Katainen pitää Israelia esikuvana Suomelle HYVÄ

Katainen pitää Israelia esikuvana Suomelle

HYVÄ



Jyrki Kataisen mielestä Israel on Suomelle kannustava esimerkki.

http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2014/02/17/katainen-pitaa-israelia-esikuvana-suomelle/20142384/12



Pääministeri Jyrki Katainen (kok.) vakuuttaa uutistoimisto Reutersin haastattelussa päättäväisyyttään Suomen talouden kääntämiseksi ja pitää Israelia hyvänä esikuvana tulevaisuuden suunnasta.
– Meidän on löydettävä itsemme uudelleen, Katainen sanoo.
Hän viittaa Suomen kahden vuosikymmenen pituisiin taloussykleihin, joista edellisen loppua leimasi Nokian alamäki monen vuoden menestyksen päätteeksi.
Kataisen mukaan Israelin korkean teknologian start up -yrityskulttuurissa on paljon ammennettavaa Suomelle. Katainen mainitsee green techin ja clean techin Suomen valteiksi.

Israelin vahva tekno-osaajien joukko perustuu pitkälti armeijaan, jossa kasvaa tietoliikenteen, valvontajärjestelmien ja teknologian asiantuntijoita.
Suomella ei tällaista taustaa ole, mutta Katainen korostaa, että monista Suomen yliopistoista on tullut innovaatiokeskuksia, jotka ovat läheisessä yhteydessä yrityksiin.

12

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhaystäväsi

      Täällä Porvoossa hihitellään, sanamiehen muija lähti lätkimään, oli kyllästynyt tähän ukkonsa uskonnolliseen hihhulismiin. Naapurilleen oli sanonut, että ei kehtaa kaupassa käydä kun arto on sielläkin käynyt hihhuloimassa jaffa-appelsiinien puolesta.

      Oli myös sanonut, että kun ei siitä artosta ole enää sängyssäkään mihinkään kun on lihonut semmoiseksi sianmöhkäleeksi. Harhatkin kuulemma lisääntyneet, luulee että islamistit murtautuneet hänen facebook-tililleen, tekee porvoon poliisille rikosilmoituksia solkenaan... hihihi

      • sanamies=sika

        Joo, tuolla alempana tämä sanamies ilakoi siitä että terroristi murhasi kymmeniä nuoria norjassa. Sanoo sen olen jumalan rangaistus. Oliskohan sanamies samaa mieltä jos omat kakaransa teurastettaisiin samalla tavalla...


      • Tuo on jehovan todistajien tietotoimiston mukainen uutinen samasta hengestä mistä tuli 1914 ja 1975 ennusteet.

        Mene nyt vielä Porvoo keskusteluun laittamaan, että jehovan todistajien tietotoimiston mukaan on Porvoon tavoitelluin ukkomies nyt vapaata riistaa. On päiväsi pelasteetu.


    • normi päivä

      on sitten -taaskerran ja uudestaan-
      copypastettu
      talussanomien uutinen kun edellisen YP taisi poistaa.

      AMK:n käynyt,

      ATK/IT/tiedotusalan ammattilainen se taas asialla
      massapostaamassa.taas. uudestaan.

      http://www.suomi24.fi/yhteisö/sites/suomi24.fi.yhteisö/files/imagecache/mina-profile-full-490/c95/85c/c337b2ff8397032c6bec4912366f78df.JPG?66966941229

      • vanhaystäväsi

        Tuon kuvan ottamisen jälkeen on lihonut n.40 kiloa ja on kuin pystyyn nostettu sika. On saamassa potkut kristillisistä yhdistyksistään näiden vertahyytävien viestiensä vuoksi jossa iloitsee norjalaisnuorten teurastuksesta...


      • pahat puheet
        vanhaystäväsi kirjoitti:

        Tuon kuvan ottamisen jälkeen on lihonut n.40 kiloa ja on kuin pystyyn nostettu sika. On saamassa potkut kristillisistä yhdistyksistään näiden vertahyytävien viestiensä vuoksi jossa iloitsee norjalaisnuorten teurastuksesta...

        Tosi tunteeton ja kylmä ihminen
        sanoo että nuorten teurastus Norjassa oli *Jumalan tekoja* :(

        Samanlainen on sitten jumalansakin.?


      • Sanamies...
        vanhaystäväsi kirjoitti:

        Tuon kuvan ottamisen jälkeen on lihonut n.40 kiloa ja on kuin pystyyn nostettu sika. On saamassa potkut kristillisistä yhdistyksistään näiden vertahyytävien viestiensä vuoksi jossa iloitsee norjalaisnuorten teurastuksesta...

        Kuinka vanha ystävä


      • vanhaystäväsi kirjoitti:

        Tuon kuvan ottamisen jälkeen on lihonut n.40 kiloa ja on kuin pystyyn nostettu sika. On saamassa potkut kristillisistä yhdistyksistään näiden vertahyytävien viestiensä vuoksi jossa iloitsee norjalaisnuorten teurastuksesta...

        Kuka vanha ystävä? Olemmeko olleet joskus kalassa yhdessä???


    • romahtanut kyky

      Kun Sanamiehen kirjoituksia katsoo n.2005-->
      oli oma verbaliikkansa huomattavan paljon runsaampi.

      Nykyisin pystyy vaivoin pari lausetta -virheineen- naputtamaan,
      yleensä on vain copypastea muitten kirjoituksista
      ja lehtiuutisten yms massapostausta.

      Liekö joku etenevä aivosairaus
      huonontanut ulosantia noin pahasti, vaiko neuroleptit tms...

      • testi testi

        Koe


      • huonosti puhuu

        Liekö joku etenevä aivosairaus
        huonontanut ulosantia noin pahasti, vaiko neuroleptit tms...***

        veikkaisin neuroleptejä


    • Katsottu kaikki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe