Tein nakkikastikkeen pakastetuista nakeista. Laitoin osan kastikkeesta säilöön pakkaseen. Puhutaan että elintarvikkeita ei saisi pakastaa kahteen kertaan. Tuliko kastikkeestani nyt syömäkelvotonta.
Tää on ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta silti asiallisia vastauksia kaipailen
tyhmä kysymys pakastamisesta...vastausta kaivataan
8
1654
Vastaukset
- Kokeile. .
Tuskin on syömäkelvotonta, mut voi olla et nakkien rakenne saattaa kärsiä..
Maalaisjärjellä ajatellen kun nakit ovat kastikkeessa, voi olla ihan ok.
Kannattaa tietenkin testata ennen ku heittää pois. Jos maku ja tuoksu ok, silloin syötävää. - sokkokki
Ei todellakaan tullu syömäkelvotonta. Ei tietty ihan just tehdyn veroista, mutta oikein kelvollista arjen sapuskaa.
- nakkikastike
olen raskaana, siksi varmistelen.
Ostin ison paketin nakkeja jotka pakastin heti ostettaessa. Sitten meni muutama päivä kun alkoi tekemään mieli nakkikastiketta. Sulatin ne jääkaapissa ja tein niistä kastikkeen seuraavana päivänä. Viimeinen käyttöpäivä ei ole ehtinyt mennä umpeen. Kastikkeesta pakastin osan.
Onkos nyt oikeasti niin, että pakastettu kastikkeeni on ihan syömäkelpoinen- annamunkaikkikestää
no ketäpä aiot syyttää jos ei ole ? jotain netissä vastannutta ? missäs sun oma järkesi on ? ja raskaana vielä.. hoh hoijaa....
- nakkikastike
No en kuule ketään aio syyttää mistään...
Elintarvikehygienia ei ole vahvinta alaani. Niinkuin alussa kirjoitin, pyysin asiallisia vastauksia.
Pahoittelut sulle "annamunkaikkikestää" että aiheutin sinulle moista mielipahaa. Toivottavasti saat oman elämäsi sellaiseen kuntoon, että sinun ei tarvitse hermostua tuntemattomien "tyhmistä" kysymyksistä.
Jos jollakulla asiaan perehtyneellä on jotain faktaa alkuperäiseen kysymykseeni niin otan mieluusti niitä vastaan.
Kaikkea hyvää edelliselle vastaajalle, toivottavasti päänaukomisesi helpotti tuskaasi, joka selkeäsi kumpuaa syvemmältä kuin tuosta mitättömästä kysymyksestäni. - vanha kääkkä
Kun olet keittänyt/kuumentanut/valmistanut ruoaksi pakastetut nakit voit pakastaa valmiin ruoan.
Ruoka-aineiden uudelleen pakastuskaan ei muuta niitä myrkyksi, mutta vaikuttaa koostumukseen ja laatuun.
kannattaa perehtyä ruoanvalmistuksen ja säilytyksen saloihin, ennen kuin lapsi syntyy, että osaat myös ruokkia sen. - nakkikastike
Kiitos vastauksesta.
Mainittakoon nyt vielä, että osaan kyllä valmistaa ruokaa ja minulla on elintarvikehygieniapassikin suoritettu jokunen vuosi sitten. Olen ollut joskus töissä keittiölläkin. Tämä eineksien (kuten nakit) pakastaminen oli minulle vaan vieras juttu. En ole mikään idiootti, älä pelkää, osaan kyllä ruokkia tulevan lapseni.
Olen tottunut pakastamaan vain jauhelihaa raakana, marjoja, leivonnaisia ym. Nyt vaan kiireisenä, korkeassa asemassa työelämässä olevana toimihenkilönä, jolla on remonttiprojektikin tämän raskauden lisäksi menossa, haluaisin mielummin pakastaa isoissa erissä tehtyä kotiruokaa sen sijaan että sortuisin ruokailemaan päivittäin ravintoloissa...
Tämä somemaailma on sitten kummallinen, ihmiset näkee vartavasten vaivaa, jotta pääsee aukomaan muille päätään ja arvostelemaan muita tietämättä mistä oikeasti on kyse :(- kakkinastike
*kiireisenä, korkeassa asemassa työelämässä olevana toimihenkilönä, jolla on remonttiprojektikin tämän raskauden lisäksi menossa*'
hahaa eikä osaa nakkeja pakastaa tai soittaa neuvolaan sillä välin kun kehuu ihteään netissä !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell342166Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.491757Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1161597Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041306Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.761008Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,491002- 59905
Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗54827Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd101793- 60778