kumpi vai kampi?

pimppaloora

Jos pitäisi valita vain yksi ominaisuus kumppanille, niin kumpi olisi tärkeämpää: uskollisuus vai rehellisyys?

Molemmat on tärkeitä, mutta itse valitsen rehellisyyden. Arvostaisin jos toinen ainakin sitten rehellisesti kertoo olleensa uskoton. Uskollinen ihminen voi olla epärehellinen monella muulla tapaa.
Vaikea valinta kyllä...

20

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskollisuus on ehdoton edellytys. Tuo rehellisyys on vähän turhan monitulkintainen asia valittavaksi tärkeimmäksi ominaisuudeksi. Ihmisillä kun on usein tapana kysellä asioita, joihin he eivät kestä kuulla rehellistä vastausta.

• siinä nussikaa

ne ovat ominaisuuksia joita naisissa ei ole joten tyydyn kumpaankin.

• atm.

Jos nainen pettää niin se pettää jännämiehen kans koska mukava mie son tylsä.

• Helppo valinta

Eihän ole olemassa mitään parisuhdetta ilman uskollisuutta.

Sitähän se parisuhde on jos kyseessä ei ole avoin suhde. Sitä että ollaan seksuaalisesti vain sen yhden henkilön kanssa tekemisissä.

Uskottomuus on siis parisuhteen täydellinen negaatio.

Parisuhdehan loputla sisältää vain yhden lupauksen: olen vain sinun kanssasi "sillä tavalla".

Ehdotonta rehellisyyttä en odota koska ihmiset saattavat valehdella niitä näitä mm. menneisyydestään. Itse ainakin teen niin.

• No on tuossakin kyllä pointtia, ettei suhde mitenkään voisi pelittää pitemmän päälle, jos toinen ei osaa pysyä uskollisena. Enpä nyt olekaan enää ihan varma kumpi olisi tärkeämpi juttu.

Toisaalta itse en pitäisi varsinaisena epärehellisyytenä valkoisia valheita (kuten kumppanin uuden kampauksen kehuminen, vaikka se ei itseä niin kauheasti miellyttäisikään), tai sitä että salaa menneisyydestään jotain millä ei oikeasti ole merkitystä (kuten parisuhdekokemattomuuden, mikäli itse sen niin noloksi asiaksi kokee).

• Onpas tosiaan vaikea valinta. Mutta jos nyt aivan pakko on päättää, niin ehkäpä minustakin se rehellisyys on himpun verran tärkeämpää. Uskottomuuteenhan voisi ajaa jokin itsestä riippumaton syy, kuten humalatila, tai se ettei saa seksiä kumppaniltaan, mutta epärehellistä ihmistä en vain voisi sietää missään tilanteessa.

• Eikö pettäminenkin ole yksi epärehellisyyden muoto?

• uskomatonta..
        Ratikkakuski kirjoitti:

Eikö pettäminenkin ole yksi epärehellisyyden muoto?

Jännä, että ihmiset yhä uskovat humalatilan "ajavan itsestä riippumatta esim. uskottomuuteen" :D

• Ratikkakuski kirjoitti:

Eikö pettäminenkin ole yksi epärehellisyyden muoto?

No joo, mutta tässä luultavasti rehellisellä uskottomuudella tarkoitettiin sitä että kumppani heti sen pettämisensä jälkeen tunnustaisi olleensa uskoton. Kuten totesin, en kyllä oikeastaan osaa vastata kysymykseen täysin, sillä mielipiteeni riippuu niin paljon määritelmien yksityiskohdista.

• taasko tätä

Vai uskottomuuteen ajaa joku itsestä riippumaton syy kuten humalatila? On sulla vielä paljon oppimista. Kännissä et tee mitään mistä et olisi selvinpäin haaveillut. Silloin vaan estot poistuu ja se tuntuu helpommalta. Ihminen pettää omasta halustaan, ihan selvinpäitenkin.

• uskomatonta.. kirjoitti:

Jännä, että ihmiset yhä uskovat humalatilan "ajavan itsestä riippumatta esim. uskottomuuteen" :D

Ehkä se jotkut ajaa. Minusta se tosin on todella outoa. Vaikka ryyppään melkoisesti, en minä koskaan kännissä tunne erityistä hinkua käydä vieraissa. Tai no, joskus tunsin ja erosin seuraavana päivänä. Vika ei ollut silloinkaan viinassa vaan suhteessa.

• taasko tätä kirjoitti:

Vai uskottomuuteen ajaa joku itsestä riippumaton syy kuten humalatila? On sulla vielä paljon oppimista. Kännissä et tee mitään mistä et olisi selvinpäin haaveillut. Silloin vaan estot poistuu ja se tuntuu helpommalta. Ihminen pettää omasta halustaan, ihan selvinpäitenkin.

