Millä merkeillä ja malleilla on kestävät automaattivaiheistot ja mitkä laatikkotypit?
Tämä lähtien liikkeelle ajatuksesta, että laatikon öljyt ja suodatin vaihdetaan joka 60tkm välein.
Seuraavaksi autoksi harkinnassa käytetty auto automaatilla jolla maksimissaan 100tkm ajettuna. MB W203 farkkuna olisi yksi kiinnostuksen kohde listalla, mutta maintuilla kilometreillä tuota mallia on vaikea ellei mahdoton löytää.
Ps. Kuulema jopa WV:n huonomaineiset DSG:t kuulema voivat hyvinkin kestää normaalisti jos vain öljyt ja suodatin asiantuntevasti vaihdettu 60tkm välein.
Sitten saman automerkin Tiptronic taasen on maineeltaan kestävempi, mutta öljyhuollot sillekin tulee tehdä. Tosin siinä taisi olla jotkin alkupään vuosimallit joissa se oli haavoittuvampi.
Kestävät automaattivaihteistot ?
24
872
Vastaukset
- (#¤/!¤/!¤/!/¤!)/
Kyselet muilta, ja vastaat itsellesi. Mikä juttu tää nyt taas on?
- tomatoes
>> Kyselet muilta, ja vastaat itsellesi. Mikä juttu tää nyt taas on?
Katsos kun asioista luettuakin kaikki asiallinen lisä-fakta-informaatio on tervetullutta koska kaikkea ei voi tietää, eikä kaikesta voi olla ajan tasalla, sillä tilanteet muuttuvat laatikkomalleista ja vuosimalleistakin riippuen.
Toisaalta asia kiinnostaa mahdollisesti montaa muutakin palstaa lukevaa.
Ps. Miten tuo purkautuminen vie avauksen asiaa rakentavalla tavalla etenepäin?
- Japsiloota kestää
Omistan kaksi japsilaatikolla varustettua autoa, missä tietääkseni alkuperäiset vaihteistot: toisessa 26-vuotias >430000 km ajettu AW-71 ja toisessa 14-vuotias >320000 ajettu luullakseni tyyppi on AW 50-42LE. Valitettavasti näitä lootia ei taida missään uudessa autossa olla, joten osta auto ja katsotaan 15-20 vuoden päästä, toimiiko edelleen.
- Ne ainakin hajoaa
autoilija kirjoitti:
Päinvastoin japsiloora ei kestä. Ainoastaan kestävimmät ovat olleet takavetoiset jenkit
Isältäni levisi Chevrolet Capricen loota, veljeltä Plymouth Satelliten loota, toiselta veljeltä Ford Fairlanen loota, itseltäni Plymouth Valiantin loota.
- Volvossa kestää
Em AW-laatikot Volvoissa.
- harahaluulot pois
autoilija kirjoitti:
Päinvastoin japsiloora ei kestä. Ainoastaan kestävimmät ovat olleet takavetoiset jenkit
jenkilootat ei kestä, ei ole kestänyt koskaan.
- 14+17
Opel Amperassa on vaihteisto joka kestää isältä pojalle. Rikki mennessäänkin se on helppo vaihtaa eikä hinta päätä huimaa. Koko hökötys on 2 hammasratasta jollain 3,5-4,0 välitys suhteella. Samanlainen laatikko löytynee Nissan Leafistä ja Teslasta.
Ei oikeissa autoissa ole enää vaihdelaatikkoja. - Reinhardtt
2000-luvun Aisinin laatikot lienee huonoimpia mitä kuvitella saattaa. Itsellä laukesi Volvosta alle 50tkm ajettuna....lukuisia ohjelmointiyrityksiä kadotetun peruutusvaihteen epätoivoiseksi löytämiseksi, öljyvuotoja ja nykimisiä. DSG lienee jotain samaan suuntaan. Jostain syystä jenkkiautoissa ja BMW/Mersuosastoilla ei näitä vaivoja samalla tavoin ole.
- 5S-FE
Minulla kuitenkin Aisinin laatikko on hyvin kestänyt jo yli 400 tkm eikä siinä ilmene nykimisiä ei rytkäyksiä niinkuin 50-60 tkm ajetuissa dsg-laatikoissa. Asiallisella huollolla eli se öljynvaihto 60 tkm:n välein kannattaa siis tehdä , niin varmistuu se vaihdelaatikon pitkä ikä. Asuntovaunukin on ollut perässä jo 10 kesää .
Ostajan kannattaa varmaan katsella vaikka sitä hesarin vikalistaa ja välttää niitä automalleja, missä on maininta laatikko-ongelmista.
Huollettu laatikko kestää, mutta revittelijä saa laatikon rikki jo takuuaikana.
