1. Veromaksu on niin pieni
2. Saan kotiin kirkon mielenkiintoisen jäsenlehden
3. Kirkon hyväntekeväisyystyö - hyvä mieli myös minulle
4. Turvallinen olo seurakunnassa
5. Mahdollisuus osallistua kirkollisiin tilaisuuksiin
6. Kirkkohäät
7. Suomalainen kulttuuri ja arvot
8. Usko ja toivo tulevasta
9. Lapsille kerhotoimintaa
10. Vaikuttamisen mahdollisuus esim. kirkollisvaalit
Syitä miksi en eroa
26
158
Vastaukset
- ;D ;D
3. Kirkon hyväntekeväisyystyö - hyvä mieli myös minulle
Piispat kiittävät sinua 100-150k palkoillaan avustuksestasi :D Menee rahat, ns, tarpeeseen :D - Oikea Suomalainen
Mitä "suomalainen kulttuuri ja arvot" tähän kuuluu? Emme ole mikään paimentolaiskansa Lähi-Idästä. Kristinusko on tuontikamaa Suomessa.
- Tunnustaa
2) Lehti tulee pyytämättäkin, ilmaisjakeluna.
3) hyväntekeväisyyttä kirkko tekee todella vähän, ehkä 5% jäsenmaksustasi menee siihen. Kannattaa selvittää. Kirkon ulkomaanavusta ja diakoniasta osan maksaa valtio ihan suoraan.
5) ja 6) kirkollisiin tilaisuuksiin voi silti osallistua. Kirkko ei kysy jäsenkirjaa.
Kai pohjimmiltaan kirkon jäseniä ollaan tai ei olla sen mukaan uskoono raamatunntarinaa vai ei. - Judeokristian
1. Niin ja me maksamme jäsenmaksusi kuntien sosiaalitoimen kautta joka tapauksessa.
2. Minäkin saan tuon lehden vaikka en sitä tahtoisi
3. Kirkko käyttää todellakin ruhtinaallisen 0,3% tuloistaan köyhien auttamiseen
4. Kirkossa papit ja muu henkilökunta riehuu kännissä, hienoa että se tuo sinulle turvallisen olon, taidat olla viinamäen miehiä itsekin
5. Minäkin voi osallistua kirkollisiin tilaisuuksiin jos niin tahtoisin, ilmaiseksi
6. Kirkkohäitä varten tarvitset ensin kumppanin, ja se on peräkammarin pojalle haasteellista
7. Tarkoitit kai juutalainen kulttuuri ja arvot
8. Ok, ei kommentoitavaa TV7 pukkaa.
9. Sinulla ei ole lapsia, mutta joo pedofiileillehän ne lapset on hyvä laittaa
10. Demokraattinen päätöksenteko on aika kaukana kirkossa, nytkin kirkko on vähentämässä jäseniensä vaikutusmahdollisuuksia mm. poistamalla kirkkoherran vaalin.En kyllä ymmärrä miksi käyt haukkumaan ihmistä sossupummiksi, peräkammarinpojaksi ja alkoholistiksi ihan vain siksi että hän kertoi asiallisesti syitä miksi haluaa kuulua kirkkoon. Anna nyt hyvä ihminen toisen olla jos kerran kirkkoon selvästi tahtoo kuulua. Annat todella huonon kuvan kirkkoon kuulumattomista tuollaisella känkkäränkkäilyllä.
Sen kerran kun palstalle tulee asiallinen, perusteltu ja vieläpä aihepiiriin kuuluva kirjoitus niin sitten siihen vastataan tällaisella öykkäröinnillä. Ei taida olla ihan kaikki muumit laaksossa nyt?- Vaparien vihapuhe
rainbowshy kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi käyt haukkumaan ihmistä sossupummiksi, peräkammarinpojaksi ja alkoholistiksi ihan vain siksi että hän kertoi asiallisesti syitä miksi haluaa kuulua kirkkoon. Anna nyt hyvä ihminen toisen olla jos kerran kirkkoon selvästi tahtoo kuulua. Annat todella huonon kuvan kirkkoon kuulumattomista tuollaisella känkkäränkkäilyllä.
Sen kerran kun palstalle tulee asiallinen, perusteltu ja vieläpä aihepiiriin kuuluva kirjoitus niin sitten siihen vastataan tällaisella öykkäröinnillä. Ei taida olla ihan kaikki muumit laaksossa nyt?Vapareilla harvoin on muumit laaksossa. Sinäkin kritisoit kommenttia vain sen antaman kuvan perusteella! Julkikuva sinua huolettaa, ei vihapuheenne sinänsä.
- hmm...
Vaparien vihapuhe kirjoitti:
Vapareilla harvoin on muumit laaksossa. Sinäkin kritisoit kommenttia vain sen antaman kuvan perusteella! Julkikuva sinua huolettaa, ei vihapuheenne sinänsä.
Yllättävän harvoin vaparit antavat palautetta vaikkapa Fuckifuun alatyylistä.
Mutta voi moraalinen närkästys, jos joku "väärinajattelija" kirjoittaisi samalla tyylillä...?
Rainbowshylle pisteet, vaikka hän ajattelee toisin kuin aloittaja, niin hänen kommenttinsa on asiallinen ja suvaitsee muutkin tiet kulkea kuin oman.
Aika harvinaista näillä palstoilla? - Jori Mäntysalo
hmm... kirjoitti:
Yllättävän harvoin vaparit antavat palautetta vaikkapa Fuckifuun alatyylistä.
Mutta voi moraalinen närkästys, jos joku "väärinajattelija" kirjoittaisi samalla tyylillä...?
Rainbowshylle pisteet, vaikka hän ajattelee toisin kuin aloittaja, niin hänen kommenttinsa on asiallinen ja suvaitsee muutkin tiet kulkea kuin oman.
Aika harvinaista näillä palstoilla?Fuckifuun suhteen olen ainakin itse luovuttanut jo aikaa sitten.
- tunnustaa
Vapareilla harvoin on muumit laaksossa. Sinäkin kritisoit kommenttia vain sen antaman kuvan perusteella! Julkikuva sinua huolettaa, ei vihapuheenne sinänsä.
Aihe vaan tuntuu olevan sen verran arka, että oli sitten uskis tai ei, niin helposti läikähtää yli.
Etenkin jos itseltä loppuu järkiperustelut, niin sitten on todella helppo alkaa mollaamaan toista. Ihan kuten yllä kirjoitellaan vaparien muumien määrästä laaksossa tai Judeokristian nimittelee peräkammarin pojaksi yms.
Valitettavasti on kummallakin puolella, uskikset ja vaparit, esiintyy huonoa käytöstä, mollaamista ja syyttelyä. Onneksi myös asiallisia keskustelijoita.
Tekisi mieli sanoa, että vaparien puolella asiallisuus ja rakentavuus nostaa keskusteluissa päätään, kun taas uskisten puolella asiaton käytös on lisääntymään päin. Esimerkkinä A-studio, jossa Laajasalon käytös oli asiatonta monessa mielessä, kun taas Karisma ei sortunut latteuksiin, syyllitämisiin, nimittelyihin ja vähättelyihin kertaakaan. - Vaparien vihapuhe
Jori Mäntysalo kirjoitti:
Fuckifuun suhteen olen ainakin itse luovuttanut jo aikaa sitten.
Ei teitä fuckifuun vihapuhe huoleta. Se on teidän mielenne mukaista. Olette vain huolissanne julkikuvastanne (= imagofasismi vaparikielellä).
Minulla näkyy olevan täällä ihan oma Samu Sirkka joka toimii omantuntoni äänenä. Kiitos sinulle siitä. :)
- Jori Mäntysalo
Ei teitä fuckifuun vihapuhe huoleta. Se on teidän mielenne mukaista. Olette vain huolissanne julkikuvastanne (= imagofasismi vaparikielellä).
Luuletko, että Fuckifuun viestit levittävät ateismia? Ne ovat roskaa, joka ei haittaisi pienissä määrin, mutta valitettavasti määräkään ei jää vähään.
Ja ei, ei huoleta että joku kävisi kristittyihin käsiksi, syrjisi tms. noiden viestien takia. - terkuin samu
rainbowshy kirjoitti:
Minulla näkyy olevan täällä ihan oma Samu Sirkka joka toimii omantuntoni äänenä. Kiitos sinulle siitä. :)
Heh, olepa hyvä vaan...
- nimim. utelias
"Saan kotiin kirkon mielenkiintoisen jäsenlehden"
Millä seurakunnalla sellainen on?
(Huom! Ei ole tarkoitus loukata.) - Roskapostia...
Eihän tuota "Kirkko ja Me" lehteä pysty estämään vaikka kuinka on kieltänyt roskapostin ja ilmaisjakelun jakamisen omaan postilaatikkoonsa. Eikä näemmä auta vaikka on kirkosta eronnut kaiken lisäksi
- ???
Ei pystykään. Soitin lehteen muutma vuosi sitten ja sanoin että älkää enää lähettäkö minulle tuollaista läpyskää, koska en ole kirkon jäsen, eikä minua kiinnosta teidän juttunne. Sieltä sanottiin vaan, että ota yhteys Itellaan, me emme asialle mitään voi tehdä!
Nyt on ovessa EI MAINOKSIA ja lehden tulo lakkasi, mutta niin lakkasivat myös ilmaisjakelulehdet. No, ei sen niin väliä ole, onpahan vähemmän kantamista paperinkeräyslaatikkoon.
- 1700 on paljon
Perheemme maksoi kirkollisveroa aikoinaan 1700€/v. Onneksi tajusimme että voimme käyttää tämänkin rahan paljon järkevämminkin. Kirkko voisi vaikka kaatua niin siitä ei olisi minulle mitään haittaa.
Kirkko vie siivun sosiaali avustuksistakin. Jos joku harrastaa röyhkeää toimintaa niin se on kirkko. - Frans II
Jokaisella on oikeus kuulua kirkkoon jos niin hyväksi näkee mutta asettamalla perustelunsa julkisesti näkyville asettaa ne myös alttiiksi arvostelulle. Omasta puolestani näkisin, että listaltasi vain kohta 8 eli "Usko ja toivo tulevasta" on ainoa todellinen syy kuulua kirkkoon mikäli aidosti uskoo kirkon sanomaan armoineen ja taivas-osineen. Toki epäilen, että jumala, jos sellainen olisi olemassa, olisi ulkoistanut tiedotus-, rangaistus- tai palkitsemistoimensa yhdelle tai useammalle maalliselle organisaatiolle.
- Lehtifriikki
Kiitos aloituksesta. Erityisesti olen huomannut seurakuntalehden arvon. Se sisältää tasokkaita artikkeleita elämän eri osa-alueilta. Huomaan, että usko on osa elämää ja integroituu hyvällä tavalla kaikkeen muuhun. Koen, että ilman kirkkoa ja sen maltillista ja realistista uskoa elämäni olisi latteaa vailla hienoa perspektiiviä ja syväulottuvuutta.
Seurakuntalehtiä voi usein lukea myös ilmaiseksi. Katso vaikka täältä. Ylimpänä on järjestöjen lehtiä ja kaupallisia lehtiä ja niistä kaikista en niin paljon ole kiinnostunut. Seurakuntalehdet ovat alemmassa osassa.
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/28E03FEBCD9511B5C22573E7002CC546?OpenDocument&lang=FI
Näin loistavaa toimintaa haluan ehdottomasti olla tukemassa. Samoin muutakin kirkon toimintaa.- Nasse.
Ihan kuukausipalkalla :))
- kirkko on OUT
En näe mitään syytä miksi liittyisin sitä ensimmäistäkään kertaan kirkkoon. Olen pärjännyt yli 40 vuotta erittäin hyvin ilman kirkon jäsenyyttä ja palveluita ja pärjään vastaisuudessakin. Meillä perheessä kirkkoon kuulumattomuus on jo kolmen sukupolven ja yli 50 vuoden perinne.
1. pistän mielummin omaan taskuun ne 700e jotka menisivät kirkollisveroon vuodessa.
2. kyseisen lehden voisi siirtää nettiin ja lopettaa luonnonvarojen tuhlaaminen. Meillä se menee postilaatikosta jätepaperiin.
3. hyväntekeväisyyttä tekevät muutkin kuin kirkko. hyvän mielen saa muustakin kuin rahan antamisesta. Itse lahjoitan aikaani enkä rahaa.
4. turvallisen olo saa ihan omalla ajattelulla.
5. kirkollisiin tilaisuuksin olen joutunut osallistumaan PAKOSTA ja ne riittävät loppuiäksi. olisipa ollut mahdollisuus olla osallistumatta.
6. naimisiin olen päässyt ilman kirkkoa
7. suomalaista kulttuuria on ilman kirkkoakin. Kirkko on alistanut naisia ja kyykyttänyt köyhiä. En kaipaa kyseistä kulttuuria enkä etenkään sen arvoja.
8. ilman kirkon jäsnyytäkin on tulevaisuus
9. lapsi on pärjännyt ilman kirkon kerhoja eikä niihin kaipaa
10. kirkollisvaaleilla ei ole mitään merkitystä. Ennemmin kannattaa äänestää valtiollisissa vaaleissa.- En tykkää
Ompa ylimielistä puhetta. Toivottavasti kaikki kirkkoon kuulumattomat eivät ole samanlaisia.
- dfghjklu
"kirkko on OUT"
Olen joka kohdassa samaa mieltä kanssasi. - kirkko on OUT
En tykkää kirjoitti:
Ompa ylimielistä puhetta. Toivottavasti kaikki kirkkoon kuulumattomat eivät ole samanlaisia.
En tarvitse sinun enkä uskovaisten tykkäyksiä. Tyrkkää se peukku vaikka nenään ja survaise herne vielä syvemmmälle.
- eroa valtiokirkosta
Luterilaisen valtiokirkon "hyväntekeväisyys" = 8 milj.euroa diakonia-apua
1300 milj. euron tuloista - Kannattaa erota
1. Se on kaljakopan verran rahaa.
2. Joku ihme lehtinen, kelpaako edes sytykkeeksi?
3. Kirkon "hyväntekeväisyystyö" - ne rahat menee kanttorin "ehtoollis"viineihin
4. Seurakunnassa tuntee itsensä ulkopuoliseksi kaikenmaailman hihhulien keskellä, hullujako lievät?
5. `?``????
6. Se on maistraatin kautta nopeesti, ja sitte yhtä helvetin kyytiä himaan pötköttään.
7. mitä hiivattia?
8. joku höpö höpö homma.
9. noo kerhotoiminta voi olla ihan hookoo, kunhan ei jebusta tuputeta.
10. höpö höpö hommaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794274
- 493603
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512521Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442031- 1401779
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161705Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131511Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271477Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121319- 461253