HYVÄ! HIENOA!
Israelin ja Palestiinan presidentit lähtevät paavin luo rukoilemaan
Israelin ja Palestiinan presidentit tapaavat 8. kesäkuuta Vatikaanissa rukoillakseen rauhan puolesta.
Paavi kutsui molemmat presidentit luokseen vieraillessaan viime viikonloppuna Lähi-idässä.
Paavi Franciscus on pyrkinyt aktiivisesti edistämään uskontojen välistä vuoropuhelua siitä lähtien kun hänet valittiin paaviksi reilu vuosi sitten. Shimon Peresin ja Mahmud Abbasin ei ole määrä neuvotella Israelin ja Palestiinan välisistä suhteista.
Israelin ja Palestiinan väliset rauhanneuvottelut katkesivat tuloksettomina huhtikuussa.
STT
Paavi, Peres ja Abbas rukouksessa.
22
69
Vastaukset
- Tänään
oletkin siis heitäissyt uskonnolliseksi.
Siinä onkin mielenkiintoinen kokoonpano. Israelin presidentillä ei ole koskaan ollut edes muodollista valtaa ja presidenttiys loppuu muutenkin pian. Nuoruudessaan hän sai uskonnollisen kasvatuksen, mutta heitäisi sen jälkeen täysin maalliseksi. Abbas puolestaan on ollut vuositolkulla yliajalla virassaan. Hän taisi tehdä juutalaisvastaisen väitöskirjansa kommunistien Moskovassa. Molemmilta puolilta löytyisi myös uskonnollisia ihmisiä.
Rooma ja Vatikaani ovat sinänsä ihan kivoja paikkoja. Siellä kannattaa käväistä.Hieno soppa syntyy kun muslimi ja antikristus rukoilee. Varmasti manaavat Israelin tuhon puolesta.
Ja tämä on kts:n mielestä hyvä asia????
- KTS (Ei kirj.)
Paavi puristaa niitä poskesta.
- Miksi rauhan-
neuvottelut katkesivat?
Sillä on pitkät juuret.
Abbas porukoineen oli rikkonut kaikki sopimukset ja härskisti alkoi vaatimaan sellaisia lisämyönnytyksiä Israelilta ettei niillä ollut minkäänlaisia mahdollisuuksia toteutua eli nälkä kasvoi parkuessaan lisäehtoja ja enemmän terroristien ja murhaajien vapauttamista. Eihän noilla vaatimuksilla ollut mitään muuta tarkoitusta kuin saada omia terroristeja mahdollisimman paljon vapaaksi ja venyttää omaa vastuutaan neuvottelualoituksien suhteen. Ettei vain joutuisi sellaiseen tilanteeseen jossa joutuisi tosiasioiden eteen niin Israelin kuin omien muslimien edessä eli Israel ei joutuisi jatkuvasti antamaan periksi jostain ehdoista jotta edes neuvottelut alkaisivat ja ettei hän joutuisi omien mullahien ja allahin kirouksen alle.
Koko PA:lla ei ole minkäänlaista tarkoitustakaan saada aikaan kahta erillistä valtiota vaan pelata aikaa. Kuten hän itse on sanonut ettei tällä kaikella ole muuta tarkoitusta kuin että he haluavat koko alueen Jordanista Välimereen aikavälillä millä tahansa ja tavalla millä tahansa.
Entä tämä Hamasin ja Fatahin liittoutumisneuvottelut, siinä nähdään mikä noiden porukoiden todellinen tarkoitus on.
Koko Abbabsin touhu on pelkkää teatteria.
Milloinkaan alueella ei ollut jotain "palestiinalaisvaltiota" vaikka siihen olisi historian kuluessa ollut vaikka kuinka monta kertaa tilaisuus.
Koko PLO:n historia alkoi vasta 1964, ennen 1967 sotaa, tarkoituksena tuhota juutalainen valtio ja sitä samaa rataa jatketaan hieman naamioituneena.
Ja tällaista pelleilyä sekä terrorismia sitten EU ja KUA tukee veronmaksajien varoilla.
On aikoihin eletty! - Tosimies.
Ei taida auttaa vuohenpumppaajan rukoilut muhammed the Pedofiililtä
- Tässäkin
kirjoituksessa nähdään miten on median vääristynyt ja epäpätevä tiedotus mennyt joukkosieluiseen poikaseen.
Abbas ei ole enää mikään presidentti, hänen jobinsa loppui 2010!
Mutta nämä vääristelijät yrittävät kaikenlaisilla korulauseilla antaa aivan väärän kuvan tosiasioista.