Tukholman taksissa rikkoutui Passateissa jopa 2-3 DSG-laatikkoa per auto jo takuun aikana, niin ruotsin VW lakkasi jopa myymästä niitä taksimiehille. - Balle
5S-FE kirjoitti:
Minulla kuitenkin Aisinin laatikko on hyvin kestänyt jo yli 400 tkm eikä siinä ilmene nykimisiä ei rytkäyksiä niinkuin 50-60 tkm ajetuissa dsg-laatikoissa. Asiallisella huollolla eli se öljynvaihto 60 tkm:n välein kannattaa siis tehdä , niin varmistuu se vaihdelaatikon pitkä ikä. Asuntovaunukin on ollut perässä jo 10 kesää .
Ostajan kannattaa varmaan katsella vaikka sitä hesarin vikalistaa ja välttää niitä automalleja, missä on maininta laatikko-ongelmista.
Huollettu laatikko kestää, mutta revittelijä saa laatikon rikki jo takuuaikana.
Tukholman taksissa rikkoutui Passateissa jopa 2-3 DSG-laatikkoa per auto jo takuun aikana, niin ruotsin VW lakkasi jopa myymästä niitä taksimiehille.Eli tuntuu siltä, että Aisinin askit on sitten kovin vaihtelevia laadultaan, mikä sinäänsä on jo "kiinalaisuuden" merkki. Jollain kestää maailman tappiin ja taas sitten vaikkapa Volvon omistajien keskuudessa puhutaan enemmän laatikkovioista kuin mistään muusta.Aika vähän kuulee mitään hyvää. Monessa taksin myynti-ilmossa on "laatikko vaihdettu", varsinkin jos auto on Volvo.
- osssss
5S-FE kirjoitti:
Minulla kuitenkin Aisinin laatikko on hyvin kestänyt jo yli 400 tkm eikä siinä ilmene nykimisiä ei rytkäyksiä niinkuin 50-60 tkm ajetuissa dsg-laatikoissa. Asiallisella huollolla eli se öljynvaihto 60 tkm:n välein kannattaa siis tehdä , niin varmistuu se vaihdelaatikon pitkä ikä. Asuntovaunukin on ollut perässä jo 10 kesää .
Ostajan kannattaa varmaan katsella vaikka sitä hesarin vikalistaa ja välttää niitä automalleja, missä on maininta laatikko-ongelmista.
Huollettu laatikko kestää, mutta revittelijä saa laatikon rikki jo takuuaikana.
Tukholman taksissa rikkoutui Passateissa jopa 2-3 DSG-laatikkoa per auto jo takuun aikana, niin ruotsin VW lakkasi jopa myymästä niitä taksimiehille.Eikä ole taksina suomessakaan DSG vaihteisia skodia.VW.seat ja audeja..
- osssss:n aivokikkare
osssss kirjoitti:
Eikä ole taksina suomessakaan DSG vaihteisia skodia.VW.seat ja audeja..
Osssss kommentoi tapansa mukaan asiaa josta ei ymmärrä enempää kuin sika tuulimyllystä!
Tosiasiassa Suomessa suurin osa Volkswagen-konsernin taksimerkeistä on DSG-vaihteisia, mutta vaihteisto ei ole sama kuin Ruotsin Passateissa, koska täällä taksit ovat pääsääntöisesti 2-litraisia dieseleitä, toisin kuin Ruotsissa. - dsg= immer problem
osssss:n aivokikkare kirjoitti:
Osssss kommentoi tapansa mukaan asiaa josta ei ymmärrä enempää kuin sika tuulimyllystä!
Tosiasiassa Suomessa suurin osa Volkswagen-konsernin taksimerkeistä on DSG-vaihteisia, mutta vaihteisto ei ole sama kuin Ruotsin Passateissa, koska täällä taksit ovat pääsääntöisesti 2-litraisia dieseleitä, toisin kuin Ruotsissa.Kestääkö se isompia vääntöjä salliva 6-vaihteinen todella, niinkuin kuluttaja voisi kohtuudella odottaa vai tuleeko silläkin palikat pihalle ennenaikaisesti.
Vai onko ne kytkimet järeämpää kaliiberia.
Tuo 7-vaihteinen, vain 250 Nm vääntöä salliva tuntuu olevan heppoinen, kun niitä laukeilee määrällisesti melkoisesti, vaikka hajonneiden osuus kaikista ei lienekään prosentuaalisesti kovin suuri. Kuitenkin ikävä nakki kuluttajalle. - vai kuinka oikeasti?
Taidat olla melkoinen trolli, hyvin Asinit pelittää, paremmin kuin monet muut.
- tietoa vai luuloa?
osssss kirjoitti:
Eikä ole taksina suomessakaan DSG vaihteisia skodia.VW.seat ja audeja..
osssin "tieto", voi tyhmää.
- 5+++++11
Toyotan hybridimallit. Yksinkertainen vaihteisto ja kestäväksi osoittautunut.
- P-R-N-D-2-1
Opel Kadett -90, 1,6iA LS sedan.
Autosta hajoili viidentoista vuoden aikana kaikki paitsi kolme kohtaa: apukuskin istuin, katalysaattori ja vaihdelaatikko. Kauan eläköön tomaattiloota - ja kyllähän se elikin.- 8 lovinen automaattikirs
Se taikasna siinä onkin se Volvo, ettei se kirstu kestä. Ne ressukat ei oo ikinä osannu laittaa niihin vatkaimiin kestäviä automaatteja. Ne käytti ennen ZF:n askeja mut ku nekään ei niissä toiminu, niin vaihtoivat Aisiniin. Kumma kyllä Aisin kestää hyvin kaikissa muiss autoissa, missä sitä käytetään. Samoin Bemarissa kesti ne ZF lootat ihan hyvin.
Aloittaja haaveili Mersusta, kyllä niissä yleensä itse laatikko kestää ihan hyvin, mutta elektroniikka vikoja niissäkin on ollut. Niistä selviää ohjausboxin vaiholla. Joissain MB malleissa oli glygoli ongelma, jos jäähdytin oli Valeon valmistama. Koski lähinnä W211 E malleja. Jos Mersua ostaa glygolitesti kannattaa laatikkoon teettää. - Jamal velho
8 lovinen automaattikirs kirjoitti:
Se taikasna siinä onkin se Volvo, ettei se kirstu kestä. Ne ressukat ei oo ikinä osannu laittaa niihin vatkaimiin kestäviä automaatteja. Ne käytti ennen ZF:n askeja mut ku nekään ei niissä toiminu, niin vaihtoivat Aisiniin. Kumma kyllä Aisin kestää hyvin kaikissa muiss autoissa, missä sitä käytetään. Samoin Bemarissa kesti ne ZF lootat ihan hyvin.
Aloittaja haaveili Mersusta, kyllä niissä yleensä itse laatikko kestää ihan hyvin, mutta elektroniikka vikoja niissäkin on ollut. Niistä selviää ohjausboxin vaiholla. Joissain MB malleissa oli glygoli ongelma, jos jäähdytin oli Valeon valmistama. Koski lähinnä W211 E malleja. Jos Mersua ostaa glygolitesti kannattaa laatikkoon teettää.Volvoihin laitetiin joskus 60-luvulta alkaen Borg Warnerin tomaatteja eikä ne kestäny edes katsomista kun oli jo joku vaihde paskana, nyt VW käyttää saman firman DSG laatikoita ja miten siinä kävikään...
- tomatoes
8 lovinen automaattikirs kirjoitti:
Se taikasna siinä onkin se Volvo, ettei se kirstu kestä. Ne ressukat ei oo ikinä osannu laittaa niihin vatkaimiin kestäviä automaatteja. Ne käytti ennen ZF:n askeja mut ku nekään ei niissä toiminu, niin vaihtoivat Aisiniin. Kumma kyllä Aisin kestää hyvin kaikissa muiss autoissa, missä sitä käytetään. Samoin Bemarissa kesti ne ZF lootat ihan hyvin.
Aloittaja haaveili Mersusta, kyllä niissä yleensä itse laatikko kestää ihan hyvin, mutta elektroniikka vikoja niissäkin on ollut. Niistä selviää ohjausboxin vaiholla. Joissain MB malleissa oli glygoli ongelma, jos jäähdytin oli Valeon valmistama. Koski lähinnä W211 E malleja. Jos Mersua ostaa glygolitesti kannattaa laatikkoon teettää.>> Joissain MB malleissa oli glygoli ongelma, jos jäähdytin oli Valeon valmistama. Koski lähinnä W211 E malleja.
Niitä on ollut myös ainakin osassa W203 malleja vuoteen 2003 saakka, mutta niistäkin lienee osa korjattu, muutetu takuuna (?).
- http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=71838&highlight=glykooli
- http://keskustelu.suomi24.fi/node/8477131
- http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8477131/40325446
Käytettynä automaattivaihteista ostaessa ei oikein uskalla harkita autoa jolla on ajettu kovin paljon yli 60tkm, koska paljon ajetuista ei voi olla varma laatikoiden huollosta.
Hyvä- ja kestävämaineisenkin laatikon öljyn- ja suodattimenvaihdot teettäisin osaavalla tekijällä max 60tkm välein.
- KUUDESTA KOKEMUSTA
Jenkkien automaatit parhaita, kunhan vaan huoltaa säännölleen.
- uskks99
Ainakin yksi loota on museoitu, miljoonan kilometrin automaattiloota.
Siitä oli muistellen iltalehdessä auto osissa uutinen, taksi mese. - Jenkki caarailija
Jenkkiautoissa kestävimmät automaattivaihteet, siellä niitä ollut iät ja ajat, tietävät miten tehdään.Euroopassa ollaan vielä lastenkenkä asteella automaattisissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604696Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362159Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti511698- 1781669
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1651537Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2781372Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1981219- 871152
- 2041136
- 651094