PS: Heteroliiton äidit aikaisemmin eläkeelle

bvljkl

Just ku luulin että ei tasa-arvoisen avioliiton vastustaja t voi enää typerämmiksi mennä, niin Ps todistaa toisin. Nyt kun näyttää, että eduskunta hyväksyy kansalaisaloitteen tasa-arvoisesta avioliittolaista, niin 16 ps-kansanedustajaa on allekirjoittanut lakialoitteen jonka mukaa heteroavioliitossa elävät naiset, jotka synnyttävät 1-3 lasta pääsisivät aikaisemmineläkkeele kuin muut!!! Onko ne ihan lopullisesti kajahtaneet? Ei mene ikänä läpi. liekä perustuslain mukaistakaan?

1-3 lasta? Eikö se oli ihan sama että sanottaisiin 1 lapsen äiti joka naimisissa miehen kanssa? Vai eikö sais tota etu jos synnyttää 4 tai useamman lapsen?

Eli nyt kun yhdenvertainen aviolaki on menossa läpi niin pitää sitten erikseen säätää lakeja joilla syrjitää sitten kuitenkin samaa sukup, olevia aviopareja! Joillakin on syrjiminen verissä.

Kirkkokin on korkeiden edustajien suulla sanonut, että yht.kunnan on kohdeltava kaikkia kansalaisia yhtäläisesti, kunhan kirkko saa edelleen syrjiä. Kirkko ei siis ole osa yht.kuntaa?

Mutta nyt PS:sät haluu säätää uuden lain varmistamaan seksuaalivähemmistöjen syrjinnän tulevaisuudessakin. Kirkkoakin tollompia!

21

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yöks

      Persujen eduskuntaryhmä on täynnä höppäniä ukonkäppänöitä, jotka ovat kaukana nykypäivästä. Naiset ovat heille toisen luokan kansalaisia ja orjia. Samaan kastiin kuuluvat kirkon porukoitten kanssa.

    • Eihän tuo koske edes puolia äideistä koska jo tällä hetkellä lapsista yli puolet syntyy avoliitossa. Avoliitossa synnyttäviä tuo lakiesitys ei koskisi, mutta ei nuo persut tainneet sitäkään tietää.

      • Nasse.

        Missasit pointin.


      • Nasse. kirjoitti:

        Missasit pointin.

        Totta kai tuo esityksen syynä oli tasa-arvoinen avioliittolaki, mutta olihan siinä muutakin typerää kuten, että se olisi perustuslain vastainen ym. Eihän siitä puuttunut kuin lisäys, että pitäisi olla aviossa kirkkohäiden kautta.

        Tuntuu olevan pientä paniikkia ilmassa eli pitäisikö tuosta päätellä, että se tasa-arvoinen avioliittolaki on menossa läpi?

        Krisseleiden Östmankin teki aloituksen, että pitäisi kieltää holokaustin kieltäminen.
        Sekin vaikutti aprillipilalta.


      • bbbbbbbb13
        ikiateisti kirjoitti:

        Totta kai tuo esityksen syynä oli tasa-arvoinen avioliittolaki, mutta olihan siinä muutakin typerää kuten, että se olisi perustuslain vastainen ym. Eihän siitä puuttunut kuin lisäys, että pitäisi olla aviossa kirkkohäiden kautta.

        Tuntuu olevan pientä paniikkia ilmassa eli pitäisikö tuosta päätellä, että se tasa-arvoinen avioliittolaki on menossa läpi?

        Krisseleiden Östmankin teki aloituksen, että pitäisi kieltää holokaustin kieltäminen.
        Sekin vaikutti aprillipilalta.

        Holokaustin kiistäminen on todella mielenvikaista valehtelua ja vahingollista rasistista yllytystä.


      • bbbbbbbb13 kirjoitti:

        Holokaustin kiistäminen on todella mielenvikaista valehtelua ja vahingollista rasistista yllytystä.

        Holokausti on tapahtunut fakta ja sen kiistäminen usein uusnatsistista propagandaa, mutta pitäisikö kaikkien historiallisten kansanmurhien kieltäminen samalla tavoin kriminalisoida.
        Eli ajatteliko se Östman yhtään mitään, kun se tuon esityksensä väsäsi.


      • Jori Mäntysalo
        ikiateisti kirjoitti:

        Holokausti on tapahtunut fakta ja sen kiistäminen usein uusnatsistista propagandaa, mutta pitäisikö kaikkien historiallisten kansanmurhien kieltäminen samalla tavoin kriminalisoida.
        Eli ajatteliko se Östman yhtään mitään, kun se tuon esityksensä väsäsi.

        Luultavasti ei ajatellut. Tai sitten ympärileikkausten pohdinnassa oleva kielto johti tuohon, ehkä?


      • ikiateisti
        Jori Mäntysalo kirjoitti:

        Luultavasti ei ajatellut. Tai sitten ympärileikkausten pohdinnassa oleva kielto johti tuohon, ehkä?

        Eli ehkä Östman halusi vastustaa ympärileikkausten kieltämistä tekemällä aloitteen, jossa kielletään holokaustin kieltäminen. (joke)

        Toisaalta, eipä niiden kristillisten kannatus kovin montaa prosenttiyksikköä voi tippua, sanoi mitä sanoi ja kielsi mitä kielsi:

        http://www.riemurasia.net/kuva/Päivi-Räsänen-Mitä-voidaan-kieltää/120555


    • FUCKIFUU

      Lakialoite ei tietysti ole edes loppuun ajateltu. Riittääkö että ollaan aviossa lapsen syntyessä ja viikkoa myöhemmin erottu.

      Toisekseen lakiehdotus on selvästi perustuslain vastainen.

      • were

        Jeps, jos ero tulee niin eläke-etu menee, vaikka takautuvasti jos eläkkellä ollessa eroaa miehestään.


    • bgfbghnhg

      Jos lakiesityksen kaikki muut ongelmat jätettäisiinkin huomioimatta, niin jo yksinään seitsemän vuotta aikaistettu eläkeikä on aivan liian pitkä aika. Jos tämä menisi läpi, se aiheuttaisi aikanaan työssäkäyvien ja eläkeläisten huoltosuhteelle suuren ongelman. Ongelmien lykkääminen eteenpäin ei ole mikään ratkaisu.

      • Kun persujen ryhmänjohtaja ja 16 kansanedustajaa oli tuon ehdotuksen allekirjoittanut, niin sehän oli viesti persujen omille äänestäjille, että avoliitossa ja yksin lapsen synnyttäneet eli yli puolelle lapsen tehneistä, ovat kakkosluokan kansalaisia.
        Persut ampui itseään polveen.


    • "Oho, hupsista..."

      Perussuomalaisten ryhmänjohtajaa alkoi kaduttaa - "Haluan nimeni pois siitä"

      - Juuri laitoin postia eduskunnan keskuskansliaan. Minä haluan oman nimeni pois siitä. Olin turhan hätäinen allekirjoituksen kanssa, en ollut miettinyt sitä loppuun asti.

      - En halua itseäni tähän aloitteeseen. Se kuulosti hyvältä, mutta kun olen pohdiskellut, siinä joutuvat avoliitossa olevat eri asemaan ja se ei ole fiksua. Ajatus oli ihan hyvä, Lindström tunnusti IS:lle.

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288672980876.html

      • Korjaan, persut ei ampuneet itseään polveen, ne ampui itseään päähän.


      • Jori Mäntysalo

        Nostan hattua!

        Kaikessa normaalissa työssä todetaan välillä, että puihin meni. "Kai siihen saumaan sitten kupla jäi", toteaa hitsari. "Olisi tuo nyt pitänyt muistaa, että aktivii-ftp ei kulje palomuurin läpi", kertoo nörtti. Noissa ei ole mitään kummallista.

        Kuinka moni muistaa poliitikkoa, joka sanoo olleensa väärässä? "Kannatin lakia X, mutta ei se näköjään toimi kuten luulin.", esimerkkejä?

        Lähetänkin kehumeilin ao. henkilölle.


      • ghgjg

        Ruohonen-Lerner tais olla harkitsevampi ryhmäjohtaja, tuskin allekirjoitti vai...?


      • Log_
        Jori Mäntysalo kirjoitti:

        Nostan hattua!

        Kaikessa normaalissa työssä todetaan välillä, että puihin meni. "Kai siihen saumaan sitten kupla jäi", toteaa hitsari. "Olisi tuo nyt pitänyt muistaa, että aktivii-ftp ei kulje palomuurin läpi", kertoo nörtti. Noissa ei ole mitään kummallista.

        Kuinka moni muistaa poliitikkoa, joka sanoo olleensa väärässä? "Kannatin lakia X, mutta ei se näköjään toimi kuten luulin.", esimerkkejä?

        Lähetänkin kehumeilin ao. henkilölle.

        njooo... sattuuhan sitä.

        Politiikasta kun on kuitenkin kyse niin epäilempä vahvasti, että jos palaute tasan samasta aloitteesta olisi ollut positiivinen, olis Lindströmkin pitänyt allekirjoitustaan huolella loppuun asti ajateltuna....


      • kantapään kautta

        On se noloa että kansanedustaja panee nimensä paperiin noin heppoisesti.

        Miedän opettaja aikoinaan pani miedät kirjoittamaan tyhjän paperin alaosaan nimmarimme, keräs paperit ja totesi, että nyt hän voi sitten kirjoittaa papereihin oman mielensä mukaisen sopimuksen, jonka me oppilaat olemme allekirjoittaneet. Repi tietenkin sitten paperit.

        Mutta hyvin meni asia perille oppilaille.


    • errori

      Kun uskovainen hermostuu ja tulee hätä niin tällaista seuraa. Sohitaan sattumanvaraisesti sinne tänne että olo helpottuis. On se järkyttävää että tollasia tuuliviirejä ja aikapommeja on päättämässä maan asioista.

      Vähän niin kuin syystä tai toisesta ahdistunut voi villellä itseään tai vaikka tapaa jonkun, jotta saisi muuta ajateltavaa kuin se sietämätön ehkä selittämätönkin paha olo. Saattaa ehkä kuulosta kummalliselta mutta noin usein käy.

      Jos on oikein paha olla niin ikun vahingoitta itseään tai toista fyysisesti niin pääsee ainakin hetkeksi eroon sietämättömästä olotilasta. Miltä tunttuu jälkeenpäin on sitten toinen juttu.

    • dfgh

      Päivää aikasemmin olis mennyt varmasti aprillipilan tiliin, joka olis ollut pelastus allekirjoittajille, nyt meni loppukin uskottavuus, jois sellaista vielä oli.

      • >>>nyt meni loppukin uskottavuus, jos sellaista vielä oli


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe