Minusta on purkkihernekeitto..sitä ei voita Sikke Sumarinkaan Italian pastabologneesit eikä figarellit. Ja, joukkoon voi kuullottaa sipulia ja grillimakkaraa ja päälle sinappia ja niin sinkun gurmeepata on valmis..Siinä Sikke Sumarinkin leuat loksahtaisivat, kun tajuaisi kuinka yksinkertaista ruoan laitto on....varsinkin meille yksin kokkaaville paljas takapuoli esiliina edessä soppakauhasinkuille.
Mikä on paras sinkkuruoka
19
380
Vastaukset
- 17+2
Tjaa, minusta paras ruoka on se mikä menee mieluisasti alas metodilla avaa suu, ota, pureskele, nielaise. Kuten vaikkapa pannukakku hillolla. Joillakin tuntuu olevan suuria ongelmia.
Jos taas makuasioista keskustellaan, niin onhan niitäkin jotka syövät grillimakkaraa, eihän niitä myynnissä muuten olisi. Hyvää ruokahalua vaan.... - lottamari<3
Lahtelaiset kieltävät pannukakun hillon ja kermavaahdon kanssa syönnin suomalalsilta,se on liian herkullista, eikä sellaista sovi suomalaisen suuhunsa panna, koska siinä ei pysty samaan aikaan miettimään mitään ikäviä asioita,kun pannukakku vie kielen ja mielen mennessään..Lahtelaiset suosittelevat omenaa ja ruisleipää pikkulapsille ja sinkuille.
- 17+2
Juuri tuohon viittasin - surullista, miten suomalaisilla on surullista, viekää pannarikin lasten suusta....
- Synteesiä asiaan
Mitataan 1 dl jasmiiniriisiä ja keitetään se. Keittoaika paketista.
Kypsä riisi kattilasta lautaselle ja päälle kumotaan purkki maustettua tonnikalaa, esim. S -marketin chili tai mexicana tonnikalaa. Siellä on paljon muitakin makuja.
Viola! ateria valmis. Salaatin korvikkeena voi siihen päälle syödä vaikka omenan. Noi knorrin spagetteria pasta-ainespussit on kätsyjä. Kattilaan vesi ja pasta-aineet perään, sit keitetään. Niitä on erimakuisiakin (chevre-rucola, juusto, carbonara...)
Sit joukkoon lisään usein paistettua jauhelijaa, pekonia tai tonnikalaa. Avot!Porkkana, inkivääri ja kana, kaikki suikaloidaan pannulle ja paistetaan. Kyllä loksahtais Sikken leuaa niin, että Kainuussa asti linnut lehahtais kauhusta lentoon. Olen mies ja etelä-suomesta. Hernekeittoa ei syödä kuin sodassa tai korkeintaan laskiasimäessä ja punssin kera.
- multitool
Tuntemattoman hyvänkeksijän lahja ihmiskunnalle: mikrokeitto.
Helposti sulava, nopea "valmistaa", vaivaton syötävä. Kerrassaan kokonaisvaltainen juttu. Pärjään loppuikäni pelkillä mikrokeitoilla. Edellyttää toki mikron läsnäoloa, silloin kun on nälkä. Muuten järsitään ruisleipää ilman levitettä. - kiltti atm
Paras on kirjolohikiusaus.
- SekaSikiö
Ne ruoat, jotka ovat erikoisempia ja sellaisia joiden tekemiseen saa nähdä hiukan enemmän vaivaa kuin pussiruokien keittämiseen.
Nautin toisinaan ruoan teosta ja minusta on mukavaa kokeilla uusia ruokia, joita itsekseen maistelee. Ei ainakaan ole pelkoa, että jos se ei onnistukaan niin kuin pitää, ei tarvitse sitä toiselle tarjota väkisin syötäväksi.
Eilen tein avokadopastaa. Kaverin kanssa kylläkin, mutta oli vähän erikoisempi, hyvänmakuinen ruoka ja jonka tekeminen on myös hauskaa.Tykkään kans tehdä ruokaa ja teen tosi hyvää ruokaa, kun on joku jolle tehdä. Kavereiden kanssa valmistetaan monta ruokalajia ja niihin omat viinitkin vielä.
Eipä sitä yksin tule niin hienoja pöperöitä tehtyä.
Mun unelma olisi iso keittiö, jossa sais kunnolla kokkailla ja kokeilla. Kutsuisin kavereita syömään joka viikko! Ehkä jonain päivänä...- SekaSikiö
pimppaloora kirjoitti:
Tykkään kans tehdä ruokaa ja teen tosi hyvää ruokaa, kun on joku jolle tehdä. Kavereiden kanssa valmistetaan monta ruokalajia ja niihin omat viinitkin vielä.
Mun unelma olisi iso keittiö, jossa sais kunnolla kokkailla ja kokeilla. Kutsuisin kavereita syömään joka viikko! Ehkä jonain päivänä...Itellä tämä ruoanlaittoinnostus on tullut aika vasta. En ennen välittänyt tehdä mitään monimutkaisia ja epäilin omia taitojani. Mutta sitä kyllästyi syömään vuodesta toiseen joko valmisruokia tai itse tekemiä yksinkertaisia ruokia. Ja koska meillä on nykyään tämä ihmeellinen netti, josta löytää lähes kaiken, niin eipä tuo hirveän vaikeata olekaan etsiä uusia ruokia ja kokeilla niitä.
pimppaloora kirjoitti:
Tykkään kans tehdä ruokaa ja teen tosi hyvää ruokaa, kun on joku jolle tehdä. Kavereiden kanssa valmistetaan monta ruokalajia ja niihin omat viinitkin vielä.
Mun unelma olisi iso keittiö, jossa sais kunnolla kokkailla ja kokeilla. Kutsuisin kavereita syömään joka viikko! Ehkä jonain päivänä...Minäkin ilmoittaudun kokkaajien joukkoon. Haluan syödä mahdollisimman puhdasta, lisäaineetonta, vähäsuolaista ruokaa, jossa ei taatusti ole piilosokeria, ja sitä saa vain tekemällä itse. Ruokien ei välttämättä tarvitse olla hienoja, esimerkiksi kasvishernekeitto on tosi simppeli tehdä ja kattilallisesta riittää lähes kymmeneen annokseen.
Toisaalta tykkään kyllä syödä myös ulkona.- kiltti atm
pimppaloora kirjoitti:
Mun unelma olisi iso keittiö, jossa sais kunnolla kokkailla ja kokeilla. Kutsuisin kavereita syömään joka viikko! Ehkä jonain päivänä...Pimppaloora maistuis minulle.
- Nöff Nöff
Viini on paha ruokajuoma. mieluummi vettä tai maitoo.
- Nälkäkurkiainen
Hernekeitto on hyvä, perinteinen, suomalainen ruoka. Ehdottomasti vaatii valmistuksen Aromipesässä siis hauduttamalla omalla lämmöllään.
Juomana halpiskola. - Mäkisenjaska
Saarioisten maksalaatikko on kyllä tän sinkkuäijän number one!
Se yksi rasiallinen maksalooraa on just sopiva annos viemään nälän ja siihen kylkeen vielä puolukkahilloa, niin naminami! - 16+19
Aloin miettiä jotain viehättävää sinkkunaista, takapuoli paljaana, esiliina vain verhoamassa alastonta kehoa.
Kuitenkin Lottis on joku lihava kuuskymppinen äijä, joka piereskelee parhaillaan hernekeitostaan. Minä olen aina ihmetellyt, miksi sinkut eivät tee ruokaa. Ei kuulemma viitsitä vain itselleen kokata eikä syödä samaa ruokaa montaa päivää. Niinpä sitten syödään eineksiä tai ostetaan valmisannoksia tiskistä.
Minulla ainakin on aina ollut pakastin. Teen aina ison annoksen ruokaa ja pakastan sen annospurkkeihin. Ei tarvitse sitten syödä samaa ruokaa peräkkäisinä päivinä. Pikkuvaivalla saa halpaa, hyvää ja terveellistä ruokaa.
Mutta jos jutun aihe kuitenkin oli einekset, niin ranskalaiset maistuisivat vaikka joka päivä.- Ikisinkku M
- Purkkihernekeitto on ihan ok kun paistaa kattilanpohjalla pekonia mausteeksi.
- Wokkiruokia
- Possunlihasuikaleita tai pihvejä pannulla ja niille kastike
- Kanaa ja riisiä
- Munakas
- Kermainen lohikeitto
- Makkarakeitto
- Kaalikeitto tai laatikko naudanjauhelihalla
- Pyttipannu
- Karjalanpaisti
- Jotain kalaa tai seitiä paistettuna
Jotakuinkin tuommoisia tulee usein laiteltua, helppoja ja nopeita sinkun laittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094286
- 783496
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?833350Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?253249Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223242- 722916
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim642797"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452790Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852569- 92472