Israel on todistus siitä, että Jumala on uskollinen.

SiunaanIsraeliaAina

”Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeai-sivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen. Mutta jos heidän lankeemuksensa on maa-ilmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä! Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa, sytyttääkseni, jos mahdol- lista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä. Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista? Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat. Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta, niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.”

25

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KTS (Ei kirj.)

Jumala on uskollinen KAIKILLE ihmisille mutta IHMISILLÄ on oikeus olla uskottomia.

Keep it simple! Simppeli!

• Jumala on uskollinen kaikille, mutta ei suojele rikollisuutta ei terrorismia ei toisen valtion hävittämis aikeita ym.

Jumala ei siunaa sitä minkä on kieltänyt ja on syntiä kuten homouden ym. vaikka piispat kuinka yrittäisi siunata

• Myrkynkeittäjältä

unohtui jotakin,tavaramerkki trollitaivaassa (aamen halleluja). Eikös vain? ;)

• Ai tää on trollausta tää Raamatun sana:

5.Mooseksen kirja:
        28:2 Ja kaikki nämä siunaukset tulevat sinun osaksesi ja saavuttavat sinut, JOS kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä.
        28:15 MUTTA JOS sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.

• Sinä olet
        KTS kirjoitti:

Ai tää on trollausta tää Raamatun sana:

5.Mooseksen kirja:
        28:2 Ja kaikki nämä siunaukset tulevat sinun osaksesi ja saavuttavat sinut, JOS kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä.
        28:15 MUTTA JOS sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.

KTS rienaajana,antisemiittinä ja jihadistina suoraan sanoen se vihonviimeinen kaveri rallattamaan mitään tuon sisältöistä täällä,tai yleensäkään missään some:n sektorilla... :D :D :D

Tuo oli päivän paras repeämä sinulta,kiitos vain! *rofl* XD XD

• KTS (Ei kirj.)
        Sinä olet kirjoitti:

KTS rienaajana,antisemiittinä ja jihadistina suoraan sanoen se vihonviimeinen kaveri rallattamaan mitään tuon sisältöistä täällä,tai yleensäkään missään some:n sektorilla... :D :D :D

Tuo oli päivän paras repeämä sinulta,kiitos vain! *rofl* XD XD

Siinä on tosiaan aika selkeet vaihtoehdot annettu ja koskee vähän niinkuin ite kutakin jotenka nää tälläset huutosakkifanittamiset voitte unohtaa, kiitos!

HYVÄ!

• kotskots
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Siinä on tosiaan aika selkeet vaihtoehdot annettu ja koskee vähän niinkuin ite kutakin jotenka nää tälläset huutosakkifanittamiset voitte unohtaa, kiitos!

HYVÄ!

:D :D :D XD !!!

HYVÄHYVÄ! Jatka jatka! *lmfao* XD XD

• Tänäänkin
        KTS kirjoitti:

Ai tää on trollausta tää Raamatun sana:

5.Mooseksen kirja:

"Ai tää on trollausta tää Raamatun sana:" trollauatpa hyvinkin.

Hebrealaisten Jumala on mennyt tekemään liiton Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa, mutta laki tuli vuosisatoja myöhemmin Mooseksen kautta.

Jeremia: Ja minä palautan sinun tuomarisi muinaiselleen ja sinun neuvonantajasi sellaisiksi, kuin alkuaan olivat. Sitten sinua kutsutaan "vanhurskauden linnaksi", "uskolliseksi kaupungiksi."Siion lunastetaan oikeudella ja sen kääntyneet vanhurskaudella. Mutta luopiot ja syntiset saavat kaikki turmion, ja ne, jotka hylkäävät Herran, hukkuvat. Sillä he saavat häpeän niistä tammista, joita te himoitsitte, ja pettymyksen puutarhoista, jotka te valitsitte. Sillä teidän käy kuin tammen, jonka lehdet lakastuvat, ja kuin puutarhan, joka on vailla vettä. Ja mahtaja tulee rohtimeksi ja hänen tekonsa kipinäksi, ja molemmat palavat yhdessä, eikä ole sammuttajaa. "Siihen aikaan, sanoo Herra, minä olen kaikkien Israelin sukukuntien Jumala, ja he ovat minun kansani." Näin sanoo Herra: "Kansa, miekalta säästynyt, löysi erämaassa armon; minä menen saattamaan sen, Israelin, rauhaan." Kaukaa ilmestyy minulle Herra: "Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta. Minä rakennan sinut jälleen, ja sinä tulet rakennetuksi, neitsyt Israel. Sinä kaunistat itsesi jälleen käsirummuillasi ja lähdet iloitsevaisten karkeloon. Sinä istutat jälleen viinitarhoja Samarian vuorille; ne, jotka istuttavat, saavat korjata hedelmätkin. Sillä päivä on tuleva, jolloin vartijat huutavat Efraimin vuorella: 'Nouskaa, lähtekäämme Siioniin Herran, meidän Jumalamme, tykö.' Sillä näin sanoo Herra: Riemuitkaa iloiten Jaakobista, kohottakaa riemuhuuto hänelle, joka on kansojen pää; kuuluttakaa, kiittäkää ja sanokaa: 'Auta, Herra, kansaasi, Israelin jäännöstä.' Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne. Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni. Kuulkaa Herran sana, te kansat, ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa: Hän, joka Israelin hajotti, on sen kokoava ja varjeleva sitä niinkuin paimen laumaansa. Sillä Herra on lunastanut Jaakobin ja vapahtanut hänet häntä väkevämmän kädestä. Ja he tulevat ja riemuitsevat Siionin kukkulalla, tulevat virtanaan Herran hyvyyden tykö, jyväin, viinin ja öljyn ääreen, karitsain ja karjan ääreen. Ja heidän sielunsa on oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, eivätkä he enää näänny. Silloin neitsyt iloitsee karkelossa ja nuorukaiset ja vanhukset yhdessä. Minä muutan heidän surunsa riemuksi, annan heille lohdutuksen ja ilon heidän murheensa jälkeen. Ja minä virvoitan pappien sielut lihavuuden ääressä, ja minun kansani ravitaan minun hyvyydelläni, sanoo Herra.

Jumala rakastaa heitä edelleenkin ja sotii tarpeen mukaan, heidän puolestansa

• Rakastan Israelia

Juutalaisia ja Israelia on kohdannut Jobin vaikea osa. Me tiedämme kuka Jobin kärsimykset aiheutti. Mutta Job ei tiennyt, hänen ystävänsäkään eivät tienneet? He väittivät, että Job sai tekojensa mukaan. Tuo kaava jatkuu. Herra Aabrahamin, Iisakin, Jaakobin ja Jeesuksen Isä. Juutalaiset etsivät oikeutta ja selitystä. Herra! Hoitava puheesi elvytti Jobin ja Joosefin lähettämät vaunut elvytti patriarkka Jaakobin hengen. Ja päivä tulee, jolloin kansasi kääntyy ja katsoo sinuun jonka he lävistivät. Herra elää! Syyttäjällä ei ole asiaa taivaassa. hänelle on annettu porttikielto sinne, sen vuoksi se vaeltelee autioissa paikoissa ja taivaan avaruuksissa, josta se heitettiin maan päälle elvytti Jobin ja Joosefin lähettämät vaunut elvytti patriarkka Jaakobin hengen. Ja päivä tulee, jolloin kansasi kääntyy ja katsoo sinuun jonka he lävistivät. Herra elää! Syyttäjällä ei ole asiaa taivaassa. hänelle on annettu porttikielto sinne, sen vuoksi se vaeltelee autioissa paikoissa ja taivaan avaruuksissa, josta se heitettiin maan päälle

• Juueips

Illmannilla ei oo asiaa taivaaseen eikä helskuttiin,pysyy vaan pilttuussaan sinun kanssasi Myrkynkeittäjä. Hyvä niin!

HYVÄ!

• KTS (Ei kirj.)

Mehän toki tietenkin toki tuemme ja kannatamme Israelin parhaimmistoa eli Shalom Nyt rauhanliikettä, rabbien rauhanliikettä, Tzelem ihmisoikeusliikettä, Upseerien Jo Riittää miehitys -liikettä.

• Hyvää on tulossa

Valitettavasti palestiinalaiset eivät halua rauhaa Israelin kanssa vaan Herra on paneva tuomiot palestiinalaisten keskuudessa. Sen jälkeen he tulevat tietämään kuka on Herra. (Hes 28:22-26) ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Siidon, ja näytän kunniani sinun keskuudessasi. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä siinä panen toimeen tuomiot ja näytän siinä pyhyyteni. Minä lähetän sinne ruton ja verta sen kaduille, ja kaatuneita on viruva sen keskellä, kaatuneita miekkaan, joka käy sen kimppuun joka taholta. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra. Sitten ei Israelin heimolle enää ole pistävänä orjantappurana eikä vaivaavana ohdakkeena yksikään sen naapureista, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, Herra.

(Kuten huomaat olemme tulleet aikaan jolloin Israelin heimo on koottu kaikista kansoista joihin he olivat syntiensä vuoksi hajotettu. Aikaisemmin tätä ei olisikaan voinut tapahtua, mutta nyt kun osa Juutalaisia on saanut oman maan, tämä tapahtuu aivan omien silmiemme edessä. )

Näin sanoo Herra, Herra: Kun minä kokoan Israelin heimon kansoista, joitten sekaan he ovat hajotetut, silloin minä näytän pyhyyteni heissä pakanakansain silmien edessä, ja he saavat asua maassansa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille.

He asuvat siinä turvallisesti ja rakentavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen toimeen tuomiot kaikille heidän naapureillensa, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, heidän Jumalansa."

• Tämä ei muutu

1 Ms 12:2-3 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi. Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."
      "Sillä kun Jumala oli antanut lupauksen Aabrahamille, vannoi hän itse kauttansa, koska hänellä ei ollut ketään suurempaa, kenen kautta vannoa, ja sanoi: "Totisesti, siunaamalla minä sinut siunaan, ja enentämällä minä sinut enennän"; ja näin Aabraham, kärsivällisesti odotettuaan, sai, mitä luvattu oli." Tätä liittoa ei arabimaat, yleinen mielipide, paavit, arkkipiispa mäkisetkään pysty muuttamaan. Israel on ja pysyy. Natsi aatun tuhatvuotinen valtakunta kesti ainostaa parikymmentä vuotta. Britit menettivä valtansa koska juonittelivat Israelia vastaan, samoin käy myös Suomen ellei kurssi muutu.

• KTS (Ei kirj.)

Mikähän siinä on että fannittajalössi muistaa mielellään tämän:

5.Mooseksen kirja:
      28:1 "Jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja pidät tarkoin kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin Herra, sinun Jumalasi, asettaa sinut korkeammaksi kaikkia kansoja maan päällä.

Mutta unohtaa tämän:

28:15 Mutta jos sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.

:D)))))

• deborah9

Kuitenkin on kirjoitettu, että kaiken lankeemuksensa jälkeen Jumala on muistava liitonsa ja uudistava kansansa Israelin. Nyt Hän on tuomassa juutalaisia takaisin kotiin kaikkialt amaailmasta......etkö sitä johuomaa, se puhkeaa taimelle...kesä on lähellä kun puu alkaa vihertää...sano Sana.

Ev. lut. ei nyt itse tunne kirjoituksia kuin siihen asti mikä häntä miellyttää.

Room.11:24-29 Siilä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa enemmän nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi OMAAN ölypuuhunsa!

Sillä minä en tahdo, veljet--ettette olisi oman viisautenne varassa--pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on OSAKSI kohdannut paatumus---hämaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on:"Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista, Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun MINÄ otan pois heidän syntinsä," Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia TEIDÄN tähtenne, mutta VALINNAN kannalta he ovat rakastettuja ISIEN tähden. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu!/ hehe, kirjoittajan huomautus/ keep it simppel! Simppeli!

• 12+5
        deborah9 kirjoitti:

Kuitenkin on kirjoitettu, että kaiken lankeemuksensa jälkeen Jumala on muistava liitonsa ja uudistava kansansa Israelin. Nyt Hän on tuomassa juutalaisia takaisin kotiin kaikkialt amaailmasta......etkö sitä johuomaa, se puhkeaa taimelle...kesä on lähellä kun puu alkaa vihertää...sano Sana.

Ev. lut. ei nyt itse tunne kirjoituksia kuin siihen asti mikä häntä miellyttää.

Room.11:24-29 Siilä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa enemmän nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi OMAAN ölypuuhunsa!

Sillä minä en tahdo, veljet--ettette olisi oman viisautenne varassa--pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on OSAKSI kohdannut paatumus---hämaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on:"Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista, Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun MINÄ otan pois heidän syntinsä," Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia TEIDÄN tähtenne, mutta VALINNAN kannalta he ovat rakastettuja ISIEN tähden. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu!/ hehe, kirjoittajan huomautus/ keep it simppel! Simppeli!

Argumentoit kristologialla,joka ei sisälly millään tavoin judaismiin. Tästä syystä olet jo maalannut itsesi nurkkaan itse diskussion suhteen.

t. jew

• HionostunutJumala
        12+5 kirjoitti:

Argumentoit kristologialla,joka ei sisälly millään tavoin judaismiin. Tästä syystä olet jo maalannut itsesi nurkkaan itse diskussion suhteen.

t. jew

Vaelluksensa ja tekojensa mukaan minä heidät tuomitsin. Niin he tulivat pakanakansain sekaan; minne tulivatkin, he häpäisivät minun pyhän nimeni, kun heistä sanottiin: 'Nämä ovat Herran kansa, mutta heidän on täytynyt lähteä pois hänen maastansa.' Niin minun tuli sääli pyhää nimeäni, jonka Israelin heimo saastutti pakanakansain seassa, minne tulivatkin. Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin. Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä. Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne. Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan. Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne. Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne. Minä vapahdan teidät kaikista saastaisuuksistanne. Ja minä kutsun esiin viljan ja teen sen runsaaksi enkä anna teille nälänhätää. Minä teen runsaaksi puitten hedelmän ja pellon sadon, niin ettette enää joudu kärsimään kansojen seassa herjausta nälän takia. Niin te muistatte huonon vaelluksenne ja tekonne, jotka eivät olleet hyvät, ja teitä kyllästyttää oma itsenne rikostenne ja kauhistustenne tähden. En minä teidän tähtenne sitä tee, sanoo Herra, Herra: se olkoon teille tiettävä. Hävetkää ja tuntekaa häpeätä vaelluksenne tähden, te Israelin heimo. Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä, jona minä teidät puhdistan kaikista pahoista teoistanne, minä asutan kaupungit, ja rauniot rakennetaan jälleen, ja autiomaa viljellään, sen sijaan että se on ollut autiona jokaisen ohitsekulkijan silmäin edessä. Silloin sanotaan: 'Tästä maasta, joka oli autiona, on tullut kuin Eedenin puutarha; ja raunioina olleet, autiot ja maahan revityt kaupungit ovat varustettuja ja asuttuja.' Niin tulevat pakanakansat, joita on jäljellä teidän ympärillänne, tietämään, että minä, Herra, rakennan jälleen alasrevityn ja istutan aution: minä, Herra, olen puhunut, ja minä teen sen. Näin sanoo Herra, Herra: Vielä tätäkin annan Israelin heimon minulta anoa, että tekisin heille sen: minä lisään heille ihmisiä runsaasti kuin lammaslaumaa. Niinkuin on pyhitettyjen uhrilammasten laumaa, niinkuin Jerusalemin lammaslaumaa sen juhlissa, niin tulevat raunioina olleet kaupungit täyteen ihmislaumaa. Ja niin he tulevat tietämään, että minä olen Herra."

Näin toimii hän, jolla valta on

• Mahtavaa

Liiton Hebrealaisten Jumala teki itsensä kautta vannomallansa valalla.

Hän siis vannoi että Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille kuuluu koko Israelille luvattu alue.

Lupaus ei koske Eesaun jälkeläisiä, eikä Ismaeliakaan.

Lootin perillisillekää ei kuulu Israelin valtiosta mitään.

• KTS (Ei kirj.)

Tää on juuri sitä pässinpäisyyttä kun ei osata lukea Raamattua Hengen vaan Lihan silmillä.

Meille kristityille nää käsitteet on puhtaasti hengellisiä ja Hagar ja Ismael voivat olla myös juutalaisia:

Galatalaiskirje:
        4:24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen

Että silleen!

• Maa on juutalaisten

Ihminen voi halutessaan myöskin kääntyä juutalaisuuteen. On turhaa puhua genetiikasta.

Israel on ja tulee olemaan juutalaisten turvasatama maailmassa,ei muslimien tai kristittyjen (mukaan luettuna kristinuskoon kääntyneet entiset juutalaiset).

Juutalainen on ihminen joka on syntynyt juutalaisesta äidistä,tai hyväksytysti kääntynyt juutalaisuuteen. Muut eivät ole.

• Ihanaa!

1Ms 21:9-12 Ja Saara näki egyptiläisen Haagarin pojan, jonka tämä oli Aabrahamille synnyttänyt, ilvehtivän ja sanoi Aabrahamille:

"Aja pois tuo orjatar poikinensa, sillä ei tuon orjattaren poika saa periä minun poikani, Iisakin, kanssa."

Aabraham pahastui suuresti tästä puheesta poikansa tähden.

Mutta Jumala sanoi Aabrahamille: "Älä pahastu siitä poikasi ja orjattaresi tähden. Kuule Saaraa kaikessa, mitä hän sinulle sanoo, sillä ainoastaan Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset.

Ei liha eikä uudesti syntymätön syntinen peri Jumalan valtakuntaa.

• kakskyt ja 6

Mäenvaan tajuu näitä hourailuja. Envaan! Samoja nyökkijöitähän ne ovat haamista meemiin, nyök, nyöki! Mitäs niistä?

• KTS (Ei kirj.)

Meille kristityille nää käsitteet on puhtaasti hengellisiä ja Hagar ja Ismael voivat olla myös juutalaisia:

Galatalaiskirje:
      4:24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
      4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen

HYVÄ!

• "kts"

Eikö sinua oikeasti koskaan hävetä tuo ännännää jota heität kehään päivästä toiseen? Onhan toi siis varmaan omasta mielestäsi vitsikästä,mutta kumminkin.... XD XD *lol*

• vaoittavaEsimerkki

4 MS 24:10 Silloin Baalak vihastui Bileamiin ja löi kätensä yhteen. Ja Baalak sanoi Bileamille: "Minä kutsuin sinut vihollisiani kiroamaan, ja nyt sinä olet siunannut heidät jo kolme kertaa. Mene tiehesi! Minä aioin sinua runsaasti palkita, mutta katso, Herra on sinulta palkan kieltänyt.

" Bileam vastasi Baalakille: "Enkö minä jo sanonut sinun sanansaattajillesi, jotka lähetit luokseni:'Vaikka Baalak antaisi minulle talonsa täyden hopeata ja kultaa, en sittenkään voisi rikkoa Herran käskyä, en tehdä mitään oman mieleni mukaan, en hyvää, en pahaa.' Minkä Herra puhuu, sen minäkin puhun.Ja nyt minä lähden kansani tykö,

mutta sitä ennen minä ilmoitan sinulle, mitä tämä kansa on tekevä sinun kansallesi aikojen lopulla."Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi:

"Näin puhuu Bileam, Beorin poika, näin puhuu mies, jonka silmä on avattu. Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen ja saa tietonsa Korkeimmalta, joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä, joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan: Minä näen hänet, en kuitenkaan nyt, minä katselen häntä, en kuitenkaan läheltä.

Tähti nousee Jaakobista, ja valtikka kohoaa Israelista.
      Se ruhjoo Mooabilta ohimot, päälaen kaikilta Seetin pojilta.Ja Edomista tulee alusmaa, Seir joutuu vihollistensa omaksi; mutta Israel tekee väkeviä tekoja. Ja Jaakobista tulee valtias, hän hävittää kaupungeista niihin pelastuneet."

Ja kun hän näki Amalekin, niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Kansakunnista ensimmäinen on Amalek, mutta sen loppu on perikato."

Ja kun hän näki keeniläiset, niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Järkkymätön on sinun asumuksesi, ja kalliolle on pesäsi pantu. Mutta sittenkin Kain hävitetään: ei aikaakaan, niin Assur vie sinut vangiksi."

Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Voi! Kuka jää enää elämään, kun Jumala tämän tekee! Laivoja saapuu kittiläisten suunnalta, ja ne kurittavat Assurin ja kurittavat Eeberin. Hänkin on perikadon oma."

Koska Bileam rakasti vääryyden palkkaa niin hän menetti henkensä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      42
      5702
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      44
      5223
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3658
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3623
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3096
    6. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      88
      3053
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      49
      2790
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      56