeä kaveri. Niillä voimin jaksan yksinäisen ja syrjäytyneen 30 miehen elämää aina siihen seuraavaan pettymykseen jonka joskus toivoisin päättyvän toisin kuin jätetyksi tulemiseen.Sitten kun sinulla on näitä hoitoja riitävästi ja pidät niihin hyvät suhteet ja kun tekee seksiä mieli niin voit arpoja kenen luo menet ja se siitä. Muutama hyvää vakipaikka
missä käyt naisen luona sekstailemassa niin huomaat ettei sitä perisuhdetta tarvitakkaan vaan vakipano niin hyvä tulee.
- v*ituttaa
Ja sinkkujen yksinäisyydestä kun tehdään artikkeli, otetaan tietenkin esimerkkitapaukseksi parhaassa iässä oleva mies.
Mitenkäs keski-ikäiset ihmiset, vanhukset, naiset?
Vanhukset taitavat olla niitä kaikkein yksinäisimpiä ja osattomampia. Vanhuksista naiset kaikkein heikoimmilla, heillä on usein yksinäisyyden lisäksi myös köyhyyttä rasitteena. Eivät edes haaveile "keikoille" lähdöstä.
Yksinäisyys on nykyään stigma, kaikissa ikäluokissa.- joukkohysteriaaaaaaa
" Yksinäisyys on nykyään stigma, kaikissa ikäluokissa."
Se on kyllä tasan tarkkaan näin, ihan kaikissa ikäluokissa lapsesta vanhukseen.
Ja mikä tekee yksinäisyydestä helposti pysvän olotilan vaikka siitä pois pyrkisi on se, että kaikki karttavat yksin jäänyttä ihmistä jo pelkästään siksi kun hän on yksin jäänyt.
Tosin on myös ihmisiä jotka mieluummin elävätkin yksin, korkeintaan voi olla joku sukulainen jonka kanssa on vähän tekemisissä. Mutta silti yksinään viihtyvänäkin voi kokea kiusalliseksi ja jopa ahdistavaksikin sen kun tietää näin leimautuvansa kielteisesti ihmisten silmissä. - en suostu
joukkohysteriaaaaaaa kirjoitti:
Ja mikä tekee yksinäisyydestä helposti pysvän olotilan vaikka siitä pois pyrkisi on se, että kaikki karttavat yksin jäänyttä ihmistä jo pelkästään siksi kun hän on yksin jäänyt.
Tosin on myös ihmisiä jotka mieluummin elävätkin yksin, korkeintaan voi olla joku sukulainen jonka kanssa on vähän tekemisissä. Mutta silti yksinään viihtyvänäkin voi kokea kiusalliseksi ja jopa ahdistavaksikin sen kun tietää näin leimautuvansa kielteisesti ihmisten silmissä.leimattavaksi, uhriksi, syrjäytetyksi tms, EN! Tein juuri HS:n luokkakoneen kyselyn, jonka mukaan olen vähäosainen. Minä kun olen aina ollut tyytyväinen siihen, mitä minulla on ollut. Tuo tulos kirkasti kuitenkin sen idean, että yksilöt ei itse "vähäosaistu", syrjäydy, leimaudu jne, vaan meitä yritetään sysätä sinne vähäosaisiin, syrjäyttää jne. Pahinta kai, jos suostumme siihen? Stigmat kuin hihamerkit käsivarsissa valmiina joukkotuhontamestoille?
- jopo1
Vanhustyötä tehneenä sanoisin naisten olevan keskimäärin pärjäävämpiä kuin taas miehet. Naisilla on aina ollut kotityönsä, ystävänsä ja muut puuhansa, mutta mies jää vaimon kuoltua tai lähdettyä aika tyhjän päälle. Eivät välttämättä osaa edes puuroansa keittää. Masentuvat ja juovat yleensä yksinäisyyttään. Onneksi tämän päivän miehet osaavat usein laittaa ruokaa ja siivota. Monien iäkkäiden naisten kanssa juteltutuani lopputulos on se, että suurin osa ei ikinä enää huoli miestä riesakseen. :D
- mathelsa
Onpa taas tyylipuhdas osanotto keskusteluun. Entäs sitten? Eikö "parhaassa iässä" oleva mies saisi tuntea yksinäisyyttä tai eikö myös siitäkin saa puhua?
Itsekin tiedän lukuisia tapauksia, joissa käsitellään ja on käsitelty myös muiden luettelemiesi ryhmien yksinäisyyttä, joten miksi ihmeessä on asiaa ei voitaisi käsitellä vaikka myös sen "parhaassa iässä" olevan miehen näkökulmasta? Siksikö koska hän on "parhaassa iässä" ja mies? ihminen on siinä iässä missä hän on, ja jokaiselle oma yksinäisyys on subjektiivista, pitäisikö esim. 34-vuotiaan odottaa että hän on vaikka yli 64, että hän saa valittaa tai että häntä voidaan kuunnella? Ja vaihtaa vielä sukupuoltaan?
Jos tunnet tarvetta nostaa erikseen puheeksi muut ryhmät, niin mitäpä jos lopetat tuijottamasta napaasi ja esim. etsit keskustelupalstan jossa haluamasi aiheita käsitellään, tai avaat vaikka oman keskusteluketjun tai pyrit herättämään keskustelua muilla tavoilla, sen sijaan että valitat siitä että joku kehtaa keskustella muistakin kuin sinua kiinnostavista asioista tai yksinkertaisesti lopetat ihmisten arvottamisen esim. iän/suupuolen jne. mukaan ja koetat kuunnella heitä ihan ihmisinä.
Pikaisena esimerkkinä nettimaailmasta, hakukone antoi esim. sanoilla "vanhusten yksinäisyys" 22,400 osumaa, "Parhaassa iässä olevien miesten yksinäisyys" taas antoi 7,320 osumaa (joista suurin osa taitaa käsitellä lähinnä miesten yksinäisyyttä yleensä, sen suuremmin iän parhautta arvottamatta) ja ei kovin yllätyksellisesti naisten yksinäisyys toi n. 893,000 osumaa! Ja sinä kehtasit tulla äpittämään jos jossain joku kehtaakin mainita sanat mies ja yksinäisyys samassa lauseessa, kun jo pikainen otanta antoi osviittaa että keskustelun määrissä kyseinen ryhmä edustaa hännänhuippua.
Eli tämä "otetaan tietenkin esimerkkitaupaukseksi" on siis esimerkkitapaus josta esim. netissä on huomattavasti vähemmän pöhinää, kuin parista sinun mukaasi tärkeämmistä ryhmistä. Miksi ihmeessä siis et ole keskustelemassa siellä, vaihtoehtoja selvästi on, vaan haluat tässäkin keskittyä lähinnä oman sinun maailmasi ympärille? Millä ihmeen tavalla esim. sinkkumiehistä keskustelu on pois keskustelusta vanhusten yksinäisyydestä?
Minä en yksinkertaisesti ymmärrä ihmisiä, jotka tunkevat johonkin keskusteluun asenteella: "Miksi puhutte tästä asiasta joka ei kiinnosta minua, ettekä keskity asioihin jotka kiinnostavat minua ja ovat minulle tärkeämpiä/mielenkiintoisempia" jne. Jos teidän kaltaisienne vaateisiin suostuttaisiin, niin luuletko että me "pysähtyisimme" keskustelemaan esim. jostain vanhusten yksinäisyydestä, vai uskotko tosiaan ettei tältä pallolta löydy aiheita jotka ovat esim. "hieman" tärkeämpiä ja vakavampia kuin vaikka jonkun mummon yksinäisyys?
Seikka joka antaisi jollekin hengenheimolaisellesi oikeuden tulla meuhkaamaan siitä, miksi täällä keskitytään johonkin yksinäisiin mummoihin, vaikka esim. Afrikassa sadat tuhannet lapset kuolevat nälkään joka vuosi tai muuta vastaavaa. Vai onko jonkun vanhuksen yksinäisyys todella sinulle tärkeämpi kuin kuoleva lapsi? Oikeasti? Antaa lasten kuolla, kun tuolla on vanhus joka kaipaa juttuseuraa.
Ja mikä muuten tekee naisvanhuksista jotenkin erityisen köyhiä ja heikkoja? Eivätkö yleensä juuri he ole mm. sitä ryhmää joka perii esim. miehensä, joka kupsahtaa arviolta noin 5-6 vuotta ennen puolisoaan?
nimimerkillä: minua alkoi tuttaa hieman enemmän luettunani sinun avautumisesi - neuvvojeesus
en suostu kirjoitti:
leimattavaksi, uhriksi, syrjäytetyksi tms, EN! Tein juuri HS:n luokkakoneen kyselyn, jonka mukaan olen vähäosainen. Minä kun olen aina ollut tyytyväinen siihen, mitä minulla on ollut. Tuo tulos kirkasti kuitenkin sen idean, että yksilöt ei itse "vähäosaistu", syrjäydy, leimaudu jne, vaan meitä yritetään sysätä sinne vähäosaisiin, syrjäyttää jne. Pahinta kai, jos suostumme siihen? Stigmat kuin hihamerkit käsivarsissa valmiina joukkotuhontamestoille?
Otatkohan sä se testin turhan kirjaimellisesti? Itsekin olen sen mukaan vähäosainen, koska tällä hetkellä ei ole tuloja mistään. Ei mulla silti sen takia ole tunne että joku yrittäisi leimata mut väkisin johonkin syrjäytyneiden luokkaan. Kukaan ei oo veimässä meitä joukkotuhoamismestoille.
Hyvään itsetuntoon kuuluu se ettei kaikesta tarvitse nousta barrikadeille tai vetää hirveää raivopuolustusta päälle, jos (syystä tai syyttä) annettu palaute ei miellytä. - érokomana
joukkohysteriaaaaaaa kirjoitti:
Tosin on myös ihmisiä jotka mieluummin elävätkin yksin, korkeintaan voi olla joku sukulainen jonka kanssa on vähän tekemisissä. Mutta silti yksinään viihtyvänäkin voi kokea kiusalliseksi ja jopa ahdistavaksikin sen kun tietää näin leimautuvansa kielteisesti ihmisten silmissä."Tosin on myös ihmisiä jotka mieluummin elävätkin yksin, korkeintaan voi olla joku sukulainen jonka kanssa on vähän tekemisissä." Joo, olen valinnut tämän tien. MUTTA:" Mutta silti yksinään viihtyvänäkin voi kokea kiusalliseksi ja jopa ahdistavaksikin sen kun tietää näin leimautuvansa kielteisesti ihmisten silmissä. " Ja pas'kat viisveisaan mitä muut minusta ajattelevat, jos ei ole muuta puuhaa parempaa niin ajatelkoot, paskat!
- metsien mies
en suostu kirjoitti:
leimattavaksi, uhriksi, syrjäytetyksi tms, EN! Tein juuri HS:n luokkakoneen kyselyn, jonka mukaan olen vähäosainen. Minä kun olen aina ollut tyytyväinen siihen, mitä minulla on ollut. Tuo tulos kirkasti kuitenkin sen idean, että yksilöt ei itse "vähäosaistu", syrjäydy, leimaudu jne, vaan meitä yritetään sysätä sinne vähäosaisiin, syrjäyttää jne. Pahinta kai, jos suostumme siihen? Stigmat kuin hihamerkit käsivarsissa valmiina joukkotuhontamestoille?
Niin no, voisi tehdä ihan hyvää jättää tuollaiset kyselyt täyttämättä. Ei olisi välttämättä pahitteeksi laittaa netti kiinni ja kaikki mahdolliset mediat. En sano että niin pitäisi välttämättä tehdä, heitän vain ajatuksen että hyvinvointi saattaisi sitä kautta lisääntyä.
- interesting...
mathelsa kirjoitti:
Onpa taas tyylipuhdas osanotto keskusteluun. Entäs sitten? Eikö "parhaassa iässä" oleva mies saisi tuntea yksinäisyyttä tai eikö myös siitäkin saa puhua?
Itsekin tiedän lukuisia tapauksia, joissa käsitellään ja on käsitelty myös muiden luettelemiesi ryhmien yksinäisyyttä, joten miksi ihmeessä on asiaa ei voitaisi käsitellä vaikka myös sen "parhaassa iässä" olevan miehen näkökulmasta? Siksikö koska hän on "parhaassa iässä" ja mies? ihminen on siinä iässä missä hän on, ja jokaiselle oma yksinäisyys on subjektiivista, pitäisikö esim. 34-vuotiaan odottaa että hän on vaikka yli 64, että hän saa valittaa tai että häntä voidaan kuunnella? Ja vaihtaa vielä sukupuoltaan?
Jos tunnet tarvetta nostaa erikseen puheeksi muut ryhmät, niin mitäpä jos lopetat tuijottamasta napaasi ja esim. etsit keskustelupalstan jossa haluamasi aiheita käsitellään, tai avaat vaikka oman keskusteluketjun tai pyrit herättämään keskustelua muilla tavoilla, sen sijaan että valitat siitä että joku kehtaa keskustella muistakin kuin sinua kiinnostavista asioista tai yksinkertaisesti lopetat ihmisten arvottamisen esim. iän/suupuolen jne. mukaan ja koetat kuunnella heitä ihan ihmisinä.
Pikaisena esimerkkinä nettimaailmasta, hakukone antoi esim. sanoilla "vanhusten yksinäisyys" 22,400 osumaa, "Parhaassa iässä olevien miesten yksinäisyys" taas antoi 7,320 osumaa (joista suurin osa taitaa käsitellä lähinnä miesten yksinäisyyttä yleensä, sen suuremmin iän parhautta arvottamatta) ja ei kovin yllätyksellisesti naisten yksinäisyys toi n. 893,000 osumaa! Ja sinä kehtasit tulla äpittämään jos jossain joku kehtaakin mainita sanat mies ja yksinäisyys samassa lauseessa, kun jo pikainen otanta antoi osviittaa että keskustelun määrissä kyseinen ryhmä edustaa hännänhuippua.
Eli tämä "otetaan tietenkin esimerkkitaupaukseksi" on siis esimerkkitapaus josta esim. netissä on huomattavasti vähemmän pöhinää, kuin parista sinun mukaasi tärkeämmistä ryhmistä. Miksi ihmeessä siis et ole keskustelemassa siellä, vaihtoehtoja selvästi on, vaan haluat tässäkin keskittyä lähinnä oman sinun maailmasi ympärille? Millä ihmeen tavalla esim. sinkkumiehistä keskustelu on pois keskustelusta vanhusten yksinäisyydestä?
Minä en yksinkertaisesti ymmärrä ihmisiä, jotka tunkevat johonkin keskusteluun asenteella: "Miksi puhutte tästä asiasta joka ei kiinnosta minua, ettekä keskity asioihin jotka kiinnostavat minua ja ovat minulle tärkeämpiä/mielenkiintoisempia" jne. Jos teidän kaltaisienne vaateisiin suostuttaisiin, niin luuletko että me "pysähtyisimme" keskustelemaan esim. jostain vanhusten yksinäisyydestä, vai uskotko tosiaan ettei tältä pallolta löydy aiheita jotka ovat esim. "hieman" tärkeämpiä ja vakavampia kuin vaikka jonkun mummon yksinäisyys?
Seikka joka antaisi jollekin hengenheimolaisellesi oikeuden tulla meuhkaamaan siitä, miksi täällä keskitytään johonkin yksinäisiin mummoihin, vaikka esim. Afrikassa sadat tuhannet lapset kuolevat nälkään joka vuosi tai muuta vastaavaa. Vai onko jonkun vanhuksen yksinäisyys todella sinulle tärkeämpi kuin kuoleva lapsi? Oikeasti? Antaa lasten kuolla, kun tuolla on vanhus joka kaipaa juttuseuraa.
Ja mikä muuten tekee naisvanhuksista jotenkin erityisen köyhiä ja heikkoja? Eivätkö yleensä juuri he ole mm. sitä ryhmää joka perii esim. miehensä, joka kupsahtaa arviolta noin 5-6 vuotta ennen puolisoaan?
nimimerkillä: minua alkoi tuttaa hieman enemmän luettunani sinun avautumisesiTaitava ja sairas natsi kirjoittajana tuossa.Oletko AMK-kouluttautunut nuorukainen? Ei täällä mitään vanhuksia käy kirjoittamassa ja akateemista lukijaa ärsyttää tollaset tekstit.
- mathelsa
interesting... kirjoitti:
Taitava ja sairas natsi kirjoittajana tuossa.Oletko AMK-kouluttautunut nuorukainen? Ei täällä mitään vanhuksia käy kirjoittamassa ja akateemista lukijaa ärsyttää tollaset tekstit.
Aha ja hohhoijaa. Jos teksti jotain ärsyttää niin hyvä, minulla ei ole tarvetta miellyttää ketään.
Ja tunnetko sitten montakin akateemista? Vai viittaatko muka itseesi? Sitä on vain hieman vaikeahko uskoa, koska olettaisin että siinä tapauksessa olisi hallussa edes alkeellinen tapa antaa itse asiaan ja kommenttiin kohdistuvaa kritiikkiä, jonkun täysin asiaan liittymättömän natsittelun sijasta. Mutta toisaalta, eihän akateemisuuskaan mitään automaattisesti takaa.
Oman kokemukseni mukaan eri akateemisia ärsyttävät eri asiat, ihan henkilöstä riippuen (aivan kuten niitä ei-akateemisiakin), joten mitä merkitystä on yleensä tuoda esille ärsyttääkö jotain akateemista vai ei? Mikä on pointti?
Saati miten naurettavaa se yleensä on tällaisella anonyymillä palstalla jossa kuka tahansa voi väittää mitä tahansa. Ei ole mitään väliä ärsyttääkö joku teksti vaikka jotain kuussa käynyttä astronauttia, jos tyypin ainoa kontribuutio keskusteluun on tasoltaan lähinnä haistattelua tai natsittelua. Kunnioitan enemmän vaikka rikosrekisterin omaavaa moniongelmaista työtöntä kaljankittaajaa, joka edes yrittää eritellä palautettaan, kuin esim. jotain Suomen Akatemian professoria, jonka kritiikki olisi samaa tasoa kuin sinulla.
Mutta kysytkö ihmeessä niiltä ärsyyntyneiltä akateemisilta jopa sitä syytä ärsytykseen? Itse kun on tottunut, että palautetta antaessa tai jotain kommentoidessa vähän eritellään sitä kritiikkiä hieman muuten kuin natsittelemalla. Katso edes vähän mallia vaikka tuosta ylhäältä, jossa itse pyrin erittelemaan mikä minua siinä kommentoimassani kommentissa ärsytti ja mitä pidin typeränä ilman että tarvitsi kertaakaan tuhlata aikaa kirjoittajan henkilöön käymiseen. Kysy samalla myös mihin termi natsi yleensä viittaa, sekä apuja sen asian erittelemisen, mikä tuossa minun kommentissani edustaa kansallissosialismia.
ps. Huomaatko, edellä vaikka kuinka monta lausetta ja virkkettä peräkkäin ja yksikään ei alennu alakoulutason huuteluun. Se se varmaan sitä akateemista lukijaa ärsyttääkin. - heipä hei,
en suostu kirjoitti:
Sivusta kommentti. Kyllä minustakin se HS:n "luokkakone- artikkeli" oli ainoastaan törkeä. Siitäpä tuli tunne, että jotkut on innokkaasti taas ajamassa takaisin luokkkayhteiskuntaa Suomeen. Jossain määrin voin hyväksyä ihmisten sosiaalisen luokittelun esimerkiksi koulutuksen perusteella, koska viime vuosikymmeninä Suomessa on joka iikalla ollut mahdollisuus kouluttautua niin pitkälle kuin rahkeet itse kullakin on riittäneet, mutta osoittaa ainoastaan a very bad taste jaotella ihmisiä sosiologisesti varallisuuden perusteella. Voi kuvitella, kuinka se porvaritoimittaja on innoissaan suorastaan mässäilllyt aiheella, että mihin luokkaan itse kuuluisi ja mihin "naapurin reiska", jak...
Siitä on sitten enää lyhyt matka ihmisten jaotteluun älyn perusteella ja lopulta historian ja perhesuhteiden.
Oletteko muuten teinejä, te suurin osa Suomi24-kirjoittajista? Älyllisesti nuo juttunne "yksinäisyydestä" vaikuttavat aneemisilta. Kuka tahansa on mieluummin vaikka yksin, kuin Suomi24-palstan Sinkut-vakkarikirjoittajien kanssa... Siitä asiasta olen varma. - heipä hei,
metsien mies kirjoitti:
Niin no, voisi tehdä ihan hyvää jättää tuollaiset kyselyt täyttämättä. Ei olisi välttämättä pahitteeksi laittaa netti kiinni ja kaikki mahdolliset mediat. En sano että niin pitäisi välttämättä tehdä, heitän vain ajatuksen että hyvinvointi saattaisi sitä kautta lisääntyä.
Sosiaalinen "eliitti" (jos sellaista edes on olemassa) onkin just sitä porukkaa, joka ei roiku netissä. Vai kuka muka ei ole normijärkinen (auts tää termi, sori!) koskaan huomannut, että ei netin keskustelupalstoja ja mitään Facebookkeja jne. kansoita mitkään penaalin terävimmät kynät ( parhaat ajattelijat ja kirjoittajat) valtaosaltaan... Nuoret on siinäkin edellä, että -onneksi- ne on alkaneet jättää sellaiset paikat, missä ihmisiä leimataan tuotteiksi. Jos mun henkilökohtainen toive toteutuis, niin kymmenen vuoden päästä kukaan ei tietäisi koko Faceboookista enää mitään, ja koko pulju olis konkassa. Täysin turhia sellaiset netin sosiaaliset mediat, missä ihmisillä menee yksityisyys.
Ja tosiaan kun tossa HS:n tammikuun -2014 Kuukausiliiitteen ihmisten karsinoimisartikkelistakin puhuttiin (luokkakone, jne nöf nöf), niin sellaista kritiikkiä vois esittää Hesarillekin ja nauraa, että kun toimittajat on eniten niitä, jotka roikkuu netissä, niin se on jo suorastaan koomista Hesariltakin, että kuinka he _luulee_ kansankin olevan sellaisia, kuin itse ovat. Ei päivääkään, ettei joku toimittaja piiipitä sattumuksiaan Facebookista Hesarin paperilehdessä, vaikkei ne asiat kiinnosta ketään. - nilkki ja rujo mies
heipä hei, kirjoitti:
Sivusta kommentti. Kyllä minustakin se HS:n "luokkakone- artikkeli" oli ainoastaan törkeä. Siitäpä tuli tunne, että jotkut on innokkaasti taas ajamassa takaisin luokkkayhteiskuntaa Suomeen. Jossain määrin voin hyväksyä ihmisten sosiaalisen luokittelun esimerkiksi koulutuksen perusteella, koska viime vuosikymmeninä Suomessa on joka iikalla ollut mahdollisuus kouluttautua niin pitkälle kuin rahkeet itse kullakin on riittäneet, mutta osoittaa ainoastaan a very bad taste jaotella ihmisiä sosiologisesti varallisuuden perusteella. Voi kuvitella, kuinka se porvaritoimittaja on innoissaan suorastaan mässäilllyt aiheella, että mihin luokkaan itse kuuluisi ja mihin "naapurin reiska", jak...
Siitä on sitten enää lyhyt matka ihmisten jaotteluun älyn perusteella ja lopulta historian ja perhesuhteiden.
Oletteko muuten teinejä, te suurin osa Suomi24-kirjoittajista? Älyllisesti nuo juttunne "yksinäisyydestä" vaikuttavat aneemisilta. Kuka tahansa on mieluummin vaikka yksin, kuin Suomi24-palstan Sinkut-vakkarikirjoittajien kanssa... Siitä asiasta olen varma.Luokkayhteiskuntaa on ajettu jo edelliset 30 vuotta, aina 1980-luvulta saakka kun vasemmiston valta-asema alkoi järkkymään. Jo silloin povattiin tulevaisuutta jossa on A- ja B-luokan kansalaisia, ja nyt se tulevaisuus on toteutunut. Ja tietenkin on, kun sen eteen on nähty niin paljon vaivaa. Vielä kun joku kertoisi, mitä hyötyä tästä on?
- Ikisinkku M
Itseasiassa tuossa kuvastuu se suuri ero, naisia edustaa murrosikäisen lapsen äiti Anna joka kuvitteli olevansa vain puolisen vuotta sinkkuna ja miesten edustajana lapseton Jaakko joka ei ole koskaan elänyt pitkässä parisuhteessa eikä usko naisten kiinnostuvan ulkonäöstään. Annalla on pilvilinnat ja Jaakolla alemmuuskompleksi, tämä taitaa olla aika yleistä ja kumpikin lienee oppinut asenteensa vastakkaiselta sukupuolelta, Anna saanut aina kuulla perusteettomia kehuja ja Jaakkoa aina perusteetta hyljeksitty.
- ########&&&&&&%%%%%%
Tämä on se huomio jonka minäkin heti tein. On se tämä asia siinä ihan tyyppiesimerkein näkyvissä, joskin tämän siitä varmasti suurin osa lukijoista tyyten mistaa. On siinä tosiaankin mieletön ero näiden kahden tyypin yksinäisyydessä. Itse asiassa vähän erikoista on se, että ylipäätänsäkään jonkun koskaan seurustelemattoman miehen yksinäisyyttä edes mitenkään noteerataan. Normaalistihan tällaisia miehiä pidetään yksinkertaisesti vaan kelvottomina luusereina joiden elämän kokemukset ja tuntemukset eivät ole pelkästään yhdentekeviä asioita vaan sellaisia joista nimenomaan ei sovi puhua.
- 18+20
########&&&&&&%%%%%% kirjoitti:
Tämä on se huomio jonka minäkin heti tein. On se tämä asia siinä ihan tyyppiesimerkein näkyvissä, joskin tämän siitä varmasti suurin osa lukijoista tyyten mistaa. On siinä tosiaankin mieletön ero näiden kahden tyypin yksinäisyydessä. Itse asiassa vähän erikoista on se, että ylipäätänsäkään jonkun koskaan seurustelemattoman miehen yksinäisyyttä edes mitenkään noteerataan. Normaalistihan tällaisia miehiä pidetään yksinkertaisesti vaan kelvottomina luusereina joiden elämän kokemukset ja tuntemukset eivät ole pelkästään yhdentekeviä asioita vaan sellaisia joista nimenomaan ei sovi puhua.
Mitä tarkoittavat sanat "tyyten" ja "mistaa"?
- ########%%%%%%%%%%%?
18+20 kirjoitti:
Mitä tarkoittavat sanat "tyyten" ja "mistaa"?
Uskon että ymmärrät kyllä näiden sanojen tarkoituksen tässä. Haluat vaan tässä saivarrella sanoilla, niiinkuin kyllä niin monet haluavat takertua sanoilla saivarteluun. Sanoilla saivartelu on toki paikallaankin vaikkapa joidenkin matemaattisten teoreemojen kyseessä ollen, mutta tälläisen vapaan kirjoittelun kyseessä ollen minusta riittä se kun ymmärtää tarkoituksen. Merkitystäkin omaava keskustelu on jo lähtökohtaisesti mahdotontakin, jos osapuolilla ei ole tarkoitustakaan tulla ymmärretyksi tai ymmärtää toisia. Toki se on niin että vain täydellisen mielipuolen örinä voi olla sellaista millä ei ole mitään relevanssia siihen tilanteeseen nähden missä tämä örinä syntyy, mutta tämä ei ole vielä keskustelua vaikka periaatteessa siinäkin voi olla takana halua keskustella ja tulla ymmärretyksi mikä kylläkin on aivan keskeisen tärkeätä merkityksellistä ajatusten vaihtoa ajatellen.
Pahinta teksteissä on mielestäni pahasti vialliset lauserakenteet. Ne voivat tehdä asian vaikeaksi ymmärtää ja ovat muutenkin varsin kiusallisia. Valitettavasti tätä näkee paljon n.s. ammttijournalistienkin kirjoitteluissa ja nimenomaan siis englannin kielisissä teksteissä. Yksittäiset oudot sanat eivät välttämättä paljon haittaa tekstin ymmärtämisessä, ja silloinkin jos ne ovat keskeisen tärkeässä roolissa niin voi ne aina jostain sanakirjoista katsoa.
No
'tyyten' on tietääkseni ihan kelvollinen suomenkielen sana ja tarkoittaa tässä lähinnä samaa kuin täydellisesti.
'mistata' on taasen englannin kielestä otettu sana joka on kyllä jo vuosikymmeniäkin ollut hyvin yleisessä käytössä meillä, ja sen tarkoitus laajalti ymmärretään. Sanaa on tyypillisesti alettu meillä käyttää vähän toisin kuin miten sitä englannin kielessä käytetään. Esim. 'is something missing = onko jotain kateissa ' Mutta tässä siis 'tyyten mistaa' tarkoittaa suomeksi lähinnä 'täydellisesti jättää huomiotta' , tai ei niinkään aktiivisesti jätä huomiotta vaan 'tulkitsijalta täydellisesti jää huomiotta' Sitten vielä tuo niin-sana tähän eteen korostaa sitä mistaamisen täydellisyyttä. - sanakokenut
########%%%%%%%%%%%? kirjoitti:
Uskon että ymmärrät kyllä näiden sanojen tarkoituksen tässä. Haluat vaan tässä saivarrella sanoilla, niiinkuin kyllä niin monet haluavat takertua sanoilla saivarteluun. Sanoilla saivartelu on toki paikallaankin vaikkapa joidenkin matemaattisten teoreemojen kyseessä ollen, mutta tälläisen vapaan kirjoittelun kyseessä ollen minusta riittä se kun ymmärtää tarkoituksen. Merkitystäkin omaava keskustelu on jo lähtökohtaisesti mahdotontakin, jos osapuolilla ei ole tarkoitustakaan tulla ymmärretyksi tai ymmärtää toisia. Toki se on niin että vain täydellisen mielipuolen örinä voi olla sellaista millä ei ole mitään relevanssia siihen tilanteeseen nähden missä tämä örinä syntyy, mutta tämä ei ole vielä keskustelua vaikka periaatteessa siinäkin voi olla takana halua keskustella ja tulla ymmärretyksi mikä kylläkin on aivan keskeisen tärkeätä merkityksellistä ajatusten vaihtoa ajatellen.
Pahinta teksteissä on mielestäni pahasti vialliset lauserakenteet. Ne voivat tehdä asian vaikeaksi ymmärtää ja ovat muutenkin varsin kiusallisia. Valitettavasti tätä näkee paljon n.s. ammttijournalistienkin kirjoitteluissa ja nimenomaan siis englannin kielisissä teksteissä. Yksittäiset oudot sanat eivät välttämättä paljon haittaa tekstin ymmärtämisessä, ja silloinkin jos ne ovat keskeisen tärkeässä roolissa niin voi ne aina jostain sanakirjoista katsoa.
No
'tyyten' on tietääkseni ihan kelvollinen suomenkielen sana ja tarkoittaa tässä lähinnä samaa kuin täydellisesti.
'mistata' on taasen englannin kielestä otettu sana joka on kyllä jo vuosikymmeniäkin ollut hyvin yleisessä käytössä meillä, ja sen tarkoitus laajalti ymmärretään. Sanaa on tyypillisesti alettu meillä käyttää vähän toisin kuin miten sitä englannin kielessä käytetään. Esim. 'is something missing = onko jotain kateissa ' Mutta tässä siis 'tyyten mistaa' tarkoittaa suomeksi lähinnä 'täydellisesti jättää huomiotta' , tai ei niinkään aktiivisesti jätä huomiotta vaan 'tulkitsijalta täydellisesti jää huomiotta' Sitten vielä tuo niin-sana tähän eteen korostaa sitä mistaamisen täydellisyyttä.Mistaaminen on kyllä ihan oma keksintösi, missaamista tai ignoraamista voi suomeksikin käyttää.
- mistaa olen kuullut
sanakokenut kirjoitti:
Mistaaminen on kyllä ihan oma keksintösi, missaamista tai ignoraamista voi suomeksikin käyttää.
No mä olen kyllä kuullut tätä 'mistaa' käytettävän. Ainakin epämuodollisissa arkipuheissa lausuttuna niin, että aika selvästi tuo t kuulu s kirjaimen paikalla. Ilmeisesti se t on siinä lausuttu siksi, kun se on jotenkin sopivampi siihen paikkaan lausua. Ja se kuulostaakin paremmalta, kun sen tuplaässän niin mennen välttää
- Naisasialooseri.
Minäkin tunnen itseni luuseriksi ja epänormaaliksi.
- jjhh
On aika hottis 41-vuotiaaksi naiseksi jos tuo kuvassa oleva nainen on kyseinen Anna.
- Helka
"...yksinäisyyden voi voittaa opettelemalla nauttimaan siitä.
Ensin on hyvä oppia hoivaamaan ja ihailemaan itse itseään. Oma hyvinvointi välittyy muille. Hyvinvoivan ihmisen seuraan hakeudutaan. Itsekin haluaisit varmasti tyytyväisen ihmisen rinnallesi."
Asiaa.- dfgdfgfgd
Eli neuvotaan tulemaan itserakkaaksi kusipääksi kuten ne kunnon pelimiehetkin, ja sekös naisia viehättä. Jeesjees näin se homma menee.
- Tuwertti
"yksinäisyyden voi voittaa opettelemalla nauttimaan siitä.
Kyllä, ja sen lisäksi pitää opetella uudenlaista käyttäytymistä joka viehättää enemmän naisia.
Tarvitaan siis molempia
- pitää oppia sietämään kiveä kengässä, ja toisaalta
- pitää oppia tekniikoita sen poistamiseen.
Ylipäätäänhän tuossa jutussa keskityttiin yksinöisyyteen eronneiden kannalta, ja tuo koko elämänsä ilman pitkää parisuhdetta elänyt mies kuitattiin hyvin lyhyesti muutamalla lauseella. (Ja rivien välistä tässäkin tietty luettavissa, että on tuolla miehellä niitä parisuhteita kuitenkin ollut useampia, ne on vain kaikki tullut ryssittyä ennen pitkää.)
Selvästikin kirjottajan mielestä tärkeämpi aihe on niiden ihmisten yksinäisyys, joilla vielä vähän aikaa sitten on se kumppani ollut, kuin niiden jotka ovat oikeasti olleet aina yksin. Tästä voimme päätellä ainakin sen, että jutun kirjoittaja on itse eronnut vastikään.- Ikisinkku M
Siinä mielessä ymmärrän kirjoittajan näkökannan että usein ne epätoivoisimmat on juuri niitä vastaeronneita, varmaan joku ensimmäinen puoli vuotta eron jälkeen on kovaa aikaa kun on ihan uudessa tilanteessa, pidempään sinkkuna ollut on jo oppimut pärjäilemään tilanteensa kanssa eikä ole suurimmassa riskissä ajaa rekan keulaan tai muita älytömyyksiä tekemään.
Aika paljon varmaan uusioparisuhteista perustuu enemmän yksinäisyyden tuomaan läheisriippuvuuteen kuin oikeaan välittämiseen mitä taas pidempään sinkkuna olleet hakevat ja siksi vaikeammin pariutuvat. - habla.
Ikisinkku M kirjoitti:
Siinä mielessä ymmärrän kirjoittajan näkökannan että usein ne epätoivoisimmat on juuri niitä vastaeronneita, varmaan joku ensimmäinen puoli vuotta eron jälkeen on kovaa aikaa kun on ihan uudessa tilanteessa, pidempään sinkkuna ollut on jo oppimut pärjäilemään tilanteensa kanssa eikä ole suurimmassa riskissä ajaa rekan keulaan tai muita älytömyyksiä tekemään.
Aika paljon varmaan uusioparisuhteista perustuu enemmän yksinäisyyden tuomaan läheisriippuvuuteen kuin oikeaan välittämiseen mitä taas pidempään sinkkuna olleet hakevat ja siksi vaikeammin pariutuvat.Samaa mieltä.. Kuinka monta kertaa ihminen edes kykenee todellisia tunteita muodostamaan. Väitän, että eronneet hakee lähinnä kaveria ja vakipanoa parisuhteelta. Siksi se uusi aina tuntuu löytyvän niinku huit vain. Onhan niitä kun ottaa vaan jonkun.
Kun on ikänsä yksikseen asunut, niin sitä hakee sitten jotain ihan täydellistä. Ei halua sotkea omaa elämäänsä millään valjulla jutulla. Aina siinä jotain menettää parisuhteessa kuitenkin siitä, mitä se elämä on ollut sinkkuna. - Ikisinkku M
habla. kirjoitti:
Samaa mieltä.. Kuinka monta kertaa ihminen edes kykenee todellisia tunteita muodostamaan. Väitän, että eronneet hakee lähinnä kaveria ja vakipanoa parisuhteelta. Siksi se uusi aina tuntuu löytyvän niinku huit vain. Onhan niitä kun ottaa vaan jonkun.
Kun on ikänsä yksikseen asunut, niin sitä hakee sitten jotain ihan täydellistä. Ei halua sotkea omaa elämäänsä millään valjulla jutulla. Aina siinä jotain menettää parisuhteessa kuitenkin siitä, mitä se elämä on ollut sinkkuna.Niinpä, ei sitä ihan vähin ihmein halua lähteä horjuttamaan ihan mukavasti toimivaa tilannetta.
- kohtaamisia
Ikisinkku M kirjoitti:
Aika paljon varmaan uusioparisuhteista perustuu enemmän yksinäisyyden tuomaan läheisriippuvuuteen kuin oikeaan välittämiseen mitä taas pidempään sinkkuna olleet hakevat ja siksi vaikeammin pariutuvat.Luulen että vasta hiljattain eronneilla tuo toisen ihmisen kaipuu on niin valtava, koska varmasti Se ex suhde on ollut raskas jo pitkään, ennenkuin eroon on päädytty. Sitten päätöksen myötä tavallaan tippuu "tyhjän päälle", yksinäisyyteen. Mutta tuo tunne olisi vain kestettävä ja itsensä kohdattava. Mutta miksi tuohon tilanteeseen ei voisi joku taho tarjota jonkinlaista "palvelua, tapaamisia", missä samanlaisessa tilanteessa olevat voisivat ilman parisuhdetavoitetta keskustella ja jakaa yhdistävää tilannettaan. Jos sitten arvomaailmat ym. Siihen ajallaan johtavat, että siitä syntyy jotain muutakin, niin Se on sitten niin tarkoitettu, mutta parinhaku ei olisi itseisarvo tapaamisissa.
- rauhaonni
Ikisinkku M kirjoitti:
Aika paljon varmaan uusioparisuhteista perustuu enemmän yksinäisyyden tuomaan läheisriippuvuuteen kuin oikeaan välittämiseen mitä taas pidempään sinkkuna olleet hakevat ja siksi vaikeammin pariutuvat.Aika hieno havainto sinulla. Asian ytimeen monessa komentissasi. Juuri näin, "parisuhde ei ole kahden yksinäisen läheisriippuvuutta vaan täysin aitoa välittämistä." Lisäisin sen henkisen yhteyden, joka perustuu kaikkeen hyvään huomiseen ja menneeseen. Rohkeat etsivät sitä oikeaa parisuhdetta, kaikista rohkeimmat pysyvät vuosikymmeniä suhteessa ja ratkovat sen tuomat ongelmat.
Ihmiset on erilaisia, jotkut pitävät enemmän omasta rauhasta (ovat herkempiä sosiaalisesti, toiset eivät). Ja nämä, jotka pitävät rauhasta ovat sosiaalisten mielestä yksinäisiä, eivät välttämättä omasta mielestä. Olisi kiva, jos ajateltaisiin joskus liiallista sosiaalisuuttakin negatiivisina asiana, sitäkin se voi olla. - selvitysmies
kohtaamisia kirjoitti:
Luulen että vasta hiljattain eronneilla tuo toisen ihmisen kaipuu on niin valtava, koska varmasti Se ex suhde on ollut raskas jo pitkään, ennenkuin eroon on päädytty. Sitten päätöksen myötä tavallaan tippuu "tyhjän päälle", yksinäisyyteen. Mutta tuo tunne olisi vain kestettävä ja itsensä kohdattava. Mutta miksi tuohon tilanteeseen ei voisi joku taho tarjota jonkinlaista "palvelua, tapaamisia", missä samanlaisessa tilanteessa olevat voisivat ilman parisuhdetavoitetta keskustella ja jakaa yhdistävää tilannettaan. Jos sitten arvomaailmat ym. Siihen ajallaan johtavat, että siitä syntyy jotain muutakin, niin Se on sitten niin tarkoitettu, mutta parinhaku ei olisi itseisarvo tapaamisissa.
Siinä mielessä olisikin hyvä olla joku kanava, vertaisryhmä, jossa mahdollisesti puida nousevat jutut. muuten uudet suhteet väärään aikaan, keskeneräiseen tilanteeseen, johtavat lyhyeen parisuhteeseen, laastarisuhteeseen. voi olla että 2 samansalista parantelevat toisiaan. Voi olla, että eheytymisen jälkeen mennään yhdessä tai sitten erikseen.
Parisuhteella paremmat mahdollisuudet onnistua, jos vanhat suhteet setvitty jo.
- sinkku-m 30+
En koe itseäni mitenkään yksinäiseksi, vaikka vietän merkittävän osan vapaa-ajastani yksin ja en ole koskaan ollut minkäänlaisessa parisuhteessa. Ehkä osittain luonnekysymys, mutta varmasti myös ihminen tottuu yksinelämiseen ja se tuntuu ihan normaalilta. Toki välillä miettii minkälaista parisuhteessa eläminen olisi, mutta ulkonäkökompleksisena ihmisenä pidän pariutumista erittäin epätodennäköisenä.
Yksinelämisen vastapainona panostan itseeni todella paljon. Minulle on tärkeää hyvä tulotaso, pukeutuminen, urheilullisuus, matkustelu ja harrastukset. En tietenkään väitä että nämä jotenkin korvaisivat naisen läheisyyden. Sitä mitä ei ole koskaan kokenut, ei kuitenkaan oikein osaa kaivata. - oijrg3
ATMit ei olekaan ihmisarvon arvoisia joten heidän yksinäisyydellään ei ole mitään merkitystä.
- jjhh
Hyviä kommentteja tuossa artikkelin kommenttiosiossa. Saisipa tämänkin saitin keskustelun tason samalle tasolle.
Itseäni miellytti eniten kommentti kuinka yksinäisyys ei ole sairaus. - ugly man
Ja minä tunnen itseni kans luuseriksi koska kaikki ketkä tunnen niin seurustelee, veli, serkut ja kaverit ja itse en ole seurustellut 10 vuoteen.
- jjhh
Teki niin tai näin niin aina väärinpäin. Jos ei pysty elämään onnellisena ilman suhdetta on läheisriippuvainen. Jos on tyytyväinen elämäänsä sinkkuna eikä edes halua suhdetta niin on sitoutumiskammoinen.
- M29
En ole tyytyväinen elämääni sinkkuna, mutten halua parisuhdettakaan. Minulla ei ole sellaista ikinä ollut enkä usko sellaiseen kykeneväni. En halua, että kukaan näkee alennustilaani ja todellista minääni. Työttömyys ja rahan puute vaivaa, henkinen puoli on sirpaleina. Haluan pois.
- uuttrfghjkmnnvccghjj
Faktahan on että yksinäisyys on täysin korjattavissa oleva oma vika.
- sdd
Sieltähän se totuus taas tuli. Kerro vielä illan lottonumerot ja miten Lähi-Itään saataisiin rauha.
- %%%%%%%?????????????
Miksei yksinäisyys aina jossainmäärin itse korjattavissakin asia ole, joskin tämä edellyttää sitä että ainakin jotkut ovat myös vastavuoroisesti asianomaisen yksinäisen seurasta kiinnostuneita, ja tämä asia taasen ei välttämättä realisoidu pelkästään omia käyttäytymistapoja ja harrastuksia muuttamalla sen mitä niitä muuttamaan pystyy.
Minä kuitenkin sanoisi että fakta näissä asioissa on paremminkin se, että ihmiset karttavat yksin jääneen seuraa ja tapaavat myös torjua hänen seuranhakuyrityksiään jo yksinomaan siksi kun hän on yksinäiseksi päätynyt tai jäänyt. - ......
Niin esimerkiksi pistoolilla tai hirttoköydellä...
- uuttrfghjkmnnvccghjj
%%%%%%%????????????? kirjoitti:
Miksei yksinäisyys aina jossainmäärin itse korjattavissakin asia ole, joskin tämä edellyttää sitä että ainakin jotkut ovat myös vastavuoroisesti asianomaisen yksinäisen seurasta kiinnostuneita, ja tämä asia taasen ei välttämättä realisoidu pelkästään omia käyttäytymistapoja ja harrastuksia muuttamalla sen mitä niitä muuttamaan pystyy.
Minä kuitenkin sanoisi että fakta näissä asioissa on paremminkin se, että ihmiset karttavat yksin jääneen seuraa ja tapaavat myös torjua hänen seuranhakuyrityksiään jo yksinomaan siksi kun hän on yksinäiseksi päätynyt tai jäänyt.Mikä estää ihmistä liittymästä johonkin seuraan, menemästä kursseille tai kouluun tms. missä yhteisellä tekemisellä on jonkinlainen tarkoitus?
Jos taas häpeää itseään liikaa niin voi vaikka mennä toiseen kaupunkiin missä on tuntematon. - 4+6
uuttrfghjkmnnvccghjj kirjoitti:
Mikä estää ihmistä liittymästä johonkin seuraan, menemästä kursseille tai kouluun tms. missä yhteisellä tekemisellä on jonkinlainen tarkoitus?
Jos taas häpeää itseään liikaa niin voi vaikka mennä toiseen kaupunkiin missä on tuntematon.Ei mikään. Mutta noilla keinoilla ei kuitenkaan pääse eroon ikisinkkuudesta.
- Helka
4+6 kirjoitti:
Ei mikään. Mutta noilla keinoilla ei kuitenkaan pääse eroon ikisinkkuudesta.
Sillä pääsee, kun istuu kotona ja kirjoittelee Sinkut-palstalle?
Ihan oman mielenterveydenkin kannalta kannattaisi välillä kokeilla jotain muuta. Ja entä sitten, kun joskus pääset naisen kanssa treffeille; mitä vastaat, kun hän kysyy mitä harrastat, mikä sinua kiinnostaa, miten käytät vapaa-aikasi? - aivan joutavia ne on
4+6 kirjoitti:
Ei mikään. Mutta noilla keinoilla ei kuitenkaan pääse eroon ikisinkkuudesta.
Eipä taida tosiaankaan olla edellisellä ainakaan mitään omakohtaista kokemusta noista ehdottamistaan asioista mitkä hän katsoo keinoiksi päästä eroon yksinäisyydestä tai sosiaalisesta syrjäytymiskierteestä, puhumattakaan siitä että ne helpottaisvat naisetonta p/s-kokematonta miestä löytämään itsellen naista. Ihan vielä noita kliseemäisiäkin ehdotuksia siinä 'mene kursseille tai harrastuksiin mukaan' ja sitten 'muuta uudelle itsellesi oudolle paikkakunnalle' Kyllähän nämä jutut on kuultu, ja niin moni tietää omasta kokemuksestaankin että ei juurikaan näillä jutuilla yksinäinen mies mitään kvereita voi saada, saati että ne yksinäinäistä p/s-kokemattonta miestä auttaisivat naista itselleen löytämään.
- Ikisinkku M
Helka kirjoitti:
Ihan oman mielenterveydenkin kannalta kannattaisi välillä kokeilla jotain muuta. Ja entä sitten, kun joskus pääset naisen kanssa treffeille; mitä vastaat, kun hän kysyy mitä harrastat, mikä sinua kiinnostaa, miten käytät vapaa-aikasi?Ihan oman mielenterveyden kannalta kannattaisi ajatella asioita ihan omalta kannaltaan eikä siltä mitä joku muu ehkä ajattelee. Jos alkaa tekemään asioita muita miellyttääkseen on se enimmäkseen vain teeennäistä ajanhukkaa.
- %%%%%%%%%???????????
Helka kirjoitti:
Ihan oman mielenterveydenkin kannalta kannattaisi välillä kokeilla jotain muuta. Ja entä sitten, kun joskus pääset naisen kanssa treffeille; mitä vastaat, kun hän kysyy mitä harrastat, mikä sinua kiinnostaa, miten käytät vapaa-aikasi?Tälläkin palstalla on kyllä kaikenlaisia yksinäisiä miehiä joilla voi olla todella paljon kokemusta juuri näistäkin asioista, muutoista toisille paikkakunnille ja maapallon toiselle puolellekkin, töitä ja opiskeluja, ja tehty ja luettu on todella paljon muuta kuin nettipalstoja seurattu, mitä tätä nettiä nyt ei monellakaan edes ole ollut käytössäänkään vielä niin montaa vuotta.
- Helka
%%%%%%%%%??????????? kirjoitti:
Tälläkin palstalla on kyllä kaikenlaisia yksinäisiä miehiä joilla voi olla todella paljon kokemusta juuri näistäkin asioista, muutoista toisille paikkakunnille ja maapallon toiselle puolellekkin, töitä ja opiskeluja, ja tehty ja luettu on todella paljon muuta kuin nettipalstoja seurattu, mitä tätä nettiä nyt ei monellakaan edes ole ollut käytössäänkään vielä niin montaa vuotta.
"tätä nettiä nyt ei monellakaan edes ole ollut käytössäänkään vielä niin montaa vuotta"
18 vuotta olen itse nettiä aktiivisesti käyttänyt. Enkä ole edes mikään nörtti. - Helka
aivan joutavia ne on kirjoitti:
Eipä taida tosiaankaan olla edellisellä ainakaan mitään omakohtaista kokemusta noista ehdottamistaan asioista mitkä hän katsoo keinoiksi päästä eroon yksinäisyydestä tai sosiaalisesta syrjäytymiskierteestä, puhumattakaan siitä että ne helpottaisvat naisetonta p/s-kokematonta miestä löytämään itsellen naista. Ihan vielä noita kliseemäisiäkin ehdotuksia siinä 'mene kursseille tai harrastuksiin mukaan' ja sitten 'muuta uudelle itsellesi oudolle paikkakunnalle' Kyllähän nämä jutut on kuultu, ja niin moni tietää omasta kokemuksestaankin että ei juurikaan näillä jutuilla yksinäinen mies mitään kvereita voi saada, saati että ne yksinäinäistä p/s-kokemattonta miestä auttaisivat naista itselleen löytämään.
