Vaan 1-2 vuotias jolla on ajettu ne kaikkein kalleimmat kilometrit mutta silti on lähes uudenveroinen mutta hinta on laskenut huomattavasti. Onko todellakin näin?
Uutta autoa ei kannata ostaa?
24
278
Vastaukset
- automyyjä
uutta tai edes käytettyä autoa ei kannata ostaa.autosta ei ole muuta kun kuluja.auton osto ei todellakaan ole mitään kannattavaa.
- myös autoilija
Uusi on aina uusi. Käytetystä ei koskaan tiedä kuinka sitä on pidetty on voitu ajaa vaikka mittari pois päältä kuinka paljon tahansa ja on voitu ajaa kivetystä päin ja moottoria on voitu käyttää vaikka millä kierroksilla. Kun edellinen on ollut kokoajan tietoinen, että kohta vaihdan autoa ei tarvitse välittää kuinka pitää autoa.
- vapaa valinta
Riippuu tuurista kuinka edellinen omistaja on autoaan käyttänyt. Ainakin kalliit remontit, renkaan vaihdot ym. on lähellä ja ne monelta unohtuu tiosta yhtälöstä.
Ainakaan ei pääse valitsemaan varusteita tai värejä ym, eikä hinta ole kovasti pudonnut.
Jos tuijottaa vain euroa, niin aluksi voi noikin ajatellla, mutta vasta myöhempi aika kertoo kuinka asiassa käy.
1-2 vuotiaita ei valmista, ainoastaan uusia.Se auton omistaja joka pitää autoaan vain pari vuotta ei sääli autoa laisinkaan. Kuoppia ei edes suuriakaan ei kierretä eika hidasteta vaan ajetaan läpi
- Eihän noinkaan
uusia autoja ilmaiseksi saa, ja toisekseen ne on yleensä heikosti pidettyjä. Näin siitä syystä että 1. omistajalla ei ole mitään mielenkiintoa ja halua hyvään autonhoitoon, kun se vaihdetaan jo uudenkarheana pois.
- Tee näin
Kannattaa ostaa auto puoleen hintaan, silloin kalliit kilometrit on ajettu.
- niin ja
puoleen hintaanhan sen saa autosta riippuen 4-7 vuoden iässä
- kusetusmaa
Kannattaisi jos tämä olisi normaali maa. Miksi esim. muualla viiden tonnin dacia maksaa täällä yli kymmenen tuhatta euroa?
- tolkkua?
Tosi, että auto kannattaa ostaa puoleen hintaan eli 4-5 vuoden ikäisenä. Minulla on vuoden 2000 Corolla johon on korjaukset maksaneet alle 400 euroa.
- mieletön onnellisuus
Aivan mahoton tuuri käynyt Rollan kanssa, tosin kyyti on kamalaa.
- hermokaasua..
1-2 vuoden ikäinen:
Paljonko takuuta on vielä jäljellä?
Et tiedä millanen leasing suhari sillä autolla on polkenut jalkasuorana ja
kaikki paikkat kulutettu lähellä korjauskuntoa, luulet saavasi
melkein uuden auton. Mutta kuitenkin, kuka myy 1-2 vuoden ikäistä auto, ne ketkä vuokraa autoja ja siinä ei paljoo tartte murehtia miten kanttikiven yli ajaa, antaa mennä vaan ja joku muu uusii ne iskarit aikanaan ja kaikki muut pyöräntuennan osat, kytkimen/tai automaattilootan jne.
Tarkkana silti, se ei ole uusi enää, niin paljon kuin se 1-2 vuoden ikäinenkin
maksaa niin kannattaa tosiaan kattoo se että takuuta riittää edelleen.
Joissain autoissa on 3 vuoden takuu niin sekin helpottaa.
Jos mulla olisi 20 000 euroa laittaa autoon niin ei se siihen enää
kaadu ettäkö ei löytyis sitä 4000 vielä ja saisi ihan uuden.
Itse tosin ostin parin vuoden ikäisen koska hintaero oli jo niin huima
siihen uuten verraten ja puhumattakaan autoliikkeen hintoihin.
Ostin siis yksityiseltä ja siinä säästi paljon niin rahassa, kilometreissä,
auton vuosimallissakin jne. - toiset ne rikkoo
Minäkin näen kummituksia keskellä päivää. Rosvot pyörii nurkissa niin että ei välillä mahdu pihasta tielle omalla autolla. Ostan uuden auton ja vielä kymppitonnin alkuperäistä kalliimman varmuuden vuoksi.
- Älä maksa liikaa
Helsingissä on yksi todella kehuttu liike, jossa autot hinnoiteltu erittäin järkevästi, autot kunnoltaan erinomaisia, takuulla toimivia.
Virhevastuu toimii. - uusvanha
Mistä niitä 2vuotta vanhoja autoja saa vuonna 2017 jos uusien autojen osto lopetetaan?
