paikallinen palvelin

svchost.exe

Mikä on sp2 päivityksen jälkeen taskmanageriin ilmaantunut svchost.exe/paikallinen palvelin? Eikös ne ole yleensä viruksia nämä paikallisten palvelinten prosessit?

5

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ite en ole ladannu sp2:sta ja silti mulla on se. Kerran kysyin että mikä se on. En muista vastausta mutta hyödyllinen se kuitenkin on.

      • svchost.exe

        Enpä tiedä tuosta. Ennen päivitystä oli neljä    svchost.exe.ä käynnissä nyt viisi. Kaksi systeemin, kaksi verkkopalvelimelle ja yksi tuolle paikalliselle palvelimelle. Olen nyt pysäyttänyt tuon paikallisen jokaisen käynnistyksen jälkeen eikä se vaikuta mitenkään eikä ala uudelleen ennenkuin taas käynnistyksessä. Olipa mikä oli mutta haluasin tietää mitä se puuhastelee ja miksi billy halusi sen laittaa päivitykseen mukaan.


      • printer
        svchost.exe kirjoitti:

        Enpä tiedä tuosta. Ennen päivitystä oli neljä    svchost.exe.ä käynnissä nyt viisi. Kaksi systeemin, kaksi verkkopalvelimelle ja yksi tuolle paikalliselle palvelimelle. Olen nyt pysäyttänyt tuon paikallisen jokaisen käynnistyksen jälkeen eikä se vaikuta mitenkään eikä ala uudelleen ennenkuin taas käynnistyksessä. Olipa mikä oli mutta haluasin tietää mitä se puuhastelee ja miksi billy halusi sen laittaa päivitykseen mukaan.

        Minun tietääkseni tämä svchost on sellainen verkkotoiminto, eli ottaa yhteyden internettiin ja niin edelleen. Sitä ei tarvi sulkea eikä poistaa taskmanagerista, kun se kerran on ihan normaali toiminto.


      • welchi mato
        printer kirjoitti:

        Minun tietääkseni tämä svchost on sellainen verkkotoiminto, eli ottaa yhteyden internettiin ja niin edelleen. Sitä ei tarvi sulkea eikä poistaa taskmanagerista, kun se kerran on ihan normaali toiminto.

        Tämä mato on toiminnallisuudeltaan hieman samanlainen kuin Lovsan-mato.
        Se käyttää tiedostoa DLLHOST.EXE (itse mato) ja SVCHOST.EXE (TFTP-palvelin).
        Huomioi, että DLLHOST.EXE ja SVCHOST.EXE tiedostot ovat tavallisten Windows-järjestelmän tiedostojen kanssa samannimisiä
        http://www.f-secure.fi/v-kuvaus/welchi.shtml


    • svchost.exe

      Njoo, se ylimääräinen on tuo toinen verkkopalvelin joka jostain kumman syystä sisältyi sp 2 päivitykseen. Olisi silti mukava tietää mitä se tekee ja kenelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe