Siis jos poistaa tai huomattavasti ainakin vähentää viljojen kulutusta, mitä voisi ottaa tilalle. Kenelläkään kokemusta?
Ite olen täysvegaanisella ruokiksella, joten juustot, kanat ja kalat yms eivät tule kyseeseen.
Viljatuotteiden korvaaminen kasvisruokavaliossa?
6
239
Vastaukset
- joskusmaistuujoskuse
Lähinnä tulee mieleen linssit, pavut ja muut palkokasvit. Toki voit myös kokeilla kvinoaa tai quarnia, joista molemmista minulla on vain inhottavaa kokemusta.
- Sedä
Tarkoitus vähentää hiilihydraattien kulutusta vai ei? Quorni ei ole vegaanista, quinoa puolestaan hyvää
- solittletheyknow
Miten muka quarn ei muka ole vegaanista - sehän valmistetaan sienestä - ja quinoa taas on täyttä schaissea. Hydriitti-hemmoille - kiss my quarn.
- Sekasyöjä
solittletheyknow kirjoitti:
Miten muka quarn ei muka ole vegaanista - sehän valmistetaan sienestä - ja quinoa taas on täyttä schaissea. Hydriitti-hemmoille - kiss my quarn.
Siinä on kananmunaa.
- vgnnnn
Quornissa on kananmunaa.
Alkuperäiselle, itse syön aika vähän viljaa, lähinnä puuroissa silloin tällöin ja lasken ravintosaantini, myös vitamiinien ja kivennäisaineiden kannalta. Saan ihan hyvin vitamiineja. Käytän paljon perunaa, juureksia, pähkinöitä papuja ja linssejä, marjoja, hedelmiäkin, etenkin avokadoa ja banaania.
Miksi haluat vähentää? Täysjyvävilja kuitenkin sisältää tärkeitä ravintoaineita. Mielestäni viljojen käyttöä voi järkevöittää mutta en suosittelisi niitä täysin jättämään pois. Leivän voi hyvin jättää pois, sen hiilari on huonolaatuista, samoin vehnän. Puurot sen sijaan on terveellisiä, esim. speltti ja muut täysjyväpuurot. Tuorepuurotkin on terveellisiä. Muihin ruokiin voi käyttää viljoja monipuolisesti, amarantti, hirssi, täysjyväriisi(papupalleroihin), kvinoa...- Sekasyöjä
Uups, sorry, en lukenut alas asti. :)
Itse syön mieluummin sienet sieninä, kuin että käyttäisin jotain elintarviketeollisuuden jalostetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 908150
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on948008Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1726161- 125383
Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist585168En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛224241Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?53990- 373865
- 373789
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..513637