Käyttiksen siivoaminen

Ville

Millä ohjelmalla aloittelija voisi siivota koneensa? Käyttiksenä on Win Xp Pro.
Eli onko olemassa jotain ohjelmaa joka siivoaisi turhat tiedostot koneelta (temp tiedostot ja ohjelmien jäämät) ?

Muutoin olen käyttänyt Ad-Aware SE:tä ja F-securen tuotteita. Kyselemiäni "siivous" ohjelmia en ole uskaltanut itse ominpäin koittaa, koska uskon että niillä saa myös vahinkoa aikaan...

11

1275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suos.

      Suosittelen seuraavaa:

      1. Tyhjennä selaimesi sivuhistoria esim. IE Tools/internet option/general ja history
      2. Tyhjennä TEMP kansiosi
      3. Järjestä levyasemat uudelleen Programs/Accessories/System tools...
      4. Puhdista rekisteri esim. regcleaner, registry mechanic, registry cleaner tms. ohjelmalla
      5. eheytä vielä levy disk fragmenterilla
      6. aja adware ja spywareohjelmat
      7. tyhjennä tarvittaessa vanhat logitiedostot

      Niin eiköhän kone nopeudu ainakin puolella. En suosittele oikein minkään sortin siivousohjelmia, sillä ne voivat hävittää joitakin tärkeitä tiedostoja.

      • Pekka

        >4. Puhdista rekisteri esim. regcleaner<
        >En suosittele oikein minkään sortin siivousohjelmia<

        Pikkuisen on tuossa ristiriitaa, ekana suosittelet rekisterinpuhdistusohjelmaa ja sitten et kuitenkaan suosittele sitä?????????

        Tässä minun mielipide:

        Olen käyttänyt eri rekisterinpuhdistusohjelmia useita vuosia eikä ole ikinä ollut mitään hämminkiä vaan päinvastoin, niiden avulla olen saanut koneesta pois sellaisia merkintöjä joita ei muuten löytynyt.

        Kun käyttää rekisterinpuhdistusohjelmia niin ne tekevät poistoista varmuuskopion jolloin poistetut merkinnät saa tarvittaessa takaisin (en ole kyllä ikinä tarvinnut käyttää).

        On paljon vaarallisempaa mennä rekisteriä muokkaamaan windowsin omalla RegEdit-ohjelmalla kuin käyttämällä sitä varten tehtyjä ohjelmia.


      • Pekka kirjoitti:

        >4. Puhdista rekisteri esim. regcleaner<
        >En suosittele oikein minkään sortin siivousohjelmia<

        Pikkuisen on tuossa ristiriitaa, ekana suosittelet rekisterinpuhdistusohjelmaa ja sitten et kuitenkaan suosittele sitä?????????

        Tässä minun mielipide:

        Olen käyttänyt eri rekisterinpuhdistusohjelmia useita vuosia eikä ole ikinä ollut mitään hämminkiä vaan päinvastoin, niiden avulla olen saanut koneesta pois sellaisia merkintöjä joita ei muuten löytynyt.

        Kun käyttää rekisterinpuhdistusohjelmia niin ne tekevät poistoista varmuuskopion jolloin poistetut merkinnät saa tarvittaessa takaisin (en ole kyllä ikinä tarvinnut käyttää).

        On paljon vaarallisempaa mennä rekisteriä muokkaamaan windowsin omalla RegEdit-ohjelmalla kuin käyttämällä sitä varten tehtyjä ohjelmia.

        Kaveri poisti jonkun homman rekisteristä ja netti ei viäläkään toimi kunnolla. Tehny jo varmaan kaiken mahdollisen. Ja tais tehä just tolla regcleanerilla tai jollai.


      • pässi
        lammas-jr kirjoitti:

        Kaveri poisti jonkun homman rekisteristä ja netti ei viäläkään toimi kunnolla. Tehny jo varmaan kaiken mahdollisen. Ja tais tehä just tolla regcleanerilla tai jollai.

        " Ja tais tehä just tolla regcleanerilla tai jollai."

        Just joo, tai jollai tai tälläi... Taas joku "tietää", mistä puhuu.


    • Peltsi

      Aloittelijalle voisi olla helppokäyttöinen ja suomenkielinen rekisterinpuhdistusohjelma nimeltään:

      Easy Cleaner v.2.06.373

      HUOM!
      Jos käytät WinXP:tä ja käytät EasyCleaner-ohjelmaa niin tarkista että versio on 2.0.369 tai uudempi, koska vanhemmat versiot aiheuttavat ongelmia WinXP:ssä (mm. Ohje ja tuki –toiminto ei toimi).
      Uusin versio on tällä hetkellä 2.0.6.373.

      Ohjelma löytyy esim. tuolta:

      http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleans.htm

      http://koti.mbnet.fi/pattaya1/muut_ilmaisohjelmat.htm

      HUOM!
      Duplikaatteja ei ohjelmalla kannata poistaa koska seurauksena voi olla koneen sekoaminen.

    • ohje

      Tämä kannattaa tehdä joka kerran aina ennen selaimen sulkemista:
      >Työkalut
      >Internet-asetukset
      >Poista Evästeet
      >Ok (pikku-ikkunaan)
      >Poista tiedostot, laita ruksi, Poista kaikki off-line sisältö, kohdan eteen
      >Ok (pikku-ikkunaan)
      >Ok

      Voit myös muuttaa nämä asetukset niin tekee tuon automaattisesti aina kun siljet selaimesi:
      Tämä asetus kannattaa muuttaa pysyvästi:
      Avaa Internet Explorer
      >Työkalut
      >Internet-asetukset
      >Lisäasetukset, laita ruksi, Tyhjennä Väliaikaiset Internet-tiedostot Tempporary-internet files-kansiosta kun selain suljetaan.
      Laita myös Ruksi, Älä tallenna salattuja sivuja levylle, kohdan eteen
      >Ok

    • ohje

      Jätä IE huilaamaan. Muissa selaimissa toi hoituu haluttaessa yhdellä valinnalla (Clear All).

    • Pringles
    • Siivoja
      • Ville

        Onko kokemuksia kyseisestä ohjelmasta? onko turvallinen käyttää?


      • Siivoja
        Ville kirjoitti:

        Onko kokemuksia kyseisestä ohjelmasta? onko turvallinen käyttää?

        Juu,sori viestini tuli pariin otteeseen, mutta olen ollut todella tyytyväinen ko. ohjelmaan. Tapanani on ollut aina ennen koneen sulkemista ajaa toi ohjelma läpi (scannaus & poisto kestää n.10-20s.). Eipä tarvitse erikseen käydä tyhjentelemään eri ohjelmien jäänteitä, kun pari napin painallusta tekee sen puolestasi. Ohjelmassa on rasti ruutun valikko minkä ohjelman jäänteet/turhat tiedostot haluat poistaa ja ne jää seuraavaan kertaan muistiin. Ja on turvallinen, ei ole kaatunut tai muutakaan tuhoa/haittaa aiheuttanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe