Aina on kiistelty siitä kumpi pysähtyy nopeammin auto tai moottoripyörä. Suzuki moottoripyörä pysähtyi hitaammin kuin auto, mutta Honda pysähtyi lähes samaan aikaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/2014040418183146_au.shtml
Kumpi pysähtyy nopeammin
22
238
Vastaukset
- voi sinnuu setää
ihanaa kun pidät meidät tuon päivälehden juttujen tasalla, eihän sinne muuten kukaan osaa, eikä eksy edes vahingossa.
- nelipyörällä
Moottoripyöräilijä on tuon tiennyt aina.
- Myös autoilija
Osaatteko sanoa, että mistä tuo johtuu, että auto pysähtyy nopeammin?
Myös autoilija kirjoitti:
Osaatteko sanoa, että mistä tuo johtuu, että auto pysähtyy nopeammin?
Autossa on neljä pyörää ja kaikissa on jarrut ja isommat ja paremmin tehostetut kuin prätkässä.
Oliko tämä vastaus?
- pedaali pohjassa
Samat testit voi lukea myös uudesta Autobildistä.
- prätkäilijä
Osaisitteko sanoa, että mistä johtuu prätkän parempi kiihtyvyys?
- ^^^^^^^^
En todellakaan osaa, koska "prätkä" kiihtyy hitaammin kuin nopea auto.
Osa moottoripyöräistä kiihtyy nopeammin kuin osa autoista, mutta kaikkein nopeimmat autot kiihtyy nopeammin, kuin nopeimmat moottoripyörät.
Moottoripyörän tekee hitaaksi, sen huono aerodynamiikka ja se, että teho tiehen pitää siirtää vain yhden pyörän kautta.
Vaikka moottoripyörässä vaikuttaisi olevan hyvä teho/painosuhde, esim. omassani n.150hv/200kg, se heikkenee oleellisesti, kun kuljettaja istuu pyörän päälle.
Ymmärtääkseni oma pyöräni on yksi parhaita teho/painosuhteeltaan ja on melko nopea, 0-200km/h n.10s.
Mutta Suomessa on rekisteröitynä useita nopeampia autoja, jotka tuossa ajassa saavat nopeudeksi lähemmäs 250km/h.
Ja uskon että kadulla, katurenkailla, ero auton hyväksi on vielä suurempi, kuin stripillä. - Neljä pyörää vs kaks
Kyllä kunnon auto jättää mp:n taakseen http://www.youtube.com/watch?v=zvaQdoOLyS8
- limited slip diff
^^^^^^^^ kirjoitti:
En todellakaan osaa, koska "prätkä" kiihtyy hitaammin kuin nopea auto.
Osa moottoripyöräistä kiihtyy nopeammin kuin osa autoista, mutta kaikkein nopeimmat autot kiihtyy nopeammin, kuin nopeimmat moottoripyörät.
Moottoripyörän tekee hitaaksi, sen huono aerodynamiikka ja se, että teho tiehen pitää siirtää vain yhden pyörän kautta.
Vaikka moottoripyörässä vaikuttaisi olevan hyvä teho/painosuhde, esim. omassani n.150hv/200kg, se heikkenee oleellisesti, kun kuljettaja istuu pyörän päälle.
Ymmärtääkseni oma pyöräni on yksi parhaita teho/painosuhteeltaan ja on melko nopea, 0-200km/h n.10s.
Mutta Suomessa on rekisteröitynä useita nopeampia autoja, jotka tuossa ajassa saavat nopeudeksi lähemmäs 250km/h.
Ja uskon että kadulla, katurenkailla, ero auton hyväksi on vielä suurempi, kuin stripillä."Moottoripyörän tekee hitaaksi, sen huono aerodynamiikka ja se, että teho tiehen pitää siirtää vain yhden pyörän kautta."
Jotta autossa olisi yhtään enemmän vetäviä pyöriä, siinä pitää olla lukkkoperä tai sen tapainen. - ^^^^^^^^
limited slip diff kirjoitti:
"Moottoripyörän tekee hitaaksi, sen huono aerodynamiikka ja se, että teho tiehen pitää siirtää vain yhden pyörän kautta."
Jotta autossa olisi yhtään enemmän vetäviä pyöriä, siinä pitää olla lukkkoperä tai sen tapainen.No eiköhän jokaisessa hiukankin tehokkaammassa autossa ole sentään lukkoperä.
Mielestäni tuollaisia itsestäänselvyyksiä ei ole tarvetta edes mainita. - Zeturi
^^^^^^^^ kirjoitti:
En todellakaan osaa, koska "prätkä" kiihtyy hitaammin kuin nopea auto.
Osa moottoripyöräistä kiihtyy nopeammin kuin osa autoista, mutta kaikkein nopeimmat autot kiihtyy nopeammin, kuin nopeimmat moottoripyörät.
Moottoripyörän tekee hitaaksi, sen huono aerodynamiikka ja se, että teho tiehen pitää siirtää vain yhden pyörän kautta.
Vaikka moottoripyörässä vaikuttaisi olevan hyvä teho/painosuhde, esim. omassani n.150hv/200kg, se heikkenee oleellisesti, kun kuljettaja istuu pyörän päälle.
Ymmärtääkseni oma pyöräni on yksi parhaita teho/painosuhteeltaan ja on melko nopea, 0-200km/h n.10s.
Mutta Suomessa on rekisteröitynä useita nopeampia autoja, jotka tuossa ajassa saavat nopeudeksi lähemmäs 250km/h.
Ja uskon että kadulla, katurenkailla, ero auton hyväksi on vielä suurempi, kuin stripillä.Joo tämän hetken nopsimmat katupyörät menee sen 0-200 km/h 8 s.
Perussportit aika lailla tuon 10 s. - slipdiff needell
^^^^^^^^ kirjoitti:
No eiköhän jokaisessa hiukankin tehokkaammassa autossa ole sentään lukkoperä.
Mielestäni tuollaisia itsestäänselvyyksiä ei ole tarvetta edes mainita.Tässä kohdassa oli kysymys moottoripyöristä ja autoista yleisesti.
"Moottoripyörän tekee hitaaksi, sen huono aerodynamiikka ja se, että teho tiehen pitää siirtää vain yhden pyörän kautta."
"Jotta autossa olisi yhtään enemmän vetäviä pyöriä, siinä pitää olla lukkkoperä tai sen tapainen." Tietääkseni perusperheautoissa ei ole lukkoperää eikä edes limited slip diffiä, mikä lie suomeksi. - ^^^^^^^^^^^^
slipdiff needell kirjoitti:
Tässä kohdassa oli kysymys moottoripyöristä ja autoista yleisesti.
"Moottoripyörän tekee hitaaksi, sen huono aerodynamiikka ja se, että teho tiehen pitää siirtää vain yhden pyörän kautta."
"Jotta autossa olisi yhtään enemmän vetäviä pyöriä, siinä pitää olla lukkkoperä tai sen tapainen." Tietääkseni perusperheautoissa ei ole lukkoperää eikä edes limited slip diffiä, mikä lie suomeksi.Kyllä osassa mun autoista on ollut lukkoperä, vaikka kyse on ollut tavallisista perheautoista, ei ehkä tavallisia Suomessa, mutta aivan tavallisia Amerikassa.
"limited slip differential" on kitkalukko ja sellainen, levylukkona on ollut minunkin autoissa.
Parissa uudemmassa on ollut keskipakolukko.
Millä tavalla joku "perusperheauto" yleensäkään liittyy kiihtyvyysvertailuun moottoripyörän kanssa? Suurin osa teillä liikkuvista autoista ei pärjää edes kevarille kiihdytyksessä. - yumalation
^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Kyllä osassa mun autoista on ollut lukkoperä, vaikka kyse on ollut tavallisista perheautoista, ei ehkä tavallisia Suomessa, mutta aivan tavallisia Amerikassa.
"limited slip differential" on kitkalukko ja sellainen, levylukkona on ollut minunkin autoissa.
Parissa uudemmassa on ollut keskipakolukko.
Millä tavalla joku "perusperheauto" yleensäkään liittyy kiihtyvyysvertailuun moottoripyörän kanssa? Suurin osa teillä liikkuvista autoista ei pärjää edes kevarille kiihdytyksessä.Vetävien pyörien lukumäärästä olikin kyse.
- ^^^^^^^^
yumalation kirjoitti:
Vetävien pyörien lukumäärästä olikin kyse.
Moottoripyörissä vetäviä pyöriä on 1kpl, autossa yleensä 2,3 tai 4.
- sdvfcdswwqwwq
Neljä pyörää vs kaks kirjoitti:
Kyllä kunnon auto jättää mp:n taakseen http://www.youtube.com/watch?v=zvaQdoOLyS8
On se näissä ratatesteissä nähty että saman luonteinen auto kuin
moottoropyörä eli urheilumallisia/kilpatasaisia niin mp jää
kyllä joka osa-alueella.
On harhaan johtavaa mertailla tavallista autoa johonkin 150-200hv kyykkypyörään.
Vertaillaan enemmän nopeita autoja ja vastaavia moottoripyöriä.
Toiseksi, moottoripyörä on hengenvaarallinen osaamattomissa käsissä
kun kovaa ajetaan, sitä ei ole juurikaan varaa lipsautella. - yumalation
^^^^^^^^ kirjoitti:
Moottoripyörissä vetäviä pyöriä on 1kpl, autossa yleensä 2,3 tai 4.
Niin, jos on lukkoperä ja/tai neliveto.
- Andrea De Crashis
Yhtä nopeasti, jos ne törmäävät riittävän vahvaan kiinteään esteeseen.
- Hei mä tiiän
Motskarin korkea painopiste suhteessa pituuteen huonontaa myös hidastuvuutta.
- peruspakettia.
"""Tietääkseni perusperheautoissa ei ole lukkoperää eikä edes limited slip diffiä, mikä lie suomeksi. ""
Ihan kuule tavallisessa peruspakettiautossakin on lukkoperä.
Auto tarvitsee hirveäsi hummia kiihtyäkseen nopeasti.
Gebardilla ei ole edes yhtä hevosvoimaa ja kuitenkin se kiihtyy 0----100 noin 3 sekuntia. Auto tarvitsee moiseen 300 -- 400 HV. ? Huonot on hyötysuhteet. - siinä teille
Ensinnäkin moottoripyörä painaa n. 250 kiloa ja tehoja saman verran kuin autossa. Kiihtyy kuin raketti ja pysähtyy kuin seinään. Poliisinkin on vaikea saada moottoripyöriä kiinni maijalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808