Selkomaan nettikirjasta:
Olin aikaisemmin kokenut, kuinka Pyhä
Henki kosketti ihmisiä kun laitoin käteni heidän
päällensä tai joskus ilmaan lähelle heidän otsaansa.
Nyt Herra sanoi, että hänen voitelunsa virtaa yhtä
voimakkaasti pitkänkin välimatkan päästä. Minun
tulisi osoittaa sormellani ja sanoa: "Tulta"
Pyhä Henki lankeasi sarnalla tavalla kuin olin tottunut
näkemään laskiessani käsiäni ihmisten päälle.
Herra näytti minulle jo mainitsemieni tiedon sanojen
yhteydessä muutamia ihmisiä, ioille tapahtuisi näin.
Kun aloitimme illan kokouksen, ylistimme ensin
Jumalaa noin puoli tuntia. Tunsin, kuinka voitelu tuli
päälleni.
Koin suurta innoitusta, ja minua ympäröi
aikaisemmin mainitsemani sähkövirran kaltainen
Pyhän Hengen voima.
Astuin seurakunnan eteen ja katselin ihmisiä,jotka ylistivät Jumalaa antaumuksella.
Sitten Pyhä Henki avasi silmäni näkemään, keitä
hän tahtoisi nyt koskettaa tällä uudella tavalla tänä
iltana. Osoitin eturivissä olevaa naista sormellani ja
sanoin: - Sisar! Ota vastaan Jumalan voima. Tulta!
Samalla koin aivan fyysisesti, kuinka Pyhän
Hengen voimavirta lähti käsivarrestani. En itse kehittänyt
sanoillani tilannetta, vaan seurasin Pyhän
Hengen ohjausta ja vaikutusta.
Nainen kaatui lattialle kuin ammuttuna. Minä taas tunsin, milloin voima
lähti minusta ja milloin se kosketti naista.
Seuraavassa rivissä tapahtui samoin parille henkilölle.
Kokoustilan takanurkassa seisova henkilö kaatui
lattialle, kun osoitin häntä ja sanoin: "Tulta!!!! ia
melkein eteisessä seisova sisar joutui samalla tapaa
|umalan voiman alle.
Voitelun välittämisestä
Kerroin jo aikaisemmin, että Herra opasti minua
muutama vuosi sitten viettämään runsaasti aikaa hänen
läsnäolossaan. Sen seurauksena räjähtävä voitelu
ilmenisi palvelutyössäni.
Juuri samana iltana,johon viittasin luvussa2 , Herra
näytti minulle jotakin uutta voitelun välittämisestli
eteenpäin.
Olin aikaisemmin kokenut, kuinka Pyhä
Henki kosketti ihmisiä kun laitoin käteni heidän
päällensä tai joskus lmaan lähelle heidän otsaansa.
Nyt Herra sanoi, että hänen voitelunsa virtaa yhtä
voimakkaasti pitkänkin välimatkan päästä.
Selkomaa pilkkaa Pyhää Henkeä "tulittamalla" ihmisiä; TULTA!!!
79
581
Vastaukset
- Kiva ampua ihmisiä
Täältä lisää Marko-sedän kivoja juttuja;
http://vapaasana.swedishforum.net/t140-marko-selkomaa- profetta
Täysin lihassa puhuja, kaukana totuudesta. Osaatkoon vaikka raamatun/raamatut ulkoa. Karmeita valheita kirjoittaa, laitoin sille sähköpostiin viestin jo aikoja sitte mutta ei ole vieläkään vastannut. Sain itse vuosia taaksepäin voimallisten tekojen armolahjan, olin aluksi vähän epäuskoinen, mutta epäusko muuttui todeksi kun seuraavana yön heräsin siihen, kun vasen käsi oli kuin tulessa.
- tyhjää loruilua vaan
profetta kirjoitti:
Täysin lihassa puhuja, kaukana totuudesta. Osaatkoon vaikka raamatun/raamatut ulkoa. Karmeita valheita kirjoittaa, laitoin sille sähköpostiin viestin jo aikoja sitte mutta ei ole vieläkään vastannut. Sain itse vuosia taaksepäin voimallisten tekojen armolahjan, olin aluksi vähän epäuskoinen, mutta epäusko muuttui todeksi kun seuraavana yön heräsin siihen, kun vasen käsi oli kuin tulessa.
Et ole mikään profetta! Älä vääristele asioita. On hyvin vaarallista leikkiä hengellisillä asioilla ja kertoa täyttä soopaa! Eikä sulla ole mitään voima tekojen armolahjaakaan. Se yöllinen kätesi tuli on sitä, että sulla oli veritulppa kädessäsi. Sun olisi silloin kannattanut heti soittaaambulanssi ja mennä sairaalaan!
- tuttu juttu
Varokaa tätä foorumia kaiki todelliset kristityt ja varsinkin helluntailaiset.
http://vapaasana.swedishforum.net/t140-marko-selkomaa
Tää Rea Aalto kuuluu ton foorumin ylläpitoon ja saa tietoa teistä vaikka vain käytte foorumilla, saatika silloin jos rekkaudutte sinne. - Kuokkalainen
profetta kirjoitti:
Tulessa vai puutunut, koska olit nukkunut sen kätesi päällä ??
- Älkääeksykö
tuttu juttu kirjoitti:
Varokaa tätä foorumia kaiki todelliset kristityt ja varsinkin helluntailaiset.
http://vapaasana.swedishforum.net/t140-marko-selkomaa
Tää Rea Aalto kuuluu ton foorumin ylläpitoon ja saa tietoa teistä vaikka vain käytte foorumilla, saatika silloin jos rekkaudutte sinne.Kuuntelin eilen Selkomaan videoita, Kokkolasta. Teknisesti oikein, puhuu Raamatun sanan mukaisesti, puhuu kuitenkin turhan paljon tekemisitään, losaa uskoon tulleilla ja latelee lukja. julistus on kuivaa, en huomaa voitelua, jankuttavaa, tuputtamista, määräävässä hengessä, en saanut mitään tuosta saarnoista. Vaikka näennäisesti Sanaa myötäilikin. Jotain siitä puuttuu, ja jotain turhaa siinä on, aivan joutavaa yrittää olla huumorimiehiä. Ovatkohan ns. uskoon tulleet todella oikeasti uudestisyntyneet, kukapa sen tietää, jos nostettuja käsiä vaan lasketaan, niin kyllä saadaan komeita lukja, joita saa sitten ladella toisessa kaupungissa. Ei aito uudestisyntyminen tapahdu pelkän kädennoston kautta, se voi olla syke päästä uudestisyntymään, pidetään aivan liian helppona, eihän luonnollinenkaan syntymä mikään helppo ole. Ja Jeesus kyllä sanoo, että se portti on ahdas, niin miten se sitten joidenkin kokouksissa voi olla pelkkä kädennosto ! Mikä siinä on, kun nämä itsensä korottaneet saa väen liikkeelle, vaikka miehellä ei ole mitään hengellistä antia, sitä voitelun kautta saatavaa Pyhän Hengen ravintoa, jolla usko elää. Ihmeetkö, jotka ei ole kuitenkaan Pyhän Hengen aikaan saamia, vaan omansielunsa voimilla loihtii esiin ihmeensä, jos ne nyt niitä onkaan, maine vaan kulkee edellä, että on joku ihmemies , vaikka videooista päätellen on pelkkää jankutusta ja määräävää , unettavaa jankutusta !
Hakekaapa Veikko Lähteen, Urho Lähteen, Vilho Hartosen, Uuno palosen, Eino Ahosen, Veikko ja Eino mannisen, Paavo Juvosen, ja monien vastaavien saarnamiesten saarnoja netistä, niin Selkomaa ei pääse koskaan sille tasolle, kun Pyhän Hengen voitelussa julistetaan ristiinnaulittua Jeesusta Jumalan Poikaa.. Selkomaan voima onkin hänen omantakkinsa hihoissa ja sormenpäissä, jotka tekevät jopa rakkoja kun koskettelee muita. Niin tuli ei voi olla Pyhän Hengen, vaan aivan vierasta tulta tarjoaaja eksyttää näin valtavia määriä imisiä !
- kaapojaatinen
Menisin lääkäriin jos päässäni viirais noin pahasti.
- DoctorT
Juuri näin, Selkomaa on harhaopettaja, TOISEN HENGEN lähettiläs!
Tällaisia tulen-hokojoita ja temppuilijoita on ollut muitakin!
Mitä tarkoittaa TULTA ja mihin se tähtää? Kaatumiseen, mutta ei muuttumiseen!!
Siis show, joka jäljittelee Pyhän Hengen toimintaa, mutta poikkeaa oleellisilta osiltaan Hänen toiminnastaan!
Tätä olen yrittänyt Selkomaasta sanoa! Siitä huolimatta, että minua viisaammatkin ovat touhun paljastaneet, haluaa helluntailiike ottaa rahallisen markkina-arvon maximaalisen hyödyn, IHMISTEN KUSTANNUKSELLA! - rea.aalto
Tässä on linkki Marko Selkomaan nettikirjaan, joten jokainen voi itse tehdä arvionsa
http://www.jeesusonherra.se/m3/FUEGO_Selkomaa.pdf Kyllä on niin tyypillistä amerikkalaista helluntailais-karismaattista touhua Selkomaan toiminta. Muistan aikoja takavuosina, kun ihmisiä alkoi "jytkähtelemään lattiaan" (helluntailaisten oma ilmaisu) kokouksen lopussa rukoilevien käsien alla. Silloinkin oli jo paljon mätää helluntaiopissa, mutta varmasti tuolloin olisi tuollainen Selkomaa heitetty ulos rukoushuoneesta harhaopettajana.
- Tulta minä olen tull
Luuk. 12:49. Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle;
ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
"-- Minä, Herra, panin sinut {Jeremian} tutkimaan kansaani niin kuin jaloa metallia tutkitaan. Sinun piti koetella sitä, ottaa selville, miten minun kansani elää. Kaikki ovat paatuneita niskureita, he kuljeksivat panettelemassa toisiaan, totisesti, kelvottomia he ovat, pelkkää kuparia ja rautaa.
Palkeet puhaltavat, mutta tulesta valuu vain lyijyä.
Turhaa on ollut koko sulatus, kuona ei erkane.
Hylkyhopeaksi heitä sanotaan.
Minä, Herra, olen heidät hylännyt.
- - -
Kuka voi kestää sen päivän, jolloin hän tulee, kuka voi seistä horjumatta, kun hän ilmestyy?
Sillä hän on kuin ahjon hehku, hän puhdistaa kuin vahvin lipeä
{kr38: pesijäin saippua}.
Silloin Herra toimii kuin metallinsulattaja ja hopeankiillottaja.
Hän puhdistaa leeviläiset, ja he tulevat puhtaiksi kuin kulta
ja hopea, joista kuona on poltettu pois. He uhraavat jälleen
Herralle virheettömät uhrit, säädösten mukaan."
Jer. 5:27-30, Mal. 3:2-3 [kr92] [kr38]
Raamattu käyttää monessa kohden kielikuvaa arvometallien koettelusta tulessa.
Tämä koettelu tarkoittaa yksinkertaista prosessia, jossa
metalliseppä sulattaa arvometallin puhdistaakseen sen epäpuhtauksista.
Tätä kielikuvaa käytetään muutamassa usein siteeratussa raamatunpaikassa, kuten 1. Piet. 1:7, Ilm. 3:18 ja 1. Kor. 3:13b.
Jumala puhdistaa paraikaa morsiusseurakuntansa lopunaikoja ja ylösottoa varten. Profeetta Hesekielin kirjan 24. luku puhuu rautapadasta, joka on pahoin ruostunut.
Tulessa sen ruoste poltetaan pois.
Näin meistäkin kaikki ”kuona” poltetaan.
Kestetään ystävät! Katsotaan Jeesukseen!
Ei luovuteta!
Tartutaan Sanaan!
Vihollinen on aktiivinen, kun tietää aikansa loppuvan,
mutta samoin on myös Pyhä Henki!
Lähde:http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/- jaikalii
>>>Luuk. 12:49. Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle;
ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt! - hemuli2
Kalevala kuulostaa samanlaisesta vertaukuvannollisesta kielirakenteesta.
- ei hellari
Kaatumisilmiö ei ole koskaan Jumalasta lähtöisin. Jos ja kun tuollaista ilmiötä ilmenee, niin se on aivan muualta lähtöisin mutta ei Jumalasta. Jumalan Sana ei kerro kuin Jumalan vastustajien kaatumisesta, näin esim. Jeesuksen kiinniottajille kävi kun he olivat vagitsemassaa Jeesusta ja Jeesus kysyi heiltä ketä te etsitte?. Silloin humahtivat kaikki vastustajat nurin. Sitten on myöskin Saulus Tarsolaisen kaatuminen Damaskon tiellä, kun hän oli vainoamassa Herran omia. Saulus tuli uskoon ja hänestä tuli voimallinen ase Jumalan kädessä. Missään vaiheessa ei kerrota, että Paavali olisi ketään kaatanut. Raamattu päin vastoin opettaa, että "kaikki kaatuneet Hän nostaa". Paljon on tuotu vierasta tulta alttarille. Viimeisinä aikoina tulee paljon tällaisia virtauksia. Älkää menkö niihin mukaan, sillä ne ovat eksyttäviä henkiä! Eikä mitään tulta huutojakaan tarvita, sillä Jumalan Pyhä Henki on hellävarainen Henki ja käsittelee yksilöinä jokaista uskovaa!
- Kiitos Herralle
"Sitten on myöskin Saulus Tarsolaisen kaatuminen Damaskon tiellä, kun hän oli vainoamassa Herran omia. Saulus tuli uskoon ja hänestä tuli voimallinen ase Jumalan kädessä."
Samoin on tapahtunut monelle Ylivainion ja Selkomaankin kokouksissa kaatuneelle.
He ovat kaatuneet tulleet uskoon ja heistä on tullut voimallisia aseita Jumalan käteen.
Kiitos Herralle tästä todistuksesta. - Iso Q
Kiitos Herralle kirjoitti:
"Sitten on myöskin Saulus Tarsolaisen kaatuminen Damaskon tiellä, kun hän oli vainoamassa Herran omia. Saulus tuli uskoon ja hänestä tuli voimallinen ase Jumalan kädessä."
Samoin on tapahtunut monelle Ylivainion ja Selkomaankin kokouksissa kaatuneelle.
He ovat kaatuneet tulleet uskoon ja heistä on tullut voimallisia aseita Jumalan käteen.
Kiitos Herralle tästä todistuksesta."Kiitos Herralle" näkee samankaltaisuutta siinä missä haluaa. Saulus tarsolainen ei ollut rukousjonossa, eikä evankelista välittänyt hänelle TÄLLEJÄ. Paavalin kutsuminen pakanoiden apostoliksi oli ainutkertainen tapahtuma.
- ~~tähkäpää~~
Iso Q kirjoitti:
"Kiitos Herralle" näkee samankaltaisuutta siinä missä haluaa. Saulus tarsolainen ei ollut rukousjonossa, eikä evankelista välittänyt hänelle TÄLLEJÄ. Paavalin kutsuminen pakanoiden apostoliksi oli ainutkertainen tapahtuma.
Olet Iso Q ihan oikeassa ja siinäpä yksi syy lisää, miksi ei voi rinnastaa niitä selälleen kaatumisiakaan näihin rukousjonoissa kaatumisiin, sillä ei kai nekään tapahtuneet rukousjonoissa, :) eikä niissäkään ollut kukaan evankelista välittämässä mitään. :) Siihen aikaanhan ei kai ketään kutsuttu evankelistaksi. :)
- Mitä tarkoitat tp?
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Olet Iso Q ihan oikeassa ja siinäpä yksi syy lisää, miksi ei voi rinnastaa niitä selälleen kaatumisiakaan näihin rukousjonoissa kaatumisiin, sillä ei kai nekään tapahtuneet rukousjonoissa, :) eikä niissäkään ollut kukaan evankelista välittämässä mitään. :) Siihen aikaanhan ei kai ketään kutsuttu evankelistaksi. :)
Mitä tarkoitat sanomalla: "Siihen aikaanhan ei kai ketään kutsuttu evankelistaksi."
Tarkoitatko tällä alkuseurakunnan aikaa?
Kyllä evankelistoja on ollut alkuseurakunnan alkuajoista alkaen aina, sillä eihän evankeliumi muuten olisi levinnyt.
Ef 4:11 puhutaan, miten Jumala antoi toiset evankelistoiksi...
2Tim 4:5 Paavali kehoittaa Timoteusta tekemään evankelistan työ.
Ap 21:8 puhutaan evankelista Filippuksesta
Paavali myös huokaisi itsestään. "voi minua, ellen evankeliumia julista" - Iso Q
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
TP. Oli kuitenkin ennen Paavalin kääntymystä tämä suuri evankeliointi-tapahtuma helluntaina. Paljon kansaa tuli uskoon ja kastettiin, mutta kaatajista ja koppareista ei mainita mitään.
- Variksenmarja
Kiitos Herralle tästä todistuksesta.Mitä ihmettä ne kaatumiset ihmisiä auttavat, eikö vaarana ole loukkaantumiset, joita ainakin maailmalla on tapahtunut.
Paavo Hiltunen kirjoittaa:" Srk on valmistautumassa suureen ahdistukseen. Siksi se tarvitsee opetusta kärsimyksestä, kiusauksista ja koettelemuksista. Sille ei riitä opetus uskonrukouksesta ja Jumalan ihmeitä tekevästä voimasta...Kristittyä, jonka tulisi olla ristinkantaja, onkin opetettu etsimään siunauksia, terveyttä, elämän helppoutta; sanalla sanoen hengellistä nautintoa siinä määrin, että joskus voitaisiin jopa puhua hengellisestä himosta. Jumalasta on tehty automaatti, jolta vaaditaan ihmisten itsensä määrittelemiä mielihyvän olotiloja. - KAUHISTUS!!!
Kiitos Herralle tästä todistuksesta."Saulus tuli uskoon ja hänestä tuli voimallinen ase Jumalan kädessä.
Samoin on tapahtunut monelle Ylivainion ja Selkomaankin kokouksissa kaatuneelle. He ovat kaatuneet tulleet uskoon ja heistä on tullut voimallisia aseita Jumalan käteen."
MITÄ, vertaatko näitä huijareita Jeesukseen??? HÄPEÄ!!! - ~~tähkäpää~~
Mitä tarkoitat tp? kirjoitti:
Mitä tarkoitat sanomalla: "Siihen aikaanhan ei kai ketään kutsuttu evankelistaksi."
Tarkoitatko tällä alkuseurakunnan aikaa?
Kyllä evankelistoja on ollut alkuseurakunnan alkuajoista alkaen aina, sillä eihän evankeliumi muuten olisi levinnyt.
Ef 4:11 puhutaan, miten Jumala antoi toiset evankelistoiksi...
2Tim 4:5 Paavali kehoittaa Timoteusta tekemään evankelistan työ.
Ap 21:8 puhutaan evankelista Filippuksesta
Paavali myös huokaisi itsestään. "voi minua, ellen evankeliumia julista"Yritin hymiöiden avulla ilmaista, mitä tarkoitin. :)
Viestini oli nimittäin eräänlaista sarkasmia siitä, miten me voimme käännellä ja väänellä, perustella ja tukea omaa näkemystämme Raamatulla aina sen mukaisesti, mikä on meille itsellemme edullista.
Kiitos Herralle tarttui ensiksi juuri tällaiseen tilanteeseen.
Ja jatkoin vain siitä ja oletin kyllä IsonQ ymmärtävän, mikä oli viestini tarkoitus ja motiivi.
Eli tuo viestini oli ikäänkuin käänteinen vastakkainasettelu ja sen referointi. :)
Eli en totta tosiankaan ole sitä mieltä, etteikö alkuseurakunnan aikana olisi ollut evankelistoja, vaikka heitä ei tuolla nimikkeellä heitä suoranaisesti silloin kutsuttukaan. :)
Vielä ts:en:
Me puolustamme omaa näkemystämme jollain Raamattuun liityvällä tapahtumalla, mutta kun se tapahtuma joltain osin puoltaakin myös sitä, mitä me vastustamme, emme haluakaan ottaa juuri sitä puoltavaa kohtaa tapahtumasta huomioon, vaan alamme selittää sitä pois. - ei hellari
Kiitos Herralle tästä todistuksesta.Kerropa sitten nimiä niistä, jotka ovat kaatuessaan tulleet uskoon ja ovat voimallisia aseita nyt Jumalan käytössä! Eipä taida löytyä yhtään henkilöä sellaisia. Ei Pyhä Henki koskaan tee väkivaltaa kaatamalla ihmisiä, vaan Hän nostaa ja parantaa. Ja Hän kirkastaa ainaa vain ja ainoastaan Kristusta! Ei koskaan mitään muuta. Selvääkin selvemmin varoitetaan tällaisista kaatumisilmiöistä, jotka eivät ole Jumalan Sanan mukaisia olleenkaan. Olin aikanaan Ylivainion kokouksessa ja menin esille, että puolestani rukoillaan. Kun Ylivainio sitten tuli kohdalleni ja esitin rukouspyyntöni sanoi Ylivainio vain; "Tapahtukoon sinulle uskosi mukaan". Mitään muuta ei sitten tapahtunutkaan. No aikanaan pääsin leikkaukseen ja sen jälkeen ei tuo vaiva ole minua vaivannut. Ei ylistetä sellaisia tekoja, joita ei ole koskaan tapahtunutkaan. Jumalan parantamisteko kestää lääkärin tutkimuksen! Voin sanoa, että kohdallani niitä ihmeitä on tapahtunut useitakin. Kukaan ei ole ollut rukoilemassa puolestani, vaan Herra on koskettanut ja lääkärin tarkastuksessa on todettu parantumisen tapahtuneen!
- Iso Q
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Yritin hymiöiden avulla ilmaista, mitä tarkoitin. :)
Viestini oli nimittäin eräänlaista sarkasmia siitä, miten me voimme käännellä ja väänellä, perustella ja tukea omaa näkemystämme Raamatulla aina sen mukaisesti, mikä on meille itsellemme edullista.
Ja jatkoin vain siitä ja oletin kyllä IsonQ ymmärtävän, mikä oli viestini tarkoitus ja motiivi.
Eli tuo viestini oli ikäänkuin käänteinen vastakkainasettelu ja sen referointi. :)
Eli en totta tosiankaan ole sitä mieltä, etteikö alkuseurakunnan aikana olisi ollut evankelistoja, vaikka heitä ei tuolla nimikkeellä heitä suoranaisesti silloin kutsuttukaan. :)
Me puolustamme omaa näkemystämme jollain Raamattuun liityvällä tapahtumalla, mutta kun se tapahtuma joltain osin puoltaakin myös sitä, mitä me vastustamme, emme haluakaan ottaa juuri sitä puoltavaa kohtaa tapahtumasta huomioon, vaan alamme selittää sitä pois.Tuohon voi muuta sanoa kuin UTstä en löydä mallia rukousjonoista, joissa jaettiin "tällejä" (MSn käyttämä termi) ja kannettiin tainnuksissa olevia ulos seurakunnasta.
- Iso Q
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Yritin hymiöiden avulla ilmaista, mitä tarkoitin. :)
Me puolustamme omaa näkemystämme jollain Raamattuun liityvällä tapahtumalla, mutta kun se tapahtuma joltain osin puoltaakin myös sitä, mitä me vastustamme, emme haluakaan ottaa juuri sitä puoltavaa kohtaa tapahtumasta huomioon, vaan alamme selittää sitä pois.Viite: 2012-11-16 Ana Paula: Suomi valtaistuimen edessä. Mukana Markus Korhonen ja Marko Selkomaa. Missiomaailma
- tuli sitä ja tätä
Tämä fireilihän on Rodney Howard-Brownen juttuja alkujaan!
- Älä vetämättä jätä!
Tuli sitä tai tätä; älä vetämättä jätä. Fire-puhujien evankeliumin saa vetää pois mielestään, sillä he saarnaavat toista evankeliumia ja tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi...
- Kierrettävä kaukaa
Nämä FIRE-tyypit ovat kaikki torontolaisuussaastetta levittäviä HUUHAA-ukkoja.
- järkyttynyt.
kokemuksesta tiedän, että kun parisentunta seisoo odottamassa rukousjonossa vuoroaan helpolla kaatuu.
Joka kerta olen rukoillut Herraani Jeesusta Kristusta; jos on Sinun tahtosi, että kaadun, niin kaadun mielelläni - kertaakaan en ole kaatunut !
Eräskin helluntailainen pastori oikein työntämällä yritti minut kaataa. Jouduin ottamaan muutaman askeleen taaksepäin, etten olisi kaatunut. Mitään muuta kuin puhuja fyysistä voimaa ei tilanteessa ilmennyt.
Niilo Ylivainio tilaisuuksissa ei KUKAAN PARANTUNUT ! mutta ne jotka valehtelivat parantuneensa - heidän joukossaan itsemurhan tehneitä oli normaaliväestöä ENEMMÄN
Kristitty uskoontullut ihminene EI TAPA ITSEÄÄN !
helluntailaiset metsästävät näitä kokemuksia ja vaikka Apostoli Johannes käskee meitä ettemme saa luottaa kaikkiin henkiin, niin se ei helluntailaisia mitenkään kosketa.
Raamattu sallii vain yhden henkilön kerrallaan puhuva kielillä ja jonkun toisen selittävän. Jos kukaan ei osaa selittää puhuttua kieltä on puhujan oltava hiljaa ! Tämä on Raamatun käsky ja tätä vastaan rikotaan helluntaiseurakunnissa aina !
hellarit miettikää tosissaan kenen hengen johdatuksessa te kuljette ja temppunne teette ! Silloin kun Marko Selkomaa tuli Thunder Baysta kiertämään Suomea, varoitin kaikkia, jotka jaksoivat kuunnella. Mies oli käyttäytymistä ja terminologiaa myöten turhan tuttu ja yhtenevyyttä monenlaiseen harhaoppiin löytyi jo käytännön metodiikastakin.
Vaikka olenkin iloinen siitä, että osa helluntailaisista ja kristikansasta on herännyt tähän uhkaan, niin välillä alkaa tuntua kuitenkin, että tämä kritiikki alkaa mennä turhan pitkälle. Olen sitä mieltä, että harhaopettajat tuleekin paljastaa, mutta lopulta vain saattaa käydä niin, että hyvästä tarkoituksesta tuleekin ase itse kritisoijia ja varoittajia kohtaan.
Älkäämme tehkö Selkomaasta marttyyria. Jättäkäämme hänet Jumalan käsiin! Voihan mies kenties tehdä parannuksenkin? Hän voisi olla ensimmäinen tämän kaliiberin julistajista. Siitä voisi alkaa ihan oikeat herätyksen ja parannuksen teon ajat.- ~~tähkäpää~~
AAMEN!
Emmekä tiedä sitäkään, vaikka parannuksentekoa olisi jo taphtunutkin?!
Jotain tästä yritin vihjaista jo tuolla eräässä toisessa ketjussa, mutta oli mielenkiintoista, että kukaan ei tarttunut siihen, vaan minua alettiin syyttämään vain siitä, miten olen niellyt M.S. harhaopin. :)
Tässä tuo tekstini sieltä toisesta ketjusta:
>>"Muistetaan häntä rukouksin ja pyydetään Jumalalta, että
jos hän on jossain kohdin eksynyt tai vielä kasvamaton, Jumala johdattaa hänet totuutensa tielle ja antaa Hänelle Sanansa opetusta ja kasvatusta ja sitähän me tarvitsemme ihan jokainen.
Sillä mitä enemmän olen tutustunut hänen tilanteeseensa, sitä enemmän olen sitä mieltä, että hän on kuitenkin täysin vilpittömin mielin matkassa ja kukaanhan meistä ei ole täydellinen, jokaiselle meillä on kasvun varaa ja paikkaa siihen saakka, kun kerran täydellisyyden saavutamme.">"Jättäkäämme hänet Jumalan käsiin!">"Israelilaiset, harkitkaa tarkoin, ennen kuin teette mitään näille miehille. Ennen meidän päiviämme esiintyi Teudas. Hän väitti jokin olevansa ja saikin mukaansa neljäsataa miestä, mutta hänet tapettiin ja koko hänen kannattajajoukkonsa hävisi jäljettömiin. Hänen jälkeensä esiintyi verollepanon aikoihin Juudas Galilealainen. Myös Juudas houkutteli kansaa puolelleen, mutta hänkin sai surmansa ja koko hänen kannattajajoukkonsa joutui hajalle." - ~~tp~~
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
AAMEN!
Jotain tästä yritin vihjaista jo tuolla eräässä toisessa ketjussa, mutta oli mielenkiintoista, että kukaan ei tarttunut siihen, vaan minua alettiin syyttämään vain siitä, miten olen niellyt M.S. harhaopin. :)
jos hän on jossain kohdin eksynyt tai vielä kasvamaton, Jumala johdattaa hänet totuutensa tielle ja antaa Hänelle Sanansa opetusta ja kasvatusta ja sitähän me tarvitsemme ihan jokainen.
Sillä mitä enemmän olen tutustunut hänen tilanteeseensa, sitä enemmän olen sitä mieltä, että hän on kuitenkin täysin vilpittömin mielin matkassa ja kukaanhan meistä ei ole täydellinen, jokaiselle meillä on kasvun varaa ja paikkaa siihen saakka, kun kerran täydellisyyden saavutamme.">"Jättäkäämme hänet Jumalan käsiin!">"Israelilaiset, harkitkaa tarkoin, ennen kuin teette mitään näille miehille. Ennen meidän päiviämme esiintyi Teudas. Hän väitti jokin olevansa ja saikin mukaansa neljäsataa miestä, mutta hänet tapettiin ja koko hänen kannattajajoukkonsa hävisi jäljettömiin. Hänen jälkeensä esiintyi verollepanon aikoihin Juudas Galilealainen. Myös Juudas houkutteli kansaa puolelleen, mutta hänkin sai surmansa ja koko hänen kannattajajoukkonsa joutui hajalle."Kyseiset Raam. kohdat ovat Apt. 5:35-42
- ~~tp~~
~~tp~~ kirjoitti:
Kyseiset Raam. kohdat ovat Apt. 5:35-42
Kyseinen kohta on muuten lainattu järjestyksessään toisesta Apostolien tekoihin talletusta oikeudenkäynnistä Ap. t. 5:17-42, jossa juutalaisten korkein neuvosto eli Sanhedrin syytti apostoleja harhaopin levittämisestä eli kerettiläisyydestä.
- ihmettevä
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
AAMEN!
Sillä mitä enemmän olen tutustunut hänen tilanteeseensa, sitä enemmän olen sitä mieltä, että hän on kuitenkin täysin vilpittömin mielin matkassa ja kukaanhan meistä ei ole täydellinen, jokaiselle meillä on kasvun varaa ja paikkaa siihen saakka, kun kerran täydellisyyden saavutamme.">"Jättäkäämme hänet Jumalan käsiin!">"Israelilaiset, harkitkaa tarkoin, ennen kuin teette mitään näille miehille. Ennen meidän päiviämme esiintyi Teudas. Hän väitti jokin olevansa ja saikin mukaansa neljäsataa miestä, mutta hänet tapettiin ja koko hänen kannattajajoukkonsa hävisi jäljettömiin. Hänen jälkeensä esiintyi verollepanon aikoihin Juudas Galilealainen. Myös Juudas houkutteli kansaa puolelleen, mutta hänkin sai surmansa ja koko hänen kannattajajoukkonsa joutui hajalle.""Siksi annan teille nyt tämän neuvon: jättäkää nämä miehet rauhaan, antakaa heidän olla. Jos tämä heidän ajamansa hanke on lähtöisin ihmisistä, se kukistuu itsestään. Jos se taas on Jumalasta, te ette pysty heitä kukistamaan. Pitäkää varanne! Entä jos te taistelettekin itseään Jumalaa vastaan?"
Entäs joku joku opetus ei ole Jumalasta eikä ihmisistä vaan siitä vielä pahemmasta lähtöisin. Raukeaako se silloin?? Entäs jos eksytys on Jumalan lähettämä, raukeaako se silti?
Minusta toi Raamatun lause ei oikein sovi näihin eksytys tapauksiin/epäilyihin, miten kukin asian pähkäileekään. ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
AAMEN!
Sillä mitä enemmän olen tutustunut hänen tilanteeseensa, sitä enemmän olen sitä mieltä, että hän on kuitenkin täysin vilpittömin mielin matkassa ja kukaanhan meistä ei ole täydellinen, jokaiselle meillä on kasvun varaa ja paikkaa siihen saakka, kun kerran täydellisyyden saavutamme.">"Jättäkäämme hänet Jumalan käsiin!">"Israelilaiset, harkitkaa tarkoin, ennen kuin teette mitään näille miehille. Ennen meidän päiviämme esiintyi Teudas. Hän väitti jokin olevansa ja saikin mukaansa neljäsataa miestä, mutta hänet tapettiin ja koko hänen kannattajajoukkonsa hävisi jäljettömiin. Hänen jälkeensä esiintyi verollepanon aikoihin Juudas Galilealainen. Myös Juudas houkutteli kansaa puolelleen, mutta hänkin sai surmansa ja koko hänen kannattajajoukkonsa joutui hajalle."TP,
Ei minulla mitään sinua vastaan ole ihmisenä.
On mukavaa, että osaat iloita ajatuksestani Selkomaan kohdalla. Jos esiintyminen, opettaminen ja julistaminen on TÄYSIN muuttunut siitä mitä se on ollut, on meillä varoittajilla aihetta iloon. Mutta en kuitenkaan arvuuttelisi sillä, onko jokin toiminta Jumalasta vai ei, jos mies tekee sellaista, mitä Raamatussa ei ole.
Kantani siis ko. julistajan osalta ei ole tullut piiruakaan suvaitsevammaksi, mutta ymmärrän myös, että en itse ole hänen tuomarinsa. En rohkaise ketään menemään hänen tilaisuuksiinsa tai kättensä alle ja varoitan jokaista joka asiaa ihmettelee, mutta ajojahti kääntyy vielä itseään ja tarkoitustaan vastaan. Näillä foorumeillakin. Lopulta, koira puraisee omaa häntäänsä.
Siunausta ja hiljaista huminaa eloosi, Tähkäpää!- vain arvuuttelua
jan-hus kirjoitti:
TP,
Ei minulla mitään sinua vastaan ole ihmisenä.
On mukavaa, että osaat iloita ajatuksestani Selkomaan kohdalla. Jos esiintyminen, opettaminen ja julistaminen on TÄYSIN muuttunut siitä mitä se on ollut, on meillä varoittajilla aihetta iloon. Mutta en kuitenkaan arvuuttelisi sillä, onko jokin toiminta Jumalasta vai ei, jos mies tekee sellaista, mitä Raamatussa ei ole.
Kantani siis ko. julistajan osalta ei ole tullut piiruakaan suvaitsevammaksi, mutta ymmärrän myös, että en itse ole hänen tuomarinsa. En rohkaise ketään menemään hänen tilaisuuksiinsa tai kättensä alle ja varoitan jokaista joka asiaa ihmettelee, mutta ajojahti kääntyy vielä itseään ja tarkoitustaan vastaan. Näillä foorumeillakin. Lopulta, koira puraisee omaa häntäänsä.
Siunausta ja hiljaista huminaa eloosi, Tähkäpää!Jos joku tunnettu julistaja lopulta tajuaa olleensa harhassa ja opettaneensa väärässsä hengessä niin odottaisin hänen julkisesti asiasta kertovan ja katuvan ihmistenkin edessä eikä vaan Jumalan.
En usko sellaisiin juttuihin, että joku on muuttunut/muuttanut opetustaan oikeaan suuntaan ja yht'äkkiä alkaa puhua totuudessa. Ei ole rehellinen se, joka ei julkisesta asiasta kerro. Tarkoitan, että turha arvuutella.
- DoctorT
Nämä miehet eivät yleensä parannusta tee, koska ovat Herransa hyljänneet !
Niiloa älkää sotkeko tähän juttuun! Varsinkaan te, jotka ette Niilon aikaa tunne ettekä tiedä! ERO KUIN YÖLLÄ JA PÄIVÄLLÄ, KUIN PIMEYDELLÄ JA VALKEUDELLA!- DoctorT on Puoskari
Niilolla ei ollut erivapautta Kuhlman-Hinn noituuden harjoittamiseen.
Doctorin into on traagikoomista: 'älkää koskeko niiloon, hän on poikkeus'.
'Vain niilolla oli oikeus kaataa henkivaltojen voimalla, se oli NIILON JUTTU'.
Puoskari mikä puoskari, ei doctorin niilotulkinnasta voi muuta sanoa.
- DoctorT
Ne, jotka eivät ole asiaan perehtyneet. Eivät tutkineet ja lukeneet, eivätkä omaa armoitusta tunnistaa oikea väärästä, SOITTAVAT SUUTAAN!
Näillä vuosilla ja kokemuksilla, puolustan Niiloa ja nojaan aikalaistensa mielipiteisiin hänestä!
Lukekaa enemmän, luulette vähemmän, jos ylipäätään totuus rääväsuita edes kinnostaa. Minua kiinnostaa ja siksi olen lähes 20 vuotta rohjennut tuomita eksyttäjät!- Niilo aloitti harhan
Tohtori T.
Ihmisten kaataminen ei ole Raamatunmukaista, eikä Jeesus ole sellaista ikinä opettanut.
Niilo sai kaatajavoitelun itseltään Kathryn Kuhlmanilta Jerusalemissa. Kuhlman teki aviorikoksen, vei toisen naisen aviomiehen, hänen seurakuntansa pastori Fresbee osottautui homoksi ja kuoli AIDSiin. Eräs evankelista samassa seurakunnassa kuoli huumeisiin. Ei siis mitään hyvää hedelmää tuossa hengessä ja srk:ssa. - Dr, olet hairahtunut
Totuudesta puhumisessa sinun olisi syytä olla varovaisempi.
Olet lukenut harhaisia lähteitä, uskonut valehengen pettämiä aikalaisia ja seurannut omaa eksynyttä luontoasi, kun olet noin itsesi antanut sokaista.
Kuhlman-Ylivainio herätyksen ajalta et taida muistaa yhtään mitään;
et sinä ainakaaan ole tavannut ko. vääriä profeettoja livenä.
Olet siten märkäkorva todistamaan heistä yhtään mitään, vaikka
kokeneena veikkona esiinnyt ja itseäsi (vale)tohtoriksi tituleeraat.
Että kaikella ymmärtämyksellä tunteittesi paloa kohtaan neuvon:
tutki, mitä henkeä kuhlmanin haamuista ja haudoista ryystetään.
Tutki ja kammoksu, tee parannus ja pakene pimeyden henkiä. - ei hellari
Niilo aloitti harhan kirjoitti:
Tohtori T.
Ihmisten kaataminen ei ole Raamatunmukaista, eikä Jeesus ole sellaista ikinä opettanut.
Niilo sai kaatajavoitelun itseltään Kathryn Kuhlmanilta Jerusalemissa. Kuhlman teki aviorikoksen, vei toisen naisen aviomiehen, hänen seurakuntansa pastori Fresbee osottautui homoksi ja kuoli AIDSiin. Eräs evankelista samassa seurakunnassa kuoli huumeisiin. Ei siis mitään hyvää hedelmää tuossa hengessä ja srk:ssa.Minä en ole koskaan hyväksynyt kaatumisilmiötä missään muodossa. Se toimintä on täysin harhaista ja Jumalan Sanarta ei sille löydy mitään tukea. En sitä aikanaan hyväksynyt Ylivainion kokouksissakaan enkää tule jatkossakaan hyväksymään, koska se ei ole Jumalasta lähtöisin! Koetelkaa henget ja pitäkää se mikä hyvää on! Sanotaan Raamtussa! Ei lähdetä tuollaisten haihattelun perään juoksemaan. Raamattu sanoo, että ihmeet ja merkit seuraa niitä jotka uskovat. Siis ei uskovien pidä seurata ihmeitä ja merkkejä... Ne ei ole Jumalasta!
- ~~tähkäpää~~
ei hellari kirjoitti:
Minä en ole koskaan hyväksynyt kaatumisilmiötä missään muodossa. Se toimintä on täysin harhaista ja Jumalan Sanarta ei sille löydy mitään tukea. En sitä aikanaan hyväksynyt Ylivainion kokouksissakaan enkää tule jatkossakaan hyväksymään, koska se ei ole Jumalasta lähtöisin! Koetelkaa henget ja pitäkää se mikä hyvää on! Sanotaan Raamtussa! Ei lähdetä tuollaisten haihattelun perään juoksemaan. Raamattu sanoo, että ihmeet ja merkit seuraa niitä jotka uskovat. Siis ei uskovien pidä seurata ihmeitä ja merkkejä... Ne ei ole Jumalasta!
Jumala ei muuta toimintatapojansa sen mukaan, hyväksymmekö me niitä tai olemme hyväksymättä, sillä Hän ei kysy meiltä miten saa ja voi toimia, vaan Jeesus itse opetti meitä rukoilemaan, että tapahtukoon kaikessa Jumalan tahto.
Jos Jumala haluaa näyttää voimansa siten, että Hänen Pyhän Henkensä voima kaataa ihmisen, kuten kaatoi Raamatunkin aikoina, että ihmiset ymmärtäisivät, miten voimattomia olemmekaan Jumalan voiman edessä, niin Hän ei tarvitse siihen minun tai Sinun lupaa tai hyväksyntää tahi hyväksymättömyyttä, vaan Hän tekee sen, minkä parhaaksi näkee.
Tähän meidän on vain suostuttava ja rukoiltava nöyryyttä, ettemme vain missään kohdin lähde taistelemaan Hänen tekojansa vastaan.
Kirjoitat:
>>"Se toimintä on täysin harhaista ja Jumalan Sanarta ei sille löydy mitään tukea.">"Sitten on myöskin Saulus Tarsolaisen kaatuminen Damaskon tiellä, kun hän oli vainoamassa Herran omia. Saulus tuli uskoon ja hänestä tuli voimallinen ase Jumalan kädessä." ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Jumala ei muuta toimintatapojansa sen mukaan, hyväksymmekö me niitä tai olemme hyväksymättä, sillä Hän ei kysy meiltä miten saa ja voi toimia, vaan Jeesus itse opetti meitä rukoilemaan, että tapahtukoon kaikessa Jumalan tahto.
Jos Jumala haluaa näyttää voimansa siten, että Hänen Pyhän Henkensä voima kaataa ihmisen, kuten kaatoi Raamatunkin aikoina, että ihmiset ymmärtäisivät, miten voimattomia olemmekaan Jumalan voiman edessä, niin Hän ei tarvitse siihen minun tai Sinun lupaa tai hyväksyntää tahi hyväksymättömyyttä, vaan Hän tekee sen, minkä parhaaksi näkee.
Tähän meidän on vain suostuttava ja rukoiltava nöyryyttä, ettemme vain missään kohdin lähde taistelemaan Hänen tekojansa vastaan.
Kirjoitat:
>>"Se toimintä on täysin harhaista ja Jumalan Sanarta ei sille löydy mitään tukea.">"Sitten on myöskin Saulus Tarsolaisen kaatuminen Damaskon tiellä, kun hän oli vainoamassa Herran omia. Saulus tuli uskoon ja hänestä tuli voimallinen ase Jumalan kädessä."Jos Jumala haluaa näyttää voimansa siten että hänen Pyhän Henkensä voima kaataa ihmisen, siihen ei tarvita Selkomaita avuksi eikä mitään muutakaan kaatumiseen tähtäävää rukouspalvelua vaan se voi tapahtua missä tahansa. Nythän tästä ei ole kysymys.
Helluntailais-karismaattisissa piireissä on otettu erääksi ohjelmanumeroksi "kaataminen", joka on täysin sielullista ja harhaoppista toimintaa. Suurin osa helluntaiseurakunnan rukousjonoissa on helluntailaisia. Eivätkö he siis ole Tähkäpään mielestä tehneet parannusta, kun Jumala heitä riepottelee maassa, kuten Saulus Tarsolaista Damaskoksen tiellä.- t.pään jauhot seonnu
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Kirjoitat:
>>"Se toimintä on täysin harhaista ja Jumalan Sanarta ei sille löydy mitään tukea.">"Sitten on myöskin Saulus Tarsolaisen kaatuminen Damaskon tiellä, kun hän oli vainoamassa Herran omia. Saulus tuli uskoon ja hänestä tuli voimallinen ase Jumalan kädessä.""Eli kyllä Jumalan Sanasta löytyy ihan samanlaisia tapauksia.
Vai olivatko Sinun mielistäsi nuokin tapaukset täysin harhaisia,
vaikka löytyvätkin Jumalan Sanasata?" (näin siis tähkäpää).
Tähkäpään kommentit ovat kuin vuoristorataa. Väliin sitä, väliin tätä.
http://www.youtube.com/watch?v=dsJ0vpWWN6Y - tähkäviiri-tuulispää
t.pään jauhot seonnu kirjoitti:
"Eli kyllä Jumalan Sanasta löytyy ihan samanlaisia tapauksia.
Vai olivatko Sinun mielistäsi nuokin tapaukset täysin harhaisia,
vaikka löytyvätkin Jumalan Sanasata?" (näin siis tähkäpää).
Tähkäpään kommentit ovat kuin vuoristorataa. Väliin sitä, väliin tätä.
http://www.youtube.com/watch?v=dsJ0vpWWN6YHelluntailiikkeelle tyypillistä: tuulta ja henkeä, henkeä ja tulta.
Ei väliä, mistä suunnasta tuulee tai mikä henki on liikkeellä,
kunhan liikettä on ja tuli palaa - niin, ja väkeä kaatuu jonossa.
Siinä helluntai "herätyksen" tulen ja hengen ja tuulen tunnukset.
Fire, FIRE - Tulta, TULTA! (lue: lisää eksytyksen kaatohenkeä!). - näin se on
tähkäviiri-tuulispää kirjoitti:
Helluntailiikkeelle tyypillistä: tuulta ja henkeä, henkeä ja tulta.
Siinä helluntai "herätyksen" tulen ja hengen ja tuulen tunnukset.
Fire, FIRE - Tulta, TULTA! (lue: lisää eksytyksen kaatohenkeä!)."Helluntailiikkeelle tyypillistä: tuulta ja henkeä, henkeä ja tulta.
"
Tälle palstalle tyypillistä. - ~~tähkäpää~~
näin se on kirjoitti:
"Helluntailiikkeelle tyypillistä: tuulta ja henkeä, henkeä ja tulta.
"
Tälle palstalle tyypillistä.:)
Olette te huopaisaa porukkata. :)
Ei tainnut enää muuta selitystä löytyä, niin lähdettiin jälleen kerran käymään käsiksi ihmiseen ja mitenkäs muuten, kuin yrityksellä saattaa toisin ajatteleva huonoon valoon. :)
Tiedätte varmasti, että tällaiseen en lähde mukaan, joten saatte jatkaa tähkiksen arvostelemista ihan rauhassa, jos siitä mielihyvää ja iloa elämäänne saatte. :) ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
:)
Olette te huopaisaa porukkata. :)
Ei tainnut enää muuta selitystä löytyä, niin lähdettiin jälleen kerran käymään käsiksi ihmiseen ja mitenkäs muuten, kuin yrityksellä saattaa toisin ajatteleva huonoon valoon. :)
Tiedätte varmasti, että tällaiseen en lähde mukaan, joten saatte jatkaa tähkiksen arvostelemista ihan rauhassa, jos siitä mielihyvää ja iloa elämäänne saatte. :)Hieman outoon valoon Tähkäpää joutuu kyllä kirjoitustensa perusteella, mutta en ainakaan minä ole yrittämässä saada häntä mitenkään huonoon valoon. Kyllä se kaikki lähtee kirjoittajasta itsestään.
- Minkä tähden?
mazdels kirjoitti:
Hieman outoon valoon Tähkäpää joutuu kyllä kirjoitustensa perusteella, mutta en ainakaan minä ole yrittämässä saada häntä mitenkään huonoon valoon. Kyllä se kaikki lähtee kirjoittajasta itsestään.
Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa."
Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.
Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta. - minä ainakaan voi hy
mazdels kirjoitti:
Hieman outoon valoon Tähkäpää joutuu kyllä kirjoitustensa perusteella, mutta en ainakaan minä ole yrittämässä saada häntä mitenkään huonoon valoon. Kyllä se kaikki lähtee kirjoittajasta itsestään.
Ei täälä kukaan muu jahtaa ja mustamaalaa tähkistä kuin justiinsa sinä monella eri nimimerkillä.
- sana ""pilkkaa""
Aloittaja .... Käytät sanaa, että Selkomaa .... pilkkaa Pyhää Henkeä""".
Oletko tarkkaan ajatellut sanojasi? Ensin, raamattu sanoo, että Pyhän Hengen pilkka on anteeksiantamaton SYNTI. Eikös näin?!
Kuka sitten on tämä Tuomari, joka mittaa kullekin synnin ja tuomion? ... Jumala....
Ja Sana ......... kieltää ...... tuomitsemisen, eikös niin? ...... ettei teitä tuomittaisi.
Olisiko parempi, että käyttäisit sanaa, että toteaisit, ettei """mielestäsi..... Selkomaan saarna ja ajatus Pyhästä Hengestä ole samanlainen, kuin omani.
Toteat, ettei käsityksesi mukaan Pyhä Henki toimi noin.
Tuosta lähdetään liikkeelle paremmin raamatullisesti, eli Sana saa sitten mitata ja ""tuomita"" sydämissä oikeaa ja väärää..
Me elämme myös täällä tietämättömyyden aikoja. Sinä ja eikä Selkomaakaan elä vielä täydellisen tiedon aikakautta, ja kuinka paljon Isän sydän antaa ja "venyy" meidän evankelioimisen takia, on taas oma lukunsa, mutta ei meidän käsityskyvyn sisällä.
Näin pakkas- aamulta terveisin Kristukseen uskoa ja Jumalan tahtoa kunnioittava tunnustava. P- Kiva ampua ihmisiä
sana ""pilkkaa""22.1.2014 09:19
Oletko tarkkaan ajatellut sanojasi? Ensin, raamattu sanoo, että Pyhän Hengen pilkka on anteeksiantamaton SYNTI. Eikös näin?!
Kuka sitten on tämä Tuomari, joka mittaa kullekin synnin ja tuomion? ... Jumala....
Ja Sana ......... kieltää ...... tuomitsemisen, eikös niin? ...... ettei teitä tuomittaisi.
Aloittaja vastaa:
Marko Selkomaahan väittää tätä "TULTA"- henkeä Pyhäksi Hengeksi, tässä katkelma Markon blogista;
:"Sitten Pyhä Henki avasi silmäni näkemään, keitä
sanoin: - Sisar! Ota vastaan Jumalan voima. Tulta!"
Me kaikki tiedämme, ettei Pyhä Henki toimi noin Raamatun mukaan, niinpä kyseessä on mielestäni selvästi Pyhän Hengen pilkka, koska tuossa toimitaan
täysin toisessa hengessä.
Ei Jeesus eikä kukaan apostoleista kaadellut tuolla tavoin huvikseen ihmisiä, näyttääkseen oman mahtinsa, miten ihmiset kaatuu kun keilapallot.
Tuo toiminta pilkkaa Jumalaa ja ihmisiä, se on ihan selvä asia, lopunajan eksytystä ja kirjaimellisesti vierasta TULTA Selkomaa yrittää kovasti seurakuntiimme tuoda, mutta tälläisia riivaajahenkiä vastaan on taisteltava hengellisin asein Ef 6, niin me voitamme heidät Jumalan avulla, Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Veren kautta!
Ja kuitenkin, tottakai me rukoilemme jokaisen eksyttäjän puolesta, Selkomaankin, että tulisi tekemään parannusta harhaopistaan ja ottaisi Jeesuksen elämänsä Herraksi ja alkaisi toimia Hengessä eikä lihassa ja väärässä hengessä. - Pilkkaa-sanasta tult
Kiva ampua ihmisiä kirjoitti:
Aloittaja vastaa:
Marko Selkomaahan väittää tätä "TULTA"- henkeä Pyhäksi Hengeksi, tässä katkelma Markon blogista;
Me kaikki tiedämme, ettei Pyhä Henki toimi noin Raamatun mukaan, niinpä kyseessä on mielestäni selvästi Pyhän Hengen pilkka, koska tuossa toimitaan
Ei Jeesus eikä kukaan apostoleista kaadellut tuolla tavoin huvikseen ihmisiä, näyttääkseen oman mahtinsa, miten ihmiset kaatuu kun keilapallot.
Tuo toiminta pilkkaa Jumalaa ja ihmisiä, se on ihan selvä asia, lopunajan eksytystä ja kirjaimellisesti vierasta TULTA Selkomaa yrittää kovasti seurakuntiimme tuoda, mutta tälläisia riivaajahenkiä vastaan on taisteltava hengellisin asein Ef 6, niin me voitamme heidät Jumalan avulla, Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Veren kautta!
Ja kuitenkin, tottakai me rukoilemme jokaisen eksyttäjän puolesta, Selkomaankin, että tulisi tekemään parannusta harhaopistaan ja ottaisi Jeesuksen elämänsä Herraksi ja alkaisi toimia Hengessä eikä lihassa ja väärässä hengessä.Lähdetään siitä, että mitä on Pyhän Hengen pilkka.
Pyhä Henki kirkastaa Kristuksen sovitustyön ihmisen eteen ja jos sitä ei oteta vastaan, se on kadottavaa. Eikös mennä aivan näin eteenpäin?!
Entäpä jos Selkomaan sanomassa on Jeesuksen pelastustyö esissä ja Kuka sitä kirkastaa? Ei varmaankaan rienaajahenget.
Joko nyt aletaan keskustelemaan itse asiasta, eli Pyhästä Hengestä ja pilkasta, kuka pilkkaa. ..
Evankeliumia voidaan levittää monin tavoin. Sitä tehtiin Jeesuksenkin aikana, Apostolien aikana. Taidettiinpa nurista ""erinäköistä julistustapaa vastaan""!
Julistiko Jeesus tulesta mitään?
Lk. 12:49. Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt! Tietenkin asian tiimoilta voi sitä katsoa monelta suunnalta.
Mutta, jos kysyisin sinulta, millaista "tulta" on seurakunnassasi??
Meinaan raamattu puhuu armolahjoista, jotka on Hengen armolahjoja, niistä hedelmistä. Parantuuko Hengessä julistuksen kautta teillä sairaita, vapautuuko riivaajahengissä olevia? jne. jne. jne. Eli se tuli saa aikaiseksi Hengen hedelmiä.
Nyt kun mitataan ""naapuria"" onko katsottu siihen omaan tupaan??
Tuo viittepaikka Lk. kertoo siitä, että on kirves pantu puun juurelle, jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää saa kohtalokseen hakkaamisen ja tuleen heittämisen.
Matt. 3:10-12.... Eli ruumenet poltetaan siinä helvetin tulessa. Eli sellaisenkin tulen ääreen joutuu, jos NYT- Hengen tuli ei syty.
Eikös asiat ole näinkin päin.. Kannattaa miettiä rauhassa asioita, kun mittaillaan asioita
P. - jatkopohtimista..
Pilkkaa-sanasta tult kirjoitti:
Lähdetään siitä, että mitä on Pyhän Hengen pilkka.
