aikuiselle aamupuuron sijasta velliä vai mitä?

coco5

yritän pitää yllä terveellistä ruokavaliota, mutta aamiaisen kanssa on ongelmia. Hedelmät eivät pidä nälkää poissa, kaurapuuro olisi hyvä mutta valitettavasti lapsena sitä pakkosyötettiin hoitopaikassa joten siihen on tullut kammo eikä se vain mene alas. Mitä terveellistä voisi syödä puuron sijasta? Pidän paljon nalle neljän viljan minuuttivellistä, laitan sekaan yleensä ruisleipäpaloja. Onko ok, entäs mannapuurot/vellit yms?

14

1962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutakin

      Onhan maailmassa muitakin puuroja kuin kaurapuuro. Kokeile vaikka tattaria.

    • elliivo

      Ainut aamiainen mihin en itse ole vielä kyllästynyt on viili ja mysli. 1% viili ja Lidlin pähkinäinen mysli tai Myllyn paras Paratiisimysli. Hedelmäpalat nypin niistä pois ja syön erikseen makeana herkkuna koska en pidä makeasta aamulla.

    • silkkaa säästöä

      Mikä aamiainen? Karppaa veli hyvä niin ei tarvi syödä mitään aamiaisia, eikä ole nälkäkään.

      • Ei karppaamisia

        Kunnon aamiainen,ei tarvi mitään karpata,eikä ole nälkäkään.

        Puuro/velli/murot tai mysli,leipää margariinilla juustolla tai leikkeleellä ja kasviksilla,
        hedelmää tai tuoremehua,viiliä/rahkaa tai jogurttia.


      • Panhandle

        Viesti taisi olla ironinen. Minun käsittääkseni karppaajat harrastavat hyvinkin tuhteja aamiaisia, tyyliin pekonia ja munia.

        Marjoilla, jugurtilla ja myslillä käynnistyy minun päiväni arkisin. Viikonloppuisin, kun on enemmän aikaa, on enemmän vaihtelua. Mukana on usein kananmunaa.

        Monipuolinen ja ravitseva aamiainen sisältää kasviksia, marjoja tai hedelmiä (mieluummin hedelminä kuin mehuna) ja jotain proteiinipitoista (maitovalmisteet, kananmuna, liha tai kala). Viljatuotteet eivät ole välttämättömiä, mutta jos niitä haluat, ne voivat olla esimerkiksi kokojyväleipää, runsaskuituista mysliä tai puuroa.


      • Ei karppaamisia
        Panhandle kirjoitti:

        Viesti taisi olla ironinen. Minun käsittääkseni karppaajat harrastavat hyvinkin tuhteja aamiaisia, tyyliin pekonia ja munia.

        Marjoilla, jugurtilla ja myslillä käynnistyy minun päiväni arkisin. Viikonloppuisin, kun on enemmän aikaa, on enemmän vaihtelua. Mukana on usein kananmunaa.

        Monipuolinen ja ravitseva aamiainen sisältää kasviksia, marjoja tai hedelmiä (mieluummin hedelminä kuin mehuna) ja jotain proteiinipitoista (maitovalmisteet, kananmuna, liha tai kala). Viljatuotteet eivät ole välttämättömiä, mutta jos niitä haluat, ne voivat olla esimerkiksi kokojyväleipää, runsaskuituista mysliä tai puuroa.

        Panhandlen viesti taitaa olla se ironinen.Karppaajat harrastavat liian rasvaisia ja liian vähä kuituisia aamiaisia.Pekoni ja munat eivät ole välttämättömiä,
        eivätkä suositeltavia syödä joka päivä.

        Minun päiväni käynnistyy leivällä,hedelmillä ja jogurtilla tai viilillä ja joskus puurolla tai muroilla.Pekonista ja munista en välitä,enkä muutenkaan pidä älyttömästä rasvan käytöstä ja liiasta rasvasta.

        Monipuolinen,ravitseva ja terveellinen aamiainen sisältää kasviksia,marjoja tai hedelmää tai tuoremehua,maitoa tai viiliä tai rahkaa tai jogurttia,jotakin liha tai makkaraleikkelettä tai juustoa tai kananmunaa tai kalaa.Viljatuotteet on ehdottomasti tärkeitä ja välttämättömiä joko puuroa tai velliä tai muroja tai mysliä ja leipää.


      • Panhandle
        Ei karppaamisia kirjoitti:

        Panhandlen viesti taitaa olla se ironinen.Karppaajat harrastavat liian rasvaisia ja liian vähä kuituisia aamiaisia.Pekoni ja munat eivät ole välttämättömiä,
        eivätkä suositeltavia syödä joka päivä.

        Minun päiväni käynnistyy leivällä,hedelmillä ja jogurtilla tai viilillä ja joskus puurolla tai muroilla.Pekonista ja munista en välitä,enkä muutenkaan pidä älyttömästä rasvan käytöstä ja liiasta rasvasta.

        Monipuolinen,ravitseva ja terveellinen aamiainen sisältää kasviksia,marjoja tai hedelmää tai tuoremehua,maitoa tai viiliä tai rahkaa tai jogurttia,jotakin liha tai makkaraleikkelettä tai juustoa tai kananmunaa tai kalaa.Viljatuotteet on ehdottomasti tärkeitä ja välttämättömiä joko puuroa tai velliä tai muroja tai mysliä ja leipää.

        Väärinkäsitysten välttämiseksi: lauseeni viestin ironisuudesta oli suunnattu nimimerkille "silkkaa säästöä", joka väitti, etteivät karppaajat syö aamiaista. Nimimerkin "Ei karppaamista" kanssa olen aivan samaa mieltä.


    • Ei karppaamisia

      Hyvä että selvensit.

    • hitunen

      Mitens mysli?

    • Ihan miten tykkää

      Mysli on hyvä vaihtoehto puuron sijasta ja murotkin.

    • oppeliini1

      Mannasuurimot on pelkkää valkeaa vehnäjauhoa. Mannapuuron jälkeen sinulla on kohta taas nälkä.
      Kokeile ruis,ohra,qinoa, tattari, kokojyväriisi, hirssi, durra suurimoita. Niistä saat loistavan puuron. Kokojyväviljatuotteina ne pitävät nälän poissa iltapäivään saakka.

      Valmiit myslit ovat superkalliita ja niissä on hulvattoman paljon sokeria.
      Tee myslisi itse. Jätä reseptistä sokeri /hunaja pois. Googeloimalla loydät reseptit.
      Lisää omatekemääsi mysliin marjoja tai syo se omenan kera. Hiukan kanelia mausteeksi. Banaani lisää hyviä kalorioita ja tasapainottaa natriumia.
      Maitotuotteet pitävät nälän pois kauan: jugurtti, juusto.

      Etkohän noilla eväillä saa päiväsi hyvään alkuun.

    • puurokauha

      Aamiaiseksi saa syödä mitä haluaa (Mikä pakko sen on olla puuroa tai mysliä tai vastaavia?!) Ihan hyvin voit syödä vaikka kanaa ja riisiä aamulla tai vaikka jätskiä ja karkkia jos siltä tuntuu tai hernekeittoa tai pizzaa. Mielikuvitus vain on rajana!

    • Puuro ja leipä

      Aamiaiseksi saa syödä myös puuroa,mysliä ja vastaavia.Miksi ei saisi ja miksi just kanaa,riisiä,jäätelöä,karkkia,hernekeittoa ja pizzaa?tai yhtä hyvin voi olla syömättä mitään,jos siltä tuntuu.Terveellisyys on ennen kaikkea rajana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1798
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      179
      1301
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1158
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      34
      1053
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      81
      977
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      806
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe