Mikä on sp2 päivityksen jälkeen taskmanageriin ilmaantunut svchost.exe/paikallinen palvelin? Eikös ne ole yleensä viruksia nämä paikallisten palvelinten prosessit?
paikallinen palvelin
5
373
Vastaukset
Ite en ole ladannu sp2:sta ja silti mulla on se. Kerran kysyin että mikä se on. En muista vastausta mutta hyödyllinen se kuitenkin on.
- svchost.exe
Enpä tiedä tuosta. Ennen päivitystä oli neljä svchost.exe.ä käynnissä nyt viisi. Kaksi systeemin, kaksi verkkopalvelimelle ja yksi tuolle paikalliselle palvelimelle. Olen nyt pysäyttänyt tuon paikallisen jokaisen käynnistyksen jälkeen eikä se vaikuta mitenkään eikä ala uudelleen ennenkuin taas käynnistyksessä. Olipa mikä oli mutta haluasin tietää mitä se puuhastelee ja miksi billy halusi sen laittaa päivitykseen mukaan.
- printer
svchost.exe kirjoitti:
Enpä tiedä tuosta. Ennen päivitystä oli neljä svchost.exe.ä käynnissä nyt viisi. Kaksi systeemin, kaksi verkkopalvelimelle ja yksi tuolle paikalliselle palvelimelle. Olen nyt pysäyttänyt tuon paikallisen jokaisen käynnistyksen jälkeen eikä se vaikuta mitenkään eikä ala uudelleen ennenkuin taas käynnistyksessä. Olipa mikä oli mutta haluasin tietää mitä se puuhastelee ja miksi billy halusi sen laittaa päivitykseen mukaan.
Minun tietääkseni tämä svchost on sellainen verkkotoiminto, eli ottaa yhteyden internettiin ja niin edelleen. Sitä ei tarvi sulkea eikä poistaa taskmanagerista, kun se kerran on ihan normaali toiminto.
- welchi mato
printer kirjoitti:
Minun tietääkseni tämä svchost on sellainen verkkotoiminto, eli ottaa yhteyden internettiin ja niin edelleen. Sitä ei tarvi sulkea eikä poistaa taskmanagerista, kun se kerran on ihan normaali toiminto.
Tämä mato on toiminnallisuudeltaan hieman samanlainen kuin Lovsan-mato.
Se käyttää tiedostoa DLLHOST.EXE (itse mato) ja SVCHOST.EXE (TFTP-palvelin).
Huomioi, että DLLHOST.EXE ja SVCHOST.EXE tiedostot ovat tavallisten Windows-järjestelmän tiedostojen kanssa samannimisiä
http://www.f-secure.fi/v-kuvaus/welchi.shtml
- svchost.exe
Njoo, se ylimääräinen on tuo toinen verkkopalvelin joka jostain kumman syystä sisältyi sp 2 päivitykseen. Olisi silti mukava tietää mitä se tekee ja kenelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644