Pyhä Henki kirkastaa Kristuksen sovitustyön ihmisen eteen ja jos sitä ei oteta vastaan, se on kadottavaa. Eikös mennä aivan näin eteenpäin?!
Entäpä jos Selkomaan sanomassa on Jeesuksen pelastustyö esissä ja Kuka sitä kirkastaa? Ei varmaankaan rienaajahenget.
Joko nyt aletaan keskustelemaan itse asiasta, eli Pyhästä Hengestä ja pilkasta, kuka pilkkaa. ..
Evankeliumia voidaan levittää monin tavoin. Sitä tehtiin Jeesuksenkin aikana, Apostolien aikana. Taidettiinpa nurista ""erinäköistä julistustapaa vastaan""!
Lk. 12:49. Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt! Tietenkin asian tiimoilta voi sitä katsoa monelta suunnalta.
Meinaan raamattu puhuu armolahjoista, jotka on Hengen armolahjoja, niistä hedelmistä. Parantuuko Hengessä julistuksen kautta teillä sairaita, vapautuuko riivaajahengissä olevia? jne. jne. jne. Eli se tuli saa aikaiseksi Hengen hedelmiä.
Tuo viittepaikka Lk. kertoo siitä, että on kirves pantu puun juurelle, jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää saa kohtalokseen hakkaamisen ja tuleen heittämisen.
Matt. 3:10-12.... Eli ruumenet poltetaan siinä helvetin tulessa. Eli sellaisenkin tulen ääreen joutuu, jos NYT- Hengen tuli ei syty.
Eikös asiat ole näinkin päin.. Kannattaa miettiä rauhassa asioita, kun mittaillaan asioita
P.Huomioittaisin vielä tuosta kirveen, puunhakkaamisen ja tuleen heittämisen suhteen sen, että ... tuossa ei ole kyse jumalattomuuden puusta. Se on luonnollisesti tulen kohteena, vaan kyse on seurakunnan sisältä tapahtuvaan tuomioon, sillä tuomio lähtee Jumalan huoneesta.
Hän, joka ei syty "palamaan" Hengestä, on kuollut. Se hakataan, eli poistetaan, ts. muotojumalisuus on hävityksen kohde. Eli penseä, kuollut usko on tulen kohteessa.
Nämä on vakavia paikkoja.
P - kantsii katsoo
Pilkkaa-sanasta tult kirjoitti:
Lähdetään siitä, että mitä on Pyhän Hengen pilkka.
P.http://www.youtube.com/watch?v=7NJVgQD3xNA
Suosittelen. - kamalaa!!
Kiva ampua ihmisiä kirjoitti:
Aloittaja vastaa:
Ja kuitenkin, tottakai me rukoilemme jokaisen eksyttäjän puolesta, Selkomaankin, että tulisi tekemään parannusta harhaopistaan ja ottaisi Jeesuksen elämänsä Herraksi ja alkaisi toimia Hengessä eikä lihassa ja väärässä hengessä.hyvä kirjoitus sinulle nimimerkki "kiva ampua ihmisiä", ymmärsin nyt lisää tuosta Selkomaan eksytyksestä! Samaa yksyttämistä kuin Ylivainiolla aikanaan, mutta vaan eri muodossa...kamalaa
- rea.aalto
Lähteeksi kirjoitukseeni olen ottanut Raamatun,
sekä Raamatun tietosanakirjat.
Tuli Raamatussa
Ks. myos: Hehku, helluntai, helvetti, Henki (Jumalan), hiili, kieli, koetella, kuluttaa, kuumuus, liekki, nuotio, polttaa, polttomerkki, savu, sytyttaa, tulikivi, tulinen, tulinen järvi.
-tuli
ilmitulessa 2 Ms 3:2 kaislatulesta Job 41 :11
Raamatun tavallisimmat »tulta» tarkoittavat sanat ovat heprean 'es ja kreikan pyr. Ne tarkoittavat molemmat sekä näkyvää tulenliekkiä että palamista.
Jo patriarkkojen historiassa mainitaan tuli. Kun Aabraham vaelsi Moorian vuorelle uhratakseen Herran käskystä lisakin, hän otti tulta mukaansa.
Raamatun kuvakielessä on tulella oma merkityksensä. Se on Jumalan kirkkauden, Dan 7:9, kiivauden, 5 Ms 4:24, Ps 79:5, ja vihan, 5 Ms 9:3, Ps 18:9 vertauskuva. EdelIeen tulen annetaan kuvata Jumalan sanan voimaa, Jer 5:14, 23:29 sekä taivaan puhtautta ja kirkkautta,IIm 15 :2.
Usein tuli kuvaa Jumalan kansan puhdistamista, esim. Mal 3 :2,3, samoin kuin se merkitsee uskovien elämäntyön lopullista koetusta, 1 Kr 3:13-15. Vihdoin tulta käytettiin myös kuvaamaan iänkaikkista kadotusta, Mt 3:12, IIm 20:10 jne.
Synnillinen tuli
Vieras uhrituli, 3 Ms 10:1, IIm 13 :13. Epäjumalanpalveluksen tuli, 5 Ms 12:31,2 Kn 16:3,21:6. Intohimon tuli, Snl 6:27, Hoos 7:6. Jumalattomuuden tuli, Jes 9:18, 33:11, Sak 3:2, Rm 1 :27. Kielen tuli, Jk 3:6, vrt. Snl
16:27,26:20.23.
Jumalallinen tuli
Oikea uhrituli, 3 Ms 6:12. Puhdistuksen ja koetuksen tuli, 4 Ms 31:23, Job 1:16, Ps 66:12, Jes 43:2, Dan 3, Sak 13:9,Mal3:2,3, 1 Kr 3:13-15,1 Pt 1 :7, 4:12, IIm 3 :18.
Hengen tuli, Mt 3:11, Ap 2:3. Herätyksen tuli, Lk 12:49. Varjeleva tuli, Sak 2:5. IImestyksen tuli, Hes 1 :4.
Kiivauden tuli, 5 Ms 4:24, Jer 20:9. Kärsimyksen tuli, 2 Kr 11 :29. Vihan tuli,3 Ms 10:2,4 Ms 11:1,5 Ms 9:3, 2 Kn 1:10, Ps 18:9,21:10,50:3,79:5, Jer 5:14, Mt 22:7, Lk 9:54, Heb 10:27, 12:29.
Tuomion ja rangaistuksen tuli, 1 Ms 19:24,2 Ms 9:23, 4 Ms 11:1, 16:35,5 Ms 32:22, Joos 7:15,2 Srn 23:6,7, Jes 30:33,66:15,16,24, Hes 21 :32,28:18, Aam 1 :4,7,10,12,14, Heb 6:8, IIm 9:17,18, 14:10, 16:8, 17:16, 18:8, 20:9.
Kadotuksen tuli, Mt 3:10,12, 5:22, 7:19, 13:40,42,50, 18:8, 25:41, Mk
9:43,48, Jh 15 :6, IIm 20 - rea.aalto
Miinusta Raamatun paikoille, kukahan niitäkin pitää negatiivisena???
- 777***
"Miinusta Raamatun paikoille, kukahan niitäkin pitää negatiivisena???"
Ketkäpä muut kun Raamatun vastustajat ja me tiedämme että täällä on heitä valitettavasti MONTA henkilöä ja vieläpä uskovia näyttelevät olevansa - Hui olkoon!
- Näin asia on
Ensin oli Kuhlman ja Ylivainio ja nyt Selkomaa.
Ei mitään uutta auringon alla.
Aloitusviestin teksti Selkomaalta on kyllä niin sielullista touhuilua että helluntaiherätyksen pitäisi sanoutua irti Selkomaasta ja hänen väärästä kokemuksestaan ja opetuksestaan. Raamatun Pyhä Henki ei kaada ketään kaatajapappien välityksellä. - usko utelias
Kun Kalevi Lehtisen pitämissä tilaisuuksissa kaatui ihmisiä oliko ne Jumalasta vai toronto ja kundaliinihengestä?
- nähnyt
usko utelias
"Kun Kalevi Lehtisen pitämissä tilaisuuksissa kaatui ihmisiä oliko ne Jumalasta vai toronto ja kundaliinihengestä?"
Niitä kun on sellaisia ihmisiä, jotka juoksevat ihmeiden ja kokemusten perässä jatkuvasti ja jos puhuja sanoo vaikka kissa, niin heti kaadutaan. - ÄLKÄÄ kaatuko
nähnyt kirjoitti:
usko utelias
"Kun Kalevi Lehtisen pitämissä tilaisuuksissa kaatui ihmisiä oliko ne Jumalasta vai toronto ja kundaliinihengestä?"
Niitä kun on sellaisia ihmisiä, jotka juoksevat ihmeiden ja kokemusten perässä jatkuvasti ja jos puhuja sanoo vaikka kissa, niin heti kaadutaan.Niitä kun on sellaisia ihmisiä, jotka juoksevat ihmeiden ja kokemusten perässä jatkuvasti ja jos puhuja sanoo vaikka kissa, niin heti kaadutaan.
Niinpä, voitteko uskoa, että kun Tapani Suonto rukoili jonkun puolesta, niin hänen yllätyksekseen tämäkin henkilö kaatui, vaikka Suonto ei tosiaankaan ole myöskään mikään kaatajapappi, kuten ei Lehtinenkään, mutta rukoiltava oli kaatujaihminen. - näin on
ÄLKÄÄ kaatuko kirjoitti:
Niitä kun on sellaisia ihmisiä, jotka juoksevat ihmeiden ja kokemusten perässä jatkuvasti ja jos puhuja sanoo vaikka kissa, niin heti kaadutaan.