Sitä paitsi Abbas oli Munchenin olympiakylän iskun suunnittelija ja kisojen pilaaja.
Siinä on sitä "rauhantahtoa" jota nämä terroristisielut jakavat maailmalle.
Eikä hänen halunsa päästä tavoitteeseen peruskirjansa mukaisesti ole mihinkään hävinnyt, tavat ovat vain muuttuneet mutta tarkoitus ei mihinkään. - well well
Miten se rukous onnistu, kun on eri jumalat`?
- että niin
Allah oli Mekan pääjumala.
- Ja myös
että niin kirjoitti:
Allah oli Mekan pääjumala.
yksi 365:sä "jumalasta" joista Muhammed valitsi yhden eli kuunjumalan allahikseen.
- KTS (Ei kirj.)
Ja myös kirjoitti:
yksi 365:sä "jumalasta" joista Muhammed valitsi yhden eli kuunjumalan allahikseen.
Täyttä roskaa ja saatanallista valhetta.
Tässä oikeaa Koraanin tekstiä asiasta:
41: 37
Hänen tunnusmerkkejään ovat yö ja päivä, aurinko ja kuu. Älkää kumartako aurinkoa ja kuuta, vaan kumartakaa Jumalaa, joka ne loi, jos Häntä tahdotte palvoa
http://tulevaisuus.org/koraani/koraani.php?suura=41
Kuu voi siis olla Jumalan tunnus kuten moni muutkin asia mutta se ei ole Jumala eikä palvontakohde. - Älähän
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Täyttä roskaa ja saatanallista valhetta.
Tässä oikeaa Koraanin tekstiä asiasta:
41: 37
Hänen tunnusmerkkejään ovat yö ja päivä, aurinko ja kuu. Älkää kumartako aurinkoa ja kuuta, vaan kumartakaa Jumalaa, joka ne loi, jos Häntä tahdotte palvoa
http://tulevaisuus.org/koraani/koraani.php?suura=41
Kuu voi siis olla Jumalan tunnus kuten moni muutkin asia mutta se ei ole Jumala eikä palvontakohde.ämpyile vaan tutustu Muhammedin historiaan ja miten hän valitsi juuri tuon kuunjumalan edustamaan hänen omaa käsitystään jumaluudesta ja tietenkin omakohtaista kunnainhimoa, jonka vuoksi monen kurkku katkesi valloitusretkien tiimellyksessä. Lisäksi tutustu ensin sen aikaiseen arabien monijumalaisuuteen, ehkä sitten alat ymmärtämään mistä on kyse.
Siinä sitten ehkä ymmärrät mitkä ovat ns. saatannallisia säkeitä.
Eikä sitä paitsi Koraanissa ole historiallisesti vakavasti otettavaa, siellä on monenmoista kuvitteelista tarinaa Muhammedin omina tuotantoina.
Yksi täysin vääristelty satuilu on tuo Al Aqsan ns. matka. Nykyisin arabien taholta väitetään sen käsittävän Jerusalemin Al Aqsa- moskeijaa, mutta totuus on ettei tätä rakannusta ollut edes Muhammedin elinaikana, vaan se rakennettiin n. 80 vuotta Muhammedin kuoleman jälkeen!
Tässä tämä KTS (Ei kirj.) voidaan tulkita olevan islamin kannattaja tai ainakin siihen perin uskova.
Koraani on Raamatun suhteen monissa paikoissa omien tarkoitusperien (Muhammed) vuoksi kopioitua ja samalla väännettyä juttua Muhammedin tavatessa juutalaisia ja hänen tutustuttua juutalaisiin kirjoituksiin, siis kerrottuna, eihän Muhammed osannut lukea, joten Koraanin säkeet eivät ole mitään ns. viimeistä Sanaa. - KTS (Ei kirj.)
Älähän kirjoitti:
ämpyile vaan tutustu Muhammedin historiaan ja miten hän valitsi juuri tuon kuunjumalan edustamaan hänen omaa käsitystään jumaluudesta ja tietenkin omakohtaista kunnainhimoa, jonka vuoksi monen kurkku katkesi valloitusretkien tiimellyksessä. Lisäksi tutustu ensin sen aikaiseen arabien monijumalaisuuteen, ehkä sitten alat ymmärtämään mistä on kyse.
Siinä sitten ehkä ymmärrät mitkä ovat ns. saatannallisia säkeitä.
Eikä sitä paitsi Koraanissa ole historiallisesti vakavasti otettavaa, siellä on monenmoista kuvitteelista tarinaa Muhammedin omina tuotantoina.
Yksi täysin vääristelty satuilu on tuo Al Aqsan ns. matka. Nykyisin arabien taholta väitetään sen käsittävän Jerusalemin Al Aqsa- moskeijaa, mutta totuus on ettei tätä rakannusta ollut edes Muhammedin elinaikana, vaan se rakennettiin n. 80 vuotta Muhammedin kuoleman jälkeen!
Tässä tämä KTS (Ei kirj.) voidaan tulkita olevan islamin kannattaja tai ainakin siihen perin uskova.
Koraani on Raamatun suhteen monissa paikoissa omien tarkoitusperien (Muhammed) vuoksi kopioitua ja samalla väännettyä juttua Muhammedin tavatessa juutalaisia ja hänen tutustuttua juutalaisiin kirjoituksiin, siis kerrottuna, eihän Muhammed osannut lukea, joten Koraanin säkeet eivät ole mitään ns. viimeistä Sanaa.Ensinnäkään Muhammed ei ole valinnut tuota kuuta vaan sen valitsivat Osmannit satoja vuosia myöhemmin, koska se oli heidän kukistamiensa KRISTITTYJEN käyttämä symboli.
TÖKS TÖKS TÖKS - Turha töksitellä
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Ensinnäkään Muhammed ei ole valinnut tuota kuuta vaan sen valitsivat Osmannit satoja vuosia myöhemmin, koska se oli heidän kukistamiensa KRISTITTYJEN käyttämä symboli.
TÖKS TÖKS TÖKSJuttusi eivät pidä paikkaansa.
Mistähän "lähteestä" nekin ovat.
Arabiassa on harjoitettu kuun jumalan palvontaa n. 2000 vuotta sitten. Mekassa oli kuun jumala nimeltään Hubal, joka oli Kaaban herra. Tämän kuun jumalan symboli oli puolikuu. Hubal kuun jumalaa kutsuttiin myös nimellä Al-Ilah. Allahin nimi tulee pakanallisesta kuun jumalasta. Kuun jumalan puolikuun merkki ja symboli on eräs Islamin uskon keskeisimmistä symboleista.
Katsopa
Koraani Su 74:
Koraani Su 84:
Arabiassa palveltiin kuun jumalaa ja siksi Muhammed kirjoitutti kuun jumalaa puoltavia säkeitä koraaniin, että hän sai arabiheimoja uskomaan uuteen uskontoon, eli Islaminuskoon. Muhammed myös nimesi uskontonsa jumalan nimen Allahiksi, joka tulee kuun jumalan nimestä Al-Ilah miellyttääkseen arabiheimoja. Koraani itse todistaa sen tosiasian, että osa Islamin perusteista tulee arabialaisesta kuun jumalan palvonnasta. Myös Allahin nimi tulee kuun jumalalta.
AL-ILAH:
oli arabialaisen quraish-heimon (josta myös Muhammedin suku oli lähtöisin) pääjumala. Nimi lyhentyi myöhemmin muotoon Allah. Kaikki tähän uskontoon kuuluvat riitit liittyivät Kuun palvontaan. Huudahduksella "Allah u akbar!" on myös juurensa tässä kuunjumala-kultissa. Se merkitsee: "Allah on suurin!" eli suurempi kuin muut mekkalaiset jumalat.
KAABA
Jo kauan ennen Muhammedia Kaabaa oli käytetty n. 360 epäjumalan palvontapaikkana.
Koko islam on sekoitus esi-islamilaisesta kuunjumala-kultista ja Muhammedin demonisesta ilmestyksestä lisättynä muutamilla Raamatusta ja Kabbalasta poimituilla nimillä ja vääristellyillä tarinoilla.
KUU-SYMBOLI JA KUUNJUMALA-KULTTI
Nousevan kuun sirppi löytyy paitsi moskeijoiden ja minareettien huipulta myös melkein jokaisen islamilaisen valtion lipusta. Yksin tämän seikan pitäisi osoittaa, että islam on lainannut monet käytäntönsä muinaisesta pakanallisesta kuunjumala-kultista.
Turha vääristellä. - Kyllästynyt teihin
Ja myös kirjoitti:
entäs kristinuskon pakanallinen kolminaisuuden opetus, tosiasia on että niin ns kristityt ja muslimit uskovat pakanallisia opetuksia. Vietätkö joulua ? syötkö sianliha tai muuta iljettävää yms ?, uskotko kolminaisuudeen ? Uskotko jeesuksen jumaluuteen ? Miksi laitat uskonnolliset perinnäistavat ennen J-la sana ? Uskotko sinä jeesuksen vai uskotko siihen mitä "ihminen " jeesus sanoi. Uskotko J-la sanan ?
Jes. 43:10 Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. ENNNEN MINUA EI OLE LOUTU YHTÄKÄÄN JUMALAA, EIKÄ MINUN JÄLKEENI TOISTA TULE.
Jes. 44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja PAITSI MINUA EI OLE YHTÄKÄÄN JUMALA.
Jes. 44:8 Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: ONKO MUUTA JUMALAA KUIN MINÄ? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne.
Jes. 48:12 Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: MINÄ OLEN AINA SAMA, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.
Luuletko tosiaan että juutalaiset hyväksyy teidän pakanalliset jumalakäsitykset?
- 7+13
Eikö ' Allawh ' tulkittu ennen, että joku jäi 'Lain alle'.
- 12+17
Musta meteoriitti oli aikaisemmin Kybelen symboli.
- 14+16
Isiksen ohella oli myös Magna Mater kultti, joka saattaa olla maailman vanhin uskonto. Suuri Äiti on kuvattu yli 6 000 vuotta vanhoissa piirroksissa kahden kissaeläimen kanssa ja kivikauden veistoksissa. Lopulta Magna Mater kultti katosi yhdessä useimpien kulttien kanssa, kun Isiksen palvonnasta lähtöisin ollut kristinusko otti vallan ja Rooma ryöstettiin.
Kultti eli sitkeästi ja jätti monia muistoja itsestään. Pietarin katedraali Vatikaanissa on rakennettu suoraan Magna Materin vanhan temppelin päälle ja joitakin osia siitä on jäljellä kirkon perustan alla. Magna Mater oli taivaalta pudonnut suuri musta meteoriitti, josta tuli muinainen Vähä-Aasian kansojen palvoma suuri äitijumalatar Kybele, joka asui Ida-vuorella. Hänet kuvattiin korkea tornikrunu päässään ja 2 naarasleijonaa molemmin puolin kuin suojelemassa. Hänen palvontansa oli peräisin Fryygiasta. Kybele oli luonnon ja sen elinvoiman, eläinten, kasvillisuuden, viljelyksen ja yhteiskuntaelämän jumalatar. Kybeleä on palvottu myös Kreikassa. Roomassa Kybele oli Magna Mater.
Wikipedia - 14+7
Paavalin mukaan Lain orjuuteen syntyivät Hagarin jälkeläiset, eli orjavaimosta lain orjuuteen syntyneet.
Tosin hän ei tiennyt vielä islamin synnystä mitään.- Kyllästynyt teihin
Onko taivas ja maa kadonnut ?
- 17+16
Islamin mukaan Kaaban pyhä musta kivi ( meteoriitti) on taivaasta pudonnut enkeli, joka tuli liian lähelle maata, näki maailman pahuuden ja muuttui mustaksi kiveksi, putosi ja jäi tänne.
.....
Vuonna 204 eaa kun Hannibal marssi Italiaan, roomalaiset joutuivat hätään, ei ollut vastusta karthakolaisille. Silloin Sibyllat suosittelivat ' Suuri äiti' Kybelen kultin tuomista Vähä-Aasiasta.
Kybelen kulttiesine, musta meteoriitti , lahjoitettiin erääseen temppeliin sakraalirajojen sisäpuolelle. Tavallisesti vieraat jumalat pidettiin rajan ulkopuolella.
Kybele, joka kuvataan tavallisesti istumassa valtaistuimella kahden leijonan välissä, on hyvin vanha jumalatar. Turkista Catal Huyukista on löytynyt häntä esittävä patsas vuodelta 7000 eaa. - 19+8
Roomalainen runoilija Ovidus kertoo, että Kybele rakastui Attis-nimiseen nuoreen paimeneen. Kun Attis hullaantui erääseen nymfiin, Kybele surmasi nymfin. Järkyttynyt Attis kuohitsi itsensä.
Siksi Kybelen ja Attiksen papit myös kuohitsivat itsensä.
Kybelen, samoin kuin Mithran palvojaksi vihittävä henkilö asettui kuoppaan, jonka päällä teurastettiin härkä niin, että veri valui vihittävän päälle. Härän sijasta käytettiin myöhemmin oinasta.
Kybelen kunniaksi vietettiin keväisin Megalesia-juhlaa. Papit vaelsivat kulkueessa rumpujen ja tamburiinien tahdissa ja ruoskivat itseään osoittaakseen näin suruaan Attiksen kuolemasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 425702
- 445223
- 483658
- 133623
- 313096
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise883053- 492790
- 562673
- 502306
- 381794