On yleistä toitottaa, että itseään pitäisi rakastaa ennen kuin voi rakastaa ketään toista. En ymmärrä. Kokevatko ihmiset siis itseään kohtaan sellaista rakkautta, mitä he tuntevat lapsiaan, vanhempiaan tai kumppaniaan kohtaan? Onko joku joskus rakastunut itseensä? Onko joku tuntenut rakkautta itseään kohtaan, mutta sitten kyllästynyt itseensä ja lakannut lopulta rakastamasta? Rakastanut itseään palavasti, mutta ollut lopulta pettymys itselleen, ja rakkaus on kuollut?
Miksi tästä itsensä rakastamisesta kohkataan, kun se tuskin on edes mahdollista?
Mitä on itsensä rakastaminen?
16
239
Vastaukset
- 11+12
ehkä sillä vaan lähinnä tarkoitetaan ettei voi olla täysin masentunut itsensäviiltelijä?
- 2+5
Taidat kyllä olla sen verran vähän älyinen ettei jaksa edes vaivautua selittää mitä on itsensä rakastamista EI itseensä rakastumista, vaikka narsistit sitäkin tekevät. Googla vaikka mitä sillä tarkoitetaan ei tarvi sitten typeriä kysellä.
- fake love
Älä nillitä, vaan kerro mielipiteesi, jos sinulla on sellainen. Ohitat pointin ja iniset sivuseikoista.
- Aloita
tuosta
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288599805897.html
ja etsi itse lisää - lottamari<3
Itsensä rakastaminen on kunnioitusta itseään kohtaan, itsensä hyväksymistä ja suvaitsevaisuutta. Jo vähä-älyinenkin sen tietää ilman kyselemättä.
- ms Ellie
Näköjään.
Juuri kuten lottamari kirjoitti; itsen kunnioitusta, hyväksymistä, suvaitsemista, arvostamista. Esimerkiksi sitä, ettei koskaan nimitä itseään alemman tason ihmiseksi.
- Tosgana
Eli juuri näin :)
- 14+14
Itsepetosta siis.
14+14 kirjoitti:
Itsepetosta siis.
Ei välttämättä. Itsepetos on sitä, että uskottelee olevansa "parempi" kuin on. Itsensä rakastaminen on sitä, ettei edes piittaa siitä, kuinka "hyvä" on.
- Tosgana
Aloittajalle:
Sillä tarkoitetaan vaan sitä että aista tulee lähestyä tällainen ajatus mielessä "annanpa tuolle naiselle mahdollisuuden tutustua näin upeaan mieheen joka olen!"
Eikä tällainen "voi kumpa tuo nainen tykkäisi minusta kun kukaan ei tykkää ja minä nyt vaan olen tällainen luuseri."
Pelimiestermein "inner game". - normaaliko?
Jos sinä itse et pidä itseäsi kivana tyyppinä ja muutenkin vallan mainiona miehenä, niin miten ihmeessä muidenkaan pitäisi tuntea niin?
Jos ei pidä itsestään, niin yleensä myös kohtelee itseään huonosti. Itsetuntoa pitäisi kasvattaa hankkimalla onnistumisen kokemuksia ja etsimällä itsestä niitä hyviä asioita. Kun rakastaa itseään ja itsetunto on kohonnut, niin se heijastuu asenteista. Silloin on valmiimpi parisuhteeseen. Silloin olet myös ihmisenä valmiimpi tasa-arvoiseen parisuhteeseen, jossa kummallakin on hyvä olla. Jos rakastaa itseään, itsearvostus ei juurikaan riipu siitä, mitä muut ajattelevat, eikä omista onnistumisista tai epäonnistumisista.
- turhaa lätinää
Ei itseään voi rakastaa jos ei kukaan muu rakasta.
- 4+5
Väärin. Jos et rakasta itseäsi, ei kukaan muukaan voi rakastaa sinua. Tuntuu, että ätmeillä on jokin harhakuvitelma, että jos olisi nainen niin kaikki muut asiat elämässä paranisi samalla.
- selflove
Itsensä rakastaminen on itsensä tuntemista, itsensä hyväksymistä, armollisuutta itseään kohtaan, halua kohdella itseäään hyvin (syödä hyvin, pitää huolta itsestään, terveydestään, elämästään), ja sellaista rauhallista tunnetta että minä olen ok, oman arvon tunnetta siitä huolimatta miillaisessa tilanteessa on.
Jos ihminen ei kykene tuntemana itseään kohtaan armollista hyväksymistä, hän ei pysty kokemaan sitä toistakaan ihmistä kohtaan. Jos ihminen rakasta itseään vain silloin kun joka "antaa" rakkautta, hän on riippuvainen tuosta lähteestä, se ei ole hyvän parisuhteen, tai elämän perusta.
Toki on helpompi kokea itsensä rakastetuksi kun joku antaa huomiota tai rakkautta, mutta jos ei itse usko omaan rakastettavuuteen, sekään ei pääse läpäisemään ihmmistä, eiikä hän osaa edes ottaa sitä vastaan.
Itserakkaus on: olen hyvä, arvostan itseäni, hyväksyn itseni, pyrin kasvamaan ja kehittymään parhaimmaksi "itsekseni" mikä voin olla, välitän itsestäni, mielestäni, terveydestäni, ja elämästäni.
Aito itsensä rakastamienn AUTOMAATTISESTI tarkoitaa myös toisten ihmisten rakastamista ja kunnioittamista. Mitä enemmän rakastat itseäsi, sitä helpompi sinun on rakastaa muita, ja siten elämääsi tulee yhä enemmän rakastettavia ihmisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252406- 1132021
- 1131647
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421503Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91447Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120986Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87945Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929