Niinpä, voitteko uskoa, että kun Tapani Suonto rukoili jonkun puolesta, niin hänen yllätyksekseen tämäkin henkilö kaatui, vaikka Suonto ei tosiaankaan ole myöskään mikään kaatajapappi, kuten ei Lehtinenkään, mutta rukoiltava oli kaatujaihminen.En usko että kukaan luterilainen pappi olisi kaatajapappi. Jos jonkun luterilaisen papin käsien alla joku kaatuu niin silloin on syy kaatujassa ei papissa jos pappi on luterilainen. Taitavat olla helluntailaisia ne kaatujat.
- Karimaattisetkaatujat
näin on kirjoitti:
En usko että kukaan luterilainen pappi olisi kaatajapappi. Jos jonkun luterilaisen papin käsien alla joku kaatuu niin silloin on syy kaatujassa ei papissa jos pappi on luterilainen. Taitavat olla helluntailaisia ne kaatujat.
2007 Juntunen sai luterilaisetkin kaatujat soukkaamaan pidemmäksi aikaa lattialle.
Seura minua sanoi Jeesus ja hän ei pistänyt pystyyn rukousjonoja missä ihmisiä kaatunut örisi ja nauranut kun eläimiä aivan hysterinä kuin mielisairaat. Mikä kuninkaalinen arvokas käytäntö sellainen on?
- jotain rajaa sentään
Jeesusta oli monin paikoin kuuntelemsaa sankoin joukoin ihmisiä mutta miksi Hän ei kaatanut heitä ja siten antanut osoitusta Pyhän Hengen voimasta?
Olis vaan vähän heilauttanut viittansa lievettä, kuten BH takkiaan, niin kansaa olisi laonnut kuin viljaa myrskyssä. Miksei huutanut "fire" ja "ampunut" ja siten pitänyt hauskaa. Niin miksei? Sit vois äärikärsämaatikot yms pelleillä ihmisten kustannuksella ja kohottaa oma egoonsa vaikka sitähän nyt kuitenkin tekevät.
Ja vaikka Jeesus muuttikin veden viiniksi niin eivät opetuslapset hoiperrelleet ja öykkäröineet kuten New Vine srk on mallia näyttänyt.
Kyllä nyt on uusi aika ja uudet kujeet. Ihan yli Raamatun opetuksen. - firetystä
jotain rajaa sentään kirjoitti:
Jeesusta oli monin paikoin kuuntelemsaa sankoin joukoin ihmisiä mutta miksi Hän ei kaatanut heitä ja siten antanut osoitusta Pyhän Hengen voimasta?
Olis vaan vähän heilauttanut viittansa lievettä, kuten BH takkiaan, niin kansaa olisi laonnut kuin viljaa myrskyssä. Miksei huutanut "fire" ja "ampunut" ja siten pitänyt hauskaa. Niin miksei? Sit vois äärikärsämaatikot yms pelleillä ihmisten kustannuksella ja kohottaa oma egoonsa vaikka sitähän nyt kuitenkin tekevät.
Ja vaikka Jeesus muuttikin veden viiniksi niin eivät opetuslapset hoiperrelleet ja öykkäröineet kuten New Vine srk on mallia näyttänyt.
Kyllä nyt on uusi aika ja uudet kujeet. Ihan yli Raamatun opetuksen.Kun ajattelen Jeesuksen toimintaa ja sitä aikakautta niin ihan hullunahan Häntä olisi pidetty, jos olis pelleillyt kuin nää nykyajan firettäjät, olisi uskottavuus mennyt.
Tuskin Jumala olisi Poikaansa lähettänyt maailmaan ihmisiä hauskuuttamaan ja asettamaan noloon asemaan ja sitten ristille. "Menkää kaikkeen maailmaan ja jakakaa tulta ja kaatakaa...vaiko julistakaa evankeliumi.."
Mä en vaan voi uskoa, että firetys on Jumalasta. Jumala auttakoon mua epäuskoista, jos olen väärällä tiellä ja johtakoon oikelle tielle. - _greeeeen
firetystä kirjoitti:
Kun ajattelen Jeesuksen toimintaa ja sitä aikakautta niin ihan hullunahan Häntä olisi pidetty, jos olis pelleillyt kuin nää nykyajan firettäjät, olisi uskottavuus mennyt.
Tuskin Jumala olisi Poikaansa lähettänyt maailmaan ihmisiä hauskuuttamaan ja asettamaan noloon asemaan ja sitten ristille. "Menkää kaikkeen maailmaan ja jakakaa tulta ja kaatakaa...vaiko julistakaa evankeliumi.."
Mä en vaan voi uskoa, että firetys on Jumalasta. Jumala auttakoon mua epäuskoista, jos olen väärällä tiellä ja johtakoon oikelle tielle.>>Mä en vaan voi uskoa, että firetys on Jumalasta. Jumala auttakoon mua epäuskoista, jos olen väärällä tiellä ja johtakoon oikelle tielle.
- ohohoooo
Ei Jeesus sanonut seura minua. Seura on suomalainen lehti. Ei Jesus kehottanut sitä lukemaan ja seuraamaan. Jeesus sanoi selkeästi; Seuraa Minua! Ei pistänyt jonoja pystyyn. Jeesus meni sinne missä oli kärsiviä ja sairaita ja paransi heidät. Nuo kaatumiset, örinät, vapinat ja kaikki muut vastaava on täysin huuhaata, eikä sillä olen mitään tekemistä uskon kanssa. Eläimet ei tiettävästi ole useinkaan mielisairaita, vaikka savonarola taas väittää niin. Vaan eihän savonarola tunne asioita, omasta sairaasta päästään kehittelee naurettavia pellejuttujaan!
- @@@
Pyhä Henki EI aiheuta PALOVAMMOJA, niinkuin Selkomaa kirjassaan kertoi jonkun saarnaajaan saaneen palorakkoja huuleensa.Ne vammat aiheutti ihan eri henki.
- jarrutpäällä
@@@
22.1.2014 19:16
2
Sulje
Pyhä Henki EI aiheuta PALOVAMMOJA, niinkuin Selkomaa kirjassaan kertoi jonkun saarnaajaan saaneen palorakkoja huuleensa.Ne vammat aiheutti ihan eri henki.
Eiköhän tuohonkin joku jostain löydä Raamatun paikan , puolustaakseen Marko Selkomaan väärää opetusta, kun yhdestä ainoasta Raamatun tuli sanasta on väännetty puolustuspuheita, vaikka Raamattu puhuu kymmenissä kohdissa siitä, mitä tuli kuvailee! - _greeeeen
Oudolta kuulostaa tuollainen ihmisten tulitus... ja näistä muilla mailla aiemmin esiintyneistä tulittajista on jäänyt ainakin minulla päällimmäisenä mieleen se, että ainakin jotkut heistä TYÖNTÄVÄT kumoon niitä ihmisiä, joihin tulitus ei tehoa. Vierastan itse henkilökohtaisesti tuollaisia ilmiöitä.
Kyllähän tuo kumoon työntäminen on selvästi nähtävissä monessa halluntailais-karismaattisessa kokousvideossa silloin, kun henkilö ei näytä haluavan kaatua itse.
* Markolla menee kovaa, eikä lainkaan tuo ole mitään tekemistä Pyhän Hengen kanssa, tuoolaisia erikoisuuksia ei enää anneta kenellekkään uudenliiton aikana, ei mitään, mikä ei ole jo Raamatussa luvattu, ja mitään tälläistä tulen heittoa ei ole annettu, ei Selkomaallekaan. Ei, vaikka Jeesus puhuu, että ja toivoi, että tulta heittämään, se on Jeesus joka heitti Pyhän Hengen tulen kaikenlihan ylle, eikä suinkaan jonkun Markon somenpäistä, että rakkoja oikein tulee sen kokijaan. Ei kai tuota kuaan voi todesta ottaa.
* Ja pankaapa merkille, kun Selkomaa puhuu, koska on pakko uskottavuuden takai, Jeesuskesta, miten se on tahmeaa ja tuntuu, että se on vatenmielistä hänelle puhua Jeesuskesta, voitelussa hän ei ainakaan puhu, kuivaa jankutusta,!- varokaa harhaoppista
Ei Selkomaa ole raittiilla pohjalla. Hänen toimintansa on kaikkea muuta kuin Jumalan Hengestä lähtöisin! Varokaa harhaoppista opettajaa ja hänen harhaista kokoustoimintaansa!
- varo harhaoppista
Selkomaa on oman egonsa lumoissa. Ei ole Jumalan johdatuksessa ja raitishenkinen uskovainen vaan harhaopettaja!
- Mazdels (ei kirj.)
Joku mainitsi joskus palstalla, että Selkomaata olisi nuhdeltu tai "opastettu" Helluntaiherätyksen puolelta harhaopetuksista. Onko Marko Selkomaa kuitenkaan vielä sanoutunut irti kirjassaan kertomistaan äärikarismaattisista opetuksista ja ilmiöistä, joita hän piti aikaisemmin raamatullisina?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1383419Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2742940Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2271854- 651792
Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j641778- 641521
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa891323Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä781262Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3291191Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391072