- Aina niitä riittää
Aina löytyy niitä, joilla on henkinen tarve ajaa uudella autolla, maksoi mitä maksoi.
- siinä se syy
Juuri tuon takia Suomessa on maailman vanhin autokanta kun uusia ostetaan liian vähän. Keski-ikä menee jo yli 10 vuoden tällä hetkellä.
- elämän totuus
3 vuoden vä'lein ja aina uusi eli ajettu 5-10km. Uuden auton haju on se juttu miksi näin ja uusi on aina uusi. Se myös erottaa perseaukiset rahamiehistä. Heille jää meidän vanhat.
- ZAZ-xxx
Ostan auton uutena, mutta en tietenkään luovu siitä parin vuoden kuluttua. Ajan auton mielelläni ns. loppuun, vaikka käsite onkin varsin venyvä. Opel Kadett oli talossa 15 vuotta, ja Suzuki on ollut nyt 13 vuotta.
Ensimmäiset pari vuotta todellakin pudottavat auton rahallista arvoa rajusti, mutta mitä sitten? Alenema hidastuu vuosi vuodelta, ja kun on vajottu hintaluokkaan 1...5 tuhatta euroa, vuosimuutos ei enää tunnu missään. Auton käyttöarvo on kuitenkin jatkuvasti sataprosenttinen, koska sitä tarvitaan työ-, asiointi- ja vapaa-ajan matkoihin aivan yhtä paljon kuin alussakin.
Auton vanhetessa sitä pitää luonnollisesti korjata. 10...15 vuoden iässä tietyt kuluvat osat on jo jouduttu uusimaan pariinkin kertaan, ja lisävikoja ilmestyy tasaiseen tahtiin. Kun korjaamiseen liittyvä aika ja raha alkaa käydä hermoille, on aika vaihtaa, mieluiten uuteen. - vaihtoon menee
Mitä osia joutuu vaihtamaan pariinkin kertaan 10 vuoden aikana? Jos suodattimet lasketaan osiksi niin sitten kyllä. Muuta en keksi. Riippuu tietysti merkistä. No, ranskalaisissa ja italialaisissa autoissa kyllä.
- ZAZ-xxx
Ajomäärä ratkaisee tietysti paljon, mutta iskunvaimentimet, pakoputken takapönttö, akku, ja (huonolla tuurilla) tuulilasi ovat niitä osia joissa kuluminen todella tuntuu. Kaikkein tyypillisimmät kulutusosat ovat renkaat, yleensä vieläpä erikseen kesäksi ja talveksi. Esimerkkini 10...15 vuotta näköjään tarkentui kommenttiisi tasan 10 vuodeksi.
- vaihtoon menee
ZAZ-xxx kirjoitti:
Ajomäärä ratkaisee tietysti paljon, mutta iskunvaimentimet, pakoputken takapönttö, akku, ja (huonolla tuurilla) tuulilasi ovat niitä osia joissa kuluminen todella tuntuu. Kaikkein tyypillisimmät kulutusosat ovat renkaat, yleensä vieläpä erikseen kesäksi ja talveksi. Esimerkkini 10...15 vuotta näköjään tarkentui kommenttiisi tasan 10 vuodeksi.
Pariinkin kertaan ei ole vaihdettu mitään meikäläisen vm. 2000 Corollassa eikä yhtään kertaa mm. iskunvaimentimia, pakoputken mitään pönttöä. Akku on kerran ja tietysti renkaita. Jakoketjua ei tarvitse vaihtaa jne.
- Pnomies
Minä vaihdan 1-2 vuoden välein maksoi mitä maksoi,on se uuden auton haju ja tuntuma on kuin pääsisi neitsyen korkkaamaan.
- uusionparasjapuhdas
miten käytettyjä autoja tulee myyntiin jos kukaan ei ostais uutena?????
Olen huono asiakas autokauppiaille.
Viimeiset 3 värkkiäni olen ostanut tehdasuusina.
Olen ajanut -15 vuotta. Aikaisemmin noin 300000km/v..
Nykyisellä, 16-vuotisella on mittarissa vasta 134000km joten se on lopullisesti viimeinen vekottimeni.
Autoni ovat olleet keskiluokkaisia eurooppalaisia. 100000km:n pinnassa olen tehnyt / teetättänyt tarvittavat ennakkohuollot kuten jakopään kalujen vaihto, konehuoneen kumiosien uusinta ja muuta merkkikohtaisia tarpeita ennakoiden.
Ensimmäiseni oli 1964 sveduissa ostamani -58 kupla joka maksoi siellä noin 2:n viikon nettopalkan verran. Vallesmanni takavarikoi sen Suomessa.
En ole koskaan ollut mikään auto- tai merkki-intoilija vaan elänyt omasta mielestäni tarpeiden mukaan.
Koskaan minulla ei ole ollut autovelkaa.
Iskunvaimennus, jousitus, jarrut ja renkaat olen aina pitänyt kunnossa!
Muulla ei ole niin väliä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808