Maikkari uutisoi eilen tv-uutisissaan, että rippikoulun käymisen suosi on vääjäämättömässä laskussa ja tähän kohtaloonsa on kirkon edustajatkin jo alistuneet.
Kattelin Maikkarin netistä tuota uutista, ja siinä annettuja linkkejä vanhoihin uutisiin, viime vuodelta.
Jyväskylässä järjestetiin hiippakuntakartanola 6 rippileiriä ja jokaisella! niistä sairastui useita nuoria vatsatautiin, yhteensä yli 40 nuorta. Missä hygiania? Kakkasilla käsilläkö siellä ruokaa käsitellään?
Toisessa uutisessa kerrottiin että nicekanttori sai 30 pv-sakkoa, 930e. Koska kanttorin mielestä eräs tyttö häiritsi virrenveisuuta riparin musiikkitunnilla, niin 57-v. naiskanttori puristi tyttöä niskasta. Seurauksena punoitusta ja lyhytaikaista kipua.
Tuomio tuli siitä että kanttori "rikkoi teolla oppilaan oikeutta ruumiilliseen koskemattomuuteen". Kanttori tietenkin kiisti tehneensä mitään väärää, syyllistyneensä mihinkään.
Summa summarum: rippileiri käy potentiaalisesti terveyden päälle, vaarantaa sen.
Vaikka tämä ei olekaan naurun asia niin ei voi olla nauramatta sille, että samaan aikaan poikien pippelin silpominen on Korkeimman oikeuden jäsenten enemmistön mielestä, ei ainoastaa sallittua, vaan jopa suotavaa uskonnollisista syistä, kun se liittää poikavauvan kiinteämmin uskonyhteisöönsä, sen hyväksyttyksi jäseneksi.
Korkeimman oikeuden niukkaa enemmistöä, 3-2, ei hatannut sekään, että lapsi silvottiin kotonaan, keittiön pöydällä, ja salaa äidiltään, joka vastusti silpomista.
Lapsen teippaamisesta päiväkodissa syöttötuoliin saa siitäkin sakkotuomion, kunhan jaksoi valittaa käräjäoikeuden käsittämättömästä vapauttavasta päätöksestä hoviin, joka sentää vielä jotain jostain tajuaakin.
Rippileireillä terveys vaarassa?
8
75
Vastaukset
- fdygvwri
Voisitko noihin juttuihisi laittaa linkkejä?
- jklg
No jopa nyt on usko koetuksella. Valheeksiko luulet?
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/rippikoulu-jaa-yha-useammalta-kaymatta/3510696
Jutun perässä linkit "vatsatautiin" ja "niskasta puristamiseen". - dghj
Voi - näköjään!
- FUCKIFUU
Olen muuten kanssasi samaa mieltä mutta tuo viimeinen lauseesi on täyttä roskaa
"...hoviin, joka sentää vielä jotain jostain tajuaakin."
Hovioikeus tekee joskus sattumalta oikeustajun mukaisia päätöksiä, yleensä se kuitenkin tekee päinvastoin ja hovin sairaita tuomioita ei voi suomalainen ymmärtää.- a.matsoni
Ihan perusteltu huomautus. Rajaan kommenttini hovista vain tähän yhteen hovin ratkaisuun.
> poikien pippelin silpominen on Korkeimman oikeuden jäsenten enemmistön mielestä, ei ainoastaa sallittua, vaan jopa suotavaa uskonnollisista syistä, kun se liittää poikavauvan kiinteämmin uskonyhteisöönsä, sen hyväksyttyksi jäseneksi. Korkeimman oikeuden niukkaa enemmistöä, 3-2, ei hatannut sekään, että lapsi silvottiin kotonaan, keittiön pöydällä, ja salaa äidiltään, joka vastusti silpomista. <
Oliko lapsi juutalainen vai muslimi - eli oliko hyväksymisen syy Hitler vai fatwaan asti johtavien rettelöiden pelko?- ...
Luterilaisethan ovat vain tyytyväisiä kuin Juutalais ja Muslimi lapsia silvotaan, mutta kyllä suurin osa luterilaisista haluisi itse olla mukana puukolla viiltelemässä muiden uskontojen lapsia, sen takia pienet tuomiot.
- Frau Schäfer
Juutalaisten tapauksessahan syynä on tosiaan Hitler - ja sillä verukkeella he saavat pilkkoa poikiensa pippeleitä aina maailman tappiin asti.
http://yle.fi/uutiset/ymparileikkauksen_puolustajat_osoittivat_mieltaan_saksassa/6287729
"Mielenosoitus sai sytykkeen kölniläisessä oikeusistuimen kesäkuisesta päätöksestä kieltää lasten ympärileikkaukset. Oikeuden mukaan toimenpide aiheuttaa lapselle ruumillisen vamman. Uskonnolliset yhteisöt pitävät tuomiota hyökkäyksenä heitä vastaan. Keskustelussa on jo ehtinyt nousta esille Saksan natsimenneisyys."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895095
- 514012
- 232073
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161775Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271717- 151414
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹261185Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201006T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43971- 21960