Myönnettäköön, etten vähäisestä kokemuksestani johtuen ole mikään kännikäyttäytymisen asiantuntija, ja pahoittelen syvästi tekstissäni esiintyviä asiavirheitä. :)

• xxccckkv

Ei ole vaikea valita: rehellisyys tietenkin..Harva sitä koko elämäänsä onnistuu elämään pettämättä toista ajatuksin, sanoin tai teoin.

• SekaSikiö

Uskollisuus tulisi ensin, koska rehellisyys voi horjua muissa asioissa laimeammin esim että ei kastellutkaan kukkia ennen matkalle lähtöä vaikka lupasi :D
      Uskollisuuteen itse luen myös sen ettei edes haaveile muista kuin minusta.
      Mutta jos puhutaan vain parisuhteesta niin kumpikin menee samalla viivalla samalla tarkoituksella.

• Ikisinkku M

"Jos pitäisi valita vain yksi ominaisuus kumppanille, niin kumpi olisi tärkeämpää: uskollisuus vai rehellisyys?"

No kyllä minusta on tärkeintä valita se kumppani niin että siitä löytyy nuo molemmat ominaisuudet vakiona, jos se ei ole mahdollista niin antaa sitten suosiolla olla.

• Nöff Nöff

Rehellisyys.

• ,.,..,.

Eihän naisia uskottomuus haittaa. Se vaan kihelmöittää vatsanpohjaa, kun oman miehen status riittää kaatamaan naisia mielin määrin. Naisen statusta sitä vastoin muiden miesten kanssa oleminen alentaa, joten näin miehenä vastaan, että uskollisuus on tuhat kertaa tärkeämpää.

• Kympin Nainen

Eikös tähän päde nyt se ikitotuus: ”Parempi yksin kuin huonossa suhteessa”?

Eli tässä asiassa en suostuisi kompromissia tekemään, olisin mieluummin yksin.

Ja täsmennetään nyt sen verran, että valkoiset valheet tai jonkun suht merkityksettömän asian kertomatta jättäminen eivät minua haittaisi, mutta sellaista ”syvempää” rehellisyyttä kyllä edellytän. Uskon nimittäin, että jos ei ole rehellinen esim. omista toiveistaan parisuhteen tai yhteisen elämän suhteen, niin se sitten johtaa enemmin tai myöhemmin myös uskottomuuteen kun jompikumpi, tai molemmat, ovat onnettomia suhteessa. Ovat siis minun silmissäni vähän kuin saman kolikon kaksi puolta.

• Gammaromeo

Valitsen uskollisuuden. Mielestäni uskollisuus on osa rehellisyyttä. Ja rehellisyys on osa uskollisuutta. Joiltain osin kiistellään uskollisuudenkin määritelmästä. Mutta ehkä niin kuin uskollisuus erityisesti miesten mielikuvissa määriteltänee, niin ainakin kohtalainen määrä ihmisistä pystyy olemaan uskollinen. Onko kukaan ihminen yleisesti absoluuttisen rehellinen? Ja missä määrin rehellisyys ulotetaan parisuhteen ulkopuolelle? Olisi varmaankin aivan väärin, jos esim. paljastaisin tuntemani parin toiselle osapuolelle toisen olleen uskoton. En oikein voi niin tehdä, koska rikkoisin välini kahteen ihmisiin ehkä loppuiäkseni, mutta olen hieman surullinen petetyn puolesta. Totuus on joskus pahempaa kuin valhe.

• Gammaromeo

Valitsen uskollisuuden. Mielestäni uskollisuus on osa rehellisyyttä. Ja rehellisyys on osa uskollisuutta. Joiltain osin kiistellään uskollisuudenkin määritelmästä. Mutta ehkä niin kuin uskollisuus erityisesti miesten mielikuvissa määriteltänee, niin ainakin kohtalainen määrä ihmisistä pystyy olemaan uskollinen. Onko kukaan ihminen yleisesti absoluuttisen rehellinen? Ja missä määrin rehellisyys ulotetaan parisuhteen ulkopuolelle? Olisi varmaankin aivan väärin, jos esim. paljastaisin tuntemani parin toiselle osapuolelle toisen olleen uskoton. En oikein voi niin tehdä, koska rikkoisin välini kahteen ihmisiin ehkä loppuiäkseni, mutta olen hieman surullinen petetyn puolesta. Totuus on joskus pahempaa kuin valhe.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      34
      3148
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      97
      1654
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      136
      1545
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1385
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      91
      1260
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      26
      1139
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      56
      1045
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      231
      989
    9. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      971
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      125
      970
    Aihe