Anna toki omat ehdotuksesi.
- tämän jo arvasinkin
Helka kirjoitti:
"tätä nettiä nyt ei monellakaan edes ole ollut käytössäänkään vielä niin montaa vuotta"
18 vuotta olen itse nettiä aktiivisesti käyttänyt. Enkä ole edes mikään nörtti.noista aiemmista kommenteistasi, että olet itse näitä varsinaisia netissä roikkuneita. Mutta älä siitä päättele että kaikki muutkin olisivat olleet kaltaisiasi nettiroikkujia. Ihmiset kyllä tapaavat aina tulkitsemaan asioita sitä taustaa vasten mitä kokemusta heillä takanaan on, ja siksi tulkinnoillaan päätyvät usein kertomaan itsestään juuri niitä asioita mitä he karttaisivat suoraan kertoa.
- iiuuyttggjkkiiuuyttf
aivan joutavia ne on kirjoitti:
Milläs sitten ihminen saa kavereita, uusia suhteita jollei olemalla ihmisten kanssa tekemisissä? Ratkaisu on aivan sama yksinäisyyteen kuin muihinkin asioihin, asioiden tekeminen.
- ++++++++%%%%%%%%%%%%
iiuuyttggjkkiiuuyttf kirjoitti:
Milläs sitten ihminen saa kavereita, uusia suhteita jollei olemalla ihmisten kanssa tekemisissä? Ratkaisu on aivan sama yksinäisyyteen kuin muihinkin asioihin, asioiden tekeminen.
Kyllä niinkin mutta nuo esitetyt paikat mihin mennä ja muutot nyt vaan ovat sellaisia asioita, että juuri niistä ei näissä mainituissa asioissa mitä todennäköisemmin mitään hyötyä ole. Muuttaminen uudelle oudolle paikkakunnalle voi lisäksi todennäköisemmin päätyä vielä huonontamaankin kaverien/naisten saantia kuin mitä sitä parantamaan. Jos kuuluu joihinkin yhteisöihin jotka tomivat ja kantavat myös sille uudellekkin muuttopaikkakunnalle niin silloin sitä kautta voi tutustua uusiin ihmisiin siellä. Mutta siis täysin outona oudolle paikkakunnalle ilman mitään yhteyksiä entiseen muuttaen et kovin todennäköisesti mitään kavereita sieltä saa.
- Naisasialooseri.
++++++++%%%%%%%%%%%% kirjoitti:
Kyllä niinkin mutta nuo esitetyt paikat mihin mennä ja muutot nyt vaan ovat sellaisia asioita, että juuri niistä ei näissä mainituissa asioissa mitä todennäköisemmin mitään hyötyä ole. Muuttaminen uudelle oudolle paikkakunnalle voi lisäksi todennäköisemmin päätyä vielä huonontamaankin kaverien/naisten saantia kuin mitä sitä parantamaan. Jos kuuluu joihinkin yhteisöihin jotka tomivat ja kantavat myös sille uudellekkin muuttopaikkakunnalle niin silloin sitä kautta voi tutustua uusiin ihmisiin siellä. Mutta siis täysin outona oudolle paikkakunnalle ilman mitään yhteyksiä entiseen muuttaen et kovin todennäköisesti mitään kavereita sieltä saa.
Totta. Niistä ei ole mitään hyötyä. ATM kaverini muutti toiselle paikkakunnalle ja meni töihin, mutta naista ei näy.
- Naisasialooseri.
Helka kirjoitti:
Anna toki omat ehdotuksesi.
Ei niitä ole. Jos olisi, niin ei olisi AT-miehiäkään.
- Ei hyödytä
uuttrfghjkmnnvccghjj kirjoitti:
Mikä estää ihmistä liittymästä johonkin seuraan, menemästä kursseille tai kouluun tms. missä yhteisellä tekemisellä on jonkinlainen tarkoitus?
Jos taas häpeää itseään liikaa niin voi vaikka mennä toiseen kaupunkiin missä on tuntematon.Mikään ei estä yksinäistä ihmistä liittymästä johonkin seuraan. Itse olen harrastanut työväenopiston maalauskursseja. Niillä oppii öljyvärimaalauksen perustaidot, joista voi olla hyötyä tai iloa.
Mitään seuraa näiltä kursseilta ei kuitenkaan löydy.
Mikään ei estä yksinäistä ihmistä viemästä opintojaan loppuun ja valmistumasta. Itse olen tehnyt tämänkin.
Mitään seuraa tällä tavalla ei kuitenkaan löydy.
Töitäkin voi tehdä, ja saada mukavasti rahaa. Työpaikka ei kuitenkaan ole mikään seurustelupaikka. Siellä tedään työtä.
Kaupungilla voi kävellä jos siltä tuntuu. Mitään seuraa sieltä ei kuitenkaan löydä, paitsi maksullista.
Itse olen lakannut etsimästä seuraa jo vuosikymmeniä sitten. Ei se ole vaivan arvoista. Jos haluan oppia maalaamaan, menen maalauskurssille. Jos haluan auton, ostan auton. Jos haluan seuraa, ostan seuraa. Jos haluan seksiä, ostan seksiä. On naurettavaa kuvitella, että menemällä maalauskurssille, löytäisi seuraa. On naurettavaa kuvitella, että ostamalla auton, saisi seksiä, ellei auto sitten ole jokin Ferrari. Ostamalla suoraan seksiä seilviäsi kuitenkin 500 000 euroa halvemmalla.
Jos haluat jotakin tiettyä, hanki suoraan sitä mitä haluat yksinkertaisimmalla ja helpoimmalla tavalla Ei niin, että kärsinpä hirveät tuskat ja näen tolkuttomasti vaivaa jonkin toissijaisen asian eteen, ja kuvittelen sitä kautta saavani jotain aivan muuta. Muista myös ettei ainakaan köyhälle mikään ole ilmaista, ja ihminen on ihmiselle susi. - Ehkei se
Naisasialooseri. kirjoitti:
Totta. Niistä ei ole mitään hyötyä. ATM kaverini muutti toiselle paikkakunnalle ja meni töihin, mutta naista ei näy.
edes halunnut sitä, vaan kaltaisistasi besserwissereistä eroon?
- Miten siis
Ei hyödytä kirjoitti:
Mikään ei estä yksinäistä ihmistä liittymästä johonkin seuraan. Itse olen harrastanut työväenopiston maalauskursseja. Niillä oppii öljyvärimaalauksen perustaidot, joista voi olla hyötyä tai iloa.
Mikään ei estä yksinäistä ihmistä viemästä opintojaan loppuun ja valmistumasta. Itse olen tehnyt tämänkin.
Töitäkin voi tehdä, ja saada mukavasti rahaa. Työpaikka ei kuitenkaan ole mikään seurustelupaikka. Siellä tedään työtä.
Kaupungilla voi kävellä jos siltä tuntuu. Mitään seuraa sieltä ei kuitenkaan löydä, paitsi maksullista.
Itse olen lakannut etsimästä seuraa jo vuosikymmeniä sitten. Ei se ole vaivan arvoista. Jos haluan oppia maalaamaan, menen maalauskurssille. Jos haluan auton, ostan auton. Jos haluan seuraa, ostan seuraa. Jos haluan seksiä, ostan seksiä. On naurettavaa kuvitella, että menemällä maalauskurssille, löytäisi seuraa. On naurettavaa kuvitella, että ostamalla auton, saisi seksiä, ellei auto sitten ole jokin Ferrari. Ostamalla suoraan seksiä seilviäsi kuitenkin 500 000 euroa halvemmalla.
Jos haluat jotakin tiettyä, hanki suoraan sitä mitä haluat yksinkertaisimmalla ja helpoimmalla tavalla Ei niin, että kärsinpä hirveät tuskat ja näen tolkuttomasti vaivaa jonkin toissijaisen asian eteen, ja kuvittelen sitä kautta saavani jotain aivan muuta. Muista myös ettei ainakaan köyhälle mikään ole ilmaista, ja ihminen on ihmiselle susi.ehdottaisit toimimaan tilanteessa jossa henkilö haluaa avioliittoa? Ja siihen lapsia? Miten tällaiset saisi järjestymään suoraan ja yksinkertaisimmalla tavalla sekä näkemättä hirveästi vaivaa ja kärsimättä suurta tuskaa?
- mies_31vee_sinkku
++++++++%%%%%%%%%%%% kirjoitti:
Yksinäistä miestä kartetaan harrastupiireissä yms. outona tyyppinä, joka tehokkaasti estää uusien ystävyyssuhteiden luomisen. Loputon kierre on valmis...
Ei hyödytä kirjoitti:
Mikään ei estä yksinäistä ihmistä liittymästä johonkin seuraan. Itse olen harrastanut työväenopiston maalauskursseja. Niillä oppii öljyvärimaalauksen perustaidot, joista voi olla hyötyä tai iloa.
Jos haluat jotakin tiettyä, hanki suoraan sitä mitä haluat yksinkertaisimmalla ja helpoimmalla tavalla Ei niin, että kärsinpä hirveät tuskat ja näen tolkuttomasti vaivaa jonkin toissijaisen asian eteen, ja kuvittelen sitä kautta saavani jotain aivan muuta. Muista myös ettei ainakaan köyhälle mikään ole ilmaista, ja ihminen on ihmiselle susi."Mikään ei estä yksinäistä ihmistä viemästä opintojaan loppuun ja valmistumasta. Itse olen tehnyt tämänkin."
Tutkinnon lakkauttaminen estää aika tehokkaasti opintojen loppuun viemistä ja valmistumista.- Helpoin ratkaisu
Miten siis kirjoitti:
ehdottaisit toimimaan tilanteessa jossa henkilö haluaa avioliittoa? Ja siihen lapsia? Miten tällaiset saisi järjestymään suoraan ja yksinkertaisimmalla tavalla sekä näkemättä hirveästi vaivaa ja kärsimättä suurta tuskaa?
Rahalla saa kaikkea, jopa postimyyntivaimoja. En neuvo ketään kuitenkaan kokeilemaan moista. Naiset tulevat halvemmaksi irtonumeroina kuin kestotilauksena.
- 2+9
Miten siis kirjoitti:
ehdottaisit toimimaan tilanteessa jossa henkilö haluaa avioliittoa? Ja siihen lapsia? Miten tällaiset saisi järjestymään suoraan ja yksinkertaisimmalla tavalla sekä näkemättä hirveästi vaivaa ja kärsimättä suurta tuskaa?
Juotat änkyräkänniin ja viet vihille.
Yleensä en siihen yllytä.
Pitkäkestoisuudesta en tiedä, jos on muuten uskollista sorttia,
voi tulla pitkäkestoinen suhde. Ja ettei ole paljon häiriömomentteja, monumentaalisia sellaisia.
- poppi9876
Kun tyttöjä syntyy huomattavasti vähemmän kuin poikia, on vain fakta ettei naisia riitä kaikille. Kaikissa alle 54v ikäluokissa miehiä on paljon enemmän kuin naisia, siksi suuri joukko miehiä ei löydä naista. Yli 60 vuotiaissa on naisia 20x enemmän kuin miehiä, siksi kokonaismäärässä asukkaista naisia on suomessa paljon enemmän, mutta se ei nuorta poikamiestä auta tippaakaan.
Naisia vaan ei ole jokaiselle miehelle syntynytkään. On satoja tuhansia miehiä Suomessa joille sitä oikeaa ei ole koskaan syntynyt.
Surullista mutta totta, vika ei siis ole sinussa, sinkkumies.- jjhh
Tuo on tota muta kun otetaan vielä huomioon, että pieniltä paikakunnilta nimenomaan nuoret naiset muuttavat enemmän pois kuin miehet niin seurauksena on se, että noille paikkakunnille jää väkisinkin valtaisan suuri naisettomien miesten joukko ja niistä vähemmistä naisista käy kiivas taistelu. Ei ihme, että nimenomaan pikkupaikkakunnilla itsemurhat, alkoholismi ja väkivalta ovat suurempia ongelmia kuin kasvukeskuksissa.
Sen sijaan mikä selittää sen, että suurissa kaupungeissakin, joissa naisia on yhtä paljon tai jopa enemmän kuin miehiä, niin atm-ongelma on olemassa? - 2+19
jjhh kirjoitti:
Tuo on tota muta kun otetaan vielä huomioon, että pieniltä paikakunnilta nimenomaan nuoret naiset muuttavat enemmän pois kuin miehet niin seurauksena on se, että noille paikkakunnille jää väkisinkin valtaisan suuri naisettomien miesten joukko ja niistä vähemmistä naisista käy kiivas taistelu. Ei ihme, että nimenomaan pikkupaikkakunnilla itsemurhat, alkoholismi ja väkivalta ovat suurempia ongelmia kuin kasvukeskuksissa.
Sen sijaan mikä selittää sen, että suurissa kaupungeissakin, joissa naisia on yhtä paljon tai jopa enemmän kuin miehiä, niin atm-ongelma on olemassa?"Sen sijaan mikä selittää sen, että suurissa kaupungeissakin, joissa naisia on yhtä paljon tai jopa enemmän kuin miehiä, niin atm-ongelma on olemassa?"
Niinpä. Ja ainakin yhteen aikaan väitettiin, että 30 vuotiaana naisena on suurempi todennäköisyys joutua terrorismin uhriksi kuin "päästä" naimisiin.
Ei siis voi olla kyse siitä, etteikö naisia riittäisi. - ATM:yys on kierre
jjhh kirjoitti:
Sen sijaan mikä selittää sen, että suurissa kaupungeissakin, joissa naisia on yhtä paljon tai jopa enemmän kuin miehiä, niin atm-ongelma on olemassa?Mä luulen että selitys on ainakin osaksi siinä, että nämä suurissa kaupungeissakin (missä niitä naisiakin suhteellisesti paremmin on) AT-miehiksi päätyneet ovat kuitenkin kehittyneet AT-miehiksi jossain sellaisissa olosuhteissa tai alueillakin missä niitä naisia huonommin on ollut. Ja kuten se hyvin tiedossa on, niin myöhemmin muuttaminen paremmille naisalueille ei sitten helposti sekään enää tätä tilannetta muuksi voi korjata, ajan kuluessa AT-mieheksi päätynyt ajautuu vaan enemmän ja enemmän ulos näistä kuvioista. Naisillehan miehen p/s-kokemattomuus alkaa olla ylitsepääsemätönkin turn-off-tekijä viimeistään miehen ollessa 30v ja paha turn-off tekijä jo 20v iästä ylöspäin.
- suurkuluttajia myös
ATM:yys on kierre kirjoitti:
Mä luulen että selitys on ainakin osaksi siinä, että nämä suurissa kaupungeissakin (missä niitä naisiakin suhteellisesti paremmin on) AT-miehiksi päätyneet ovat kuitenkin kehittyneet AT-miehiksi jossain sellaisissa olosuhteissa tai alueillakin missä niitä naisia huonommin on ollut. Ja kuten se hyvin tiedossa on, niin myöhemmin muuttaminen paremmille naisalueille ei sitten helposti sekään enää tätä tilannetta muuksi voi korjata, ajan kuluessa AT-mieheksi päätynyt ajautuu vaan enemmän ja enemmän ulos näistä kuvioista. Naisillehan miehen p/s-kokemattomuus alkaa olla ylitsepääsemätönkin turn-off-tekijä viimeistään miehen ollessa 30v ja paha turn-off tekijä jo 20v iästä ylöspäin.
Toinen ilmeinen selitys on siiinä, että näissä suurissa kaupungeissa missä niitä naisiakin suhteellisesti paremmin on, on myös tosipaljon naisia panoverkostoissaan pitäviä naisten nussintaan keskittyviä YT-miehiä, ja siksi naisia voi olla vielä vaikeamminkin saatavilla kuin mitä vähmpinaisisilla alueilla.
- Uusio-ikisinkku 70 v
suurkuluttajia myös kirjoitti:
Toinen ilmeinen selitys on siiinä, että näissä suurissa kaupungeissa missä niitä naisiakin suhteellisesti paremmin on, on myös tosipaljon naisia panoverkostoissaan pitäviä naisten nussintaan keskittyviä YT-miehiä, ja siksi naisia voi olla vielä vaikeamminkin saatavilla kuin mitä vähmpinaisisilla alueilla.
Ja mitähän mahtanette tarkoittaa näillä AT-miehillä ja atm-ongelmilla? Suomea ne eivät ainakaan ole.
- 11+7
No sitten vaan 2.kierrokselle vanhempaa naista, varsinkin jos lapset on jo tehty. Sill oin Suomen naiset riittää aivan kaikille. Yksineläviä vanhoja naisia, joiden miehet ovat jo kuolleet aikapäiviä sitten.
Mikäli lapsia ei vielä ole nuoremmatkin käy.
- noniinonnoin
Sehän on hyvä, kun olen nainen.
- ffgg
Onhan se kieltämättä hieman huvittavaa kuinka monet parisuhteesta eronneet ovat aivan tuuliajolla kun eivät tiedä mitä siinä elämänvaiheessa oikein tehdä ja miten olla. samat ihmiset ovat saattaneet suhteessa ollessaan kutsua sinkkuja luusereiksi ja reppanoiksi mutta sitten kun oma suhde kariutuu niin ollaan sovittamassa köyttä kaulaan.
Toinen porukka on nämä, joilla on aina edellisen suhteen päättymisen jälkeen heti uusi. esim serkkuni, siis muija. Hän tuskin itsekään tietää kuinka monen kanssa on seurustellut kun aina kun edellinen suhde on päättynyt niin kohta on joku uusi pallinaama vierellä, josta hän ei edes välitä "utta kun yksinkään ei voi olla ymsyms".
Joskus kysyinkin häneltä kun taas oli uusi suhde että onko hänestä kene tahansa vatipään kanssa oleminen mukamas aina parempaa kuin sinkkuna eläminen. - 10 + 3
"Eronneen täytyy oppia olemaan yksin. Jos alkaa seurustella jonkun kanssa siksi, ettei kestä yksinäisyyttä, se on todella huono lähtökohta parisuhteelle."
Mikä sitten on hyvä?
Ja jos pitää yksinolemisesta niin miksi sitten seurustella enää kenenkään kanssa??? - lottamari.
Hullua, mutta totta....en taida haluta olla ilman.....sinua..- kuka lienetkin.
http://www.youtube.com/watch?v=osVaF4t-zFc- paras mies
Mies soitti ovikelloa ja kysyi mun silloista miesystävääni,josta olin eroamassa. Ei ollut kotona. Ihastuin ensinäkemältä tähän ovikellonsoittajaan. Näimme paikallisessa sattumalta myöhemmin,ja juttu luisti. Monien vaiheiden jälkeen menimme avoliittoon ja avioliittoon. Tosi loistotyyppi. Yhdessä olimme 20 vuotta. Hän nukkui pois Syys -13. Eli koskaan ei voi tietää kuka tulee käymään
- lapsusXX
Tulee surullinen olo kun näitä juttuja lukee täällä suomi24:lla jatkuvasti, siis juttuja miehistä, jotka eivät koskaan ole kokeneet läheisyyttä naisen kanssa saatikka seurustelleet. Itse olen nainen mutten mikään onnistunut sellainen, en kykene parisuhteeseen koska minulla on vaikeita sairauksia jne. Mistä näille miehille löytäisi naiset?
- onnellinen sinkku
Sinkuilla on enemmän aikaa kavereille kuin varatuilla ;) Kotona ollessa, silloin kun ei ole kavereitra tai sukulaisia kylässä, voi tietenkin olla yksinäistä. Siitä mä tosin vaan nautin, saa olla rauhassa :)
- Mitä höpäjät?
Mille kavereille?
Ne entiset kaverithan ovat NAIMISISSA! Siis naimassa!
- ei pidä
Ihmetellä, miksi naisviha kasvaa päivä päivältä...
- heipä hei.
No mene kysymään, vihakirjoittaja, mutta älä tule multa kysymään mitään missään ja älä kirjoita mitään nettiin. Sua kiinnostaa että onko sinkut yksinäisiä. Sikamainen aloitus Suomi24:n etusivulla. Satun olemaan sosiologi ja vihaan rasistista yleistämistä. Siis törkeää, horista yksinelävistä termillä "pariton".
Ihan muillla keinoilla voi epätyydyttävissä parisuhteissa elävät mullikat netin epäeettiset yrittää nostattaa itseään ja alhaista itsetuntoaan, kuin esittämällä netissä, että sinkut olisi surkeita. Kuule jokainen on mieluummin sinkku, kuin ainakaan mikään palkaton keittiöpiika tai lasten tekemiseen ketaranlevittäjä, mitä nykyisiin mammareihin 30-40-vuotiaisiin suomalaismiehiin tulee. Sinkkuuus on ihanaa! Ei tartte ostaa jonkun toisen mieliruokaa, eikä kuunnella valitusta, eikä tehdä kompromisseja. En koskaan tule ottamaan miestä, jollen ole ihan varma, että tyyppi olisi niin rehti ja reilu ja mun kanssa samalla tasolla älyllisesti ja etiikalta ja muutenkin, että ihan selviönä voisin sitten elää yhden ja saman kanssa koko elämäni ( avioero ei kuulu mun arvomaailmaan), ja sellainen onni olisi epätodennäköistä, että tavata oikeesti joku fiksu mies, koska hyviä miehiä ei kasva puussa ja en ole mikään nettipelle tai tyhmä, eli en halua sellaisia, jotka on "pirkkatuotteita" ( kuten joku rumilus naismainen rahan ihannoija lehdessä taannoin) köyhimöitä, joille ainoa arvo on raha tai ulkonäkö.
Mitä sä siinä haukut, jos joku on puhunut lehdessä tunteistaan? Tollasilla haukkujilla ei ole munaa minkäänlaisten tavallisten ihmisten ymmärtämiseen eettisesti, jotka tollasia aloituksia näillä nimettömillä palstoilla laatii.
Ihmeellistä, että missä niitä sinkkuja riittää, jotka tuntevat itsensä luuseriksi. Itse ainakin koen lähinnä ylpeyttä, kun tajuan, että olen elämässäni välttänyt ihan täydellisen parisuhdehelvetin, kun en mennyt naimisiin yhdenkin mammarimiehen kanssa, joka jo seurustellessa ulisi, että vaikka oli kolme kertaa parempituloinen kuin minä, niin että hän joutuu joskus ostamaan mulle pihvin. Sen äiti toi sille aikamiehelle perunatkin, eikä saanut kotonaan koskaan katsoa mitään muuta, kuin miesväen määräämää ohjelmaa telkkaristakaan, ugh. Jos olisin sellaisen kanssa naimisiin mennyt ja vain sosiaalistauksesta, olisin varmaan tänä päivänä itsemurhaa hautova mielenterveyslääkkeiden syöjä ja suoraan hellan ja nyrkin välissä.
Ja moni muukin elämässäni tapailemani mies: yäk, miten naismaisia monet nykyiset 30-40-vuotiaat miehet on. Ne puhuu jostakin omaisuudesta ja vaatteista ihan kuin akat ja sellaisten seurassa tulee lähinnä naiselle olo, että pitäisikö miestä jotenkin suojella, eikä kuten olisi, että asian tulisi olla toisinpäin.
Nimettömästi voin tän sanoa, mutta en ikinä nimellä, koska en koskaan haluaisi vahingoittaa yhtäkään ihmistä, jonka olen tuntenut, eikä muut ole vastuussa siitä, mitä minä nettiin kirjoitan.
HUONO MAKU TEILLÄ Suomi24: etusivunne keskusteluvalintojen osalta. Nettikiusaaminen on säälitävintä maailmassa.- neuvvojeesus
Veikkaan ettet ole sosiologi.
- poispoispois
Kyllähän sinun nimesi tiedetään sanomattakin.
- nivea
"moni muukin elämässäni tapailemani mies: yäk, miten naismaisia monet nykyiset 30-40-vuotiaat miehet on. Ne puhuu jostakin omaisuudesta ja vaatteista ihan kuin akat ja sellaisten seurassa tulee lähinnä naiselle olo, että pitäisikö miestä jotenkin suojella, eikä kuten olisi, että asian tulisi olla toisinpäin."
Syy: Nykyajan feminismin ja nihilismin yhteiskunta.
Nykyajan miehet aivopestään vauva iästä asti toimimaan vastoin alkuperäistä luonnettaan, toisinaan emotionaalisia manipulointikeinoja käyttäen, yksi manipuloinnin välineistä on esimerkiksi media ja miesten syyttely lähes kaikista ongelmista, toisinaan niistäkin joihin mies ei todellisuudessa ole syyllinen.
Monet miehet luulevat että esimerkiksi matala empatiakyky on epäluonnollista, todellisuudessa se on täysin luonnollista. Nykyajan nihilisti yhteiskunnassa lähes kaikki miesten täysin alkuperäinen/luonnollinen käytös katsotaan sairaudeksi erityisesti julkisissa paikoissa koulut mukaanlukien. Tavoitteena tässä on tehdä miehistä tottelevaisia kuin robotit ja lammastakin kiltimpiä "sivistykseen" vedoten. Useimmat miehet ovat niin tyhmiä etteivät he koskaan tätä itse tajua. - heipä hei.
neuvvojeesus kirjoitti:
Veikkaan ettet ole sosiologi.
Veikkaat väärin, kyllä olen, vaikken tosin aio sulle tutkintotodistusta tulla esittelemään, amis. En voi sille mitään, että nettikulttuuriin perehtyneet käyttävät nettiä epäeettisesti. Sosiologia kyllä tietää tosin senkin, että nettikiusaajat on todella pieni ihmisryhmä.
- 10 + 16
nivea kirjoitti:
"moni muukin elämässäni tapailemani mies: yäk, miten naismaisia monet nykyiset 30-40-vuotiaat miehet on. Ne puhuu jostakin omaisuudesta ja vaatteista ihan kuin akat ja sellaisten seurassa tulee lähinnä naiselle olo, että pitäisikö miestä jotenkin suojella, eikä kuten olisi, että asian tulisi olla toisinpäin."
Syy: Nykyajan feminismin ja nihilismin yhteiskunta.
Nykyajan miehet aivopestään vauva iästä asti toimimaan vastoin alkuperäistä luonnettaan, toisinaan emotionaalisia manipulointikeinoja käyttäen, yksi manipuloinnin välineistä on esimerkiksi media ja miesten syyttely lähes kaikista ongelmista, toisinaan niistäkin joihin mies ei todellisuudessa ole syyllinen.
Monet miehet luulevat että esimerkiksi matala empatiakyky on epäluonnollista, todellisuudessa se on täysin luonnollista. Nykyajan nihilisti yhteiskunnassa lähes kaikki miesten täysin alkuperäinen/luonnollinen käytös katsotaan sairaudeksi erityisesti julkisissa paikoissa koulut mukaanlukien. Tavoitteena tässä on tehdä miehistä tottelevaisia kuin robotit ja lammastakin kiltimpiä "sivistykseen" vedoten. Useimmat miehet ovat niin tyhmiä etteivät he koskaan tätä itse tajua.viddu, juomaveteen lisätään estrogeeniä että suomalainen mies tekee kovin duunia ja kärsii kaikessa hiljaisuudessaan nurkassa tai viinapullon äärellä
- heipä hei.
poispoispois kirjoitti:
Kyllähän sinun nimesi tiedetään sanomattakin.
En tiedä kenen tai minkä tekstiin tuo kommentti oli, mutta täällä ei kyllä tasan tarkkaan kuulu kenenkään nimeä tietää! Minä ainakaan en missään määrin tahdo profilloutua tällaisen palstan vakkarikirjoittajaporukan "tyyliseksi" ( osa palstoille kirjoittsvista on tekstien perusteella oikeasti sairaita!) ja olen kirjoittanut tänne nimettömään Suomi24.n ainoastaan siksi, että tänne kirjoittaminen ei vaadi nimellä kirjoittamista: eivät nimittäin minun lähipiirini tai ystäväni tahi tuttuni kukaan ole missään määrin osallisia siihen, että millaisia mielipiteitä minulla on ja nimettömällä kirjoittelulla suojaa oman elämänsä ihmisiä, mitä tällaiseen nimettömään ns. avautumis-keskustelufoorumiin tulee.
Usko tai älä, mutta oikeasti inhottaa se pinnallinen yleistäminen, mitä tää Suomi24 harjoittaa, mistä tahansa aiheesta. Mitä nyt vaikka sinkkuihin tulee, niin ei v*ttu juuri kukaan sinkku kärsi siitä, ettei ole kumppania ja nää palstat esittää sinkut muka raukkaparkoina, että muka sinkkunaiset olis epätoivoisina itkeässä sitä kun ei ole miestä ja sitten syrjäytyneet miehetkö muka haukkuu naisia. Ja kauhean outoa on ulkonäköperustainen luulo, että muka ulkonäöstä riippuisi, onko kumppania vaiko ei.
Juntteja tänne Suomi24:n kirjoittaa, ei juuri muita. Ja osan Suomi24-kirjoittajista nettikiusaaminen näkyy oikeasti olevan aika törkeällä tasolla, kun ne selkeästi ottaa viitteitä joistakin sosiaalisista medioista muka vaikkapa naisten kevytkenkäisiksi syyttelemiseensä ja muuhun lokaamiseen, säälittävää.
Yksityisyydensuojaa, kiitos!
- -e-
mielummin yksin ku huonon kaverin kans. Sillon tuntee tai ainaki pitäs tuntea, ittensä kahta enemmän luuseriksi, hylkiöksi tai jämäksi jos mies laiminlyö pahastikki. Ja ku naiset ja miehet ei useinkaan käy samalla kanavalla. Ällös heittäydy epätoivoseksi ootellessa; sitten ei varmasti naista löydy
- 10+9
Moni kokee olevansa yksinäinen parisuhteessakin. Miksi? Googlatkaapa sellainen kuin Alkuajatus, siitä löytyy uutta näkökulmaa elämän asioihin.
- 2 yksin
näin on ja se onkin hankalenpaa yksinäisyyttä kuin sinkuna olemiseen on selvä syy yksinäisyyden tunteeseen.
- retromies80
Itsekki olen 33v mies enkäole koskkaan seurustellu. Yhdenyönjuttui on jonkinverran ollu. Mut itestänise se kiinne on en ole oikee uskaltanu sen pisemmäl ryhtyy. baaritki jääny jo vähemmäl ja sitko jonkinasteine paniikkihärö.
- Yksinäisille
retromies hei. Itse käyn paikkakuntani mielenterveystoimistossa (psykiatrian klinikka) terapiassa paniikkihäiriön vuoksi. Olen saanut apua. Suurin osa siellä käyvistä on ihmisiä, joista ei edes aavistaisi, että he siellä käyvät. Mitään leimautumisen pelkoa ei siis ole. Voisi tehdä hyvää useille tämänkin ketjun kirjoittajille. Saisivat itseluottamusta, ja alkaisi aurinko paistaa "risukasaankin". Hoitakaa hygienia hyvin. Myös hampaat! Niihin useat naiset kiinnittävät huomiota. Jos käytätte alkoholia, niin kohtuudella. Monet naiset ja miehet eivät pidä myöskään tupakoinnista. Siis vakavaa suhdetta etsivistä. Monikohan teistä on ottanut yhteyttä esim. johonkuhun Suomi24- treffeillä seuraa etsivään. Älkää vastatko vain parhaimman näköisille. Joukosta voi löytyä myös todellinen kultajyvä. Tunnen erään, hän oikeasti ansaitsisi löytää rakkauden.
- yli 30+
Olen pian 3 vuotta sinkkuna vaikka aiempia olivat parisuhteita, mutta kumppanillani lopullisen todellakin valinnut eri tien. Hyväksyin tilanteen ja päästin menemään koska en näe tulevaisuutta muuta enää. Tunnen kyllä silloin tällöin yksinäisyyttä, mutta en koe sitä.
Siis en ole ihan hetero nainen, mutta seurustelin ollut miehen kanssa. En sitä vihaa miehiä vaikka miehet on minulle aivan kaverillista. Tällä hetkellä tyytyväinen sinkkuteeni :) ja vapaa ,mutta en enää varma haluaisinko parisuhteeseen vai mitä. Jää nähtäväksi tulevaisuudessa ,että mitä voisi tapahtua.
Hengailen melko paljon yksin ja myös muualla mennä vaikka leffaan kun en pettynyt lainkaan. Kutenkin selvästi , että olen jo syrjääntynyt ihmisistä kun eivät koskaan pyytänyt minulta. Kokeilin ja yritin ,että aivan turhaan jatkaa kuin en kuuluisi enää joukkoon.
"Jotain minussa on vikana" sitä tuskin olla ,koska ei ole vain aivan muusta. "tunnen itseni luuseriksi ja epänormaaliksi" en voisi sanoa , mutta en koe luuseriksi ja epänormaaliksi kai kyllä.
En todella osaa sanoa miksi olemaan sinkku ja yksinäinen.
Minusta kai ,että ihmiset on erilaisia kun kiinnostaako tai ei tai etteikö kelpaisi enää.
"sinkku tai ei" sitä riippuu kuka kysyy.
Joskus mies tai nainen vaatii ulkonäköön ihmiseltä/kumppanilta.
En siis ole harmistunut ,että olen sinkkuna olemaan mutta kavereita pitää kyllä edelleen sekä ehkä jonakin päivänä tulee joku vastaan. Ei koskaan tiedä.
Tottakai ,että joskus ihminen haluaa olla sinkku niin saa rauhassa tai mitä haluaa tehdä :).Yksinäisyyteen voisi lieventää vaikka mennä harrastukseen,lenkillä tai ihmisten ilmoilla.
Olen vähän huono olla ihmisten ilmoilla ^_^.Ettei kukaan hakemaan sinua kotoa vain pitäisi lähteä toimintaan.Erosin itse jo 4 kerta ,mutta päätin niin tauolla ilman suhteita toistaiseksi. - hhsh
www.simple-sex.com
- ujoN27
"Better to have loved and lost, than never to have loved at all."
- Erakoitunut mies
Aina mies jää yksinäisemmäksi kuin nainen olipa hän poikamies, leskimies, tai eronnut.
Kukaan ei kutsu kylään, jos itse ei itseään tarjoa ja minähän en tarjoudu.- Kotirauha.kuitenkin
Sitten sulla ei ole niitä kyttääviä tuttaviakaan. Arvaa onko niistä
aikamoinen riesa, tulevat milloin sattuuja aina pahimpaan aikaan. Arvaa harmittaako??
- ahistaaaaa
Tarkistin juuri oman ikäryhmäni ikäjakauman: http://www.stat.fi/tup/vl2010/vaelak_findi_vaik.html
5% ikäisistäni miehistä jää pakosti yksin, jos yksi nainen pariutuu yhden miehen kanssa. Jakauma tasoittuu 50:n jälkeen, jolloin tuon ikäryhmän miehiä voi olettaa olevan saman verran kuin naisia. Mitähän sitä tekisi 20 vuotta?
Jos haluan parisuhteen ennen viidenkympin rajaa, täytyy taistella niska limassa toisia miehiä vastaan.- Totta!
5-kymppisenä tosiaan tasoittuu kun mukaan voi laskea periaatteessa potentiaalina kaikki yli 16-vuotiaat. Parikymppisenä pojankloppina se olis tuntunut jotenkin kornilta alkaa jonkun mummon kanssa kotia leikkimään.
- iopi
Ne naiset jotka ovat realistisia kumppaneita yli viiskymppiselle miehelle ovat usein sellaisia että heitä ei todellakaan itse halua.
- ahistaaaaa
Mutta tämän mukaan pääkaupunkiseudulla on enemmän naisia ikäluokassani: http://imgur.com/bplgCzG (käy sääliksi idän miehiä).
Jos ei pääkaupunkiseudulta lohkea niin sitten Ranskaan. - tuontinaisia lisää
Onhan siinä melkoinen ero sukupuolten välillä. Mistähän löytyisi samat luvut pk-seudun osalta?
- kiinnostaisi tietää
ahistaaaaa kirjoitti:
Mutta tämän mukaan pääkaupunkiseudulla on enemmän naisia ikäluokassani: http://imgur.com/bplgCzG (käy sääliksi idän miehiä).
Jos ei pääkaupunkiseudulta lohkea niin sitten Ranskaan.Mikähän siinä on, että naiset ovat noin paljon miehiä kovempia siirtymään isoihin kaupunkeihin ja kasvukeskuksiin?
- funnybunny
kiinnostaisi tietää kirjoitti:
Mikähän siinä on, että naiset ovat noin paljon miehiä kovempia siirtymään isoihin kaupunkeihin ja kasvukeskuksiin?
Opiskelu ja työ. Yliopistot ovat isoissa kaupungeissa, amkeja löytyy vähän pienemmistäkin, mutta aika monen on kotipaikkakunnaltaan lähdettävä päästäkseen opiskelemaan.
Ja kun katsoo avointen työpaikkojen määriä mol.fi:sta niin eipä siellä kasvukeskusten ulkopuolella paljon töitä ole tarjolla. Tietenkään kaikki paikat eivät edes tule näkyviin mollin sivuille mutta kyllä tarjonnasta jotain voi päätellä.
Olen itse nyt toista vuotta hakenut koulutustani vastaavaa työtä eräästä pikkukaupungista päästäkseni muuttamaan pois Helsingistä, mutta eipä löydy. Olisin valmis jopa tyytymään nykyistä pienempään palkkaan, koska vastaavasti asumiskustannuksetkin pienenisivät, mutta kun töitä ei ole niin niitä ei ole.
- nainen 30
Mielummin ruman juopon kanss akun kunnon miehen kanssa
- iksinkku.
En usko että koskaan seurustelen. Ikää jo 32 ja eiole naiset halunneet tutustua joten ei halua sitten myöhemminkään.. Alotteita olen tehnyt aika paljon ja asiallinen olen aina ollut. Olen kai sitten maailman surkein ja rumin mies
- mies_31vee_sinkku
iksinkku. kirjoitti:
En usko että koskaan seurustelen. Ikää jo 32 ja eiole naiset halunneet tutustua joten ei halua sitten myöhemminkään.. Alotteita olen tehnyt aika paljon ja asiallinen olen aina ollut. Olen kai sitten maailman surkein ja rumin mies
Miksi sinkkumiehiä haukutaan reppana luusereiksi kun taas sinkkunaiset ovat muodikkaita ja meneviä "citysinkkuja"? Onko tämä sitä "tasa-arvoa"?
Luulen että suht. normaalin näköinen "citysinkku" nainen saa seksiä ja läheisyyttä, silloin, kun sitä haluaa. Ei tarvitse mennä kuin lähi pubiin, josta löytyy varmasti joku "pelimies" joka tyydyttää tarpeet.
Normaalin näköisellä sinkkumiehellä ei taas ole muuta mahdollisuutta saada läheisyttä, kuin hankkia maksullinen nainen tai tyytyä olemaan ilman. - 16+11
mies_31vee_sinkku kirjoitti:
Miksi sinkkumiehiä haukutaan reppana luusereiksi kun taas sinkkunaiset ovat muodikkaita ja meneviä "citysinkkuja"? Onko tämä sitä "tasa-arvoa"?
Luulen että suht. normaalin näköinen "citysinkku" nainen saa seksiä ja läheisyyttä, silloin, kun sitä haluaa. Ei tarvitse mennä kuin lähi pubiin, josta löytyy varmasti joku "pelimies" joka tyydyttää tarpeet.
Normaalin näköisellä sinkkumiehellä ei taas ole muuta mahdollisuutta saada läheisyttä, kuin hankkia maksullinen nainen tai tyytyä olemaan ilman.Öööö... miksei se normaalin näköinen sinkkumies voi olla siellä pubissa ja löytyä sieltä tyydyttäjäksi normaalin näköiselle naissinkulle?
Ei se normaalin näköinen naissinkku voi löytää normaaleja miessinkkuja jos ne miessinkut istuvat iltansa kirjoittelemassa tälle palstalle. - NÖYRÄ NAINEN
16+11 kirjoitti:
Öööö... miksei se normaalin näköinen sinkkumies voi olla siellä pubissa ja löytyä sieltä tyydyttäjäksi normaalin näköiselle naissinkulle?
Ei se normaalin näköinen naissinkku voi löytää normaaleja miessinkkuja jos ne miessinkut istuvat iltansa kirjoittelemassa tälle palstalle.KATSOS KUN EN KÄY BAAREISSA. JOS MUUT VÄITTÄÄ MUUTA NIIN VALEHTELEVAT. ON SELLAINEN OLO, ET TÄÄLLÄ NETTIMAAILMASSA IHMISET VOI SEPITTÄÄ TOISISTAAN SATUJA OMIMALLA ESIM. TOISEN IDENTITEETIN, ESIINTYMÄÄLLÄ TOISENA. NYT SE ON LOPPU.
TÄSSÄ TULOS. EIKÖ OLE VÄHÄN IKÄVÄÄ, ETTÄ PITI KÄYDÄ NÄIN ennen kun pissiksetkin tajuavat.
sitä papin aamenta olen aatellut oottavani, saa nähdä koittaako se mun elämässä joskus. Ehkä kun toipuu ja pääsee balanssiin, voi viedä aikaa.
nyt poistun, en kirjota enää mithään. - Kontrolli.
mies_31vee_sinkku kirjoitti:
Normaalin näköisellä sinkkumiehellä ei taas ole muuta mahdollisuutta saada läheisyttä, kuin hankkia maksullinen nainen tai tyytyä olemaan ilman."Miksi sinkkumiehiä haukutaan reppana luusereiksi kun taas sinkkunaiset ovat muodikkaita ja meneviä "citysinkkuja"? Onko tämä sitä "tasa-arvoa"?"
Tuossa lainattu syy:
"Single unmarried men over 40 are considered "losers" because they have not become trapped in a system of control. He has no responsibilities except to himself and the governing laws with which he must abide to. He doesnt have to spend his money on children(nothing wrong with that in my opinion, but Im just giving facts). He doesnt have to shell out money for Valentines day, Womens Day, kids birthdays, clothes , and school or tutition.
He doesnt have to buy fancy cars or large houses if he doesnt want to because well he isnt socicaly obligated to by any force or factor. Yes he can spend money on cars, guns, books, vacations, video games, computers and other things. But he isnt giving back to the system that the powers that be would want him to give back. He could give so much more back to the economy if he were to ahve children in particular. If he is still with a wife, 90% of the time he is pressured to improve his life for her and the family. Thus he spends more money on things in this world. He is forced to work harder and harder to provide more and more.
Now Im not saying this si a bad thing. I think a man, if he is the leader of his house should understand this when he is going to be a leader.
But to society in general, if your 40 and unmarried your worse than a welfare recipient. You are not giving back to the machine or the system. Or better yet you are not giving all you potentionaly can to the system by not spending money on stuff you dont need all the time. A splurge here and there is not gonna make up for the money you could be giving to society with being forced to support a family or even a wife with.
This is s threat to the system because although you could get married later on in life and also have kids, and this would still be acceptable, you are not as likely to . You basically at this point see a lot of the games women, men , the system in general tries to get you into. You are becoming your own person and you are starting to see tings and reality that others cannot for a lack of time or for just unconsciciously going along with the systems plan. How they lay out how your life goes.
Lets not even get into child support , alamony and other unfair laws tipped in the womans favor that help support society out and continue to function.
Why do you think society is trying to push more men whoa re single in their 40's to marry women . Its economics. they want these single women out here to find love and a man wallet so that the guy can still be able to spend a lot of his money on stuff to make her comfortable.
Finally remember if your 40, unmarried and no kids, you cant relate to the majority of your male coworkers and peers who are. You cant understand the strains of having kids and a wife to answer to night after night . You cant talk about the good and bad things with having a wife and kids to one who is without kids or a wife. You arent part of the social or sub culture programa dn thus you are unintentionally treated like a outcast.
The same can be said about women in thier 40's unmarried without children as well. Except for the fact that they usually spend a lot of money on stuff they dont need; or trying to lok good or stay young. So society isnt as rough on them in the pressure factor. Sure they try to encourage these women to get married also. At the very least they can still get her to convince the guy to buy a new car evey 6 years or diamond jewlery on special women holidays . Hell if she gets a fertilized egg, she can still create children as well . Hence her supporting society with more money.
Only the over 40 male is a serious potentional threat to the machine. Thus a illusion and lie is created in the WEST to show and protray men over 40 as losers. they make them seem over the hill, create mid life crisis syndrom,, say kidnappers are usually men over 40. make is seem like single ,unmarried men over 40 are creepy and cannot coexist in society in general. they try to shame a man who is 40 into comming into the marriage" - long time ago.......
Kontrolli. kirjoitti:
"Miksi sinkkumiehiä haukutaan reppana luusereiksi kun taas sinkkunaiset ovat muodikkaita ja meneviä "citysinkkuja"? Onko tämä sitä "tasa-arvoa"?"
Tuossa lainattu syy:
"Single unmarried men over 40 are considered "losers" because they have not become trapped in a system of control. He has no responsibilities except to himself and the governing laws with which he must abide to. He doesnt have to spend his money on children(nothing wrong with that in my opinion, but Im just giving facts). He doesnt have to shell out money for Valentines day, Womens Day, kids birthdays, clothes , and school or tutition.
He doesnt have to buy fancy cars or large houses if he doesnt want to because well he isnt socicaly obligated to by any force or factor. Yes he can spend money on cars, guns, books, vacations, video games, computers and other things. But he isnt giving back to the system that the powers that be would want him to give back. He could give so much more back to the economy if he were to ahve children in particular. If he is still with a wife, 90% of the time he is pressured to improve his life for her and the family. Thus he spends more money on things in this world. He is forced to work harder and harder to provide more and more.
Now Im not saying this si a bad thing. I think a man, if he is the leader of his house should understand this when he is going to be a leader.
But to society in general, if your 40 and unmarried your worse than a welfare recipient. You are not giving back to the machine or the system. Or better yet you are not giving all you potentionaly can to the system by not spending money on stuff you dont need all the time. A splurge here and there is not gonna make up for the money you could be giving to society with being forced to support a family or even a wife with.
This is s threat to the system because although you could get married later on in life and also have kids, and this would still be acceptable, you are not as likely to . You basically at this point see a lot of the games women, men , the system in general tries to get you into. You are becoming your own person and you are starting to see tings and reality that others cannot for a lack of time or for just unconsciciously going along with the systems plan. How they lay out how your life goes.
Lets not even get into child support , alamony and other unfair laws tipped in the womans favor that help support society out and continue to function.
Why do you think society is trying to push more men whoa re single in their 40's to marry women . Its economics. they want these single women out here to find love and a man wallet so that the guy can still be able to spend a lot of his money on stuff to make her comfortable.
Finally remember if your 40, unmarried and no kids, you cant relate to the majority of your male coworkers and peers who are. You cant understand the strains of having kids and a wife to answer to night after night . You cant talk about the good and bad things with having a wife and kids to one who is without kids or a wife. You arent part of the social or sub culture programa dn thus you are unintentionally treated like a outcast.
The same can be said about women in thier 40's unmarried without children as well. Except for the fact that they usually spend a lot of money on stuff they dont need; or trying to lok good or stay young. So society isnt as rough on them in the pressure factor. Sure they try to encourage these women to get married also. At the very least they can still get her to convince the guy to buy a new car evey 6 years or diamond jewlery on special women holidays . Hell if she gets a fertilized egg, she can still create children as well . Hence her supporting society with more money.
Only the over 40 male is a serious potentional threat to the machine. Thus a illusion and lie is created in the WEST to show and protray men over 40 as losers. they make them seem over the hill, create mid life crisis syndrom,, say kidnappers are usually men over 40. make is seem like single ,unmarried men over 40 are creepy and cannot coexist in society in general. they try to shame a man who is 40 into comming into the marriage"Mä sanoisin että tämä miesten sinkkuus tai ikisinkkuus jenkkioloissa on kyllä aika paljon erilainen asia kuin mitä se meillä on, Koko kulttuuri, mukaan lukien p/s-kulttuuri, jenkeissä on kuitenkin niin paljon erilainen. Se tuosta yllä kyllä tulee esiin miten keskeisellä sijalla rahan käyttö ja taloutensa ja toimentulonsa turvaaminen jenkeissä on, ja se on sitä myös naisille ja jo hyvinkin varhaisesta teini-iästä. Tässä tullaankin keskeiseen eroon sen suhteen miten nuoret naiset käyttäytyvät p/s-markkinoillaan, yhtäältä meillä ja toisaalta jenkeissä. Jenkeisssä valtatrendinä on se, että jo hyvin nuoresta teinistä tytöt pyrkivät saamaan miehen jonka kanssa perheen perustavat ja taloutensa turvaavat, ja nämä suhtautuvat tähän asiaan paljon vakavamminkin. Ei siellä nuoret tytöt/teinit saati pojat/miehet ole siis ollenkaan sillä tavalla teini-kulttuuriin kiinni jämähtämään haluavia kuin mitä meillä osin siis miehetkin ovat(ehkä juuri siksikin että olisivat naisille mieleen) vaikka kolmekymppiseksi asti. Jenkeissä naisilla on siis jo ihan nuoresta myös paljon realistisempi käsityskin omista mahdollisuuksistaan miesten suhteen, ja siksikin sitä miestä itselleen haetaan tosissaan jo ihan nuoresta, ei siellä nuoret naiset ollenkaan samalla tavalla elä prinsessaunelmissaan tai bailaa bileissä ympäriinsä paneskellen eri miesten kanssa teini-elämää viettäen kolmkymppiseksi asti niinkuin meillä.
Jenkeissä kun se toimeentulo pitää enemmän itse hankkia, niin sksikin myös ammattilaisksi päätyviä naisia on siellä enemmän ja paljon paremmin saatavilla kuin mitä meillä. Tästä taasen seuraa se, että siellä miehet enemmän näiden ammattilaisnaisten palveluksia tottuvat käyttämään jos eivät naista parisuhteeseen saa tai eivät ole vielä saaneet. Eli jenkeissä ei niin paljon ole sellaisia totaalisesti ilman minkäänlaista naiskokemusta jääneitä ikisinkkumiehiä kuin mitä meillä erityisesti on ja on ainakin ollut. Siis toisin kuin mitä meilläkin kyllä usein näkee sanottavan, niin ei meillä nimenomaan naisettomat miehet niitä ammattilaisnaistenkaan palveluksia paljon käyttämään ole tottuneet, ja siten kynnys niidenkin käyttämiseen on siis niinikään melkoinen.
Kulttuurin muuttuessa meillä nykyään varmasti päätyy näin p/s-markkinoilta totaalisyrjäytymään aika paljon eri syistäkin kuin mitä joskus aiemmin(veikkaisin että esim. estoisesti tyttöihin suhtautuminen ei ole nykyään niin keskeisellä sijalla tässä mitä se on ollut vielä vaikkapa 7-kymmenluvullakin), ja siten tyypillinen nykyajan ATM on siis erilainenkin kuin mitä tyypillinen vanhapoika aiemmin vallinneista oloista. Myös se kuuluisa menneiden aikojen peräkammarin poika on tyyppinä ja ylipäätänsä oloiltaan ollut aivan jotain muuta, kuin mitä nykyään jossain kaupungilta saamassaan yksiössä työttömänä sossun varassa yksinään elelevä mies.
- 1+7
Ei se elämä ihan yksin herkkua ole. Tarkotan keski-ikäisiä joilla ei ole enää "bestiksiä" eikä muita kavereita joita tavata päivittäin. Ihmisillä on tarve puhua ja kuunnella muita ihmisiä. Luulen että parisuhteet kaatuu toisen tai molempien osapuolien itsekkyyden ja pinnallisuuden takia. Silloin on tosiaan parempi yksin kuin huonossa suhteessa. Yksin voi oppia elämään ja olla tyytyväinen mutta "kaksin kaunihimpi." Jos yksinäisellä on aikuisia lapsia joihin pitää yhteyttä usein ja käy töissä, ei välttämättä edes tunne oloaan haikeaksi.
- beka
Näin yli nelikymppisenä ja yli 20v yksin asuneena ja ikinä seurustelemattomana sitä on niin juurtunut tuohon sinkkuuteensa että sitä on alkanut ajattelemaan että näin sen on aina kuulunut mennäkin.
Sitä vaan se kumppaninetsintä on ihmisluonteeseen niin syvälle kirjattu että itsekin välillä miettii että millaistakohan se olisi seurustella jonkun kanssa mutta jotenkin sitä ajattelee että tuollaista elämää ei vain ole minua varten tarkoitettu ja toisaalta pari kertaa kun on ollut todellinen mahdollisuus suhteeseen niin en ole halunnut. Ei vain se nainen sytyttänyt.
Toisin kuin monet tällä palstalla, itse en ole koskaan nolostellut seurustelemattomuutta tai alkanut säveltämään satuja jostain ex-tyttöystävistä.- ei niin yksinkertais
Ympäristösi perheiden teini-käisten lasten suusta alat saada homoksi huutelua, ja tyypillisesti myös vaaralliseksi pedofiiliksi tai muuksi sairaaksi seksuaaliperverssiksi sinua epäillään, mielenvikaiseksi jo siksikin jos vielä ilman kavereitakin elät.
- Jukipoika
Kyllähän se toisen ihmisen läheisyys, vaikka ilman mitää seksijuttuja on todella hyväks psyykeelle. Pakko myöntää näin 37vuotiaana ja vain 2v elämstäni seurustelleena..
- ei lapsia
olin ton ikäsenä vielä neitsyt no jaa 32 menetin sen.
Ny 49 vuotiaana takana 7 parisudetta ja 14 naista.
baarin lähdössä opiskelia bileisiin. naista etsimään
karaoken kautta - Valo :)))
Varoitus :
Yksinolo on tarkoitetu vain lääkkeeksi , , ,
29 vuorokautta :))
34 , , , vuorokautta sielu nahkautuu sekä parkiutuu , , ,
Vaara :
Myös , , , Norsunnahkaisuus menettään tunnon :
Sielulliseen pari - valinttaan :))
1:si Sielullinen Rakkaus on ikuista kestävää :)))
Sielun janoisuus :)))
2:si Fyysinen rakkaus Hävivää :(((
Terve itsetunto on elmänmittain kummppani , , ,
Huolla rakkauden energialla :))
Varoitus :
Rakkaudettoman keho on jäykkä :(((
Muista rakkautta ei tarvitse etsiä :))
Elämme jo rakkaudesta :))
Rakkaus asuu meissä :))
Valinta :
Siirry - Kanksin energiaa Kaksi sydäntä :))))
Kakki tapahtuu Meissä Meissä luodaan :))
Meissä - Valo :)) on rinnassa oivaltain yhdessä rinnasamme :))
Luottamalla elämmään voitamme - kaiki pelot -
Sekä turvattomuuden tunteet :))
Valo :)))
Siiry tietoisuuden valoon /Kirkauteen :))))- ;:'
Lopeta se ruohon polttaminen! Eihän tuossa sepustuksessa ollut järjen häivää.
- ois käytettäviss..
Vai niin , minä kohta kuuskympp. ukm. olen jatkuvasti yksin...? puolison kanssa nukut. eri huon., ja muutenkin ollaan niin erilaisii jokasuhteess..mutta minä se vaan nuorenen( hänen ikäväkseen) jakun lapset tietty ok omillaan jne .. niin nyt eläkkeellä olevana lähenkin tästä lappiin hiihteleen/ laskett. yms. ja ostankin vaan menolipun...saapi nähdä lähteeköhän yksinäisyys...ilman koiraa..??
- PolyAm
No voi p. Siinä vaiheessa kun alkaa miettiä millainen nainen on vastustamaton, ei ole enää kyse ulkonäöstä. Sellainen nainen on vastustamaton, joka on päässyt ihosi alle. Ei siinä enää yhdellä korvata toista.
- ville vallaton
kuinkahan monen yksinäisyyteen syynä että haetaan pari suhdetta sellaisesta ihmisestä mitä ei oikeasti ole olemassa....markkinat kertoo ihmisen mitat ja ulkoiset ihanteet...siis rima liian korkealla ja pää pilvissä..meno päällä niin ettei ajatus seuraa mukana...jos oikeasti haetaan itselle elin ikäistä puolisoa niin varmaankin se sisäinen kauneus on etu sijalla...kun ei eletä liian pinnallisesti niin
elämäkin antaa paljon enemmän..kannattaa tutustua uudelleen itseensä ja kumppaniinsa..ja hyvä jos vaikka aloittaisi tänään...jos menee oikein huonosti niin etsii ensin kaikki mahdolliset viat itsestään ja sitten vasta kaverista...jutustelua ja hauskaa yhdessä oloa...- Yrittäkää pliis
Mä en oikein tajua tätä hommaa. Aina lähes samat tyypit valittaa tääl omaa huonommuuttaan ja surkeuttaan. Ja toi helkutin ATM-ruikutus. Ei kai tuntemattomat miehet tai naiset voi teist päältä tietää minkä tason ihmisenä ite itteeenne pidätte. Pääasa et menette sielt kotoo johonki ees välillä. Muualle ku kouluun tai töihin jos niissä käytte. Baariinki voi mennä yksin. Tottakai se vaatii hirveesti rohkeutta, mut pääsee sieltä aina pois jossei löydä juttuseuraa toisest yksinäisen olosesta. Tai liittykää vaik SPR:ään tai johonki muuhun vapaaehtoistoimintaan. Muistakaa et kaikest pääsee aina pois jossei tykkää, mut kokeilkaa. Ja mitä teetteki ni puhukaa. Tunnustakaa alkuun et teiän on vaikee puhua, ettei ihmettele jos ootte hiljaa. Tuon sanominen on varmaa monille se pahin kompastukivi tutustumisesMut hei, mitä pahaa siit oikeesti voi seurata. Ei mitää nykyist hetkee pahempaa. Parempaa voi.
- AikaPoikaLaulaa
Nuorehkot naiset eivät kestä kovinkaan pitkään tylsää arkea ja sitä, että miehelläkin on vahvoja mielipiteitä. Miehen pitää olla monessa tapauksessa tosi pelle saadakseen naisen hyväksynnän aluksi, mutta sitten miehen pitäisi alkaa pikkuhiljaa annostelemaan realismia ja omia vastaanpanemattomia näkemyksiään sopivalla annostuksella, jottei nainen ala luulla itsestään liikoja ja lopulta hylkää. Naisen kaverit ovat "neuvoineen" ja mielipiteineen usein kaiken pahan alku ;-) eli kannattaa kuulostella, mitä sieltä suunnasta kantautuu. Naiset eivät ymmärrä kaikilta osin tunnelatauksen ryydittämää keskustelua, minkä takia asiasisältö hukkuu tai vääristyy aivan päälaelleen... on nähty niin h-vetin monta kertaa aivan tavallisessa työelämässä.
- retku
yksin on hyvä.
ei tuu kukaan vaatimaan mahdottomuuksia ja latelemaan ehtojansa.
saa mennä mihin ja koska haluaa.
jos kiinnostaa niin menee baariin tai harrastuksiin .
tai tahimaahan hauskanpittoon . nukkuu jos nukuttaa ja valvoo jos valvottaa .
elämästä saa kyllä paljon enemmän irti ,ilman sitä vakituista marmattajaa.
saa mennä ja tulla .
akanpito on vähän niinkun koiran pito sitä pitää kokoajan kusettaa.
mutta kun ei ole kumpaakaan niin saa olla vapaa mies.
kyllä elämä on ihanata.- renttu22
Olet ihan oikeassa ;)
- ei se ole edes
ulkonäöstä kiinni. Itse oon väitän, että keskivertoa paljon paremman näkönen nuori mies (30v) ja en ole koskaan seurustellun. Se taas johtuu todennäköisesti ihan muista asioista kun ulkonäöstä koska naiset ovat kyllä usein kehuneet ulkonäköä esim. baareissa jne. Se johtuu siitä, että olen köyhä ja kaikki jotka tuntee minut tai jos ei tunne niin joku kertoo niille esim. lastenkotitaustasta jne repaleisesta elämästä. Nykyihmiset ovat rahan perään, myös naiset. Se on väitän, että asia nro 1 kun suomalainen nainen etsii miestä, että on kivempi istua sen pyllyn kanssa hienon miehen hienossa bemarissa tai vaikka audissa kun tälläisen työttömän, mutta henkisesti rikkaan ihmisen kanssa joka osaa keskustella ja on emotionaalisempi kuin keskiverto suomalainen mies joka tajuaa asiat vain teknisesti vailla minkäänlaista tunneälyä. Ja sitten naiset valittaa että "miehet on sikoja" kun ne itse valitsee miehikseen ja poikaystävikseen "hyvinmenestyviä" ( aineellisesti) miehiä jotka kuitenkin lemppaavat nämä kun saavat vain paremman näköisen jostain, näin se menee, tiedän kyllä. Seuraan asioita paljon sivusta ja nimenomaan sivusta, yksin. Todennäköisesti lopun elämäni koska en osaa/kehtaa itsekään iskeä ketään, ja suomalainen nainen ei iske miestä koska on kerrottu että miehen kuuluu iskeä nainen. Mutta ne miehet jotka iskevät naiset ovat usein juuri niitä sikoja, heh. Jännä juttu. Tunneälykkäät, joskus myös ihan hyvännäköisetkin, hyvin käyttäytyvät miehet saavat olla yksin koska suomalainen nainen on ihan yhtä tunneälytön kuin suomalainen perusmieskin, samaa porukkaa, hyi ei vain kiinnostaisikaan, pitäkää toisenne ja erotkaa ja itkekää kun molemmat ovat omasta mielestään maailman ihanimpia ja ex kumppani on täysi sika! Ei kiinnosta.
- Älä yleistä kaikkea
Olet aika väärässä. Monia naisia vaan pelottaa oikein hyvännäköinen mies aivan kuin miehiä poikkeuksellisen kaunis nainen. Onko sinulla muuten pitkät hiukset. Monet naiset pitävät sellaisista, mutta useimmat eivät. Sellaiset, jotka baarissa kehuvat ulkonäköäsi, eivät varmaan edes etsi syvällisempää seuraa sillä hetkellä. Eivät kaikki naiset hae rikasta miestä eivätkä mitään audi/bemarimiehiä. Tuo on stereotypia, josta pitäisi päästä. Juttele muutama sana naiselle, joka on yksin tai yhden naisystävänsä seurassa. Kysy onko hän varattu. Jos vastaus on tympeä, niin ainakin yritit. Ellei, kysy lähtisikö hän joskus kahville johonkin kahvilaan. Taustaasi sinun ei tarvitse hävetä, se ei ole sinun vikasi. Työttömyyskin on tavallista. Kun joku kehuu ulkonäköäsi, sano kiitos, mutta sano, että se on vain pintaa, ja että sisältäsi löytyy onneksi inhimillinen ja tutustumisesta kiinnostunut mies. JK. Kaikki suom. naiset eivät ole tunneälyttömiä. Yritä luopua katkeruudestasi. Se myrkyttää sisintäsi vain.
- sarkain
Kyllä miehellä pitää olla hyvä, pysyvä työ ja sen verran rahaa, että sen kanssa voi alkaa rakentamaan sitä perinteistä suomalaista keskiluokkahelvettiä: omakotitalo isolla velalla, piiputtava velka-auto, lahoava velka-kesämökki mutaisen lammen rannalla, pari kuritonta kersaa, riehuva koira ja kirsikkana kakussa trampoliini pihan komistuksena.
- rwetrtrtrq
Kurjaa
Ei kukaan nainen ole kiinnostunut yksinäisen n.50-miehen elämästäni!. Kerrankin on asia joka ei ulkopuoliselle ihmiselle kuulu,miten kulutan rahani ja missä ja miten liikun.
En ole kelvannut kenellekkään naiselle !?! moni on kaverini ihmetellyt asia,viis siitä kun ovat kateellisia minusta.
Kukin saa elää omalla tavallaan ,kun naiset eivät ole kiinnostuneet lähestymään minua. "Mitä ne pelkäävät""- miehet roskikseen
Pelkäävät alkoholismia, katkeruutta, väkivaltaisuutta, epäsosiaalisuutta, avuttomuutta ynnä muita tavallisia miesten vikoja.
- en kaipaa
milloinkaan en ole ollut niin yksin kuin huonossa parisuhteessa, ei ole lämpöä ja läheisyyttä pettäjän tai juopon kanssa..
- mummapumma54
Minä ajattelen sen niin, että parisuhteen muodostumisen esteenä on ollut yhteisluokat alusta lähtien. Ei synny sitä erilaisuuden aiheuttamaa säkenöintiä, kun kumpikin osapuoli suhtautuu toiseen kuin veljeen ja sisareen , tai kaveriin, joiden kanssa on koko ikänsä ollut kaverisuhteessa.
Kun itse kävin kauan sitten koulua, oli kolmannelta luokalta asti tyttö- ja poikaluokat. Silloin tytöt kehittyivät naisellisiksi naisiksi ja pojat miehiksi ja kiinnostus toiseen sukupuoleen, joka oli vähän vieraskin, oli taattu ja avioliitot ilman esiaviollisia kokeiluja oli tavallisia.
Nykyään vaan kaveerataan, eikä oikeasti tiedetä , miten sitä kaverisuhdetta muutettaisiin pysyväksi parisuhteeksi, ei ole sitä kahden navan vetoa, ja siksi ollaan vaan seksillä leikkiviä kavereita.
Tämä ongelma havaittiin jo silloin, kun Israelissa lapsikibbutseissa kaikki lapset asuivat saman katon alla ja olivat kavereita ja kuin sisaria ja veljiä keskenään, vetovoimaa ei syntynyt, ja siitä on tutkimuskin. ja se johti vaikeuksiin ja parisuhteiden puuttumiseen. Miksi sitä nyt siskon tai veljen kanssa avioituisi, kun ollaan kaikki kavereita.
Ihmettelen ettei valtiovalta ole vieläkään herännyt tähän ongelmaan, vaan kaikki tasapäistetään ja pyritään tekemään samankaltaisiksi kaikessa.
Eli syytä parisuhteen muodostumisen hankaluuteen ei pidä etsiä omasta syyllisyydestä vaan nykyisestä yleisestä kehityksestä.
Jos mies haluaa muuttaa tilannetta, voisi vaikka kokeilla kuntosalia, treenaamista, ja tanssikurssia....
