Kysyn epäilijöiltä 2

-lapsi-

Ykösketju kävi raskaaksi selata. Sopiiko lukijoilleni, että jatkamme tästä?

Mikä on mielestänne tärkeintä elämässä? Miten perustelette käsityksenne? Oma käsitykseni perustuu Raamattuun. Jeesus sovitti syntimme, joten tärkeintä on antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa.

2Kor. 5:20
Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

154

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -lapsi-

      Ykkösen lopusta:

      Epäilijöille. Raamattu tuntee menneisyyden, nykyisyyden ja tulevaisuuden. Miksi? Koska Jumala on "Minä olen".

      2Moos. 3:14
      Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."
      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/2Moos.3.html
      _______

      Netpunk:
      -lapsi-
      Minä annan armoa kanssaihmisille (ja myös itselleni) joka päivä. Annan armoa sinullekin, vaikka sinun tapauksessasi se on vaikeaa, koska olet vain teistinen tollo. Sinä ja lahkolaisesi olette kristityn irvikuvia.
      Kristityn hyveistä sinä olet kaukana. Pitkämielisyys ja kärsivälisyys ovat sinulle tuntemattomia hyveitä.
      Kerskaat uskollasi. Se on niin tyypillistä karismaattisille. Te huudatte uskoa. "Katsokaa kuinka hurskas olen!" Tällä pönkitätte vain omaa agendaanne ja sitten vielä ihmettelette miksi teihin hengellisiin onanisteihin suhtaudutaan torjuavasti.
      Sinun olisi parasta lyödä per.see.si penkkiin, lukea raamattua ja odottaa sitä tempaustasi. Odottakaa vaan ihan hiljaa, niin teette ihiskunnalle palveluksen.
      Sinä kun näiden henkimaailman olentojen kanssa seurustelet, niin sinun henkimaailman olennot eivät kommenteistasi päätellen ole kristillisiä. Sinä olet siis väärä profeetta. Henkimaailmasta se raamattusi varoittaa moneen kertaan, mutta sen sinä jätät huomiotta. koska haluat uskoa, että juuri sinulle on uskottu profetooimisen armolahja.
      Jos nyt luet sitä raamattuasi, huomaat, että jeesus oli viimeinen profeetta. Sen jälkeen jokainen teistä on ollut väärä profeetta.
      _______

      Lapsi:
      Netpunk. Mitä väärää on Raamatun siteeraamisessa? Raamattuhan elävöittää.

      Joh. 4:14
      mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.4.html

      Room. 10:17
      Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

      Joh. 11:25
      Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

      Luuk:
      12:1 Kun sillä välin kansaa oli kokoontunut tuhatmäärin, niin että he polkivat toisiaan, rupesi hän puhumaan opetuslapsillensa: "Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta.
      12:2 Ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
      12:3 Sentähden, kaikki, mitä te pimeässä sanotte, joutuu päivänvalossa kuultavaksi, ja mitä korvaan puhutte kammioissa, se katoilta julistetaan.
      12:4 Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä.
      12:5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

      • ---

        Ketjut käyvät raskaiksi lähinnä sen takia, että ne täyttyvät videoista ja raamatunlausekokoelmista. Lopeta niiden jatkuva roskapostittaminen.


      • !!!!!.
        --- kirjoitti:

        Ketjut käyvät raskaiksi lähinnä sen takia, että ne täyttyvät videoista ja raamatunlausekokoelmista. Lopeta niiden jatkuva roskapostittaminen.

        Yhdyn täysin näkemykseesi --- !


    • sanoiko

      Jumala todellakin niin, "Minä olen, se joka minä olen"?

      Mikäli sanoi ja et ole Hän, joksi Jumala on päättänyt alkaa olemaan, kenenä meinasit
      esitellä itsesi ja asiasi?
      Varmasti kuitenkin joku Jumalan juoksupoika?

      • elikkä

        Opetuslapset ihastelivat Jerusalemin temppeliä, tuli tyly vastaus, kolmessa päivässä minä hajoitan sen.
        Ehkä käännös virhe?
        Kolmantena päivänä minä hajoitan temppelin.

        Kauniitten kivenhakkaajien tiedoksi, ne ehkä murskataan kolmantena päivänä.

        Suomella menee huonosti jo nyt, olemmeko halukkita kärsimään?


      • -lapsi-
        elikkä kirjoitti:

        Opetuslapset ihastelivat Jerusalemin temppeliä, tuli tyly vastaus, kolmessa päivässä minä hajoitan sen.
        Ehkä käännös virhe?
        Kolmantena päivänä minä hajoitan temppelin.

        Kauniitten kivenhakkaajien tiedoksi, ne ehkä murskataan kolmantena päivänä.

        Suomella menee huonosti jo nyt, olemmeko halukkita kärsimään?

        Elikkä. Kova pää vaatii kovan käsittelyn. Sota on sellainen.
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=kyösti kallion rukous


      • ---
        -lapsi- kirjoitti:

        Elikkä. Kova pää vaatii kovan käsittelyn. Sota on sellainen.
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=kyösti kallion rukous

        Sota on siis teille fundamentalisteille hyvä ja toivottu asia, koska oletatte sen saavan enemmän ihmisiä kannallenne? Miksi nyt kävisi niin, kun niin ei ole käynyt ennenkään?


      • -lapsi-

      • ---

    • Netpunk

      -lapsi- edellinen ketju ei ole lainkaan raskas selata. Siellä esitettiin sinun kannaltasi raskauttavaa materiaalia, joten taas kerran yrität harhauttaa.
      Fanatismisi on ajanut sinut niin pahasti harhaan, että sinulla ei ole ulospääsyä. Yrität päästä profeetaksi lahkolaistesi joukossa uskottelemalla, että sinulla oikeasti olisi jotain sanottavaa. Kuitenkaan sinulla ei ole mitään ilmoitusta jumalaltasi.
      Olet juuri sellainen väärä profeetta, josta Paavali varoittaa toisessa korintolaiskirjeessa.
      Tämnä ketjun uusille lukijoille tiedoksi, että nimimerkki lapsi uskoo saaneensa jonkin mission jumalan johdatuksesta. Profeetat kuitenkin loppuivat oletettuun jeesukseen. Sen jälkeen on ollut vain vääriä profeettoja lapsen ollessa yksi heistä.
      Raamatun siteeraamisessa ei ole mitään väärää, mutta kun sinun raamatuntuntemuksesi on niin ohutta, että teet luulotellusta uskostasi naurettavan.
      Katsokaa kaikki kuinka hurskas -lapsi- haluaa olla!

      • ei jokainen !

        Eipä ole lapsesta profeetaksi. Näyttö puuttuu !


      • -lapsi-

      • Niinpä,
        ei jokainen ! kirjoitti:

        Eipä ole lapsesta profeetaksi. Näyttö puuttuu !

        sanottiinhan sitä Sanassakin, lopunaikana Jumala puhuu Poikansa välityksellä.

        Jeesuksen aikana sitä loppua ei tullut, joten tänä ailana ei kannata kovin isosti mölytä.
        Voi joutua murskaamoon.

        Sanottiinha, maailmanlopussa sinut tuomitaan jokaisesta turhasta sanasta.


      • -lapsi-
        Niinpä, kirjoitti:

        sanottiinhan sitä Sanassakin, lopunaikana Jumala puhuu Poikansa välityksellä.

        Jeesuksen aikana sitä loppua ei tullut, joten tänä ailana ei kannata kovin isosti mölytä.
        Voi joutua murskaamoon.

        Sanottiinha, maailmanlopussa sinut tuomitaan jokaisesta turhasta sanasta.

        Niinpä. Käsittääkseni kaikki tullaan tuomitsemaan. Toiset ylös ja toiset alas.

        Matt:
        25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.25.html


    • sanottiin

      maailmanlopussa sinut tuomitaan jokaisesta turhasta sanasta.

      Onko se Pyhän Hengen synti?

      Ei mielestäni ole, toki Totuuden Hengen vastaista se on, mutta siihenhän me olemme juuri alkaneetkin tutustumaan.

      Hyvä Totuuden Henki.

    • Kuningas Herodes

      Lapsi olettaa nyt, että olemme hänen lukijoitaan, kuten uuden ketjun aloituksessa sen kirjoittaa. En ole hänen lukijansa. Et antanut kunnon vastauksia, vaan aloitit uuden ketjun.

      Kiitän Netpunkkia ja muutamaa järkevää kirjoittajaa edellisessä ketjussa. En jaksa tällaista inttämistä lapsen kanssa.

      Hyvää syksyä.

      • lausekotelot !

        Ei riitä, että kirjoittaa pitkiä Raamatun lauseita peräkkäin. Ne täytyy saada myös elämään !


      • -lapsi-
        lausekotelot ! kirjoitti:

        Ei riitä, että kirjoittaa pitkiä Raamatun lauseita peräkkäin. Ne täytyy saada myös elämään !

        Kyllä. Rukous on tärkeä työkalu.

        Ef. 6:12
        Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

        Ef:
        2:17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
        2:18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
        2:19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        2:20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
        2:21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
        2:22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ef.2.html


      • Johannes*
        lausekotelot ! kirjoitti:

        Ei riitä, että kirjoittaa pitkiä Raamatun lauseita peräkkäin. Ne täytyy saada myös elämään !

        Niinpä monet vetelevät Raamatunlause koteloita perässään, ymmärtämättä kuitenkaan lukemaansa kaikilta osin.


    • Pussiin puhuminen

      Mainitsit lopettamassasi ketjussa: "He lopettavat omat ketjunsa, koska he eivät kestä totuutta." :D

      • -lapsi-

        Pussiin... En muista mitä sanaa käytin, mutta tarkoitin poistamista eli heidän ketjunsa ovat poistuneet kokonaan. Ne ovat lakanneet olemasta. Itse en ole sensuroinut ketään enkä mitään. Jos joku kirjoittaa hölmöjä, se on hänen häpeänsä.

        Ps. Missä on sinun turvasi? Onko se ikuisessa Jumalassa vai kenties kuolevaisissa ihmisissä?

        Ps. 118:8
        Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ihmisiin.
        http://www.youtube.com/watch?v=EkWSI3j5wQk


    • ---

      Sinulla on jokseenkin vastenmielisen alentuva ja ylimielinen tapa puhutella niitä, jotka yrittävät keskustella kanssasi. Siis nimenomaan keskustella. Höpinöitäsi ylistäville kumartelet ja jakelet imeliä kohteliaisuuksia, mutta jos joku hiukankaan haiskahtaa erimielisesltä, muutut piilovittuilevaksi ja samoja linkkejä ja sitaattikokoelmia roskapostittavaksi wannabe-opettajaksi.

      • -lapsi-

        ---. Linkkini ovat hyvät. Ne vaativat hieman paneutumista, jotta niihin voisi ottaa kantaa. Kiinnostaako sinua sinun ja monen muun ihmisen biologiset juuret. Näe hieman vaivaa ja katso video ja kerro käsityksesi. Tulet huomaamaan, että Raamatun kertomaa luomista ja paratiisin lankeemusta on mahdotonta kumota.
        http://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY
        http://ennustuksia.com/2013/06/12/ihmisen-kirjan-muokkaaminen/

        Raamattu: "Ei mitään uutta auringon alla."
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=human animal hybrid


      • ---
        -lapsi- kirjoitti:

        ---. Linkkini ovat hyvät. Ne vaativat hieman paneutumista, jotta niihin voisi ottaa kantaa. Kiinnostaako sinua sinun ja monen muun ihmisen biologiset juuret. Näe hieman vaivaa ja katso video ja kerro käsityksesi. Tulet huomaamaan, että Raamatun kertomaa luomista ja paratiisin lankeemusta on mahdotonta kumota.
        http://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY
        http://ennustuksia.com/2013/06/12/ihmisen-kirjan-muokkaaminen/

        Raamattu: "Ei mitään uutta auringon alla."
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=human animal hybrid

        Ei, vaan ne ovat halpaa salaliittohörhöilyä. Leikitään kuitenkin, että ne olisivat jollain tasolla hyviä. Siltikään niiden jatkuva massapostittaminen ei ole keskustelua. Jos tavoitteenasi ei ole ärsyttää, kyllästyttää ja karkottaa ihmisiä pois täältä, opettele keskustelemaan ilman sotkemista.


      • -lapsi-
        --- kirjoitti:

        Ei, vaan ne ovat halpaa salaliittohörhöilyä. Leikitään kuitenkin, että ne olisivat jollain tasolla hyviä. Siltikään niiden jatkuva massapostittaminen ei ole keskustelua. Jos tavoitteenasi ei ole ärsyttää, kyllästyttää ja karkottaa ihmisiä pois täältä, opettele keskustelemaan ilman sotkemista.

        ---. Raamattu ei sotke. Päinvastoin.

        1.Kor:
        14:26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
        14:27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
        14:28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
        14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;
        14:30 mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen.
        14:31 Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.
        14:32 Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;
        14:33 sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        14:35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
        14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Kor.14.html


      • ---
        -lapsi- kirjoitti:

        ---. Raamattu ei sotke. Päinvastoin.

        1.Kor:
        14:26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
        14:27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
        14:28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
        14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;
        14:30 mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen.
        14:31 Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.
        14:32 Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;
        14:33 sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        14:35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
        14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Kor.14.html

        Ei tuo ole keskustelua. Et edes halua keskustella, haluat julistaa. En ymmärrä miksi. Julistamistasi ylistävät ne jotka ovat jo valmiiksi samaa mieltä, tosin eipä heitäkään täällä enää montaa näy. Ne, joita julistamisesi ei kiinnosta, eivät takuulla muuta mielipiteitään milliäkään toivomaasi suuntaan. Päinvastaiseen kyllä.


      • -lapsi-
        --- kirjoitti:

        Ei tuo ole keskustelua. Et edes halua keskustella, haluat julistaa. En ymmärrä miksi. Julistamistasi ylistävät ne jotka ovat jo valmiiksi samaa mieltä, tosin eipä heitäkään täällä enää montaa näy. Ne, joita julistamisesi ei kiinnosta, eivät takuulla muuta mielipiteitään milliäkään toivomaasi suuntaan. Päinvastaiseen kyllä.

        ---. Kaikki on turhaa, ellei elä. Raamattu elävöittää.

        5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

        Matteuksen evankeliumi:
        4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
        4:2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
        4:3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi."
        4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"
        4:5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
        4:6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"
        4:7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"
        4:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        4:9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."
        4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"
        4:11 Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.


      • ---
        -lapsi- kirjoitti:

        ---. Kaikki on turhaa, ellei elä. Raamattu elävöittää.

        5Moos. 8:3
        Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

        Matteuksen evankeliumi:
        4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
        4:2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
        4:3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi."
        4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"
        4:5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
        4:6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"
        4:7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"
        4:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        4:9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."
        4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"
        4:11 Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.

        Sinä et osaa etkä halua keskustella.


      • -lapsi-
        --- kirjoitti:

        Sinä et osaa etkä halua keskustella.

        ---. Et kuuntele. Kaikki on turhaa, ellei ole saanut uudestisyntyä Jumalan lapseksi. Kysymys on sieluista. Siksi evankelioidaan. Sen tärkeämpää tehtävää ei yksinkertaisesti ole olemassa.

        Joh. 3:3
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

        2Kor. 5:20
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Matt. 24:14
        Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.


      • ---
        --- kirjoitti:

        Ei, vaan ne ovat halpaa salaliittohörhöilyä. Leikitään kuitenkin, että ne olisivat jollain tasolla hyviä. Siltikään niiden jatkuva massapostittaminen ei ole keskustelua. Jos tavoitteenasi ei ole ärsyttää, kyllästyttää ja karkottaa ihmisiä pois täältä, opettele keskustelemaan ilman sotkemista.

        --- Ateisti sotkee sivuja, tapansa mukaan. Atellako järkeä?


    • kikki valhe

      alkoi Eedenissä, valheesta, kuka valehteli.?

      Lähstymme pian aikakautta jolloin nokkame edessä on totuus, koko tapatumasta, sillä vaimohan vain kertoi totuuden meille.

      Touuden Henki hyvä.

    • -lapsi-

      Yhteenveto

      Uskovien elämäntarkoitus on jouduttaa Herransa paluuta ja päästä nauttimaan iankaikkisesta ja vaivattomasta elämästä Jumalan taivaaseen.

      Jumalattomien elämäntarkoitus on nauttia ajallisesta elämästä ja vainota Jeesusta. Vaino ilmenee vihamielisyytenä uskovia ja juutalaisia kohtaan.

      • Rauha ja ilo

        Jeesus sanoi, että iloitkaa aina Herrassa. Myös iloon täällä maan päällä meillä on oikeus ja se onkin rauhan iloa Jeesuksen lähellä. Hän ei anna, kuten maailma antaa, vaan Hän antaa rauhan, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi.

        Kiitos nyt Herran, Hän korkein on Kuninkahamme , Pyhänä soikohon Nimensä veisatessamme. Oi kristityt hartaalla mielellä nyt, kiitos ja kunnia Aamen.


      • Ketju sulkeutuu

        Nyt vedellään jo yhteen, eli tämäkin ketju kävi ilmeisesti "liian raskaaksi" ts. tuli liikaa vaikeita kysymyksiä ja kommentteja joihin et osaa vastata.


      • -lapsi-
        Rauha ja ilo kirjoitti:

        Jeesus sanoi, että iloitkaa aina Herrassa. Myös iloon täällä maan päällä meillä on oikeus ja se onkin rauhan iloa Jeesuksen lähellä. Hän ei anna, kuten maailma antaa, vaan Hän antaa rauhan, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi.

        Kiitos nyt Herran, Hän korkein on Kuninkahamme , Pyhänä soikohon Nimensä veisatessamme. Oi kristityt hartaalla mielellä nyt, kiitos ja kunnia Aamen.

        Aamen.
        http://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0


      • Kiitos linkeistä

      • -lapsi-
        Kiitos linkeistä kirjoitti:

        Kiitos. Todella kaunista. Tärkeää edellisissä linkeissä, joita juuri luin, kiitos!

        Thanx. Kannustus otetaan ilolla vastaan:) Korealaiset veljemme ja siskomme laulavat kauniisti.
        http://www.youtube.com/watch?v=FVq9BNq1yyU


      • -lapsi-
        Ketju sulkeutuu kirjoitti:

        Nyt vedellään jo yhteen, eli tämäkin ketju kävi ilmeisesti "liian raskaaksi" ts. tuli liikaa vaikeita kysymyksiä ja kommentteja joihin et osaa vastata.

        Koska lankeemus on historiallinen fakta, puhukoon Raamattu ihmiskunnalle.

        Jes. 55:6
        Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=etsik%E4%E4&kirjat=ut


    • Netpunk

      -lapsi- Teet taas sellaisia johtopäätöksiä tuossa yllä, joilla ei edes tämän ja edellisen ketjun perusteella ole todellisuuspohjaa.
      Nyt sovitttelet marttyyrin sädekehää itsellesi. Tämä kertoo jo paljon huonosta uskostasi.
      P.S. Sinulla tuntuu olevan pakomielteenä saada vimeinen sana jokaisessa ketjussa, johon olet osallistunut.

    • mainosuhrit

      Tärkeintä on oppia täydellinen luottamus Jumalaan. Tärkeintä on päästä Jumalan johdatukseen. Jonk on turva Jumalassa, turvassa on paremmassa kuin on tähti taivahalla, lintu emon siiven alla. Nämäkin tuntuvat olevan kyllä turvassa.

      Tässä turvattomuutta huokuvassa nykyisessä elämän menossa olisi kaikkein tärkeintä johdattaa lapset Jumalan johdatukseen ja turvaan. Tätä erityisesti rukoilkaamme maamme nuoremmalle väelle, joilta jo puuttuu kaikki tieto totuuden Sanasta. Ovat jo täydellisiä mammonan tarjoaman median mainosuhreja.

      • -lapsi-

        Aamen.


    • Netounk

      mainosuhrit, jos pidät kristinuskoa lapsille sopivana, niin kymmenessä käskyssä ei ole mitään, mikä suojelisi lapsia: a) julmuudelta, b) raiskaukselta, c) lapsiorjuudelt d) hvyäksikäytöltäa ja e) aiheetomalta pelottelulta.
      Lasten indoktrinointi ei ole pelkästään väärin vaan myös haitallista.

      • -lassi-

        Höps. Lue ajatuksella.

        Joh. 15:10
        Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.15.html

        Matt:
        18:1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        18:2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        18:4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
        18:5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.


      • Netpunk
        -lassi- kirjoitti:

        Höps. Lue ajatuksella.

        Joh. 15:10
        Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.15.html

        Matt:
        18:1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        18:2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        18:4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
        18:5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        -lassi- (vai lienetko -lapsi-?)
        Sinä nyt et osannut lukea. Kertaapa raamatustasi ne kymmenen käskyä. MIkään niistä ei suojele lapsia.
        Jeesus sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia, vaan täyttämään sen. Tämä merkitsee sitä, että tottelemattomat lapset tulee kivittää kuoliaaksi. Raamattu myös sallii lasten ruumillisen kurituksen.
        Joko sinä olet lopettanut lastesi hakkaamisen ja kivittämisen? Jos olet, niin et noudata raamatun käskyjä


      • -(lassi)-
        Netpunk kirjoitti:

        -lassi- (vai lienetko -lapsi-?)
        Sinä nyt et osannut lukea. Kertaapa raamatustasi ne kymmenen käskyä. MIkään niistä ei suojele lapsia.
        Jeesus sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia, vaan täyttämään sen. Tämä merkitsee sitä, että tottelemattomat lapset tulee kivittää kuoliaaksi. Raamattu myös sallii lasten ruumillisen kurituksen.
        Joko sinä olet lopettanut lastesi hakkaamisen ja kivittämisen? Jos olet, niin et noudata raamatun käskyjä

        (Netounk). Tosi on. Olet Aatamin jälkeläinen. Olet ansainnut kuoleman. Sinua ei pitäisi olla. Miksi olet?


      • Uhkailija
        -(lassi)- kirjoitti:

        (Netounk). Tosi on. Olet Aatamin jälkeläinen. Olet ansainnut kuoleman. Sinua ei pitäisi olla. Miksi olet?

        Tuo täyttää jo uhkauksen kriteerit.

        "Suomi24-palveluissa ei saa: Hyökätä toisia käyttäjiä vastaan tai uhkailla toisia käyttäjiä"

        Ylläpidolta voi tulla muikkaria...


      • -lapsi-
        Uhkailija kirjoitti:

        Tuo täyttää jo uhkauksen kriteerit.

        "Suomi24-palveluissa ei saa: Hyökätä toisia käyttäjiä vastaan tai uhkailla toisia käyttäjiä"

        Ylläpidolta voi tulla muikkaria...

        Uhkailija. Jos uskot sattumanvaraiseen evoluutioelämään, voitko varmasti tietää mikä on sallittua ja mikä ei ole sallittua? Jos taasen uskot Jumalaan, perustelet elämänkatsomuksesi Raamatulla.


      • Me Again
        -lapsi- kirjoitti:

        Uhkailija. Jos uskot sattumanvaraiseen evoluutioelämään, voitko varmasti tietää mikä on sallittua ja mikä ei ole sallittua? Jos taasen uskot Jumalaan, perustelet elämänkatsomuksesi Raamatulla.

        Jos aiot lapsonen jatkaa kirjoittelua tällä palstalla niin silloin ylläpito kertoo sinulle, mikä on sallittua ja mikä ei. Jumala ei tietääkseni kuulu ylläpitoon ;)


      • -lapsi-
        Me Again kirjoitti:

        Jos aiot lapsonen jatkaa kirjoittelua tällä palstalla niin silloin ylläpito kertoo sinulle, mikä on sallittua ja mikä ei. Jumala ei tietääkseni kuulu ylläpitoon ;)

        Me again. Jumala omistaa sinut. Hän omistaa kaiken. Ihan kaiken. Sataprosenttisesti. Hän on suvereeni Hallitsija. Hän operoi kaikkea.

        Joh:
        19:10 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"
        19:11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.19.html

        Fakta: Olemattomuus ei luo mitään.
        Paradoksi: Maailma vihaa ylläpitäjäänsä.
        Mysteeri: Tutkimattomat ovat Jumalan tiet.


      • Me Again
        -lapsi- kirjoitti:

        Me again. Jumala omistaa sinut. Hän omistaa kaiken. Ihan kaiken. Sataprosenttisesti. Hän on suvereeni Hallitsija. Hän operoi kaikkea.

        Joh:
        19:10 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"
        19:11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.19.html

        Fakta: Olemattomuus ei luo mitään.
        Paradoksi: Maailma vihaa ylläpitäjäänsä.
        Mysteeri: Tutkimattomat ovat Jumalan tiet.

        Tämä palsta ei kuulu sinulle eikä jumalasi palauta sinulle käyttöoikeutta, mikäli se otetaan pois rikkomuksen vuoksi.

        Mietin lähinnä pitäisikö sinusta tehdä ilmoitus. Tutkimattomia ovat ylläpidon tiet.


      • -lapsi-
        Me Again kirjoitti:

        Tämä palsta ei kuulu sinulle eikä jumalasi palauta sinulle käyttöoikeutta, mikäli se otetaan pois rikkomuksen vuoksi.

        Mietin lähinnä pitäisikö sinusta tehdä ilmoitus. Tutkimattomia ovat ylläpidon tiet.

        Me again. Ei hyödytä jaaritella. Sinun viimeinen etsikkoaikasi saattaa asettua pian alkavaan vaivanaikaan. Raamatun mukaan suuri sato tullaan korjaamaan suuresta ahdistuksesta.

        Mark. 13:19
        Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        Ilm. 7:14
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        http://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY
        Raamattu puhuu mestauksesta. Tässä käännös ei ole täsmällinen.

        Ilm:
        20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut (mestatut) Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

        Pedon valtakunnan mestausvälineet odottavat käyttöönottoa. Raamattu ei pelottele. Se kertoo asiat niin kuin ne ovat. Ajanmerkit ovat kiistämättömät. Jeesuksen paluu on hyvin lähellä. Itse asiassa Hänen paluuseensa liittyvä tempaus saattaa tapahtua milloin tahansa. Olemme nimittäin jo siirtyneet kolmanteen päivään/vuosituhanteen.
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=fema guillotines


      • Me Again
        -lapsi- kirjoitti:

        Me again. Ei hyödytä jaaritella. Sinun viimeinen etsikkoaikasi saattaa asettua pian alkavaan vaivanaikaan. Raamatun mukaan suuri sato tullaan korjaamaan suuresta ahdistuksesta.

        Mark. 13:19
        Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        Ilm. 7:14
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        http://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY
        Raamattu puhuu mestauksesta. Tässä käännös ei ole täsmällinen.

        Ilm:
        20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut (mestatut) Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

        Pedon valtakunnan mestausvälineet odottavat käyttöönottoa. Raamattu ei pelottele. Se kertoo asiat niin kuin ne ovat. Ajanmerkit ovat kiistämättömät. Jeesuksen paluu on hyvin lähellä. Itse asiassa Hänen paluuseensa liittyvä tempaus saattaa tapahtua milloin tahansa. Olemme nimittäin jo siirtyneet kolmanteen päivään/vuosituhanteen.
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=fema guillotines

        Voi olla, että sinulla loppuu tilaisuudet jaaritella vaivoista, jos et aio noudattaa palstan sääntöjä.


      • Anonyymi
        -lapsi- kirjoitti:

        Me again. Jumala omistaa sinut. Hän omistaa kaiken. Ihan kaiken. Sataprosenttisesti. Hän on suvereeni Hallitsija. Hän operoi kaikkea.

        Joh:
        19:10 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"
        19:11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.19.html

        Fakta: Olemattomuus ei luo mitään.
        Paradoksi: Maailma vihaa ylläpitäjäänsä.
        Mysteeri: Tutkimattomat ovat Jumalan tiet.

        Jumala ei ole persoonallinen.


    • -jarmo-

      Kun tätä ketjua lukee ja koettaa löytää esim. nimimerkki "Netpunk" tyypille motiivia jaksaa painaa täällä päivästä toiseen, niin ei voi muuta sanoa kuin onpas siinä tyypillä raskas elämä elettävänä. Ei taida unikaan tulla kuin lääkkeiden avulla, kun pitää yökaudet miettiä miten saisi uskovien uskoa horjutettua.

      Se on vähän ku narkkarin elämä. Jokainen narkkari tajuaa ettei tässä ole mitään järkeä, mutta pakko vaan etsiä joka aamu itselleen annos jotta pääsee pahanolon tunteesta. Netpunkilla on joka aamu pakkomielle saada sanoa jotain pahaa uskovista, jotta saa mielensä tyydytettyä.

      Ajatteles jos Netpunkilla olisi joku harrastus, kuten vaikka postimerkkien keräily tai radiomatööri. Voi kuinka hän joka ilta juttelisi netissä kaltaistensa kanssa ja mieli olisi koko ajan positiivinen ja iloinen kehittävästä ja avartavasta seurasta ....vaan ei! Hänen on pakko täällä kirjoittaa ja levittää mielipahaa, saivarrella, valehdella, manipuloida, vain jotta hän saisi tyydytyksen sanomiselleen.

      Ei kai tässä voi muuta kuin sääliä.

      • Johan oli taas profetiapalstalla tyypillistä olkiukkoilua. Kun joku kirjoittaja esittää kritiikkiä asiallisesti argumentoiden, niin aletaan vetoamaan lääkinnän tarpeeseen tai päihderiippuvuuteen yms. ja selittämään itsestäänselvyyksiä harrastuksista ja muusta elämää kehittävästä - ikään kuin niillä olisi suoranaista tekemistä ketjun kanssa.

        "...vaan ei!"

        Mitä ja miten niin ei? Hävisitte taas kerran argumentoinnin ja alatte kieroilemaan. Ja annas olla niin alettiinhan siinä muka säälimäänkin. Todellisuudessa häpeätte häntä koipien välissä sitä, ettei Jeesus tullut käytännössä mitenkään auttamaan kun kompuroitte rehellisen verbaalin tykityksen edessä.

        PS. Kas kummaa kun ei se eräs hörhö ole vielä tullut valittamaan siitä, ettei tässä ketjussa keskustella "raamatullisista profetioista". Johtunee siitä, että ketjun avaaja on sanankuulijaa siinä missä se valittajakin.


      • ---

        Et sinä jarmo tuolla halvalla ja huonolla vittuilulla saa ketään lopettamaan kirjoitteluaan täällä tai missään muuallakaan.


      • -jarmo-
        --- kirjoitti:

        Et sinä jarmo tuolla halvalla ja huonolla vittuilulla saa ketään lopettamaan kirjoitteluaan täällä tai missään muuallakaan.

        No se on täysin totta!!! Suorastaan sääntö vailla poikkeuksia.


      • -jarmo-
        khaosmonaut kirjoitti:

        Johan oli taas profetiapalstalla tyypillistä olkiukkoilua. Kun joku kirjoittaja esittää kritiikkiä asiallisesti argumentoiden, niin aletaan vetoamaan lääkinnän tarpeeseen tai päihderiippuvuuteen yms. ja selittämään itsestäänselvyyksiä harrastuksista ja muusta elämää kehittävästä - ikään kuin niillä olisi suoranaista tekemistä ketjun kanssa.

        "...vaan ei!"

        Mitä ja miten niin ei? Hävisitte taas kerran argumentoinnin ja alatte kieroilemaan. Ja annas olla niin alettiinhan siinä muka säälimäänkin. Todellisuudessa häpeätte häntä koipien välissä sitä, ettei Jeesus tullut käytännössä mitenkään auttamaan kun kompuroitte rehellisen verbaalin tykityksen edessä.

        PS. Kas kummaa kun ei se eräs hörhö ole vielä tullut valittamaan siitä, ettei tässä ketjussa keskustella "raamatullisista profetioista". Johtunee siitä, että ketjun avaaja on sanankuulijaa siinä missä se valittajakin.

        Onks tää sulle joku kilpailu vai? Noh, niinpä se taitaa olla. Se selittääkin joidenkin miespuolisten pakkomielteen, koska harvalla naisella on kilpailuviettiä, ne osaa sentään olla hiljaa joissain tilanteissa. Keskustelu saa ihan uusia rattaita kun asiaa katsotaan kilpailun kannalta.


      • -jarmo- kirjoitti:

        Onks tää sulle joku kilpailu vai? Noh, niinpä se taitaa olla. Se selittääkin joidenkin miespuolisten pakkomielteen, koska harvalla naisella on kilpailuviettiä, ne osaa sentään olla hiljaa joissain tilanteissa. Keskustelu saa ihan uusia rattaita kun asiaa katsotaan kilpailun kannalta.

        Onko keskustelu kilpailu? Voi se sitä olla alusta alkaen, tai sitten vasta kun joku aloittaa vittuilun. Voidaanhan eri kuppikuntien sapelinkalistelu nähdä jonkinlaisena kilpailuna vaikkei mitään palkintoja jaettaisi, eikä kukaan edes noudattaisi mitään pelisääntöjä.

        Mitä sivuutit oli pointtini; tällä palstalla "kädenväännössä" aletaan sylkemään "vastustajan" silmille solvauksia sielunvihollisuudesta ja kehotetaan mielenterveyspalveluiden pariin - siksi kun vastustaja on eri mieltä ja perustelee kantansa niin, ettei Raamatulla päähän lyöminen enää auta "voittamaan kilpailussa".


      • ---
        -jarmo- kirjoitti:

        No se on täysin totta!!! Suorastaan sääntö vailla poikkeuksia.

        No miksi sitten jatkat moista?


      • -jarmo-
        --- kirjoitti:

        No miksi sitten jatkat moista?

        No sanos muuta! Sekin vielä.


      • ---
        -jarmo- kirjoitti:

        No sanos muuta! Sekin vielä.

        Kaikella ystävyydellä, mutta tämä on kuin yrittäisi keskustella kiukuttelevan ala-asteikäisen kanssa. Et ole sellainen, joten mikähän on pointtisi?


      • -lapsi-
        khaosmonaut kirjoitti:

        Onko keskustelu kilpailu? Voi se sitä olla alusta alkaen, tai sitten vasta kun joku aloittaa vittuilun. Voidaanhan eri kuppikuntien sapelinkalistelu nähdä jonkinlaisena kilpailuna vaikkei mitään palkintoja jaettaisi, eikä kukaan edes noudattaisi mitään pelisääntöjä.

        Mitä sivuutit oli pointtini; tällä palstalla "kädenväännössä" aletaan sylkemään "vastustajan" silmille solvauksia sielunvihollisuudesta ja kehotetaan mielenterveyspalveluiden pariin - siksi kun vastustaja on eri mieltä ja perustelee kantansa niin, ettei Raamatulla päähän lyöminen enää auta "voittamaan kilpailussa".

        Kaaos ja muut. Liha on synti. Se lankeaa. Ajallinen elämä on vajavaista. Jeesusta ei tarvitse torjua siksi, että meidän pitäisi heti uskoon tultuamme pakottaa itsemme täydellisiksi. Voimme lähestyä Häntä kaikessa rauhassa. Voimme turvallisin mielin avata sydämemme Hänelle.

        Ilm. 3:20
        Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
        http://www.youtube.com/watch?v=0jmeIx8IO8Y


    • -jarmo-

      Mutta voitashan me avata ihan uusi ketju mutta ilman kilpailuasetelmaa. Katsokaas voitais keskustella ja verissä päin kiistellä siitä, kumpi määrää muumitalossa, muumipappa vai muumimamma ja toimiiko Pikku Myy ikäänkuin antikristuiksena ja Nuuskamuikkunen profeettana. Hattivatit henkiolentoja ja Haisuli tietysti itse vihtahousu.
      Katsokaas voitas alkaa kehittää uusi iso riita ja "main pointtina" voidaan pitää sitä toisasiaa, ettei kummankaan riitapuolen mielestä kuitenkaan nuo riitakapulat ole olemassa. Ei tulis niin kauhee stressi kaiken maailman tappelusta ja ahdistava olo kun toinen väittää olematonta olemattomaksi ja toinen väittää olevaista olevaiseksi. Siinä ei perusjuureltaan ole mitään järkeä ja helpompi olisi lähteä siitä näkökulmasta liikkeelle, että molemmat tunnustavat ettei muumimaailmaa oikeasti ole olemassa. Se lois jonkinlaiset säännötkin riitelyyn. Sitten voimme vapaasti riidellä kumpi on pitempi, Tiuhti vai Viuhti ja kummalla kimeämpi ääni.

      Eiks jeh?

      • No samapa tuo on luoda uutta ketjua nimenomaan kilpailuasetelman pohdintaa varten, kun mielivaltaisesti voit väittää milloin tahansa mitä tahansa keskustelua liian kilpailulliseksi - yleensä omien argumenttien loputtua heti alkuunsa. Mutta olen huomannut kyllä palstan tavan luoda aina uutta älämölöä peittämään hävittyjä verbaalisia "taistoja". Vähän niinkuin Raamattu konsanaan; paljon melua tyhjästä!


      • -jarmo-
        khaosmonaut kirjoitti:

        No samapa tuo on luoda uutta ketjua nimenomaan kilpailuasetelman pohdintaa varten, kun mielivaltaisesti voit väittää milloin tahansa mitä tahansa keskustelua liian kilpailulliseksi - yleensä omien argumenttien loputtua heti alkuunsa. Mutta olen huomannut kyllä palstan tavan luoda aina uutta älämölöä peittämään hävittyjä verbaalisia "taistoja". Vähän niinkuin Raamattu konsanaan; paljon melua tyhjästä!

        Koet siis voittaneesi täällä jotain :)


      • Tärkeä taistelu
        -jarmo- kirjoitti:

        Koet siis voittaneesi täällä jotain :)

        Jormalle on tärkeintä että voittaa keskustelut ja lisäksi että voittaa hurskaudessa ja ennustamisessa että pääsee ihanasti kostamaan kristuksen ylipappina ja -tuomarina.


      • -jarmo- kirjoitti:

        Koet siis voittaneesi täällä jotain :)

        En ole sanonut niin. Tietänetkö mitä lainausmerkit tarkoittavat ":)"


      • ---

        Eihän tässäkään ketjussa kukaan riidellyt ennen kuin sinä sen taas kerran aloitit. Jopa -lapsi-nimimerkki osaa olla rähisemättä, vaikka juttujaan kritisoisikin. Ottaisit oppia.


      • -lapsi
        --- kirjoitti:

        Eihän tässäkään ketjussa kukaan riidellyt ennen kuin sinä sen taas kerran aloitit. Jopa -lapsi-nimimerkki osaa olla rähisemättä, vaikka juttujaan kritisoisikin. Ottaisit oppia.

        ---. Me kaikki olemme persoonia. Jarmo on rakas veljeni. Uskon saavani elää hänen kanssaan iankaikkista elämää Isämme/Abbamme kotona:)

        Muistutan kaikkia, että Kristus on jo sovittanut meidän kaikki syntimme. Meidän tarvitsee vain ottaa vastaan Jumalan kutsu, jos ja kun sellaisen saamme. Kysymys on armosta, enkä osaa sanoa miksi Jumalan armo osui kohdalleni. Mutta haluan todistaa.

        Ps. 116:10
        Minä uskon, sentähden minä puhun, minä, joka olin kovin vaivattu.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ps.116.html


      • -jarmo-
        Tärkeä taistelu kirjoitti:

        Jormalle on tärkeintä että voittaa keskustelut ja lisäksi että voittaa hurskaudessa ja ennustamisessa että pääsee ihanasti kostamaan kristuksen ylipappina ja -tuomarina.

        Kaikki atethan täällä tietävät paremmin kuin minä, mikä mulle on tärkeintä.


      • -jarmo-
        khaosmonaut kirjoitti:

        En ole sanonut niin. Tietänetkö mitä lainausmerkit tarkoittavat ":)"

        Juupajuu... tuttu kaava! Sano mitä sanot, kiistät sen kumminkin. Se on kunnon rosvon perusedellytys selvitä mahdollisimman pitkään vapaalla jalalla. Mutta rehellisyydessä on sellanen Grand Kanjonin kokoinen hole.


      • -jarmo-
        -lapsi kirjoitti:

        ---. Me kaikki olemme persoonia. Jarmo on rakas veljeni. Uskon saavani elää hänen kanssaan iankaikkista elämää Isämme/Abbamme kotona:)

        Muistutan kaikkia, että Kristus on jo sovittanut meidän kaikki syntimme. Meidän tarvitsee vain ottaa vastaan Jumalan kutsu, jos ja kun sellaisen saamme. Kysymys on armosta, enkä osaa sanoa miksi Jumalan armo osui kohdalleni. Mutta haluan todistaa.

        Ps. 116:10
        Minä uskon, sentähden minä puhun, minä, joka olin kovin vaivattu.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ps.116.html

        Amen, veliseni :D


      • -jarmo- kirjoitti:

        Juupajuu... tuttu kaava! Sano mitä sanot, kiistät sen kumminkin. Se on kunnon rosvon perusedellytys selvitä mahdollisimman pitkään vapaalla jalalla. Mutta rehellisyydessä on sellanen Grand Kanjonin kokoinen hole.

        Jonninjoutava hapuilusi ei johda mihinkään.


      • ----
        -lapsi kirjoitti:

        ---. Me kaikki olemme persoonia. Jarmo on rakas veljeni. Uskon saavani elää hänen kanssaan iankaikkista elämää Isämme/Abbamme kotona:)

        Muistutan kaikkia, että Kristus on jo sovittanut meidän kaikki syntimme. Meidän tarvitsee vain ottaa vastaan Jumalan kutsu, jos ja kun sellaisen saamme. Kysymys on armosta, enkä osaa sanoa miksi Jumalan armo osui kohdalleni. Mutta haluan todistaa.

        Ps. 116:10
        Minä uskon, sentähden minä puhun, minä, joka olin kovin vaivattu.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ps.116.html

        Kylläpäs te olette nöyriä, hurskaita ja vaatimattomia. Olette ihan varmasti ensimmäisinä herranne pelastettavien joukossa hänen rakkaudella tuhotessaan meitä jotka kehtaavat olla kanssanne eri mieltä jostain.


      • -jarmo-
        ---- kirjoitti:

        Kylläpäs te olette nöyriä, hurskaita ja vaatimattomia. Olette ihan varmasti ensimmäisinä herranne pelastettavien joukossa hänen rakkaudella tuhotessaan meitä jotka kehtaavat olla kanssanne eri mieltä jostain.

        Oletko itse ylpeästi viimeinen?

        Älä huoli, viimeiset tulevat monesti ensimmäisenä ja ensimmäiset viimeisenä. Pääasia että on pelastettujen joukossa.


      • ---
        -jarmo- kirjoitti:

        Oletko itse ylpeästi viimeinen?

        Älä huoli, viimeiset tulevat monesti ensimmäisenä ja ensimmäiset viimeisenä. Pääasia että on pelastettujen joukossa.

        Oletko ihan varma että tuo lääkityksistä ja narkkaroinnista puhumisesi täällä on kovinkin iso meriitti taivaspaikkoja päätettäessä?


      • -lapsi-

      • Syvä tyydytys
        ---- kirjoitti:

        Kylläpäs te olette nöyriä, hurskaita ja vaatimattomia. Olette ihan varmasti ensimmäisinä herranne pelastettavien joukossa hänen rakkaudella tuhotessaan meitä jotka kehtaavat olla kanssanne eri mieltä jostain.

        Ei hätää, ei jarmon herra halua ketään tuhota, hän haluaa vain laittaa jarmon ylituomariksi valitsemaan ne ketkä laitetaan iankaikkiseen kidutusrangaistukseen jota on niin ihana ja suloinen katsoa taivaasta.


      • -lapsi-
        --- kirjoitti:

        Oletko ihan varma että tuo lääkityksistä ja narkkaroinnista puhumisesi täällä on kovinkin iso meriitti taivaspaikkoja päätettäessä?

        ---. Mitä tarkoitat "tuhoavalla rakkaudella".
        http://bibelfokus.se/fi/node/269

        Etkö sinä koskaan siivoa?

        1.Moos:
        6:11 Mutta maa turmeltui Jumalan edessä, ja maa tuli täyteen väkivaltaa.
        6:12 Niin Jumala näki, että maa oli turmeltunut; sillä kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä.
        6:13 Silloin Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso, minä hävitän heidät ynnä maan.
        http://ennustuksia.com/2013/06/12/ihmisen-kirjan-muokkaaminen/
        http://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY
        Maa saastuu jälleen. Se tullaan puhdistamaan tulella.
        http://www.youtube.com/results?search_query=human animal hybrid

        2.piet:
        3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
        3:4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
        3:5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
        3:6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
        3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        http://evotuhat.wordpress.com/2013/03/19/marvel/

        Veden ihmeet
        http://creation.com/the-wonders-of-water

        Vesi Raamatussa
        http://wonderofcreation.org/2011/12/20/water-and-the-bible/


      • -lapsi-
        Syvä tyydytys kirjoitti:

        Ei hätää, ei jarmon herra halua ketään tuhota, hän haluaa vain laittaa jarmon ylituomariksi valitsemaan ne ketkä laitetaan iankaikkiseen kidutusrangaistukseen jota on niin ihana ja suloinen katsoa taivaasta.

        Syvä... Mikset usko Luojaan? Eihän olemattomuus voi mitään luoda.


      • -lapsi-

      • -jarmo-
        khaosmonaut kirjoitti:

        Jonninjoutava hapuilusi ei johda mihinkään.

        Kerron erään tarina Cosmisnauttikselle: Äitini osti Helsingistä kauniin sormuksen kultasepältä. Siinä oli Sinisafiirinen kivi ja pieniä Markasiittiitimantteja sen ympärillä. Kallishan se ei ollut mutta kun äitini vei sen turkulaiselle kultasepälle ja kertoi ostaneensa sen helsinkiläiseltä, sanoi turkulainen ettei hän huolisi tuota edes ilmaiseksi. Mutta totuus onkin tarua hauskempaa, nimittäin tilannehan muuttuisi päälaelleen, jos sormus olisi alun perinkin ollut turkulaisen.


      • Syvä tyydytys
        -lapsi- kirjoitti:

        Syvä... Mikset usko Luojaan? Eihän olemattomuus voi mitään luoda.

        Totta kai uskon luojaan. Vain luoja voisi luoda ensin sieluja joita hän sitten kiduttaa ikuisesti helvetissä sen jälkeen kun on järjestellyt tällaisen kilvoittelutilanteen että kuka ennustaa jonkin päivän lähimmäksi pääsee ylituomariksi valitsemaan sieluista ne kidutettavat. Näin omituista huvittelujärjestelmää ei kukaan ihminen takuulla pystyisi luomaan.


      • Deeptime

      • ---
        -lapsi- kirjoitti:

        ---. Mitä tarkoitat "tuhoavalla rakkaudella".
        http://bibelfokus.se/fi/node/269

        Etkö sinä koskaan siivoa?

        1.Moos:
        6:11 Mutta maa turmeltui Jumalan edessä, ja maa tuli täyteen väkivaltaa.
        6:12 Niin Jumala näki, että maa oli turmeltunut; sillä kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä.
        6:13 Silloin Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso, minä hävitän heidät ynnä maan.
        http://ennustuksia.com/2013/06/12/ihmisen-kirjan-muokkaaminen/
        http://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY
        Maa saastuu jälleen. Se tullaan puhdistamaan tulella.
        http://www.youtube.com/results?search_query=human animal hybrid

        2.piet:
        3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
        3:4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
        3:5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
        3:6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
        3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        http://evotuhat.wordpress.com/2013/03/19/marvel/

        Veden ihmeet
        http://creation.com/the-wonders-of-water

        Vesi Raamatussa
        http://wonderofcreation.org/2011/12/20/water-and-the-bible/

        Miten tuo sekoilu liittyi kommenttiin, johon sen vastaukseksi osoitit?


      • ---
        -lapsi- kirjoitti:

        Kiintoisaa, eliitin pimittämää asiaa Grand Canyonista.
        http://www.youtube.com/watch?v=0Qr6CG19tyY
        Egypt & The Grand Canyon
        http://www.coasttocoastam.com/show/2008/04/08

        Ollakseen "eliittiä", on tuo "eliitti" kummallisen huono pitämään pimittämiään asioita salassa. Kaikki salassa pitämänsä salaisuudet näyttävät löytyvän Youtubesta, tuosta modernin ajan pyhistä pyhimmästä ja kaiken yläpuolella olevasta ja suurimmasta tietolähteestä.


      • Me Again

    • -lapsi-

      Epäilijöille

      Jumala rakastaa jokaista luotuaan. Ihminen sai asua rauhassa Eedenissä. Siellä ei ollut vastakkainasettelua. Siellä ei tarvinnut kerjätä Isä-Jumalan huomiota. Kaikki oli itsestäänselvää.

      Pohdin

      Koska Jumala rakastaa ihmistä ehdottomasti ja mustasukkaisesti, haluaa Hän osoittaa rakkautensa ihmistä kohtaan. Siksi Hän langetti Lusiferin ja teki tästä kilpakosijan. Kysymys on siitä kumman valitsemme. Ei ole muita isäntiä tarjolla.

    • Netpunk

      -lapsi-
      Taas paljastus harhauttajaksi. Saa nähdä nöyrä mitä vasallisia -jarmo- sanoo?
      Jumala ei rakasta jokaista ihmiseksi luotuaa.
      Psalmi 5
      5 Jumala, sinä et siedä vääryyttä.
      Pahat eivät saa sinulta suojaa,
      6 rehentelijät eivät saa astua eteesi.
      Sinä vihaat väärintekijöitä,
      7 valheenpuhujat sinä tuhoat,
      murhamiehet ja petturit sinä kiroat.
      8 Mutta minä saan tulla sinun temppeliisi suuren hyvyytesi tähden. Minä saan kumartaa pyhäkköösi päin, osoittaa sinulle kunnioitusta.
      Ja lisää:
      Room):13 13 Onhan kirjoitettu: "Jaakobia minä rakastin, mutta Esauta vihasin."
      Ja Malaakiaan kirjasta1:3mutta Esauta vihasin. Minä tein Esaun vuoret autioiksi, hänen perintömaansa sakaalien asuinpaikaksi.
      ja samasta kirjasta 1:13cJa kun te sanotte: 'Voi, mikä vaiva tästä uhraamisesta onkaan!', te sytytätte minun vihani", sanoo Herra Sebaot. "Kun tuotte varastetun, ontuvan tai sairaan eläimen uhrilahjaksi, luuletteko silloin, että teidän uhrinne on minulle mieleen?" kysyy Herra.
      Tässä näin aluksi sinun jahvesi rakkautta. Olet taas polkenut kristillisen propagandakoneistosi käyntiin.
      Haluatko lisää sitaattejaa jumalan rakaudesta ihmistä kohtaan? Minulla riittää. Vai vieläkö haluat jatkaa eksyttämistä vääränä profeettana.
      -lapsi- (aka -lassi-) Joko olet lopettanut lastesi hakkaamisen ja kivittämisen erehtymättömän raamattusi mukaan. Jos olet, niin rikot jahve lakeja, jotak jeesus tuli täyttämään.
      Eräässä toisessa ketjussa sanoit ,
      ettet enää vastaa minulle. Sen sijaan vaihdoit nimimerkkiä. Saa nähdä onko sinulla edes miestä/naista pitämään tuotakaan lupaustasi. Ai niin uhkailit sinä minua kuolemallakin, Jos jahvesi esitti tuon uhkauksen ohitan sen olankohautuksella, mutta jos sinä allekijoitat sen (kuten teit viestissäsi) se kertoo aika paljon oletetusta lähimmäisenrakkaudestasi, koska sitä ei ole. Jo aiemmin olen huomauttanut ja opastanut ja ojentanut sinua ihmisvihamielisyydessäsi.

      • -lapsi-

        Netpunk. Tosi on. Synnin palkka on kuolema. Miksi elämme?


      • -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

        Netpunk. Tosi on. Synnin palkka on kuolema. Miksi elämme?

        Olen Kristuksen uskossa. Rukoilen rauhaa maan päälle "tapahtukoon sinun tahtosi niin maan päällä kuin taivaassa". Rauha on luvattu. Uskon sen alkavan kymmenen vuoden sisällä. Rauha alkaa kun lohikäärme sidotaan. Aamen.

        Ilmestyskirja:
        20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
        20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.


      • -jarmo-

        Vai että paljastit Jumalan huijariksi, niinkö se meni? Nyt on pakko mennä vessaan nauraan hetkeks, venaa....

        ...noniin, maha meni kipeeks mut sormet pelaa vielä.

        Tapasi lähestyä Raamatun tekstejä on perin tyypillinen selektiivinen lukutapa, jolla etsit epäkohtia, eikä muu edes sen sisällössä kiinnostakaan. Tämä lukutapa johtaa siihen, että teet väkisinkin koko ajan vääriä johtopäätöksiä, koska sinulla ei ole riittävää taustatietoa.

        Esimerkiksi kun olet kuullut sanottavan, ettei Jumala vihaa synnintekijää, vaan syntiä, niin se pitää paikkansa. MUTTA VAIN YHDELLÄ EHDOLLA. Synnin tekijän on myös itse vihattava tekemiään syntejä, jolloin sovinto Jumalan kanssa voi syntyä.
        Mutta älä vaivu synkkyyteen, et sinä ole ainoa erehtynyt. Kari Mäkinen ja muut luterilaisen kirkon adustajat ovat tänä päivänä kapsahtaneet samaan lankaan. He tekivät sakramentista Jeesuksen ja antavat anteeksi katumattomia syntejä.

        Näin helppoa ja niin voitonriemuinen kun olit. Anna anteeksi, jos pilasin sun juhlat, tarjoon bissen joku päivä lohdutukseks.


      • 1234567...
        -lapsi- kirjoitti:

        Olen Kristuksen uskossa. Rukoilen rauhaa maan päälle "tapahtukoon sinun tahtosi niin maan päällä kuin taivaassa". Rauha on luvattu. Uskon sen alkavan kymmenen vuoden sisällä. Rauha alkaa kun lohikäärme sidotaan. Aamen.

        Ilmestyskirja:
        20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
        20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

        1000-vuotinen rauha alkaa ainakin sitten kun jumalattomat ovat saaneet surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa ja paholainen sidotaan. Koittaa 1000-vuotinen rauha maan päälle.
        Pyhät ovat rauhassa 1000-vuotta taivaassa, ja 1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat herätetään tuomiolle ja tuhotaan, koittaa ikuinen rauha pyhille. Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa ikuinen rauha vallitsee.


      • ---
        1234567... kirjoitti:

        1000-vuotinen rauha alkaa ainakin sitten kun jumalattomat ovat saaneet surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa ja paholainen sidotaan. Koittaa 1000-vuotinen rauha maan päälle.
        Pyhät ovat rauhassa 1000-vuotta taivaassa, ja 1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat herätetään tuomiolle ja tuhotaan, koittaa ikuinen rauha pyhille. Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa ikuinen rauha vallitsee.

        On teillä vain rauhallinen, rakastava, lempeä ja ymmärtävä jumala. Ei ollenkaan sotaisia tai väkivaltainen.


    • Netpunk

      -lapsi- on myös avannut uuden ketjun On tärkeää siunata. Siinä hän esittää israelia myötäilevia "raamatullisia" näkemyksiään. Kävimme tästä jo kuukausi sitten yhden pitkän ketjun. Lapsi haluaa harhauttamalla unohtaa, että sitä keskustelua edes käytiin avaamalla uuden ketjun.
      Käykää kommentoimassa -lapsen- sisällyksetöntä fraseologiaa. Se on jo retorisesti niin kehnoa argumentointia (kuten tavallista), että en tiedä onko se enää pelkästään huvittavaa vai kertooko se jostain muusta.

    • Netpunk

      -lapsi- Sinä olet niin monta kertaa sanonut seurustelevasi henkimaailman olentojen kanssa. Sinä ja kaltaisesi olette pilkanneet pyhää henkeä. Ja tämä on synti, jota et saa anteekssi. Hyvää matkaa sinne tuliseen järveen!

    • Netpunk

      -lapsi-
      Koska Ilmestyskirja on sinulle niin ehdottoman luotettava tietolähde (kuten se on väärille profeetoille), niin aloitetaan hisotriallisista syistä vähän aiempaa.
      Tässä sinulle lista miksi perisynti väärä dogmi:
      1. It makes sin a misfortune and a calamity rather than a crime.

      2. It makes the sinner deserve pity and compassion rather than blame for his sins.

      3. It excuses the sinner.

      4. It makes God responsible for sin.

      5. It dishonors God. It makes him arbitrary, cruel, and unjust.

      6. It causes ministers to wink at and excuse sin.

      7. It begets complacency and a low standard of religion among Christians.

      8. It is a stumbling-block to the unsaved.

      9. It makes Jesus a sinner or it must deny his humanity.

      10. It contradicts the Bible.

      11. It "adds to" and "takes from" the Bible. God warns against this in Deut. 4:2 and Rev. 22:18, 19.

      12. It begets false doctrines and false interpretations of the Scriptures.

      13. It is ridiculous, absurd, and unreasonable. It contradicts the necessary and irresistible affirmations of every man's consciousness and reason, which is something that no true doctrine of the Word of God could do.

      Jos haluat yksityiskohtaisen selvityksen jokaisesta em kohdasta sekin onnistuu.

    • Netpunk

      -jarmo-
      Tämän rusinapulla-teorian raamatun lukemiseen olen oppinut teiltä uskovilta. Te irroitatte tekstin mistä tahansa kontekstista silloin kun se teille sopii.
      -jarmo- et pilannut päivääni vaan ilahdutit minua suuresti. Kommenttisi ovat täysin linjassa eilisiltaisten kommenttsiesi kanssa.
      En kyllä ole koskaan nähnyt mitä säkenöivää argmentoitia sinulta.
      Rusinapulla-lukutapa sopii vain ja ainostaan raamattuun ja muihin ja uskonnllisiin teksteihin. Tieteessä rusinapulllalla ei pääse edes alku pitemmälle.
      Ilopissasi oli siis ennenaikaista.

      • -jarmo-

        Varmaan osaat myös näyttää sen pullan, josta ne rusinat ovat peräsin, jotta saadaan alkuperäinen rusinapulla todisteeksi väittämään.


    • Netpunk

      -jarmo-
      Kertoisitko vähän lääkityksen tarpeestani, narkkaamaisestani Onko postimerkkeily ja radioamatööritoiminta kivaa? Niitäkö sinä harrastat?
      Onko jeesus kertonut jo sinulle mitä lääkkeitä minu tulisi käyttää. Joko jeesus kertoi sinulle mitä kamaa vetelen?
      Ai ei vai? No se sitten siitä Jeeuksesta.

      • -jarmo-

        Kummallinen kaksijakoinen tyyppi, kysyy ja vastailee itsekseen mutta silti osaa osoittaa kysymykset kolmannelle osapuolelle. Kyllähän tuohon on pakko jotain vetää, et siihen pystyy noinkin luontevasti.


      • ---
        -jarmo- kirjoitti:

        Kummallinen kaksijakoinen tyyppi, kysyy ja vastailee itsekseen mutta silti osaa osoittaa kysymykset kolmannelle osapuolelle. Kyllähän tuohon on pakko jotain vetää, et siihen pystyy noinkin luontevasti.

        Kristillinen vastaus. Olet eri mieltä = olet narkkari.


    • Katsokaapa muuten palstahihhulit semmoinen elokuva kuin This Is The End. Veikkaan, että palstan lukijakunnassa on enemmän vanhempaa väkeä joita kyseinen elokuva saattaa huumoristaan huolimatta järkyttää. Elokuvan juju on kuitenkin jatkuvasti jauhamassanne tempauksessa. Antoisaa elokuvailtaa ;)

    • Netpunk

      -lapsi- & -jarmo-
      Oletteko ottaneet huomioon sitä mahdollisuutta, että uskonasioissa olette väärässä.
      Vastaukseksi riittää pelkkä kyllä tai ei.

      • -jarmo-

        Oletko sinä Netpunk jo lopettanut hakkaamasta vaimoa?

        On kerta kaikkiaan typerää osoittaa tuollainen kysymys.
        Oletko sinä ottanut huomioon että mitäpä jos olemme 100%sti oikeassa ja sinä joudut häpeään viisautesi ja viisastelusi kanssa. Tosin istelläni on paha tapa alentua tasollenne... se johtuu piiitkästä portsarinurastani. Olen sanaillut ovella kaltaistenne näsäviisaiden viisastelijoiden kanssa peräti kymmneniä vuosia. Aihe vaan on ollut hieman toinen mutta kovasti sama kaiku tuon oikeassa olemisen suhteen.


      • -jarmo- kirjoitti:

        Oletko sinä Netpunk jo lopettanut hakkaamasta vaimoa?

        On kerta kaikkiaan typerää osoittaa tuollainen kysymys.
        Oletko sinä ottanut huomioon että mitäpä jos olemme 100%sti oikeassa ja sinä joudut häpeään viisautesi ja viisastelusi kanssa. Tosin istelläni on paha tapa alentua tasollenne... se johtuu piiitkästä portsarinurastani. Olen sanaillut ovella kaltaistenne näsäviisaiden viisastelijoiden kanssa peräti kymmneniä vuosia. Aihe vaan on ollut hieman toinen mutta kovasti sama kaiku tuon oikeassa olemisen suhteen.

        Okei, hyväksytään portsariurasi natsat hihoihisi (nyt alkoi pelottaa mikä lihaskimppu siellä toisella puolen ruutua viestittelee!). Mutta itse asiaan:

        "Oletko sinä Netpunk jo lopettanut hakkaamasta vaimoa?"

        Tuo ei ollut argumentatiivisesti mitenkään osuva vastine nimimerkin Netpunk kommentin sisältöön nähden, vaan yritit väistää kysymyksen käyttäen asiayhteyteen täysin sopimatonta työkalua - luultavasti defenssimekanismiesi aktivoituessa luettuasi pilkun oikeanpuoleisen osan.

        PS. Kiinnitä erityistä huomiota siihen vasemmanpuoleiseen osaan. Ja sori Netpunk, että sekaannun juttuihinne.


      • -jarmo-

        Okei, annan sittenkin vastauksen näin:

        Kyllä olemme! Katsokaas se kyllä olemme, on ajateltuna käänteisesti teidän kantiltanne. Eli ateistin on viisainta varmuuden vuoksi olla uskossa. No tämähän on hypoteettinen ajatelma mutta katsos:

        Uskoon tultua usko muuttuu todeksi ja vain se joka väittää olleensa uskossa ja luopuu siitä, ei koskaan ole sukossa ollutkaan. Sen sijaan ateistin näkökulmasta usko on teidän silmissänne edelleen uskoa ja luulette voivanne koko ajan todistaa että näin on ja käänteisesti uskova ei voi todistaa aukottomasti koskaan uskoaan totena, koska se on liian henkilökohtainen asia.
        Sitten taas Jumalan näkökulmasta ajatellen usko täytyy säilyä uskona, jos kerran pääpointti pelastukseen onkin juuri tuo usko.

        Näin päästään siihen hypoteesiin, että ateistin on parempi olla varmuuden vuoksi uskossa, jos Jumala sittenkin on. Sen sijaan ateisti kun on jo valmistautunut kuolemaan ikuisesti elämänsä päättyessä, joten huonomminhan sillä ei enää voi asiat olla.

        Uskovainen ateisti on "WIN WIN" !!


      • -jarmo-
        khaosmonaut kirjoitti:

        Okei, hyväksytään portsariurasi natsat hihoihisi (nyt alkoi pelottaa mikä lihaskimppu siellä toisella puolen ruutua viestittelee!). Mutta itse asiaan:

        "Oletko sinä Netpunk jo lopettanut hakkaamasta vaimoa?"

        Tuo ei ollut argumentatiivisesti mitenkään osuva vastine nimimerkin Netpunk kommentin sisältöön nähden, vaan yritit väistää kysymyksen käyttäen asiayhteyteen täysin sopimatonta työkalua - luultavasti defenssimekanismiesi aktivoituessa luettuasi pilkun oikeanpuoleisen osan.

        PS. Kiinnitä erityistä huomiota siihen vasemmanpuoleiseen osaan. Ja sori Netpunk, että sekaannun juttuihinne.

        Tietenkin oli osuva kysymykseen "oletko ottaneet huomioon... kyllä tai ei". Aivan suora johdattelu, vastasi siihen miten vaan, molemmissa uskova kyseenalaistaa uskonsa ja kielteisessä vastauksessa saa vielä idiootin viitan niskaansa.


      • ---
        -jarmo- kirjoitti:

        Okei, annan sittenkin vastauksen näin:

        Kyllä olemme! Katsokaas se kyllä olemme, on ajateltuna käänteisesti teidän kantiltanne. Eli ateistin on viisainta varmuuden vuoksi olla uskossa. No tämähän on hypoteettinen ajatelma mutta katsos:

        Uskoon tultua usko muuttuu todeksi ja vain se joka väittää olleensa uskossa ja luopuu siitä, ei koskaan ole sukossa ollutkaan. Sen sijaan ateistin näkökulmasta usko on teidän silmissänne edelleen uskoa ja luulette voivanne koko ajan todistaa että näin on ja käänteisesti uskova ei voi todistaa aukottomasti koskaan uskoaan totena, koska se on liian henkilökohtainen asia.
        Sitten taas Jumalan näkökulmasta ajatellen usko täytyy säilyä uskona, jos kerran pääpointti pelastukseen onkin juuri tuo usko.

        Näin päästään siihen hypoteesiin, että ateistin on parempi olla varmuuden vuoksi uskossa, jos Jumala sittenkin on. Sen sijaan ateisti kun on jo valmistautunut kuolemaan ikuisesti elämänsä päättyessä, joten huonomminhan sillä ei enää voi asiat olla.

        Uskovainen ateisti on "WIN WIN" !!

        Höpöjä. Ateisti ei voi olla uskossa, koska ollessaan uskossa ihminen ei enää ole ateisti. yksinkertaista. Ei voi olla kumpaakin yhtäa aikaa. Ja ateisti ei valmistaudu moisiin, koska ei ole mitään tolkkua valmistautua satujen ja tarinoiden väittämiin asioihin.


      • Netpunk
        -jarmo- kirjoitti:

        Okei, annan sittenkin vastauksen näin:

        Kyllä olemme! Katsokaas se kyllä olemme, on ajateltuna käänteisesti teidän kantiltanne. Eli ateistin on viisainta varmuuden vuoksi olla uskossa. No tämähän on hypoteettinen ajatelma mutta katsos:

        Uskoon tultua usko muuttuu todeksi ja vain se joka väittää olleensa uskossa ja luopuu siitä, ei koskaan ole sukossa ollutkaan. Sen sijaan ateistin näkökulmasta usko on teidän silmissänne edelleen uskoa ja luulette voivanne koko ajan todistaa että näin on ja käänteisesti uskova ei voi todistaa aukottomasti koskaan uskoaan totena, koska se on liian henkilökohtainen asia.
        Sitten taas Jumalan näkökulmasta ajatellen usko täytyy säilyä uskona, jos kerran pääpointti pelastukseen onkin juuri tuo usko.

        Näin päästään siihen hypoteesiin, että ateistin on parempi olla varmuuden vuoksi uskossa, jos Jumala sittenkin on. Sen sijaan ateisti kun on jo valmistautunut kuolemaan ikuisesti elämänsä päättyessä, joten huonomminhan sillä ei enää voi asiat olla.

        Uskovainen ateisti on "WIN WIN" !!

        -jarmo-
        Pascalin vedonlyönnin logiikka on kumottu jo niin moneen kertaan, että tässä ketjussa tila ei riitä sen esittämiseen. Käytä Google.
        Pascalin vedonlyönti on myös loogisesti osoitettu lost-lost vedonlyönniksi.
        Minä olen taas ammatti-uralla käyttänyt vuosikymmeniä tälaisten asioiden pohdiskeluun ja vielä ihan hyvällä menestyksellä. Portsarina en ole, mutta akateemisena tutkijana vuosikymmenet. Näistä asioista keskustelimme -lapsen- kanssa muutama kuukausi sitten. Katso vanhoista ketjuista.
        Argumenttiesi formulointi on puutteellista, mutta suon sen maalllikoille


      • -jarmo- kirjoitti:

        Tietenkin oli osuva kysymykseen "oletko ottaneet huomioon... kyllä tai ei". Aivan suora johdattelu, vastasi siihen miten vaan, molemmissa uskova kyseenalaistaa uskonsa ja kielteisessä vastauksessa saa vielä idiootin viitan niskaansa.

        Siis joko sitä on ottanut jonkin seikan huomioon tai ei - ei siinä kysymyksessä ollut mitään ansaa kuten tuo joko-lopetit-vaimosi-hakkaamisen-ansa. Ei ole johdattelua kysyä moista. Vastausta itse kysymykseen odotellessa...


      • -jarmo-
        khaosmonaut kirjoitti:

        Siis joko sitä on ottanut jonkin seikan huomioon tai ei - ei siinä kysymyksessä ollut mitään ansaa kuten tuo joko-lopetit-vaimosi-hakkaamisen-ansa. Ei ole johdattelua kysyä moista. Vastausta itse kysymykseen odotellessa...

        Heh! Alla on vastaus ollut jo tovin.
        Tuo on sinun subjektiivinen mielipiteesi ansa-asiasta. Äärettömän vanha juttu, jopa tuhansia vuosia vanha psykologinen ansa. Et anna mahdollisuutta olla varma asiasta, vaan annat kyllä ja ei vastausmahdollisuuden, jossa molemmissa on kompa kyseenalaistaa totuus.


      • -jarmo-
        --- kirjoitti:

        Höpöjä. Ateisti ei voi olla uskossa, koska ollessaan uskossa ihminen ei enää ole ateisti. yksinkertaista. Ei voi olla kumpaakin yhtäa aikaa. Ja ateisti ei valmistaudu moisiin, koska ei ole mitään tolkkua valmistautua satujen ja tarinoiden väittämiin asioihin.

        Ehkä huomasit sanan "hypoteettinen", eli eräänlainen teoreettinen kuva.


      • -jarmo-
        Netpunk kirjoitti:

        -jarmo-
        Pascalin vedonlyönnin logiikka on kumottu jo niin moneen kertaan, että tässä ketjussa tila ei riitä sen esittämiseen. Käytä Google.
        Pascalin vedonlyönti on myös loogisesti osoitettu lost-lost vedonlyönniksi.
        Minä olen taas ammatti-uralla käyttänyt vuosikymmeniä tälaisten asioiden pohdiskeluun ja vielä ihan hyvällä menestyksellä. Portsarina en ole, mutta akateemisena tutkijana vuosikymmenet. Näistä asioista keskustelimme -lapsen- kanssa muutama kuukausi sitten. Katso vanhoista ketjuista.
        Argumenttiesi formulointi on puutteellista, mutta suon sen maalllikoille

        Hei kyllä pokehommissa oppii vaikka mitä. Esim. ettei pikku tippejäkään kannata pistää hedelmäpeliin, eikä päästää upporikasta ja anteliasta dorkaa rahastakaan ineen baariin. Se on jo iso "win win".

        Joo, kyl mä voin sun argumenttis tunkea formulaan, jos niin haluat mutten mä sillä tee itseäni yhtään sen viisammaks, korkeintaan tyhmemmäks. Eikä sekään palvele ketään jos ihmettelen joka sanaa wikipediasta mitä se tarkoittaa, joten puhu Suomea. Mulla kun ei ole ku turvallisuusvalvojan paperit ja vartioimisliikkeen vastaavan hoitajan paperit, sekä muutama poliisihallituksen koulutuslupa. Sivistys on siis perin lakipainotteinen ja kirjoitustaito opittu kirjoittamalla.


      • -jarmo- kirjoitti:

        Heh! Alla on vastaus ollut jo tovin.
        Tuo on sinun subjektiivinen mielipiteesi ansa-asiasta. Äärettömän vanha juttu, jopa tuhansia vuosia vanha psykologinen ansa. Et anna mahdollisuutta olla varma asiasta, vaan annat kyllä ja ei vastausmahdollisuuden, jossa molemmissa on kompa kyseenalaistaa totuus.

        Julistatte minkä kerkeätte, mutta pakenette kuin pelkurit kun pitäisi varmuutensa ilmoittaa vastaamalla kyllä tai ei. Et sinä tuolla "psykologinen ansa"-kikkailulla tästä noin vain väistä. Vastausta peliin nyt!


      • -jarmo-
        khaosmonaut kirjoitti:

        Julistatte minkä kerkeätte, mutta pakenette kuin pelkurit kun pitäisi varmuutensa ilmoittaa vastaamalla kyllä tai ei. Et sinä tuolla "psykologinen ansa"-kikkailulla tästä noin vain väistä. Vastausta peliin nyt!

        Eks sä lue koskaan näitä ketjun kommentteja. Oot ku posetiivi, kun kammesta vääntää niin samat "pimpelipompelit" sieltä tulee joka kerta.


      • ---
        -jarmo- kirjoitti:

        Ehkä huomasit sanan "hypoteettinen", eli eräänlainen teoreettinen kuva.

        Hypoteesejakaan ei pitäisi tehdä jos ne ovat jo lähtökohtaisesti totaalisesti päin persettä.


    • Netpunk

      -jarmo-
      Et vastannut kysymykseeni: Oletko ottanut huomioon sitä mahdollisuutta, että olet uskonasioissa väärässä.
      Minun ei ole tarvinnut lopettaa vaimon hakkaamista, lasten pahoinpitelyä ja kivittämistä, koska en ole sellaista tehnyt, sillä minä en olekan minkään fiktiivisen hahmon näennäisesti inspiroiman satukirjan määräämän lain alainen.
      Sen sijaan sinä, kun niin tiukasti luet raamattua, raamattusi käskyjen mukaisesti pahoinpitelet lapsiasi ja alistat vaimoasi.
      Onko sinusta tehty lastensuojelu-ilmoitus? Onko lapsesi mahdollisesti huostaanotettu?
      Riittikö selityksesi: Noudatan vain jumalan lakia, jota mikään maallinen laki ylitä.
      Kyllä minä olen ottanut huomioon sen verran, että saatan olla täysin väärässä. Siitä ei koidu minulle mitään juurikaan mitään dramaattista. Sama koskee myös sinua. Jos olet väärässä siitäkään ei koidu mitään drmaattista. Eikö olekin lohduttavaa
      Portsari ei siis osannut vasta kyllä tai èi esittämääni kyysymykseen.
      Yritäpä -jarmo- uudelleen kysymys on tuossa yllä. Kyllä vai ei?

      • -jarmo-

        En!

        Voin silti vastata sinulle mielenkiintoisen vastauksen miksi en ole:

        Pelkäisitkö sitä jos sinut sekunniksi pistettäisiin ihan minne tahansa pään sisään ymmärtämään jotain. Suostuisitko siihen, jos pääsisit sitten heti turvallisesti omaan rauhalliseen tunnetilaasi?

        VÄITÄN, että jos saisit sekunnin olla uskossa, et koskaan enää muuta haluaisi.

        Usko on niin suuri etuoikeutus, että moni joka on tullut uskoon, päivittelee itsekseen yhtä kysymystä. Miksi juuri minä sain sen armon?
        Viimeksi kaksi päivää sitten tuo -lapsi- lähetti mailin minulle, jossa hän sitä asiaa kovasti ihmetteli.


      • uskonpa

        asioita nimen omaan auttaa typerät väittelyt, joissa tärkeintä on oma minuus.

        Sivussa tokii edustetaan jumaluuttakin, kunhan se ei häiritse minun minuuttani vaan tukee sitä.
        Hyvä me.


      • jos olisin
        uskonpa kirjoitti:

        asioita nimen omaan auttaa typerät väittelyt, joissa tärkeintä on oma minuus.

        Sivussa tokii edustetaan jumaluuttakin, kunhan se ei häiritse minun minuuttani vaan tukee sitä.
        Hyvä me.

        Stainbek ja joutuisin vastaamaan kysymykseen missä Jumala on?

        Todennäköisin vastaus olisi huoratalossa

        Niin moni täälläkin väittää, saaneensa...


      • -lapsi-
        uskonpa kirjoitti:

        asioita nimen omaan auttaa typerät väittelyt, joissa tärkeintä on oma minuus.

        Sivussa tokii edustetaan jumaluuttakin, kunhan se ei häiritse minun minuuttani vaan tukee sitä.
        Hyvä me.

        Uskonpa. Tärkeintä on evankeliointi. Motiivi on vähempiarvoinen seikka:D

        Fil:
        1:15 Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
        1:16 nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
        1:17 nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
        1:18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.
        1:19 Sillä minä tiedän, että tämä on päättyvä minulle pelastukseksi teidän rukoustenne kautta ja Jeesuksen Kristuksen Hengen avulla,
        1:20 minun hartaan odotukseni ja toivoni mukaan, etten ole missään häpeään joutuva, vaan että Kristus nytkin, niinkuin aina, on tuleva ylistetyksi minun ruumiissani kaikella rohkeudella, joko elämän tai kuoleman kautta.
        1:21 Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Fil.1.html

        Ps. Muistetaan siunata Israel-veljeämme.
        http://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg


    • Netpunk

      -lapsi-
      Taas lapsi siunaa Israelin käyttämää väkivaltaa.
      -jarmo- & -lapsi-
      Onko teistä eettisesti oikein, että keski-ajalla noitia ja harha-oppisia poltettaessa yleisössä oli paljon lapsia? Onko tämä eettisesti oikea tapa evankelioida lapsille? Tulivatko aikaisut uskoon nähtyään palavan noidan?

      • -jarmo-

        Netpunk näyttää olevan kovin viisas omasta mielestään ja me uskovat olemme ensinnäkin harhaoppisia (mitähän sekin tarkoittaa) ja äärettömän tyhmiä tietysto ja sitten väkivaltaisia. No niin ja sitten kysytään häneltä, mikä on sitä oikeaa oikeaoppisuutta ja viisautta jolla maailma korjataan rauhaan ja vaurauteen?

        Minulla on tapan ammatissani sanoa kansalaiskriitikoille, että jos teillä joka alan erikoisasiantutijoilla on aina pokkaa kertoa ja näyttää missä on tehty väärin, niin koskaan kuitenkaan kukaan ei kerro miten se tehdään oikein, pääsemällä kuitenkin vaadittuun lopputulokseen kohtuullisessa aikataulussa, ottaen huomioon kaikki muutkin ympäristötekijät. Monilla on jonkinnäköinen "pilvilinna mielikuva" siitä miten asiat tehdään oikein muttei sitten ole mitään käsitystä miten se käytännössä toteutetaan.

        Vain historia voi näyttää joitain malleja, jotka ovat joko jotenkuten toimineet tai peräti epäonnistuneet karmealla tavalla.


      • 1234567..

        Netpunk. . Pimeä keskiaika oli julmaa aikaa murhineen ja kidutuksineen, tappoineen. Marttyyrejä tuli miljoonittain korkeakirkollisten toimeksiannosta. Historia kertoo kaiken


      • -jarmo-
        1234567.. kirjoitti:

        Netpunk. . Pimeä keskiaika oli julmaa aikaa murhineen ja kidutuksineen, tappoineen. Marttyyrejä tuli miljoonittain korkeakirkollisten toimeksiannosta. Historia kertoo kaiken

        Katsoin Wikistä ja vuonna 1792 ilmestyneessä teoksessa laskettiin noitavainojen uhrien määräksi 9 442 994 ihmistä. Kun ajatellaan muita uskonsotien uhreja, kuten uskonpuhdistus ja juutalaisvainot, niin luku on tosiaan miljoonia.


    • Netpunk

      -jarmo-
      Oikeaoppisuutta ei ole mitä tulee mihinkään uskonnolliseen järjestelmään. Ne ovat kaikki harhaoppisia.
      Minäpä kerron sinulle mikä olisi parannusehdotukseni kun sellaista peräät: Maailma olisi paljon parempi paikka, jos ihmiset lakkaisivat seurustelmasta mielikuvitusystävien (esim. jumala, jeesus, pyhä henki, allah, vishnu jne.)kanssa Vain ainostaan sekulaari ihmisyys antaa toivoa ihmiskunnan paremmasta tulevaisuudesta. Näin varsinkin jos vaihtoehtona on teististen tollojen( kuten sinä) teokraattinen yhteiskuntajärjestelmä. "Sinun pilvilinnasi" jumalan rauhasta on niin epärealistinen, että lopulta sinä itse olisit se, joka ensimmäisenä päätyy mestauslavalla. Jos nyt kuitenkin teistiset tollot saisivat vallan -jarmo- olisi jo ammattipätevyydeltään sopiva teistisiten tollojen yhteiskunnan pyöveli.
      Et siltikään vastannut, oliko noitavainojen esittäminen keski-ajalla lapsille evankelioimistarkoituksissa eettisesti oikein?
      Oletko kieltänyt itseltäsi, lapsiltasi ja vaimoltasi muut mielikuvitusystävät kuin mileikuvitusystävät kuin jeesus, jahve ja pyhä henki?

      • -jarmo-

        Kovin kovin meni fokuksesi kärki tiivistyneenä jopa sanoisinko raivoavalla tavalla kieltämään Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki. Sekö on sinun lopun tärkeimpänä ratkaisu kaikkiin ongelmiin? Ongelmat siis poistuvat kun emme usko mihinkään muuhun kuin siihen että kuolema korjaa joku päivä meidät.

        Voin kuule kertoa sinulle että sitähän kommunismi mm. oli koko historiansa ajan ja Kiinassa ja Kuubassa edelleen kovasti vallalla. Meillä on siis täysin Marxilainen monikymmenvuotinen historia. Sitä kesti hieman yli yhden elin iän ja sitten se loppui toivottomana yhteiskuntana.
        Stalinhan oli kelpo kommunisti, eikä uskonut kuin itseensä ja tapatti enemmän kuin Kristityt, Muslimit ja musta surma koko monisatavuotisen historian aikana, etkä sinä sellaista tahdo muistaa. Hänhän oli Jumalan kieltäjä ateisti.

        Tuo kommenttisi lkoppuosa oli sen verran ala-arvoista etten viitsi kommentoida.


      • Netpunk
        -jarmo- kirjoitti:

        Kovin kovin meni fokuksesi kärki tiivistyneenä jopa sanoisinko raivoavalla tavalla kieltämään Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki. Sekö on sinun lopun tärkeimpänä ratkaisu kaikkiin ongelmiin? Ongelmat siis poistuvat kun emme usko mihinkään muuhun kuin siihen että kuolema korjaa joku päivä meidät.

        Voin kuule kertoa sinulle että sitähän kommunismi mm. oli koko historiansa ajan ja Kiinassa ja Kuubassa edelleen kovasti vallalla. Meillä on siis täysin Marxilainen monikymmenvuotinen historia. Sitä kesti hieman yli yhden elin iän ja sitten se loppui toivottomana yhteiskuntana.
        Stalinhan oli kelpo kommunisti, eikä uskonut kuin itseensä ja tapatti enemmän kuin Kristityt, Muslimit ja musta surma koko monisatavuotisen historian aikana, etkä sinä sellaista tahdo muistaa. Hänhän oli Jumalan kieltäjä ateisti.

        Tuo kommenttisi lkoppuosa oli sen verran ala-arvoista etten viitsi kommentoida.

        -jarmo-
        Ongelmat todellakin poistuvat, kun ihmiset sivistyisivät sen verran, että voitaisiin luopua mielikuvitusolentojen plavonnasta. Koska kuolema korjaa meidät jokaisen vääjäämättömästi, niin ihmisten keskinäinen solidaarisuus tämän ainoan elämän aikana parantaa ihmsikunnan kokonaishyvinvointia huomattavasti. Jumalat eivät ole suuria vaan ovat aiheuttaneet koko dokumentoidun ihmsikunnan historian ajan pelkkää tuhoa ja hävitystä. Kristittyjen saldo on tällä hetkellä noin 250miljoonaa. Siinä on muilla mielikuvitusolennoilla vielä kirimistä, vaikka tulevat hyvää vauhtia perässä.


    • Kumpi?

      Netpunk.
      Oletko lintu vai kala?

    • Netpunk

      Kumpi?
      Voisitko täsmentää kysymystäsi? Siinä on ratkaiseva looginen heiikous. Nyt esittämääsi kysymykseen oikea vastaus on tyhjä joukko.

    • Netpunk

      Kumpi? (aka -jarmo-?)
      Jos jumalasi on kaikkialla, niin silloin hän oli aamuisessa kakkapökäleessäni. Kiistätkö tämän?

      • -jarmo-

        Silloin kun ihminen alentuu pilkkaan, niin hän tosiaan alentaa itse itsensä.


      • Netpunk
        -jarmo- kirjoitti:

        Silloin kun ihminen alentuu pilkkaan, niin hän tosiaan alentaa itse itsensä.

        Mitä sinä ruikutat? Luulisi sinun olevan kovanahkaisempi kaveri. Kysymsyhän sekin oli ja relevantti sellainen koskien teitä uskovia.


      • ---
        -jarmo- kirjoitti:

        Silloin kun ihminen alentuu pilkkaan, niin hän tosiaan alentaa itse itsensä.

        Nyt taisi jarmolta päässä hiukan pata & kattila-tyyppinen töräys.


      • -jarmo-
        Netpunk kirjoitti:

        Mitä sinä ruikutat? Luulisi sinun olevan kovanahkaisempi kaveri. Kysymsyhän sekin oli ja relevantti sellainen koskien teitä uskovia.

        Hei juttuhan on niin että kun äly loppuu, alkaa noi tollaset..


      • ---
        -jarmo- kirjoitti:

        Hei juttuhan on niin että kun äly loppuu, alkaa noi tollaset..

        Sinähän sen aloitit heti ensimmäisessä viestissäsi tähän ketjuun. Lue itse.


    • Netpunk

      Vähän pohjaa edelliseen. Näin raamattu
      Hesekiel 4:12 1 Syö leipäsi ohuina kakkuina, jotka paistat heidän nähtensä ihmislannalla

    • Netpunk

      Tässä -jarmolle- vähän teologista pohdintaa: Mitä tapahtui Jeesuksen esinahkalle taivaaseen astumisen yhteydessä?
      Tätä ovat ihan oikeat teologit pohtineet keski-ajalle. Sitten näitä esinahkoja ilmestyi useampiakin. Yksi lahjoitettiin paavillekin.
      Teologiset kysymykset voivat toisinan olla aivan hulvattoman hauskoja. Valitettavasti harva fundis tajuaa tätä.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Holy_Prepuce

      • -jarmo-

        Myönnettäköön kyllä... :D
        Monia muitakin käytännön hauskoja ajatelmia on Jeesuksen ympäriltä mutta mielestäni ne vain värittävät jokaiselle jotain ja täydentävät jumalolennon inhimillisyyttä, kuten vaikka luonnolliset vessapuuhat ym.


    • -lapsi-

      Yleisesti ateisteista. He ovat ateisteja, koska Jumala ei anna heille ymmärrystä. Esimerkistä käyköön pitkälle kehittynyt filosofi. Hän sanoo: "Näyttää siltä, että kaiken takana on älykäs suunnittelija, mutten silti voi uskoa Jumalaan."

      "Poikkeus vahvistaa säännön"

      Antony Flew kääntyi.
      https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=antony flew

      Ps. Ateistit eivät osaa/halua vastata esim. seuraaviin kysymyksiin:
      - Miksi ihminen tuntee, ajattelee ja luo?
      - Miten solu syntyi?
      - Miten suvullisuus syntyi?
      - Miten kuu syntyi?
      - Minkä ikäisen ihmisen saa tappaa/murhata?
      - Milloin ihmisalkiosta tulee ihminen/persoona?
      - Mikä on elämän tarkoitus?

      Jumalan lapset tietävät, että luominen ja lankeemus ovat tosia, koska Jumala antaa heille ymmärrystä.

      - Paavali kirjoitti Kolossan seurakunnalle: "Jumala on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksi saaminen. Hän on näkymättömän Jumalan kuva, koko luomakunnan esikoinen. Sillä hänessä luotiin kaikki, mitä on taivaassa ja maan päällä, näkyvät ja näkymättömät." (Kol. 1: 13-16)
      http://personal.inet.fi/koti/joel.kontinen/luominen.html

      - Toinen maailmanselitysmalli on ateistinen ja toinen teistinen. Ateistinen mallin mukaan alussa ei ollut mitään. Tämä olematon synnytti kaiken olevaisen sattumalta. Miljardien vuosien kuluttua näemme maailman, joka silti vaikuttaa epäilyttävästi siltä kuin se olisi suunniteltu.
      http://personal.inet.fi/koti/joel.kontinen/kaksi.html

    • Netpunk

      -lapsi-
      Tuohon luomiskysymykseen olen vastannut jo niin moneen kertaan, että voit katsoa vanhoista ketjuista. Toki voidaan aloittaa taas alusta. Muihinkin kysymyksiin löytyy vastaus esimerkiksi tästä ketjusta.
      Jos vastaukset eroavat sinun näkemyksistä, nihiloit kaiken muut kommentit sanalla jumala, joko ei kerro objektiivisesta todellisuudesta mitään.
      Jotta väitelauseesi oli edes lähellä totuutta, väitelauseen tulisi olla loogisesti analysoitavissa. Reaalimaailmaa totuus on totta uskoitpa sinä tai et.
      Kuppikuntaisuutesi on niin läpinäkyvää, että olet itse paras ateismin puolestapuhja.
      Tiesitkö, että jo heti oletetun jeesuksen elämän jälkeen Jerusalemissa oli hellenistinen Kristus-yhteisö ja messiaaninen Jeesus-liike. Molemmat olivat juuatlaisten kuppikuntia.
      Nähin molempiin kuului oletettuja jeesuksen tekojen silminnäkijöitä. Jos varhaisimmat kristityt olivat jo eri mieltä niistä seikoista, jotka koskivat "totuutta" jeesusken elämästä, niin sinä olet vielä enemmän eksyksissä.
      -lapsi- kaikkiin kysymyksiisi löytyy sekulaarit todisteet, jos vain näet sen verran vaivaa, että luet. Todisteet ovat ylivoimaiset, sillä mikään ei viittaa jahveen.

      • ---

        Tästä ketjustahan ei voi löytyä ateistin mielipidettä tietenkään. Mikäli mielipiteesi eroaa opillisesti Raamatunsanasta sinun ntulee katsoa, että onko kysymys lainkaan raamatusta ja sen kristillisistä arvoista.


    • -lapsi-
      • ---

        Kiitos- lapsi taas hyvistä linkeistä.


    • Netpunk

      -lapsen- kannattaa tehdä mahdollisimman paljon syntiä, jotta jeesuksen uhri ei mene hukkaan.

    • ---

      Netpunk,
      suotta väittelet koska ole aiheesta ja asiasta pihalla kuin lumiukko.
      Sinulla on mielipiteillesi oma osio nimeltä ateismi ja vapaa- ajattelu. Täällä pitää olla tietoa raamatusta voidakseen keskustella.
      Muutoin toimii trollina.

      • Netpunk

        Sinulle pitäisi olla oma osio nimeltä teistiset tollot!
        Väitelauseeni on loogisesti tosi premissejään myöten.
        Esimerkiksi -lapsen- esittämänä lause: "Jeesus on tärkein ystävämme" sulkee suurimman osan maailman väestöstä pois, eikä täten ole muuta kuin -lapsen- mielipide. Yleensäkin mielipiteet tulisi olla perusteltavissa reaalimaailman faktoilla, mutta teidän uskonne saa teidät niin vihamielisiksi, että otatte minkä tahansa raamatullisen väitelauseen totena.
        Parhaimmat raamatuntuntijat mm. eksegetiikan ja dogmatiikan alueilta löytyvät muiden kuin fundamentalistien joukosta. Heissä on jopa ateisteja (Bart Ehrman, Richard Carrier) Matt Dillahunty opsikeli papiksi, mutta pitää oma ateistista netti-tv ja radio-showta amerikassa, Seth Andrewsin vanhemmat olivat molemmmat teologian professoreja, Seth itse oli kristillisen radioaseman host, kunnes tuli järkiinsä.
        Teidän opettajanne ovat varsin oppimattomia selittäjiä, joilla (kuten myös sinulla) on olematon tieto raamatun kirjojen kulttuurihistoriallisesta syntyprosessista, kirjojen väärennnykstä ja vastaväärennyksistä Heti ensimmäisen vuosisadan lopulla nämä niin pyhänä pitämänne kirjat oli läpeensä korruptoituneita. Jo Jerusalemin Kristus-yhteisö ja Jeesus-liike olivat oppiriidoissa ja oletettujeesuksen kuolama oli juuri tapahtunut..
        Raamattupiirienne sanan tulkinta on eksyttänyt tiedät kovin kauas niistä mahdollisimman vanhoista tekstistä, jotk nykytieteen menetelmin on pystytty rekonstruoimaan.


    • -lapsi-

      Käsittääkseni Jumala päättää ja säätää. Hän sääti, että maailma saastui. Hän myös puhdisti saastuneen maailman. Hän oli kauaskatseinen. Nimittäin vedenpaisumus tuotti polttoaineen ja ravinteet meidänkin tarpeitamme varten. Luonnollisesti taustalla oli Jumalan päätös. Hän varmisti, että voimme lisääntyä nykyisiin mittoihin ja että olisi mahdollista rakentaa nykyiset teknologiat, joita tullaan lopulta käyttämään satanan ja pedon valtakunnan toimesta jumalatonta ihmiskuntaa vastaan.
      http://www.youtube.com/watch?v=BcvnKXxodos
      Kuten nähdään, maailma saastuu jälleen. Raamatun mukaan nykyinen maailma tullaan puhdistamaan tulella.
      http://ennustuksia.com/2013/06/12/ihmisen-kirjan-muokkaaminen/
      https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=human animal hybrid

    • Netpunk

      -lapsi- olet palstan paavo väyrynen. Hoet mantraasi vaikka se maailma loppui jo ajat.
      Analogia menee näin: 1980-luvun lopulla väyrynen esitti, että Neuvostoliitto on ikuinen. Pari vuotta myöhemmin koko valtiota ei enää ollut.
      Täällä sinä huudat jumalan valtakuntaa (kuten jo monet ennen sinua), mutta sitä valtakuntaa ei ole ollut, ei ole, eikä tule.
      Lisäksi paavo väyrynen ilmoitti eräässä presidentinvaalikampajanssa olevansa jumalan valittu johtamaan suomen kansaa ja kekkosen perillinen.
      Eipä ole sekään profetia toteutunut, vaikka patella oli sama jahve. Kekkonenkin meni siinä kesken kaaiken kuolemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe