Saako ammoniumdikromaattia enää mistään kun pitäis klassinen tulivuori taas tehä ja apteekissa ei enää myydä. Ennen sai halvalla. Ainut vaan että välillä saa selitellä koska kyseinen aine on myrkkyä. Kertokaa että mistä saa... Ei edes cheminentistä löydy.
saako ammoniumdikromaattia enää mistään?
2
279
Vastaukset
- lumafani
Toinen resepti täällä http://www.luma.fi/materiaalit/1146/kokeellista-kemiaa kohdassa keinotekoinen tulivuori
- ...
Karsinogeenihän tuo kuuden arvoinen kromi tuossa kromaatissa on ja siitä syystä kromipohjaisten "tuotteiden" käyttöä on voimakkaasti vähennetty viime vuosikymmeninä. En ole törmännyt missään kuluttajalle avoimissa paikoissa näihin.
Tarvitset voimakkaan hapettimen, minä tuossa ylläkuvatussa ohjeessa toimii kaliumpermanganaatti. Liekö sitäkään enää saa, silläkin noita "väärinkäyttö"-kohteita silläkin on mutta todennäköisemmin kuin kromaattiyhdisteitä. En kyllä ihan ymmärrä mitä tulivuoreen liittyvää reaktiossa tapahtuu, liekillinen palohan siinä vain syttyy..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2224276Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii692755Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3932431- 472353
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua421639Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5501394Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em961334- 571330
- 781319
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251196