Lippa korkeelle ja alemmuuskompleksit pois. Puku päälle ja tanssilavalle tanssimaan, kokemaan se kahden ihmisen läheisyys edes kahden tanssin ajaksi. - oikeasti epänormaali
Ei minulla ole kokemusta muusta kuin sinkkuudesta. Yli 15 vuotta yksin, lasken siitä kun lopetin etsimisen. Ei edes lyhyitä suhteita. Eikä tähän mitään muutosta ole tulossa, mitä vanhemmaksi tulee sitä pienemmällä todennäköisyydellä.
Lehden jutussa esiintyviä pidän tyhjän marisijoina. Turha tulla meikäläiselle valittamaan jos on pari vuotta ollut yksin.- Singeli
Yksi asia joka minua mättää on se että monet parisuhteelliset ja perheelliset on hirveän sisäänlämpiäviä ja niin keskittyneitä omaan yksikköönsä etteivät edes halua sinkkuja ystäväpiiriinsä vaan kelpuuttavat vain muut pariskunnat ja perheet. Meillä ei esim ole juuri minkäänlaista "match making" -perinnettä ts esiteltäisiin tuttavapiirin sinkkuja toisilleen. Muutenkin me ollaan ehkä keskimääräistä enemmän yksinäisiä susia ja uhrataan suurin osa energiastamme työlle jolloin sosiaaliseen elämään ei riitä tarpeeksi paukkuja. Olemme myös arkoja mikä näkyy mm siinä että kuljemme kadulla ja ostoskeskuksissa niin ettemme vahingossakaan katso toisia ihmisiä. Jopa baareissa ollaan tiiviisti omissa seurueissa eikä edes katsella muita. Miehissä olen havainnut paljon sellaista liika-herkkyyttä ja -loukkaantuvuutta että " jos ei tämä onnistu niin sitten saa olla" tai että "aina minut jätetään" ja "minua ei kukaan ikinä huoli" mikä johtaa katkeruuteen joka taas karkottaa kaikki naiset takuuvarmasti.
- mirotic
Itselle ainakin aluksi on ollut vaikeaa sopeutua sinkkuuteen kariutuneen suhteen jälkeen. Ei sitä kauaa kestä kunnes siihen tottuu! :) Välillä on mukava olla ihan täysin yksinkin. Omaa silloista sinkku-yksinäisyyttä lievitti kissa ja ystävät, sekä koulussa käynti.
Toki en voi samaistua ihmisiin joilla on ollut pelkästään lyhyempiä suhteita. Itsellä on nyt toinen pidempi parisuhde meneillään ja tämä on vakavampi sekä vakaampi suhde kuin mitkään muut.
Edellisen suhteen kariuduttua mulla ei ollut mitään ongelmia sopeutua sinkkuuteen! Rakastin sitä että olin taas vapaa!
Edellinen suhde oli pelkkää myrkkyä. Sain paskaa niskaan kokoajan. Pettämistä, väkivallalla uhkailua, haukkumista, solvaamista, valehtelua ja ynnä muuta paskaa.
Kun ero tuli, niin itkin 5min, ellen sitäkään. Sitten yhtäkkiä tuli suuri innostus elämään ja kaikkeen! :"D Suuret lohkareet putosivat harteilta ja tajusin etten ole enää kiinni ihmisessä joka aiheutti vain pelkkää pahaa! Se oli mahtavaa!
Nautin sinkkuudestani toden teolla ja sain sitä ihanaa omaa aikaa!~ :")
Lopulta löysinkin miehen joka oikeasti vei totaalisesti jalat alta. Elän pilvilinnassa vieläkin.... :"D - mies7885747678399
Mieluimmin yksin, kuin jonkun feministi-lesboämmän kanssa. Noita kääkköjä tuntuu riittävän jopa radion hartauksiinkin. Ihme paatosta koko viime vuoden ajan.
- Älä yritä!
Kylläpä sinulle se feministi-lesbo varmaan kelpaisi, jos se jostain mielenhäiriöstä sinulle levittäisi koipensa.
- Eräs sinkkuäiti
Älä yritä! kirjoitti:
Kylläpä sinulle se feministi-lesbo varmaan kelpaisi, jos se jostain mielenhäiriöstä sinulle levittäisi koipensa.
En ole homoseksuaalinen, toisin kuin sinä. Koita käsittää että kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä, joillakin ihmisillä on elämässään muutakin työtä kuin vain istua täällä palstalla karehtimassa toisia ihmisiä.
- Eräs sinkkuäiti
Älä yritä! kirjoitti:
Anteeksi. Pätkivän nettiyhteyden takia, näytti ensin siltä että vastauksesi oli osoitettu minulle ja siksi suutuin.
- sinkkumies vm77
Kyllä koen yksinäisyyttä sinkuudestani, mutta toisaalta koen että yksinäisyys on enimmäkseen siunaus.
Totta kai ajoittain tulee ihan todella surulliseksi, kun ei voi mitään jakaa kumppanin kanssa eikä saa koskea ihmistä.
Monelle miehelle käy niin että jos vaikka onkin ollut suhteessa nuorempana, niin ei enää uskalla lähestyä naisia suhteen kariuduttua. Vähän niin kävi itsellekin. Pettymys oli niin suuri ja kokemus yksinjäämisestä niin raskas.
No nyt jo helpottaa vuosien jälkeen ja ihan hyvä olla yksinkin. Tässä helpottaa introvertti luonne. Yhdenillan suhteiden peliä en osaa ollenkaan, enkä oikein edes halua sellaista.
Se on kuitenkin täysin selvä asia että yksinelävät kuolevat nuorempina. Sekin voi olla tässä pskamaailmassa sitten aikanaan vain siunaus, mutta katsotaas nyt loppuun kuitenkin muista asioista mielekkyyttä hakien.- bsr2
"Se on kuitenkin täysin selvä asia että yksinelävät kuolevat nuorempina."
Pitää paikkansa jos yksineläjä elää epäterveellisesti, esim. paljon päihteitä käyttäen. Mutta mikäli yksineläjä elää terveellisesti niin tuskin pitää tuo väite paikkaansa. Taitaa olla vain manipulointia tuollainen väite että yksineläjä muka kuolee muita nuorempana. Mutta toisaalta kuolla voi ihan mistä tahansa syystä jo pelkästä epäonnestakin esim. onnettomuudessa.
- Eräs sinkkuäiti
Ei ole aikaa potea yksinäisyyttä. Helpotus on jos edes silloin tällöin saa hetken nauttia omasta rauhasta ja ne on niitä parhaita hetkiä.
- eienääyksinäinen
Olen 24 vuotias nainen. Ihmiset haukkuvat kauniiksi ja olen ihan sosiaalinen. :) Olin 3 vuotta sinkkuna, tämän kolmen vuoden aikana tapailin erilaisia jätkiä, joista suurin osa oli idiootteja tai olivat vaan seksin perässä. Oloni oli yksinäinen ja vitutti. Kaipasin rakkautta elämääni. Olin hyvin yksinäinen ja toivoin miestä elämääni.
En tykkää olla sinkkuna. Toisaalta en myöskään halua olla parisuhteessa, jossa mies kohtelisi minua todella huonosti. Nyt olen parisuhteessa ollut jo puoli vuotta ja olen kyllä rakastunut. Viihdyn ennemmin parisuhteessa kuin sinkkuna. En kaipaa takaisin sinkkuelämään. Toivon vielä jossain vaiheessa pääseväni naimisiin. Tunnen, että tarvitsen elämääni miehen joka auttaisi minua elämän asioissa, matkustelisi kanssani, tekisi ruokaa kanssani ja pitäisi huolen autostani jne. Mies on kuin palapelin pala, joka kuuluu elämääni- kiltti mies.
Naiset tapailee yleensä idiootteja ja ja niitä seksin vonkaajia ja me kunnon miehet jäämme yksin
- kiltti ja ujo mies
Vai niin, että holhoojaa olitkin sitten etsimässä ja nyt löysit. Hyvä niin.
- balanutor
Rakkaus on "pirun" keksinnöistä ovelin.
Sensijaan Todellinen Empatia on suuremmoinen asia.
Kyseiset kaksi asiaa ovat täysin eri juttuja. - tuli mieleen
Eräs ruma keski-ikäinen nainen, sinkku, kehuskeli kuinka hänellä on paljon ystäviä. Yksin kuitenkin oli iltaa viettämässä. Kadehti toisten perheitä ja lääppi toisten miehiä ja poikia sanoen naisillensa että ei kai tämä sua haittaa.
- arvontaakin
Yksinkertaistettu ajatusmalli , samaantapaan kun jos on varaton niin oletetaan että on rahaton . Noinhan sen ei tarvitse olla . Parisuhde tuo kylkiäisen ja ennenkuin huomaat mikä se ihan oikeasti on voit olla rojut-torvessa ikuisessa pisussa .
- VITUNHOMOPERSEETHOMO
IMEKÄÄ MUNAA JA SULKEKAA TÄÄ TURHANPÄIVÄINEN PASKAFOORUMI!!!!!
- kiltti mies.
Olen sinkku ja yksinäinen. Olen hylätty yksin tähän pinnallisten naisten kansoittamaan maailmaan.
- kiltti mies.
Toisaalta olen sen verran ruma että ei ole muuta mahdollisuutta kuin olla sinkku.
- Turdughji
kiltti mies. kirjoitti:
Toisaalta olen sen verran ruma että ei ole muuta mahdollisuutta kuin olla sinkku.
Itse ajattelen, että voi olla suosiitu mies vaikka olisikin "ruma". Miehen komeus on pitkälti sosiaalisia taitoja eli toisin sanoen "pokaustaitoja".
- renttu23
kiltti mies. kirjoitti:
Mene sättiin, ei siellä naama näy ja juttu kavereita löytyy.
Voi löytyä muutakin. - kiltti ja ujo mies
Turdughji kirjoitti:
Itse ajattelen, että voi olla suosiitu mies vaikka olisikin "ruma". Miehen komeus on pitkälti sosiaalisia taitoja eli toisin sanoen "pokaustaitoja".
Pitää osata kusettaa ja puhua paskaa, se se miehen tekee. Naisen mielestä.
- suomalainen tyttö
Luin sieltä täältä. On ihmisiä, jotka nauttivat yksinäisyydestä.
Vietin joulun yksin. Nautin. Kukaan ei sanonut, tee sitä tai tätä.
Kolmekymppisenä ei tulisi jäädä yksin. Elämä on edessä. Nykyään on Netti ja monet ovat löytäneet elämänkumppanin.
Ennen kirjoitettiin ja niin sitä tehdään täälläkin.
Ei ne kotoa tule hakemaan. On mentävä mukaan elämään.
Suomalaisia miehiä vaivaa ujous. Ei kaikki naiset katso ulkonäköön vaan sydämeen. Rakastuin toiseen mieheeni kylmäna tammikuun päivänä, kun hän laittoi filtin mun jaloille autossa, että sääret eivät paleltuneet.
Kukaan ei ollut sitä ennen tehnyt. Olimme naimisissa hänen kuolemaansa asti. Oli suomalainen, totta kai.- zzxx
Taas kerran pitää toistaa tämä itsestäänselvyys että ei kukaan yksinäinen kuvittelekaan että heidät tultaisiin kotoa hakemaan. Kyllä katkeroitumista usein edeltää usean vuoden kokemus jatkuvista pettymyksistä ja unelmien romahtamisesta.
- Uusrasismi kuriin
Ihmisillä on aina ollut tarve sortaa toinen toistaan. Nykyisin kun ei enää saa toista (ainakaan julkisesti) sortaa ihonvärin tms. vuoksi, on otettu sortokeinoksi mm. tämä "siviilisääty".
Yhteiskunta, joka hylkää sinkkumiehen "epäonnistuneena" ei ansaitse minulta kunnioitusta tippaakaan. Olen itse nyttemmin parisuhteessa mutta sinkkuja "säälivät" perheelliset kuvottavat yhä.
Naiset ja miehet ovat tähän paskaan yhtä syyllisiä, ylläpitävät tilannetta "toteuttamalla" moderneja (FUBAR) sukupuoliroolejaan. Omalta kohdaltani en koe yksinäisyyttä millään tavoin ongelmaksi. Itse asiassa olen varsin tyytyväinen siihen, että saan olla rauhassa.
- singleW22vee
Hieno asenne! Naiset arvostavat miehiä, jotka arvostavat itseään ja elämäänsä. Ruikuttajat viestivät epätoivoisuudestaan ja elämättömästä elämästään: eletään vaan sen vuoksi että löytäisi parisuhteen.
"Harrastaisin liikuntaa jos olisi kenen kanssa harrastaa sitä!"
"Laihduttaisin kiloja pois ja kumppani olisi hyvä motivoija!"
Pask*t. Kyllä se oma elämä pitää olla, itse en lähtisi toisen tyhjää elämää täyttämään, sillä minulla on muutakin elämää kuin parisuhde. - kiltti ja ujo mies
singleW22vee kirjoitti:
Hieno asenne! Naiset arvostavat miehiä, jotka arvostavat itseään ja elämäänsä. Ruikuttajat viestivät epätoivoisuudestaan ja elämättömästä elämästään: eletään vaan sen vuoksi että löytäisi parisuhteen.
"Harrastaisin liikuntaa jos olisi kenen kanssa harrastaa sitä!"
"Laihduttaisin kiloja pois ja kumppani olisi hyvä motivoija!"
Pask*t. Kyllä se oma elämä pitää olla, itse en lähtisi toisen tyhjää elämää täyttämään, sillä minulla on muutakin elämää kuin parisuhde.Jos nainen ruikuttaa itselleen auton korjaajaa tai matkaseuraa, niin se se ei ole merkki epätoivosta. Tämä se on sitä tasa-arvoa. Perinteiset luolaörkkien roolit on säilytettävä.
- tanssijalka91
minusta aihe on kiinnostava ja ajankohtainen omassa elämässäni. Olemme mieheni kanssa varmaan lopettamassa suhteen ja olenkin jo muuttanut muualle asumaan. Tuntuu melkoisen yksinäiselle täytyy myöntää. Osasyynä tähän on tietysti outo ympäristö jossa ei ole tuttuja, kissa vain kaverina. Kyllä sitä varmaan haluaa sitten löytää kunnon kumppanin, mutta valitettavasti intohimoa täytyy olla ja se on monesti riippuvainen ulkonäöllisistä seikoista ja tietysti toisen rakastamisesta. Mielestäni pitää myös olla halu olla toisen kanssa lopun ikää ja pitää olla yhteisiä harrastuksia. Njoo.. En tiedä sivuutinko aihetta, mutta joo. 4 vuotta tuli jo täyteen. Nyt sitten koitan sinnitellä. Onhan minulla työ, kämppä ja kissa sekä ystäviä 100 km etäisyydellä. Onneksi netti on keksitty. :D mutta on se vaan kiva ku voi arjen asiat jakaa jonkun kanssa ja on joku jonka kanssa katsoa telkkaria ja tehä muutenkin kaikkea. Toivottavasti osaisin nauttia tästä tulevasta sinkkuudesta tai löydän jonkun kivan tyypin joskus.
- Juhani. 250 naista.
Kyllä se suurin syy yksinäisyyteen ulkonäön sijaan on just se itsesääli ja epävarmuus mikä näkyy kilometrin päähän. Jos nyt sen verran lentää juttu että saa naisen aidosti edes naurahtamaan, niin sitten ollaan jo askeleen päässä petihommista. Tärkeintä on olla itsevarma, olematta kuitenkaan itserakas.
http://1i.fi/sinkkuudenloppu - Kaksinkärsien
Mistään ei jauheta niin paljon kun yksinäisyydestä . Kohta yksinäiset alkaa vaivautua
tosissaan . Kaikkien pitäisi olla onnettomassa parisuhteessa . Eikö se nyt ole sama missä sitä kärsii vai onko " kaksin kärsien kaunihimpi". Yksin ei ainakaan saa mustaa silmää eikä tarvitse turvakotia . Kissa ja koira riittää kavereiksi ne on aina hyvällätuulella ja jumaloi emäntäänsä . - Onni toisella
Paljon vakavampaa olisi olla suhteessa ja silti yksinäinen. Paljon mielummin sinkku ja yksin ja yksinäinen, jolloin voi opetella viihdyttämään itseään, hankkimaan harrastuksia, nauttimaan pienistä muista asioista ja oppia aidosti nauttimaan elämästä itselleen. Silloin voi olla aidosti onnellinen, ja osaa siten olla sellainen myös muissa kaikissa sosiaalisissa suhteissaan. Minä ainakin olen onnellinen myös sinkkuna. Yksinäisyys silloin tällöin ei haittaa ollenkaan, ja siihen on opittu selviytymiskeinot. Oletko sinä oppinut selviytymään yksinäisyydestä parisuhteessa?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau637032Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens424953- 792813
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat422099- 181976
- 341803
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,121583Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil161450- 171321
- 241294