Kone täysin jumissa

Reino

Homma meni näin: asensin nortonin antivirus ohjelman koneeseen(xp). Ohjelma meni muuten hyvin, mutta viimeinen ikkuna jossa lukee VALMIS jäi jotenkin jumiin. Klikkasin kuvaketta, mutta mitään ei tapahdu. Lopuksi tulee ilmoitus ohjelma ei vastaa ja sit vasta kaikki onkin jumissa. Tiimalasi on kokoajan päällä ja mikään ei toimi. Kun sammuttaa virran, niin kone palaa aina tähän samaan tilanteeseen. Toimii noin pari sekuntia ja sitten ilmoitus ohjelma ei vastaa. Tossa ajassa kerkee painaa ctrl alt del ja saa task managerin päälle, mutta ohjelmaa ei pysty hävittämään. Kone on pari viikko vanha. Mitä tehdä?

9

792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • digi

onko koneesi kenties fuiji, jos on niin nortoni on jo asennettuna valmiiksi, joten kone jumii siitä.. Joe jokin muu niin kerro vähän tarkemmin...

• Reino

Kone on fujitsu ja normanin(ei norton) ohjelma oli valmiiksi asennettuna. Norman voi olla syyllinen(minun lisäksi, kun en sitä poistanut ensin). Mutta hieno on ohjelma, jos se tolleen mun koneen jumittaa. Mun pitää varmaan käynnistää kone vikasietotilassa ja katsoa kuinka käy. Yrittää sitten palauttaa edeltävä tilanne.

• Digi
        Reino kirjoitti:

Kone on fujitsu ja normanin(ei norton) ohjelma oli valmiiksi asennettuna. Norman voi olla syyllinen(minun lisäksi, kun en sitä poistanut ensin). Mutta hieno on ohjelma, jos se tolleen mun koneen jumittaa. Mun pitää varmaan käynnistää kone vikasietotilassa ja katsoa kuinka käy. Yrittää sitten palauttaa edeltävä tilanne.

Jo nyt on asiat huonosti...tein itse saman virheen puoli vuotta sitten.

Mikään ei auttanut, joten jouduin asentamaan käyttiksen uudelleen. Kone ei voi käynnistää kumpaakin virustorjuntaa yhtäaikaa=>Jumii. Itsellä sai aina windowsin päälle mutta ikkunat eivät tulleet näkyviin vain alapalkki tuli esille, muttei toiminut.

Normanni olisi pitänyt poista ensin...No itelläkin nyt käytässä norton(toimii paremmin kuin norton, eikä kysele kokoajan tyhmiä skripti varmistuksia)

• Mene vikasietotilaan ja kokeile siellä poistaa se. Eli käynnistyksen aikana painat F8. Sitten vaan koitat asentaa sen uudestaan normaalitilassa. Jos ei onnistu ni lataa AVG tai AntiVir. Molemmat hyviä virusskannereita. Ja jos ei ole palomuuria, suosittelen ilmaista Sygate Firewallia.

• Reino

Kiitoksia vinkeistä. Pitää kokeilla illalla, herääkö kone henkiin.

• OMG

samanlaisia ongelmia olen itsekkin kohdannut.. itselläni tilanne laukesi kun ostin Star Wars IV-elokuvan VHS-kasettina, ja runttasin sen väkisin CD-asemaan. Buuttaus tehdään normaalisti.

Norttoni ei siitä korjaannu, mutta eipähän windowsin käynnistäminen ollut enään suurin murhe!!!

• pimee isä

Juus tö pauvö!

• Jotain muuta...

Älä ainakaan Nortonia roskiin heitä, tuskin
        tämän takia johtuvaa.

Pitkäjänteisyyttä kaikessa. Minulla Norton on
        toiminut hyvin, tosin joku muu on aiheuttanut
        sen, ettei toimi.

Joskus asennusta ennen olisi tärkeää selvittää,
        ettei jokin muu koneessa valmiina ollut virustorjunta junnaa siellä. Esim.

Minun näkemys.

• Reino

Ongelma ohi, onneksi. Toi VHS:n tunkeminen cd-asemaan auttoi kummasti. Helvetillinen homma siinä oli, mut kyl kannatti :)).
        Oikeesti taikasana oli vikasietotila. F8 näppäintä näpytellään koneen noustessa ja sitten palataan asennusta edeltävään tilaan. Seuraavaks koneesta lähtee norman käveleen ja saakin mennä vaikka sinne, missä pippuri kasvaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1498
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      943
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      879
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      831
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      796
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      740
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      738
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe