Tuomittu sinkkuuteen ammatin takia?

OPE Kainuu

Olen 40 opettajan ammatissa työskentelevä mies. Haluaisin vakituisen parisuhteen, kenties perheenkin, mukavan 30 mieluiten lapsettoman naisen kanssa. Vaan kun mistä sen kunnon pariutumishaluisen, jollain tavoin järkevilläkin ajatuksilla varustetun naisen löytäisi?

Asun pikkukaupungissa. Täällä on yksi ns. iskupaikka, jossa 30 naiset ja miehet etsivät toisiaan, kuka monennellakin kierroksella:) Itse en kyseisessä paikassa viihdy. Syy on se, että siellä miestä etsivät naiset ovat joko eronneita YH-äitejä, joilla on oppilaideni ikäisiä lapsia tai entisiä oppilaitani, jotka pääsivät koulusta runsas 10v sitten. Molemmat tunnistavat minut. En myöskään vapaalla haluaisi tulla tunnetuksi vaan ammattini edustajana vaan vapaana, mukava miehenä, jolta Rakkaus puuttuu.

En usko puheisiin suhteen löytämisestä kaupan kassajonosta, kirjastosta tai lähiöbaarista. En etsi hetken huvia vaan vakisuhdetta.

"Yhden yön hupia" en halua omalta paikkakunnaltani etsiä, enkä oikein uutenkaan niistä saa hakemaani. Lisäksi tuntuu, että nykyisin naiset etsivät jotakin "ihmeellistä".

Ongelmaksi tämä on muodostunut, kun en haluaisi elää yksin. En ole koulutuskeskeinen, mutta toki toivoisin löytäväni kumppanin, jota kiinnostaisivat jotenkin samat asiat. Jos koulutustaso on aivan erilainen, on yhteisiä kiinnostuksen kohteita vaikea löytää.

Nyt moni ajattelee, että etsi seuraa netistä. Olen aiemmin kokeillut. Ongelmaksi tuli, että moni nainen vaati heti aluksi kuvaa nähtäväkseen. Enhän minä pikkukaupungin maikkana voi, katu-uskottavuuttani menettämättä, jakaa kuvaani senssipalstoilla vieraalle ihmiselle, joka saattaa olla oppilaani äiti tai entinen oppilaani. Työ täytyy voida pitää työnä ja pään pysyä kylmänä oppilaideni vanhempia tavatessa.

Tuntuu siltä, että vaikka pidän työstäni, joudun maksamaan liian suuren hinnan siitä, että hoidan työni ammatillisen asiallisesti.

Tietysti sitä voisi lähteä opiskelemaan uuden ammatin - vaikka bussikuskiksi. Voisi kuviaan laitella eikä tarvitsis ajatella "ammatillista julkikuvaa". Tai muuttaa Helsinkiin, jossa opettajan palkalla elämän aineellinen laatu laskisi huomattavasti.

Kuulisin mieluiten naisten kommentteja ja mieluiten järkeviä ajatuksia, miten kunnollinen Opettajamies voisi löytää elämänkumppanin "tuppukylässä" asuvana.

63

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-ope

Ryhdy kiertelemään opettajien koulutus- ja kehityspäiviä ja muita kissanristiäisiä, joita peruskoulun opeille riittää. Minä olin nuorempana muutamassa koulussa sijaisopettajana ja huomasin, että jokainen miespuolinen opettaja tuntui löytäneen vaimonsa nimenomaan työympyröistä, moni jo opiskeluaikana. Opettajilla on Suomessa hyvä maine ja erityisesti miespuoliset opettajat nähdään luotettavina kumppaneina, vaikkei näiden sivustojen perusteella niin uskoisikaan.

Kipin kapin siis seminaareihin ja opejen kokoontumisajoihin, vaikkei kauheasti kiinnostaisikaan. Seminaareissa on nimittäin loppujen lopuksi niin tylsää (paitsi niillä aktivisteilla, jotka jatkavat panelia vaikka yöhön asti), että valtaosa osallistujista heittäytyy rikkomaan rajojaan ja etsii hyvin aktiivisesti uutta juttuseuraa.

• Vaihtoon

Sulla on todella tylsä ammatti mikä ei vetoa naisiin. Opiskele vaikka kokiksi. Huomaat tosi tv:stä mitkä on mediaseksikkäitä YT-ammatteja. Taitoammatit lähinnä (Masterchef, Top chef, Muodin huipulle, Huippumalli haussa, Huipputatuoija haussa, Sisustuskisat, Remontointikisat yms.) Ketään ei kiinnostais huippuope haussa ohjelma.

• Petri:tku

Eiköhän se Kainuu ole suurempi syy kuin opettajan ammatti. Itse asun Turussa ja täälläkään naisen löytäminen ei ole helppoa. Jo 60 km säteellä Turusta se on pirun vaikeaa, oli ammatti mikä tahansa. Voin vain kuvitella mikä tilanne on Kainuussa. Mutta; olehan onnellinen että sinulla on siellä töitä! Vaimon suhteen ehdottaisin kyllä Thaimaan reissua viimeistään ensi hiihtolomalla.

• Thaikkula

Paljon vaikuttaa ammatti. Olisiko helka pitänyt heti vaatimuksia kovina ja sä ehdottanut vaimoa Thaikkulasta jos aloittaja olis ollut open sijasta lääkäri? Tuskin. Tylsä AT-ammatti merkkaa tässä.

• 40 mies pieneltä paikkakunnalta syrjäiseltä alueelta etsii koulutettua, lapsetonta 30 naista (mieluiten ilmeisesti sellaista, joka ei muutenkaan ole kovin monennella kierroksella), jonka ilmeisesti pitäisi olla valmis muuttamaan kyseiselle alueelle, ja sitten valittaa, että tuntuu, että nykyisin naiset etsivät jotakin "ihmeellistä" :o

• OPE Kainuu

Helka, ymmärrän pointtisi.

Tosin pienelläkin paikkakunnalla on meitä ihmisiä opettajina, hoitajina, poliiseina, lääkäreinä....Eikös vain? Täälläkin pitäisi pystyä elämään Elämänmakuista elämää, koska KAIKKI eivät voi asua suurissa kaupungeissa.

Koulutuksella ntarkoitin jotakin yliopisto/AMK-tason ammatillista koulutusta peruskoulun/lukion jälkeen.

Entistä elämää on kaikilla, minullakin. Mutta lapsettomana mieluiten haluais perheen toisen lapsettoman kanssa.

• 33333333333333333

Mitäs ihmeellistä noissa miehen kriteereissä on? Mies on itsekin koulutettu ja lapseton. On edelleen hyvin yleistä, että mies on suhteessa hieman vanhempi. Jos haluaa lapsia, niin ei voi ottaa kovin vanhaa naista. Jos ikää on vasta vähän yli 40 (41-42) ja mies on hyvässä fyysisessä kunnossa, niin ei tuo liian vanha vielä ole. Arvaan, että tähäni tulee kommentoimaan katkerat keski-ikäiset naiset, joita harmittaa, kun samanikäiset miehet etsivät nuorempia.

Ymmärrän kyllä, jos mies on vaikka Sotkamosta, mutta esimerkiksi Kajaanissa on melkein 40000 asukasta. Ei sieltä ole mahdotonta löytää kumppania, mutta helpompaa se tietysti olisi, jos asuisi isossa kaupungissa.

• Ikisinkku M

40 lapseton mies etsii lapsetonta 30 naista, eihän tuossa ole muuta vikaa kuin se että niitä lapsettomia naisia on niin harvassa eikä mies tuossa muistaakseni muuttamista vielä edes vaatinut, jos vaatii niin kelpuuttanee varmaan työttömänkin muuttohaluisen naisen mitä toisinpäin kukaan nainen ei varmaan hyväksyisi.

• 33333333333333333 kirjoitti:

Mitäs ihmeellistä noissa miehen kriteereissä on? Mies on itsekin koulutettu ja lapseton. On edelleen hyvin yleistä, että mies on suhteessa hieman vanhempi. Jos haluaa lapsia, niin ei voi ottaa kovin vanhaa naista. Jos ikää on vasta vähän yli 40 (41-42) ja mies on hyvässä fyysisessä kunnossa, niin ei tuo liian vanha vielä ole. Arvaan, että tähäni tulee kommentoimaan katkerat keski-ikäiset naiset, joita harmittaa, kun samanikäiset miehet etsivät nuorempia.

Ymmärrän kyllä, jos mies on vaikka Sotkamosta, mutta esimerkiksi Kajaanissa on melkein 40000 asukasta. Ei sieltä ole mahdotonta löytää kumppania, mutta helpompaa se tietysti olisi, jos asuisi isossa kaupungissa.

Harmittaa? Mutta kun se on minulle ihan sama, mitä lapseton 40 vuotias mies Kainuusta hakee, kun itse haen sitä lapsensa jo tehnyttä ja mieluiten aikuisiksi kasvattanutta 40 miestä Etelä-Suomesta.

Kyse oli vain ja ainoastaan siitä, että kriteerit "30 lapseton nainen, joka on kiinnostunut kymmenen vuotta itseään vanhemmasta miehestä ja valmis elämään tietyllä alueella" ovat jo aika huiman korkeat. Ihan ensimmäiseksi suosittelisin pudottamaan pois tuon vaatimuksen lapsettomuudesta.

Jos vaan kemiat kohtaa niin eihän tollaset pienet käytännön ongelmat ole mitään. :D

Jos vaan kemiat kohtaa niin eihän tollaset pienet käytännön ongelmat ole mitään. :D

• 333333333
        helka kirjoitti:

Harmittaa? Mutta kun se on minulle ihan sama, mitä lapseton 40 vuotias mies Kainuusta hakee, kun itse haen sitä lapsensa jo tehnyttä ja mieluiten aikuisiksi kasvattanutta 40 miestä Etelä-Suomesta.

Kyse oli vain ja ainoastaan siitä, että kriteerit "30 lapseton nainen, joka on kiinnostunut kymmenen vuotta itseään vanhemmasta miehestä ja valmis elämään tietyllä alueella" ovat jo aika huiman korkeat. Ihan ensimmäiseksi suosittelisin pudottamaan pois tuon vaatimuksen lapsettomuudesta.

Ei nuo ole huiman korkeat kriteerit. Esimerkiksi minulla on tuttavissa useampi pariskunta, jossa mies on nelikymppinen ja nainen kolmekymppinen tai jopa alle. Alle kymmenen vuoden ikäerot ovat myös yleisiä. Vaikeampaa sitä lapsetonta naista on löytää nelikymppisistä kuin kymmenen vuotta nuoremmista.

"Valmis elämään tietyllä alueella"

???

Kaikki me jossain joudutaan elämään. Isosta kaupungista voi olla vaikea saada minkään ikäistä naista muuttamaan pikkukylään.

Sinä tartut epäolennaisiin asioihin.

• _S_

Olen 42 v. sinkku naisope. Tiedän niin tuon tunteen ja todellisuuden, kun kansankynttilän ammatti pakottaa varjelemaan julkisuuskuvaa. Itse uskallan lähestyä ja olla lähestyttävä vain kauempana kotikulmilta. Arki on yksinäistä.

• OPE Kainuu

Kiitos, kollega "S", viestistäsi.
        Lämmittää, etten ole tilanteessani yksin.

Pitäisi löytää jokin "foorumi" sinkkuopeille tutustua toisiinsa.

Vaikka elämme 2010-luvulla, tämän ammatin julkisuuskuva ei näytä elävän samalla vuosituhannella.

• ruotsinopet

yleensä helppoja, sellainen maine on.

• Valintoja

Tarkoitatte suomeksi sanottuna tuolla julkisuuskuvan varjelemisella sitä että lapset nauravat jo ennestään teille niin paljon että se yleisenä vitsinä olemisenne ryöstäytyisi käsistä jos saisivat tietää mehukkaan juorun. Deittailla saatte kuten muutkin.

• joopa joo
        OPE Kainuu kirjoitti:

Vaikka elämme 2010-luvulla, tämän ammatin julkisuuskuva ei näytä elävän samalla vuosituhannella.

Eli, teidän sinkuuden syy on jokin tietty ammatti, eli tässätapauksessa "opeus". Ei hyvää päivää, hankkikaa elämä;)

• Epämies
        OPE Kainuu kirjoitti:

Ettekös te nyt juuri jollakin foorumilla tavanneet, senkin jästit? Mikä estää kehittämästä tuttavuutta tässä ja nyt?

• Epämies
        joopa joo kirjoitti:

Eli, teidän sinkuuden syy on jokin tietty ammatti, eli tässätapauksessa "opeus". Ei hyvää päivää, hankkikaa elämä;)

Kyllä se että on sellaisessa ammatissa missä ei vastakkaisen sukupuolen edustajia tapaa, on kyllä oikeasti aikamoinen vaikuttava tekijä sinkkuuteen. Kuinka moni raksatyöntekijä löytää itselleen vaimon työympyröistä? No, nykyään naisiakin on jo enemmän, mutta kyllä se suhde on 1:10.

Aivan eri tilanne on esim. krhm OPETTAJILLA joissa on paljon paitsi molemman sukupuolen edustajia, myös seminaareja ja muita tilaisuuksia, missä tavalta alansa edustajia.

• 1+1
        Epämies kirjoitti:

Ettekös te nyt juuri jollakin foorumilla tavanneet, senkin jästit? Mikä estää kehittämästä tuttavuutta tässä ja nyt?

Nainen on jo 42-vuotias, mikä on tälle 40 miehelle (hänen mielestään) liian vanha...

• Ikisinkku M

Mies on naisvaltaisella alalla jossa pääsee tekemisiin jatkuvasti naisten kanssa ja kehtaa vielä valittaa. No itseasiassa se on tuo tuppukyläläisyys varmaankin se suurin ongelma, jos hyväksyt ympäristönvaihdoksen vaihtoehtona voisi eteläsuomessa olla paremmin tarjontaa sinkkunaisopettajista ja muissa niissä ympyröissä pyörivistä.

• ap:n ongelma

on se, että hän luulee opettajan ammatin merkitsevän jotain suurempaa kuin se merkitsee. Rohkeasti vaan yhdenyönjuttuja kokeilemaan. Suhde alkaa seksillä, kuten suosikkilaulaja Jari Sillanpää asian ilmaisi.

• Ikisinkku M
        ap:n ongelma kirjoitti:

on se, että hän luulee opettajan ammatin merkitsevän jotain suurempaa kuin se merkitsee. Rohkeasti vaan yhdenyönjuttuja kokeilemaan. Suhde alkaa seksillä, kuten suosikkilaulaja Jari Sillanpää asian ilmaisi.

Niin kai se lienee on mutta ei ne yhden yön jututkaan kaikille passaa. Itse ainakaan en pystyisi jotain baarilöytöä ehkä arvostamaan riittävästi suhteeseen asti kun epäilyttäisi että se on jo puolelle kylälle jakanut ennen minua niin kuin varmaan olisikin.

• Open esimerkki?

Itse tutustuin Tinderissä helsinkiläiseen eronneeseen 29v naisopettajaan, joka esiintyi siellä ihan avoimesti omilla kuvillaan ja tiedoillakaan. Hänellä oli lapsi ja hän valitti että muiden lapset on niin levottomia koulussa. Kysyin, miksi? Hän ei osannut sanoa muuta syytä kuin perheiden hajoaminen lasten ollessa pieniä, ja huomasi samalla puhuvansa itsestään. Meidän keskustelut päättyi siihen, hänen toimestaan.

• yhhijiuhvygtcghuubhv

No miksei kysyjille voi linkittää vaikka fb:aan? Jos esim. Vanhanenkin nettideittailee niin miten se olisi opelle huonompi.

• OPE Kainuu

En todellakaan nosta Open ammattia jalustalle, mutta tosiasia on, että siinä ollaan tekemisissä perheiden yksityisasioiden kanssa ja tiettyihin asioihin liittyy mm. vaitiolovelvollisuus. Nämä vaikuttavat siten, että pikkupaikkakunnilla "muut ihmiset" monesti tuntuvat nostavan open jalustalle ja luulevan, että ope on jokapaikan osaaja. Kertoipa eräs YH-äiti itkuisena, kuinka hänen miehensä petttää häntä....Mitäs minä siihen. En ole perhe-/seksuaaliterapeutti vaan opettaja.

Helsingissä, ehkä Turussa ja Tampereellakin on toisin. Opettajia riittää ja omaa yksityiselääänsä voi elää ihan eri tavoin, kuin pikkutaajamassa.

Ehkä tuo muutto olisi hyvä vaihtoehto.

Niin ja kivahan naisten kanssa on töitä tehdä. Mutta kun siellä työpaikalla, omassa koulussa ainakin, tehdään töitä eikä "flirttailla" kollegoiden kanssa.

Ja eikös se ole nykyisin lähes häirintää, jos työpaikalla alkaa kollegalleen ehdottelemaan tapaamista työajan ulkopuolellla kahden kesken?

• Et oo erikoista

Samanlaista se on pienen paikkakunnan kaupan kassatädillä, voin kertoa.

Paikkakuntalaisia tapaa koko ajan, kertovat asioitaan, kuulumisiaan, ostoksista näkee. Ei me silti itseämme tuolla tavalla jalustalle nosteta. Samanlaista sillä huoltoaseman Penalla on. Sulla taitaa olla ongelmia nyt päänsisällä hieman.

• 40653
        Et oo erikoista kirjoitti:

Samanlaista se on pienen paikkakunnan kaupan kassatädillä, voin kertoa.

Paikkakuntalaisia tapaa koko ajan, kertovat asioitaan, kuulumisiaan, ostoksista näkee. Ei me silti itseämme tuolla tavalla jalustalle nosteta. Samanlaista sillä huoltoaseman Penalla on. Sulla taitaa olla ongelmia nyt päänsisällä hieman.

Lisään apteekin tädin joka näkee kaikki reseptilääkkeet ja tietää jokaisen mielialalääkkeet ja vaivat. Tai vanhaan kunnon aikaan se valokuvaamon täti joka kehitti valokuvat. Eivät ne yksityisasiat kenestäkään niin ihmeellistä tee. Pienellä paikkakunnalla kaikki tietävät kaikkien asiat muutenkin.

• p09o8i7u654erw

Toivottavasti et ole ainakaan äidinkielen Ope...

• Etunimen sijasta OPE
        p09o8i7u654erw kirjoitti:

Toivottavasti et ole ainakaan äidinkielen Ope...

Ehkä hän on ja yrittää saada lautakunnassa läpi että tämä ammatti kirjoitetaan jatkossa Ope tai OPE =DD

• OPE Hki

Itse olen tosi tyytyväinen, että sain työpaikan Helsingistä. Täällä on opettajillakin oikeus yksityiselämään. Olen kollegoilta kuullut, että pienillä paikkakunnilla ei Alkossakaan voi käydä ilman, että aletaan epäilemään alkoholistiksi. Olen nyt eroni jälkeen tapaillut paljon naisia ilman ongelmia. Opettajan ammattia arvostetaan, eikä se ole mikään pariutumisen este. Ainakin täällä Helsingissä on paljon akateemisia sinkkunaisia, jotka etsivät nimenomaan akateemista miestä. Kehottaisin sinua katselemaan avoimia työpaikkoja isommissa kaupungeissa tai pääkaupunkiseudulla. Tällä sinun tuskin tarvitsisi kovin kauaa olla sinkku. Itselläni on ongelma kenet tarjolla olevista ihanista naisista valitsisin jatkoon.

• Juuri tuosta syystä
        40653 kirjoitti:

Lisään apteekin tädin joka näkee kaikki reseptilääkkeet ja tietää jokaisen mielialalääkkeet ja vaivat. Tai vanhaan kunnon aikaan se valokuvaamon täti joka kehitti valokuvat. Eivät ne yksityisasiat kenestäkään niin ihmeellistä tee. Pienellä paikkakunnalla kaikki tietävät kaikkien asiat muutenkin.

pienille paikkakunnille ei kannata mennä asumaan, jos arvostaa yksityisyyttä.

• puhut ristiin ::::::

"Kertoipa eräs YH-äiti itkuisena, kuinka hänen miehensä pettää häntä."

Yh-äidin mies?

• --------------

Joo, mutta jos ope tekee jotain arveluttavaa / kevytkenkäistä, niin siltä menee uskottavuus ja oikeutus olla ihmisten rakkaimpien aarteiden eli heidän lastensa päivittäisessä elämässä aktiivisena vaikuttajana. Hieman eri siis kuin kaupan kassa tai apteekkari. He saavat kyllä tietää henkilökohtaisuuksia ihmisistä työnsä kautta, mikä voi hetkittäin olla kiusallista sille, jonka kaupasta ostamat kaljat tai apteekisita kantamansa lääkitykset paljastuvat asiakaspalvelijalle. Mutta opettajalta menee ammatissa toimimisen edellytykset, jos hänen elämä ei ole nuhteetonta ja sattumuksetonta.

• Että mitä?

Apteekkarilta menee oikeudet jos hän tekee lääkeaineisiin liittyen arveluttavaa. Myyjältä jos hän tekee kaupassa esim. varastamiseen liittyen arveluttavaa. Niin että mitä te opettajat olitte tekemässä? Deittailemassa? Taidatte nyt nostaa itseänne aivan turhalle jalustalle.

En ole kuullut päiväkodintätien, koulunkäyntiavustajien, kerhojen ohjaajien tai nuorisotyöntekijöiden korostaneen vastaavaa vaikka ovat yhtä paljon lasten kanssa tekemisissä. Pahimpia kyläpyöriä yleensä löytyy näistä ammateista.

Ylempänä se ongelmanne suomennos kuvailtiin? Ilmeisesti teini-ikäisten opeilla on tämä ongelma suurempana kuin esikoululaisten tai kerhoikäisten opeilla.

• Ymmärrän sun ongelman...
      Tosin nyt eletään jo 2000-lukua ja opettajallakin saa olla sutinaa. Mulla tuli tässä yksi päivä tinderissä vastaan mies, joka kertoi olevansa pappi ja yhdessä kuvassa oli ihan papin vetimissäkin :D. Eli aika rohkea mun mielestä!

En mä näe sun ammattia ongelmaksi, vaan tosiaan sen että olet pieneltä paikkakunnalta. Luulen, että kokisit samoin oli ammatti mikä hyvänsä.
      Mä asun kans pienehkössä kaupungissa ja olen ollut ihan kasvokuvillani nettideitissä ja tinderissä. Kyllä mut tunnistetaan ja pari miestä on tullut yökerhossa kysymään et, olenko mä sieltä tinderistä :D.

Ehkä siihen seuranhakuun pitää suhtautua ihan avoimesti ja reilusti. Ymmärrän, ettet halua oman kylän baariin yh-äitien pyöritykseen. Mitäs jos alkaisit tehdä vaikka viikonloppureissuja lähikaupunkeihin? Tai ei sitä välttämättä tarvitse yöksikään jäädä mihinkään hotelleihin, jos et ota niin voit ajaa yöllä kotiinkin.

• Hyvä pointti muuten

Toi nössöily näyttäis muuten olevan ihan yleinen opejen piirre. Sanoisin kanssa että selvä at-ammatti.

Kylän lääkäri tekee kyllä reteesti mitä vain. Vaikka juopottelee töissä spriipullosta eikä siihen oo paljon nokan koputtamista, kun lääkäri tekee mitä tekee. Pappi on toinen esimerkki, joka helposti rellestää ilman että jupinat paljoa vaikuttavat. Opet taas ovat nössökansaa jotka pelkäävät jo etukäteen että joku ajattelee niistä jotain negatiivista. Ilmeisesti niillä ei vaan ole arvovaltaa ja ovat helposti korvattavissa. Vanhemmilla näyttäisi olevan oikeasti auktoriteetti opettajiin. Jopa lapsilla joskus.

• Kіs-kіsu
        Hyvä pointti muuten kirjoitti:

Toi nössöily näyttäis muuten olevan ihan yleinen opejen piirre. Sanoisin kanssa että selvä at-ammatti.

Kylän lääkäri tekee kyllä reteesti mitä vain. Vaikka juopottelee töissä spriipullosta eikä siihen oo paljon nokan koputtamista, kun lääkäri tekee mitä tekee. Pappi on toinen esimerkki, joka helposti rellestää ilman että jupinat paljoa vaikuttavat. Opet taas ovat nössökansaa jotka pelkäävät jo etukäteen että joku ajattelee niistä jotain negatiivista. Ilmeisesti niillä ei vaan ole arvovaltaa ja ovat helposti korvattavissa. Vanhemmilla näyttäisi olevan oikeasti auktoriteetti opettajiin. Jopa lapsilla joskus.

Miesopet varmaan enempi nössöjä, mulla on naisopettajaystäviä ja melko partya on meno. Jokaisella on oikeus yksityiselämään ja vähän pitää olla kikkeliäkin eikä aina miettiä mikä jonkun tuppukylän jouru-ukot ja akat mistäkin on mieltä.

Aloituksesta paljastuu jo selvästi, ettei ammatti ole se ongelma vaan luonne. Ap vaikuttaa just sellaselta varmistelijalta ja jännittäjältä jonka vatsa menee sekaisin pienimmästäkin elämänmuutoksesta. Sori vaan, tämä on vaikutelma. Oon tuontyyppisiä miehiä jonkun verran treffannut eikä mua ainakaan viehätä sellainen seura, vaikka lapsia haluaisinkin.

Saahan sitä toivoa ja odottaa itseä reilusti nuorempaa lapsetonta naista, mutta jos ei ole onnannu tähänkään saakka niin jotain radikaalia täytyisi tapahtua että tilanteeseen tulisi muutos. Lottovoitto tai sitten nyhveröinnin totaalinen lopettaminen - mihin sisältyy myös omista ennakkoasenteista ja rajoittuneisuudesta luopuminen.

• reader

Tämä on minusta mielenkiintoisin keskusteluketju pitkään aikaan :)

Vieläkö aloittaja on kuulolla, miltä tuntuu ihmisten ajatukset ja ohjeet?

• Palstalla on

moderoimattomasta foorumista johtuen myös asiattomia huutelijoita, jotka on vaan suodatettava pois

• Mitäs tästä tykkäät?
        Palstalla on kirjoitti:

moderoimattomasta foorumista johtuen myös asiattomia huutelijoita, jotka on vaan suodatettava pois

Olen alasti. Olen vetänyt esinahan taakse ja minulla on terska paljaana!

• melody3

Hei Ap!

Ymmärrän sinua hyvin, mutta yksi asia jotenkin särähti korvaan. mitä pahaa tai tuomittavaa, tai arveluttavaa siinä on, jos sinulla olisi asiallinen deitti-ilmoitus, joss kerrot etsiväsi naista tositarkoituksella (ja ihan hyvine keriteereinesi)?

Sinähän vain etsit kumppania ja perhettä itsellesi, se on täysi normi ja hyväksyttävä asia yhteiskunnassa ja missä tahansa pienemmässäkin yhteisössä.

Eri asia, jos ilmoittaisit hakevasi nuoria seuralaisia kaikkeen "pikkukivaan". Se olisi maineesi kannalta haitallista, vaimon etsiminen ei ole.

Eli rohkaisisin sinua kuitenkin harkitsemaan nettideittailua. Kunhan keskityt hyvän ilmoituksen tekemiseen, iin kaikki on hyvin. Jos pelkäät, että tutut ottavat yhteyttä, voit mainita senkin ilmoituksessasi, eli rajata jo ensi alkuun heidät pois, ketään yksityiskohtaisesti loukkaamatta.

Itse muuten osun hakuriteereihisi, olen 30v, yliopisto- tutkinto taustalla, ja olen lapseton ja haluan nimenomaan perheen ja löytää miehen tositarkoituksella. Vaatimuslisatallani tosin on se yksi hankaloittava tekijä, ja se on, että toivoisin löytäväni sielunkumppanin ja vielä rakastuakin, ja se ei liene niin helppoa? ;)

• Nettisukupolvi

Aloittajan ongelma oli se että lapset nauraa sille.

• OPE Kainuu

Kiitos Melody asiallisesta ja kannustavasta viestistäsi. Lämmitti mieltäni.

Täytynee siirtyä nettideittailun maailmaan ja ottaa huomioon vinkkisi:)

Tosin hyvin kiintoisaa olisi viestitellä näistä asioista ja muustakin kanssasi ihan kahden kesken....kenties meillä olisi samansuuntaisia ajatuksia enemmänkin?

Opemies

• Kympin Nainen

Tämmöisiä mietteitä:

1) fiksuilla ja lapsettomilla 30 naisilla on aika lailla kysyntää

2) asut pienellä paikkakunnalla

3) rajaat monta potentiaalista kumppanin hakupaikkaa pois

4) sinulla on aika konservatiivinen näkemys työelämän vaikutuksesta yksityiseen

Eli mielestäni ammattisi ei ole pääsyy, vaan kohtaamattomuus johtuu edellä mainituista. Kun edellä on mainittu, hyvin erilaisissa ammateissa toimivat ihmiset saavat arkaluontoista tietoa tietoonsa tai ovat roolimalleja yhteisöissään, mutta ovat onnistuneet pariutumaan (ja osa ammatillisuuttahan on juurikin kyky pitää julkinen ja yksityinen erillään).

Eli mielestäni sinun pitää hakea niitä tutustumispaikkoja rohkeasti ja avoimesti, jättäen pois turhan tiukat rajaukset, miettien missä ylläolevista tekijöistä voit joustaa. "Kamppailet" halutusta resurssista, mutta sinulla ei ole kaikki aseet käytössä.

• yksi näkökulma

Sinulla on vielä yksi ongelma, jota ei kukaan ole tainnut vielä mainita. Se on se, että kun et muiden silmissä tee mitään sinkkuudesta päästäksesi, kaikki olettavat ettet tahdo siitä päästäkään. Luulisi nimittäin, että lähiympäristössäsi olisi edes joku tai jopa muutama naisihminen, jotka olisi sinusta kiinnostunut, mutta eivät he tee elettäkään lähestyäkseen sinua, jos he elävät siinä käsityksessä, ettet tahdokaan ketään lähellesi, kun et tee asian hyväksi mitään. Niinpä se treffi-ilmoitus paljastumisen uhallakin tai oikeastaan jopa siksi jotta paljastuisit seuraa etsiväksi voisi olla ihan paikallaan. Jos et ole kamalan ruma tai tunnetusti huonokäytöksinen, niin muiden voi olla vaikea olettaa että sinkkuutesi johtuisi muusta kuin omasta tahdostasi.

• _OKT-

Miksi sinkkuutta hävetään? Miksi ei voi suoraan sanoa esim. opettajakollegoille, että on sinkku ja etsii kumppania? Miksi ei voisi laittaa kuvaansa nettijuttuihin, koska jos joku kauhistuu sitä, että deittikumppani onkin opettaja, niin sehän on heidän ongelmansa.

Sinulla on kovat kriteerit. Sinun pitäisi olla valmis tarvittaessa muuttamaan rakkauden perässä muualle (opetttajan hommia voi onneksi tehdä missä päin Suomea tahansa). Haluat myös selkeästi sen, että nainen on nuorempi. Ilmeisesti haluat, että sinulla ja naisella olisi vain teidän yhteisiä lapsia? Joukosta karsiutuu siis pois ne naiset, jotka eivät halua lapsia ollenkaan ja ne, joilla on vaikka vain yksikin lapsi entuudestaan. Kun siihen vielä lisää sen, että sinulla on taatusti jotakin ulkonäkö- ja kemia-kriteerejä, niin löytäminen on taatusti vaikeaa.

Kuinka paljon olet reissannut esim. 100 km:n sisällä etsimässä sitä naista? Eihän sitä heti tarvitse yhteen muuttaa, vaan voi tarvittaessa muuttaa kumpikin vaikka puoliväliiin. Kuinka paljon olet osallistunut opettajien kesäkoulutuspäiviin ja illanistujaisiin? Oletko itse ollut aktiivinen, jutellut ja tarttunut tilaisuuksista kiinni?

Vaikutat ihan fiksulta, mutta vielä varmasti olisi jotain tehtävissä enemmän.

• Perspektiivi

Sinuna kääntyisin jonkun maksullisen deittipalvelun puoleen, sillä maksullisuus karsinee aika paljon vähemmän vakavalla asenteella liikkuvia pois.

Tuon jälkeen kirjoitat asiallisen ilmoituksen. Tekstin ei tarvitse olla mitenkään tajunnan räjäyttävän ihmeellinen, kunhan siitä käy ilmi hakevasi vakavampaa parisuhdetta.

Yksityiskohtien osalta voit pitää myös ohjenuoranasi sitä, että tekstin kehtaa sisältönsä puolesta näyttää esimiehillesi tai työkavereillesi.

Vaikka tuo ei kuullosta yleisellä tasolla kovin kummalliselta, omien kokemusteni perusteella tuollakin tavalla pääsee helposti tutustumaan toisiin myöhempien yksityisviestien kautta ja sen jälkeen tapaamalla.

Sitten pelkoosi: MITÄ JOS JOKU SAA TIETÄÄ?

Nyt kerron kokemuksesta.

Käyttämäni palvelu profiloi käyttäjät ja ehdottaa päivittäin muutamia kumppaneita. Sen jälkeen lähempi tutustuminen jää käyttäjistä riippuvaiseksi. Käytännössä tuo siis tarkoittaa, että sinulle voidaan ehdottaa itsestäsi riippumatta tuntemaasi ihmistä.

Itselleni on nyt muutaman kuukauden kokeilun perusteella käynyt viisi kertaa niin, että minulle ehdotettu kumppani on ollut ennestään tuntemani. Yksi oli exäni, eikä kumpikaan reagoinut ehdotukseen. Yksi oli asiakasyrityksemme johtajia, jonka kanssa naureskelimme asiaa tavatessamme ja puhuimme avoimesti kokemuksistamme. Kumpikin kun haki vakavampaa parisuhdetta, mutta välillämme ei vain ole sopivaa kemiaa. Kaikki oli siis täysin asiallista.

Mistä pääsemmekin parhaaseen. KOLME kertaa palvelu on ehdottanut työkaveriani. Kaikilla näillä kerroilla ainoa tuosta seurannut on ollut ns. hymyjen vaihto palvelussa ja myhäily työpaikalla. Kenenkään noiden kanssa minulla ei ole ihmeempää kemiaa, vaikka kieltämättä, rationaalisyi ajatellen kaikkien noiden kanssa olisi varmasti hyvät edellytykset parisuhteeseen. Eikä noin 250 ihmisen firmamme nyt niin iso ole, mutta alani on toki sellainen, että sillä toimivat naiset aiheuttavat monelle miehelle itsetunto-ongelmia.

Yhtäkaikki. Aristelet aivan turhaan. Asiallisen seuranhakuilmoituksen laittaminen on täysin normaalia, eikä sitä pidä turhaan ujostella. Olen myös varma, että tuota kautta edellytykset löytää hyvä kumppani vakituiseen parisuhteeseen on paljon parempi kuin kapakasta, josta olen kieltämättä löytänyt näin jälkeenpäin ajatellen ehkä vähän liiankin hyvin naisseuraa. Eli kokeile ihmeessä noita palveluja.

• Hyviä neuvoja tässä viestissä. Ei kenenkään elämä mene siitä pilalle, että joskus törmää deittipalvelussa johonkin entuudestaan tuntemaansa henkilöön. Pahinta mitä voi tapahtua on se, ettei tapahdu mitään, ja parhaimmillaan taas kumpikin voi yllättyä iloisesti siitä että se tuntemansa mukava henkilö onkin sinkku, ja jutusta voi hyvinkin seurata jotain hienoa.

• Gammaromeo

Täällä on tullut paljon hyviä neuvoja, joista varmasti osaa voit käyttää tai ainakin vakavasti harkita käyttäväsi. Peruskysymyksiä on että haluatko tehdä koko lopputyöurasi Kainuussa? Ehkäpä pidät siellä asumisesta. Hankala tietysti tuntematonta neuvoa. Itseään ei kannata "myydä" ja tällä tarkoitan nyt henkistä puolta. Jos jokin mahdollinen sinänsä käyttökelpoinen neuvo on vakaumuksesi ja periaatteittesi vastainen, niin ei kannata tehdä niin. Mutta toisaalta kannattaa ehkä ottaa riski ja mennä omalle epämukavuusalueelle, kun palkintona voi olla se oma puoliso.

• Opettajan ammatti

on jotenkin lähtökohtaisesti epämiehekäs. Ei siihen isomunaiset panomiehet hakeudu vaan pienimunaiset vikisijät. Vaikea kuvitella jotakin matikanopea nussimassa naista rajusti perseeseen. Todimiehet on miekkäämmissä hommissa.

• Niin mahdotonta

kuvitella Lotharia opettamassa..........

• 100% hetero mies
        Niin mahdotonta kirjoitti:

kuvitella Lotharia opettamassa..........

Muutenkin kaikki lasten, vanhusten ja sairaiden hoitamiseen liittyvät ammatit ovat miehen kannalta aika homahtavia gay-hommia. Ei niihin 100% täysin heterot miehet hakeudu.

• Tough

Tuota Ap. ei ole tajunnut ja siksi seuranhaku ei onnistu koska vaatimuksensa ovat epärealistiset MAT-tasoonsa nähden. Hän luulee edustavansa akateemista haluttua miestä, vaikka opettajan ammatti on erityisen epäkiinnostava, mahd turn-off. Juristit, lääkärit, kauppatieteilijät jne. ovat sitä haluttua top-dog akateemisuutta. Edustat erityisen nössöä alaa.

Akateemisia on paljon ja se on ihan yleistä tietoa että akateemisista ammateista osa on sellaisia jotka ovat pohjakastia. Toiset sellaisia joita muut akateemiset arvostavat. Opettajat sattuvat olemaan sitä pohjakastia. Naisvaltaisuus ja huono palkka usein viittaavat siihen. Ainoastaan kulttuuriala saattaa parantaa miehen tasoa naisvaltaisella alalla koska naiset pitävät kultturelleistä. Opena edes se ei parane.

En usko mahdollisuuksiisi löytää akateemista naista. Ellei toista opea. Paremmat saumat sulla on etsiä kumppani ei-akateemisista jotka voivat ehkä vaikuttua koulutustasostasi koska heillä ei ole vertailupohjaa / hyvää MAT-tasoa itsellään. Etenkin muut akateemiset pitävät nössöammattina koska pelkkä akateemisuus ei heitä vakuuta. Jäät parisuhdemarkkinoilla auttamatta montaa miehekästä duunariammattiakin huonommaksi, joten vaatimuksesi ovat liian kovat mikä tässä ketjussa sulle monta kertaa on kerrottu.

• iloisin mielin
        Tough kirjoitti:

Tuota Ap. ei ole tajunnut ja siksi seuranhaku ei onnistu koska vaatimuksensa ovat epärealistiset MAT-tasoonsa nähden. Hän luulee edustavansa akateemista haluttua miestä, vaikka opettajan ammatti on erityisen epäkiinnostava, mahd turn-off. Juristit, lääkärit, kauppatieteilijät jne. ovat sitä haluttua top-dog akateemisuutta. Edustat erityisen nössöä alaa.

Akateemisia on paljon ja se on ihan yleistä tietoa että akateemisista ammateista osa on sellaisia jotka ovat pohjakastia. Toiset sellaisia joita muut akateemiset arvostavat. Opettajat sattuvat olemaan sitä pohjakastia. Naisvaltaisuus ja huono palkka usein viittaavat siihen. Ainoastaan kulttuuriala saattaa parantaa miehen tasoa naisvaltaisella alalla koska naiset pitävät kultturelleistä. Opena edes se ei parane.

En usko mahdollisuuksiisi löytää akateemista naista. Ellei toista opea. Paremmat saumat sulla on etsiä kumppani ei-akateemisista jotka voivat ehkä vaikuttua koulutustasostasi koska heillä ei ole vertailupohjaa / hyvää MAT-tasoa itsellään. Etenkin muut akateemiset pitävät nössöammattina koska pelkkä akateemisuus ei heitä vakuuta. Jäät parisuhdemarkkinoilla auttamatta montaa miehekästä duunariammattiakin huonommaksi, joten vaatimuksesi ovat liian kovat mikä tässä ketjussa sulle monta kertaa on kerrottu.

höpö höpö. Minulla on pari kouluikäistä lasta ja olen ollut aktiivisesti mukana vanhempainilloissa ja esim. vanhempainyhdistyksessä. Vastaani ei ole edes tullut vielä kertaakaan miesopettajaa, joka ei olisi "rengastettu". Kyllä opettajillekin on kysyntää. Sitä paitsi ei kaikki naiset suinkaan ole miehen rahojen perässä. Opettajakin tienaa ihan ookoo ja tulot ovat vuorenvarmat.

Tässä ketjussa tulikin jo monta hyvää vinkkiä. Löysää vaatimuksia äläkä häpeile sinkkuuttasi. Voit käydä ihan hyvin treffeillä ilman vakavaa tarkoitusta ihan vain tutustumassa. USA:ssa deittailu on ihan normaalia eikä sen tarvitse johtaa panemiseen tai seurusteluun, vaan se voi olla tapa tutustua naisiin tai juuri siihen naiseen yleensä ja viettää kivaa aikaa esim. leffassakäynnin ja syömisen merkeissä. Suomessa kun vielä ei tarvitse miehen automaattisesti maksaa naisen kuluja, kuten USA:ssa, joten tilanne on senkin kannalta hyvä.

Löysää vaatimuksia ja suhtaudu avoimesti sinusta mukavalta vaikuttaviin naisiin. Älä automaattisesti blokkaa kivaa naista pois, vaikka hän asuisi kauempana ja vaikka hänellä olisi lapsi, sillä nainen saattaa olla halukas muuttamaan ja lapsikin saattaa olla esim. vuoroviikoin isällään, jolloin vapaata aikaakin löytyy.

• noäläsnyt
        Tough kirjoitti:

Ei ei, Kyllä asia voisi olla jotain tuohon suuntaan, jos akateemiset pistettäisiin oikein varta vasten pistämään toisiaan järjestykseen, mutta eivät he todellisuudessa mieti pätkän vertaa sitä, kuka on parempi ja kuka huonompi akateeminen. Heidän ongelmansa on pikemmin se, etteivät he aina näe omaa akateemista maailmaansa kauemmas, ja myös se, että akateemisilla on taipumus luokitella toisiaan oman suppean akateemisen alansa sisällä. Opettajuus ei kaada kenenkään mahdollisuuksia, mutta ei toisaalta myöskään ole mikään meriitti. Aloittajan ei kannata ryhtyä mainostamaan sitä mikä hän on mutta ei sen häpeämiseenkään ole mitään aihetta.

• No tuota nettideittiä minäkin tosiaan olisin ekaksi ollut ehdottamassa. En nyt oikein näe, että miksi se kuvansa lähettäminen privana jollekulle itsekin tosissaan seuraa hakevalle naiselle olisi niin kauheaa, lähettäähän se nainenkin sinulle sitten omansa (mikäli siis ei ole kuvia profiileissa). ”Penikoineet” naiset tuskin ottavat yhteyttä, mikäli kerrot profiilissasi selkeästi hakevasi lapsetonta naista.

Itsekin olen opehommia jonkin verran tehnyt ja siitä huolimatta pitänyt ihan kuvallista profiilia esillä. Kyllä siellä tuttuihin törmää ihan tällaisessa isommassakin kaupungissa, mutta en koe sitä mitenkään häpeällisenä asiana. Miksi pitäisikään, sillä ihan samaahan ne muutkin sieltä hakevat kuin minäkin.

• moniko uskaltaisi

"Aloittajan ongelma oli se että lapset nauraa sille. "

On helppo pilkata toinen nössöksi tuon perusteella, mutta kuinka moni teistä olisi valmis lähtemään tekemään vakituista työtä paikkaan jossa paikkakunnan kaikki lapset ja nuoret avoimesti nauravat teidän kaikille seurusteluyrityksillenne? Ja kaikista mokistasi naisrintamalla tulisi paikkakunnan ykköspuheenaihe? Ei taitaisi useimmilla itsetunto riittää mennä sinne töihin. Palstalla on helppo sanoa mitä vaan, mutta itse ette uskaltaisi tuon open kanssa vaihtaa osia.

• Kіs-kіsu
        moniko uskaltaisi kirjoitti:

"Aloittajan ongelma oli se että lapset nauraa sille. "

On helppo pilkata toinen nössöksi tuon perusteella, mutta kuinka moni teistä olisi valmis lähtemään tekemään vakituista työtä paikkaan jossa paikkakunnan kaikki lapset ja nuoret avoimesti nauravat teidän kaikille seurusteluyrityksillenne? Ja kaikista mokistasi naisrintamalla tulisi paikkakunnan ykköspuheenaihe? Ei taitaisi useimmilla itsetunto riittää mennä sinne töihin. Palstalla on helppo sanoa mitä vaan, mutta itse ette uskaltaisi tuon open kanssa vaihtaa osia.

Eiköhän ne lapset ja nuoret yhtä lailla naura naisettomalle miesopelle, jos niitä nyt edes niin hirveesti jaksaa kiinnostaa. Kyllä nyt eräät suurentelee omaa merkitystään muiden ihmisten kiinnostuksen kohteena...ja mitä sitten jos jotkut räkänokat nauraa, ei pitäisi aikuista heilauttaa mihinkään.

Kersat on kivoja ja niiden kanssa pärjää jos itsellä on huumorintajua. Mutta varmaan on vaikeeta muutenkin opettajana, jos on kovin paskantärkeä luonnostaan.

• Kіs-kіsu kirjoitti:

Eiköhän ne lapset ja nuoret yhtä lailla naura naisettomalle miesopelle, jos niitä nyt edes niin hirveesti jaksaa kiinnostaa. Kyllä nyt eräät suurentelee omaa merkitystään muiden ihmisten kiinnostuksen kohteena...ja mitä sitten jos jotkut räkänokat nauraa, ei pitäisi aikuista heilauttaa mihinkään.

Kersat on kivoja ja niiden kanssa pärjää jos itsellä on huumorintajua. Mutta varmaan on vaikeeta muutenkin opettajana, jos on kovin paskantärkeä luonnostaan.

Juu, niin määkin epäilen, ettei jonkun pikkukersan tirskuminen nyt ehkä paikkakunnan ykköspuheenaiheena ihan hirmu kauaa pysyisi.

• Kіs-kіsu
        stellaria81 kirjoitti:

Juu, niin määkin epäilen, ettei jonkun pikkukersan tirskuminen nyt ehkä paikkakunnan ykköspuheenaiheena ihan hirmu kauaa pysyisi.

Mua rupes kyllä vähän huolestuttamaan, että jos joskus saan lapsia niin miten epäluuloiset ihmiset niitä oikein opettaa, onko se opettajille jotenkin tyypillistä, että murehditaan, mahtaako joku ajatella heistä kaikkea negatiivista. Ja sitten mietin tätä:

"Enhän minä pikkukaupungin maikkana voi, katu-uskottavuuttani menettämättä, jakaa kuvaani senssipalstoilla vieraalle ihmiselle, joka saattaa olla oppilaani äiti tai entinen oppilaani."

Vai ihan entinen oppilas, no haittaako tuo oppilaana olo sitten enemmän kuin vähäisempi ikä..minusta tuo ajattelu on kaksinaismoralistista. Ei uskalleta tehdä avoimin kortein sitä mitä kuitenkin tavoitellaan.

Rohkeasti vaan seuraa hakemaan ja kuvaa lähettämään.

• unelmia

kriteerit liian korkeina Kainuussa

harkitse niitä 40 yh-äitejä

• outo juttu tää näin

Eikös siellä pohjoisessa lapissa tai jossain ole jopa keskimääräistä paremminkin ammattilaisnaisten palveluja saatavissa, vai onko tämä sitten vaan jotain valheellista kerrontaa asiasta. Jotain venäläisä ammattinaisia siellä sanovat pyörivän ainakin turistikohteissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      34
      3148
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      97
      1654
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      136
      1545
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1385
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      91
      1260
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      26
      1139
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      56
      1045
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      231
      989
    9. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      971
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      125
      970
    Aihe