Mietin omia epäonnistumisia. Kaikkein suurimpana epäonnistumisena elämässä näen sen, ettei minulla ole omia lapsia.
Asiaa on vaikea sivuuttaa. Eikä asiaa helpota se, että ajattelisi vaihtoehtoisen vanhuuden viettoa positiivisesti verrattuna ihmisiin, joilla on perhe. Ei se ole sama asia olla vanhus, jolla ei ole lapsia.
Vielä olisi joitakin lapsentekovuosia jäljellä. Kannattaisiko vai hakea joku jännä-ähkijä, ja mistä ja miten niitä haetaan?
Epäonnistumisista
37
206
Vastaukset
- piis of keik
Baarista saat munaa, munasta spermaa, spermasta lapsia.
- erkki-täti
Jaa. Tiesin kyllä tuon teoriaosuuden.
Vaikea nähdä minua kuviossa. Ei mahdotonta, mutta vaikeaa. Baareilla on eroa, luulisin?
Tuttavapiirissäni on pari naista, jotka ovat tehneet lapsen ilman parisuhdetta. En tiedä miten he sen käytännössä ovat toteuttaneet, ei ole tapana udella toisilta asioita, joista he eivät oma-aloitteisesti puhu. Erilaisia vaihtoehtoja on joka tapauksessa tarjolla.
Ainoa, mitä itse en hyväksy, on valehteleminen (tyyliin: "ei tarvitse käyttää kumia, syön pillereitä").- Suomen Pankki
Varmasti keinohedelmöitys eli naiset ovat ostaneet kirjaimellisesti siittiöitä spermapankista.
- Ikisinkku M
Onhan se surullista kun hyvät äidit ja isät jää ilman lapsia ja huonot tehtailee niitä huostaanotettaviksi. Silti en oikein ymmärrä jos hyvä äiti-ihminen lähtee tekemään lapsen kiireen vuoksi jonkun sellaisen kanssa jota ei oikeasti tunne ollenkaan, tiedä perinnöllisistä sairauksista mitä kantaa tms. semmoisen kanssa lapsen tekeminen olisi kuin lottoa, saatat voittaa mutta todennäköisemmin saat vain nipun murheita jos lapseen periytyy ne tuntemattomat huonot ominaisuudet ja olisi aika vastuutonta sitä lastakin kohtaan.
- erkki-täti
Ymmärrettäväksi sen tekee se, että on jossain määrin rajattu ikä, milloin kannattaa lapsia tehdä.
Pätee naisiin ja miehiin.
Kyllä tänäänkin tuli tippa linssiin,kun sivusilmällä katselin vaarin opettelua ruoanlaittoon, ja kaikesta paistoi ylpeys omista "pojista" eli lapsenlapsista.
Niinhän se pitäisi mennä. - Ikisinkku M
erkki-täti kirjoitti:
Ymmärrettäväksi sen tekee se, että on jossain määrin rajattu ikä, milloin kannattaa lapsia tehdä.
Pätee naisiin ja miehiin.
Kyllä tänäänkin tuli tippa linssiin,kun sivusilmällä katselin vaarin opettelua ruoanlaittoon, ja kaikesta paistoi ylpeys omista "pojista" eli lapsenlapsista.
Niinhän se pitäisi mennä.No juu, kyllähän se raamattukin taitaa kannustaa siihen että menkää ja täyttäkää maa mutta senhän on ihmiset kirjoittaneet silloin kun meitä oli paljon vähemmän ja se oli vielä perusteltua, nykyään kun ihminein on se suurin tuholainen maailman kannalta olisi parempi ettei kaikki niitä lapsia tekisikään. Harmi kun nykyisellään niitä lapsia urakoi lahjattomimmat ja lahjakkaimmat jäävät ilman, ei ennusta kovin hyvää maailmalle se.
Niinhän sen toki pitäisi mennä että itsekukin voisi olla ylpeä pappa tai mummo, lapsilla ja lastenlapsilla menisi asiat hyvin jne. mutta nykyisellään näyttää siltä että enemmän joutuisi tulevaisuudessa vain huolta tuntemaan jos niitä olisi niin ei älyttömästi kuitenkaan harmita lapsettomuuskaan.
- ,.,.,
Tuo on tosiaan naiselle about yhtä paha kuin miehelle se, ettei ole naista. Nyt tiedät miltä ATM:stä tuntuu!
- 40 pillun AT-mies
Missä asut?
- ihmeellistä
Jaa, valmis auttamaan?
- 40 pillun AT-mies
ihmeellistä kirjoitti:
Jaa, valmis auttamaan?
Kyllä jos asuu lähistöllä.
- lottamari<3
Nainen voi halutessaan tehdä yksin lapsen, mutta tuli tuossa mieleen, että jos aloittaja onkin mies, joka haaveilee lapsesta,niin mitenkä mahtaa onnistua tulla isäksi yksin??
- ...
Ei mitenkään.
- lottamari<3
... kirjoitti:
Ei mitenkään.
Niin, mietin vaan sitä, että mieskin voi haluta lapsen, mutta ei ole ketään sitä hänen kanssaan tekemässä, niin mitä siinä sitten voi? Naisella on luonnon puolesta tähän etuoikeus.Siinä nähdään miten luonto on asian järkännyt, miesten tehtävä on vaan siittäminen,mutta kaikki muu lapsenhoidollinen on naisen vastuulla. Jotenkin kummallinen eroarvoisuus,.mutta tarkoitettu kai vain toimivaksi parisuhteessa, eikä sinkuille ollenkaan.
- anonyymi kurppa
lottamari<3 kirjoitti:
Niin, mietin vaan sitä, että mieskin voi haluta lapsen, mutta ei ole ketään sitä hänen kanssaan tekemässä, niin mitä siinä sitten voi? Naisella on luonnon puolesta tähän etuoikeus.Siinä nähdään miten luonto on asian järkännyt, miesten tehtävä on vaan siittäminen,mutta kaikki muu lapsenhoidollinen on naisen vastuulla. Jotenkin kummallinen eroarvoisuus,.mutta tarkoitettu kai vain toimivaksi parisuhteessa, eikä sinkuille ollenkaan.
Saihan Jani Toivolakin lapsen tässä männä kuukautena :O..Ja kasvattaa sen yksin eli mahdollista on miehellekin.
- 12+32
anonyymi kurppa kirjoitti:
Saihan Jani Toivolakin lapsen tässä männä kuukautena :O..Ja kasvattaa sen yksin eli mahdollista on miehellekin.
Eikö noihin adoptiolapsiin vaadita, että on suhteessa vai miten se menee? Tuskin joku cyberman saisi lasta adoptoitua.
lottamari<3 kirjoitti:
Miten naisella on siihen "luonnon puolesta etuoikeus"? Ei kukaan pakota miehiä luovuttamaan spermaa, jos se on heidän mielestään epäoikeudenmukaista. Ilmeisesti on kuitenkin miehiä, jotka haluavat jatkaa sukuaan vaikka eivät itse isän tehtävää halua hoitaakaan.
- Tavispoju
anonyymi kurppa kirjoitti:
Se että se sai lapsen oli vain PR temppu. Suomi näyttää "katsokaa miten suvaitsevaisia täällä ollaan". Annas olla kun joku tavis yksinasuva mies hakee adoptiota, saa räkäset naurut.
- -M-
Minullekin se on jonkinlainen epäonnistumisen symboli. En kuvittele että elämäni olisi juuri nyt onnellisempaa jos minulla olisi lapsia, mutta ainakin se olisi merkki että olisi tehnyt jotain luonnollisella tavalla, mennyt tikanpoikana puuhun, eikä jäänyt vain miettimään syrjään silloin kun olisi pitänyt toimia. Jos aina jättäytyy samalla tavalla sivuun niin jossain vaiheessa huomaa lopullisesti jääneensä yksin jonnekin sivuraiteelle jossa on vain vanha ruostunut resiina.
- erkki-täti
:( vanha ruostunut resiina :( näin on.
Vähän herää eloon, kun tulee lapsia katsomaan.(minulla veljien lapset) - 6+1
erkki-täti kirjoitti:
:( vanha ruostunut resiina :( näin on.
Vähän herää eloon, kun tulee lapsia katsomaan.(minulla veljien lapset)No etkö voisi "lainata" noita veljien mukuloita silloin tällöin? Varmasti kelpaisi veljille vaimoineen aina joskus vapaa viikonloppu.
- erkki-täti
6+1 kirjoitti:
No etkö voisi "lainata" noita veljien mukuloita silloin tällöin? Varmasti kelpaisi veljille vaimoineen aina joskus vapaa viikonloppu.
Olen lainannut, ja ottaisin pidemmäksikin aikaa. Ja ovat minulle sellaisia..nassukoita.
Jos veljeni vaimo tajuaisi, niin se olisi kateellinen.
Paljonko saa lainata sisarusten lapsia? - 4+18
erkki-täti kirjoitti:
Olen lainannut, ja ottaisin pidemmäksikin aikaa. Ja ovat minulle sellaisia..nassukoita.
Jos veljeni vaimo tajuaisi, niin se olisi kateellinen.
Paljonko saa lainata sisarusten lapsia?Mille/mistä se on kateellinen? Tykkääkö ne muksut enemmän sinusta vai meinaatko että se on kateellinen koska sinä saat elää elämääsi ilman lasten aiheuttamaa rasitusta?
Ja kai sitä lainata saa sen verran kuin kehtaa. Mutta eiköhän ne lainauskerrat tunnu mukavammilta kun niitä ei ole kovin tai ainakaan liian usein. - erkki-täti
6+1 kirjoitti:
No etkö voisi "lainata" noita veljien mukuloita silloin tällöin? Varmasti kelpaisi veljille vaimoineen aina joskus vapaa viikonloppu.
Tähän täytyy myös lisätä: muiden lapset (vaikka olisivat omaa sukua) usein joutuvat tottelemaan toisen vanhemman sanelemaa, joskus jopa ahdasta raamia.
Ramerna glömmer vi bort, on eri raamit minulla ja kodilla. Mutta veljen vaimo yrittää ilkeillä kaikkeen ja puuttua asioihin. Tosiasiassa häntä ärsyttää minä, mutta huutaa lapsille sitten. Sanoisi minulle. Mutta huuto alkaa aina siitä, että minulla on kivaa aikaa lasten kanssa.
Omasta mielestäni keinohedelmöitys olis ehkä kivampi vaihtoehto kuin jännä-ähkijä. Olisi sentään olemassa se mahdollisuus, että lapsen isä olisi kunnollinen mies, joka ei vain saanut itselleen perhettä vaikka olisi sellaisen halunnut.
Mutta niin, eipä se yksinhuoltajuuskaan niin kauheasti houkuttele.- 17+19
Hae joku kunnollinen ätmi.
- Turun ätmit
stellaria81 kirjoitti:
Anna osoite mistä saapi tula hakemaan.
Turussa on monta hyvää.
- 17+19
stellaria81 kirjoitti:
Anna osoite mistä saapi tula hakemaan.
Tunnen vain yhden kunnollisen ätmin eli itseni.
- ................
Älä yksinhuoltajaksi ala, se ei tee lapsille hyvää. Lasten etu pitää olla aina ensisijaisesti mielessä. Ota nyt vaan sellainen kiltti ja tunnollinen kemiaton insinööri järkisuhteeseen, kuten kaikki muutkin juoksunsa juosseet naiset tekevät.
- 12+18
Tai sitten vaan jättää ne muksut tekemättä. Kyllä niitä tähän maailmaan syntyy muutenkin ihan liikaa. Se että joku ajattelee lisääntymisen olevan jonkin sortin "velvollisuus" on mielestäni todella huono lähtökohta.
- ................
12+18 kirjoitti:
Tai sitten vaan jättää ne muksut tekemättä. Kyllä niitä tähän maailmaan syntyy muutenkin ihan liikaa. Se että joku ajattelee lisääntymisen olevan jonkin sortin "velvollisuus" on mielestäni todella huono lähtökohta.
Minulle tuli sellainen kuva, että erkki-täti ihan oikeasti haluaa lapsia, ei velvollisuudentunnosta. Ymmärrän kyllä sinua hyvin, en itsekään todennäköisesti aio lisääntyä.
- 5+1
................ kirjoitti:
Minulle tuli sellainen kuva, että erkki-täti ihan oikeasti haluaa lapsia, ei velvollisuudentunnosta. Ymmärrän kyllä sinua hyvin, en itsekään todennäköisesti aio lisääntyä.
En tarkoittanut ketään tiettyä henkilöä/nimimerkkiä kun kirjoitin suvunjatkamisen kokemisesta velvollisuutena. Se oli yleinen toteamus. Tuskinpa noin kovin moni oikeasti edes ajattelee.
- ykskakskolineli
Jos en olisi saanut lasta parisuhteessa, olisin sen varmasti hankkinut keinolla millä hyvänsä eli todennäköisesti sitten lapsettomuusklinikan kautta. Omalla kohdallani äidiksi tulemisen tarve oli niin suuri.
Eräs tuttavani puhui avoimesti kaveripiirissään siitä, että hän haluaisi lasta, mutta kun ei ole sitä miestä. Meni joitakin kuukausia, kun kaveripiiristä eräs mies sanoi, että hänellä on jo lapsia, mutta hän ei halua niitä enää lisää, mutta hän on valmis hedelmöityshommiin, jos asia pysyy salassa. Niinpä siis tämä tuttavani tuli raskaaksi ns. perinteisillä menetelmillä. Mies on pari kertaa nähnyt tätä biologista lastaan. Asia on tietenkin ikävä miehen aviovaimon kannalta, jolle asiasta ei ole kerrottu. Virallisissa papereissa lapsen isää ei mainita.
Yhden yön hoitoja en kyllä suosittelisi, koska voisi olla liian iso riski tauteihin. Itse ainakin haluaisin vähän tietoa geeniperimästä, jotta isäehdokas ei kärsi vakavista perinnöllisistä sairauksista. Yksinhuoltajalle voisi myös olla kova paikka se, jos tämä yhden yön hoito olisi esim. itse kaksonen ja kaksosraskausriski olisi tosi suuri. Kaksosuus ei ole mikään sairaus, mutta kahden vanhemman perheessäkin se on todella kova paikka jaksamisen kannalta.
Onko kukaan nähnyt, että joku etsisi nettitreffien kautta vakavasti otettavaa suhdetta, jossa ehdottomasti haluaa biologisia lapsia? Itse en ole nähnyt, mikä on aika outoakin, koska varmasti monella on kova vauvakuume, jos biologinen kello tikittää.
Yksi vaihtoehto biologiselle lapselle voisi olla uutta kotia etsivät huostaanotetut lapset. - Paperit menoon
Adoptoi! Maailma on täynnä lapsia jotka elävät hirveissä oloissa orpokodeissa.
Adoptointi on helpommin sanottu kuin tehty. Lapsentekoon ei ole olemassa mitään vaatimuksia ja kriteerejä joita pitäisi täyttää niinkuin adoptoinnissa, mikä tuntuu täysin käsittämättömältä.
Ymmärrän erkki-tädin tunteen. Minullekin tulee välillä mieleen, että jos kumminkin, kun vielä olisi mahdollista saada lapsi. Minulla on niin paljon tekijöitä, jotka puhuvat lapsenhankkimista vastaan, että kun ajattelen järjellä, niin tiedän, että minun on parempi unohtaa lapsensaanti.
- ätmi
Lapsien saaminen on varmaan kohtalaisen helppoa, jos haluaa sekä lapsia että miehen. Naispuolisista ikisinkuista ei vain aina ole ihan varma, että haluaako ne edes miestä. Usein jos he haluavat miehen, niin sen miehen pitää olla sellainen ja tällainen ja tollainen. Mutta eihän lapsiakaan voi valita. Ne on sellaisia kuin on ja sen kanssa on vain elettävä. Naisten pitäisi olla suopeampia miehille, vaikka ne eivät aivan täydellisiä olisikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905217
- 534076
- 252189
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271977Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151444
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281260Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201046T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991- 21990