Olen sairaan herkkä, tarvitsen apua.

herkkäihminen

Eli mua on vaivanut tämä pitkään. Olen tosi herkkä. Tulee paha mieli tosi pienestäkin asiasta. En jaksa esittää "epäherkkää" tai vahvaa, tuntuu vaa aina pahalta. Jos esimerkiksi joku sanoo mulle ok? aha? eli siis lisää kysymysmerkin, niin ärsyynnyn heti koska minua ärsyttää noi kysymysmerkit. Tai sitten jos joku haukkuu mua, heti tulee paha mieli vaikka tiedänkin ettei se juttu totta ole. Oikeasti tarvitsen apua, mulle tulee kavereittenki kanssa mun herkkyyden takia. Mitä mun pitää tehdä? Haluan nopeastikkin apua...

4

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen herkkä

Kunpa osaisinkin auttaa. Itse olen päätynyt tuon piirteen vuoksi elämään täysin eristettyä elämää. Kovasti kaipaisin ihmisiä ympärilleni, mutten kestä niiden seuraa, koska ihmiset ovat usein tuomitsevia, ajattelemattomia ja pisteliäitä. Sitten pyörittelen tuollaisia asioita yöt kaudet. Minun oli pakko tehdä se ratkaisu, etten näe ihmisiä, koska en enää jaksanut.

Voisitko alkaa harjoitella sellaista, että kysyisit ystävälliseen mutta napakkaan sävyyn, esim. miksi sinulla oli tuollainen äänensävy tai miksi sanoit noin ikävästi? Voihan olla, että olet niin ystävällinen, että ihmiset kokevat voivansa purkaa kaiken pahantuulisuuden sinuun ja sinun pitäisi vain asettaa rajat ihmisten käytökselle.

• Heikko / vahva

Herkkyys voi olla suuri vahvuus, mutta sen toinen puoli voi olla tietysti juuri esim. eristäytyminen.

Luulen, että erityisen herkkä ihminen voi saada apua joko kognitiivisesta tai psykodynaamisesta psykoterapiasta. Kun valitsee terapeuttia, voi käydä vaikka kerran tai pari tapaamassa terapeuttia ja tunnustella, miltä terapeutti tuntuu.

Monesti omat heikkoutemme voivat tuntua heikkoudelta, jos emme ole osanneet kääntää niitä vahvuuksiksi. Ehkä juuri tällaiseen voi saada tukea sopivalta psykoterapeutilta.

• 6+16

Kyllä mullekin tulisi paha mieli, jos mua haukuttaisiin. Aika harvoin kai ketään haukutaan, jollet nyt ole ihan tumpelo tai todella väärässä seurassa?

• harleguine

voisiko ongelma johtua itsetunnosta? onko sinulla ollut joku ongelma/ vaikea elämäntilanne mikä olisi voinut heikentää itsetuntoasi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4724
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1712
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      287
      1576
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1534
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      247
      1404
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1160
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1141
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1099
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1054
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1043
    Aihe